wladmar Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 Quote: Żarówki samochodowe powinny być profilaktycznie wymieniane przy każdym przeglądzie okresowym, aby zminimalizować ryzyko ich przepalenia się w trakcie jazdy link onet Ciekawe, kiedy producenci zaczną zalecać wymianę opon podczas każdego przeglądu (no bo zużywają się), klocków hamulcowych i powłoki lakierniczej? A ja mam fabryczne żarówki po 90 kkm, nigdy nie wymieniałem, świecą tak samo, mam natychmiast wymienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal333 Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > Quote: > Żarówki samochodowe powinny być profilaktycznie wymieniane przy każdym przeglądzie okresowym, aby > zminimalizować ryzyko ich przepalenia się w trakcie jazdy Warto podkreślić, że należy wymieniać wszystkie, żeby czasem żadnych wątpliwości nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > Warto podkreślić, że należy wymieniać wszystkie, żeby czasem żadnych wątpliwości nie było Te w desce, w przyciskach, w lampkach podsufitowych i innych takich też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > Te w desce, w przyciskach, w lampkach podsufitowych i innych takich też? a najważniejsza ta od podświetlenia drzwi przy wysiadaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > a najważniejsza ta od podświetlenia drzwi przy wysiadaniu No, bo jak się nagle przepali, to nie wysiądziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marew Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > Quote: > Żarówki samochodowe powinny być profilaktycznie wymieniane przy każdym przeglądzie okresowym, aby > zminimalizować ryzyko ich przepalenia się w trakcie jazdy > link onet > Ciekawe, kiedy producenci zaczną zalecać wymianę opon podczas każdego przeglądu (no bo zużywają > się), klocków hamulcowych i powłoki lakierniczej? A ja mam fabryczne żarówki po 90 kkm, > nigdy nie wymieniałem, świecą tak samo, mam natychmiast wymienić? Powinny to nie znaczy,że muszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > Powinny to nie znaczy,że muszą Od powinny do muszą jest jeden krok, jak się producent żarówek dogada z producentem samochodów i podczas przeglądu gwarancyjnego/rejestracyjnego będziesz musiał bulić za wszystkie żarówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 Quote: Poza tym, jeśli tylko jeden reflektor zostanie wyposażony w nową żarówkę, to droga przed samochodem będzie oświetlona nierównomiernie. Da sie u nas kupic komplet zarowek, ktore przy prawidlowym ustawieniu lamp oswietla droge rownomiernie, oczywiscie przy "naszym" ustawieniu lamp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > Quote: > Poza tym, jeśli tylko jeden reflektor zostanie wyposażony w nową żarówkę, to droga przed > samochodem będzie oświetlona nierównomiernie. > Da sie u nas kupic komplet zarowek, ktore przy prawidlowym ustawieniu lamp oswietla droge > rownomiernie Pozazdrościli producentom amortyzatorów i też chcą wymieniać żarówki parami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > Od powinny do muszą jest jeden krok, jak się producent żarówek dogada z producentem samochodów i > podczas przeglądu gwarancyjnego/rejestracyjnego będziesz musiał bulić za wszystkie żarówki Czy mi się wydaje, czy nie do końca kumasz z jakiego źródła jest ten artykuł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal333 Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > Te w desce, w przyciskach, w lampkach podsufitowych i innych takich też? Oczywiście!!! Ja profilaktycznie wymieniam też przy każdym przeglądzie wszystkie zapasowe żarówki!!! Licho nie śpi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > Czy mi się wydaje, czy nie do końca kumasz z jakiego źródła jest ten artykuł? Z Onetu. Czytają to miliony ludzi i zapewne jest to badanie marketingowe rynku i przygotowanie do wprowadzenia zmian Takie artykuły dużo kosztują i ktoś za to płaci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > Oczywiście!!! Ja