vqsoft Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 Kurde ręce mi już opadają. Samochód nowy przebieg 2500 km łącznie koło 150 h przejechane.. Efekt jest taki że jak tylko na dworze pada deszcz tak jak dziś - deszcz + 13st to praktycznie nie da się jechać bez klimy. Wyłączenie jej powoduje od razu silne zaparowanie szyb. takie zjawisko zawsze wiązało się w poprzednich samochodach z wymiana filtra kabinowego... no ale tu ? nowa fura... jakie macie pomysły ? co może być nie tak? porady w stylu jeździj z klimą non stop - można sobie odpuścić.. fakt klima rozwiązuje problem ale nie przyczynę.. na pierwszy ogień - wyjąłem filtr kabinowy -- który wg mnie jak na przebieg 2500 km było mocno za brudny -- zamówiłem nowy.. jutro test z jazdą bez filtra. dodam że w trasie jadąc 100 - 120 parowanie nie występuje.. i dodam że nie zauważyłem ubytków płynu chłodzącego więc nagrzewnica raczej nie cieknie... jakie macie pomysły ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 Ale co auto na gwarancji ? Jak tak do ASO i niech działają ,po co iść w koszta ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vqsoft Napisano 27 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > Ale co auto na gwarancji ? > Jak tak do ASO i niech działają ,po co iść w koszta ? tak fura na gwarancji 24pln nie takie koszta więcej stracę czasu jadąc do aso... ale i tego nie wykluczam. pytam o potencjalne możliwości.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Babinicz Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 Wydaje mi sie, ze norma. U mnie, jak jest wilgotno na dworze, i wylacze klime, to tez po 3 minutach paruja szyby. Dlatego zawsze mam klime w trybie auto. Zeby nie parowalo to musialbys jezdzic caly czas bez klimy. System sie wysuszy i bedzie OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vqsoft Napisano 27 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > Wydaje mi sie, ze norma. U mnie, jak jest wilgotno na dworze, i wylacze klime, to tez po 3 minutach > paruja szyby. Dlatego zawsze mam klime w trybie auto. Zeby nie parowalo to musialbys jezdzic > caly czas bez klimy. System sie wysuszy i bedzie OK. hm no nie wiem czy norma. ja nie lubie klimy i wysuszonego powietrza w chłodne dni więc włączam ją sam wtedy kiedy chce.. zaskakującej jest to że filtr po 2500 km wygląda tak! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek76 Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 Dla mnie to on jest czysty, a to ciemne to jest węgiel aktywny do niwelowania brzydkich zapachów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vqsoft Napisano 27 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > Dla mnie to on jest czysty, a to ciemne to jest węgiel aktywny do niwelowania brzydkich zapachów. wiesz IMO filtr z węglem lekko inaczej wg mnie wygląda.. dziwne że to ciemne nie jest po całości tylko w miejscu ssawnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 auto często czy rzadko jeżdzone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 jak pracuje klima to na parowniku skrapla sie woda, ktora potem jest odprowadzana pod auto. parownik jest bardzo zimny i przez to skrapla sie na nim wilgoć z przepływającego powietrza, jak na butelce zimnego piwa. Jak klimę wyłączysz to parownik przestaje być zimny, ale nadal jest bardzo mokry. powietrze przepływające dodatkowo się z tej wilgoci nawilża i stąd taki efekt że po wyłączeniu klimy masz zaraz wszystko zaparowane. rozwiązanie - albo jeździć cały czas na klimie, albo wyłączać klimę zanim będzie wilgotno na zewnątrz (np podczas opadów) - wtedy parownik zdąży się osuszyć, a ty możesz uchylić okno żeby przewietrzyć wnętrze z wilgotnego powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vqsoft Napisano 27 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > auto często czy rzadko jeżdżone? dzień w dzień 30 - 40 km. garażowane w przewiewnym podziemnym garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > wiesz IMO filtr z węglem lekko inaczej wg mnie wygląda.. dziwne że to ciemne nie jest po całości > tylko w miejscu ssawnym. to coś to węgiel aktywny. ale fakt kiepawo położony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 Kliken, w skrócie: jeśli wcześniej jeździłeś z włączoną klimatyzacją to tak będzie, jeśli wcześniej klimatyzacja nie była używana to podkręć nadmuch, podgrzej powietrze i pilnuj, żeby brał powietrze z zewnątrz, przy obiegu zamkniętym tak będzie. Pamiętaj, że na ubraniu też wnosisz wilgoć, której trzeba się pozbyć. