Skocz do zawartości

[KZAK] Segment C, D , łańcuch


Fazi87Fazi

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu utworzyłem wątek zakupowy dotyczący tylko i wyłącznie diesla ... bmw 3.0d vs 2.5 tdi audi ....

No i myślałem ,że mam jasno określony cel ... e39 3.0d . Obejrzałem pare egzemplarzy i wiedziałem ,że znalezienie nie będzie łatwe.... no i się nie myliłem .... Same padliny.

Mam już taki mętlik w głowie, że może podpowiecie mi coś konkretnego , zmienicie mój punkt widzenia i otrzeźwieje ....

Obecne kryteria ...

- ŁAŃCUCH ROZRZĄDU - najważniejsza rzecz.

-diesel lub benzyna + LPG

-minimum 150 KM

-segment C lub D

- sedan lub kombi lub liftback , hatchback odpada.

- rocznik - 2001+

budżet ~18 000 zł

Mój obecny faworyt w tej chwili to e46 320d 150KM .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Epica benzynowa z silnikiem R6 (2.0 - 144KM, 2.5 - 156KM, oba na łańcuchu). W tym budżecie będzie trudno o egzemplarz o pewnej przeszłości z gazem (choć za moją w salonie proponowali odkup za 16k PLN hehe.gif), ale można poszukać z lat 2006, 2007.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Epica benzynowa z silnikiem R6 (2.0 - 144KM, 2.5 - 156KM, oba na łańcuchu). W tym budżecie będzie

> trudno o egzemplarz o pewnej przeszłości z gazem (choć za moją w salonie proponowali odkup za

> 16k PLN ), ale można poszukać z lat 2006, 2007.

Silniki fajne ... skoro montowany był seryjnie(?) to pewnie jeździ to bezproblemowo na gazie ...

Da się tym w 13l zmieścić ? grinser006.gif (trasa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - sedan lub kombi lub liftback

> - rocznik - 2001+

> budżet ~18 000 zł

> Mój obecny faworyt w tej chwili to e46 320d 150KM .

W zeszłym roku kupiłem Hondę FR-V 2.0Pb (150KM) z 2006r za 18.500zł

Tylko specyfika pojazdu trochę odbiega od faworyta zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silniki fajne ... skoro montowany był seryjnie(?) to pewnie jeździ to bezproblemowo na gazie ...

> Da się tym w 13l zmieścić ? (trasa)

Seryjnie cool.gif

Nie jeżdżę na gazie epiką, ale w trasie spokojnie się zmieścisz nawet w 10 (nie jadąc więcej jak 130).

W mieście liczyłbym ze 14.

Minus taki, że dobra instalacja do 6-cyl swoje kosztuje, jakbyś miał zakładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To wiem ... ale z nadzieją , że się zwróci wsadziłbym .. Bo jednak kupując benzynę bez gazu można

> przypuszczać , że nikt na aucie nie oszczędzał

Jazda na lpg nie znaczy że ktoś oszczędza na aucie.. po prostu liczy kwotę jaką wydaje na stacji benzynowej. Jak ktoś będzie ma "oszczędzać na aucie" to będzie to robił , niezależnie od tego jakim paliwem zasilany jest silnik.

A do autora wątku : ja bym dalej szukał e39.. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jazda na lpg nie znaczy że ktoś oszczędza na aucie.. po prostu liczy kwotę jaką wydaje na stacji

> benzynowej. Jak ktoś będzie ma "oszczędzać na aucie" to będzie to robił , niezależnie od tego

> jakim paliwem zasilany jest silnik.

Napisałem tylko ,że można przypuszczać smile.gif Czy bardziej wnikliwie sprawdzić samochód , ponieważ będzie miał większy przebieg z reguły

> A do autora wątku : ja bym dalej szukał e39..

Może się coś jeszcze trafi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisałem tylko ,że można przypuszczać Czy bardziej wnikliwie sprawdzić samochód , ponieważ będzie

> miał większy przebieg z reguły

> Może się coś jeszcze trafi

Nie sugerowałbym się obecnością lpg. Niezaleznie czy w danym samochodzie mam lpg czy nie to i tak go serwisuję/naprawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> -diesel lub benzyna + LPG

> -minimum 150 KM

> -segment C lub D

> - sedan lub kombi lub liftback , hatchback odpada.

> - rocznik - 2001+

> budżet ~18 000 zł

> Mój obecny faworyt w tej chwili to e46 320d 150KM .

