Skocz do zawartości

Golf 7 VS Giulietta


StreetRacer

Rekomendowane odpowiedzi

> nie wrzucaj wszystkich samochodów do jednego wora z grupą VAG

dokładnie. Porównujemy tu jeździdło w osobie VW z marką która walczy z księgowymi i trendami, na przekór wszytskim projektując piękne i zadziorne samochody.

Do kupujacego - W ostatnich numerach Auto Bildu Golf przegrał z Kia Ceed. Kia jest ładniejsza, podobnie wykonana. Nie jeździłem jeszcze ale jeśli wierzyc testom prowadzi się podobnie jak Golf - czyli przewidywalnie i bez szału. Może to lepszy kierunek w poszukiwaniach rywala dla AR? Nie ma tylko wystaczająco mocnego motoru.. horse.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jeździłem jeszcze ale jeśli wierzyc testom prowadzi się podobnie jak Golf - czyli przewidywalnie i bez szału.

Tu się trochę nie zgodzę. Z zawieszeniem DCC Golf prowadzi się szałowo. Nawet "wzorzec" w tym zakresie, Focus, może się schować.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu się trochę nie zgodzę. Z zawieszeniem DCC Golf prowadzi się szałowo. Nawet "wzorzec" w tym

> zakresie, Focus, może się schować.

> mar00ha

Przecież nowy fokus już się nie prowadzi tak dobrze jak jego poprzednicy sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegrał, bo kia jest tańsza, daje 7 lat gwarancji i przeglądy ma co 30 tyś ,tak? I nagle się okazuje, że ten nudny golf znowu wygrał. Ale mniejsza z tym.

Masz rację, do aut typu większość fiatów nie ma po co kupować dłużej gwarancji, ponieważ są to auta bardzo proste, ale do aut które mają w sobie trochę więcej elektroniki i systemów już jednak warto zainwestować w przedłużenie gwarancji. Ot tak na wszelki wypadek. Szczególnie jak ktoś robi sporo km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz rację, do aut typu większość fiatów nie ma po co kupować dłużej gwarancji, ponieważ są to auta

> bardzo proste, ale do aut które mają w sobie trochę więcej elektroniki i systemów już jednak

> warto zainwestować w przedłużenie gwarancji. Ot tak na wszelki wypadek. Szczególnie jak ktoś

> robi sporo km.

Chwila... Fiat bravo w porównaniu do golfa jest "bardzo prostym autem"? Chyba w budowie koła zapasowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do aut typu większość fiatów nie ma po co kupować dłużej gwarancji, ponieważ są to auta

> bardzo proste,

dziś już praktycznie nie ma nieskomplikowanych samochodów zlosnik.gif

praktycznie w każdym elektronika jest bardzo rozbudowana a rozwiązania mechaniczne są wyrafinowane (co nie znaczy że solidne). Taki los zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przegrał, bo kia jest tańsza, daje 7 lat gwarancji i przeglądy ma co 30 tyś ,tak? I nagle się

> okazuje, że ten nudny golf znowu wygrał.

Oczywista cena jest ważnym kryterium ale z tego co pamiętam auta miały podobną cenę.. Kia wygrała przestronnością, jakością wykonania, ergonomią, wyciszeniem. Oczywista najlepszym sposobem oceny auta jest test długodystansowy ale podejrzewam że tu wynik będzie podobny zlosnik.gif

Ale mniejsza z tym.

> Masz rację, do aut typu większość fiatów nie ma po co kupować dłużej gwarancji, ponieważ są to auta

> bardzo proste, ale do aut które mają w sobie trochę więcej elektroniki i systemów już jednak

> warto zainwestować w przedłużenie gwarancji. Ot tak na wszelki wypadek. Szczególnie jak ktoś

> robi sporo km.

