Skocz do zawartości

1.8 turbo benzyna VAG - opinii potrzebuję...


bizz

Rekomendowane odpowiedzi

Mam do wzięcia od znajomego Golfa IV z silnikiem 1.8 turbo, rok 1997, tak jak nie lubię VW, tak ten Golf podoba mi się jak nie wiem. Samochód ma pakiet GTI Exclusive, w środku chyba wszystko co do szczęścia potrzebne, elektryka, klimatronik, webasto, fotele Recaro, auto pięciodrzwiowe w kolorze intensywnej czerwieni.

Jedyne co mnie martwi, to silnik - w zasadzie od zawsze jeździłem dieslem, turbobenzyną nigdy.

Czy ten silnik ma dobre opinie, na co zwrócić uwagę, jakie mogą być koszty ew. napraw typu padnięte turbo?

Ile taki samochód spala - auto do dojazdów do pracy, 80% trasa, 20% średnie miasto (Rybnik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja się orientowałem nt. tego silnika to sporo pozytywnych opinii w sieci znalazłem, także tutaj na AK. Ma kopa, podatny na mody, spalanie przyzwoite (chyba ok 11-12l miasto), było b. wiele odmian tego silnika. Popatrz też na Ibizy i Cordoby Cupry, miały ten sam motor, był też w Passatach i Audi A3 z tego co pamiętam. (mam na myśli - sprawdź sobie opinie o tych autach) wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam do wzięcia od znajomego Golfa IV z silnikiem 1.8 turbo, rok 1997, tak jak nie lubię VW, tak ten

> Golf podoba mi się jak nie wiem. Samochód ma pakiet GTI Exclusive, w środku chyba wszystko co

> do szczęścia potrzebne, elektryka, klimatronik, webasto, fotele Recaro, auto pięciodrzwiowe w

> kolorze intensywnej czerwieni.

> Jedyne co mnie martwi, to silnik - w zasadzie od zawsze jeździłem dieslem, turbobenzyną nigdy.

> Czy ten silnik ma dobre opinie, na co zwrócić uwagę, jakie mogą być koszty ew. napraw typu padnięte

> turbo?

> Ile taki samochód spala - auto do dojazdów do pracy, 80% trasa, 20% średnie miasto (Rybnik).

A znasz chociaż przebieg tego auta i czy było coś dłubane?

Sam silnik jest pancerny, do tego jest sporo gratów na allegro. Z bolączek to padają cewki zapłonowe i zaworki DV - długotrwała jazda z uszkodzonym zaworkiem może spowodować uszkodzenie turbiny.

Spalanie - ojcu Passat 1.8T pali średnio 8,5 l przy spokojnej jeździe w podobnych warunkach do Twoich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A znasz chociaż przebieg tego auta i czy było coś dłubane?

> Sam silnik jest pancerny, do tego jest sporo gratów na allegro. Z bolączek to padają cewki

> zapłonowe i zaworki DV - długotrwała jazda z uszkodzonym zaworkiem może spowodować uszkodzenie

> turbiny.

> Spalanie - ojcu Passat 1.8T pali średnio 8,5 l przy spokojnej jeździe w podobnych warunkach do

> Twoich.

O przebieg nie pytałem, sam nie zwróciłem uwagi. Na tyle nie dowierzam licznikom, że bardziej zwracam uwagę na stan auta, ale podejrzę - da się sprawdzić realny przebieg VW?

Auto nie było nigdy modyfikowane, ani mechanicznie, ani chipem, pakiet zewnętrzny też czysty oryginał. Nawet nie wiedziałem, że jest takie coś jak GTI Exclusive - normalnie wyższa klasa Golfa wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na cewki była ogłoszona akcja serwisowa (przynajmniej w A4 US) którą przeprowadzono w moim aucie juz PL.

spalanie z multitronikiem 11L w mieście.

turbina działa ok. przyspieszenia zadowalające. przebiegu mam 186000km potwierdzone w aso.

mi sie bardzo fajnie tym jeździ na codzien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O przebieg nie pytałem, sam nie zwróciłem uwagi. Na tyle nie dowierzam licznikom, że bardziej

> zwracam uwagę na stan auta, ale podejrzę - da się sprawdzić realny przebieg VW?

Nie w tym roczniku. Pytam bo zasadniczo będzie różnica czy ma 150kkm czy 300 wink.gif

> Auto nie było nigdy modyfikowane, ani mechanicznie, ani chipem, pakiet zewnętrzny też czysty

> oryginał. Nawet nie wiedziałem, że jest takie coś jak GTI Exclusive - normalnie wyższa klasa

> Golfa

Skoro to full seria to bym brał - te silniki znoszą moce do 300KM bez zakucia, także przy seryjnych 180 (albo 150, nie pamiętam która wersja była W GTI) pochodzi naprawdę długo.

