Skocz do zawartości

[KZAK] a4b6 vs e39 .... only ON


Fazi87Fazi

Rekomendowane odpowiedzi

> Oczywiście ,że tak .... Ale auto na max 2 lata czyli 100kkm ...

> Zepsuje się pompa czy wtryski .... zregeneruje / kupie uzywke - cokolwiek .... Przy takiej cenie

> auta nie warto inwestować w nowe.

Na przebiegi rzedu 50kkm to sie kupuje auto na gwarancji, a nie kilkunastoletnie BMW, czy Audi z przebiegiem rzedu 300+kkm...

Sorry, ale taka prawda grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na przebiegi rzedu 50kkm to sie kupuje auto na gwarancji, a nie kilkunastoletnie BMW, czy Audi z

> przebiegiem rzedu 300+kkm...

> Sorry, ale taka prawda

2 lata temu wziąłem Vectre (od ojca) z przebiegiem 200kkm , obecnie ma 300kkm i nie narzekam ...

Leje się i się jeździ ...

A wydaje się , że takie krążowniki jak e39 właśnie są stworzone do takiej jazdy.

Nowe bym wziął w leasingu lub kredycie ... trzeba to spłacać , a jak spłacisz to się okaże , że auto jest nic warte po tych 3-5 lat spłacania....

Do tego oleje , klocki i tarcze też trzeba zmieniać.

Generalnie kilka przeglądów nowego auta + wymiana rozrządu i miałbym na wymiane wtrysków i pompy i remont zawieszenia w takim e39 ....

Tam nie ma się co więcej psuć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli to jeździ, jeździ i jeździ,....

Powiedz mi po co łapać za słówka ... być złośliwym i potem prowadzić jakąś głupią wymiane zdań ?? ...

Dobrze wiemy ,że żywot wszystkiego się kończy.... Ale jak raz na mln kilometrów wymienisz pompe , turbine, wtryski , uszczelniacze i zregenerujesz to co jest do zrobienia + zawieszenie

To można jeździć i jeździć i jeździć bo mln kilometrów to sporo ... A e39 i wiele innych samochodów potrafi takie przebiegi osiągać ... A skoro osiągneły tzn. że się opłaca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedz mi po co łapać za słówka ... być złośliwym i potem prowadzić jakąś głupią wymiane zdań ??

Źle mnie zrozumiałeś, pytam poważnie, poniewaz zrozumiałem, że nic wiecej poza zawieszeniem, pompa i wtryskami nigdy sie nie popsuje. Co z elektryka, osprzętem silnika, łożyskami..w BMW to jest tak trwałe? icon_eek.gif

> ...

> Dobrze wiemy ,że żywot wszystkiego się kończy.... Ale jak raz na mln kilometrów wymienisz pompe ,

> turbine, wtryski , uszczelniacze i zregenerujesz to co jest do zrobienia + zawieszenie

> To można jeździć i jeździć i jeździć bo mln kilometrów to sporo ... A e39 i wiele innych samochodów

> potrafi takie przebiegi osiągać ... A skoro osiągneły tzn. że się opłaca

Czyli wszystko to co jest np w Oplu, VW itp markach w BMW robi min. milion km ?

To szczerze przyznam nie wiedziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Źle mnie zrozumiałeś, pytam poważnie, poniewaz zrozumiałem, że nic wiecej poza zawieszeniem, pompa

> i wtryskami nigdy sie nie popsuje. Co z elektryka, osprzętem silnika, łożyskami..w BMW to jest

> tak trwałe?

Tak grinser006.gif a jak wrzucasz wsteczny to paliwo wraca do baku grinser006.gif ....

Bez przesady.... dobrze wiesz ,że miałem na myśli - ŻE jak będziesz wymieniał wszystko na czas ... i nie będe każdej części wymieniał z nazwy bo i tak znajdziesz coś co pominąłem ....

To jest szansa , że bezproblemowo możesz jeździć i jeździć ....

W sensie z tego co już się dowiedziałem i doczytałem ....

Takie audi 2.5 tdi - na 500kkm prócz tej całej eksploatacji co BMW ... wymienisz dodatkowo

AUDI - rozrząd wielokrotnie BMW - Łańcuch

Audi - wałki , dźwigienki i bla bla BMW - tu nie ma takiej potrzeby

Audi - pompa wtryskowa BMW - podobno trwała

Czyli jest szansa.... że wymieniając wszystko na czas , droższe naprawy niż 5 tys zł jedna ... cie nie spotkają.

> Czyli wszystko to co jest np w Oplu, VW itp markach w BMW robi min. milion km ?

> To szczerze przyznam nie wiedziałem.

