Pio_256 Napisano 13 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 Cześć, Na stronie NGK czytamy, że wartośc oporności powinna się zawierać pomiędzy 1 a 6,5 kOhm. Okazjonalne wypadanie zapłonów zmobilizowało mnie do zmierzenia moich przewodów (także NGK) i wyszło, że najdłuższy przewód ma coś około 8, a pozostałe są mniej więcej takie same w okolicy 5,5. A zatem, czy oporność wszystkich przewodów zapłonowych powinna być identyczna lub zbliżona? I czy rozbieżności mogą powodować nieprawidłowości w działaniu układu zapłonowego? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekST Napisano 13 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 Opor bedzie wiekszy dla dluzszych kabli. U siebie jak mierzylem nowe kable to bylo miedzy 3,5 (krotkie) - 6,5 (dluzsze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 13 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 > A zatem, czy oporność wszystkich przewodów zapłonowych powinna być identyczna lub zbliżona? Opór nie musi być identyczny. Zależy on nie tylko od długości przewodów. Porównałem dwa zestawy przewodów zapłonowych do tego samego silnika dwóch różnych producentów. Zmierzone wartosci oporu mieściły się w zakresie od 3,5k do nawet 8,5k. Na obydwu silnik pracował prawidłowo. >I czy > rozbieżności mogą powodować nieprawidłowości w działaniu układu zapłonowego? > pozdrawiam Co do przewodów WN (zakładam, ze nie są przerwane) - w pierwszej kolejnosci przyjrzałbym się jakości ich izolacji. Przebicia do masy i straty energii z tego tytułu są główną przyczyną wypadania zapłonów, o ile mówimy o wpływie przewodów WN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio_256 Napisano 13 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 > Co do przewodów WN (zakładam, ze nie są przerwane) - w pierwszej kolejnosci przyjrzałbym się > jakości ich izolacji. Przebicia do masy i straty energii z tego tytułu są główną przyczyną > wypadania zapłonów, o ile mówimy o wpływie przewodów WN. Przewody mają około 3 tys. km przebiegu, ale zostały zakupione półtora roku temu i do kwietnia tego roku przeleżały w szufladzie. Masz na myśli, czy w którymś miejscu nie jest zdarta izolacja? A czy przewody są przyczyną wypadania zapłonów to nie wiem. Ale na nie padło drogą eliminacji. Nowe świece, podmieniona cewka na na pewno sprawną - ciągle ten sam objaw. Już chyba nie ma nic więcej, co można by wymienić/podmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekST Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Przewody mogą być przyczyną wypadania zapłonów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Quote: Dopuszczalne oporności są następujące: Przewody zapłonowe z rdzeniem miedzianym: 1 do 6,5 kOhm; Przewody reaktancyjne i z opornikiem węglowym: Wartość oblicza się mnożąc oporność na metr przez długość przewodu plus zakres tolerancji Przewody zapłonowe z indukcyjną opornością bierną: Oporność może tutaj wynosić 2,2 kOhm; do 8 kOhm;. Przewody zapłonowe z opornikiem węglowym: Oporność na 1 m przewodu wynosi 10 kOhm do 23 kOhm A które konkretnie posiadasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 > Już chyba nie ma nic > więcej, co można by wymienić/podmienić. Ale sprawdzić można. We wszystkich samochodach - jakość umasienia poszczególnych elementów obwodu zapłonu. W nowszych do obejmuje masę modułu zapłonowego oraz złącze i sam czujnik położenia wału korbowego. Możesz mieć też wypadanie zapłonów spowodowane czymś całkiem innym, co powoduje resetowanie w trakcie pracy ECU - na przykład losowo zasysanym lewym powietrzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio_256 Napisano 14 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 > A które konkretnie posiadasz? Nie mam pojęcia, ale zakładam, że te ze rdzeniem miedzianym. Jeśli chodzi o model, to ten. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio_256 Napisano 14 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 > Ale sprawdzić można. We wszystkich samochodach - jakość umasienia poszczególnych elementów obwodu > zapłonu. W nowszych do obejmuje masę modułu zapłonowego oraz złącze i sam czujnik położenia > wału korbowego. A konkretnie jak to sprawdzić? Czy dobrze zrozumiałem, że czujnik położenia wału też coś ma do układu zapłonowego? Jeszcze w temacie czujnika położenia wału, gdyby to miało jakieś znaczenie, to mam na kole pasowym wału lekkie bicie. Czy może właśnie przez to bicie zaburzony jest odczyt? > Możesz mieć też wypadanie zapłonów spowodowane czymś całkiem innym, co powoduje resetowanie w > trakcie pracy ECU - na przykład losowo zasysanym lewym powietrzem. To akurat niby wykluczone organoleptycznie oraz patrząc na wartości MAP-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 > A konkretnie jak to sprawdzić? Po pierwsze przy pracującym silniku na tak z 1500 obr/min poruszać wszystkimi uziemieniami i złączami (nie rozłączać!). Jeżeli któreś spowoduje zmianę pracy silnika, to już masz podejrzanego. Poza tym można - na zgaszonym zapłonie, a nawet odłączonym akumulatorze, porozłączać i złączać kilkukrotnie owe uziemienia, zwracając uwagę na czystość styków i siłę ich dolegania, w razie czego dogiąć. > Czy dobrze zrozumiałem, że czujnik położenia wału też coś ma do > układu zapłonowego? Bardzo dużo. Sygnał z niego decyduje o tym, kiedy będzie wytworzona iskra. Wypad impulsu i wypad iskier. > Jeszcze w temacie czujnika położenia wału, gdyby to miało jakieś znaczenie, to mam na kole pasowym > wału lekkie bicie. Czy może właśnie przez to bicie zaburzony jest odczyt? Raczej nie, bo czujniki położenia wału na ogół są usytuowane przy kole zamachowym i z niego biorą odczyt. Pasowe do tego nic nie ma. > To akurat niby wykluczone organoleptycznie oraz patrząc na wartości MAP-a. Ja w Uno podejrzewam, że paskudzi solidny luz osi przepustnicy zespołu wtryskowego. To mi pasuje do losowości wypadania zapłonu, są dni kiedy w ogóle nie wypada, są gdy wypada co chwila, a są gdy wypadanie się pojawia i znika. Zapewne zależy od tego, jak się oś ułoży. Nowy zespół leży od miesiąca na półce, ale nie mam czasu go przełożyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 >Na stronie NGK czytamy, że wartośc oporności powinna się zawierać pomiędzy 1 a 6,5 kOhm. ale to jest rezystancja izolacji, oporność powinna byc poniże 1 Ohm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 > ale to jest rezystancja izolacji, oporność powinna byc poniże 1 Ohm Bredzisz. Rezystancja izolacji powinna być zbliżona do nieskończoności - praktycznie niemierzalna prostymi przyrządami (jakieś tysiące GigaOmów). Tylko wtedy iskra "nie ucieknie" do masy. Za to rezystancja szeregowa kabla (pomiędzy końcówkami cewki a świecy) może się wahać od ułamka Oma (drut lub metalowa linka) do kilku-kilkunastu kiloomów przy oporności rozłożonej wzdłuż kabla. Dużo modeli świec zapłonowych już ma wewnątrz rezystory 5-10 kiloomów. Te szeregowe rezystancje mają zadanie przeciwzakłóceniowe, na "siłę" iskry przy napięciu kilkudziesięciu KiloVoltów wpływ mają niewielki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaku_b Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 > ale to jest rezystancja izolacji, oporność powinna byc poniże 1 Ohm Nieprawda. Chłopaki wyżej mają rację. Dobranie oporności jest bardzo ważne -> Źle dobrane przewody mogą spowodować, że silnika w ogóle nie uruchomisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio_256 Napisano 14 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 > Po pierwsze przy pracującym silniku na tak z 1500 obr/min poruszać wszystkimi uziemieniami i > złączami (nie rozłączać!). Jeżeli któreś spowoduje zmianę pracy silnika, to już masz > podejrzanego. > Poza tym można - na zgaszonym zapłonie, a nawet odłączonym akumulatorze, porozłączać i złączać > kilkukrotnie owe uziemienia, zwracając uwagę na czystość styków i siłę ich dolegania, w razie > czego dogiąć. Szarpałem już za wiązki, ale niby nie było żadnego