Chalek Napisano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 Hellou! Jeździł ktoś tym wynalazkiem? Znacie koszty utrzymania? Z którym silnikiem najlepiej szukać ? Znajomy szuka czegoś mega wygodnego i nietuzinkowej no i padł pomysł tego czegoś... Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 14 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 No to zostaly silniki 3.0 benzyna lub 2.7 hdi. Co wybrac?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 > Jeździł ktoś tym wynalazkiem? > Znacie koszty utrzymania? > Z którym silnikiem najlepiej szukać ? > Znajomy szuka czegoś mega wygodnego i nietuzinkowej no i padł pomysł tego czegoś... Znam kogoś kto ma i - jak twierdzi - na żadnego "mercedesa, audi czy bmw" by się nie zamienił. 2.7 hdi jest OK, zważywszy że moc praktycznie taka sama, ale elastyczność już niekoniecznie. Kosztów nie znam, ale coś raz się tam popsuło - a auto jest piłowane niemiłosiernie. Jeżeli nie przeszkadza mały bagażnik (a właściwie jego brak) to jest to ciekawy pomysł. Na autocentrum c6 opinie ma bardzo dobre. Zastanówcie się jeszcze nad infiniti albo lancią thema. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 14 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 Coś tam DawidNB wspominał kiedyś o wychodzących korbach w 2.7 więc zaczynamy mieć obawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guiness Napisano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 > Coś tam DawidNB wspominał kiedyś o wychodzących korbach w 2.7 więc zaczynamy mieć obawy awaryjność tego silnika to mit... skąd się wziął? silnik natomiast lubi ON ale to V6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 14 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 > awaryjność tego silnika to mit... skąd się wziął? silnik natomiast lubi ON ale to V6 Dlatego coraz bardziej skłaniamy sie ku 3.0 benzynie. Spali to to 15, ale prócz cewek to nie znalazłem nic złego o tym silniku, ot zwykła Vka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iwin Napisano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 > Dlatego coraz bardziej skłaniamy sie ku 3.0 benzynie. Spali to to 15, ale prócz cewek to nie > znalazłem nic złego o tym silniku, ot zwykła Vka w ostatnim motorze jest opis uzywanego c6. wnioski sa mi,in takie ze najbezpieczniej wybrac 3.0 v6, sporo pali ale mało awaryjny. a diesli to albo 2.2hdi z manualem (serwis tanszy niz v6) albo jak kogos stac to 3.0 v6hdi. wersja 2,7 jest okreslana jako podwyzszonego ryzyka. byl o nim krótki art w ostatnim auto swiecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 Dla nich każdy silnik z turbo to już jest wysokiego ryzyka. Czasami mam wrażenie, że tam pracują same gimbusy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 > Dla nich każdy silnik z turbo to już jest wysokiego ryzyka. Czasami mam wrażenie, że tam pracują > same gimbusy. Silniki z turbo zazwyczaj są wyższego (niekoniecznie wysokiego) ryzyka niż wolnossące - mają dodatkowy osprzęt, więc ryzyko awarii jest statystycznie większe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 > Silniki z turbo zazwyczaj są wyższego (niekoniecznie wysokiego) ryzyka niż wolnossące - mają > dodatkowy osprzęt, więc ryzyko awarii jest statystycznie większe. Jasne, ale żeby od razu odradzac-bo tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 > Hellou! > Jeździł ktoś tym wynalazkiem? > Znacie koszty utrzymania? > Z którym silnikiem najlepiej szukać ? > Znajomy szuka czegoś mega wygodnego i nietuzinkowej no i padł pomysł tego czegoś... > Pozdro! Kumpel dopiero co kupił, jeszcze rejestracja przed nim, ale będę jego wiernym kibicem, więc będę wiedział co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 14 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 > Kumpel dopiero co kupił, jeszcze rejestracja