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vqsoft Napisano 27 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > to coś to węgiel aktywny. ale fakt kiepawo położony hmmmm to trochę burzy moją koncepcje.. noo ale.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > dzień w dzień 30 - 40 km. garażowane w przewiewnym podziemnym garażu. Normalka. Tak jak napisał poprzednik. Ewentualnie jak chcesz jeździć bez klimy to wyłącz poprzedniego dnia po zakończeniu jazdy. Przez noc parownik wyschnaie i następnego dnia szyby nie będą parować. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > jakie macie pomysły ? a moze masz non stop zamkniety obieg powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vqsoft Napisano 27 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > a moze masz non stop zamkniety obieg powietrza? hmm chyba że zwalona klapka.. dioda gaśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > hmm chyba że zwalona klapka.. dioda gaśnie. dioda diodą ale lepiej naocznie/na macajewa sprawdzic - o ile masz taka mozliwosc u mnie mimo pogody takiej a nie innej przy trzech osobach i dmuchawie na pol gwizdka nic z takich rzeczy sie nie dzieje ale przyznaje ze raz w tygodniu o ile ogoda pozwala samochod stoi z pootwieranymi szybami i sie wietrzy - akurat mam taka mozliwosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vqsoft Napisano 27 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > dioda diodą ale lepiej naocznie/na macajewa sprawdzic - o ile masz taka mozliwosc > u mnie mimo pogody takiej a nie innej przy trzech osobach i dmuchawie na pol gwizdka nic z takich > rzeczy sie nie dzieje > ale przyznaje ze raz w tygodniu o ile ogoda pozwala samochod stoi z pootwieranymi szybami i sie > wietrzy - akurat mam taka mozliwosc hmm nie mam pojęcia. i szczerze mówiąc patrzyłem we wszystkie możliwe otwory i obudowę filtra i nie widzę ruszającej się klapki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 We wszystkich autach moich oraz takich co jezdzilem w takich warunkach wygladalo to tak, ze jezeli odpale, bez AC i jade dalej jest ok, czasem lekko paruje, ale jak juz wlacze klime i potem ja wylacze to mocno paruje. IMO to normalny objaw , mozesz jedynie sprawdzic stan filtra i czy nie masz nadmiernej wilgoci w aucie (dywaniki, mokre rzeczy w aucie, itd) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > Kurde ręce mi już opadają. Samochód nowy przebieg 2500 km łącznie koło 150 h przejechane.. Efekt > jest taki że jak tylko na dworze pada deszcz tak jak dziś - deszcz + 13st to praktycznie nie > da się jechać bez klimy. Wyłączenie jej powoduje od razu silne zaparowanie szyb. > takie zjawisko zawsze wiązało się w poprzednich samochodach z wymiana filtra kabinowego... > no ale tu ? nowa fura... > jakie macie pomysły ? co może być nie tak? > porady w stylu jeździj z klimą non stop - można sobie odpuścić.. fakt klima rozwiązuje problem ale > nie przyczynę.. > na pierwszy ogień - wyjąłem filtr kabinowy -- który wg mnie jak na przebieg 2500 km było mocno za > brudny -- zamówiłem nowy.. jutro test z jazdą bez filtra. > dodam że w trasie jadąc 100 - 120 parowanie nie występuje.. > i dodam że nie zauważyłem ubytków płynu chłodzącego więc nagrzewnica raczej nie cieknie... > jakie macie pomysły ? A moze obieg Cie nie przelacza na otwarty i zamkniety? Ze kontrolka sie