OZI Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 Pamietam jak przyszedl 2006 i pojawily sie te znaki [...] Przyszedl 2014 i od dzis pod presja glosujacych ludzi .... nastepuje powrot do normalnosci [...] 130km/h zamieniane na open limit[...] Nie wszystkie stanowe Highways na poczatke ale 200km odcinek i jesli liczba wypadkow spadnie po 12 miesiacach lub bedzie taki sam to z powrotem bedzie jak bylo kiedys[...] -czyli - z glowa, na drogach gdzie monontonnosc i zeczenie powoduje swoje -jazda na odpowiednim index opon[...] NT Police dalej bedzie patrolowac Highways. Z dawnych lat wiekszosc - 95% ludzi z V ok 140-160km/h i mysle, ze tym razem bedzie podobnie, chociaz pewnie jakies jednostki ID-10-T sie trafia ... Szkoda tylko ze turysci sobie nie pojezdza w nocy[...] Wiec jak widac wszystko sie da z glowa[...] jak politycy sluza ludowi[...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 to jest autostrada? przeca najbardziej ekonomiczna predkosc to 70-90 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 > to jest autostrada? > przeca najbardziej ekonomiczna predkosc to 70-90 km/h Owszem, ale na pustych prostych i długich drogach wzrasta wtedy liczba wypadków powodowanych monotonią i zasypianiem. Już dawno to stwierdzono w czasach RFN i NRD na autostradzie tranzytowej z RFN do Berlina Zachodniego. Zachodni Niemcy dobrymi samochodami rozbijali się na potęgę, bo przy 90 km/h zasypiali na autostradzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 Super podejscie. To nie predkosc zabija a glupota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 31 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 > to jest autostrada? Pewnie nie w EU znaczeniu, to jest State Highway[...] - jesdna linia w kazdym kierunku, linie do wyprzedzania co jakis czas[...] Boczne drogi sa takie[...] > przeca najbardziej ekonomiczna predkosc to 70-90 km/h I usnac jak przy 110km/h[...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 31 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 > Super podejscie. To nie predkosc zabija a glupota. 10 lat temu wiekszosc luda, -glownie turysci - dostawala od za index opon - teraz podejrzewam, ze bedzie podobnie. Wiekszosc ludzi jest za - monotonia potrafi[...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 > Owszem, ale na pustych prostych i długich drogach wzrasta wtedy liczba wypadków powodowanych > monotonią i zasypianiem. Już dawno to stwierdzono w czasach RFN i NRD na autostradzie > tranzytowej z RFN do Berlina Zachodniego. Zachodni Niemcy dobrymi samochodami rozbijali się na > potęgę, bo przy 90 km/h zasypiali na autostradzie. Która to droga? Bo żadna z nich nie wygląda na wyjątkowo prostą... mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 > Która to droga? Bo żadna z nich nie wygląda na wyjątkowo prostą... > mar00ha 2,9... Jeśli uważasz je za kręte, to polecam okulistę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 > 2,9... Jeśli uważasz je za kręte, to polecam okulistę... 2 nie znam, więc pokaż mi na niej dłuższy niż 5 km odcinek prostej.. A 9 jeździłem wielokrotnie - ani kręta, ani prosta. Zwyczajna bardzo. Niczym się nie różni od większości innych europejskich autostrad. Znaczy różni się - ma na długim odcinku więcej pasów niż 2. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 > Która to droga? Bo żadna z nich nie wygląda na wyjątkowo prostą... > mar00ha Jeździłeś tranzytówką w czasach DDR? Bo porównywanie stanu dzisiejszego ze stanem sprzed 30 lat to trochę jak dziwienie się, że wtedy nie samochody powszechnie nie miały klimatyzacji. Droga była na ogół prawie pusta, szara i ponura, nie było z niej widać żadnych miejscowości, bo DDRowcy ją obsadzili krzaczorami i pilnowali jak terenu eksterytorialnego. I tylko kilkugodzinne stukpstuk betonowych płyt przy 90 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 > Pewnie nie w EU znaczeniu, to jest State Highway[...] - jesdna linia w kazdym kierunku, linie do ile taka prosta ma długości? > I usnac jak przy 110km/h[...] przy 140 to sie nie usnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 > 10 lat temu wiekszosc luda, -glownie turysci - dostawala od za index opon - teraz podejrzewam, ze > bedzie podobnie. Tzn. byli łapani na jeździe szybszej niż pozwalał indeks opon które mieli zamontowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 > Tzn. byli łapani na jeździe szybszej niż pozwalał indeks opon które mieli zamontowane? Przywozili ze sobą w bagażu podręcznym "trefne" opony i je montowali, żeby specjalnie łamać kangurze prawo A mnie ciekawi jedno stwierdzenie - dlaczego turyści w nocy sobie nie pojeżdżą? Nie wolno nie-Australijczykom prowadzić pojazdów po zmroku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 O co chodzi z turystami w nocy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 > Przywozili ze sobą