Skocz do zawartości

Już w tym roku będzie można kupić


Florydzialski

Rekomendowane odpowiedzi

2013112101_01.jpg

Bridgestone na salonie samochodowym w Tokyo pokazał pierwsze bezoponowe koła do samochodów. Bridgestone ma zacząć je sprzedawać już w tym roku, początkowo dla pojazdów ekonomicznych w których obniżenie oporów toczenia jest ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bridgestone na salonie samochodowym w Tokyo pokazał pierwsze bezoponowe koła do samochodów.

> Bridgestone ma zacząć je sprzedawać już w tym roku, początkowo dla pojazdów ekonomicznych w

> których obniżenie oporów toczenia jest ważne.

japan style i lexusy wzniosą się na nowy poziom tuningu wizualnego jeśli faktycznie będzie bez ścianek bocznych

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bridgestone na salonie samochodowym w Tokyo pokazał pierwsze bezoponowe koła do samochodów.

> Bridgestone ma zacząć je sprzedawać już w tym roku, początkowo dla pojazdów ekonomicznych w

> których obniżenie oporów toczenia jest ważne.

No to już wiemy, że mają niższe opory toczenia. Czy znane Ci są jakiekolwiek inne zalety?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tuning w postaci zaschniętego błota w niektórych częściach koła , dzięki czemu przestanie być

> wyważona?

Mysle ze opona sie odksztalca wiec zadne zaschniete bloto dlugo w niej nie posiedzi...

Zastanawia mnie tylko czemu toto nie ma zaslonietych bokow? Dla bajeru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tuning w postaci zaschniętego błota w niektórych częściach koła , dzięki czemu przestanie być

> wyważona?

trochę się wydurniałem, takie opony już wcześniej pokazywano i były informacje, że brak ścianki jest tylko pokazowo a produkcyjne będą ze ścianką

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie przebijesz, nie musisz kontrolowac cisnienia, zapewne lepsza sztywnosc boczna.

Pierwsze owszem. Brak kontroli ciśnienia też super ale wytłumacz mi proszę, jak to jest z taką oponą właśnie w kwestii "ustalania ciśnienia"? W klasycznej ciśnienie jest zależne od samochodu i jego obciążenia i jak wiadomo jedna opona może pracować pod różnymi ciśnieniami. Czy ta, o której tu rozmawiamy, mimo jednego rozmiaru będzie występować w kilkunastu albo kilkudziesięciu wersjach twardości żeby dostosować się do wielu samochodów? hehe.gif

O lepszej sztywności bocznej nie będę dyskutował bo obaj nie mamy argumentów, poza "wydaje mi się"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bridgestone na salonie samochodowym w Tokyo pokazał pierwsze bezoponowe koła do samochodów.

> Bridgestone ma zacząć je sprzedawać już w tym roku, początkowo dla pojazdów ekonomicznych w

> których obniżenie oporów toczenia jest ważne.

ziomek, to jest stare !

2007r new-tires-from-michelin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ziomek, to jest stare !

> 2007r new-tires-from-michelin

właśnie miałem to wrzucić. Ponoć będzie się wymieniało tylko warstwę ścieralną, tak jak przy bieżnikowaniu. Mają być lżejsze i lepiej wyłapywać nierówności, być sztywniejsze poprzecznie, nie przebijać się i mniej zanieczyszczać środowisko. Jak do tego dodamy lepsze osiągi samochodu to chyba jest sporo za. Zobaczymy ile z tych obietnic się potwierdzi hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bridgestone na salonie samochodowym w Tokyo pokazał pierwsze bezoponowe koła do samochodów.

> Bridgestone ma zacząć je sprzedawać już w tym roku, początkowo dla pojazdów ekonomicznych w

> których obniżenie oporów toczenia jest ważne.

Wszelka logika nakazuje myśleć, że taki naleśniczek (mówię o tej czarnej warstwie wymiennej) powinien być tani. Szkoda, że pewnie będzie 4x droższy niż tradycyjna opona hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pierwsze owszem. Brak kontroli ciśnienia też super ale wytłumacz mi proszę, jak to jest z taką

> oponą właśnie w kwestii "ustalania ciśnienia"? W klasycznej ciśnienie jest zależne od

> samochodu i jego obciążenia i jak wiadomo jedna opona może pracować pod różnymi ciśnieniami.

