ppmarian Napisano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 W moim nowym wynalazku BMW silnik n42 wymieniłem olej bo poprzedni nie wiadomo ile mial kkm za sobą. Przed wymiana dodałem specyfik do czyszczenia silnika zlalem stary olej (czarny jak smoła) dałem nowy filtry i nowy olej full syntetyk 5w30 Po 50km nowy olej jest już ciemno brazowy... Dla porównania ten sam olej w subaru po 7,5kmil olej jest jak miód Silniki n42 są bardzo wrażliwe na "zly" olej co więc robić. A w szczegolnosci kiedy auto nie będzie normalnie traktowane tylko non-stop "do odcinki" Zostawić jak jest i zrobić kolejna wymianę jak wcześniej zakładałem po 5kkm wymienić jeszcze raz tym razem bez płynukanki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 > W moim nowym wynalazku BMW silnik n42 wymieniłem olej bo poprzedni nie wiadomo ile mial kkm za > sobą. Przed wymiana dodałem specyfik do czyszczenia silnika zlalem stary olej (czarny jak > smoła) dałem nowy filtry i nowy olej full syntetyk 5w30 > Po 50km nowy olej jest już ciemno brazowy... > Dla porównania ten sam olej w subaru po 7,5kmil olej jest jak miód > Silniki n42 są bardzo wrażliwe na "zly" olej co więc robić. A w szczegolnosci kiedy auto nie będzie > normalnie traktowane tylko non-stop "do odcinki" > Zostawić jak jest i zrobić kolejna wymianę jak wcześniej zakładałem po 5kkm > wymienić jeszcze raz tym razem bez płynukanki? Szkoda, że od razu zalałeś docelowy. Ja bym zalał najtańsze gówno 5w40 (chyba, że 5w30 mają w normalnej cenie) z jakiegoś orlenu czy innego lotosa, zrobił ze 100-200km, załał znów płukankę i zmienił na docelowy. Kupiłeś używkę, w której tak naprawdę nie wiesz co było lane. I ta jedna płukanka mogła nie starczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Szkoda, że od razu zalałeś docelowy. Ja bym zalał najtańsze gówno 5w40 (chyba, że 5w30 mają w > normalnej cenie) z jakiegoś orlenu czy innego lotosa, zrobił ze 100-200km, załał znów płukankę > i zmienił na docelowy. > Kupiłeś używkę, w której tak naprawdę nie wiesz co było lane. I ta jedna płukanka mogła nie > starczyć. olej 5w30 nie jest drogi - 90zł/4L wiec nie majatek pytanie czy teraz jeszcze raz zapodac plukanke i nowy olej czy "wrocic" do temtu za 5kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Szkoda, że od razu zalałeś docelowy. Ja bym zalał najtańsze gówno 5w40 (chyba, że 5w30 mają w > normalnej cenie) z jakiegoś orlenu czy innego lotosa, zrobił ze 100-200km, załał znów płukankę > i zmienił na docelowy. > Kupiłeś używkę, w której tak naprawdę nie wiesz co było lane. I ta jedna płukanka mogła nie > starczyć. Te najtańsze gówna z Orlenu czy Lotosa często spełniają bardziej restrykcyjne normy niż tzw. "markowe" oleje. Dla kilku firm te gówniane firmy leją własne oleje i naklejają metkę "markowego" producenta, np. Orlen robił dla Seleni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robox Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Po tym co piszesz wygląda na to, że w silniku jest niezły gnój.Ja bym skrócił interwał do 2-3 kkm, znowu płukanka i znowu nowy olej.Ten dystans pozwoli nowemu olejowi jeszcze poczyścić "starocie" a nowa płukanka dopełni dzieła, wydłużenie interwału może spowodować że nowy olej zacznie bardzo szybko tracić swoje właściwości i znowu się zacznie robić gnój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 U mnie zawsze olej jest czarny to nic niezwyklego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > U mnie zawsze olej jest czarny to nic niezwyklego. W dieslu tak jest. Ale benzynowy silnik nie powinien tak brudzić oleju zaraz po wymianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Kolego ja to robiłem tak w silniku po sporym przebiegu. Pełen przegląd filtry świece itp,płukanku do chłodzenia i do oleju i po 100 kilometrach zmiana na coś taniego bp coś tam. Dolana płukanka 200 kilometrów, to samo chłodnica ale układ zalewany najtańszym płynem z tesco. Zrobione 3 cykle płukania, przy trzecim zdjęta myska i pokrywa zaworów, obydwie wyszorowane z osadów, złozone, zalany nowe dobry olej i silnik chodzi do dzisiaj u szwagra w autku. Na płukanki, płyn chłodniczy i 14 litrów oleju, uszczelki miski i pokrywy poszło 450 złotych. Aha teraz silnik jest zalany jakimś max life coś tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > W dieslu tak jest. > Ale benzynowy silnik nie powinien tak brudzić oleju zaraz po wymianie. Masz racje. Choc i w benzynie jest ciemniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BuktopBektop Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 olejowi onaniści Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > olejowi onaniści teoretycznie tak ale wszyscy dooklo krzycza ze silniki n42 sa wrazliwe na olej wiec dlatego mam watpliwosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robox Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Kolego ja to robiłem tak w silniku po sporym przebiegu. Pełen przegląd filtry świece itp,płukanku > do chłodzenia i do oleju i po 100 kilometrach zmiana na coś taniego bp coś tam. Dolana > płukanka 200 kilometrów, to samo chłodnica ale układ zalewany najtańszym płynem z tesco. > Zrobione 3 cykle płukania, przy trzecim zdjęta myska i pokrywa zaworów, obydwie wyszorowane z > osadów, złozone, zalany nowe dobry olej i silnik chodzi do dzisiaj u szwagra w autku. Na > płukanki, płyn chłodniczy i 14 litrów oleju, uszczelki miski i pokrywy poszło 450 złotych. Aha > teraz silnik jest zalany jakimś max life coś tam A co to za płukanka na 200 km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Zależy od silnika/konstrukcji/stanu. W Fabii mam czarny chwila moment. W Subaru po 1000 km ostrej jazdy jest miód, znajomy w Megane 2.0 170 KM po 15kkm ma dalej żółty. W Ducato jest czarny chwila moment. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > A co to za płukanka na 200 km? nieprecyzyjnie napisałem, 200 km zrobione i zgodnie z ulotką wtedy płukanka. chodzi o to że dawałem czas silnikowi na wymycie syfu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 w M42 też tak mam, olałem temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Zależy od silnika/konstrukcji/stanu. > W Fabii mam czarny chwila moment. > W Subaru po 1000 km ostrej jazdy jest miód, > znajomy w Megane 2.0 170 KM po 15kkm ma dalej żółty. > W Ducato jest czarny chwila moment. Wszystko benzyna? Po diesel barwi na czarno, ale to wiemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robox Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > nieprecyzyjnie napisałem, 200 km zrobione i zgodnie z ulotką wtedy płukanka. chodzi o to że dawałem > czas silnikowi na wymycie syfu Ok. bo np. Xado dopuszcza jeżdżenie z płukanką coś ok. 20 km.Płukanek jest masa, ale jak wszędzie są lepsze i gorsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Ok. bo np. Xado dopuszcza jeżdżenie z płukanką coś ok. 20 km.Płukanek jest masa, ale jak wszędzie > są lepsze i gorsze. Kolego problem był taki że silnik byłsportowy a właściciel autka jeździł nim jak emeryt. Nagaru było od wuja wszedzie ale laliśmy dodatki do paliwa te do czyszczenia w dolot i potem oglądaliśmy kanałem świecy. Doczyściło ładnie ale minęło parę tygodni i pare baków paliwa ale obyło się bez kapitalki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Moja beemka "robiła" czarnego elfa 5w30. Wlalem valvoline 5w50 i byl przez caly okres czerwoniutki Teraz mam wlanego 5w40 lotosa i tez nie traci koloru Widac z tego ze za to odpowiedzialna jest ta druga cyferka w oznaczeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Widac z tego ze za to odpowiedzialna jest ta druga cyferka w oznaczeniu nie, za to odpowiedzialna jest ilość środków czyszczących w oleju...jak ich mało to i olej będzie czysty, bo nic nie wypłukają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > nie, za to odpowiedzialna jest ilość środków czyszczących w oleju...jak ich mało to i olej będzie > czysty, bo nic nie wypłukają. Czyli ze elf jest mocno czyszczący, a lotos i valvoline prawie nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Czyli ze elf jest mocno czyszczący, a lotos i valvoline prawie nie ? Są dwie opcje: 1. Elf lepiej czyści silnik 2. Elf bardziej się spala (koksuje) niż lotos i valvoline Chyba opinie, który olej bardziej czyszczący można wyciągnąć tylko po czystości silika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcoo Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Te najtańsze gówna z Orlenu czy Lotosa często spełniają bardziej restrykcyjne normy niż tzw. > "markowe" oleje. Dla kilku firm te gówniane firmy leją własne oleje i naklejają metkę > "markowego" producenta, np. Orlen robił dla Seleni. ale i tak tego niektórym nie przetlumaczysz, taki nasz wielki patriotyzm ze co jest produkowane w polsce to musi byc najwieksze gówno...no nic dobrze ze przynajmniej za granica Nas doceniaja pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Wszystko benzyna? Po diesel barwi na czarno, ale to wiemy. Oprócz Ducato, reszta benzyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Chyba opinie, który olej bardziej czyszczący można wyciągnąć tylko po czystości silika Po TBM - "liczbie zasadowej". W karcie produktu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Po TBM - "liczbie zasadowej". W karcie produktu. To jest jeden z czynników. Ale właściwości myjące to nie tylko samo TBN, ponieważ dodatki te różnią się pomiędzy producentami olejów Czy ten olej mineralny klasy API SG będzie dobrze myjącym silnik, bo ma TBN=9,6 Liczy się też dyspersja oleju, a tego parametru juz się nie podaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > To jest jeden z czynników. Ale właściwości myjące to nie tylko samo TBN, ponieważ dodatki te różnią > się pomiędzy producentami olejów > Czy ten olej mineralny klasy API SG będzie dobrze myjącym silnik, bo ma TBN=9,6 > Liczy się też dyspersja oleju, a tego parametru juz się nie podaje Tak jak kolega napisał, TBN to nie wszystko i przy olejach niskopopiołowych z normami ACEA CX nie ma już takiego znaczenia. Te oleje posiadają zupełnie inne pakiety dodatków i te najnowsze z normami z roku 2010 i nowszymi bardzo dobrze radzą sobie z ochroną i czystością w silnikach mimo niskiego TBN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.