w bagażu podręcznym "trefne" opony i je montowali, żeby specjalnie łamać > kangurze prawo Po pierwsze bardzo mnie to ciekawi bo dzisiaj raczej trudno jest kupić opony o typowym rozmiarze stosowanym we współczesnych autach z indeksem niższym niż T a to jest jednak aż 190km/h. Po drugie wiele nowoczesnych aut ma możliwość ustawienia ogranicznika prędkości dla stosowanych opon. Czyli auto teoretycznie może pojechać np. 250km/h ale ustawiam sobie 190km/h bo mam takie opony i wszystko gra Może chodzi bardziej o wiek opon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 > 2 nie znam, więc pokaż mi na niej dłuższy niż 5 km odcinek prostej.. > A 9 jeździłem wielokrotnie - ani kręta, ani prosta. Zwyczajna bardzo. Niczym się nie różni od > większości innych europejskich autostrad. Znaczy różni się - ma na długim odcinku więcej pasów > niż 2. > mar00ha I wez tym teraz jedz 90 caly czas. Mozna umrzec z nudow. Przy 160 sie nudzi jak cholera, co dopiero wolniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 A co by było gdyby w Polsce wprowadzono na autostradach brak limitu? Według mnie ludzie i tak jeździliby dalej tak jak jeżdżą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel182 Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 500km do najbliższej stacji benzynowej? wow OZI wiem, że w samochodach radzicie sobie z tym montując większe baki paliwa. A jak radzą sobie z tym motocykliści? Mają też jakieś patenty na modyfikację motocykli czy po prostu wożą kanistry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 > A co by było gdyby w Polsce wprowadzono na autostradach brak limitu? > Według mnie ludzie i tak jeździliby dalej tak jak jeżdżą. Juz obecnie spora czesc aut i tak jezdzi ponizej 140km/h... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 > 2 nie znam, więc pokaż mi na niej dłuższy niż 5 km odcinek prostej.. > A 9 jeździłem wielokrotnie - ani kręta, ani prosta. Zwyczajna bardzo. Niczym się nie różni od > większości innych europejskich autostrad. Znaczy różni się - ma na długim odcinku więcej pasów > niż 2. > mar00ha Jeżeli uważasz, że autostrada musi być prosta jak DOL żeby usnąć, to sorry 2ki aktualnie nie uśniesz - TIRy nie pozwolą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 > Jeździłeś tranzytówką w czasach DDR? No właśnie nie. Dlatego pytam. > Bo porównywanie stanu dzisiejszego ze stanem sprzed 30 lat to trochę jak dziwienie się, że wtedy > nie samochody powszechnie nie miały klimatyzacji. No i co z tą drogą dziś jest? Wyparowała? Nie ma jej na mapie? Ja pokazałem mapę. Ty pokaż gdzie ta prosta droga. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 > I wez tym teraz jedz 90 caly czas. Mozna umrzec z nudow. Przy 160 sie nudzi jak cholera, co dopiero wolniej. Ależ nie musisz mi tego tłumaczyć. Ja pytam tylko gdzie ta prosta droga RFN-Berlin była/jest. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 > Jeżeli uważasz, że autostrada musi być prosta jak DOL żeby usnąć, to sorry Ja? To Lucyfer pisał o "pustych prostych i długich drogach", jako przykład podając wypadki na "tranzytowej z RFN do Berlina Zachodniego". mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 > Jeździłeś tranzytówką w czasach DDR? Klkakrotnie jezdzilem, tyle, ze nie obowiazywalo 90 a 100 km i to i tak bylo upierdliwe. Na 24 - ce zrobionych bylo kilka stacjonarnych pulapek na piuratow drogowych ktorzy przekraczali predkosc o 10 km/h . O tym aby masowo ktos na niej zasypial nie slyszalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > Ależ nie musisz mi tego tłumaczyć. Ja pytam tylko gdzie ta prosta droga RFN-Berlin była/jest. Tego nie wiem, w latach '80 to sie najwyzej resorakami bawilem, a nie latalem autostradami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > ... > Wiec jak widac wszystko sie da z glowa[...] jak politycy sluza ludowi[...] A najbliższe wybory to kiedy macie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > Juz obecnie spora czesc aut i tak jezdzi ponizej 140km/h... Dokładnie W Niemcowni tam gdzie nie ma ograniczeń i tak 80% aut jedzie w okolicy i poniżej 130-140 km/h. Raz paliwo, dwa hałas. Sporo jest aut w przedziale 110-120 km/h czyli już w miarę szybko, a jeszcze oszczędnie. Kto ma furę i kasę na paliwo lub potrzebę czasu idzie ogniem i tyle. Ruch w zasadzie sam się normuje w zależności od natężenia ruchu. Tam gdzie nie ma ograniczeń przynajmniej nie trzeba patrzeć na licznik i jedzie się przyjemniej, płynniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > 2 nie znam, więc pokaż mi na niej dłuższy niż 5 km odcinek prostej.. > A 9 jeździłem wielokrotnie - ani kręta, ani prosta. Zwyczajna bardzo. Niczym się nie różni od > większości innych europejskich autostrad. Znaczy różni się - ma na długim odcinku więcej pasów > niż 2. > mar00ha to Ci handlowcy Deutche Banku, co zarabiali więcej niż Prezes się tam rozbijali. Ale rozumiesz, oni byli strasznie pracą zmęczeni to dlatego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > to Ci handlowcy Deutche Banku, co zarabiali więcej niż Prezes się tam rozbijali. Ale rozumiesz, oni > byli strasznie pracą zmęczeni to dlatego Tiaa, jadąc dziś zabijali się 30 lat temu. Co pijesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 3 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 > A najbliższe wybory to kiedy macie? Stanowe - czyli tych co maja nad drogami byly... wiec to nie to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 3 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 > 500km do najbliższej stacji benzynowej? wow [...]