PAWELwaw84 Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 Kiedyś grzebałem w tym temacie i dogrzebałem się informacji, że olej maksymalnie chroni silnik od temperatury 70 stopni, a nie 50-ciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 W Citroenie też nie pokazuje spalania chwilowego poniżej 30km/h. Podejrzewam, że w takim razie i Peugeot podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz_p Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 > Wszystkie auta grupy VAG pokazują takie temperatury oleju na wyświetlaczu. Choć w sumie, to VAG, > więc pewnie i na tym się nie znają. W Touaregu nie :-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > Toyoty wyświetlają --.-, pewnie nie wszystkie, ale wszystkie którymi jeździłem. Albo 99.9l/100km... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > A moim zdaniem ma to zerowy sens. Czasy w których oleje smarowały od 80 stopni skończyły się > jednak dość dawno temu. Dzisiaj smarujemy w zasadzie od samego dołu. Ja dla świętego zaczynam > deptać jak wskazówka temperatury wody się ruszy. No to dokładnie tak, jak ja - raczej nie przejmuję się temperaturami. Pierwszy kilometr nie da się deptać, bo po prostu czuć, że silnik ma trudności z wkręcaniem się na obroty. Ale potem już nie widzę przeciwwskazań do kręcenia wyżej. Choć do max obrotów raczej staram się bez potrzeby nie kręcić Kiedyś ktoś zwrócił mi uwagę, czemu nie traktuję delikatnie pedału gazu przy wyjeżdżaniu z parkingu. Odpowiedziałem, że mnie tego silnika wystarczy, a potem i tak oddam auto za bezcen. A i tak, z takim podejściem nie zdarzyło mi się, by jakikolwiek użytkowany przeze mnie silnik miał problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > w zimie różnica w czasie rozgrzewania się oleju i płynu jest jeszcze większa, w tą samą "stronę" - > olej wolniej z moich obserwacji temp oleju i płynu w passacie 2.0TDI zauwazyłem dokładnie na odwrót. Normalnie przejechanie np 5km sprawiało że płyn miał np 70 stopni, a olej dopiero łapał 50. w zimie - płyn miał miał 50 i olej 50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > Zjazd z autostrady, dojazd na miejsce i olej się schładza do 95stopni zależy gdzie jest to miejsce - ja mówię o sytuacji zjazd z autostrady, na MOP i wyjście siku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > Kiedyś grzebałem w tym temacie i dogrzebałem się informacji, że olej maksymalnie chroni silnik od > temperatury 70 stopni, a nie 50-ciu. no to juz jakis konkret - poka te dane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > Nie sugerowałbym się za bardzo temperaturą płynu. Od kiedy mam podgląd na temperaturę oleju, widzę > co następuje: > - płyn osiąga 90 st., olej ma poniżej 50 st. > - w ciągu kilkunastu kilometrów olej osiąga 90-100 stopni i ta temperatura się utrzymuje [ciach] A jak sprawdzasz temperaturę płynu? Na VAG czy sugerujesz się wskazaniem na desce? W grupie VAG wskaźnik na desce pokazuje temperaturę nieliniowo, po to żeby wyeliminować wahania temperatury i nie denerwować kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > z moich obserwacji temp oleju i płynu w passacie 2.0TDI zauwazyłem dokładnie na odwrót. > Normalnie przejechanie np 5km sprawiało że płyn miał np 70 stopni, a olej dopiero łapał 50. > w zimie - płyn miał miał 50 i olej 50 IMO normalne - automatyczna klima zaczyna grzanie na maxa żeby jak najszybciej nagrzać kabinę - większy odbiór ciepła to wolniejsze nagrzewanie się płynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > IMO normalne - automatyczna klima zaczyna grzanie na maxa żeby jak najszybciej nagrzać kabinę - > większy odbiór ciepła to wolniejsze nagrzewanie się płynu. też tak pisałem, ale kolega twierdzi inaczej, dlatego odpowiadam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > też tak pisałem, ale kolega twierdzi inaczej, dlatego odpowiadam. może faktycznie i tak przy grzaniu na maxa ale w klekocie, w benzynie wciąż olej mi się dużo wolniej od płynu rozgrzewa. BTW pamiętam jak w O1 1.9TDI włączenie ogrzewania na maxa podczas stania w korku na dużym mrozie powodowało że temperatura płynu spadała tak, że nawet wskaźnik zareagował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 > Kiedyś grzebałem w tym temacie i dogrzebałem się informacji, że olej maksymalnie chroni silnik od > temperatury 70 stopni, a nie 50-ciu. No i hint jest w słowie "maksymalnie". Nie znaczy to wcale, że mający 20-30 stopni, dobry olej 5W nie chroni i należy się z silnikiem obchodzić jak z jajkiem. Nie mówię, że można upalać Budda wie jak. Ale jeździć normalnie już tak (czyli tak do 3/4 obrotów mocy maksymalnej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
