Skocz do zawartości

Kolejna ściema i spisek producentów


wladmar

Rekomendowane odpowiedzi

Quote:

Żarówki samochodowe powinny być profilaktycznie wymieniane przy każdym przeglądzie okresowym, aby zminimalizować ryzyko ich przepalenia się w trakcie jazdy


link onet

Ciekawe, kiedy producenci zaczną zalecać wymianę opon podczas każdego przeglądu (no bo zużywają się), klocków hamulcowych i powłoki lakierniczej? smirk.gif A ja mam fabryczne żarówki po 90 kkm, nigdy nie wymieniałem, świecą tak samo, mam natychmiast wymienić? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Quote:

> Żarówki samochodowe powinny być profilaktycznie wymieniane przy każdym przeglądzie okresowym, aby

> zminimalizować ryzyko ich przepalenia się w trakcie jazdy

> link onet

> Ciekawe, kiedy producenci zaczną zalecać wymianę opon podczas każdego przeglądu (no bo zużywają

> się), klocków hamulcowych i powłoki lakierniczej? A ja mam fabryczne żarówki po 90 kkm,

> nigdy nie wymieniałem, świecą tak samo, mam natychmiast wymienić?

Powinny to nie znaczy,że muszą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quote:

Poza tym, jeśli tylko jeden reflektor zostanie wyposażony w nową żarówkę, to droga przed samochodem będzie oświetlona nierównomiernie.


rotfl.gif

Da sie u nas kupic komplet zarowek, ktore przy prawidlowym ustawieniu lamp oswietla droge rownomiernie, oczywiscie przy "naszym" ustawieniu lamp hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Quote:

> Poza tym, jeśli tylko jeden reflektor zostanie wyposażony w nową żarówkę, to droga przed

> samochodem będzie oświetlona nierównomiernie.

> Da sie u nas kupic komplet zarowek, ktore przy prawidlowym ustawieniu lamp oswietla droge

> rownomiernie

Pozazdrościli producentom amortyzatorów i też chcą wymieniać żarówki parami hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od powinny do muszą jest jeden krok, jak się producent żarówek dogada z producentem samochodów i

> podczas przeglądu gwarancyjnego/rejestracyjnego będziesz musiał bulić za wszystkie żarówki

Czy mi się wydaje, czy nie do końca kumasz z jakiego źródła jest ten artykuł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> się), klocków hamulcowych i powłoki lakierniczej? A ja mam fabryczne żarówki po 90 kkm,

> nigdy nie wymieniałem, świecą tak samo, mam natychmiast wymienić?

gdzie wzmianka o ekologii oraz produkcji o2.

przeca nowey komplet musi zostac wyprodukowany i dostarczony do serwisu - przeca to zatruwa srodowiko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z Onetu. Czytają to miliony ludzi i zapewne jest to badanie marketingowe rynku i przygotowanie do

> wprowadzenia zmian Takie artykuły dużo kosztują i ktoś za to płaci

Może i czytaja ale większośc chyba z nudów i aby się posmiać albo złośliwie skrytykować. Zobacz komentarze

Poza tym takie "artykuły" kosztują niewiele bo wyglądają jak by je pisali studenci za cenę jednego piwa.

Co do meritum sprawy to wymieniać mozna profilaktycznie np. 3 co lata, jak radzi Hella

link

Quote:

Mimo to żarnik (drut wolframowy) wewnątrz żarówki z czasem ulega stopniowemu zużyciu, zmniejszając jej moc świetlną. Dlatego co trzy lata należy wymieniać żarówki halogenowe na nowe. Przy wymianie warto jest wymieniać żarówki parami, ponieważ może się zdarzyć, że i tak druga wkrótce ulegnie przepaleniu, a ponadto uniknie się sytuacji, kiedy każde światło będzie miało inną moc i barwę.