. A jak radzą sobie z > tym motocykliści? Mają też jakieś patenty na modyfikację motocykli czy po prostu wożą > kanistry? Tak samo, - long ranger - + auxiliary - czyli dodatkowy bak, + modyfikacja oryginalnego. Na szybko przychodzi mi do glowy www.safaritanks.com.au - dosc popularne + oczywiscie[...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 3 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 > O co chodzi z turystami w nocy ? O to... Tak wygladaja drogi po zmroku ... ... lub Rezultat ... jak masz szczescie to ci bullbar pognie... jak nie well[...] Ergo jak popatrzysz na warunki ubezpieczenia . nie obejmuja w duzej ilosci przypadkow zmrok-swit [...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 3 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 > Tzn. byli łapani na jeździe szybszej niż pozwalał indeks opon które mieli zamontowane? Dawniej tak bylo - dzis jak bedzie , za prawie 10 lat duzo sie zmienilo. Pamietam - ze np mialem opony o index T - jesli sie nie myle to bylo cos ok 190 km/h. Highway Patrol polecialby za tobo i np 220km/h ... bang - portef juz byl lzejszy[...] Teraz pewnie i tak wiekszosc aut ma index 240km/h ... wiec jak bedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 3 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 > ile taka prosta ma długości? Odcinek jest 200km - narazie- zobaczymy co sie stanie po 12 miesiacach -opcje - bedzie jak kiedys - wszlekie highways otwarty limit -bedzie inaczej - niektore highways otwarty limit -zostanie jak jest 130km/h -bedzie nowy limit np 140-150km/h Cala droga ma ciut ponad 3,000 km, w zasadzie prosta caly czas > przy 140 to sie nie usnie? Nie, duzo czynnikow - wiekszy halas, inna koncentracja - juz dawno stweirdzono ze najgorsze sa V od 90 do 110 km/h - juz 120km/h robi roznice ... [...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > Dokładnie > W Niemcowni tam gdzie nie ma ograniczeń i tak 80% aut jedzie w okolicy i poniżej 130-140 km/h. > Raz paliwo, dwa hałas. > Sporo jest aut w przedziale 110-120 km/h czyli już w miarę szybko, a jeszcze oszczędnie. > Kto ma furę i kasę na paliwo lub potrzebę czasu idzie ogniem i tyle. > Ruch w zasadzie sam się normuje w zależności od natężenia ruchu. > Tam gdzie nie ma ograniczeń przynajmniej nie trzeba patrzeć na licznik i jedzie się przyjemniej, > płynniej. Spalanie tutaj jest głównym czynnikiem. Jednak powyżej tych 110-120 zaczyna rosnąć lawinowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > O to... > Tak wygladaja drogi po zmroku ... OT: czy ja dobrze widzę po lewej ograniczenie do 110? W PL to było by 70 jak nic na takim ostrym zakręcie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > Owszem, ale na pustych prostych i długich drogach wzrasta wtedy liczba wypadków powodowanych > monotonią i zasypianiem. Już dawno to stwierdzono w czasach RFN i NRD na autostradzie > tranzytowej z RFN do Berlina Zachodniego. Zachodni Niemcy dobrymi samochodami rozbijali się na > potęgę, bo przy 90 km/h zasypiali na autostradzie. To jest coś czego nasi drogowcy nigdy nie zrozumieją, choć tam wpadli na to już tyle lat temu. Nie wszędzie, ale u nas na niektórych autostradach mogliby znieść limity i nic złego by się nie stało. Wiele naszych autostrad jest bardzo monotonne - dłuuugie proste odcinki, w większej części ukryte za ekranami. Nuuuda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > O to... > Tak wygladaja drogi po zmroku ... > ... lub > Rezultat ... jak masz szczescie to ci bullbar pognie... jak nie well[...] > Ergo jak popatrzysz na warunki ubezpieczenia . nie obejmuja w duzej ilosci przypadkow zmrok-swit > [...] to kangury włażą tylko pod auta turystów? miejscowych omijają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 4 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2014 > A co by było gdyby w Polsce wprowadzono na autostradach brak limitu? > Według mnie ludzie i tak jeździliby dalej tak jak jeżdżą. Tak, bi ten kto chce i tak teraz jedzie 200 km/h i więcej, reszta wychodzi z zasady eko Nie będę jechać więcej niż np. 150 bo później pali 7, albo 15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.