wpływu na pracę silnika. Chociaż robiłem to na wolnych obrotach, a nie przy 1500 i nie rozłączałem też wtyczek żadnych, a więc mam jakiś trop. > Raczej nie, bo czujniki położenia wału na ogół są usytuowane przy kole zamachowym i z niego biorą > odczyt. Pasowe do tego nic nie ma. A właśnie w Lanosie czujnik jest przy kole pasowym wału i czyta z niego. Czyli może jednak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 > ale to jest rezystancja izolacji, oporność powinna byc poniże 1 Ohm Taa, 6,5kOmów przy 15~20kV podawanych na świecę... daleko byś nie zajechał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 NGK do samochodów ,,niszowych'' to szajs jakich mało-szczególnie przewody-wykonanie i oporność-w porównaniu z Ori kablami po 40kkm jakoś -3-4 krotnie większa, wykonanie- Ori przewody po symbolu to bosch,ale komercyjny dostępny jest w 80% made in china W lanosie nie pamiętam, ale z ngk masz dużą szansę na wypadanie zapłonu w DOHC 16v multipoint co mieć miejsca nie powinno nigdy-taki sam szajs robią jak do fiata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio_256 Napisano 15 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Niestety oryginałów Daewoo już dawno nie ma i nie będzie. Natomiast wiem, że przewody od Chevroletów Aveo 1,4 16V i Lacetti 1,4 i 1,6 16V pasują do Lanosa, ale cena w ASO to 250 zł... Z sensownych aftermarketów, jeśli nie NGK i Bosch, to zostaje tylko Beru. Masz jakieś doświadczenia z Beru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Pozytywne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio_256 Napisano 15 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 To co byś radził, bo już zgłupiałem. Spróbować te Beru (około 140 zł), czy lepiej te oryginalne Chevroleta GM-owskie za 250? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > Nie mam pojęcia, ale zakładam, że te ze rdzeniem miedzianym. Jeśli chodzi o model, to ten. Czyli RC-DW302 Jest to przewód z tzw. aktywną rezystancją. Mozna ściagnąc katalog NGK, gdzie czytamy m.in. , że "Przewód zaplonowy z aktywną rezystancją Przewód ten składa się z rdzenia z włókna szklanego o srednicy 7 mm (8 mm w przypadku przewodu dla Forda) pokrytej warstwa wegla. Rezystancja przewodu obliczona dla celów ustalenia poziomu zakłóceń radioelektrycznych wynosi od 10 do 23 kOm/m. System ten jest uzywany przez Opla, Forda, Fiata, Alfa Romeo, Mazdę, Hondę i wiele innych firm." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > Z sensownych aftermarketów, jeśli nie NGK i Bosch, to zostaje tylko Beru. Masz jakieś doświadczenia > z Beru? Beru miałem i były ok. NGK nie miałem. Nie rozumiem czemu za sensowne uważasz tylko tych 3 producentów. Pewnie są tuziny innych sensownych. Natomiast kable BOSCH które kupiłem były jednym z konkretniejszych przypadków totalnej tandety jakie trzymałem w ręku (ostrożnie, żeby się nie rozpadły) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > Beru miałem i były ok. > NGK nie miałem. > Nie rozumiem czemu za sensowne uważasz tylko tych 3 producentów. Pewnie są tuziny innych > sensownych. Niedaleko Łodzi mamy aż 2 firmy http://www.janmor.pl/ http://www.sentech.pl/ > Natomiast kable BOSCH które kupiłem były jednym z konkretniejszych przypadków totalnej tandety > jakie trzymałem w ręku (ostrożnie, żeby się nie rozpadły) Kolejny przykład jak Polska jest traktowana przez światowych gigantów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio_256 Napisano 15 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > Nie rozumiem czemu za sensowne uważasz tylko tych 3 producentów. Pewnie są tuziny innych > sensownych. Jak znasz więcej, to proszę, podziel się. Mnie tylko te przyszły do głowy. A niestety nie mam takie budżetu żeby robić eksperymenty i wolę raz kupić coś porządnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio_256 Napisano 15 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > Niedaleko Łodzi mamy aż 2 firmy > http://www.janmor.pl/ > http://www.sentech.pl/ Te kable mają wręcz tragiczną opinię na kąciku Lanosa, dlatego odpadły w przedbiegach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 Bierz Beru-chociaż też ,,są lepiej wykanane'' i ,,gorzej''. NGK za dopłatą nawet jaby tarcze antyrakietową to A w type R NGK to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Te kable mają wręcz tragiczną opinię na kąciku Lanosa, dlatego odpadły w przedbiegach... A tak w ogóle to porównałeś rezystancję swoich kabli z tym co ostatnio napisałem? jakiś tekst Najdłuzszy przewód ma 0,54 m czyli jego rezystancja powinna byc w zakresie 5,4 - 12,4 kOhm . A Twoj pomiar wykazał 6 kOhm. A jak to możliwe że przewód długości 28 cm ma taka samą rezystancje jak identyczny o długości 46 cm? Wniosek jest oczywisty Może coś Ci po prostu nie styka w obwodzie WN, albo uszkodzona cewka zapłonowa. A może świece zapłonowe do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio_256 Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > A tak w ogóle to porównałeś rezystancję swoich kabli z tym co ostatnio napisałem? Tak, ale jeszcze raz pomierzę wszystko i zapiszę co by się nie pomylić. Mam 3 komplety kabli i porównamy wszystkie > Najdłuzszy przewód ma 0,54 m czyli jego rezystancja powinna byc w zakresie 5,4 - 12,4 kOhm . A Twoj > pomiar wykazał 6 kOhm. A jak to możliwe że przewód długości 28 cm ma taka samą rezystancje jak > identyczny o długości 46 cm? Drobna nieścisłość się wkradła, bo zestaw RC-DW302 ma długości [cm]: 52, 46, 40 i 36. Jeśli się nie pomyliłem, to dopuszczalne wartości by wynosiły, odpowiednio [kOhm]: 5,2-11,96; 4,6-10,58; 4,0-9,2 i 3,6-8,28 dla najkrótszego. > Może coś Ci po prostu nie styka w obwodzie WN, albo uszkodzona cewka zapłonowa. A może świece > zapłonowe do wymiany Świece Iskra po przebiegu 15 tys. podmienione na NGK i jest to samo. Cewka zapłonowa podmieniona na na pewno sprawną i jest to samo. Został mi jedynie trop z czujnikiem położenia wału, który w Lanosie czyta z koła pasowego na wale, a który ma bicie boczne. Lub sam czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > NGK do samochodów ,,niszowych'' to szajs jakich mało-szczególnie przewody-wykonanie i oporność-w > porównaniu z Ori kablami po 40kkm jakoś -3-4 krotnie większa, wykonanie- Spokojnie z tą krytyką. Używałem kabli róznych producentów, z róznych półek cenowych. Jeżdżę na LPG. Nie było wypadania zapłonów z jednym wyjątkiem - kiedy zapomniałem o wymianie i kable przejeździły zdecydowanie więcej niż powinny. Teraz mam NGK i jak na razie nie narzekam. Opór mają większy niż ich tańszy poprzednik, ale w granicach rozsądku. Większy opór nie oznacza, że są do luftu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Przewody mają około 3 tys. km przebiegu, ale zostały zakupione półtora roku temu i do kwietnia tego > roku przeleżały w szufladzie. Masz na myśli, czy w którymś miejscu nie jest zdarta izolacja? To by je od razu dyskwalifikowało. Słaba jakość izolacji trafia się i nowym przewodom a dotyczy właściwości materiałowych. BTW za wypadanie zapłonów może odpowiadać również układ wtryskowy. Niepewne połączenie cewki wtryskiwacza, okresowy brak wtrysku i wtedy nawet najmocniejsza iskra nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Quote: > Dopuszczalne oporności są następujące: > Przewody zapłonowe z rdzeniem miedzianym: 1 do 6,5 kOhm; > Przewody reaktancyjne i z opornikiem węglowym: Wartość oblicza się mnożąc oporność na metr > przez długość przewodu plus zakres tolerancji > Przewody zapłonowe z indukcyjną opornością bierną: Oporność może tutaj wynosić 2,2 kOhm; do 8 > kOhm;. > Przewody zapłonowe z opornikiem węglowym: Oporność na 1 m przewodu wynosi 10 kOhm do 23 kOhm Mogę wiedzieć skąd te dane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Bredzisz. > Rezystancja izolacji powinna być zbliżona do nieskończoności - praktycznie niemierzalna prostymi > przyrządami (jakieś tysiące GigaOmów). Tysiące gigaomów to lekkie przegięcie