gorex Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 Ja wyznaję zasadę ograniczonego zaufania do producenta. Nie wierzę i nie uwierzę, że nagle w cudowny sposób przebieg między wymianami oleju zwiększył się dwukrotnie. Poza tym staram się uczyć na cudzych błędach (choć rzadko mi to wychodzi). Kolega - szczęśliwy posiadacz samochodu Toyota Corolla wyjechał do Hiszpanii (taki kraj z pustymi domami). Wracając wyszedł mu był wał korbowy bokiem. Ot - było - nie ma. Jako, że samochód na gwarancji pojechał do ASO. W ASO stwierdono, że co prawda przeglądy są w porządku, ale przyczyną awarii był zużyty olej. Że samochód eksploatowany w warunkach miejskich, że ekstremalne, że w książce jest podpunkt, że importer może partycypować...... i tym podobne pierdoły...... Jakież było ich zaskoczenie gdy kolega pokazał im kwit dowodzący, że zapobiegliwie przed dłuższym wyjazdem wymienił w ASO olej, filtry. Walka była krótka bo złodzieje nie mieli wiele do gadania. Dostał nowy silnik i jeździ szczęśliwie do dzisiaj (chyba). Ja bym wymienił bo jak mam już trzeci samochód z okresem między przeglądowym wynoszącym 30tys. km. tak w każdym wymieniam olej z filtrem co 15tys. Nie kupuję jednocześnie super-drogiego oleju. Ważne, żeby spełniał warunki producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > Ale komp to przecież sam liczy. Jak dużo stoisz w korkach, przegrzewasz olej to skraca Ci okres > wymiany. Tak, ale mimo wszystko jak dla mnie 2 lata bez przeglądu to za długo troche - przeciez ten przegląd to też poza olejem filtry, w tym filtr kabinowy, który jest niczym innym jak hodowlą drobnoustrojów Tak więc - minimum raz do roku przegląd, a jak już auto na przeglądzie to i olej, żeby wszystko miało ręce i nogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polleck Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > LL generalnie jakoś nie ufam, Co to jest LL? Pojawiło się w tym temacie kilka razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > Co to jest LL? > Pojawiło się w tym temacie kilka razy. Long Life. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > Mam dość podobne przemyślenia, ponadto trzeba pamiętać, że przegląd olejowy jest dla producenta / > serwisu zyskiem, niewielkim, bo niewielkim, ale jednak. Naprawa silnika jest za to zyskiem znacznie większym. ...wiem....przesadzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > Naprawa silnika jest za to zyskiem znacznie większym. > ...wiem....przesadzam. Na gwarancji - nie. Po gwarancji również, bo nie opłaca się remontować silnika (albo w ogóle kapitalka jest niemożliwa) we współczesnym samochodzie, starszym niż 5 lat. Tak więc producent nie zarabia na naprawach silnika, tylko na sprzedaży i serwisowaniu nowego auta A w interesie producenta jest, by klient zmieniał samochód co 5 lat lub częściej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > Tak się zastanawiam właśnie, mnóstwo na autokąciku purystów zmieniających wbrew zaleceniom > producenta longlife co 15, czy nawet co 10kkm. > Jestem w sytuacji jak na obrazku, swoją decyzję w głowie mam, z przyjemnością wysłucham propozycji > i argumentacji z Waszej strony. > Jedziemy! Jesli masz turbo to zdecydowanie warto wymieniac czesciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 10 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > Jesli masz turbo to zdecydowanie warto wymieniac czesciej. Rozumiem, że wiesz lepiej niż Skoda / VW jak często użytkowany przeze mnie silnik turbobenzynowy powinien mieć wymieniany olej. Szanuję i podziwiam Twoją wiedzę. Powiedz mi tylko, skąd ta wiedza pochodzi, bo zakładam, że jesteś poważnym człowiekiem i nie wypisujesz porad "bo tak Ci się wydaje". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 Generalnie - skomplikowane. Nie znam się na tych sprawach, a moje widzenie świata "motoryzacyjnego" jest zaburzone przez własne i cudze doświadczenia (zapamiętuje się głównie te złe doświadczenia). Uważam jednak, że przeskok od 10-15tys. km. do 30tys. km. między wymianami oleju to przesada nie mająca uzasadnienia w postępie technologii. Inna sprawa to koszty. Owszem, wydatek powiedzmy 200zł jest zauważalny, ale w porównaniu do innych kosztów jak utrata wartości, ubezpieczenie, paliwo itp. określiłbym go jako znikomy. Aczkolwiek biorę pod uwagę to co piszą przeciwnicy "bycia mądrzejszym niż książka serwisowa". Coś w tym jest, ale tylko w przypadku samochodu bezawaryjnego. Kiedy wymieniano mi rozrząd w TSI (42tys. km. ale po gwarancji) o włos musiałbym dopłacić parę tysięcy bo dopatrzono się, że na "przeglądzie" był zastosowany mój olej. Dochodzenie wykazało jednak, że olej był zgodny z parametrami i odetchnąłem z ulgą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 10 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > Ja wyznaję zasadę ograniczonego zaufania do producenta. Ja również. Mam zamiar dociągnąć do końca gwarancji i sprzedać, no chyba, że się auto będzie wybitnie dobrze sprawować. > Nie wierzę i nie uwierzę, że nagle w cudowny sposób przebieg między wymianami oleju zwiększył się dwukrotnie. Ja tam się znam na procesie produkcyjnym nowoczesnych olejów mniej więcej tak jak na szydełkowaniu sportowym. Uwierzę we wszystko gdy rozmówca przekona mnie, że rzeczywiście ma jakieś pojęcie w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 10 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > Tak, ale mimo wszystko jak dla mnie 2 lata bez przeglądu to za długo troche - przeciez ten przegląd > to też poza olejem filtry, w tym filtr kabinowy, który jest niczym innym jak hodowlą > drobnoustrojów Tak więc - minimum raz do roku przegląd, a jak już auto na przeglądzie to i > olej, żeby wszystko miało ręce i nogi. O, i to jest solidny argument na który z utęsknieniem czekałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > Ja również. Mam zamiar dociągnąć do końca gwarancji i sprzedać, no chyba, że się auto będzie > wybitnie dobrze sprawować. Planowałem to samo, ale ze względów księgowych. Niestety nie udało się. Spadek dochodów i obrzydzenie na samą myśl o "sprzedawaniu" auta spowodowałý, że Skodzina prawdopodobnie zostanie na dłużej. > Ja tam się znam na procesie produkcyjnym nowoczesnych olejów mniej więcej tak jak na szydełkowaniu > sportowym. Kiedyś też trenowałem. Zostało mi nawet trochę sprzętu. Jakby co mogę Ci pożyczyć kewlarowe ochraniacze na biodra i hełm z prawostronnym uchwytem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > Na gwarancji - nie. I pewnie z radością i uśmiechem w razie co wymieni ów silnik bo ma taką dobrą praktykę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > Rozumiem, że wiesz lepiej niż Skoda / VW jak często użytkowany przeze mnie silnik turbobenzynowy > powinien mieć wymieniany olej. Szanuję i podziwiam Twoją wiedzę. Powiedz mi tylko, skąd ta > wiedza pochodzi, bo zakładam, że jesteś poważnym człowiekiem i nie wypisujesz porad "bo tak Ci > się wydaje". Kilka firm już się przekonało że jednak częsta zmiana (częstsza niż pierwotnie zakładano i zalecano) wydłuża żywotność i zmniejsza ryzyko awarii. A swoją drogą, to w książce gwarancyjnej co piszą o przeglądach?, bo często jest tak że jest oczywiście wskaźnik i w ogóle, ale i tak producent przewiduje wizytę co rok lub co X km lub po wskazaniu przez komputer, w zależności co nastąpi wcześniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > tym jak zmieniłem olej zaraz po zakupie, to ten zrobił się czarny (prawie jak w dieslu) już po > 5kkm (mimo płukanki na starcie), dopiero druga zmiana (+ płukanka) sprawia wrażenie > "normalności". O odpiekaniu pierścieni wspominać nie będę (a obstawiam, że to też wina > "wysokiej jakości" oleju GM i 30kkm interwału) GM tak chyba ma, zaden inny olej tak szybko mi nie czernial i nie ma chyba tu nic do rzeczy gadka o czyszczeniu silnika skoro w nowym aucie tak sie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przem Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > Tak, ale mimo wszystko jak dla mnie 2 lata bez przeglądu to za długo troche - przeciez ten przegląd > to też poza