w klasycznej cisnienie jest wazne dlatego ze zaleznie od cisnienia jest rozna powierzchnia styku bieznika z podlozem w przekroju poprzeczym patrzac

przy prawidlowym cisnieniu styk na calym przekroju poprzecznym, przy zbyt niskim cisnieniu jest styk tylko zewnetrznymi krawedziami bieznika a przy zbyt wysolku srodkiem bieznika

w tej oponie/kole z uwagi na konstrukcje caly czas bieznik (niezaleznie od obciazenia) ma kontakt z podlozem cala swoja powierzchnia - patrzac w przekroju poprzecznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w klasycznej cisnienie jest wazne dlatego ze zaleznie od cisnienia jest rozna powierzchnia styku

> bieznika z podlozem w przekroju poprzeczym patrzac

> przy prawidlowym cisnieniu styk na calym przekroju poprzecznym, przy zbyt niskim cisnieniu jest

> styk tylko zewnetrznymi krawedziami bieznika a przy zbyt wysolku srodkiem bieznika

> w tej oponie/kole z uwagi na konstrukcje caly czas bieznik (niezaleznie od obciazenia) ma kontakt z

> podlozem cala swoja powierzchnia - patrzac w przekroju poprzecznym

Fakt, zjawisko zżerania boków bądź środka bieżnika raczej nie będzie występowało ale co ze sprężystością opony? Przecież opona to pierwszy element tłumiący drgania z nierówności nawierzchni i nie da się o tym zapomnieć? Jak uniknąć jazdy zbyt twardo bądź jazdy na uginającej się od przeciążenia oponie? Przecież tego się nie da regulować a o tym piszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fakt, zjawisko zżerania boków bądź środka bieżnika raczej nie będzie występowało ale co ze

> sprężystością opony? Przecież opona to pierwszy element tłumiący drgania z nierówności

> nawierzchni i nie da się o tym zapomnieć? Jak uniknąć jazdy zbyt twardo bądź jazdy na

> uginającej się od przeciążenia oponie? Przecież tego się nie da regulować a o tym piszę.

Myśl realnie.

Zrobią ze 3 stopnie "twardości" w zależności od masy pojazdu/nacisku na oś i starczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> samochodu i jego obciążenia i jak wiadomo jedna opona może pracować pod różnymi ciśnieniami.

> Czy ta, o której tu rozmawiamy, mimo jednego rozmiaru będzie występować w kilkunastu albo

> kilkudziesięciu wersjach twardości żeby dostosować się do wielu samochodów?

Imho wystarczy cos w stylu: sport, standard i comfort. Tu raczej twardosc nie wplywa na przyczepnosc i zuzycie bieznika, ale na komfort jazdy.

> O lepszej sztywności bocznej nie będę dyskutował bo obaj nie mamy argumentów, poza "wydaje mi się"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bridgestone na salonie samochodowym w Tokyo pokazał pierwsze bezoponowe koła do samochodów.

> Bridgestone ma zacząć je sprzedawać już w tym roku, początkowo dla pojazdów ekonomicznych w

> których obniżenie oporów toczenia jest ważne.

ciekawe czy będą na to specjalne felgi czy zrobią wersje pasujące do zwykłych zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fakt, zjawisko zżerania boków bądź środka bieżnika raczej nie będzie występowało ale co ze

> sprężystością opony? Przecież opona to pierwszy element tłumiący drgania z nierówności

> nawierzchni i nie da się o tym zapomnieć? Jak uniknąć jazdy zbyt twardo bądź jazdy na

> uginającej się od przeciążenia oponie? Przecież tego się nie da regulować a o tym piszę.

zapewne bedzie dostepnych kilka wariantow - czyli np auta do 1 t do 2 t .... itp itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myśl realnie.

> Zrobią ze 3 stopnie "twardości" w zależności od masy pojazdu/nacisku na oś i starczy.

Czyli jeszcze trudniej będzie dobrać oponę, bo pojawi się kolejny parametr, którego trzeba będzie pilnować. Poza tym jakoś wciąż nie mogę zrozumieć jak usztywnianie takiej opony tą skomplikowaną konstrukcją ramion miałoby być tańsze i prostsze od powietrza, które spełnia tę rolę w klasycznej oponie. Moim zdaniem może i zgodnie z zapowiedziami trafi to do produkcji ale jako ciekawostka, a w powszechnym użyciu się nie znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż dziwię się, że zadajesz takie pytania.

> Czyli jeszcze trudniej będzie dobrać oponę, bo pojawi się kolejny parametr, którego trzeba będzie

> pilnować.