Porządna diagnostyka VAG'iem i jak wszystko wyjdzie ok to bym brał ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie w tym roczniku. Pytam bo zasadniczo będzie różnica czy ma 150kkm czy 300

> Skoro to full seria to bym brał - te silniki znoszą moce do 300KM bez zakucia, także przy seryjnych

> 180 (albo 150, nie pamiętam która wersja była W GTI) pochodzi naprawdę długo.

> Porządna diagnostyka VAG'iem i jak wszystko wyjdzie ok to bym brał

No to teraz cena - pierwsza rzucona 11 tys, myślę że coś jeszcze ugram - na Allegro nie bardzo jest do czego porównać, albo ja źle szukam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to teraz cena - pierwsza rzucona 11 tys, myślę że coś jeszcze ugram - na Allegro nie bardzo jest

> do czego porównać, albo ja źle szukam.

Ceny bezwypadkowych 1.8T zaczynają się od 9kPLN (nie wnikam w stan), także jakbyś dał 10kPLN to chyba byłoby ok.

Pytanie czy właściciel zmieniał rozrząd (w teorii 180kkm, ja bym wymienił wcześniej), jak wygląda zawias, turbo itd.

Golf IV jest prosty jak budowa cepa (mam Octavię 1 więc coś tam wiem na ten temat), do tego każdy mechanik go ogarnia. Akurat 1.8T może jest trochę bardziej skomplikowany - kwestia ściągnięcia sobie ELSY i postępowania zgodnie z procedurami serwisowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz wiele razy poruszny temat na ak.

Moj przebiego 260kkm z 2001 roku. Cewki wymienione na akcji i zero problemow z silnikiem. Rozrusznik ostatnio regeracja 250 zl. Olej lany 0w50 i lubi czasem przy predkoaciach autostradowych troche spalic ale w normie. A tak to wssystko pieknie.

Jak jezdziles ON to spalanie okolo 10 w miescie bedzie. Jak oszczednie choc ciezko z taka moca to moze okolo 8.5l w miescie.

Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to teraz cena - pierwsza rzucona 11 tys, myślę że coś jeszcze ugram - na Allegro nie bardzo jest

> do czego porównać, albo ja źle szukam.

Miałem ostatnio ofertę na podobnego golfa gti i gość też chciał ok 10 tyś.

Osobiście ujeżdżałem ibize cupre z tym silnikiem. Spalanie w między 8-10 litrów mi wychodziło nie mówię o upalaniu. Golf jest trochę większy. Szkoda, że taki słaby rocznik ...ale nie rocznikiem się jeździ smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Golf podoba mi się jak nie wiem. Samochód ma pakiet GTI Exclusive,

Silnik 1.8 20vt ma bardzo dobre opinie. Kiedyś miałem Leona z takim silnikiem (fabrycznie 180) i przelatałem nim ponad 100kkm bez problemów (raz padła cewka = laweta do domu, od tego czasu woziłem ze sobą zapasową cewkę - nie przydała się). Dodam, że auto było chipowane i z gazem, więc lekko nie miało. Mi spalało ok. 12 l gazu przy energicznym wykorzystaniu ok. 200 koni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik wrażliwy na jakość oleju, jedyne bolączki, to wycieki.

pooglądam, podpytam, ale wszystko wskazuje na to, że się skuszę...

wrzucę zdjęcia do oceny jeszcze po nowym roku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Audi z silnikiem AEB i zrobiłem od dwóch lat nim 37kkm.

Zanim kupiłem, zasięgałem opinii i te zawsze były pozytywne co do jakości, bezawaryjności i potencjalnego gazowania.

Olej zmieniłem od razu na 5W40 i między wymianami nie dolewam nic, brak wycieków.

Auto serwisowane więc problemów nie mam (nie dotyczy zawieszenia - golf ma inne).

