Skocz do zawartości

Dolewanie oleju 2T do ropy


_jedrek_

Rekomendowane odpowiedzi

> naucz się jeździć

> mi 2.4 po chipie pali 6,8-8,5

wlasnie im bardziej zamulam tym wiecej pali lekkie musniecie gazu chwilowe spalanie na poziomie 12l

wyczailem, ze jak sie w miare szybko rozpedze wbije 4bieg i zblokuje tempomat wtedy moge osiagnac spalanie na poziomie 8l ale i tak szalu nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wlasnie im bardziej zamulam tym wiecej pali lekkie musniecie gazu chwilowe spalanie na poziomie 12l

> wyczailem, ze jak sie w miare szybko rozpedze wbije 4bieg i zblokuje tempomat wtedy moge osiagnac

> spalanie na poziomie 8l ale i tak szalu nie ma

masz dpf'a?

zamulanie też nie jest dobre, ja generalnie utrzymuję obroty 2100-2700 i spalanie jest niskie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtedy moge osiagnac

> spalanie na poziomie 8l ale i tak szalu nie ma

uuuu....jak tak zrobie to komp pokazuje 4,5-6

Gdybym powozil bez wroclawskich korkow to sadze, ze 7-7,2 by pokazalo.

7,4 to srednia z 1350km i 90% miasto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież silnik samochodu spala fabrycznie część oleju dostającego się z układu smarowania. W jednym silniku jest to 1l na 1000km(i dalej jeżdżą takie auta i nic im nie jest) w innym np. 100ml i ciekawe czy tak dobrze się spala ten olej czy producent zastanawiał się nad tym wszystkim? hmm.gif

Więc olej 2T nie ma prawa zaszkodzić. Na chłopski rozum...Tym bardziej takie lekkie domieszki. Co innego jaby wlać litra na bak. Wtedy można by zaobserwować jakieś skutki - uboczne - pozytywne lub negatywne. A co jak przejeżdżę parę baków na dodatku oleju a potem przestanę lać? Czy nie zaczną się wypłukiwać syfy itd? To może być jak z olejami do silnika, jak ktoś jeździł na mineralnym nie powinien lać full syntetyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wlasnie im bardziej zamulam tym wiecej pali lekkie musniecie gazu chwilowe spalanie na poziomie 12l

> wyczailem, ze jak sie w miare szybko rozpedze wbije 4bieg i zblokuje tempomat wtedy moge osiagnac

> spalanie na poziomie 8l ale i tak szalu nie ma

Jazda na tempomacie nie jest oszczędna ... aby jeździć oszczędnie i dynamicznie trzeba korzystać z skrzyni biegów bardzo często wink.gif

Ja do swojej Cromy MJTD 1,9 150 KM leje od kilku tankowań T2 od elfa ... efektów jakiś widocznych nie widzę i nie słyszę... leję 0,3 litra/ 55 litrów.... Spalanie bez większych zmian : icon1.png za ostatnie 60 tyś km ...

elf-moto-2-off-road.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jazda na tempomacie nie jest oszczędna ... aby jeździć oszczędnie i dynamicznie trzeba korzystać z

> skrzyni biegów bardzo często

> Ja do swojej Cromy MJTD 1,9 150 KM leje od kilku tankowań T2 od elfa ... efektów jakiś widocznych

> nie widzę i nie słyszę... leję 0,3 litra/ 55 litrów.... Spalanie bez większych zmian : za

> ostatnie 60 tyś km ...

Czyli efekt placebo i można kasę za olej wydać na coś innego. clown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dolanie oleju 2T do benzyny także może przynieść jakieś korzyści? Czy też może się poprawić kultura pracy, czy silnik może ciszej pracować? Czy pompa i wtryski pracują wtedy w lepszych warunkach?

Czy można dolać takiego oleju do noPB na takiej samej zasadzie jak do ON ... czy może absolutnie nie należy tego robić bo coś się stanie ... no właśnie co może się stać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy dolanie oleju 2T do benzyny także może przynieść jakieś korzyści? Czy też może się poprawić

> kultura pracy, czy silnik może ciszej pracować? Czy pompa i wtryski pracują wtedy w lepszych

> warunkach?

> Czy można dolać takiego oleju do noPB na takiej samej zasadzie jak do ON ... czy może absolutnie

> nie należy tego robić bo coś się stanie ... no właśnie co może się stać?

