Florydzialski Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 Bridgestone na salonie samochodowym w Tokyo pokazał pierwsze bezoponowe koła do samochodów. Bridgestone ma zacząć je sprzedawać już w tym roku, początkowo dla pojazdów ekonomicznych w których obniżenie oporów toczenia jest ważne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > Bridgestone na salonie samochodowym w Tokyo pokazał pierwsze bezoponowe koła do samochodów. > Bridgestone ma zacząć je sprzedawać już w tym roku, początkowo dla pojazdów ekonomicznych w > których obniżenie oporów toczenia jest ważne. japan style i lexusy wzniosą się na nowy poziom tuningu wizualnego jeśli faktycznie będzie bez ścianek bocznych pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > japan style i lexusy wzniosą się na nowy poziom tuningu wizualnego jeśli faktycznie będzie bez > ścianek bocznych > pzdr tuning w postaci zaschniętego błota w niektórych częściach koła , dzięki czemu przestanie być wyważona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > Bridgestone na salonie samochodowym w Tokyo pokazał pierwsze bezoponowe koła do samochodów. > Bridgestone ma zacząć je sprzedawać już w tym roku, początkowo dla pojazdów ekonomicznych w > których obniżenie oporów toczenia jest ważne. No to już wiemy, że mają niższe opory toczenia. Czy znane Ci są jakiekolwiek inne zalety? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > tuning w postaci zaschniętego błota w niektórych częściach koła , dzięki czemu przestanie być > wyważona? Mysle ze opona sie odksztalca wiec zadne zaschniete bloto dlugo w niej nie posiedzi... Zastanawia mnie tylko czemu toto nie ma zaslonietych bokow? Dla bajeru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > No to już wiemy, że mają niższe opory toczenia. Czy znane Ci są jakiekolwiek inne zalety? Nie przebijesz, nie musisz kontrolowac cisnienia, zapewne lepsza sztywnosc boczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > Mysle ze opona sie odksztalca wiec zadne zaschniete bloto dlugo w niej nie posiedzi... A żwir, kamienie, drobiny asfaltu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > tuning w postaci zaschniętego błota w niektórych częściach koła , dzięki czemu przestanie być > wyważona? trochę się wydurniałem, takie opony już wcześniej pokazywano i były informacje, że brak ścianki jest tylko pokazowo a produkcyjne będą ze ścianką pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > trochę się wydurniałem, takie opony już wcześniej pokazywano i były informacje, że brak ścianki > jest tylko pokazowo a produkcyjne będą ze ścianką > pzdr Tez tak mysle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > Nie przebijesz, nie musisz kontrolowac cisnienia, zapewne lepsza sztywnosc boczna. Pierwsze owszem. Brak kontroli ciśnienia też super ale wytłumacz mi proszę, jak to jest z taką oponą właśnie w kwestii "ustalania ciśnienia"? W klasycznej ciśnienie jest zależne od samochodu i jego obciążenia i jak wiadomo jedna opona może pracować pod różnymi ciśnieniami. Czy ta, o której tu rozmawiamy, mimo jednego rozmiaru będzie występować w kilkunastu albo kilkudziesięciu wersjach twardości żeby dostosować się do wielu samochodów? O lepszej sztywności bocznej nie będę dyskutował bo obaj nie mamy argumentów, poza "wydaje mi się" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > Bridgestone na salonie samochodowym w Tokyo pokazał pierwsze bezoponowe koła A może opony bezfelgowe? A co ze zużyciem bieżnika? czy tez nie będzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > Bridgestone na salonie samochodowym w Tokyo pokazał pierwsze bezoponowe koła do samochodów. > Bridgestone ma zacząć je sprzedawać już w tym roku, początkowo dla pojazdów ekonomicznych w > których obniżenie oporów toczenia jest ważne. ziomek, to jest stare ! 