Tomasso Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 na brytolskim forum Hultaja juzer zapytał, o ile obciąc sprężyny, żeby dobrze wyglądało. Zaraz się pojawili ludzie, którzy mu napisali, że nie wolno, że niebezpieczne, że przepisy zabaraniają, nie przejdzie inspekcji itd. Na co on z rozbrajającą szczerością napisał, że u nich w USA to na badaniu technicznym sprawdza się tylko światła i hamulce, on niejedno auto już obniżał obcinając sprężyny, zresztą "każdy tak u nas robi" i nic się nie dzieje. No i co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 pacan, nie ma co dalej komentowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 U mnie nikt nie sprawdza ani świateł ani hamulców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > U mnie nikt nie sprawdza ani świateł ani hamulców. a macie przeglady wogole ? czy dopiero po dzwonie sprawdzaja czy auto nadawalo sie do jazdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > a macie przeglady wogole ? czy dopiero po dzwonie sprawdzaja czy auto nadawalo sie do jazdy? A od kiedy to od przeglądu zależy czy auto nadaje się do jazdy czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > na brytolskim forum Hultaja juzer zapytał, o ile obciąc sprężyny, żeby dobrze wyglądało. > Zaraz się pojawili ludzie, którzy mu napisali, że nie wolno, że niebezpieczne, że przepisy > zabaraniają, nie przejdzie inspekcji itd. > Na co on z rozbrajającą szczerością napisał, że u nich w USA to na badaniu technicznym sprawdza się > tylko światła i hamulce, on niejedno auto już obniżał obcinając sprężyny, zresztą "każdy tak u > nas robi" i nic się nie dzieje. > No i co o tym sądzicie? Sądzimy że w PL to bardzo popularna metoda obniżania auta była jeszcze pare lat temu Nawet na AK dużo osob ucinało sprężyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > pacan, nie ma co dalej komentowac dziwne , jakiś czas temu nawet na AK obcinali sprężyny i jakoś nikt tego nie potępiał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > dziwne , jakiś czas temu nawet na AK obcinali sprężyny i jakoś nikt tego nie potępiał nawet były wątki na kącikach regionalnych do kogo jechać, kto dobrze obcina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 Jeździłem pewien czas autem z pękniętą sprężyną - nie czułem różnicy. Jeździłem też chwilę autem, w którym spora część sprężyny odpadła (powiedzmy więc, że była skrócona) - też nie czułem problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 10 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Jeździłem też chwilę autem, w którym spora część sprężyny odpadła (powiedzmy więc, że była > skrócona) - też nie czułem problemu Oj, mnie też dwie tylne sprężyny poleciały w Maryśce. Nie poczułem różnicy, póki mi diagnosta na przeglądzie nie powiedział. Zatem kto ma rację - Niemcy (bo większość europejskich norm technicznych wywodzi się z Niemiec), czy Amerykanie? Ucięcie np. jednego zwoju jest niebezpieczne, czy nie ma znaczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Oj, mnie też dwie tylne sprężyny poleciały w Maryśce. Nie poczułem różnicy, póki mi diagnosta na > przeglądzie nie powiedział. > Zatem kto ma rację - Niemcy (bo większość europejskich norm technicznych wywodzi się z Niemiec), > czy Amerykanie? Na Niemców to bym raczej nie patrzyl, zwłaszcza gdy każą wpisywać w dowód (brief) założenie spojlera czy większych felg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 Espero samo się tak "tjuningowało"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Na Niemców to bym raczej nie patrzyl, zwłaszcza gdy każą wpisywać w dowód (brief) założenie > spojlera czy większych felg Może dlatego, że istnieje cos takiego jak nośność felgi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 jak w matizie zamontowałem sobie amory gazowe to zaraz poszedł mi ponad 2cm w górę i wyglądał jak wersja crossowa. Innej rady nie było, to obciąlem 1 zwój sprężyn z przodu - auto siadło tak jak fabrycznie siedziało i był git. Na forum naskoczyli na mnie i wyklęli od czci i wiary snując niestworzone