Może warto lać tylko sam olej 2T zamiast jakiegokolwiek paliwa?Wtedy będzie pracował nie miękko tylko mięciusieńko, nie będzie kopcił wcale tylko z rury wydechowej zapach fiołków w dieslu i konwalii w benzyniakach będzie się unosił, nie będzie lepszego smarowania tylko Hiper,Extra,Mega super smarowańsko i silnik nie przejedzie miliona kilometrów bezawaryjnie tylko milion pińcet dwa dziewińcet facepalm%5B1%5D.gif

Kolegi i koleżanki-nie dajmy się zwariować... ok.gif Skoro silnik bez udziwnień robi te 400-500 tyś bez większych problemów, to po co kombinować?Niech najpierw każdy zrobi tyle km samochodem i jak się zepsuje i stwierdzi, że to przez zbyt suche paliwo to w kolejnym zastosuje, co raczej szybko nie nastąpi bo z moich obserwacji pomijając pojedyńcze jednostki to robione są tu takie polskie przebiegi 10-20 tyś. Nauczmy się najpierw obsługiwać nowoczesne diesle zgodnie z tym co podaje producent, a potem poprawiajmy fabrykę, bo część ludzi nawet dpfa nie potrafi dobrze wypalić a potem psioczy że opel (czy inna marka) zły, bo mu się ropa do oleju cofa, a samochód robi krótkie odcinki po mieście i właściciel twierdzi, że to nie pies by wychodzić z nim na spacer (znaczy pogonić po obwodnicy od czasu do czasu). Czasami przez takie kombinatorstwo tylko można "biedy" narobić. Serducho się kraje jak się czyta o takich "poprawiaczach" mechaniczno-elektrycznych, a to olej, a to dorabianie przełączników poduszek powietrznych itd.

Jak kupiło się trupa, to olejem mu się nie poprawi, jak kupiło się bez włącznika poduszek a jest to niezbędne-sprzedać i kupić z włącznikiem itd, itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tą dawkę ironii ... zupełnie niepotrzebnej. To że samochód jest przystosowany do "zwykłej" noPB to wiem .. sam takiej używam od lat i nigdy nawet nie korzystałem z "super-hiper-vpower-benzyny"

Pytam z ciekawości i interesują mnie raczej fakty - jakie mogą być skutki takiego mixu - czy można się spodziewać cichszej pracy jak po zastosowaniu 2T w dieslu. Interesuje mnie to czy po dolaniu 2T samochód będzie jeździł tak samo, czy stanie na środku drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za tą dawkę ironii ... zupełnie niepotrzebnej. To że samochód jest przystosowany do

> "zwykłej" noPB to wiem .. sam takiej używam od lat i nigdy nawet nie korzystałem z

> "super-hiper-vpower-benzyny"

Ironia była do sposobu myślenia polaków, kącikowiczów, ba..nawet rodziny czyli większości społeczeństwa. Tak jak mamy manię kupowania PROMOCJI, IGIEŁ, OKAZJI (i to nie tylko w branży moto) tak samo lubimy poprawiać fabrykę.

Sam sobie odpowiedziałeś-od lat jeździsz na samej benzynie i auto działa poprawnie, więc chyba to "udany związek"?Co chcesz poprawić? cfaniaczek.gif O ile się nie mylę, to erę samochodów, gdzie trzeba było dolewać olej do benzyny mamy już za sobą. Tęskno Ci do tego specyficznego dymku?Ja też go lubiłem, ale jak zechcę by wrócił to kupię sobie trabanta, czy wartburga biglaugh.gif

Chcesz by ciszej działał silnik?Kup teslę albo melexa.

> Pytam z ciekawości i interesują mnie raczej fakty - jakie mogą być skutki takiego mixu - czy można

> się spodziewać cichszej pracy jak po zastosowaniu 2T w dieslu. Interesuje mnie to czy po

> dolaniu 2T samochód będzie jeździł tak samo, czy stanie na środku drogi.

Nie stanie. Jednak przerażają mnie tacy domowi poprawiacze, serio...niestety jak samochód ma niefarta i trafi w ręce 2-3 takich specjalistów to potem staje się motoryzacyjnym cieniem, a widuję przeróżne patenty, od wycieraczek załączanych 2 stopniowym, wyciąganym włącznikiem, takim a'la do zmiany świateł w starych ciągnikach poprzez dolewanie doktorów, denaturatów, po patenty zabezpieczeń wołających o pożar w samochodzie itd. Niestety robią to ludzie nie mający zielonego pojęcia o budowie samochodu, czy silnika, często bez żadnej wiedzy technicznej-ot takie mini móżdżki motoryzacyjne.