profilaktycznie wymieniam też przy każdym przeglądzie wszystkie zapasowe > żarówki!!! Licho nie śpi! A ja badam co miesiąc ile lumenów emituje dana żarówka, i jeżeli za mało, to wymieniam wszystkie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal333 Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > A ja badam co miesiąc ile lumenów emituje dana żarówka, i jeżeli za mało, to wymieniam wszystkie! I słusznie! Bezpieczeństwo przede wszystkim! Ale lepiej badać co dwa tygodnie, większa szansa na wyeliminowanie potencjalnie wadliwej żarówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > I słusznie! Bezpieczeństwo przede wszystkim! Ale lepiej badać co dwa tygodnie, większa szansa na > wyeliminowanie potencjalnie wadliwej żarówki Codziennie, codziennie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal333 Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > Codziennie, codziennie! Nieeee, to już by było ponad moje siły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > się), klocków hamulcowych i powłoki lakierniczej? A ja mam fabryczne żarówki po 90 kkm, > nigdy nie wymieniałem, świecą tak samo, mam natychmiast wymienić? gdzie wzmianka o ekologii oraz produkcji o2. przeca nowey komplet musi zostac wyprodukowany i dostarczony do serwisu - przeca to zatruwa srodowiko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juniek11 Napisano 12 Października 2013 Udostępnij Napisano 12 Października 2013 > gdzie wzmianka o ekologii oraz produkcji o2. > przeca nowey komplet musi zostac wyprodukowany i dostarczony do serwisu - przeca to zatruwa > srodowiko nie nie wg "zielonych" terrorystów to jest czyste ekologicznie. edit tzn kasa sie ma zgadzać i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Z Onetu. Czytają to miliony ludzi i zapewne jest to badanie marketingowe rynku i przygotowanie do > wprowadzenia zmian Takie artykuły dużo kosztują i ktoś za to płaci Może i czytaja ale większośc chyba z nudów i aby się posmiać albo złośliwie skrytykować. Zobacz komentarze Poza tym takie "artykuły" kosztują niewiele bo wyglądają jak by je pisali studenci za cenę jednego piwa. Co do meritum sprawy to wymieniać mozna profilaktycznie np. 3 co lata, jak radzi Hella link Quote: Mimo to żarnik (drut wolframowy) wewnątrz żarówki z czasem ulega stopniowemu zużyciu, zmniejszając jej moc świetlną. Dlatego co trzy lata należy wymieniać żarówki halogenowe na nowe. Przy wymianie warto jest wymieniać żarówki parami, ponieważ może się zdarzyć, że i tak druga wkrótce ulegnie przepaleniu, a ponadto uniknie się sytuacji, kiedy każde światło będzie miało inną moc i barwę. No i wstrząsy jakim podlegają żarówki podczas jazdy samochodu po dziurawych polskich drogach tez wpływaja na skrócenie żywotności żaówek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 Łoją z różnych stron, by doić kasę. W nowej hondzie CR-V są kontrolki informujące użytkownika o tym, co trzeba wymienić. Czy jeżeli sam to sobie wymienisz (np. olej, bo normalnym się wydaje, że nie będziesz musiał tego robić w ASO, gdy auto będzie już pogwarancyjne), to kontrolka zgaśnie? Haaa; nic podobnego! Tylko w ASO Hondy potrafią sprawić, że kontrolka oleju zgaśnie, by za jakiś czas zaświecić się ponownie, oczywiście nie później niż za rok. Bo olej w silniku zjełczeje po takim czasie; nawet jeśli auto robi do tysiąca kilometrów rocznie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Tylko w ASO Hondy potrafią sprawić, że kontrolka oleju zgaśnie, Ale jesteś tego pewien? Czy jest tak jak na forach o VW - ludzie pytają o supertajną procedurę zgaszenia "service", która jest opisana w instrukcji auta. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 w Wołdze mam żarówki, w większości oryginalne - odkrywam to ostatnio bo zaczęły się przepalać - są ruskie, takie charakterystyczne ze złotymi częściami metalowymi, a ze starości są już całe srebrne od wewnątrz (czyżby wolfram się napylił?) Mają 34 lata, zmieniam je na dokładnie takie same ruskie z lamp które mam od jakiegoś dziadka ze starych zapasów Czyżby ruskie nie brały udziału w spisku żarówek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Co do meritum sprawy to wymieniać mozna profilaktycznie np. 3 co lata, jak radzi Hella Hella - producent żarówek. Dziwne, że radzą wymieniac profilaktycznie (!) co 3 lata, a nie co rok, ale do tego pewnie dojdzie za chwilę > Mimo to żarnik (drut wolframowy) wewnątrz żarówki z czasem ulega stopniowemu zużyciu, zmniejszając > jej moc świetlną. Dlatego co trzy lata należy wymieniać żarówki halogenowe na nowe. Przy > wymianie warto jest wymieniać żarówki parami, ponieważ może się zdarzyć, że i tak druga > wkrótce ulegnie przepaleniu, a ponadto uniknie się sytuacji, kiedy każde światło będzie miało > inną moc i barwę. Żeby zwykła żarówka miała inną barwę i moc, to musi mieć chyba z 20 lat Za cholerę nie widzę różnicy między żarówką trzyletnią (która świeciła przez 90 kkm), a nową, diagnostka na SKP przy pomocy przyrządów też nie był w stanie dostrzec różnicy > No i wstrząsy jakim podlegają żarówki podczas jazdy samochodu po dziurawych polskich drogach tez > wpływaja na skrócenie żywotności żaówek Oczywiście. Przepala się -> wymieniasz. Ale prewencyjna wymiana żarówek? No bez jaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Hella - producent żarówek. Dziwne, że radzą wymieniac profilaktycznie (!) co 3 lata, a nie co rok, > ale do tego pewnie dojdzie za chwilę Zobacz z ktorego roku jest artykuł > Żeby zwykła żarówka miała inną barwę i moc, to musi mieć chyba z 20 lat Za cholerę nie widzę > różnicy między żarówką trzyletnią (która świeciła przez 90 kkm), a nową, diagnostka na SKP > przy pomocy przyrządów też nie był w stanie dostrzec różnicy > Oczywiście. Przepala się -> wymieniasz. Ale prewencyjna wymiana żarówek? No bez jaj Wiele osób zakłąda żarówki typu +x % , przerabia instalację bo chce mieć lepsze oświetlenie. Więc dla nich taka prewencyjna wymiana jest w sam raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Zobacz z ktorego roku jest artykuł No właśnie, teraz już zalecają podczas każdego przeglądu > Wiele osób zakłąda żarówki typu +x % , przerabia instalację bo chce mieć lepsze oświetlenie. Więc > dla nich taka prewencyjna wymiana jest w sam raz Nie piszę o tuningu (zwłaszcza wiejskim), tylko o normalnych homologowanych żarówkach i oświetleniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Ale jesteś tego pewien? > Czy jest tak jak na forach o VW - ludzie pytają o supertajną procedurę zgaszenia "service", która > jest opisana w instrukcji auta. > mar00ha Auto nie jest moje, nie ja nim jeżdżę i instrukcji nie czytałem. Pytałem bubka, który zajmował się sprzedażą tego auta, bo bardzo chętnie wyjaśniał różne kwestie. Co do gaszenia tych lampek, odpowiedział tylko tyle, że u nich wymiana oleju jest niewiele droższa niż gdzie indziej. Resztę dopowiedziałem więc sobie sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 Oczywiście, że z czasem żarówki robią się słabsze. Zaskakuje mnie trochę twoje doświadczenie, bo wszystkie jakie do tej pory miałem, nie ważne czy to Hella, Tungsram/GE, Carrefour, Philips - z czasem świeciły coraz słabiej, wymiana na nowy komplet i różnica była widoczna. Zauważyłem też, że różne żarówki różnie się sprawdzają w różnych samochodach. Teraz najlepsze jakie miałem, to Carrefour - z badań w jakimś piśmie wynikało, że to te same co jakiś model Boscha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Resztę dopowiedziałem więc sobie sam. Czyli jest możliwość, że głupoty wypisujesz? mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Nie piszę o tuningu (zwłaszcza wiejskim) Dlaczego wiejskim? Poprawianie oryginalnej, kiepskiej instalacji bez przekaźników świateł to bardzo dobra rzecz , tylko o normalnych homologowanych żarówkach i > oświetleniu. Ale żarówki znanych producentów np. Osram Nigtbreaker +90% mają homologację