SAMIR Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 wlasnie wymienilem klocki i tarcze hamulcowe. samochod hamuje sprawnie ale jadac w korku i hamujac niemilosiernie piszczy. kazalem wyrzucic ten zestaw i zalozyc markowy ale nieoryginalny toyoty- i to samo. co moze byc przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Nie wykonałeś jakiś "mocnych" hamowań od razu po założeniu ? Zresztą teraz większość klocków piszczy.. dotrą się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Nie wykonałeś jakiś "mocnych" hamowań od razu po założeniu ? Zresztą teraz większość klocków > piszczy.. dotrą się MOże brakuje smaru przeciw piskom, może jakichś sprężynek w zaciskach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > MOże brakuje smaru przeciw piskom, może jakichś sprężynek w zaciskach. yyy chcesz smarować powierzchnię cierną tarczy czy klocka ?? Piszczenie to tylko efekt styku tarczy z klockiem. Nic innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > yyy chcesz smarować powierzchnię cierną tarczy czy klocka ?? Piszczenie to tylko efekt styku tarczy > z klockiem. Nic innego. nie tarczy, a jarzma w którym pracuje klocek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > yyy chcesz smarować powierzchnię cierną tarczy czy klocka ?? Piszczenie to tylko efekt styku tarczy > z klockiem. Nic innego. Ale smaruje się prowadnice i styk metalu klocka z zaciskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > nie tarczy, a jarzma w którym pracuje klocek ja jestem przeciwnikiem smarowania, w fabryce nie smarują. Do smaru tylko opiłki się kleją i piach i później jak się zapieprzy to klocki właśnie nie odbijają. Przed montażem trzeba dobrze sprawdzić czy klocki w jarzmach chodzą - jeżeli nie to zedrzeć z klocka - metalu farbę bo ostatnio często są właśnie w tych miejscach zacieki i stąd problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > ja jestem przeciwnikiem smarowania, w fabryce nie smarują. > Do smaru tylko opiłki się kleją i piach i później jak się zapieprzy to klocki właśnie nie odbijają. bujdy... popacz a motocyklowe łańcuchy sie smaruje i pracują w dużo mniej korzystnych warunkach atmosferycznych niż klocki. i nic sie nie lepi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > wlasnie wymienilem klocki i tarcze hamulcowe. samochod hamuje sprawnie ale jadac w korku i hamujac > niemilosiernie piszczy. > kazalem wyrzucic ten zestaw i zalozyc markowy ale nieoryginalny toyoty- i to samo. co moze byc > przyczyna? marka klocków i tarcz ta sama? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 I naprawdę uważasz że to jarzma piszczą przy hamowaniu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > marka klocków i tarcz ta sama? IMO to nie ma znaczenia czy klocki i tarcze są tego samego producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > bujdy... popacz a motocyklowe łańcuchy sie smaruje i pracują w dużo mniej korzystnych warunkach > atmosferycznych niż klocki. i nic sie nie lepi... 1.mówisz o smarach do łańcuchów OR 2.mówisz że łańcuch jest cieplejszy od klocków OK. każdy ma prawo do swojej wiary, ja zakładam miesięcznie trochę kompletów i zawsze jest OK. a często ktoś ze znajomych przyjeżdża z piszczeniem bo mu prowadnice miedziowym posmarowali lub ma bicie bo po zmianie tarcz styk piasta tarcza także ktoś przesmarował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > IMO to nie ma znaczenia czy klocki i tarcze są tego samego producenta. oczywiscie ze ma. bo potem sie wlasnie wątki "piszczą hamulce" pojawiają... ja raz nie kupiłem tego sameog producenta (ostatnio do BMW mam TRW i boscha klocki - i wiesz co? piszczą musze wymienić prawie nowe klocki na inne... (oczywiscie to nie jedyny czynnik, bo jeszcze są auta podatne na piszczenie np. P607 i inne niepodatne)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > 1.mówisz o smarach do łańcuchów OR > 2.mówisz że łańcuch jest cieplejszy od klocków mowie ze są smary które sie nie kleją > OK. każdy ma prawo do swojej wiary, ja zakładam miesięcznie trochę kompletów i zawsze jest OK. a > często ktoś ze znajomych przyjeżdża z piszczeniem bo mu prowadnice miedziowym posmarowali lub > ma bicie bo po zmianie tarcz styk piasta tarcza także ktoś przesmarował miedziowy to zło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 To musiałeś mieć pecha.. Zakładałem często różne klocki i różne tarcze i problemu nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > To musiałeś mieć pecha.. Zakładałem często różne klocki i różne tarcze i problemu nie było. no pech, prawdopodobienstwo... jak zwał tak zwał. ale nigdy mi tej samej marki komplet nie piszczał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 ja smaruję, bo nigdy nie miałem nowego auta z fabryki, wiadomo, że nie jakimś towotem czy miedziankami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > ja smaruję, bo nigdy nie miałem nowego auta z fabryki, wiadomo, że nie jakimś towotem czy > miedziankami są jeszcze take lekko plastyczne naklejki na plecy klocka... grosze kosztuja, czasem pomagaja (Megane takie fabrycznie miała)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > są jeszcze take lekko plastyczne