Rozmiarów masz "ciut więcej" jak 3 i jakoś możesz to ogarnąć, poza tym jak będziesz kupował koło do tico, to raczej wystarczy, że weźmiesz odpowiedni rozmiar i w tym już nośność będzie odpowiednia bo nie robią 13-tek do audi a8....

> Poza tym jakoś wciąż nie mogę zrozumieć jak usztywnianie takiej opony tą

> skomplikowaną konstrukcją ramion miałoby być tańsze i prostsze od powietrza, które spełnia tę

> rolę w klasycznej oponie. Moim zdaniem może i zgodnie z zapowiedziami trafi to do produkcji

> ale jako ciekawostka, a w powszechnym użyciu się nie znajdzie.

W zwykłej oponie wymieniasz całość jak się zużyje a tu tylko ten naleśnik cieniutki. W teorii on może być tańszy niż cała opona tradycyjna.

Nie pompujesz, nie kleisz, nie wyważasz, nie łapiesz kapci. Nie widzisz zalet?

Poooza tym poczekajmy aż ktoś z AK przetestuje i dopiero pogadamy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie no błagam, a można myśleć inaczej?

> Rysunek techniczny, przekrój...

> Dobrze że nikt nie napisał że dlaczego niebieska a nie czerwona.

Według tego filmu, tak ma właśnie wyglądać ta opona.

W pierwszym etapie takie opony mają byś stosowane w bardzo małych samochodach - np. jednoosobowe pojazdy elektryczne. Potem chcą to powoli wprowadzać do normalnych samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bridgestone na salonie samochodowym w Tokyo pokazał pierwsze bezoponowe koła do samochodów.

> Bridgestone ma zacząć je sprzedawać już w tym roku, początkowo dla pojazdów ekonomicznych w

> których obniżenie oporów toczenia jest ważne.

Już widzę te koła zimą pozapychane śniegiem i lodem, który się zbryla i powoduje telepanie całego samochodu.

Do tego zbierający się kurz lub błoto, które to będzie powodowało to samo.

Tradycyjna opona jest jednak lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Według tego filmu, tak ma właśnie wyglądać ta opona.

Jakby pokazali zamkniętą, to nie byłoby ani trochę efektu wow. Ot - auto na oponach grinser006.gif

Swoją drogą: "... but is still researching how to protect against objects getting lodged inside." Więc wiedzą, że coś się może między sprzychy dostać i pracują nad najlepszym rozwiązaniem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aż dziwię się, że zadajesz takie pytania.

> Rozmiarów masz "ciut więcej" jak 3 i jakoś możesz to ogarnąć, poza tym jak będziesz kupował koło do

> tico, to raczej wystarczy, że weźmiesz odpowiedni rozmiar i w tym już nośność będzie

> odpowiednia bo nie robią 13-tek do audi a8....

Chodzi mi o to, że jeśli producent oferuje 100 typów swoich opon to teraz będzie oferował 300. Gdzie tu oszczędność?

> W zwykłej oponie wymieniasz całość jak się zużyje a tu tylko ten naleśnik cieniutki. W teorii on

> może być tańszy niż cała opona tradycyjna.

> Nie pompujesz, nie kleisz, nie wyważasz, nie łapiesz kapci. Nie widzisz zalet?

> Poooza tym poczekajmy aż ktoś z AK przetestuje i dopiero pogadamy

Czekaj, to jak to jest? Mówimy o oponie, której cechą jest zastąpienie balona powietrznego konstrukcją szprychową. Jaki naleśnik? To to jest rozbieralne? Jak to się łączy między sobą, że jest bezpieczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi mi o to, że jeśli producent oferuje 100 typów swoich opon to teraz będzie oferował 300.

> Gdzie tu oszczędność?

> Czekaj, to jak to jest? Mówimy o oponie, której cechą jest zastąpienie balona powietrznego

> konstrukcją szprychową. Jaki naleśnik? To to jest rozbieralne? Jak to się łączy między sobą,

> że jest bezpieczne?

A tego to ja nie wiem. Wymienna ma być warstwa ścieralna (to czarne na zdjęciu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tego to ja nie wiem. Wymienna ma być warstwa ścieralna (to czarne na zdjęciu).

Nawiązując do niedawnego wątku o ciekawych i nietypowych rozwiązaniach technicznych, to coś ma wielką szansę dołączyć jako jeden z tych nieudanych pomysłów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.