Skocz do zawartości

piszczace hamulce


SAMIR

Rekomendowane odpowiedzi

> nie tarczy, a jarzma w którym pracuje klocek

ja jestem przeciwnikiem smarowania, w fabryce nie smarują.

Do smaru tylko opiłki się kleją i piach i później jak się zapieprzy to klocki właśnie nie odbijają. Przed montażem trzeba dobrze sprawdzić czy klocki w jarzmach chodzą - jeżeli nie to zedrzeć z klocka - metalu farbę bo ostatnio często są właśnie w tych miejscach zacieki i stąd problem biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja jestem przeciwnikiem smarowania, w fabryce nie smarują.

> Do smaru tylko opiłki się kleją i piach i później jak się zapieprzy to klocki właśnie nie odbijają.

bujdy... popacz a motocyklowe łańcuchy sie smaruje i pracują w dużo mniej korzystnych warunkach atmosferycznych niż klocki. i nic sie nie lepi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wlasnie wymienilem klocki i tarcze hamulcowe. samochod hamuje sprawnie ale jadac w korku i hamujac

> niemilosiernie piszczy.

> kazalem wyrzucic ten zestaw i zalozyc markowy ale nieoryginalny toyoty- i to samo. co moze byc

> przyczyna?

marka klocków i tarcz ta sama?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bujdy... popacz a motocyklowe łańcuchy sie smaruje i pracują w dużo mniej korzystnych warunkach

> atmosferycznych niż klocki. i nic sie nie lepi...

1.mówisz o smarach do łańcuchów OR grinser006.gif

2.mówisz że łańcuch jest cieplejszy od klocków grinser006.gif

OK. każdy ma prawo do swojej wiary, ja zakładam miesięcznie trochę kompletów i zawsze jest OK. a często ktoś ze znajomych przyjeżdża z piszczeniem bo mu prowadnice miedziowym posmarowali lub ma bicie bo po zmianie tarcz styk piasta tarcza także ktoś przesmarował wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO to nie ma znaczenia czy klocki i tarcze są tego samego producenta.

oczywiscie ze ma. bo potem sie wlasnie wątki "piszczą hamulce" pojawiają... ja raz nie kupiłem tego sameog producenta (ostatnio do BMW mam TRW i boscha klocki - i wiesz co? piszczą smile.gif musze wymienić prawie nowe klocki na inne...

(oczywiscie to nie jedyny czynnik, bo jeszcze są auta podatne na piszczenie np. P607 i inne niepodatne)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.mówisz o smarach do łańcuchów OR

> 2.mówisz że łańcuch jest cieplejszy od klocków

mowie ze są smary które sie nie kleją smile.gif

> OK. każdy ma prawo do swojej wiary, ja zakładam miesięcznie trochę kompletów i zawsze jest OK. a

> często ktoś ze znajomych przyjeżdża z piszczeniem bo mu prowadnice miedziowym posmarowali lub

> ma bicie bo po zmianie tarcz styk piasta tarcza także ktoś przesmarował

miedziowy to zło smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja smaruję, bo nigdy nie miałem nowego auta z fabryki, wiadomo, że nie jakimś towotem czy

> miedziankami

są jeszcze take lekko plastyczne naklejki na plecy klocka... grosze kosztuja, czasem pomagaja (Megane takie fabrycznie miała)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> są jeszcze take lekko plastyczne naklejki na plecy klocka... grosze kosztuja, czasem pomagaja

> (Megane takie fabrycznie miała)...

u mamy w aucie poprawiałem, bo gość prowadnice miedziowym zaciapał, zimą tak smar zgęstniał na tyle, że były problemy z odbijaniem zacisku- używam tylko dedykowanych do hamulcy waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> są jeszcze take lekko plastyczne naklejki na plecy klocka... grosze kosztuja, czasem pomagaja

> (Megane takie fabrycznie miała)...

Wiele niefabrycznych klocków ma od razu naklejone...