Chyba źle zrozumiałeś co napisałem .... pisze o dużych silnikach i ich przebiegach w klasach premium , nie OPEL

Jakby mój 2.0 DTI tyle robił to bym nie myślał o zmianie

Poza tym ,że próbujesz się dowalić do każdej pierdółki nieistotnej w temacie, nic do niego nie wniosłeś....

Nie mam zamiaru dyskutować , oczekuje konkretnych odpowiedzi na pierwsze pytanie z tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak a jak wrzucasz wsteczny to paliwo wraca do baku ....

> Bez przesady.... dobrze wiesz ,że miałem na myśli - ŻE jak będziesz wymieniał wszystko na czas ...

> i nie będe każdej części wymieniał z nazwy bo i tak znajdziesz coś co pominąłem ....

> To jest szansa , że bezproblemowo możesz jeździć i jeździć ....

Dla mnie jasne na AK nic nie jest, póki nie otrzymam konkretów, za dużo tu fanatyków zlosnik.gif

> W sensie z tego co już się dowiedziałem i doczytałem ....

> Takie audi 2.5 tdi - na 500kkm prócz tej całej eksploatacji co BMW ... wymienisz dodatkowo

> AUDI - rozrząd wielokrotnie BMW - Łańcuch

> Audi - wałki , dźwigienki i bla bla BMW - tu nie ma takiej potrzeby

> Audi - pompa wtryskowa BMW - podobno trwała

> Czyli jest szansa.... że wymieniając wszystko na czas , droższe naprawy niż 5 tys zł jedna ... cie

> nie spotkają.

No to teraz konkretniej ok.gif

> Chyba źle zrozumiałeś co napisałem .... pisze o dużych silnikach i ich przebiegach w klasach

> premium , nie OPEL

> Jakby mój 2.0 DTI tyle robił to bym nie myślał o zmianie

> Poza tym ,że próbujesz się dowalić do każdej pierdółki nieistotnej w temacie, nic do niego nie

> wniosłeś....

> Nie mam zamiaru dyskutować , oczekuje konkretnych odpowiedzi na pierwsze pytanie z tematu.

Heh.nie ja pytam poważnie i nie próbuję się dowalić. Przy okazji pytam, a pytam, bo nie miałem styczności z klasa premium. Nie posiadałem takich samochodów, wiec z racji, że to forum motoryzacyjne, przy okazji tematu wyrażam zainteresowanie i zdziwienie.

Siedzisz w temacie, wiec dla Ciebie może to dziwne, ze ktoś pyta? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chce wysoką kulture pracy i napęd albo na 4 albo tył ... więc 1.9 tdi odpada...

4x4 występuje w A4 130KM. Do tego chips i masz niezły przecinak z dobrym napędem stosunkowo tani w eksploatacji.

> W gre wchodzą tylko 6 cylindrowe

Jeśłi szukasz wysokiej kultury pracy, to każdy klekot jest nieporozumieniem.

Ale jeśli wybór jest tylko między dżumą a cholerą to stawiam na BMW.

Silnikowo jest to lepszy wybór. Mam znajomego który ujeżdzał taką Bejcę 3.0 przez 2 lata i nic mu sie padło. Licznikowo miała ponad 200 tyś ale kto i ile razy kręcił szafę tego nie wie nikt smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kup kup 3.0d, jeszcze zatęsknisz za tanimi częściami, chyba, że klocków i tarcz będziesz szukał na

> szrotach jak to kolega AkuQ zawsze powtarza i ma 100% racji.

Ja przepraszam że się wtrącam, ale dlaczego Ty się tak boisz o portfel kolegi ?

Czy jeżeli samochody dostępne na podjeździe spalają 11L noPB, a drugi 15-17L noPB na 100km to popełniam przestępstwo ?

Co do założyciela wątku 528i + LPG smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i jeśli miałoby to być BMW ... to 525d czy 530d ?? i dlaczego.

co ci się trafi w lepszym stanie ok.gif ja mam 2.5 podkręcone na 205KM (jasne ze wolalbym podkręcone 3.0 zlosnik.gif ale przy kupnie używanego auta trudno wybrzydzac grinser006.gif) w manualu z przebiegiem 325kkm i odpukać w silniku nic nie było robione, pierwszy wlasciciel wymienil jedynie pompe progowa ok.gif

co do kosztów eksploatacji, części kupuje zamienniki ale firm które robia na pierwszy montaż + duże rabaty na czesci oryginalne ok.gif, wszystkie naprawy/wymiany robie samodzielnie, gdybym miał placic normalne ceny za części +robociznę, to mimo iż specjalnie nic się nie dzieje, to raczej byłoby to dla mnie za drogie auto hmm.gif

e46 jest tansze w eksploatacji natomiast mniejsze i droższe w zakupie zlosnik.gif

i dodam tylko ze szukałem wylacznie manuala, przy automacie trzeba mieć odlozone ok 5tys na naprawę, której konieczność w tym przypadku to tylko kwestia czasu

a na dzień dzisiejszy to szukałbym V8 + gaz cfaniaczek.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 4x4 występuje w A4 130KM. Do tego chips i masz niezły przecinak z dobrym napędem stosunkowo tani w