historie przejęty pojechałem do zakładu co produkuje sprężyny do samochodów, wyszedł pan inżynier obśmiał się z teorii forumowych i powiedział że można śmiało jeździć tak jak zrobiłem. Jak bardzo nie chcę ciętych to mi wyprodukują nowe sprężyny które będą po prostu o 1 zwój krótsze - jakbym miał za dużo kasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > na brytolskim forum Hultaja juzer zapytał, o ile obciąc sprężyny, żeby dobrze wyglądało. > Zaraz się pojawili ludzie, którzy mu napisali, że nie wolno, że niebezpieczne, że przepisy > zabaraniają, nie przejdzie inspekcji itd. > Na co on z rozbrajającą szczerością napisał, że u nich w USA to na badaniu technicznym sprawdza się > tylko światła i hamulce, on niejedno auto już obniżał obcinając sprężyny, zresztą "każdy tak u > nas robi" i nic się nie dzieje. > No i co o tym sądzicie? Jakieś 14 lat temu miałem obcięte o jeden zwój sprężyny w SC. Żadnych negatywnych zachowań auta nie zauważyłem. Teraz bym nie obciął bo... już mnie to dynda i powiewa jak samochód wygląda, a poza tym wolę komfort Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 Trochę podobne do tego jak u nas na jednej osi muszą być identyczne opony a w UK na każdym kole może być inna. I kto jest bardziej gorliwy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > na brytolskim forum Hultaja juzer zapytał, o ile obciąc sprężyny, żeby dobrze wyglądało. > Zaraz się pojawili ludzie, którzy mu napisali, że nie wolno, że niebezpieczne, że przepisy > zabaraniają, nie przejdzie inspekcji itd. > Na co on z rozbrajającą szczerością napisał, że u nich w USA to na badaniu technicznym sprawdza się > tylko światła i hamulce, on niejedno auto już obniżał obcinając sprężyny, zresztą "każdy tak u > nas robi" i nic się nie dzieje. > No i co o tym sądzicie? Jak jest socjalizm (EU), to wszystko załatwia się przepisami i kontrolami Badania techniczne, normy, itp Ma jeździć i nie kopcić. I tyle. Właściciel chyba ma świadomość że jedzie złomem nie? A jak jedzie złomem, to jedzie wolniej i tyle. Nie ma problemu z obcinaniem sprężyn. Jeszcze kilka lat temu na Centomanii był reklamowany jakiś sprężynowy dziadek który dobrze tnie zwoje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > U mnie nikt nie sprawdza ani świateł ani hamulców. U mnie tylko sprawdzają spaliny, reszta może wisieć na wosku , wszystkie światła mogą być czarne jak smoła. HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixxxer Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > dziwne , jakiś czas temu nawet na AK obcinali sprężyny i jakoś nikt tego nie potępiał zbyt duża grupa społeczna i za duże lobby, nikt nie mial śmiałości dyskutować bo wiedział ze góry jest skazany na porażke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Może dlatego, że istnieje cos takiego jak nośność felgi? Tyle ze w innych krajach nikt nie ma takich wymagan i jakos auta jezdza na roznych felgach, zawieszeniach itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaLoN Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Jak jest socjalizm (EU), to wszystko załatwia się przepisami i kontrolami > Badania techniczne, normy, itp > Ma jeździć i nie kopcić. I tyle. Właściciel chyba ma świadomość że jedzie złomem nie? A jak jedzie > złomem, to jedzie wolniej i tyle. > Nie ma problemu z obcinaniem sprężyn. Jeszcze kilka lat temu na Centomanii był reklamowany jakiś > sprężynowy dziadek który dobrze tnie zwoje Sprężynowy Dziadek Pamiętam takie posty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Sprężynowy Dziadek Pamiętam takie posty ZTCP to był dziadek od amorów a nie od sprężyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 no to na ak obcinanie sprezyn jest okej?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > no to na ak obcinanie sprezyn jest okej?? Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Tak No to ide oberzne po dwa zwoje, bedzie mi sie jezdzilo zajebiscie. W nosie bezpieczenstwo, aby tylko zaoszczedzic 5 pln na profi springach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 w fiacie taka sytacja ma miejsce bez zgody i wiedzy kierowcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > No to ide oberzne po dwa zwoje, bedzie mi sie jezdzilo > zajebiscie. > W nosie bezpieczenstwo, aby tylko zaoszczedzic 5 pln na profi springach. 