Może Honda Accord VII 2.0 PB 155 KM już za około 20k można wyrwać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiś czas temu utworzyłem wątek zakupowy dotyczący tylko i wyłącznie diesla ... bmw 3.0d vs 2.5

> tdi audi ....

> No i myślałem ,że mam jasno określony cel ... e39 3.0d .

Mozesz poszukac e39 z 3.0i - mialem toto w gazie i manualu i ekstra sie jezdziło.

Co do e46 z 2.0d to silnik kibel jak na bmw. Szukaj 3.0d, 3.0i albo 2,5d w e39 (ktory mial pojemnosc 3.0 notabene)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie lepiej jak Lagune to 2.0 Turbo? Też chyba na łańcuchu a napewno pieknie gada z gazem.

Silnik renuara 2.0 T F4RT jest na pasku.

W Espace pali średnio 13 l LPG, jak na taką masę i autobus uważam, za wynik rewelacyjny.

Ps.

Też kiedyś szukałem auta na łańcuszku ale po co to sam nie wiem, wymienić pasek co określony przebieg przez producenta i cieszyć się jazdą.

Łańcuch też się potrafi rozciągać i narobić problemów w silniku.

Kupujący szuka auta z silnikiem na łańcuchu chyba tylko po to aby zaoszczędzić na "pakiecie startowym"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silniki fajne ... skoro montowany był seryjnie(?) to pewnie jeździ to bezproblemowo na gazie ...

> Da się tym w 13l zmieścić ? (trasa)

Raczej ledwo .. u kolegi cos kolo 14-15 w miescie schodzi, ale Epica to nei glupi samochod ok.gif IMO znacznie lepszy od starych Audi czy BMW.

3 lata temu kolega szukal Focusa, w koncu namierzylismy jednego u dobrego znajomego w komisie. Byl poflotowy, juz deko zmeczony, cena niestety nie byla negocjowalna, za to byla negocjowalne na ... Epice icon_eek.gif, okazalo sie ze Epica stala przeszlo pol roku wrosnieta w ziemie, z rozladowanym aku, cala zapyziala grinser006.gif. Po odpaleniu i przejechaniu sie okazala sie bardzo fajnym, dobrze wyposazonym autkiem, rok mlodszym od Focusa i z mocno negocjowana cena. Auto bylo po przejeciu kredytu, 1 wl, jakis niewielki przebieg cos kolo 70kkm wink.gif i tak kolega jezdzi juz 3 lata taka Epica, w sumie wymienial tylko czujnik abs oraz wstawil gaz, bo dosc duzo noPb palila. Generalnie mimo, iz to mega nudne auto to jest zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiś czas temu utworzyłem wątek zakupowy dotyczący tylko i wyłącznie diesla ... bmw 3.0d vs 2.5

> tdi audi ....

> No i myślałem ,że mam jasno określony cel ... e39 3.0d . Obejrzałem pare egzemplarzy i wiedziałem

> ,że znalezienie nie będzie łatwe.... no i się nie myliłem .... Same padliny.

> Mam już taki mętlik w głowie, że może podpowiecie mi coś konkretnego , zmienicie mój punkt widzenia

> i otrzeźwieje ....

> Obecne kryteria ...

> - ŁAŃCUCH ROZRZĄDU - najważniejsza rzecz.

> -diesel lub benzyna + LPG

> -minimum 150 KM

> -segment C lub D

> - sedan lub kombi lub liftback , hatchback odpada.

> - rocznik - 2001+

> budżet ~18 000 zł

> Mój obecny faworyt w tej chwili to e46 320d 150KM .

Mogę polecić Rovera 75 2,0 CDTi motorem M47 od BMW. Moc ograniczona do 131KM jeśli dobrze pamiętam softem przez producenta. Nie zagłębiałem się w temat, ale szybko i tanio można uzyskać 150KM tyle co analogiczne BMW 320d.

Swojego rocznik 2004 przedliftowy z nalotem 198kkm 2 lata temu kupiłem za 13500 PLN. Obecnie ma 218kkm. Jak do tej pory poza materiałami eksploatacyjnymi nic nie wymagało wymiany lub naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e39 525i 2,5L 192KM pb+lpg,

e39 530i 3,0L 231KM pb+lpg,

e39 530d 3,0L 184-193KM on,

e46 325i 2,5L 192KM pb+lpg,

e46 330i 3,0L 231KM pb+lpg,

e46 330d 3,0L 184-204KM on,

e46 320i 2,2L 170KM pb+lpg (nie jest to może super stritrejser ale też proponuję rozważyć tą niedocenianą propozycję)

Który zadbany tego bierz. Proponuję szukać manuala, jeśli e39 to może być sedan/kombi jednakże w e46 proponuję kombi bo bagażnik sedana do największych nie należy no i otwór dość mały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiś czas temu utworzyłem wątek zakupowy dotyczący tylko i wyłącznie diesla ... bmw 3.0d vs 2.5

> tdi audi ....

