Skocz do zawartości

Nowa Octavia czy Golf a może...?


Asvang

Rekomendowane odpowiedzi

...coś innego?

Witam. Chodzi o auto dla Teścia, to jego pierwsze i jak sam mówi ostatnie auto kupione jako fabrycznie nowe więc lepiej dwa razy pomyśleć niż żałować. Budżet ok.75tys.zł (max.80 ale to już naciągane) Teść chciałby Golfa VII ja osobiście doradzam nową Octavie a może coś innego? Oczywiście w tej klasie. Kolejny problem to silnik, 1,2 TSI vs 1,6 TDI obydwa po 105Ps. Jeździ właściwie mało (sporo mniej niż 10tys.km rocznie) Różnica w cenie 10tys.zł więc diesel byłby w podstawie bo kosztuje ok.75tys.zł.

Co Panowie byście polecili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...coś innego?

> Witam. Chodzi o auto dla Teścia, to jego pierwsze i jak sam mówi ostatnie auto kupione jako

> fabrycznie nowe więc lepiej dwa razy pomyśleć niż żałować. Budżet ok.75tys.zł (max.80 ale to

> już naciągane) Teść chciałby Golfa VII ja osobiście doradzam nową Octavie a może coś innego?

> Oczywiście w tej klasie. Kolejny problem to silnik, 1,2 TSI vs 1,6 TDI obydwa po 105Ps. Jeździ

> właściwie mało (sporo mniej niż 10tys.km rocznie) Różnica w cenie 10tys.zł więc diesel byłby w

> podstawie bo kosztuje ok.75tys.zł.

> Co Panowie byście polecili?

Poradziłbym przejechać się każdym z tych aut w/w wersjach i wtedy dokonać wyboru. Same cyferki w tabelkach to za mało.

Radziłbym też przejechać się innymi autami, bo jest spory wybór w tej klasie o nowościach nie wspominając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poradziłbym przejechać się każdym z tych aut w/w wersjach i wtedy dokonać wyboru. Same cyferki w

> tabelkach to za mało.

> Radziłbym też przejechać się innymi autami, bo jest spory wybór w tej klasie o nowościach nie

> wspominając.

Po świętach tak zrobimy. Temat założyłem by poznać może jakąś ciekawą alternatywę. Choć jak znam Teścia to najwyżej dobry Japończyk wchodziłby w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...coś innego?

> Witam. Chodzi o auto dla Teścia, to jego pierwsze i jak sam mówi ostatnie auto kupione jako

> fabrycznie nowe więc lepiej dwa razy pomyśleć niż żałować. Budżet ok.75tys.zł (max.80 ale to

> już naciągane) Teść chciałby Golfa VII ja osobiście doradzam nową Octavie a może coś innego?

> Oczywiście w tej klasie. Kolejny problem to silnik, 1,2 TSI vs 1,6 TDI obydwa po 105Ps. Jeździ

> właściwie mało (sporo mniej niż 10tys.km rocznie) Różnica w cenie 10tys.zł więc diesel byłby w

> podstawie bo kosztuje ok.75tys.zł.

> Co Panowie byście polecili?

5 letnie BMW e90/91 z przebiegiem 120kkm.

2.0D 163km. Z salonu BMW i gwarancja.

Zostaje 30k w kieszeni, dostajesz samochod lepiej wyposazony, po prostu solidniejszy.

Tadam. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak ktoś lubi diesle? To też będziemy mu wciskać benzynę, bo "za mało jeździ"? To może od razu

> ustawowo ograniczmy prawo do zakupu diesli?

Co takiego jest do lubienia w dieslu? hehe.gif

Przy przebiegach rzedu 10kkm rocznie spalanie nie ma zadnego znaczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bardziej mi chodzlo o to ze w Octavi III nie ma juz 1.4 122 KM

Masz 100% racji Kolego, przeoczyłem ten fakt. Także auta w podstawie z 1,2 TSI najsłabszym kosztują podobnie, ale z 1,4 140KM Golf tylko jest w pakiecie Comfortline za 75tys. a Octavia od 68,800 ale w niższym standardzie wyposażenia. Czy ten silnik 1,4 140KM jest godny polecenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co 1,4 TSI i jego 122Ps będą o niebo lepsze? Teść jest po 60-tce

Przejedź się i zobaczysz że takie 1.4 chodzi podobnie do auta z silnikiem 2.0, szczególnie, że nowa octa i golf są dość lekkie.