No i wstrząsy jakim podlegają żarówki podczas jazdy samochodu po dziurawych polskich drogach tez wpływaja na skrócenie żywotności żaówek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łoją z różnych stron, by doić kasę. W nowej hondzie CR-V są kontrolki informujące użytkownika o tym, co trzeba wymienić. Czy jeżeli sam to sobie wymienisz (np. olej, bo normalnym się wydaje, że nie będziesz musiał tego robić w ASO, gdy auto będzie już pogwarancyjne), to kontrolka zgaśnie? Haaa; nic podobnego! Tylko w ASO Hondy potrafią sprawić, że kontrolka oleju zgaśnie, by za jakiś czas zaświecić się ponownie, oczywiście nie później niż za rok. Bo olej w silniku zjełczeje po takim czasie; nawet jeśli auto robi do tysiąca kilometrów rocznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko w ASO Hondy potrafią sprawić, że kontrolka oleju zgaśnie,

Ale jesteś tego pewien?

Czy jest tak jak na forach o VW - ludzie pytają o supertajną procedurę zgaszenia "service", która jest opisana w instrukcji auta.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Wołdze mam żarówki, w większości oryginalne - odkrywam to ostatnio bo zaczęły się przepalać - są ruskie, takie charakterystyczne ze złotymi częściami metalowymi, a ze starości są już całe srebrne od wewnątrz (czyżby wolfram się napylił?) Mają 34 lata, zmieniam je na dokładnie takie same ruskie z lamp które mam od jakiegoś dziadka ze starych zapasów zlosnik.gif

Czyżby ruskie nie brały udziału w spisku żarówek? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do meritum sprawy to wymieniać mozna profilaktycznie np. 3 co lata, jak radzi Hella

Hella - producent żarówek. Dziwne, że radzą wymieniac profilaktycznie (!) co 3 lata, a nie co rok, ale do tego pewnie dojdzie za chwilę cfaniaczek.gif

> Mimo to żarnik (drut wolframowy) wewnątrz żarówki z czasem ulega stopniowemu zużyciu, zmniejszając

> jej moc świetlną. Dlatego co trzy lata należy wymieniać żarówki halogenowe na nowe. Przy

> wymianie warto jest wymieniać żarówki parami, ponieważ może się zdarzyć, że i tak druga

> wkrótce ulegnie przepaleniu, a ponadto uniknie się sytuacji, kiedy każde światło będzie miało

> inną moc i barwę.

Żeby zwykła żarówka miała inną barwę i moc, to musi mieć chyba z 20 lat spineyes.gif Za cholerę nie widzę różnicy między żarówką trzyletnią (która świeciła przez 90 kkm), a nową, diagnostka na SKP przy pomocy przyrządów też nie był w stanie dostrzec różnicy cfaniaczek.gif

> No i wstrząsy jakim podlegają żarówki podczas jazdy samochodu po dziurawych polskich drogach tez

> wpływaja na skrócenie żywotności żaówek

Oczywiście. Przepala się -> wymieniasz. Ale prewencyjna wymiana żarówek? No bez jaj hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hella - producent żarówek. Dziwne, że radzą wymieniac profilaktycznie (!) co 3 lata, a nie co rok,

> ale do tego pewnie dojdzie za chwilę

Zobacz z ktorego roku jest artykuł

> Żeby zwykła żarówka miała inną barwę i moc, to musi mieć chyba z 20 lat Za cholerę nie widzę

> różnicy między żarówką trzyletnią (która świeciła przez 90 kkm), a nową, diagnostka na SKP

> przy pomocy przyrządów też nie był w stanie dostrzec różnicy

> Oczywiście. Przepala się -> wymieniasz. Ale prewencyjna wymiana żarówek? No bez jaj

Wiele osób zakłąda żarówki typu +x % , przerabia instalację bo chce mieć lepsze oświetlenie. Więc dla nich taka prewencyjna wymiana jest w sam raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobacz z ktorego roku jest artykuł

No właśnie, teraz już zalecają podczas każdego przeglądu hehe.gif

> Wiele osób zakłąda żarówki typu +x % , przerabia instalację bo chce mieć lepsze oświetlenie. Więc

> dla nich taka prewencyjna wymiana jest w sam raz

Nie piszę o tuningu (zwłaszcza wiejskim), tylko o normalnych homologowanych żarówkach i oświetleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jesteś tego pewien?