Zasada jest jasna-zajeżdżasz na stację, otwierasz wlew i masz obrazkowo rozrysowane co lubi Twój bolid, jak znajdziesz na wlewie paliwa bańkę z olejem to lej olej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AkuQ ... nie możesz zrozumieć, że mnie nie interesuje ta cała filozofia wokół dolewania 2T. Prawdopodobnie mamy bardzo zbieżne zdanie na ten temat, ale na litość - po co mi historie o domowych poprawiaczach, wycieraczkach, itp ... Wylewasz jakieś frustracje do mojego prostego pytania

Pytam konkretnie ... co się może stać po dolaniu 2T do benzyny - oczekuje prostej odpowiedzi "technicznej" od ludzi, którzy mogli coś takiego zrobić (z jakiegoś względu - to mnie już mniej interesuje). Zwykła ciekawość .. chciałbym się dowiedzieć o subiektywnych doświadczeniach/odczuciach o pracy silnika po zastosowaniu 2T w benzynie.

Filozofia "czy powinniśmy dolewać", "to dlaczego nie ma 2T od razu w benzynie", "bo polak to musi fabryke od razu poprawiać" mnie kompletnie nie interesuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy dolanie oleju 2T do benzyny także może przynieść jakieś korzyści?

Nie. Silnik benzynowy tego nie potrzebuje, nie masz tam smarowanej paliwem pompy wysokociśnieniowej (chyba, że masz silnik z wtryskiem bezpośrednim, ale to i tak inna "bajka"). Jedyne co możesz zrobić to zafundować sobie chmurę dymu za sobą i w skrajnym przypadku zafajdać katalizator. Rzecz się rozchodzi o "trochę" inne warunki spalania w dieslu i benzynie. W dieslu 2T nie zaszkodzi (wręcz nie ma prawa, nawet jak ktoś naleje 1:100).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro silnik bez udziwnień robi te 400-500 tyś bez

> większych problemów, to po co kombinować?

Powiedz to tym -nastu osobom na forum Peugeota, którym padły pompy WC po znacznie mniejszym przebiegu, opiłki poleciały we wtryskiwacze i naprawa skończyła się baaaaaardzo dużą kwotą. Są silniki gdzie 2T nic nie daje poza efektem akustycznym, są takie gdzie pompa WC nie toleruje paliwa o niskiej smarności, które od jakiegoś (długiego) czasu jest w sprzedaży (mało siarki przekłada się na niską smarność, trochę to ratują estry z biokomponentów, ale to nadal jest inne paliwo niż to lat temu 10, 20... A ludzie mają różne silniki, nie każdy śmiga nówka z salonu dostosowaną już do tego jest na stacji paliw).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytam konkretnie ... co się może stać po dolaniu 2T do benzyny - oczekuje prostej odpowiedzi

> "technicznej" od ludzi, którzy mogli coś takiego zrobić (z jakiegoś względu - to mnie już

> mniej interesuje).

Zapytałeś-dostałeś odpowiedź powyżej. Nic się nie stanie. Olej zostanie spalony, będzie piękne niebieskie bąki puszczał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tymi bąkami to przesadziłeś

> Chyba, że naleje w proporcji 1:30, ewentualnie silnik sam pije olej z miski w tempie litr na 500km

Przy zużyciu 0,5l/1000km przy odpaleniu samochód puszczał pięknego błękitnego bączka (potem nie widać było), tutaj dają 250ml na 55litrów, czyli jakieś 700-800km zasięgu, więc wg mnie jest to możliwe. Co w ogólnym kontekście i dręczących myśli Azbesta nic nie zmienia, bo oleum zostanie spalone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy zużyciu 0,5l/1000km przy odpaleniu samochód puszczał pięknego błękitnego bączka (potem nie

> widać było), tutaj dają 250ml na 55litrów, czyli jakieś 700-800km zasięgu, więc wg mnie jest

> to możliwe.

Ale dymek przy odpaleniu to wynik przejścia oliwy do komory spalania.