Chryste facepalm%5B1%5D.gif

A wiesz, że Golf I przegrał tytuł Car of the Year z Fiatem Uno? Tylko Golf II przewyższał konkurencję ze swoich roczników. To właśnie VW są autami topornymi, opeirającymi się na sprawdzonych ale starych rozwiązaniach..

Spójrz prawdzie w oczy. W dobie produkcji podzespołów w Chinach auta są awaryjne bez znaczenia jaka jest ich marka. Nie ma mechaników, są wymieniacze palacz.gif

A najbardziej ucierpaił na tym VW. Passat, Touran nie przekraczają ocen 2/6 w testach długodystansowych. Mają NAJGORSZE noty właśnie za awaryjność horse.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaslepienie marką, tak się nazywa przypadłość Michala. Gdyby tata miał Toyote, wychwalalby pod

> niebiosa.

A jeżeli bym wychwalał fiata to także byłoby zaślepienie marką? Czy może wtedy już nie? Jeżeli ktoś pisze na AK, że coś jest lepsze niż fiat, to zaraz podnosi się bulwers pewnych userów ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeżeli bym wychwalał fiata to także byłoby zaślepienie marką? Czy może wtedy już nie? Jeżeli ktoś

> pisze na AK, że coś jest lepsze niż fiat, to zaraz podnosi się bulwers pewnych userów

Fiat jest dobry i tani bo jest tani i dobry zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najpierw trzeba go znaleźć , na wszystkich dealerow ze śląska obdzwoniłem 5 - nikt nie posiada

> do jazd testowych 1,4 TSI 140KM + DSG oprócz Rybnika, ale Sosnowiec stanie na wysokości

> zadania i ten wóz ściągnie do siebie.

> poza tym katowice, czestochowa, gliwice, zabrze - brak - czuje się jakbym ferrari szukał

I co polatałeś autkiem testowym z DSG?

Ja dziś żonie zabrałem passata i co do niego wsiadam to jestem pod wrażeniem tej skrzyni. ok.gif

Za rok będę kupował nowego paska i napewno też będzie DSG

Sam na codzień latam BMW i powiem szczerze że DSG jest oczko wyżej od przekładni BMW shocked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeżeli bym wychwalał fiata to także byłoby zaślepienie marką? Czy może wtedy już nie?

Gdybyś był wtedy rowniez tak stronniczy, to tak.

Jeżeli ktoś

> pisze na AK, że coś jest lepsze niż fiat, to zaraz podnosi się bulwers pewnych userów

Przecież napisales, ze jest prosty, a nie gorszy. nono.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I co polatałeś autkiem testowym z DSG?

prawdopodobnie w sobote dopiero.

> Ja dziś żonie zabrałem passata i co do niego wsiadam to jestem pod wrażeniem tej skrzyni.

> Za rok będę kupował nowego paska i napewno też będzie DSG

> Sam na codzień latam BMW i powiem szczerze że DSG jest oczko wyżej od przekładni BMW

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli stwierdzenie faktu, że coś jest lepsze , a nie jest fiatem jest już zaślepieniem marką?

Napisałem , że do każdego obecnie produkowanego samochodu należy dokupić przedłużoną gwarancję,żeby mieć święty spokój przez kilka dobrych lat. Większość modeli fiata jest jest "prosta" , tak więc jest mniej rzeczy, które mogą się wysypać. Jak się okazje w vw sypią się dsg, a w fiacie zwykłe skrzynie biegów, więc może i takie założenie jest błędne i do każdego warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli stwierdzenie faktu, że coś jest lepsze , a nie jest fiatem jest już zaślepieniem marką?

Nie zasłaniaj się ciągle tym Fiatem facepalm%5B1%5D.gif

> Napisałem , że do każdego obecnie produkowanego samochodu należy dokupić przedłużoną gwarancję,żeby

> mieć święty spokój przez kilka dobrych lat. Większość modeli fiata jest jest "prosta" , tak

> więc jest mniej rzeczy, które mogą się wysypać. Jak się okazje w vw sypią się dsg, a w fiacie

> zwykłe skrzynie biegów, więc może i takie założenie jest błędne i do każdego warto?