> eksploatacji.

i to jest konkret.... jakoś mi umknęło ,że quattro było 1.9 tdi wink.gif

> Jeśłi szukasz wysokiej kultury pracy, to każdy klekot jest nieporozumieniem.

Nie zgadzam się z tym ;p

> Ale jeśli wybór jest tylko między dżumą a cholerą to stawiam na BMW.

> Silnikowo jest to lepszy wybór. Mam znajomego który ujeżdzał taką Bejcę 3.0 przez 2 lata i nic mu

> sie padło. Licznikowo miała ponad 200 tyś ale kto i ile razy kręcił szafę tego nie wie nikt

grinser006.gif Właśnie tego się obawiam ... wszystkie mają nalatane 200 :/ tyle ile razy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co ci się trafi w lepszym stanie ja mam 2.5 podkręcone na 205KM (jasne ze wolalbym podkręcone 3.0

> ale przy kupnie używanego auta trudno wybrzydzac ) w manualu z przebiegiem 325kkm i odpukać w

> silniku nic nie było robione, pierwszy wlasciciel wymienil jedynie pompe progowa

> co do kosztów eksploatacji, części kupuje zamienniki ale firm które robia na pierwszy montaż + duże

> rabaty na czesci oryginalne , wszystkie naprawy/wymiany robie samodzielnie, gdybym miał placic

> normalne ceny za części +robociznę, to mimo iż specjalnie nic się nie dzieje, to raczej byłoby

> to dla mnie za drogie auto

Super dzięki za konkrety ... też raczej bede szukal manuala.

Czy składane elektrycznie lusterka miały jakieś wyjątkowe wersje czy raczej większość ma??

2.5 też ma webasto jak każda 3.0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Super dzięki za konkrety ... też raczej bede szukal manuala.

> Czy składane elektrycznie lusterka miały jakieś wyjątkowe wersje czy raczej większość ma??

ja składanych lusterek nie mam, ale bmw z tamtych lat, zwłaszcza z rynku niemieckiego slyna z nietypowego wyposazenia, ja np. mam navi z ekranem 16:9 a do tego reczna klima spineyes.gif (później przerobiłem na auto ok.gif)

> 2.5 też ma webasto jak każda 3.0?

mam, ale czy kazda ma to niewiem.gif

a co do wyposazenia, to nie staraj się za wszelka cene szukac wypasu, lepiej kupic auto w lepszym stanie + sobie doposazyc (np. komplet skor to jakies 800-1200zl w zaleznosci od stanu i czy fotole manualne czy elektryczne) niż wypasone padlo ok.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zgadzam się z tym ;p

Twoja sprawa smile.gif Miałem kilka benzyniaków, teraz posiadam same klekoty wiec jakiś ogląd sprawy mam. Nawet najlepszy klekot to tylko klekot. Kultura pracy i komfort podróży z tym związany są istotnie różne.

btw

IMHO pomysł kupienia 6 cylindrowego diesla w dość leciwym aucie z praktycznie niewiadomym przebiegiem i zrobienie tym autem 100 czy wiecej tyś km to pchanie sie w kłopoty. Bez odrobiny szczęścia niestety może być to dość kosztowna zabawa.

btw

Masz auto z przebiegiem 300 tyś. Po co chcesz zmieniać na takie którego nie znasz z niewiadomym przebiegiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I dodam , że nie szukam auta pod względem taniej eksploatacji ...

Quote:

Interesuje mnie :

-koszty eksploatacji


hehe.gif

> Raz na jakiś czas w każdym aucie

> trzeba coś zrobić byle nie było to przesadnie drogie ... jak np. rozrząd w 2.5 tdi

> Szukam komfortu , którego w Oplu nie potrafie odnaleźć

> Jak ktoś raz miał BMW ... nawet skromne e36 to wie o czym mowa ;p ... pozycja za kierownicą,

> prostota wnętrza ... wszystko na swoim miejscu ...

> Te auta są jak garnitur szyty na miare.