przed nim, ale będę jego wiernym kibicem, więc będę > wiedział co i jak Jechałęs już tym ? Diesla czy benzyne kupił. Teraz tak allegro przeglądamy i z kupnem benzyny to problem bedzie O.o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 > Jechałęs już tym ? > Diesla czy benzyne kupił. > Teraz tak allegro przeglądamy i z kupnem benzyny to problem bedzie O.o A C5 by nie wystarczyło? Auto dużo częściej spotykane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 > Dla nich każdy silnik z turbo to już jest wysokiego ryzyka. Czasami mam wrażenie, że tam pracują > same gimbusy. Ale wiesz, mam 2.2 HDI i on też ma turbo! Widocznie w tym 2.7 jest coś jeszcze, co stawia go tak a nie inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 > A C5 by nie wystarczyło? Auto dużo częściej spotykane. To nie kwestia potrzeb zapewne ale czegos wiecej niz pospolitosc na drogach. Szczerze to C6 kawał pieknego auta (bagaznik mozna olac) jedyne co mi sie nie podoba to ta szczelina z zegarami ala jais XM czy inne staruszki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 > Jechałęs już tym ? > Diesla czy benzyne kupił. > Teraz tak allegro przeglądamy i z kupnem benzyny to problem bedzie O.o Diesel bodajże 2.2 HDi w full wypasie, łącznie z HUD-em...Na dniach będzie można tym po naszych drogach jeźdzć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 > Silniki z turbo zazwyczaj są wyższego (niekoniecznie wysokiego) ryzyka niż wolnossące - mają > dodatkowy osprzęt, więc ryzyko awarii jest statystycznie większe. W takim C6 ryzyko jest podwójne, bo dwie turbodmuchawki tam siedzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snowflake_ Napisano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 ja bym sie trzymal z dala od takich wynalazkow.... problematyczne to bardzo w utrzymaniu, czesto sie psuje... jezdzilem na szkoolenia do citroena do warszawy na pulawskiej i jezdzily tam dwie c6, kierownik serwisu mowil mi ze maja dla nich nawet juz miejsca parkingowe zarezerwowanei nazywaja je strazniczkami parkingu... bo nie ma tygodnia zeby nie byly w serwisie p.s malo zamiennikow jest do tego modelu a ceny niektorych ori czesci sa duuuze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 > p.s malo zamiennikow jest do tego modelu a ceny niektorych ori czesci sa duuuze I tego bym sie przede wszystkim obawial. Utrzymanie tego auta w nienagannym stanie, bedzie kosztowalo spoooro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2013 > Ale wiesz, mam 2.2 HDI i on też ma turbo! Widocznie w tym 2.7 jest coś jeszcze, co stawia go tak a > nie inaczej Tak jak i w fiatowskich tjetach to z coś na pewno jest, że nie polecają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxxxz Napisano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 > Tak jak i w fiatowskich tjetach to z coś na pewno jest, że nie polecają ja jeszcze nie słyszałem o jakichś szczególnych wadach t-jeta? Ty słyszałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 > ja jeszcze nie słyszałem o jakichś szczególnych wadach t-jeta? Ty słyszałeś? Nie słyszałem, to bardzo dobre silniki, ale gimbusy z auto szmat wiedza lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 > Hellou! > Jeździł ktoś tym wynalazkiem? > Znacie koszty utrzymania? > Z którym silnikiem najlepiej szukać ? > Znajomy szuka czegoś mega wygodnego i nietuzinkowej no i padł pomysł tego czegoś... > Pozdro! imho masakra silniki 2,7 to kicha straszliwa rozlatują się, znaczy się korba wychodzi bokiem. ja bym szukał silnika 2,2 175km ( biturbo)- - kolega z pracy ma takiego i jakoś to się toczy. auto wygodne ale części masakrycznie drogie używki w dobrym stanie ze świeca szukać Dużo egzemplarzy w PL to śmietniki a doprowadzić to do stanu użyteczności często przekracza wartość auta np Reflektry nowe kosztują 5tyś zderzak tył 4,2tyś, maska 3,5tyś składaliśmy takiego w robocie z pół roku temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jfidelk Napisano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 > Nie słyszałem, to bardzo dobre silniki, ale gimbusy z auto szmat wiedza lepiej To samo z 1.2 TSI - bardzo dobre silniki, ale gimbusy z AK wiedza lepiej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 > To samo z 1.2 TSI - bardzo dobre silniki, ale gimbusy z AK wiedza lepiej... Jeździłem przez tydzień Golfem 7 z takim silnikiem po mieście. Rewelacja. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 > To samo z 1.2 TSI - bardzo dobre silniki, ale gimbusy z AK wiedza lepiej... kiedyś w jakimś motorze czy innym autoświecie był artykuł o używanym Fiacie Bravo. Polecali diesle i wolnossące benzynowe 1.4 (które są okropnie mułowate). T-Jety odradzali, że drogie w eksploatacji. Nie wytrzymałem i napisałem do nich maila z pytaniem czemu piszą takie bzdury, czemu polecają skomplikowane diesle, a prostego benzyniaka z prostym turbo odradzają. Naprawdę w tym silniku nie ma nic skomplikowanego, nawet bezpośredniego wtrysku. Ot, zwykły benzyniak, z małą turbosprężarką o stałej geometrii. O dziwo nawet mi odpisali. Coś w tonie takim, czy wiem, że mój T-Jet też ma koło dwumasowe (normalnie masakra, od tego czasu nie mogę spać z tą świadomością ) i też może być drogi w serwisowaniu. Więcej żadnych konkretów. Na razie jedyna rzecz przy standardowym serwisie, która jest droższa niż w wolnossącym, to świece. Komplet kosztuje 200pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 > Na razie jedyna rzecz przy standardowym serwisie, która jest droższa niż w wolnossącym, to świece. > Komplet kosztuje 200pln. Co ile wymieniasz? W wolnossaku teraz standardowo po 100 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 > Co ile wymieniasz? W wolnossaku teraz standardowo po 100 kkm. 30 tys. km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 > 30 tys. km Czyli przez 100 kkm dodatkowy koszt to 600 zł. Pomijalne. Ale pewna niedogodność jednak jest (dłuższy serwis). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 > Co ile wymieniasz? W wolnossaku teraz standardowo po 100 kkm. w którym wolnossaku się tak późno świece wymienia? zawsze się spotykałem z 40- max 60kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 > w którym wolnossaku się tak późno świece wymienia? > zawsze się spotykałem z 40- max 60kkm Lancer - fabryczne irydowe wymienia się po 100 kkm (zgodnie z instrukcją). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 > Na razie jedyna rzecz przy standardowym serwisie, która jest droższa niż w wolnossącym, to świece. > Komplet kosztuje 200pln. kupowałem za 170 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 > kupowałem za 170 plus przesyłka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 > plus przesyłka? Powiedzmy, że w cenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 > Powiedzmy, że w cenie no to przyzwoicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxxxz Napisano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2013 > kiedyś w jakimś motorze czy innym autoświecie był artykuł o używanym Fiacie Bravo. Polecali diesle > i wolnossące benzynowe 1.4 (które są okropnie mułowate). T-Jety odradzali, że drogie w > eksploatacji. Nie wytrzymałem i napisałem do nich maila z pytaniem czemu piszą takie bzdury, > czemu polecają skomplikowane diesle, a prostego benzyniaka z prostym turbo odradzają. Naprawdę > w tym silniku nie ma nic skomplikowanego, nawet bezpośredniego wtrysku. Ot, zwykły benzyniak, > z małą turbosprężarką o stałej geometrii. > O dziwo nawet mi odpisali. Coś w tonie takim, czy wiem, że mój T-Jet też ma koło dwumasowe > (normalnie masakra, od tego czasu nie mogę spać z tą świadomością ) i też może być