> No i myślałem ,że mam jasno określony cel ... e39 3.0d . Obejrzałem pare egzemplarzy i wiedziałem

> ,że znalezienie nie będzie łatwe.... no i się nie myliłem .... Same padliny.

> Mam już taki mętlik w głowie, że może podpowiecie mi coś konkretnego , zmienicie mój punkt widzenia

> i otrzeźwieje ....

> Obecne kryteria ...

> - ŁAŃCUCH ROZRZĄDU - najważniejsza rzecz.

> -diesel lub benzyna + LPG

> -minimum 150 KM

> -segment C lub D

> - sedan lub kombi lub liftback , hatchback odpada.

> - rocznik - 2001+

> budżet ~18 000 zł

> Mój obecny faworyt w tej chwili to e46 320d 150KM .

Czekałem na ten wątek zlosnik.gif i żeby się nie powtarzać można poczytać.

W tamtym wątku chodziło mi głównie o to, że prawie każde e39, które jest na sprzedaż, generuje bardzo duże koszty i właśnie o te "padliny" mi chodziło. Zadbany, nie zajeżdżony egzemplarz, gdyby jeszcze miał powiedzmy do 5 lat i poniżej 200 kkm można sobie ogarnąć bez worka złota ale to już niestety niemożliwe w przypadku e39.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> e39 525i 2,5L 192KM pb+lpg,

> e39 530i 3,0L 231KM pb+lpg,

> e39 530d 3,0L 184-193KM on,

> e46 325i 2,5L 192KM pb+lpg,

był jeszcze 328i/Ci

> e46 330i 3,0L 231KM pb+lpg,

> e46 330d 3,0L 184-204KM on,

> e46 320i 2,2L 170KM pb+lpg (nie jest to może super >stritrejser ale też proponuję rozważyć tą niedocenianą

> propozycję)

nie polecam 2.2 bo na forum BMW narzekają iż bierze dużo oleju... - z tego słynie ten silnik no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mozesz poszukac e39 z 3.0i - mialem toto w gazie i manualu i ekstra sie jezdziło.

Jak spalanie ?? .... Bo jakoś benzyna 3.0 to mi się kojarzy z wynikami pod 20 grinser006.gif na autostradzie;p

> Co do e46 z 2.0d to silnik kibel jak na bmw.

Aż tak źle ? ... dzwoniłem do zakładu , który mi chipował Vectre, mówili ,że robią e46 na mniej więcej 190KM i 400nM

Szukaj 3.0d, 3.0i albo 2,5d w e39 (ktory mial

> pojemnosc 3.0 notabene)

nie, 525d w e39 miał pojemność niecałe 2500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolega pytał o auta powyżej 2001 więc 2.8 odpada

> tak samo jak 3.0 którego wszyscy chwalą

w przyszłym tyg wybieram się obejrzeć e46 320d .... 2003 r. 6 biegów...

Ta 6 biegowa skrzynia mi nawet odpowiada, głównie jeżdże w trasie, więc komfort niskich obrotów przy większych prędkościach jest na plus ... no i to spalanie ...

Zobacze , obejrze, przypasuje się ... zobaczymy czy mi to odpowiada w 100%.

chciałbym 330d lub 530d ... ale 330d jest strasznie mało i większość zajechana a 530d też mi się podoba, ale narazie obejrzałem 2 , które miały być super cacy i lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajnie, że skrzynia 6 (wprowadzono ją dopiero w 2003r) ten motor 2.0 ma kilka wad ale z drugiej

> strony jest dużo bardziej ekonomiczny w porównaniu do 3.0d (w mieście będzie koło 2L różnicy)

3.0 d też nie jest bez wad.