10-12 letnie bmw szyte na miarę... rotfl.gif

Chyba kieszeni właściciela. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz auto z przebiegiem 300 tyś. Po co chcesz zmieniać na takie którego nie znasz z niewiadomym

> przebiegiem

Bo zaczyna powoli mi się zapowietrzać pompa.... - trawersy z robocizną 500zł

Pewnie zaniedługo padnie turbina - nigdy nie robiona

Pewnie padnie pompa - nigdy nie robiona

Zaczynaja sie pojawiać drobne ogniska rdzy w różnych miejscach

Ogolnie dużo w tym aucie jest rzeczy , które jeszcze nie padły.....

a w tych silnikach przy 250kkm z reguły padają, mam 300kkm więc powinny lada chwila kleknąć

Auto warte 5-6 tys.... nie uśmiecha mi się wsadzić 3-4 tysiące jak za auto tyle dostane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Quote:

> Interesuje mnie :

> -koszty eksploatacji

z czego się smiejesz?? ..... wyjasnilem ,ze chodzi o rozrząd , skrzynie itp ... droższe rzeczy, a nie oleje klocki itp.

> 10-12 letnie bmw szyte na miarę...

> Chyba kieszeni właściciela.

e60 nie kupie bo są dużo bardziej awaryjne od poprzednika. Generalnie 80% nowych aut jest bardziej awaryjna.

Ale co TY wiesz;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo zaczyna powoli mi się zapowietrzać pompa.... - trawersy z robocizną 500zł

> Pewnie zaniedługo padnie turbina - nigdy nie robiona

> Pewnie padnie pompa - nigdy nie robiona

> Zaczynaja sie pojawiać drobne ogniska rdzy w różnych miejscach

> Ogolnie dużo w tym aucie jest rzeczy , które jeszcze nie padły.....

> a w tych silnikach przy 250kkm z reguły padają, mam 300kkm więc powinny lada chwila kleknąć

> Auto warte 5-6 tys.... nie uśmiecha mi się wsadzić 3-4 tysiące jak za auto tyle dostane

Przesledzilem caly watek. I moja uwaga jest taka ze auto to tylko auto. Nikt nie napisze co zepsuje Ci sie w audi lub BMW bo to loteria.

Chcesz takie auto i nie rozumiem po co pytasz o koszty. Kup przekonaj sie i podzielisz sie z kolegami za jakis czas uwagami.

Ja niestety popieram przedmowcow ze to moze byc kosztowna nauczka ale faktycznie nie musi kupuj uwaznie a moze Ci sie uda i nie wpakujesz w nowy nabytek worka pieniedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a w tych silnikach przy 250kkm z reguły padają, mam 300kkm więc powinny lada chwila kleknąć

Wtryski czy pompa może tak samo sie sypnąć w BMW czy Audi. Wystarczy mały peszek na stacji i chrzczona ropa. Ja wiem że zapewne tankujesz tylko na markowych stacjach. Ja też tak robiłem ale musiałem jechać na Wybrzeże i tam tankowałem na jakimś Orlenie. Po powrocie do domu wtryski długo nie pochodziły. Albo wieksza odrobina peszka i choroba szalonych turbin biglaugh.gif Na szczęście to mnie nie dopadło jeszcze.

Nie wiem jak z 2masami w autach o których myślisz. W Vectrze chyba jej nie masz a to duży ewentualny wydatek . Masz sklep wiec wiesz, że razem ze sprzegłem te 2,5 tyś to minimalny wymiar kary. U mnie 2masa od początkowych objawów do zatrzymania auta na ulicy przezyła ok 10 tyś km.

No dobra koniec straszenia.

Brałbym BMW ale tylko z pewnym przebiegiem i małą ilością elektryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przesledzilem caly watek. I moja uwaga jest taka ze auto to tylko auto. Nikt nie napisze co zepsuje

> Ci sie w audi lub BMW bo to loteria.

> Chcesz takie auto i nie rozumiem po co pytasz o koszty. Kup przekonaj sie i podzielisz sie z

> kolegami za jakis czas uwagami.

> Ja niestety popieram przedmowcow ze to moze byc kosztowna nauczka ale faktycznie nie musi kupuj

> uwaznie a moze Ci sie uda i nie wpakujesz w nowy nabytek worka pieniedzy.

Młodziak się napalił i tyle wink.gif A tak poważnie to też uważam, że temat trochę z d*** wzięty.

Koszta utrzymania i w ogóle autor mówi że nie ważne... więc po co wszystkie te pytania?

Kup to co znajdziesz w lepszym stanie i tyle, albo szukaj tego BMW do skutku bo mam wrażenie że jednak bardziej Cie przekonuje.