Spalanie na trasie 8,5l/100km przy licznikowej ok.140km/h, miasto bardzo krótkie odcinki 12l - przy mrozach ze 20l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale cena jest chora troche za 17 letnie auto??

golf gti 1.8 T

cena bo to 1.8t bo to gti i 5D

rok temu sprzedalem 99 rok highline z sekwencja za 8 tys dlatego bo to zwykle 1.8 bylo jakby bylo T poszloby pewnie za wiecej

ostatnio kupilem to samo czyli bore '00r. , 4x4 od 1 wlasciciela tylko ale kupowatym silnikiemza polowe tej kwoty

pozostaje zrobic tylko swap na 1.8t smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam do wzięcia od znajomego Golfa IV z silnikiem 1.8 turbo,

nie wiem czy to taki 1.8 tsi jaki mam w octavii ale jeśli tak, to wszystkie turbo klekoty będą wąchać spaliny wink.gifzlosnik.gif

Mam przelot 48 kkm i na razie nic się nie dzieje ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ten silnik ma dobre opinie, na co zwrócić uwagę, jakie mogą być koszty ew. napraw typu padnięte

> turbo?

> Ile taki samochód spala - auto do dojazdów do pracy, 80% trasa, 20% średnie miasto (Rybnik).

Silnik generalnie jest bezproblemowy. Czasem padają cewki, ja w swoim od razu po kupnie wymieniłem komplet na nowe BERU i mam nadzieję, że będę miał spokój na najbliższe lata. W układzie napędowym jest niestety koło dwumasowe, ale na szczęście jak padnie to można bez żadnych konsekwencji wymienić na jednomas, z pierwszych silników 1.9TDI 90KM (pasuje plug&play).

Spalanie w trasie u mnie raczej nie przekracza 8 litrów, w mieście (Wrocław - nie stojąc w korkach) nie przekraczam dyszki.

Jak ktoś lubi się w to bawić to motor ma dobre możliwości, jeśli chodzi o zwiększenie mocy, co jest opisane od A do Z na większości forów poświęconych pojazdom VAG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz przede wszystkim czy to jeździ normalnie, bo kiedyś poruszałem się świeżym passatem i jak dla mnie to był qupa, bo niby miał te 150KM ale przy jakich obrotach facepalm%5B1%5D.gif

Dołu to tam praktycznie nie było, automatycznie przenosiło się to na spalanie bo chcesz jechać = musisz deptać = zwiększone spalanie.

Po którymś roku niby coś tam poprawili ale nie testowałem.

Zdecydowanie lepiej i przyjemniej jeździło mi się z silnikiem 2.3 bez turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobacz przede wszystkim czy to jeździ normalnie, bo kiedyś poruszałem się świeżym passatem i jak

> dla mnie to był qupa, bo niby miał te 150KM ale przy jakich obrotach

> Dołu to tam praktycznie nie było, automatycznie przenosiło się to na spalanie bo chcesz jechać =

> musisz deptać = zwiększone spalanie.

> Po którymś roku niby coś tam poprawili ale nie testowałem.

> Zdecydowanie lepiej i przyjemniej jeździło mi się z silnikiem 2.3 bez turbo

Ciekawe jest to co odczuwasz, bo 2,3 ma 220Nm przy 3300 obr a 1.8T ma 210Nm od 1700 obr - tylko że moment jest w miarę płaski więc są odczucia że auto nie jedzie bo nie ma charakterystycznego "kopnięcia".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem czy to taki 1.8 tsi jaki mam w octavii ale jeśli tak, to wszystkie turbo klekoty będą

> wąchać spaliny

> Mam przelot 48 kkm i na razie nic się nie dzieje

nie taki, IMO 1.8T jest fajniejszy od 1.8TSI, przynajmniej wersji 160 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe jest to co odczuwasz, bo 2,3 ma 220Nm przy 3300 obr a 1.8T ma 210Nm od 1700 obr - tylko że

> moment jest w miarę płaski więc są odczucia że auto nie jedzie bo nie ma charakterystycznego

> "kopnięcia".

No właśnie i dlatego takie jest odczucie, ale tak czy siak dla mnie taki silnik a właściwie jego charakterystyka jest nie do przyjęcia bo co to za frajda jeździć autem które żeby jechało (i nie piszę tu o jakimś rajdowaniu) trzeba kręcić na wysokich obrotach.

Ja lubię jak moment jest dobrze zgrany z mocą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie i dlatego takie jest odczucie, ale tak czy siak dla mnie taki silnik a właściwie jego

> charakterystyka jest nie do przyjęcia bo co to za frajda jeździć autem które żeby jechało (i

> nie piszę tu o jakimś rajdowaniu) trzeba kręcić na wysokich obrotach.

Ty chyba naprawdę nie rozumiesz - to że Ci się wydaje że 1.8T nie jedzie to tylko wrażenie liniowego momentu. Ten silnik w serii przyśpiesza tak samo niezależnie czy na obrotomierzu jest 2,3 czy 4 tys obrotów.

Nie wiem dokładnie którym 2,3 jeździłeś - jest wersja 120kW i może te 10kW więcej spowodowało takie odczucia confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.