olejem filtry, w tym filtr kabinowy, który jest niczym innym jak hodowlą > drobnoustrojów Tak więc - minimum raz do roku przegląd, a jak już auto na przeglądzie to i > olej, żeby wszystko miało ręce i nogi. W przypadku filtra kabinowego, to można go wymieniać dowolnie często także i samemu, zwłaszcza, gdy wymiana jest banalnie prosta. Inne rozwiązanie, to co roku wybrać się nie do ASO ale do fachowca na odgrzybianie i wymianę tego filtra. Rozdzielamy wówczas te dwa rodzaje prac okresowych - tj. wymiana oleju i przegląd od serwisu klimatyzacji. Niby to dodatkowe skomplikowanie, ale osobiście preferuję takie postępowanie, ponieważ ASO jak dotąd nie pokazało mi, że potrafi obsługiwać układ klimatyzacji. Inna sprawa, że samochód w wielu przypadkach i tak przechodzi rocznie klika innych prac okresowych (badania techniczne, wymiana opon) a mało komu chyba przychodzi do głowy, aby przy okazji wymienić olej. Tak więc w samochodzie, który ma przewidziane wydłużone interwały wymiany oleju - pozostaję przy tych interwałach. Jedynym odstępstwem była wymiana oleju na początku po pierwszych kilku tys. km. W innym samochodzie stosuję zaś wymianę oleju co ok. 15 tys. km, również wg standardu producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > Rozumiem, że wiesz lepiej niż Skoda / VW jak często użytkowany przeze mnie silnik turbobenzynowy > powinien mieć wymieniany olej. Szanuję i podziwiam Twoją wiedzę. Powiedz mi tylko, skąd ta > wiedza pochodzi, bo zakładam, że jesteś poważnym człowiekiem i nie wypisujesz porad "bo tak Ci > się wydaje". Ano stad, ze np. Mini w Cooper S i wyzszych tez doskonale wiedzialo i komputer wskazywal zmiany co 35-40kkm. Turbiny jednak jakos nie podzielaly tego entuzjazmu. Okazalo sie, ze wymiany bez czekania na komputer zmniejszyly liczbe awarii. Zreszta jakos w nowszych rocznikach komputery sa bardziej konserwatywne...przypadek? Praktycznie - olej z czasem staje sie coraz bardziej zanieczyszczony, a przeplywa smarujac i chlodzac sprezarke z bardzo wysokich temperatur. Im bardziej zanieczyszczony tym bardziej podatny na zapiekanie, a kanaly w turbinie zbyt szerokie nie sa. Reszte mozesz dopowiedziec sobie sam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 Octavia TDI, olej co 15kkm syntetyk - obecnie 308kkm - turbina dała radę 275kkm. Jak chcesz jeździć 60kkm i sprzedać, to IMHO, bez sensu kupować na własność (lepiej leasing i oddać padakę) i bez sensu zmieniać olej co 15kkm - ew. problem będzie dotyczył 3 lub 4 właściciela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 Pierwszy przeglad w TSi zrobilem wg wskazan kompa czyli przy 22kkm. Nastepny jak i kolejne zamierzam robic dokladnie w taki sam sposob. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > Rozumiem argumentację, ale zgodnie z tą mógłbym sobie np. wymienić dzisiaj turbinę, w końcu na > bank to autu nie zaszkodzi. auto też - idąc dalej Auto masz już z ery turbokosiarek, więc może i suszarka jest elementem eksploatacyjnym. No ale pozostańmy przy tych podstawowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > A swoją drogą, to w książce gwarancyjnej co piszą o przeglądach?, bo często jest tak że jest > oczywiście wskaźnik i w ogóle, ale i tak producent przewiduje wizytę co rok lub co X km lub po > wskazaniu przez komputer, w zależności co nastąpi wcześniej też mnie to interesuje, nie wierzę, że producent nie dodrukował kilku * i dupochronów dla nieczytających drobnego druku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 10 Września 2013 Udostępnij Napisano 10 Września 2013 > O, i to jest solidny argument na który z utęsknieniem czekałem Filtr PP jak najbardziej, ale można zmienić samemu w 1 minutę jak robimy za drugim razem, za pierwszym w 3 minuty Reszta filtrów da sobie radę przez 2 lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin2222 Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > GM tak chyba ma, zaden inny olej tak szybko mi nie czernial i nie ma chyba tu nic do rzeczy gadka o > czyszczeniu silnika skoro w nowym aucie tak