glaeken Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 Hm.. czytam ten temat i widze ze wymiennik ciepla wkrecany pod filtr oleju, bedzie w tym swietle, poprostu ociekal zajebistoscia Ale generalnie bardzo polecam taki wymiennik. W lecie chlodzi olej, a w zimie grzeje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 26 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 > moze miec i to spore > jak bedzie zamontowany przy dnie miski bedzie pokazywal nizsza temperature bo miska jest chlodzona > przez powietrze No i przetestowałem przy obecnych mrozach. Olej osiąga ok. 90 st. (w lecie ok. 100). Temperatura potrafi spaść do 87. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 mam 20 letni silnik z nalotem nie wiadomo jakim. Olej zmieniany jakiś czas temu, auto garażowane na zewnątrz. Po 10 minutach od odpalenia na mrozie jak już przestanie chodzić jak młockarnia zdarza mi się polatać bokiem. Nie przesadzajmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > auto garażowane na > zewnątrz. to oksymoron Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > to oksymoron specjalnie używam tego stwierdzenia bo bardzo mi się podoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > to oksymoron Niekoniecznie. Istnieją bowiem garaże naziemne, bardzo mocno "ażurowe", które dają jedynie osłonę przed deszczem czy śniegiem, i to wyłącznie na stanowiskach w głębi takiego garażu. A przy "bandach" odśnieżanie gwarantowane. Pozdro Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Nie sugerowałbym się za bardzo temperaturą płynu. Od kiedy mam podgląd na temperaturę oleju, widzę > co następuje: > - płyn osiąga 90 st., olej ma poniżej 50 st. > - w ciągu kilkunastu kilometrów olej osiąga 90-100 stopni i ta temperatura się utrzymuje > - wyświetlanie temperatury oleju rozpoczyna się od 50 st., wcześniej wyświetlacz pokazuje ---- > Z tego wniosek, że silnik jest w miarę rozgrzany gdy olej osiągnie 50 st., co następuje jakiś czas > PO osiągnięciu przez płyn temperatury roboczej. > Teraz pytanie: > - czy 50 st. oleju to już rozgrzany silnik, czy jednak będzie rozgrzany przy wyższej temperaturze i > - jeżeli tak - to jakiej? > - czy temperatura oleju ma znaczenie tylko w silnikach z turbiną, czy w każdym? > To ostatnie pytanie polecam zwłaszcza tym, którzy sądzą, że jak płyn osiągnie te 90 st., to można > pałować. Zainspirowany tym wątkiem właczyłem BARDZO PROSTY tryb testowy w jednym z modeli Forda z dieselem. Po dłuższej jeździe kiedy wskazówka ustabilizowała się na poziomie ok. 90 stopni, komputer pokazał temperaturę silnika 61. Wiadomo, olej i inne płyny mogą mieć inną wartość temperatury, a wskazanie kompa jest w sumie dosyć pobieżna i poglądowe. I teraz pytanie. Czy to już nagrzany silnik według Was czy jednak nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Zainspirowany tym wątkiem właczyłem BARDZO PROSTY tryb testowy w jednym z modeli Forda z dieselem. > Po dłuższej jeździe kiedy wskazówka ustabilizowała się na poziomie ok. 90 stopni, komputer pokazał > temperaturę silnika 61. Wiadomo, olej i inne płyny mogą mieć inną wartość temperatury, a > wskazanie kompa jest w sumie dosyć pobieżna i poglądowe. > I teraz pytanie. Czy to już nagrzany silnik według Was czy jednak nie ? nie rozumiem po jaka cholere robia taka ścieme i wysterowuja wskaznik temperatury w taki sposób? niedługo to niczego nie będzie mozna być pewnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kranu Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > nie rozumiem po jaka cholere robia taka ścieme i wysterowuja wskaznik temperatury w taki sposób? > niedługo to niczego nie będzie mozna być pewnym Hmmm, to chyba odczyty z dwóch różnych czujników? Temperatura płynu chłodniczego i silnika (oleju?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > nie rozumiem po jaka cholere robia taka ścieme i wysterowuja wskaznik temperatury w taki sposób? > niedługo to niczego nie będzie mozna być pewnym U mnie (też Focus MK2 tylko 1,6tdci, a nie 1,8tdci) pokazuje z grubsza prawidłowo, może kolega ma coś popsute Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > nie rozumiem po jaka cholere robia taka ścieme i wysterowuja wskaznik temperatury w taki sposób? Bo to temperatury mierzone w różnych miejscach. Przypuszczam, że mierzona jest temperatura płynu i oleju, tylko dziwnie to nazwano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.