Na pewno będzie większy komfort jazdy od Vectry ale czy wyjdziesz na tym lepiej...? To już sam się przekonasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Młodziak się napalił i tyle

Dzięki za komplement wink.gif bo już myślałem ,że stary jestem wink.gif

> A tak poważnie to też uważam, że temat trochę z d*** wzięty.

> Koszta utrzymania i w ogóle autor mówi że nie ważne... więc po co wszystkie te pytania?

Chyba nie doczytałeś całego wątku ..... ile razy jeszcze mam napisać ,że koszta zwykłej eksploatacji mnie nie interesują bo te znam .....

Jedynie chodziło mi o nadzwyczaj częste drogie przypadłości jednego i drugiego auta ... I z tematu wyszło - audi rozrząd i bmw skrzynie.....

Czyli już wiem ,że Audi odpada a BMW tylko w manualu...

Więc skoro mi pomógł to chyba nie z tyłka temat.

> Kup to co znajdziesz w lepszym stanie i tyle, albo szukaj tego BMW do skutku bo mam wrażenie że

> jednak bardziej Cie przekonuje.

Tak bardziej mnie przekonuje... Wierze w to ,że jak się szuka to się znajdzie.... po pół roku poszukiwań znalazłem e36 z 95r. z oryginalnym przebiegiem 140kkm od pierwszej właścicielki .... Więc da sie wink.gif

> Na pewno będzie większy komfort jazdy od Vectry ale czy wyjdziesz na tym lepiej...? To już sam się

> przekonasz.

Pod względem kosztów .... na pewno gorzej...

Sprzęgło z dwumasą jak tu ktoś pisał za 2.5 tys mnie nie rusza.... Przecież na całe użytkowanie tego auta zrobie to maksymalnie raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok to powiedz co mi się zepsuje przez 2 lata i jakie koszty

> i podaj koszty użytkowania nowego auta przez 2 lata

Nie chciałbym Cię straszyć, ale kupując ponad 10 letnie auto klasy premium z zakładanym przebiegiem ok. 300 kkm i chęć zrobienia tym autem kolejne 100 kkm w dwa lata... może zaskoczyć. Tak na szybko ceny części po dobrych rabatach z wymianą w przypadku e39:

- kpl amortyzatorów 1700zł dla sedana bez techniki M, jak Mka, to dolicz z 600zł

- tylko połowa wahaczy zawieszenia (licząc, że druga połowa będzie się trzymać) to 1400-1500zł

- poduszki od nivo w touringu to strzelam 1500zł

- przekładnia kierownicza (częsta usterka) 500-600zł (doliczając nowe drążki, to kolejne 200zł)

- pierdnie coś przy klimie i 1000zł nie ma, albo i więcej

- dwa porządne kpl opon na ten przebieg to co najmniej 3200zł

- sprzęgło z dwumasą to okolice 3000zł (jak ASB, to ewentualna awaria wyjdzie podobnie)

- wtryski jakieś na pewno pójdą, jeden to ok. 700zł

- turbosprężarka kosztuje dużo, na pewno nie 2000zł

- ze dwa kpl klocków i jakieś tarcze też przekroczą 1000zł

- pompa wody do trwałych nie należy, więc można się spodziewać kolejnych 500zł wraz z płynem, ewentualnie termostat

- rozrusznik, akumulator, to znów 1000zł

- kilka drobiazgów też może uprzykrzyć życie, jak np podnośnik szyby, sterownik centralnego zamka, siłowniki zamków, korozja, drobne awarie elektroniki, czy błędy airbagów i znowu trzeba podłączać komputery itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomp BMW nie znam, żaden serwis Audi nie potwierdził mi specjalnie wyższej żywotności BAU od AFB.

bo do aso juz nie zjezdzaja auto powyzej 200kkm, tylko do "nieautoryzowanych" stad ich niewielka wiedza....

ja jezdziłem BAU w pracy co miał 660tys nalatane, dobił 740 i poszedł na wschód jako ... 180tkm zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytam konkretnie o silnik BAU .... ponoć problem z wałkami rozwiązany , pozostaje drogi rozrząd i

> nie wiem jak z resztą części ....

> Dużo mitów jest na temat tego silnika ze względu na jednostke 2.5 tdi 150 z początku produkcji ...