naklejki na plecy klocka... grosze kosztuja, czasem pomagaja > (Megane takie fabrycznie miała)... u mamy w aucie poprawiałem, bo gość prowadnice miedziowym zaciapał, zimą tak smar zgęstniał na tyle, że były problemy z odbijaniem zacisku- używam tylko dedykowanych do hamulcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > są jeszcze take lekko plastyczne naklejki na plecy klocka... grosze kosztuja, czasem pomagaja > (Megane takie fabrycznie miała)... Wiele niefabrycznych klocków ma od razu naklejone... BTW: Nigdy przez ponad milion km nie piszczały mi hamulce w żadnym aucie podczas hamowania. Albo po prostu nie zwracam uwagi. Dlatego odnoszę wrażenie, że to może być przewrażliwienie. Przecież normalnym jest, że kiedy między klocek a tarcze wpadnie jakiś opiłek, który wbije się w okładzinę to później będą trochę piszczeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > wlasnie wymienilem klocki i tarcze hamulcowe. samochod hamuje sprawnie ale jadac w korku i hamujac > niemilosiernie piszczy. > kazalem wyrzucic ten zestaw i zalozyc markowy ale nieoryginalny toyoty- i to samo. co moze byc > przyczyna? Wyjmij, wyczyść prowadnice, zmyj wurthem. Klocek ma lekko chodzić. Jak się klinuje to nie odbija i piszczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ragless Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Witam Jeśli chodzi o piski w toyocie avensis to może być kilka problemów: Jarzma; w ASO używa się specjalnego smaru do prowadzeń jarzma ; smar różowy Toyota niestety nie można kupić zamiennika a każdy inny niż ten w ASO Toyota będzie niestety zły. problem ktory pojawia sie razem z piskiem który również denerwuje to głuche stuki przy przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności lub np. jazda po kostce brukowej. Klocki – oryginalne miały problem z wytrącaniem się drobin twardszego materiału na powierzchni klocka i powodowało to piski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 koledzy dobrze tobie podpowiadają , zacisk dobrze oskrobać z rdzy w miejscu gdzie styka się z klockiem ,a na tylna ściankę klocka nałożyć owy smar xyz i pisków powinno nie być, taki zabieg zrobiłem 2 tygodnie temu w aucie syna ,bo też piszczały klocki przy hamowaniu, i jak na razie jest dobrze ps. owym smarem przesmaruj również miejsce zacisku po którym suwa się klocek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdm Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > I naprawdę uważasz że to jarzma piszczą przy hamowaniu ? mialem problem piszczacymi hamulacmi, pomoglo przesmarowanie jarzm klockow, przestalo piszczec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > I naprawdę uważasz że to jarzma piszczą przy hamowaniu ? piszczą klocki trąc o tarczę, bo nie przesuwają się w jarzmach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > mialem problem piszczacymi hamulacmi, pomoglo przesmarowanie jarzm klockow, przestalo piszczec. hmm.. no ja takiego przypadku nie miałem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > piszczą klocki trąc o tarczę, bo nie przesuwają się w jarzmach On pisze o tym, że piszczą podczas hamowania. To nie to samo co piszczenie nie przesuwających się w jarzmach. Wtedy tylko podczas hamowania nie piszczą. Tu jest problem na styku klocek/tarcza lub wibracje klocków/elementów zacisku. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > On pisze o tym, że piszczą podczas hamowania. > To nie to samo co piszczenie nie przesuwających się w jarzmach. Wtedy tylko podczas hamowania nie > piszczą. > Tu jest problem na styku klocek/tarcza lub wibracje klocków/elementów zacisku. > Pozdrawiam. dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > On pisze o tym, że piszczą podczas hamowania. > To nie to samo co piszczenie nie przesuwających się w jarzmach. Wtedy tylko podczas hamowania nie > piszczą. > Tu jest problem na styku klocek/tarcza lub wibracje klocków/elementów zacisku. > Pozdrawiam. klocek nie odbijający prawidłowo w zacisku może się zeszklić, a co za tym idzie będzie piszczał przy hamowaniu, więc generalnie niczego nie dowiodłeś tym wywodem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > klocek nie odbijający prawidłowo w zacisku może się zeszklić, a co za tym idzie będzie piszczał > przy hamowaniu, więc generalnie niczego nie dowiodłeś tym wywodem Nie jeden raz miałem zastałe jarzma, i nigdy podczas hamowania klocki mi nie piszczały. Co innego podczas jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > oczywiscie ze ma. Nie ma, nie tu problem jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 > Piszczenie to tylko efekt styku tarczy > z klockiem. Nic innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 21 Września 2013 Udostępnij Napisano 21 Września 2013 Zgadzam sie z Twoja wypowiedzią, ale popraw ja bo admini nie lubią emotek. A swoją droga to zmieniając klocki w Lexusie trzeba sie niezłe nagimnastykować z blaszakami i smarem. Właśnie po to żeby potem nie piszczały. Pomiędzy klockiem a cylinderkiem sa dwie blaszki - obie sa pokryte teflonem, obie sie zmienia razem z klockami. A i tak trzeba miedzy nie włożyć smar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.