drogi w > serwisowaniu. Więcej żadnych konkretów. > Na razie jedyna rzecz przy standardowym serwisie, która jest droższa niż w wolnossącym, to świece. > Komplet kosztuje 200pln. Ze wszystkim się zgadzam i potwierdzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jfidelk Napisano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 > Jeździłem przez tydzień Golfem 7 z takim silnikiem po mieście. Rewelacja. > mar00ha Ano właśnie - ja też nie narzekam. Na autostradę się nie nadaje, ale w pozostałych przypadkach stosunek mocy do spalania jest rewelacyjny. Łańcuszek rozrządu mogli co prawda od początku dobry dać, ale po gwarancji wymienili na własny koszt, nie chowali głowy w piasek - więc nie jestem na to jakiś strasznie zły A tutaj jest mega nagonka na ten silnik. Nie trzeba więc bluzgać, że na AŚ gimbaza, jak AK też swoje za skórą ma.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 > Ano właśnie - ja też nie narzekam. Na autostradę się nie nadaje, ale w pozostałych przypadkach > stosunek mocy do spalania jest rewelacyjny. > Łańcuszek rozrządu mogli co prawda od początku dobry dać, ale po gwarancji wymienili na własny > koszt, nie chowali głowy w piasek - więc nie jestem na to jakiś strasznie zły > A tutaj jest mega nagonka na ten silnik. Nie trzeba więc bluzgać, że na AŚ gimbaza, jak AK też > swoje za skórą ma.... Pisałem już nie raz, ale co mi szkodzi Mam 1.2 TSi w Octavi Spalanie od początku do dziś czyli około 23 tys km średnio około 6.5 l/100, maksymalne z całego tankowanie 7,3 minimalne 4,7 Prędkość max osiągnięta 210 licznikowe, spokojnie starcza do jazdy z prędkościami autostradowymi. Moc w serii zmierzona na profesjonalnej hamowni 119 KM/ 183 Nm Silnik daje radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 > Pisałem już nie raz, ale co mi szkodzi > Mam 1.2 TSi w Octavi > Spalanie od początku do dziś czyli około 23 tys km średnio około 6.5 l/100, maksymalne z całego > tankowanie 7,3 minimalne 4,7 > Prędkość max osiągnięta 210 licznikowe, spokojnie starcza do jazdy z prędkościami autostradowymi. > Moc w serii zmierzona na profesjonalnej hamowni 119 KM/ 183 Nm > Silnik daje radę z serii 1.2 TSI 105 KM taki bonus? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 > z serii 1.2 TSI 105 KM taki bonus? Tak i z tego co wiem nie jest to największy odnotowany. Dość często wychodzi około lub nawet ponad 120 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 18 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2013 > Tak i z tego co wiem nie jest to największy odnotowany. Dość często wychodzi około lub nawet ponad > 120 KM Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jfidelk Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Prędkość max osiągnięta 210 licznikowe, spokojnie starcza do jazdy z prędkościami autostradowymi. Wystarczac, wystarcza, ale nie znaczy, ze to wlasciwy silnik do takiej jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Prędkość max osiągnięta 210 licznikowe, spokojnie starcza do jazdy z prędkościami autostradowymi. ładnie licznik przekłamał, aż o 30 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > ładnie licznik przekłamał, aż o 30 km/h Tak wiem, tylko w Skodzie przekłamuje w innych markach zwłaszcza w Fiacie jest precyzyjny jak skalpel, ba nawet przekłamuje w drugą stronę i taki Fiat gdy jedzie 150 km/h w rzeczywistości pruje co najmniej 180 ..... Przy okazji pomiar robiony na 5 biegu resztę sobie przelicz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2013 > Wystarczac, wystarcza, ale nie znaczy, ze to wlasciwy silnik do takiej jazdy Jazda autostradowa w rozsądnym stylu to dla mnie prędkości do 150-160 Km/h a to żaden wyczyn czy wysiłek dla 1.2 TSi, przy okazji spalanie też jest bardzo akceptowalne, ale co kto lubi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.