> Dlatego pytam o szczegóły bo ogólniki znam

ja mam BAU, cos potrzebujesz ? zlosnik.gif

powiem Ci tak: kazdy widzi znaczek na klapie 2,5tdi i pyta "czy nie boisz sie tym jezdzic ?"

to pytanie to jedyna wada tego silnika palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak na

> szybko ceny części po dobrych rabatach z wymianą w przypadku e39:

> - kpl amortyzatorów 1700zł dla sedana bez techniki M, jak Mka, to dolicz z 600zł

> - tylko połowa wahaczy zawieszenia (licząc, że druga połowa będzie się trzymać) to 1400-1500zł

> - poduszki od nivo w touringu to strzelam 1500zł

> - przekładnia kierownicza (częsta usterka) 500-600zł (doliczając nowe drążki, to kolejne 200zł)

> - pierdnie coś przy klimie i 1000zł nie ma, albo i więcej

> - dwa porządne kpl opon na ten przebieg to co najmniej 3200zł

> - sprzęgło z dwumasą to okolice 3000zł (jak ASB, to ewentualna awaria wyjdzie podobnie)

> - wtryski jakieś na pewno pójdą, jeden to ok. 700zł

> - turbosprężarka kosztuje dużo, na pewno nie 2000zł

> - ze dwa kpl klocków i jakieś tarcze też przekroczą 1000zł

> - pompa wody do trwałych nie należy, więc można się spodziewać kolejnych 500zł wraz z płynem,

> ewentualnie termostat

> - rozrusznik, akumulator, to znów 1000zł

> - kilka drobiazgów też może uprzykrzyć życie, jak np podnośnik szyby, sterownik centralnego zamka,

> siłowniki zamków, korozja, drobne awarie elektroniki, czy błędy airbagów i znowu trzeba

> podłączać komputery itp.

Ja nie wiem skąd ty te ceny bierzesz ale się zastanów bo ja, klient z ulicy bez żadnych rabatów mam sporo taniej... 893goodvibes.gif

:edyta:

nie doczytałem, że z montażem...

...ale i tak drogo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o a4 zbyt wiele nie powiem bo nie znam auta, silnik 2,5 tdi znam tylko z jednego przypadku - kolega miał a6 w wersji 163 konie z automatem i pamiętam że miał problem z wałkami rozrządu - naprawa kosztowała około 6 tyś.

Ja mogę sie wypowiedzieć na temat e39:

Polecam jak najbardziej 530d. Silnik jest twały i bezproblemowy. Turbiny, wtryski raczej wytrzymałe (ja u siebie nie miałem problemu ani z jednym ani z drugim przez 3,5 roku eksploatacji).

Rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę - zdarza się rdza na rantach drzwi, maski i na tylnej klapie w kombi - mówię o autach bezwypadkowych.

Spalanie 530d to od 5 litrów przy bardzo oszczędnej jeździe na trasie z prędkością 80-90 km/h do 10 litrów w mieście. Automat spala o litr więcej. Polecam manual. Automaty w e39 diesel są konstrukcjami GM, ich trwałość niestety jest niska - zużywają się tarczki i konwertery nawet przy przebiegu 150 tyś. Poza poślizgami czasami występuje objaw braku mocy (poślizgu) na biegu wstecznym - pod górkę nie ruszy, po równym jeszcze sobie radzi.

Manual jest trwały, dwumas również, sprzęgło przy umiejętnej obsłudze również (ruszanie z obrotów ponad 2 tyś pali je bardzo szybko).

Co do osprzętu - nie ma problemów szczególnych - wszelkie alternatory, rozruszniki, pompy itd są bardzo trwałe i raczej nie sprawiają problemów.

Wystepują problemy z pompkami paliwa w baku i progową, klapkami w kolektorze dolotowym, często wihrują się tarcze hamulcowe przednie.

Trwałość moim zdaniem jest świetna, jakość wykonania na najwyższym poziomie (moja subiektywna opinia - wyższa niż w e60), e39 przez wielu specjalistów uważane jest za jedno z najlepiej prowadzących się aut seryjnych a przy tym komfort jest rewelacyjny.

W kombi częstą przypadłością aut używanych są wybite tuleje belki tylnej (koszt około 1000-1200zł), miechy pneumatycznego zawieszenia nie sprawiają szczególnych problemów - wytrzymują jakieś 10 lat mniej więcej to rozszczelnienia (parcieje guma).

525d ma znacząca niższa trwałość osprzętu, spalanie jest bardzo zbliżone do 530d a osiągi znacznie słabsze, koszty części są takie same. Miałem przez krótki czas 525d sedan i 530d kombi i 525 zdecydowanie nie polecam jeśli masz możliwość zakupu 530d. Z tego co mi wiadomo 525d są sporo tańsze ale mimo to wolałbym dołożyć i kupić 530d.