5 czy 500? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 Nie chodzi tu o długość, tylko o sposób zakończenia sprężyny - oryginalnie na końcu zwój jest spłaszczony, żeby całym obwodem przylegał do kielicha, jak obetniesz to jakoś będzie przylegał, ale nie będzie to prawidłowe z pkt widzenia konstrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Nie chodzi tu o długość, tylko o sposób zakończenia sprężyny - oryginalnie na końcu zwój jest > spłaszczony, żeby całym obwodem przylegał do kielicha, jak obetniesz to jakoś będzie > przylegał, ale nie będzie to prawidłowe z pkt widzenia konstrukcji. Ale takie spłaszczenia to były chyba kiedyś... teraz w bolidach, które oglądam i macam od spodu sprężyna jest "cięta z metra", a sprawę załatwia odpowiednio wytłoczone siedzenie z blachy lub odpowiedniego kształtu guma. Problem może być wtedy, gdy sprężyna ma różnej średnicy zwoje: na końcu jest "mocno" zakręcona, a w połowie długości luźna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > no to na ak obcinanie sprezyn jest okej?? Kolego są sprężyny gdzie producent wprost podaje z której ciachać, aczkolwiek nie do uzytku publicznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > U mnie tylko sprawdzają spaliny, reszta może wisieć na wosku , wszystkie światła mogą być czarne > jak smoła. > HanYs Tu nawet spalin nie sprawdzają. A szkoda bo niektórym by się przydało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > No to ide oberzne po dwa zwoje, bedzie mi sie jezdzilo > zajebiscie. > W nosie bezpieczenstwo, aby tylko zaoszczedzic 5 pln na profi springach. Skoro nigdy na takich nie jeździłeś to myślę ,że nie powinieneś zabierać głosu w temacie HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > Ale takie spłaszczenia to były chyba kiedyś... teraz w bolidach, które oglądam i macam od spodu > sprężyna jest "cięta z metra", a sprawę załatwia odpowiednio wytłoczone siedzenie z blachy > lub odpowiedniego kształtu guma. Czy byłbyś łaskawy wrzucić tu fotkę fabrycznej sprężyny, jak to określasz: "ciętej z metra" ? Bo jakoś nie mogę uwierzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 > ... > zresztą "każdy tak u > nas robi" i nic się nie dzieje. > ... Oczywiste, że nic się nie dzieje ... dopóki ktoś nie obetnie o jeden, kolejny zwój za dużo i sprężyna nie wypadnie ze swojego gniazda. Wtedy, w większości przypadków też pewnie nic się nie stanie, bo w środku sprężyny akurat siedzi amortyzator. No, chyba że akurat konstruktor zaprojektował amortyzator w innym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > Skoro nigdy na takich nie jeździłeś to myślę ,że nie powinieneś zabierać głosu w temacie > HanYs No nie jezdzilem bo mam jeszcze rowno pod deklem. A to, ze sa jakies sportowe do cieca to mnie gniecie bo i tak 99,9999% ludzi ma standard. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pafnucy Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > U mnie tylko sprawdzają spaliny, u mnie to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > Czy byłbyś łaskawy wrzucić tu fotkę fabrycznej sprężyny, jak to określasz: "ciętej z metra" ? > Bo jakoś nie mogę uwierzyć. > Czy byłbyś łaskawy wrzucić tu fotkę fabrycznej sprężyny, jak to określasz: "ciętej z metra" ? > Bo jakoś nie mogę uwierzyć. Co prawda nie fabryczne, ale robione na wzór oryginału, do cywilnej jazdy, nie tuningowe: Pierwsza lepsza druga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 ja tylko dodam od siebie że bardzo wiele osób jeździ z "obciętymi" sprężynami i nawet o tym nie wiem - szczególnie w trochę starszych autach - bo sprężyny bardzo często na naszych dziurach same pękają, wypadają zwoje itd. Zazwyczaj nic groźnego z tego powodu nie wynika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > Tyle ze w innych krajach nikt nie ma takich