2007r new-tires-from-michelin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > ziomek, to jest stare ! > 2007r new-tires-from-michelin Tyle że tamte to były prototypy i zapowiedzi, a tą będzie można kupić. W sklepie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > ziomek, to jest stare ! > 2007r new-tires-from-michelin właśnie miałem to wrzucić. Ponoć będzie się wymieniało tylko warstwę ścieralną, tak jak przy bieżnikowaniu. Mają być lżejsze i lepiej wyłapywać nierówności, być sztywniejsze poprzecznie, nie przebijać się i mniej zanieczyszczać środowisko. Jak do tego dodamy lepsze osiągi samochodu to chyba jest sporo za. Zobaczymy ile z tych obietnic się potwierdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > A żwir, kamienie, drobiny asfaltu??? siła odsrodkowa?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > siła odsrodkowa?? Ciekawe czemu nie działa w przypadku Alufelg... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > Bridgestone na salonie samochodowym w Tokyo pokazał pierwsze bezoponowe koła do samochodów. > Bridgestone ma zacząć je sprzedawać już w tym roku, początkowo dla pojazdów ekonomicznych w > których obniżenie oporów toczenia jest ważne. Wszelka logika nakazuje myśleć, że taki naleśniczek (mówię o tej czarnej warstwie wymiennej) powinien być tani. Szkoda, że pewnie będzie 4x droższy niż tradycyjna opona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > Tyle że tamte to były prototypy i zapowiedzi, a tą będzie można kupić. W sklepie. jak będzie ją można kupić w sklepie to ok póki co są prototypami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > Pierwsze owszem. Brak kontroli ciśnienia też super ale wytłumacz mi proszę, jak to jest z taką > oponą właśnie w kwestii "ustalania ciśnienia"? W klasycznej ciśnienie jest zależne od > samochodu i jego obciążenia i jak wiadomo jedna opona może pracować pod różnymi ciśnieniami. w klasycznej cisnienie jest wazne dlatego ze zaleznie od cisnienia jest rozna powierzchnia styku bieznika z podlozem w przekroju poprzeczym patrzac przy prawidlowym cisnieniu styk na calym przekroju poprzecznym, przy zbyt niskim cisnieniu jest styk tylko zewnetrznymi krawedziami bieznika a przy zbyt wysolku srodkiem bieznika w tej oponie/kole z uwagi na konstrukcje caly czas bieznik (niezaleznie od obciazenia) ma kontakt z podlozem cala swoja powierzchnia - patrzac w przekroju poprzecznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > Ciekawe czemu nie działa w przypadku Alufelg... bo alu sie ni czorta nie odksztalca w czasie jazdy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > A żwir, kamienie, drobiny asfaltu??? Tylko do jazdy po parkiecie !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > bo alu sie ni czorta nie odksztalca w czasie jazdy... A głupoty gadasz, chcesz zobaczyć moje alu z marei? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > w klasycznej cisnienie jest wazne dlatego ze zaleznie od cisnienia jest rozna powierzchnia styku > bieznika z podlozem w przekroju poprzeczym patrzac > przy prawidlowym cisnieniu styk na calym przekroju poprzecznym, przy zbyt niskim cisnieniu jest > styk tylko zewnetrznymi krawedziami bieznika a przy zbyt wysolku srodkiem bieznika > w tej oponie/kole z uwagi na konstrukcje caly czas bieznik (niezaleznie od obciazenia) ma kontakt z > podlozem cala swoja powierzchnia - patrzac w przekroju poprzecznym Fakt, zjawisko zżerania boków bądź środka bieżnika raczej nie będzie występowało ale co ze sprężystością opony? Przecież opona to pierwszy element tłumiący drgania z nierówności nawierzchni i nie da się o tym zapomnieć? Jak uniknąć jazdy zbyt twardo bądź jazdy na uginającej się od przeciążenia oponie? Przecież tego się nie da regulować a o tym piszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > A głupoty gadasz, chcesz zobaczyć moje alu z marei? Zaraz, zaraz... to się zwało jakoś tak słodko.... aaa - FALE