> Czy jest tak jak na forach o VW - ludzie pytają o supertajną procedurę zgaszenia "service", która

> jest opisana w instrukcji auta.

> mar00ha

Auto nie jest moje, nie ja nim jeżdżę i instrukcji nie czytałem. Pytałem bubka, który zajmował się sprzedażą tego auta, bo bardzo chętnie wyjaśniał różne kwestie. Co do gaszenia tych lampek, odpowiedział tylko tyle, że u nich wymiana oleju jest niewiele droższa niż gdzie indziej. Resztę dopowiedziałem więc sobie sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że z czasem żarówki robią się słabsze. Zaskakuje mnie trochę twoje doświadczenie, bo wszystkie jakie do tej pory miałem, nie ważne czy to Hella, Tungsram/GE, Carrefour, Philips - z czasem świeciły coraz słabiej, wymiana na nowy komplet i różnica była widoczna.

Zauważyłem też, że różne żarówki różnie się sprawdzają w różnych samochodach. Teraz najlepsze jakie miałem, to Carrefour - z badań w jakimś piśmie wynikało, że to te same co jakiś model Boscha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie piszę o tuningu (zwłaszcza wiejskim)

Dlaczego wiejskim? Poprawianie oryginalnej, kiepskiej instalacji bez przekaźników świateł to bardzo dobra rzecz ok.gif

, tylko o normalnych homologowanych żarówkach i

> oświetleniu.

Ale żarówki znanych producentów np. Osram Nigtbreaker +90% mają homologację

Co prawda niektorzy diagności o tym nie wiedza i zadają dziwne pytania na przegladach technicznych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od powinny do muszą jest jeden krok, jak się producent żarówek dogada z producentem samochodów i

> podczas przeglądu gwarancyjnego/rejestracyjnego będziesz musiał bulić za wszystkie żarówki

Za żarówki to mały koszt, gorzej z kosztem zdejmowania reflektora/zderzaka/nadkola itp. - może jeszcze pan diagnosta będzie chciał Ci wymienić żarówki i za rozebranie przodu samochodu policzy 300zł zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego wiejskim? Poprawianie oryginalnej, kiepskiej instalacji bez przekaźników świateł to bardzo

> dobra rzecz

W normalnym samochodzie nie ma potrzeby poprawiania fabryki.

> Ale żarówki znanych producentów np. Osram Nigtbreaker +90% mają homologację

> Co prawda niektorzy diagności o tym nie wiedza i zadają dziwne pytania na przegladach technicznych

Homologację na co? cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za żarówki to mały koszt,

No nie taki mały. Komplet samych żarówek mijania może kosztować ponad 100 zł, a weź policz ile kosztują wszystkie żarówki w aucie.

> gorzej z kosztem zdejmowania reflektora/zderzaka/nadkola itp. - może

> jeszcze pan diagnosta będzie chciał Ci wymienić żarówki i za rozebranie przodu samochodu

> policzy 300zł

No wiadomo, ale chodzi przecież o BEZPIECZEŃSTWO! old.gifhahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jesteś tego pewien?

> Czy jest tak jak na forach o VW - ludzie pytają o supertajną procedurę zgaszenia "service", która

> jest opisana w instrukcji auta.

> mar00ha

Tą supertajną procedurę mam opanowaną na pamięć. I tak średnio co roku muszę nacisnąć dwa supertajne guziczki. Kosztowne to że hoho. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jest możliwość, że głupoty wypisujesz?

> mar00ha

Coś czuję, że to tak jak ze skasowaniem "inspekcji" w niektórych BMW. Połowa mechaników typu "Kazio & Śwagier" nie ogarnia, że do tego nie potrzeba skomplikowanych urządzeń serwisowych tylko... kawałka przewodu tak mniej więcej 15cm. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś czuję, że to tak jak ze skasowaniem "inspekcji" w niektórych BMW. Połowa mechaników typu "Kazio

> & Śwagier" nie ogarnia, że do tego nie potrzeba skomplikowanych urządzeń serwisowych

> tylko... kawałka przewodu tak mniej więcej 15cm.