zaswieci to jedno, a moze jakas linka/wezyk spadl ze sterowania? Bo ja niemal bez klimy sie woze i zeby zaparowac to musza 4 osoby oddychac podczas deszczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 Otwórz okno, daj ogrzewanie na full i wiatrak na drugi bieg. Osuszyć kanały po limie i będzie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 Włączony obieg wewnętrzny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > Kurde ręce mi już opadają. Samochód nowy przebieg 2500 km łącznie koło 150 h przejechane.. Efekt > jest taki że jak tylko na dworze pada deszcz tak jak dziś - deszcz + 13st to praktycznie nie > da się jechać bez klimy. Wyłączenie jej powoduje od razu silne zaparowanie szyb. > takie zjawisko zawsze wiązało się w poprzednich samochodach z wymiana filtra kabinowego... > no ale tu ? nowa fura... > jakie macie pomysły ? co może być nie tak? > porady w stylu jeździj z klimą non stop - można sobie odpuścić.. fakt klima rozwiązuje problem ale > nie przyczynę.. Szczelne auto i szyby parują. Tym bardziej, gdy użyjesz klimy i ją później wyłączysz - szron z klimy topi się i woda odparowuje co dostajesz na szyby. Dobrze wywietrz auto i nie używaj klimy w ogóle. Włączaj wentylator na wysokie obroty i lekko uchyl okna. Albo włącz klimę. Spr. jeszcze czy masz drożny odpływ pod samochód - gdy staniesz z włączoną klimą zostaje kałuża? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > Kurde ręce mi już opadają. Samochód nowy przebieg 2500 km łącznie koło 150 h przejechane.. Efekt > jest taki że jak tylko na dworze pada deszcz tak jak dziś - deszcz + 13st to praktycznie nie > da się jechać bez klimy. Wyłączenie jej powoduje od razu silne zaparowanie szyb. To normalne, jeśli jeździłeś z klimą a wyłączasz ją jak robi się chłodniej i zaczyna padać to z nawiewów leci sporo wilgoci, pomaga włączenie ogrzewania i uchylenie szyby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Tak jak poprzednicy napisali: osusz kanały i wnętrze nastawiając ogrzewanie na max na pół godziny i później już nie włączaj klimy. Nie zaszkodzi umyć szyby od środka i zastosować coś podobnego do "anty para". Jeśli nie chcesz używać klimy w wilgotne dni to musisz ustawiać trochę wyższą temp. i siłę nadmuchu i kierować strumień na przednią szybę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Właściwie powtórzę to co poprzednicy: Kilkanaście minut przed końcem jazdy wyłącz klimatyzację (mogą zacząć parować szyby) i pojeździj z włączonym ogrzewaniem. Później klimatyzacji nie włączaj w deszczu. Gdy to nie pomoże: - sprawdź czy nie zablokował się wewn. obieg, - sprawdź czy jakieś szmaty w bagażniku nie blokują odpływu powietrza - umyj szybę od wewnątrz Kiedyś miałem podobny problem i okazało się że obieg wewnętrzny był zawsze, niezależnie od tego czy go włączyłem czy nie. Obecnie szyby mi parują, ale właśnie po wyłączeniu klimatyzacji lub po ponownym uruchomieniu silnika gdy wcześniej była klimatyzacja włączona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prebek Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 Może byc że TTTM Miałem Pandę bez klimy robiła dokładnie tak samo (zakupiłem owiewki i zawsze jeżdziłem z lekko uchylonym oknem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > Może byc że TTTM > Miałem Pandę > bez klimy > robiła dokładnie tak samo mialem pande bez klimy - nie robilo sie tak mam pande z klima - nie robi sie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 ja tam wywaliłem pyłkowy rok temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > jakie macie pomysły ? masz w bagazniku jakąś dodatkowa wykładzinę na podłodze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vqsoft Napisano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > masz w bagazniku jakąś dodatkowa wykładzinę na podłodze? mam gumową mate. wszystko suche.. fakt przed tym zaparowaniem włączyłem na chwile klime aby po postoju odparować szyby... to był błąd.