A problemy 2.0d to jakie ? bo tego silnika nie znam kompletnie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 320d o silniku

> Wiem jak kącikowicze podchodzą do gazet typu MOTOR , AŚ itp ale mam trochę artykułów o BMW, może

> akurat coś się z tego przyda,

> Gdyby ktoś był zainteresowany mogę zrobić paczkę artykułów o większości modeli BMW z tego typu

> gazet

> pozdro

pęknięcia wału najczęściej wynikają z zaniedbań użytkowników...

poduszki

dwumas

Tego już nie napisali wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałbym wiedzieć, ile trzeba przygotować na pakiet startowy w przypadku diesla BMW? Ile trzeba wyłożyć na slnik który ma około 300kkm aby potem móc spokojnie jeździć przez kolejne lata bez strachu, że się nam coś wysra w silniku podczas wakacji daleko od domu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja chciałbym wiedzieć, ile trzeba przygotować na pakiet startowy w przypadku diesla BMW? Ile trzeba

> wyłożyć na slnik który ma około 300kkm aby potem móc spokojnie jeździć przez kolejne lata bez

> strachu, że się nam coś wysra w silniku podczas wakacji daleko od domu?

Egzemplarz , który mam na oku , po wstępnej rozmowie telefonicznej , ma udokumentowany przebieg 240tys km , zarzeka się , że można go sprawdzić w ASO ( co z pewnością sprawdze) , przywieziony dwa lata temu , gdzie historia serwisowa kończyła się na 190tys km.

Nieważne , może mieć i 300 kkm ...

Pakiet startowy obliczyłem na 2 tys zł ...

-usunięcie klap wirowych

-wymiana koła pasowego profilaktycznie

-oleje , filtry

+ inne pierdółki , które mogą wyjść - generalnie auto przejdzie ścieżke , więc bede wiedział co i jak i urwe za to z ceny.

Co ciekawe , sprzęgło i koło dwumasowe jest tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Ile trzeba

> wyłożyć na slnik który ma około 300kkm aby potem móc

Tak poza tym .... który diesel w wieku 9-10 lat nie ma powyżej 250kkm ? :> mało który....

Znaczna większość ma 300kkm , mój też ma 300kkm i jeśli chodzi o silnik działa bez zarzutu. Troche mam już dość pakowania w zawieszenie w tej Vectrze... do naprawy jest dość często a naprawa kompletna to koszt 1/5 samochodu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Egzemplarz , który mam na oku , po wstępnej rozmowie telefonicznej , ma udokumentowany przebieg

> 240tys km , zarzeka się , że można go sprawdzić w ASO ( co z pewnością sprawdze) ,

> przywieziony dwa lata temu , gdzie historia serwisowa kończyła się na 190tys km.

> Nieważne , może mieć i 300 kkm ...

> Pakiet startowy obliczyłem na 2 tys zł ...

> -usunięcie klap wirowych

> -wymiana koła pasowego profilaktycznie

> -oleje , filtry

> + inne pierdółki , które mogą wyjść - generalnie auto przejdzie ścieżke , więc bede wiedział co i

> jak i urwe za to z ceny.

> Co ciekawe , sprzęgło i koło dwumasowe jest tanie.

Czy w Przypadku 3.0d ta kwota uległaby znacznemu powiększeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę nieco złośliwy - mogę?

To dziwne że wybierając auto kierujesz się napędem rozrządu. Ja wiem że łańcuch to mniejsze ryzyko wtopy ale też większe że poprzedni właściciel zupełnie go zaniedbał, bo to przecież łańcuch - a że lata jak semita po pustym sklepie i wydaje potępieńcze dźwięki - no cóż, przecież się nie zerwie.

Jak często wymieniasz pasek rozrządu? Raz na 120.000 km powiedzmy. To szmat czasu.

Kupuj co Ci się podoba a nie patrz na przeniesienie napędu rozrzadu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Będę nieco złośliwy - mogę?

możesz wink.gif

> To dziwne że wybierając auto kierujesz się napędem rozrządu. Ja wiem że łańcuch to mniejsze ryzyko

> wtopy ale też większe że poprzedni właściciel zupełnie go zaniedbał, bo to przecież łańcuch -

> a że lata jak semita po pustym sklepie i wydaje potępieńcze dźwięki - no cóż, przecież się nie

> zerwie.

No i co ? wymienisz rolki , koło pasowe i masz spokój na pół miliona conajmniej..... Obecnie mam 300kkm od nowości nic nie ruszane przy łańcuchu i nie ma ani luzów ani hałasów

> Jak często wymieniasz pasek rozrządu? Raz na 120.000 km powiedzmy. To szmat czasu.

w tdi , zalecane co 90kkm , a wiadomo wymienia się troche szybciej , 60-70.... czyli wymieniam po kupnie i już za niecałe półtora roku ....

Sorry odpada smile.gif

> Kupuj co Ci się podoba a nie patrz na przeniesienie napędu rozrzadu....

Właśnie to mi się podoba jak się rozrządem nie martwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.