To w końcu odpowiedz na pytania odnośnie tej prostoty Fiata, bo coś lawirujesz hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisałem , że do każdego obecnie produkowanego samochodu należy dokupić przedłużoną gwarancję,żeby

> mieć święty spokój przez kilka dobrych lat. Większość modeli fiata jest jest "prosta" , tak

> więc jest mniej rzeczy, które mogą się wysypać. Jak się okazje w vw sypią się dsg, a w fiacie

> zwykłe skrzynie biegów, więc może i takie założenie jest błędne i do każdego warto?

zależy jeszcze jaka waranacja bo większość z nich ma wiele wyłączeń no.gif

Dzisiejsze auta są skomplikowane. Polityka koncernów i już. Co do awaryjności VW jest ona wyższ niż wielu popularnych marek powszechnie uznawanych za gorsze. Przykłady aut i testów prztaczałem powyżej.

NIE MA JUŻ aut typu Merc tłuścioch, stary Pasek czy Starlet. Te czasy mineły i legendarnie bezawaryjne auta już pewnie nigdy nie wrócą skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zależy jeszcze jaka waranacja bo większość z nich ma wiele wyłączeń

> Dzisiejsze auta są skomplikowane. Polityka koncernów i już. Co do awaryjności VW jest ona wyższ niż

> wielu popularnych marek powszechnie uznawanych za gorsze. Przykłady aut i testów prztaczałem

> powyżej.

> NIE MA JUŻ aut typu Merc tłuścioch, stary Pasek czy Starlet. Te czasy mineły i legendarnie

> bezawaryjne auta już pewnie nigdy nie wrócą

Planowane postarzanie produktów, aut ma przejechac 100-150tyś czyli mieć góra 5 lat i ma być wymienione na nowe. Koncern zarabia bo sprzedaje nowe, ludzie mają prace bo to nowe trzeba wyprodukować. Tak jest z lodówkami pralkami i innymi sprzętami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Planowane postarzanie produktów, aut ma przejechac 100-150tyś czyli mieć góra 5 lat i ma być

> wymienione na nowe.

teoria spiskowa.

To klienci są teraz tacy, że chcą mieć 100 gadżetów, bajery, duperele, do tego mało palący, a dynamiczny silnik i nowoczesny wygląd. Koncerny samochodowe się do tego tylko dostosowują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeżeli bym wychwalał fiata to także byłoby zaślepienie marką?

a jak nazwiesz twoje pisanie na forum NB postów jaki to vw nie jest fajny , czyż to nie jest objaw zdziecinnienia , przez takie coś nikt nie bierze ciebie na poważnie ,

BTW wciąż czekam na konkrety w czym G7 jest bardziej zaawansowany niż julka , powtarzam konkrety a nie lanie wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Średnia z wypadu nad Bałtyk to 6.4l/100km

> Chwilowe spalanie z kompa na autostradzie koła 18" bagaż

> i rodzina prędkość maksymalna dopuszczalna 7.2l/100km.

> W mieści spala mi 8-9l/100km.

Średnia z wypadu na bałtyk,7,5 (prawie przepisówo) VW passat 1,4 160 koniow + 4 osoby + bagażnik na haku 4 rowery

w miescie 8-9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niedługo wchodzi nowy model, więc chyba szkoda się pakować w niezbyt urodziwą 3

pytanie brzmi :

Quote:

Czy mazda 3 z silnikiem 2.0 benzyna 150KM jest jakiś konkurentem dla golfa i alfy ?


apropo urodziwosci to oczywiscie z tej trojki golf jest najbardziej ?

grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze jako stary użytkownik powinieneś pisząc ten temat od razu wiedzieć, że przytłaczająca większość będzie Ci polecać alfę, a jak ktoś się ośmieli polecić golfa i nie daj boże jakies jego zalety wymienić, to zostanie przez powyższych zaszczekany i wyśmiany wink.gif Poza tym żaden z w.w. pewnie nawet nie siedział ani nie stał obok żadnego z tych aut zlosnik.gif

Ja siedziałem tylko w obu autach, żadnym nie jeździłem.