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vqsoft Napisano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > Właściwie powtórzę to co poprzednicy: > Kilkanaście minut przed końcem jazdy wyłącz klimatyzację (mogą zacząć parować szyby) i pojeździj z > włączonym ogrzewaniem. Później klimatyzacji nie włączaj w deszczu. > Gdy to nie pomoże: > - sprawdź czy nie zablokował się wewn. obieg, > - sprawdź czy jakieś szmaty w bagażniku nie blokują odpływu powietrza > - umyj szybę od wewnątrz > Kiedyś miałem podobny problem i okazało się że obieg wewnętrzny był zawsze, niezależnie od tego czy > go włączyłem czy nie. Obecnie szyby mi parują, ale właśnie po wyłączeniu klimatyzacji lub po > ponownym uruchomieniu silnika gdy wcześniej była klimatyzacja włączona. jak pojadę na serwis do zgłoszę temat. Niech sprawdzą tą klapkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > mam gumową mate. wszystko suche.. To pojeździj bez tej maty i porównaj. Miałem tak samo, po kupnie maty gumowej zaczęły parować mi szyby. Mate wyjąłem i jak ręką odjął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vqsoft Napisano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > To pojeździj bez tej maty i porównaj. > Miałem tak samo, po kupnie maty gumowej zaczęły parować mi szyby. Mate wyjąłem i jak ręką odjął. ciekawe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > Kurde ręce mi już opadają. > > jakie macie pomysły ? Sprawdzić czy obieg wewnętrzny jest otwarty. Dając nawiew na szybę klima włącza się automatycznie w dodatniej temperaturze zew. HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vqsoft Napisano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > Sprawdzić czy obieg wewnętrzny jest otwarty. > Dając nawiew na szybę klima włącza się automatycznie w dodatniej temperaturze zew. > HanYs masz jakieś pomysły jak to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 28 Maja 2013 Udostępnij Napisano 28 Maja 2013 > Sprawdzić czy obieg wewnętrzny jest otwarty. > Dając nawiew na szybę klima włącza się automatycznie w dodatniej temperaturze zew. > HanYs to chyba jest akurat uzaleznione od samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 > to chyba jest akurat uzaleznione od samochodu Być może w starszych tego nie ma. Szczerze mówiąc dawno takiego auta nie spotkałem. HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 > masz jakieś pomysły jak to zrobić? Jeśli jest otwarty to do środka dostaną się zapachy np. smród z wydechu jakiegoś kopciucha przed tobą, Jak również jadąc bez włączonej dmuchawy powinno cokolwiek dmuchać do środka z nawiewów (ustaw np. środkowe na twarz) No i możesz posłuchać jeśli klapka jest sterowana elektrycznie to powinno być słychać chyba ,że działa tylko silniczek ale się nie otwiera Przy włączonej mocno dmuchawie w momencie zamykania odczujesz ,że zaczęło dmuchać mocniej ,otwarcie i dmucha słabiej. Odkręcanie czegokolwiek na gwarancji to raczej nie jest dobra rada Jeśli dajesz nawiew na szybę i parują to ja bym stawiał,że obieg jest tylko wew. HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 > Być może w starszych tego nie ma. Szczerze mówiąc dawno takiego auta nie spotkałem. > HanYs raczej nie od wieku to zalezy mi osobiscie przeszkadza taki wymysl - w chlodniejsze dni kiedy raczej zalezy mi na tym by grzalo wieje zimnym lub chlodnym - a niestety/stety mam w zwyczaju caly czas miec nadmuch tylko na szybe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 > Być może w starszych tego nie ma. Szczerze mówiąc dawno takiego auta nie spotkałem. Inaczej - to jest wymysl amerykanski. W wiekszosci EU tego nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 > jak pojadę na serwis do zgłoszę temat. Niech sprawdzą tą klapkę. Najpierw jednak spróbuj z wyłączeniem klimatyzacji i ogrzewaniem - to może potrwać kilka/kilkanaście minut, ale jeżeli po tym czasie szyby nie będą ci parowały to znaczy że wszystko jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 > raczej nie od wieku to zalezy > mi osobiscie przeszkadza taki wymysl - w chlodniejsze dni kiedy raczej zalezy mi na tym by grzalo > wieje zimnym lub chlodnym - a niestety/stety mam w zwyczaju caly czas miec nadmuch tylko na > szybe Musiałem się odzwyczaić od ustawienia nadmuchu tylko na szybę, bo fiesta też ma myk samoczynnego włączenia klimy. Po co, skoro mam przednią szybę ogrzewaną? W aucie chłodno, silnik zimny, szyby czyste, a tu klima się włącza- paranoja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 > Inaczej - to jest wymysl amerykanski. W wiekszosci EU tego nie ma. Ford hamerykański, ale robiony w Radomiu, znaczy się w Niemczech . Widać tak ma być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 > Musiałem się odzwyczaić od ustawienia nadmuchu tylko na szybę, bo fiesta też ma myk samoczynnego > włączenia klimy. Po co, skoro mam przednią szybę ogrzewaną? W aucie chłodno, silnik zimny, > szyby czyste, a tu klima się włącza- paranoja. no niestety.... takie uszczesliwianie na sile przez producentow jest czasami mocno klopotliwe w pozniejszym uzytkowaniu ciekawi mnie czy w "duzym" udaloby mi sie jakos te opcje z klima odlaczyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 > Ford hamerykański, ale robiony w Radomiu, znaczy się w Niemczech . Widać tak ma być. Niektore wymysly amerykanskie stopniowo przechodza do samochodow europejskich. Ale akurat ten jest IMHO glupi i nie powinien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 > Inaczej - to jest wymysl amerykanski. W wiekszosci EU tego nie ma. Auta produkowane i składane w Japonii np. Mitsu Lancer czy Honda Fit/Jazz też to mają. HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 > raczej nie od wieku to zalezy > mi osobiscie przeszkadza taki wymysl - w chlodniejsze dni kiedy raczej zalezy mi na tym by grzalo > wieje zimnym lub chlodnym - a niestety/stety mam w zwyczaju caly czas miec nadmuch tylko na > szybe Przecież jeśli dasz ogrzewanie ma maxa to nawet nie zauważysz ,że działa też AC HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 > jak pracuje klima to na parowniku skrapla sie woda, ktora potem jest odprowadzana pod auto. > parownik jest bardzo zimny i przez to skrapla sie na nim wilgoć z przepływającego powietrza, > jak na butelce zimnego piwa. > Jak klimę wyłączysz to parownik przestaje być zimny, ale nadal jest bardzo mokry. powietrze > przepływające dodatkowo się z tej wilgoci nawilża i stąd taki efekt że po wyłączeniu klimy > masz zaraz wszystko zaparowane. > rozwiązanie - albo jeździć cały czas na klimie, albo wyłączać klimę zanim będzie wilgotno na > zewnątrz (np podczas opadów) - wtedy parownik zdąży się osuszyć, a ty możesz uchylić okno żeby > przewietrzyć wnętrze z wilgotnego powietrza. To co piszesz ma sens i ja tak samo sobie tłumaczyłem parowanie w Punto 2. Do czasu, jak sobe nie wytłumaczyłem lepiej: sa auta z gównianym systemem nawiewów i do takich aut zalicza się moje Punto 2 i zapewne auto autora tego wątku W Punto 2 paruje, nawet jak klimy nie włączałeś od miesiąca. Jedyne rozwiązanie które mocno pomaga, to wywalenie całkiem filtra kabinowego. Nie jest idealnie, ale poprawa jest znaczna. Nie ma właściwie różnicy, czy filtr jest nowy, czy po 20tyś km. W Alfie 159 i Mitsu Lancer ten problem nie występuje. Można olać klimę w deszczu, nawet stojąc w korku. Para pojawia się jak się wejdzie w mokrych ciuchach, ale też da się ogarnąć tylko nawiewem. W Punto 2 nie da się bez klimy, para się zbiera tak, że w pewnym momencie zaczyna ściekać po szybach od środka, kompletnie nic nie widać przez żadną szybę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 30 Maja 2013 Udostępnij Napisano 30 Maja 2013 > Auta produkowane i składane w Japonii np. Mitsu Lancer czy Honda Fit/Jazz też to mają. > HanYs Moja avena jest składana w Anglii (z tego co kojarzę) i tez to ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.