BTW: Nigdy przez ponad milion km nie piszczały mi hamulce w żadnym aucie podczas hamowania. Albo po prostu nie zwracam uwagi.

niewiem.gif

Dlatego odnoszę wrażenie, że to może być przewrażliwienie. Przecież normalnym jest, że kiedy między klocek a tarcze wpadnie jakiś opiłek, który wbije się w okładzinę to później będą trochę piszczeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wlasnie wymienilem klocki i tarcze hamulcowe. samochod hamuje sprawnie ale jadac w korku i hamujac

> niemilosiernie piszczy.

> kazalem wyrzucic ten zestaw i zalozyc markowy ale nieoryginalny toyoty- i to samo. co moze byc

> przyczyna?

Wyjmij, wyczyść prowadnice, zmyj wurthem. Klocek ma lekko chodzić. Jak się klinuje to nie odbija i piszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeśli chodzi o piski w toyocie avensis to może być kilka problemów:

Jarzma; w ASO używa się specjalnego smaru do prowadzeń jarzma ; smar różowy Toyota niestety nie można kupić zamiennika a każdy inny niż ten w ASO Toyota będzie niestety zły. problem ktory pojawia sie razem z piskiem który również denerwuje to głuche stuki przy przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności lub np. jazda po kostce brukowej.

Klocki – oryginalne miały problem z wytrącaniem się drobin twardszego materiału na powierzchni klocka i powodowało to piski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy dobrze tobie podpowiadają , zacisk dobrze oskrobać z rdzy w miejscu gdzie styka się z klockiem ,a na tylna ściankę klocka nałożyć owy smar xyz i pisków powinno nie być, taki zabieg zrobiłem 2 tygodnie temu w aucie syna ,bo też piszczały klocki przy hamowaniu, i jak na razie jest dobrze

ps.

owym smarem przesmaruj również miejsce zacisku po którym suwa się klocek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> piszczą klocki trąc o tarczę, bo nie przesuwają się w jarzmach

On pisze o tym, że piszczą podczas hamowania.

To nie to samo co piszczenie nie przesuwających się w jarzmach. Wtedy tylko podczas hamowania nie piszczą.

Tu jest problem na styku klocek/tarcza lub wibracje klocków/elementów zacisku.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> On pisze o tym, że piszczą podczas hamowania.

> To nie to samo co piszczenie nie przesuwających się w jarzmach. Wtedy tylko podczas hamowania nie

> piszczą.

> Tu jest problem na styku klocek/tarcza lub wibracje klocków/elementów zacisku.

> Pozdrawiam.

dziękuję claps.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> On pisze o tym, że piszczą podczas hamowania.

> To nie to samo co piszczenie nie przesuwających się w jarzmach. Wtedy tylko podczas hamowania nie

> piszczą.

> Tu jest problem na styku klocek/tarcza lub wibracje klocków/elementów zacisku.

> Pozdrawiam.

klocek nie odbijający prawidłowo w zacisku może się zeszklić, a co za tym idzie będzie piszczał przy hamowaniu, więc generalnie niczego nie dowiodłeś tym wywodem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> klocek nie odbijający prawidłowo w zacisku może się zeszklić, a co za tym idzie będzie piszczał

> przy hamowaniu, więc generalnie niczego nie dowiodłeś tym wywodem

Nie jeden raz miałem zastałe jarzma, i nigdy podczas hamowania klocki mi nie piszczały. Co innego podczas jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z Twoja wypowiedzią, ale popraw ja bo admini nie lubią emotek.

A swoją droga to zmieniając klocki w Lexusie trzeba sie niezłe nagimnastykować z blaszakami i smarem. Właśnie po to żeby potem nie piszczały. Pomiędzy klockiem a cylinderkiem sa dwie blaszki - obie sa pokryte teflonem, obie sie zmienia razem z klockami. A i tak trzeba miedzy nie włożyć smar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.