IMO nowy golf to kompletnie inna klasa materiałów i wykończenia. Alfa jako niby marka premium jest w tyle.

Poza tym względy praktyczne - golfa sprzedasz bez problemu, za uczciwą kasę, części za 5 lat będzie na allegro i wszystkim innym od groma, a wymiana żarówki nie będzie wymagała opuszczania silnika smile.gif

Brałbym golfa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja siedziałem tylko w obu autach, żadnym nie jeździłem.

> IMO nowy golf to kompletnie inna klasa materiałów i wykończenia. Alfa jako niby marka premium jest

> w tyle.

To się wpierw przejedz i nie oceniaj samochodów po miękkości daszka nad licznikami, a dopiero potem stwierdzaj kto tu jest w tyle i dlaczego.

> Poza tym względy praktyczne - (...) wymiana żarówki nie będzie wymagała opuszczania

> silnika

Buahaha! Weź się gościu nie ośmieszaj. screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po pierwsze jako stary użytkownik powinieneś pisząc ten temat od razu wiedzieć, że przytłaczająca

> większość będzie Ci polecać alfę,

a to dlaczemu ?

> a jak ktoś się ośmieli polecić golfa i nie daj boże jakies

> jego zalety wymienić, to zostanie przez powyższych zaszczekany i wyśmiany

raczej zauważam tendencje 50/50

> Poza tym żaden z

> w.w. pewnie nawet nie siedział ani nie stał obok żadnego z tych aut

> Ja siedziałem tylko w obu autach, żadnym nie jeździłem.

> IMO nowy golf to kompletnie inna klasa materiałów i wykończenia. Alfa jako niby marka premium jest

> w tyle.

w "tyle" to może troche za mocne słowo, ale racja, VW jest lepiej wykonany w środku.

> Poza tym względy praktyczne - golfa sprzedasz bez problemu, za uczciwą kasę, części za 5 lat będzie

> na allegro i wszystkim innym od groma,

może inaczej, na golfa sie rzucą a alfe sprzedam bez problemu (tak jak wszystkie samochody w mojej rodzinie)

Jeśli samochod jest z pierwszej ręki, w bdb stanie to niewazne czy to golf czy maserati idzie szybko.

> a wymiana żarówki nie będzie wymagała opuszczania

> silnika

możesz rozwinąć ?

> Brałbym golfa.

nawet kosztem braku automatu i słabszego silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> możesz rozwinąć ?

VW są tak budowane, że poza tym że ktos to auto skonstruował, pomyśleli, że ktoś je będzie kiedyś naprawiał. Dostęp do większości elementów jest na tyle przemyślany, że demontaż np. zderzaka nie zajmuje pół dnia tylko 10 minut.

We włoskich autach już niestety tak dobrze nie jest.

> nawet kosztem braku automatu i słabszego silnika ?

Każde auto ma swojego klienta - ja brałbym golfa, a alfy nawet nie brał pod uwagę. Co do golfów - czasami dobrze jest poszukać i np. przejechać parę kilometrów do innego dilera, czasem mają smaczki - tu z DSG w podobnej cenie, ale 122KM.

tu Twój za 88kpln

tu za 89

Czyli wychodzi na to, że dopłacasz 7kpln za DSG hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> VW są tak budowane, że poza tym że ktos to auto skonstruował, pomyśleli, że ktoś je będzie kiedyś

> naprawiał. Dostęp do większości elementów jest na tyle przemyślany, że demontaż np. zderzaka

> nie zajmuje pół dnia tylko 10 minut.

mechanik ze mnie żaden, auta serwisuje w ASO więc dla mnie nie ma to znaczenia, bardziej interesują mnie ceny przeglądaów i tutaj alfa jest tansza, sredni koszt przeglądu golfa to 1000zł, alfa tansza o okolo 300zł.