Nowa Octavia z tym motorem ma ok. 8.4s od 0-100 zlosnik.gif

Ja jeździłem golfem 6 i octavia 2 fl - duzy plus dla golfa za wyciszenie i jakość materiałów.

Diesla odpuść bo nie ma sensu - silnik 1.4 tsi we Wrocku pali w przedziale 7,5-8 l/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz 100% racji Kolego, przeoczyłem ten fakt. Także auta w podstawie z 1,2 TSI najsłabszym kosztują

> podobnie, ale z 1,4 140KM Golf tylko jest w pakiecie Comfortline za 75tys. a Octavia od 68,800

> ale w niższym standardzie wyposażenia. Czy ten silnik 1,4 140KM jest godny polecenia?

Nie wiem czy 1.4 jest godny polecenia...

Ale jezdzilem troche OII FL z 1.4 122KM i bylem pod duzym wrazeniem jak ten silnik daje rade smile.gif

Przy 100 km/h ma 2 tys obrotow i poza tym ze cisza w kabinie to pali tyle co diesel smile.gif

Np trasa Krakow - Zakopane i spowrotem komp pokazywał spalanie 5l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaden wysilony silnik, o małej pojemności, nie jest godny polecenia.

Mocne ok.gif

Od teraz jestes Guru nowoczesnej motoryzacji ok.gif

Ale innych w VW-genie - nie

> ma.

Tu akurat sie mylisz, no ale wyjatek potwierdza regule ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Golf bedzie cichszy, i powinien zapewnić lepszy komfort prowadzenia.

> Ale nie z silnikiem 1,2TSI prooooszzzz....

A co temu silnikowi brakuje?

Niedawno w Fifth Gear pokazywali focusa z 1.0 i też się śmiali więc do porównania stanął na kresce z takim samym fordem 1.6. Wszyscy zbierali szczeny z gleby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak można lubić diesla ? , no chyba że nigdy nie jechał benzyną

ja swojego lubie, ale z konieczności. Aby benzyna dała mi takie osiągi, w mieście musiałaby palić ze 3l więcej.

A tak, auto w miarę się zbiera i pali całkiem mało. Niestety kosztem braku kultury pracy, ale to dla mnie już mniej istotne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z Korei? Kia, albo Hyundai? Może nowy Auris? Bardzo ładny jest, podobnie jak nowy Cee'd i i30. Ja bym uderzał w koreę, Octavia i Golf nowe i ładne, ale mi już się opatrzyły i już wydają się nudne wink.gif

Ale ja mam 20, a teściu troszkę starszy, więc dla niego co innego się liczy pewnie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak można lubić diesla ? , no chyba że nigdy nie jechał benzyną

Ja nigdy nie posiadałem diesla a teraz chwilowo jeżdżę 1,9TDI i cierpię katusze. Akustycznie nie do przyjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...coś innego?

Nie walcz z teściem.

Chce Golfa? Niech kupi Golfa ok.gif

U mnie teścowie jeździli kilka lat Golfem III. Padło miało niewiadomy przebieg i przeszłość powypadkową. Psuło się średnio mocno podczas początku eksploatacji, a pod koniec to już było awaria w trybie ciągłym. Szwagier dostał to auto za darmo, to je po tygodniu oddał wink.gif

Zupełnie nie twierdzę że Golfy takie są. Podkreślam tylko jakie to auto było do dupy. A pomimo tego że takie było, teściu i tak chciał kupić Golfa i dalej chce to zrobić. Pewnie nieprędko to zrobi, bo właśnie po Golfie kupił inne auto - nowe z salonu.

Chce diesla? Niech kupi diesla. Niech ma takie auto jakie chce, a nie takie jakie Ty chcesz wink.gif

Jak je kiedyś od niego pożyczysz, to przynajmniej taniej pojedziesz, bo mniej bajury spali grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akustycznie nie do przyjęcia.

Przywykniesz, ja przywykłem.