Co prawda niektorzy diagności o tym nie wiedza i zadają dziwne pytania na przegladach technicznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Od powinny do muszą jest jeden krok, jak się producent żarówek dogada z producentem samochodów i > podczas przeglądu gwarancyjnego/rejestracyjnego będziesz musiał bulić za wszystkie żarówki Za żarówki to mały koszt, gorzej z kosztem zdejmowania reflektora/zderzaka/nadkola itp. - może jeszcze pan diagnosta będzie chciał Ci wymienić żarówki i za rozebranie przodu samochodu policzy 300zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Dlaczego wiejskim? Poprawianie oryginalnej, kiepskiej instalacji bez przekaźników świateł to bardzo > dobra rzecz W normalnym samochodzie nie ma potrzeby poprawiania fabryki. > Ale żarówki znanych producentów np. Osram Nigtbreaker +90% mają homologację > Co prawda niektorzy diagności o tym nie wiedza i zadają dziwne pytania na przegladach technicznych Homologację na co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Za żarówki to mały koszt, No nie taki mały. Komplet samych żarówek mijania może kosztować ponad 100 zł, a weź policz ile kosztują wszystkie żarówki w aucie. > gorzej z kosztem zdejmowania reflektora/zderzaka/nadkola itp. - może > jeszcze pan diagnosta będzie chciał Ci wymienić żarówki i za rozebranie przodu samochodu > policzy 300zł No wiadomo, ale chodzi przecież o BEZPIECZEŃSTWO! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Ale jesteś tego pewien? > Czy jest tak jak na forach o VW - ludzie pytają o supertajną procedurę zgaszenia "service", która > jest opisana w instrukcji auta. > mar00ha Tą supertajną procedurę mam opanowaną na pamięć. I tak średnio co roku muszę nacisnąć dwa supertajne guziczki. Kosztowne to że hoho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiaterwiater Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > > Żarówki samochodowe powinny być profilaktycznie wymieniane przy każdym przeglądzie okresowym, aby > zminimalizować ryzyko ich przepalenia się w trakcie jazdy > radzi Paweł Zaręba, Dyrektor Centrum Norauto w Markach. I wszystko jasne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Czyli jest możliwość, że głupoty wypisujesz? > mar00ha Teoretycznie tak... Wszystko zależy od tego, czy instrukcja obsługi auta faktycznie mówi coś na temat kasowania tego świecenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Czyli jest możliwość, że głupoty wypisujesz? > mar00ha Coś czuję, że to tak jak ze skasowaniem "inspekcji" w niektórych BMW. Połowa mechaników typu "Kazio & Śwagier" nie ogarnia, że do tego nie potrzeba skomplikowanych urządzeń serwisowych tylko... kawałka przewodu tak mniej więcej 15cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Coś czuję, że to tak jak ze skasowaniem "inspekcji" w niektórych BMW. Połowa mechaników typu "Kazio > & Śwagier" nie ogarnia, że do tego nie potrzeba skomplikowanych urządzeń serwisowych > tylko... kawałka przewodu tak mniej więcej 15cm. Przecież nie we wszystkich markach skasujesz inspekcję magiczna kombinacją. W wielu tego nie zrobisz bez interfejsu i odpowiedniego softu. Wątpię abyś tego nie wiedział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Przecież nie we wszystkich markach skasujesz inspekcję magiczna kombinacją. W wielu tego nie > zrobisz bez interfejsu i odpowiedniego softu. Wątpię abyś tego nie wiedział Tak. Ale Marooha napisał, że to proste i że jest w instrukcji obsługi. Znaczy żadna magia i wcale nie trzeba urządzeń od prof. Biniendy pożyczać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Żeby zwykła żarówka miała inną barwę i moc, to musi mieć chyba z 20 lat Za cholerę nie widzę > różnicy między żarówką trzyletnią (która świeciła przez 90 kkm), a nową, diagnostka na SKP > przy pomocy przyrządów też nie był w stanie dostrzec różnicy Profesjonalne badania żarówek mówią co innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Profesjonalne badania żarówek mówią co