wymagan i jakos auta jezdza na roznych felgach, > zawieszeniach itp. ale u nich są autostrady "no limits" więc słusznie dmuchają na zimne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel182 Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > na brytolskim forum Hultaja juzer zapytał, o ile obciąc sprężyny, żeby dobrze wyglądało. > Zaraz się pojawili ludzie, którzy mu napisali, że nie wolno, że niebezpieczne, że przepisy > zabaraniają, nie przejdzie inspekcji itd. > Na co on z rozbrajającą szczerością napisał, że u nich w USA to na badaniu technicznym sprawdza się > tylko światła i hamulce, on niejedno auto już obniżał obcinając sprężyny, zresztą "każdy tak u > nas robi" i nic się nie dzieje. > No i co o tym sądzicie? Ale to chyba zależy od sprężyn? Chyba nie każdą sprężynę można skracać bo nie każda ma regularny kształt...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > Co prawda nie fabryczne, ale robione na wzór oryginału, do cywilnej jazdy, nie tuningowe: > Pierwsza lepsza druga Jedna i druga nie jest zwyczajnie cięta z metra. Tylko pozornie tak wyglądają , ale gdy się przyjrzeć dokładniej to widać, że krańcowe zwoje są spłaszczone. W tej pierwszej mają też zmniejszoną średnicę. Takie ukształtowanie końca sprężyny pomaga w bardziej równomiernym rozkładzie obciążenia w gnieździe trzymającym sprężynę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 11 Maja 2013 Udostępnij Napisano 11 Maja 2013 > sprężyna jest "cięta z metra", a sprawę załatwia odpowiednio wytłoczone siedzenie z blachy > lub odpowiedniego kształtu guma. Ucinając zwój więc zmieniasz obsadzenie sprężyny w owym gnieździe. Żeby było jasne - na rajdach to sobie niech po 1 zwoju mają, ale na drogach publicznych tylko homologowane produkty - niekoniecnzie seria ale jak już obniżać to kupić coś, co ktoś zaprojektował a kto inny sprawdził i się pod tym podpisał. Solidnie przeprowadzony tuning to świetna sprawa dla mnie, żeby nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 > Ucinając zwój więc zmieniasz obsadzenie sprężyny w owym gnieździe. Ależ ja absolutnie nie jestem zwolennikiem tak przeprowadzanego tuningu, żeby było jasne. A co do cięcia, o którym wspominasz - w przypadku macphersona to nie stanowi problemu, bo ucięty koniec wskoczy, jak fabryczna sprężyna, w gniazdo na amorku, a drugi koniec dopasujesz obracając łożysko. W konstrukcji innego typu faktycznie może, a nawet będzie tak, jak piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guzon Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 Ja bym tu polemizował... Np. jeśli chodzi o kolumnę Mc Paerson - raz, że sprężyna "u dołu" ma spłaszczony jeden zwój, do tego gniazdo ma rant/kant, na którym owy zwój ciasno się układa. Jeśli obciąć ten zwój, to sprężyna się w nim nie osadzi. Albo będzie wyskakiwać, albo wykręcać. Tak miałem w obniżonym tak aucie, gfdy podczas kupna nie zauważyłem, iż właściciel takie coś odwalił. Robiłem jazdę próną, potem wracałem z autem na lawecie (nie miałem kierowcy). Dopiero w domu moim oczom ukazał się zwój wystający z gniazda w odległośći około 5mm od opony... nie chcę wiedzieć co mogło by się stać. O zmianie charakterystyki takiej sprężyny już nie wspominam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 > Ja bym tu polemizował... Dziwne, ale KoNiK dobrze pisze: przedni zawias, mcpherson, wylatała połowa dolnego zwoju, to, co zostało, osadziło się obok gniazda. Efekt? No właśnie żadnych efektów, nic, żadnego stukania, ściągania, nawet wysokość bolidu nie zmieniła się na tyle, by to zauważyć gołym okiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guzon Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 U mnie to były jakieś czerwone sprężyny, dodatkowo obcięte o jeden zwój... I każdorazowe "wciśnięcie" sprężyny na miejsce i tak skutkowało jej wykręcaniem się z gniazda, i to w kierunku opony właśnie... Ok, słyszałem od znajomego, który zapobiegając temu uspawał "kosz" na dole gniazda, by do tego niedopuścić, ale to i tak niedorzeczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.