Polecam dołożyć odrobinę do zadbanego i pewnego egzemplarza od właściciela z jakąś historią, bo mimo że cześci eksploatacyjne nie są potwornie drogie, jest dużo wysokiej jakości zamienników (ja zazwyczaj wybierałem firmy które produkowały na pierwszy montaż - większość cześci lemfordera i jakość jest bdb), to jeżeli ktoś zaniedbał szereg rzeczy to koszty mogą byś spore. Jeżeli masz do zrobienia powiedzmy jakąś konkretną rzeczy a nie wszędzie po troszku to koszty będą znośne.

Jak byś miał jakies pytania to zapraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chciałbym Cię straszyć, ale kupując ponad 10 letnie auto klasy premium z zakładanym przebiegiem

> ok. 300 kkm i chęć zrobienia tym autem kolejne 100 kkm w dwa lata... może zaskoczyć. Tak na

> szybko ceny części po dobrych rabatach z wymianą w przypadku e39:

> - kpl amortyzatorów 1700zł dla sedana bez techniki M, jak Mka, to dolicz z 600zł

> - tylko połowa wahaczy zawieszenia (licząc, że druga połowa będzie się trzymać) to 1400-1500zł

> - poduszki od nivo w touringu to strzelam 1500zł

> - przekładnia kierownicza (częsta usterka) 500-600zł (doliczając nowe drążki, to kolejne 200zł)

> - pierdnie coś przy klimie i 1000zł nie ma, albo i więcej

> - dwa porządne kpl opon na ten przebieg to co najmniej 3200zł

> - sprzęgło z dwumasą to okolice 3000zł (jak ASB, to ewentualna awaria wyjdzie podobnie)

> - wtryski jakieś na pewno pójdą, jeden to ok. 700zł

> - turbosprężarka kosztuje dużo, na pewno nie 2000zł

> - ze dwa kpl klocków i jakieś tarcze też przekroczą 1000zł

> - pompa wody do trwałych nie należy, więc można się spodziewać kolejnych 500zł wraz z płynem,

> ewentualnie termostat

> - rozrusznik, akumulator, to znów 1000zł

> - kilka drobiazgów też może uprzykrzyć życie, jak np podnośnik szyby, sterownik centralnego zamka,

> siłowniki zamków, korozja, drobne awarie elektroniki, czy błędy airbagów i znowu trzeba

> podłączać komputery itp.

no dobrze, a teraz poka inne auto jako kontrpropozycję wg wymagań.

każde auto z 3l silnikiem, takim nalotem (300kkm +) i takim gabarytem (>1,5t) pociągnie po kieszeni w razie awarii i powyższa lista wcale nie jest tutaj jakimś straszakiem na bmw.

klima jako argument? klocki i tarcze są drogie? dla auta ~200 KM i 1,5t? owszem znajdą się typowe felery, ale pokaż mi auto które ich nie ma...

co więcej: to znane auta i podaż części (zamienników czy używek na wypatek podnośnika szyby i innych drobnych awarii) jest duża...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chciałbym Cię straszyć, ale kupując ponad 10 letnie auto klasy premium z zakładanym przebiegiem

> ok. 300 kkm i chęć zrobienia tym autem kolejne 100 kkm w dwa lata... może zaskoczyć. Tak na

> szybko ceny części po dobrych rabatach z wymianą w przypadku e39:

> - kpl amortyzatorów 1700zł dla sedana bez techniki M, jak Mka, to dolicz z 600zł

> - tylko połowa wahaczy zawieszenia (licząc, że druga połowa będzie się trzymać) to 1400-1500zł

> - poduszki od nivo w touringu to strzelam 1500zł

> - przekładnia kierownicza (częsta usterka) 500-600zł (doliczając nowe drążki, to kolejne 200zł)

> - pierdnie coś przy klimie i 1000zł nie ma, albo i więcej

> - dwa porządne kpl opon na ten przebieg to co najmniej 3200zł

> - sprzęgło z dwumasą to okolice 3000zł (jak ASB, to ewentualna awaria wyjdzie podobnie)

> - wtryski jakieś na pewno pójdą, jeden to ok. 700zł

> - turbosprężarka kosztuje dużo, na pewno nie 2000zł

> - ze dwa kpl klocków i jakieś tarcze też przekroczą 1000zł

> - pompa wody do trwałych nie należy, więc można się spodziewać kolejnych 500zł wraz z płynem,

> ewentualnie termostat

> - rozrusznik, akumulator, to znów 1000zł

> - kilka drobiazgów też może uprzykrzyć życie, jak np podnośnik szyby, sterownik centralnego zamka,

> siłowniki zamków, korozja, drobne awarie elektroniki, czy błędy airbagów i znowu trzeba

> podłączać komputery itp.

W sumie niczym mnie nie zaskoczyłeś wink.gif .... ceny mam trochę niższe niż podałeś .... ale nawet jakby były takie jak podałeś ... to niewiele drożej niż części w Vectrze smile.gif ... za przekładnie do Vectry płaciłem 1200zł ... regenerowaną.