innego. A co mówią? O ile trzyletnia żarówka świeci gorzej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 Dobrze, a jak będę miał ksenony albo reflektory LED to też mam zmieniać co roku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Codziennie, codziennie! Przy tak badziewnych samochodach składanych po alkoholu - taka obsługa codzienna to mus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Żeby zwykła żarówka miała inną barwę i moc, to musi mieć chyba z 20 lat Niekoniecznie. Mam w domu lampę z halogenem rurkowym, który regularnie wymieniam nie dlatego, że się spalił, tylko świeci coraz gorzej. Jak wymieniam, to ta rurka jest metaliczna - wyraźnie wolfram od środka się topi i napyla na szkło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > W normalnym samochodzie nie ma potrzeby poprawiania fabryki. jakis tekst Quote: Na fotkach są dwie różne instalacje bo robiłem jedną do Golfa II a drugą do AUDI B4 > Homologację na co? Na stosowanie w reflektorach samochodowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Quote: > Żarówki samochodowe powinny być profilaktycznie wymieniane przy każdym przeglądzie okresowym, aby > zminimalizować ryzyko ich przepalenia się w trakcie jazdy > link onet > Ciekawe, kiedy producenci zaczną zalecać wymianę opon podczas każdego przeglądu (no bo zużywają > się), klocków hamulcowych i powłoki lakierniczej? A ja mam fabryczne żarówki po 90 kkm, > nigdy nie wymieniałem, świecą tak samo, mam natychmiast wymienić? niedawno wymieniłem wszystkie żarówki w tylnych światłach: pozycje, kierunkowskaz i stopy. Tak profilaktycznie, bo wszystkie działały, po jakiś trzech latach od poprzedniej wymiany. Nie mam zamiaru bawić się w wyciąganie reflektora gdzieś w trasie w lesie w nocy przy padającym deszczu, bo się jakiś nadgorliwy policjant przyczepi na przykład. A komplet żarówek kosztuje grosze, roboty z 15 minut na spokojnie pod domem. Przednie też wymieniam co jakiś czas zanim się przepalą. Po dwóch latach jak wyjmę żarówki to bańka jest mocno okopcona, ciemniejsza niż oryginalnie, to musi wpływać na jakość świecenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Mają 34 lata, zmieniam je na dokładnie takie > same ruskie z lamp które mam od jakiegoś dziadka ze starych zapasów > Czyżby ruskie nie brały udziału w spisku żarówek? 34 lata temu na pewno nie brali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > niedawno wymieniłem wszystkie żarówki w tylnych światłach: Jesteś jedynym człowiekiem jakiego znam (nawet wirtualnie), który tak zrobił. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Tak. Ale Marooha napisał, że to proste i że jest w instrukcji obsługi. Znaczy żadna magia i wcale > nie trzeba urządzeń od prof. Biniendy pożyczać. Oczywiscie doczytales, ze pisal o VW , do ktorego instrukcje tez posiada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 13 Października 2013 Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > Jesteś jedynym człowiekiem jakiego znam (nawet wirtualnie), który tak zrobił. > mar00ha a wymiana obu działających żarówek podświetlenia tablicy rejestracyjnej przy okazji demontażu zderzaka się liczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2013 > niedawno wymieniłem wszystkie żarówki w tylnych światłach: pozycje, kierunkowskaz i stopy. Tak > profilaktycznie, bo wszystkie działały, po jakiś trzech latach od poprzedniej wymiany. Nie mam > zamiaru bawić się w wyciąganie reflektora gdzieś w trasie w lesie w nocy przy padającym > deszczu, bo się jakiś nadgorliwy policjant przyczepi na przykład. A komplet żarówek kosztuje > grosze, roboty z 15 minut na spokojnie pod domem. > Przednie też wymieniam co jakiś czas zanim się przepalą. Po dwóch latach jak wyjmę żarówki to bańka > jest mocno okopcona, ciemniejsza niż oryginalnie, to musi wpływać na jakość świecenia. Aż normalnie polazłem i wyciągnąłem żarówkę. 3 lata, 90 kkm, wygląda jak nowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.