w drugą stronę. To nie te materiały i nie przy tej grubości powłoki izolacyjnej. Sam chciałbym mieć przewody zapłonowe o oporze izolacji rzedu tysięcy gigaomów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinKo Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Te kable mają wręcz tragiczną opinię na kąciku Lanosa, dlatego odpadły w przedbiegach... Również czytałem te opinie ale... Mam lanosa 1.5 16v, z LPG 2 generacji - od początku kupuje tylko Sentech S44. Starczają na 2 lata ( okolo 50 000 km ), więc jak za 65 PLN uważam, że spoko. Tak juz 7 lat ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio_256 Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Właśnie zrobiłem pewien eksperyment. Łącznie posiadam 4 komplety przewodów. Obecny NGK, poprzedni NGK po przebiegu 30 tys., jakieś no-name niby Korea bez przebiegu właściwie i jakieś bardzo stare jeszcze z czasów gdy były oryginały Daewoo. Zmieniałem po kolei przewody i stwierdzam, że na każdych jest w zasadzie to samo. To teraz już nie mam pomysłu całkiem, co może powodować mój problem. Wszystkie elementy układu zapłonowego wymieniane lub podmieniane na sprawne i ciągle bez efektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Mogę wiedzieć skąd te dane? przeczytaj dokładnie cały wątek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Nie bardzo mam czas czytać wszystkie wpisy, i może już była ta informacja, ale czy jeździsz na LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio_256 Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Tak, jeżdżę na LPG. Ale problem występuję również na benzynie. Paliwo nie ma znaczenia. Jedynie gdy wypad nastąpi pod obciążeniem i na biegu, to na benzynie jest mniej wyczuwalne szarpnięcie, a na LPG bardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Tak, jeżdżę na LPG. Ale problem występuję również na benzynie. Paliwo nie ma znaczenia. Jedynie gdy > wypad nastąpi pod obciążeniem i na biegu, to na benzynie jest mniej wyczuwalne szarpnięcie, a > na LPG bardziej. Z ciekawości wyszukałem to Moze to ten czujnik położenia wału korbowego? A podłączałes w ogóle ten samochód pod komputer? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pio_256 Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 > Z ciekawości wyszukałem to > Moze to ten czujnik położenia wału korbowego? Na dniach sprawdzę ten trop. > A podłączałes w ogóle ten samochód pod komputer? Tak. Mam interface do sterownika benzynowego, ale niestety w tym samochodzie są dosyć ograniczone możliwości diagnostyki układu zapłonowego. Jeśli chodzi o pozostałe rzeczy, to nic nie odbiega od normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Jeżeli jeździsz na LPG to sprawdź jeszcze emulator wtryskiwaczy. Przerabiałem kiedyś pracę na 3 cylindrach z powodu usterki jednego z przekaźników emulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cubah Napisano 30 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 > Na dniach sprawdzę ten trop. > Tak. Mam interface do sterownika benzynowego, ale niestety w tym samochodzie są dosyć ograniczone > możliwości diagnostyki układu zapłonowego. Jeśli chodzi o pozostałe rzeczy, to nic nie odbiega > od normy. Hej odgrzebalem kotleta - mialem podobne objawy co Ty. Ale przyczyna byla inna - otoz na gazie mi slabo odpalal zwlaszcza jak wilgotno czy zimno. Problemem byly stare poprzebijane kable zaplonowe - dyskoteka byla w poblizu kopulki. Rezystancja najdluzszego kabla ok 26kohm. Silnik zaczal odpalac w kazych warunkach, ale ... no wlasnie ale! Okazalo sie ze jak chce przyspieszac to na ok 3tys obr nie palil jeden gar! Zmieryzlem rezystancja NGK miala ok 8 kohm czyli niby ok... Wiec po dalszym sledztwie okazalo sie ze cisnienie sprezania na tym cylindrze jest zbyt niskie o ok 35%. Co ciekawe na starym 26 kohm kabelku zaplony nie wypadaly! Widzisz wiec ze cisnienie sprezania ma znaczenie. Po wymianie uszczelki ok:) bukas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.