sie dzieje. opel z salonu z olejem producenta zczerniał po 7 tyś i został wymieniony na inny syntetyk. zasada jest taka że olej fabryczny najlepiej wymienić jak najszybciej bo to jest słaby olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 11 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > Filtr PP jak najbardziej, ale można zmienić samemu w 1 minutę jak robimy za drugim razem, za pierwszym w 3 minuty W pełnej rozciągłości, w poprzednim sam sobie wymieniałem. Ale teraz to już chyba nie chce mi się brudzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > W pełnej rozciągłości, w poprzednim sam sobie wymieniałem. Ale teraz to już chyba nie chce mi się > brudzić. Filtr jest pod schowkiem w kabinie, klik-klik filtr na wierzchu, klik-klik nowy filtr w środku. Także musisz mieć brudno w aucie żeby się pobrudzić. Chyba, że chodzi o "pobrudzić" Piszę w tym kontekście, że jeśli od tego ma zależeć wykonanie przeglądu lub nie, to kto bogatemu zabroni Nowe auto, nic sie nie chce psuć, to może chociaż jakiś przegląd albo coś, bo nudno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michaelfox Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 Do nowych auta często wlewa się oleje długiego składowania, jeśli masz taki u siebie to wymieniłbym go prawie od razu (1500 km) i jeździłbym na wymiany co 30 tyś. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 11 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > Do nowych auta często wlewa się oleje długiego składowania, jeśli masz taki u siebie to wymieniłbym > go prawie od razu (1500 km) i jeździłbym na wymiany co 30 tyś. km. OK, ale co z nim jest nie tak? Bo tak na pierwszy rzut oka to nie grzeje się, jedynie podczas sprintu serpentynami pod górę udało mi się nagrzać go do 101 stopni, temperaturę roboczą trzyma między 85 a 95 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michaelfox Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > OK, ale co z nim jest nie tak? > Bo tak na pierwszy rzut oka to nie grzeje się, jedynie podczas sprintu serpentynami pod górę udało > mi się nagrzać go do 101 stopni, temperaturę roboczą trzyma między 85 a 95 stopni. olej długiego składowania ma większą lepkość na wypadek gdyby auto postało długo na placach produkcyjnych/celnych itp. a co się z tym wiąże powoduje nadmierne dogrzanie silnika - przez 30 tyś. km pewnie nieodczuwalne, ale zalecana jest wymiana na oleje przeznaczone do danych typów silnika. Może to wpłynąć na prace a nie musi. ja swoim Klientom zawsze to polecam, natomiast jeszcze nie słyszałem o tym, aby taki olej był przyczyną awarii silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > olej długiego składowania ma większą lepkość na wypadek gdyby auto postało długo na placach > produkcyjnych/celnych itp. a co się z tym wiąże powoduje nadmierne dogrzanie silnika - przez > 30 tyś. km pewnie nieodczuwalne, ale zalecana jest wymiana na oleje przeznaczone do danych > typów silnika. Może to wpłynąć na prace a nie musi. ja swoim Klientom zawsze to polecam, > natomiast jeszcze nie słyszałem o tym, aby taki olej był przyczyną awarii silnika Pamiętam, że w Instrukcji do Astry II wręcz było napisane, aby pierwszą wymianę oleju zrobić planowo dopiero na pierwszym przeglądzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michaelfox Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > Pamiętam, że w Instrukcji do Astry II wręcz było napisane, aby pierwszą wymianę oleju zrobić > planowo dopiero na pierwszym przeglądzie. Nie musiała mieć oleju długiego składowania - auta zamawiane pod produkcję mają wlewany zalecany olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kranu Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 > zasada jest taka że olej fabryczny najlepiej wymienić jak najszybciej bo to jest słaby olej. Mój Peugeot 208 był zalany fabrycznie olejem TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0W30 który jest niby specjalnym pełnym syntetykiem na pierwsze zalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.