> We włoskich autach już niestety tak dobrze nie jest.

> Każde auto ma swojego klienta - ja brałbym golfa, a alfy nawet nie brał pod uwagę. Co do golfów -

> czasami dobrze jest poszukać i np. przejechać parę kilometrów do innego dilera, czasem mają

> smaczki - tu z DSG w podobnej cenie, ale 122KM.

> tu Twój za 88kpln

> tu za 89

> Czyli wychodzi na to, że dopłacasz 7kpln za DSG

wychodzi na to że golf 140KM z DSG + Xenon to wydatek okolo 89tyś zł (nie ma roczników 2012) alfa 170KM z TCT + xenon 82tyś (sporo samochodów z 2012 i takiego szukam, bo z 2013 są w podobnej cenie lub nawet wyższej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do golfów -

> czasami dobrze jest poszukać i np. przejechać parę kilometrów do innego dilera, czasem mają

> smaczki - tu z DSG w podobnej cenie, ale 122KM.

> tu Twój za 88kpln

> tu za 89

> Czyli wychodzi na to, że dopłacasz 7kpln za DSG

Quote:

CENA SPECJALNA................84 700 ZŁ (przy finansowaniu w leasingu)


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mechanik ze mnie żaden, auta serwisuje w ASO więc dla mnie nie ma to znaczenia, bardziej interesują

> mnie ceny przeglądaów i tutaj alfa jest tansza, sredni koszt przeglądu golfa to 1000zł, alfa

> tansza o okolo 300zł.

Jesteś pewien? Passata serwisuję i koszt "małego przeglądu" to około 500zł a "dużego" niecały 1000zł. Więc nie wiem czemu miałby golf być tańszy hmm.gif

sprawdź co ile wypada przegląd - jesli VW serwisujesz wg formuły long life, to masz tak jakby same "duże" przeglądy, ale są one co 2 lata/30kkm.

> wychodzi na to że golf 140KM z DSG + Xenon to wydatek okolo 89tyś zł (nie ma roczników 2012) alfa

> 170KM z TCT + xenon 82tyś (sporo samochodów z 2012 i takiego szukam, bo z 2013 są w podobnej

> cenie lub nawet wyższej)

to by się zgadzało z tym co widać na stronach ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> VW są tak budowane, że poza tym że ktos to auto skonstruował, pomyśleli, że ktoś je będzie kiedyś

> naprawiał. Dostęp do większości elementów jest na tyle przemyślany, że demontaż np. zderzaka

> nie zajmuje pół dnia tylko 10 minut.

> We włoskich autach już niestety tak dobrze nie jest.

proszę Cię, ściągałeś kiedyś zderzak w alfie? np. 159?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja siedziałem tylko w obu autach, żadnym nie jeździłem.

> IMO nowy golf to kompletnie inna klasa materiałów i wykończenia. Alfa jako niby marka premium jest

> w tyle.

Giulietta to żadne premium. To kompakt, który konkuruje z innymi kompaktami. Również ceną.

> Poza tym względy praktyczne - golfa sprzedasz bez problemu, za uczciwą kasę, części za 5 lat będzie

> na allegro i wszystkim innym od groma, a wymiana żarówki nie będzie wymagała opuszczania

> silnika

> Brałbym golfa.

W Bravo wymiana żarówki to jakieś 2min. w prawym reflektorze i 3 min. w lewym (trochę przeszkadza wlew płynu- można go całkiem wyjąć, albo odgiąć). Nie mówiąc o tym, że żarówki mijania są H1 - u mnie się nie przepalają. Wymieniam profilaktycznie co 2 lata. Naprawdę postęp w stosunku do Stilo. W Julce powinno być równie łatwo, przynajmniej sądząc po tym, co widziałem pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.