DUNAJU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > Tez tak mysle nie no błagam, a można myśleć inaczej? Rysunek techniczny, przekrój... Dobrze że nikt nie napisał że dlaczego niebieska a nie czerwona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinekkk Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 guma do tego wyjdzie i tak jak cena dobrej opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 > Fakt, zjawisko zżerania boków bądź środka bieżnika raczej nie będzie występowało ale co ze > sprężystością opony? Przecież opona to pierwszy element tłumiący drgania z nierówności > nawierzchni i nie da się o tym zapomnieć? Jak uniknąć jazdy zbyt twardo bądź jazdy na > uginającej się od przeciążenia oponie? Przecież tego się nie da regulować a o tym piszę. Myśl realnie. Zrobią ze 3 stopnie "twardości" w zależności od masy pojazdu/nacisku na oś i starczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 > samochodu i jego obciążenia i jak wiadomo jedna opona może pracować pod różnymi ciśnieniami. > Czy ta, o której tu rozmawiamy, mimo jednego rozmiaru będzie występować w kilkunastu albo > kilkudziesięciu wersjach twardości żeby dostosować się do wielu samochodów? Imho wystarczy cos w stylu: sport, standard i comfort. Tu raczej twardosc nie wplywa na przyczepnosc i zuzycie bieznika, ale na komfort jazdy. > O lepszej sztywności bocznej nie będę dyskutował bo obaj nie mamy argumentów, poza "wydaje mi się" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 > Bridgestone na salonie samochodowym w Tokyo pokazał pierwsze bezoponowe koła do samochodów. > Bridgestone ma zacząć je sprzedawać już w tym roku, początkowo dla pojazdów ekonomicznych w > których obniżenie oporów toczenia jest ważne. ciekawe czy będą na to specjalne felgi czy zrobią wersje pasujące do zwykłych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 > Fakt, zjawisko zżerania boków bądź środka bieżnika raczej nie będzie występowało ale co ze > sprężystością opony? Przecież opona to pierwszy element tłumiący drgania z nierówności > nawierzchni i nie da się o tym zapomnieć? Jak uniknąć jazdy zbyt twardo bądź jazdy na > uginającej się od przeciążenia oponie? Przecież tego się nie da regulować a o tym piszę. zapewne bedzie dostepnych kilka wariantow - czyli np auta do 1 t do 2 t .... itp itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colin Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 A co jak pomiędzy te listki nawpycha się kamieni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 > A co jak pomiędzy te listki nawpycha się kamieni? to jest wtedy wersja off-road pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 > Myśl realnie. > Zrobią ze 3 stopnie "twardości" w zależności od masy pojazdu/nacisku na oś i starczy. Czyli jeszcze trudniej będzie dobrać oponę, bo pojawi się kolejny parametr, którego trzeba będzie pilnować. Poza tym jakoś wciąż nie mogę zrozumieć jak usztywnianie takiej opony tą skomplikowaną konstrukcją ramion miałoby być tańsze i prostsze od powietrza, które spełnia tę rolę w klasycznej oponie. Moim zdaniem może i zgodnie z zapowiedziami trafi to do produkcji ale jako ciekawostka, a w powszechnym użyciu się nie znajdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Aż dziwię się, że zadajesz takie pytania. > Czyli jeszcze trudniej będzie dobrać oponę, bo pojawi się kolejny parametr, którego trzeba będzie > pilnować. Rozmiarów masz "ciut więcej" jak 3 i jakoś możesz to ogarnąć, poza tym jak będziesz kupował koło do tico, to raczej wystarczy, że weźmiesz odpowiedni rozmiar i w tym już nośność będzie odpowiednia bo nie robią 13-tek do audi a8.... > Poza tym jakoś wciąż nie mogę zrozumieć jak usztywnianie takiej opony tą > skomplikowaną konstrukcją ramion miałoby być tańsze i prostsze od powietrza, które spełnia tę > rolę w klasycznej oponie. Moim zdaniem może i zgodnie z