A reszta norma... o cenach opon wiem , bo sam jezdze na 225/45/17 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no dobrze, a teraz poka inne auto jako kontrpropozycję wg wymagań.

> każde auto z 3l silnikiem, takim nalotem (300kkm +) i takim gabarytem (

> klima jako argument? klocki i tarcze są drogie? dla auta ~200 KM i 1,5t? owszem znajdą się typowe

> felery, ale pokaż mi auto które ich nie ma...

> co więcej: to znane auta i podaż części (zamienników czy używek na wypatek podnośnika szyby i

> innych drobnych awarii) jest duża...

Autor nie stawia sobie za priorytet klasy premium (może być A4B6). Mnie chodzi tylko o to, że e39 generuje sporo kosztów w porównaniu do segmentu D i więcej nawet od konkurencji w segmencie E. Jeżeli autor rozważa zakup czegoś z "D", to dużo taniej wyjdzie np Avensis II 2.0 benz. lub D4D (tu może być trochę mułowato). Tańsza eksploatacja będzie też w e46 nawet z silnikiem M52B28. W przypadku auta segm. "E" taniej wyjdzie A6C5 1.9 TDI, tylko w tym przypadku na moce powyżej 160 KM nie ma co liczyć. Takie szybkie porównanie e39/A6C5: kpl 4szt amorków KYB 1260zł/600zł, sprzęgło z dkz LUK 2600zł/1600zł, chłodnica Nissens 550zł/250zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie niczym mnie nie zaskoczyłeś .... ceny mam trochę niższe niż podałeś .... ale nawet jakby

> były takie jak podałeś ... to niewiele drożej niż części w Vectrze ... za przekładnie do

> Vectry płaciłem 1200zł ... regenerowaną.

> A reszta norma... o cenach opon wiem , bo sam jezdze na 225/45/17

Ceny mamy zapewne obaj takie same, a te które podałem, były z montażem. Też sprzedaję części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Autor nie stawia sobie za priorytet klasy premium (może być A4B6). Mnie chodzi tylko o to, że e39

> generuje sporo kosztów w porównaniu do segmentu D i więcej nawet od konkurencji w segmencie E.

nie prawda.

> Jeżeli autor rozważa zakup czegoś z "D", to dużo taniej wyjdzie np Avensis II 2.0 benz. lub

> D4D (tu może być trochę mułowato).

ma być RWD albo AWD.

> Tańsza eksploatacja będzie też w e46 nawet z silnikiem

> M52B28. W przypadku auta segm. "E" taniej wyjdzie A6C5 1.9 TDI, tylko w tym przypadku na moce

> powyżej 160 KM nie ma co liczyć. Takie szybkie porównanie e39/A6C5: kpl 4szt amorków KYB

> 1260zł/600zł, sprzęgło z dkz LUK 2600zł/1600zł, chłodnica Nissens 550zł/250zł.

A6 1.9TDI quattro było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O tym zapomniałem.

> Nie było, ale zawsze pozostaje w boju 1.8T quattro.

Autor chcąc poznać opinie o kosztach eksploatacji wyraźnie ograniczył sie do Audi B6 i BMW E39 .

Jako dodatkowe wymagania być napęd na tył albo na 4 łapy i sadzomiotacz 6 cylindrowy. To daje praktycznie tylko 3 możliwości wyboru z czego 2 to BMW. Odpada najlepszy IMHO wybór czyli A4B6 1.9TDi quattro. Odpada też teoretycznie proponowany przez Ciebie silnik 1.8T choć mam wrażenie, że autor nie skreśla jednak całkowicie możliwości zagazowania.

Odnośnie Audi A6 C5 - fajne auto w wersji sedan IMHO ładniejsze od BMW. Po dołożeniu do 1.8T chipa i LPG w połączeniu z quattro byłby niezły komfortowy przecinak smile.gif w miarę tani w eksploatacji. Kultura pracy 4 garów benzynowych znacznie lepsza niż nawet 6 cylindrowego klekota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odnośnie Audi A6 C5 - fajne auto w wersji sedan IMHO ładniejsze od BMW. Po dołożeniu do 1.8T chipa

> i LPG w połączeniu z quattro byłby niezły komfortowy przecinak w miarę tani w eksploatacji.

> Kultura pracy 4 garów benzynowych znacznie lepsza niż nawet 6 cylindrowego klekota.

Nie wykluczam ani 1.9 tdi quttro .... ani 1.8t w c5 wink.gif ... muszę zobaczyć jaka podaż na rynku i jak to cenowo wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.