Przecież nie we wszystkich markach skasujesz inspekcję magiczna kombinacją. W wielu tego nie zrobisz bez interfejsu i odpowiedniego softu. Wątpię abyś tego nie wiedział icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież nie we wszystkich markach skasujesz inspekcję magiczna kombinacją. W wielu tego nie

> zrobisz bez interfejsu i odpowiedniego softu. Wątpię abyś tego nie wiedział

Tak. Ale Marooha napisał, że to proste i że jest w instrukcji obsługi. Znaczy żadna magia i wcale nie trzeba urządzeń od prof. Biniendy pożyczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żeby zwykła żarówka miała inną barwę i moc, to musi mieć chyba z 20 lat Za cholerę nie widzę

> różnicy między żarówką trzyletnią (która świeciła przez 90 kkm), a nową, diagnostka na SKP

> przy pomocy przyrządów też nie był w stanie dostrzec różnicy

Profesjonalne badania żarówek mówią co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żeby zwykła żarówka miała inną barwę i moc, to musi mieć chyba z 20 lat

Niekoniecznie. Mam w domu lampę z halogenem rurkowym, który regularnie wymieniam nie dlatego, że się spalił, tylko świeci coraz gorzej. Jak wymieniam, to ta rurka jest metaliczna - wyraźnie wolfram od środka się topi i napyla na szkło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Quote:

> Żarówki samochodowe powinny być profilaktycznie wymieniane przy każdym przeglądzie okresowym, aby

> zminimalizować ryzyko ich przepalenia się w trakcie jazdy

> link onet

> Ciekawe, kiedy producenci zaczną zalecać wymianę opon podczas każdego przeglądu (no bo zużywają

> się), klocków hamulcowych i powłoki lakierniczej? A ja mam fabryczne żarówki po 90 kkm,

> nigdy nie wymieniałem, świecą tak samo, mam natychmiast wymienić?

niedawno wymieniłem wszystkie żarówki w tylnych światłach: pozycje, kierunkowskaz i stopy. Tak profilaktycznie, bo wszystkie działały, po jakiś trzech latach od poprzedniej wymiany. Nie mam zamiaru bawić się w wyciąganie reflektora gdzieś w trasie w lesie w nocy przy padającym deszczu, bo się jakiś nadgorliwy policjant przyczepi na przykład. A komplet żarówek kosztuje grosze, roboty z 15 minut na spokojnie pod domem.

Przednie też wymieniam co jakiś czas zanim się przepalą. Po dwóch latach jak wyjmę żarówki to bańka jest mocno okopcona, ciemniejsza niż oryginalnie, to musi wpływać na jakość świecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak. Ale Marooha napisał, że to proste i że jest w instrukcji obsługi. Znaczy żadna magia i wcale

> nie trzeba urządzeń od prof. Biniendy pożyczać.

Oczywiscie doczytales, ze pisal o VW hmm.gif, do ktorego instrukcje tez posiada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niedawno wymieniłem wszystkie żarówki w tylnych światłach: pozycje, kierunkowskaz i stopy. Tak

> profilaktycznie, bo wszystkie działały, po jakiś trzech latach od poprzedniej wymiany. Nie mam

> zamiaru bawić się w wyciąganie reflektora gdzieś w trasie w lesie w nocy przy padającym

> deszczu, bo się jakiś nadgorliwy policjant przyczepi na przykład. A komplet żarówek kosztuje

> grosze, roboty z 15 minut na spokojnie pod domem.

> Przednie też wymieniam co jakiś czas zanim się przepalą. Po dwóch latach jak wyjmę żarówki to bańka

> jest mocno okopcona, ciemniejsza niż oryginalnie, to musi wpływać na jakość świecenia.

Aż normalnie polazłem i wyciągnąłem żarówkę. 3 lata, 90 kkm, wygląda jak nowa niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.