zapowiedziami trafi to do produkcji > ale jako ciekawostka, a w powszechnym użyciu się nie znajdzie. W zwykłej oponie wymieniasz całość jak się zużyje a tu tylko ten naleśnik cieniutki. W teorii on może być tańszy niż cała opona tradycyjna. Nie pompujesz, nie kleisz, nie wyważasz, nie łapiesz kapci. Nie widzisz zalet? Poooza tym poczekajmy aż ktoś z AK przetestuje i dopiero pogadamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pafnucy Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > nie no błagam, a można myśleć inaczej? > Rysunek techniczny, przekrój... > Dobrze że nikt nie napisał że dlaczego niebieska a nie czerwona. Według tego filmu, tak ma właśnie wyglądać ta opona. W pierwszym etapie takie opony mają byś stosowane w bardzo małych samochodach - np. jednoosobowe pojazdy elektryczne. Potem chcą to powoli wprowadzać do normalnych samochodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > Bridgestone na salonie samochodowym w Tokyo pokazał pierwsze bezoponowe koła do samochodów. > Bridgestone ma zacząć je sprzedawać już w tym roku, początkowo dla pojazdów ekonomicznych w > których obniżenie oporów toczenia jest ważne. Już widzę te koła zimą pozapychane śniegiem i lodem, który się zbryla i powoduje telepanie całego samochodu. Do tego zbierający się kurz lub błoto, które to będzie powodowało to samo. Tradycyjna opona jest jednak lepsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > Według tego filmu, tak ma właśnie wyglądać ta opona. Jakby pokazali zamkniętą, to nie byłoby ani trochę efektu wow. Ot - auto na oponach Swoją drogą: "... but is still researching how to protect against objects getting lodged inside." Więc wiedzą, że coś się może między sprzychy dostać i pracują nad najlepszym rozwiązaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > Aż dziwię się, że zadajesz takie pytania. > Rozmiarów masz "ciut więcej" jak 3 i jakoś możesz to ogarnąć, poza tym jak będziesz kupował koło do > tico, to raczej wystarczy, że weźmiesz odpowiedni rozmiar i w tym już nośność będzie > odpowiednia bo nie robią 13-tek do audi a8.... Chodzi mi o to, że jeśli producent oferuje 100 typów swoich opon to teraz będzie oferował 300. Gdzie tu oszczędność? > W zwykłej oponie wymieniasz całość jak się zużyje a tu tylko ten naleśnik cieniutki. W teorii on > może być tańszy niż cała opona tradycyjna. > Nie pompujesz, nie kleisz, nie wyważasz, nie łapiesz kapci. Nie widzisz zalet? > Poooza tym poczekajmy aż ktoś z AK przetestuje i dopiero pogadamy Czekaj, to jak to jest? Mówimy o oponie, której cechą jest zastąpienie balona powietrznego konstrukcją szprychową. Jaki naleśnik? To to jest rozbieralne? Jak to się łączy między sobą, że jest bezpieczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Uwierzę w nie, jak zobaczę na rajdzie, lub torze. Dla mnie jak na razie to ciekawostka techniczna, nie do końca sprawna jak tradycyjna opona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Nareszcie bieżnikowanie by miało sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > Chodzi mi o to, że jeśli producent oferuje 100 typów swoich opon to teraz będzie oferował 300. > Gdzie tu oszczędność? > Czekaj, to jak to jest? Mówimy o oponie, której cechą jest zastąpienie balona powietrznego > konstrukcją szprychową. Jaki naleśnik? To to jest rozbieralne? Jak to się łączy między sobą, > że jest bezpieczne? A tego to ja nie wiem. Wymienna ma być warstwa ścieralna (to czarne na zdjęciu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > A tego to ja nie wiem. Wymienna ma być warstwa ścieralna (to czarne na zdjęciu). Nawiązując do niedawnego wątku o ciekawych i nietypowych rozwiązaniach technicznych, to coś ma wielką szansę dołączyć jako jeden z tych nieudanych pomysłów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 Znalazłem u konkurencji: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.