Gdyby miał kopcić to przy wspominanym zużyciu oliwy też by kopcił ciągle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest tylko depresator, zamiennikiem 2T jest to:

lub to:

Kleen-flo Środek do oleju napędowego o niskiej zawartości siarki

Opracowany specjalnie by zniwelować skutki stosowania oleju napędowego o niskiej zawartości siarki. Utrzymuje wtryskiwacze w czystości, zapobiega gaśnięciu silnika na biegu jałowym. Redukuje i utrzymuje na niskim poziomie emisję toksycznych związków w spalinach. Absorbuje wodę z paliwa, zapobiegając m.in. korozji zbiornika paliwa i tworzeniu się korków lodowych w przewodach paliwowych. usuwa osady pokostowe i nagarowe, działanie depresator, antyżelujące. Regeneruje uszczelki, poprawia działanie wtryskiwaczy, przedłuża żywotność silnika i filtru paliwa. Do stosowania przez cały rok. Łatwy w użyciu.

post-153323-14352521804668_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam,

> mam pytanie czy ktos praktykuje dolewanie oleju 2T do ropy w samochodzie? Pomoze? Zaszkodzi? Jaki

> wplyw ma taka mikstura na filtr DPF? ile wlac takiego oleju na 70litrow ON?

> pozdrawiam

no właśnie... temat kiedyś mocno wałkowany.

ja również wlewam przy każdym tankowaniu 100 ml oleju na 60 litrów ON. leję czerwonego CASTROLA 2T lub ostatecznie ORLENA czerwonego. nie leje MIXOLA bo nie chce mieć po prostu kłopotów.

silnik łagodniej i ciszej pracuje, no i jakoś lepiej mi się jeździ wiedząc, że DELPHI jest troszkę przesmarowane.

aha - mam zaślepiony EGR co troszkę poprawiło komfort pracy silnika, ale to inna historia palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest tylko depresator, zamiennikiem 2T jest to:

SKAYDD jako depresator to sie kiepsko sprawuje podobnie jak i inne .. trzeba wlewać znacznie większą dawkę

Natomiast ma inne właściwości w tym smarne, konserwujące i czyszczące ..

A tu doktorat zlosnik.gifWPŁYW WNIEKTÓRYCH DODATKÓW DO PALIWANA PARAMETRY ROBOCZE WYSOKOPRĘZNEGO SILNIKA Z WTRYSKIEM BEZPOŚREDNIM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój Lani tyle zużywa (1l oleju na 2kkm) i nie kopci prawie wcale - jedynie para wodna jak się zrobi

> chłodno...

boje_sie.gif przy zużyciu 0,5l oleju na 1000km nie kopci!? boje_sie.gif

Jest tylko jedno wytłumaczenie: kapie... ,o przepraszam, znaczy teren... biglaugh.gif

Tak na marginesie, to spotkałem już kilka osób twierdzących, że ich auto nie kopci, a jechać za nimi się nie dało. Wiadomo, że nie będzie kopcił jak stary Trabant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy zużyciu 0,5l oleju na 1000km nie kopci!?

> Jest tylko jedno wytłumaczenie: kapie... ,o przepraszam, znaczy teren...

> Tak na marginesie, to spotkałem już kilka osób twierdzących, że ich auto nie kopci, a jechać za

> nimi się nie dało. Wiadomo, że nie będzie kopcił jak stary Trabant.

Nie wiem jak to możliwe ale accord VI gen kolegi żarł litr /1000 a może i więcej, bączka puszczał przy starcie a potem nic, z silnika nie kapało, a stojąc za nim jak stał odpalony nie było czuć gryzącego w oczy dymu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak to możliwe ale accord VI gen kolegi żarł litr /1000 a może i więcej, bączka puszczał

> przy starcie a potem nic, z silnika nie kapało, a stojąc za nim jak stał odpalony nie było

> czuć gryzącego w oczy dymu...

ale jak był obciążony to pewnie błękitne bączki puszczał, w czasie jazdy pewnie nie było widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale jak był obciążony to pewnie błękitne bączki puszczał, w czasie jazdy pewnie nie było widać

Zależy co masz na myśli pisząc o obciążeniu, bo nie raz nie dwa jeździłem za nim i nawet jak szybko ganialiśmy nic nie smużył niewiem.gif ale chlejus był niezły, do tego licznikowe 230 (przy zakupie 150 i pewnie 230 miał realnie wtedy)+strzał przodem i tyłem. Ciekawe zestawienie...O dziwo 80 tysia przelatał bez większych awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale jak był obciążony to pewnie błękitne bączki puszczał, w czasie jazdy pewnie nie było widać

zależy jak leży. Kiedyś miałem przyjemność jechać Mercedesem S-klasse z lat 60-tych, silnik po kapitalnym remoncie wykonany zgodnie z technologia producenta. Silnik standardowo olej żarł, z chwilą ruszenia puszczał bąka, poźniej nic nie było widać 270751858-jezyk.gif

Auto nie żadne druciarstwo- na wystawie w Niemczech bodajże 2 czy 3 miejsce zajęło wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.