fantomasz Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Jak wypadaja polskie oleje silnikowe na tle zagranicznej konkurencji? Czy są gdzieś jakieś testy lub badania? Opłaca sie przepłacać za markowe zagraniczne oleje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Opinii będzie tyle, ile wypowiadających się. Ja mam następujące zdanie. Przejeździłem 100 000 km na lotosie 10W40, zmieniałem co ok, 12 tyś km. Po zdjęciu pokrywy klawiatury to co ma się świecić się świeciło, nagaru nie było, wnętrze lekko przebarwione na bursztyn. Próby z naftą na pierścieniach nie robiłem. Do obecnego fiaciora też leję lotosa. Co ciekawe - ma kartę charakterystyki najbardziej zbliżoną do fabrycznie lanej Seleni. Uważam, że do codziennego toczenia każdy olej o zalecanej lepkości spełni swoje zadanie. Do upalania lałbym olej zalecany przez producenta. Tak też robię w motocyklu. Tłumaczę to sobie trwałością filmu olejowego na panewkach przy prędkościach obrotowych rzędu 9 - 10 tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Leje lotosy i orleny do 4 pojazdów. Jeżdżą, nie skarżą się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 > Jak wypadaja polskie oleje silnikowe na tle zagranicznej konkurencji? Czy są gdzieś jakieś testy > lub badania? Opłaca sie przepłacać za markowe zagraniczne oleje? Na poszczególnych opakowaniach olejów masz napisane jakie normy spełniają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 > jakie normy spełniają. i tym bym się kierował. wyborem normy , która olej spełnia a nie marką oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Mam pod opieką kilka silników, które jeżdżą na Lotosie, w tym mój (365tyś km). W środku czyste, brak osadów. Tam gdzie sięgnąłem suwmiarką, lub mikromierzem (wałek rozrządu w moim) brak zużycia. Widziałem też kilka silników smarowanych Castrolem i wyglądały jakby ktoś sypnął do środka szuflę asfaltu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 Lotos produkował jakiś czas temu Castrola. Produkcja oleju ponoć nie jest jakaś mega mocno skomplikowana, żeby nasze rafinerie nie były w stanie dorównać tym zachodnim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 > Jak wypadaja polskie oleje silnikowe na tle zagranicznej konkurencji? Czy są gdzieś jakieś testy > lub badania? Opłaca sie przepłacać za markowe zagraniczne oleje? Leje mobila' w poprzednich autach lalem lotosa - auta odpalaja co rano czy zima czy lato' chyba wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mack1805 Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 > Jak wypadaja polskie oleje silnikowe na tle zagranicznej konkurencji? Czy są gdzieś jakieś testy > lub badania? Opłaca sie przepłacać za markowe zagraniczne oleje? Obecnie jeżdże na Orlenowskim Platinum Max Expert 5W-30 do samochodów niemieckich Nie ma problemów żadnych silnik pracuje cicho i równo.Jedyne co to ten olej ma o wiele więcej środków czyszczących, niż GM-owy Dexos 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 Opłaca sie przepłacać za markowe zagraniczne oleje? Nie zawsze tak jest, w niektórych klasach lepkości oleje rodzimych producentów są droższe od zagranicznych. Np. 5w40 w segmencie low i mid. Np. Ja kupuję ELF-a za 70 zł a Platinum lub Lotos powyżej 80 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 Masz dane tego oleju GM czy tak z doświadczenia piszesz o tych środkach czyszczących? Chętnie bym popatrzył na kartę charakterystyki, bo nigdzie nie mogłem znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > Masz dane tego oleju GM czy tak z doświadczenia piszesz o tych środkach czyszczących? Chętnie bym > popatrzył na kartę charakterystyki, bo nigdzie nie mogłem znaleźć. Widziałem karte charakterystyki GM .... niemal to samo co Mobil ... Generelanie brać co tańsze a spełnia normy.... to wszystko czy syntetyk czy pół .... to i tak olej mineralny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Griml0cK Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > Widziałem karte charakterystyki GM .... niemal to samo co Mobil ... > Generelanie brać co tańsze a spełnia normy.... to wszystko czy syntetyk czy pół .... to i tak olej > mineralny. Z tych tańszych/popularnych faktycznie tak jest. Można znaleźć jednak prawdziwy olej syntetyczny, grunt to zapoznać się z kartą charakterystyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 Ja do leciwej VB leje aby lotosa i smiga. Poprzedni wlasciciel tez śmigał wyłącznie na lotosie. Auto według licznika ma już 290kkm. Oleju od wymiany do wymiany trzeba dolać ok 0.7l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > Z tych tańszych/popularnych faktycznie tak jest. Można znaleźć jednak prawdziwy olej syntetyczny, > grunt to zapoznać się z kartą charakterystyki. Zapoznałem się z kartą większości olejów na rynku .... Nawet w tych droższych nie ma syntetyka... Jedynie liquimoly , millers i niektóre motule. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > Zapoznałem się z kartą większości olejów na rynku .... > Nawet w tych droższych nie ma syntetyka... > Jedynie liquimoly , millers i niektóre motule. Podobno jeszcze Amsoil... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > Zapoznałem się z kartą większości olejów na rynku .... > Nawet w tych droższych nie ma syntetyka... > Jedynie liquimoly , millers i niektóre motule. Ale po co Kowalskiemu olej na PAO albo estrach? Żeby przy wigilii się pochwalić? Przecież w normalnym użytkowaniu nie osiąga się temperatur czy prędkości, których olej HC nie ogarnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Griml0cK Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > Zapoznałem się z kartą większości olejów na rynku .... > Nawet w tych droższych nie ma syntetyka... > Jedynie liquimoly , millers i niektóre motule. Właśnie o takie oleje mi chodziło Do tego możesz dodać jeszcze niektóre oleje Fuchs i z tego co pamiętam, Statoil. Oczywiście do zwykłego samochodu nie ma co przesadzać ale lepszy olej na pewno też nie zaszkodzi, zwłaszcza w doładowanych silnikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > Ale po co Kowalskiemu olej na PAO albo estrach? Żeby przy wigilii się pochwalić? Przecież w > normalnym użytkowaniu nie osiąga się temperatur czy prędkości, których olej HC nie ogarnie. Dlatego właśnie na początku wątku poleciłem jak najtańszy byle spełniał normy.... W normalnych warunkach nie ma sensu przepłacać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > Opinii będzie tyle, ile wypowiadających się. > Ja mam następujące zdanie. > Przejeździłem 100 000 km na lotosie 10W40, Dokładnie ten sam olej prawie 300 000 km zmiana co 10000 km niewysilony diesel PSA DW8B i żadnych niedomagań od strony układu smarowania silnika. pozdr. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > Zapoznałem się z kartą większości olejów na rynku .... > Nawet w tych droższych nie ma syntetyka... > Jedynie liquimoly , millers i niektóre motule. A co Orlen Platinium Rally Sport 10W60? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 od 10 lat lotos 10w40, nalatane na nim 200 tys km (jak kupowałem auto to miało 100 tys - tak, miało, bo kupowane w rodzinie, a pochodziło z salonu) i zero problemów. Po kolejnych 100 tys km wymieniałem UPG i silnik w środku czysty, cylindry, wałki itp miały fabryczne wymiary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > A co Orlen Platinium Rally Sport 10W60? Wygląda na PAO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.