Owszem, miałem przed pierwszą zimą nadzieję, że pożytek z tego będzie taki, że się ze śniegu sam otrząśnie - złośliwiec trzyma się tej granicy, że prawie już, ale jednak nie wink.gif

Irytuje mnie to, że ciepło wewnątrz się robi jak już dojeżdżam do roboty - ale racjonalnie rzecz biorąc to wszystko nie uzasadnia sprzedaży, szczególnie że jeszcze się nie psuje. Benzyna będzie palić więcej, a awaryjność może być większa, no i trzeba ją znaleźć, a ja leniwy jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro chce Golfa VII to niech bierze, bo to dobry wybór ok.gif

Tylko i wyłącznie silnik benzynowy, 1.2 TSI to bdb jednostka.

Doposażyć wg. uznania.

Dokupić przedłużoną gwarancję na 5 lat i cieszyć się nowym autem waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie było to pytanie o samochód na sezon 2014 dla Kubicy, a o miejski pojazd dla emeryta.

tym bardziej powinien być nieusterkowy.

Praw fizyki nie zmienisz. Mały blok, mniejsza sztywność, większe wibracje, mniejsza bezwładność cieplna. Nie wspomnę o elektronice i zaawansowanej mechanice w celu wyciągnięcia mocy. A obiecywane zmniejszenie zużycia paliwa można między bajki włożyć.

To co robią producenci - to się kupy nie trzyma. A może właśnie trzyma, na korzyść producentów, czerpiących korzyści z serwisu i wczesnego złomowania aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto bogatemu zabroni:)

Wg mnie tylko NoPb chyba ze w cenie LPG zaloza, zaden Diesle, klekot i jeszcze z DPF przy 10 tkm rocznie....prosze nie zartowac,ze to oplacalne.

W miescie klekot wciagnie 7-8 l wiec zadne 4,3:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja nigdy nie posiadałem diesla a teraz chwilowo jeżdżę 1,9TDI i cierpię katusze. Akustycznie nie do

> przyjęcia.

Zgadzam sie, jesli na osiagach nie zalezy to NoPb bezszelestnie sobie pracuje, a diesel...kleklekle...do miasta porazka totalna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No jak to co?

> Ogromny MOMENT!

> No i ulubiony tekst każdego fana diesla: "Podatny na tuning!"

Taaa..dla 60 latka w kapeluszu trza 400 Nm i 200 KM, prosze Cie....

NoPb 100-140 KM

moze Fiat Bravo???

Moze nowa AURIS????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro chce Golfa VII to niech bierze, bo to dobry wybór

> Tylko i wyłącznie silnik benzynowy, 1.2 TSI to bdb jednostka.

> Doposażyć wg. uznania.

> Dokupić przedłużoną gwarancję na 5 lat i cieszyć się nowym autem

I chyba tak właśnie się stanie z tym że przemyślimy 1.2 czy 1.4. Przy niedużych przebiegach taka gwarancja bardzo tanio wychodzi, to jest też argument za VW bo w Skodzie chyba nieco inaczej to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tym bardziej powinien być nieusterkowy.

Ten silnik miał 2 problemy - łańcuch i turbosprężarka. Oba rozwiązane.

> Praw fizyki nie zmienisz. Mały blok, mniejsza sztywność, większe wibracje, mniejsza bezwładność

OK, teoria.

Przejedź się, to zobaczysz że teoria nie jeździ.

> czerpiących korzyści z serwisu i wczesnego złomowania aut.

Jaaaasne.

Teść autora robi ok. 10 kkm rocznie i ma 60 lat. Zanim to auto zrobi 150 kkm, będzie miało 15 lat, a teść będzie miał 75 i być może od 70-tki będzie robił 2-3 kkm rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze dla Ciebie. ja nawet 10 tys nie robie, ale jak mam miesięcznie wydać 200 lub 400 pln, to wole

> jednak te 200.... chyba logiczne?

A dla mnie nie...

Poza tym nie wiem jak Ci to wyszlo przy tak smiesznych przebiegach.

W moim przypadku roznica miedzy 1.9dci a 2.0noPB to max 150PLN miesiecznie przy przebiegu rzedu 18-20kkm rocznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze dla Ciebie. ja nawet 10 tys nie robie, ale jak mam miesięcznie wydać 200 lub 400 pln, to wole

> jednak te 200.... chyba logiczne?

Zapomniał sobie kolega dodac ze przy zakupie nowego diesla trzeba minimum 10 tys zł dołożyć... kiedy zaczniesz "zarabiac" przy przebiegu 10 tys km rocznie... tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.