chris_66 Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > Wybacz, ale pod sporą górkę przy włączaniu się do ruchu, gdzie > ruch jest spory, a czasu do włączenia się mało, to po pierwsze > dla bezpieczeństwa trzeba stać na ręcznym, po drugie by sprawnie > wyjechać, trzeba go powoli spuścić bo inaczej się stoczysz do tyłu, > nie zdążysz po prostu spuścić nożnego, oraz pozostać w miejscu... chyba musisz się douczyć jazdy bo takie wywody to dla baby dobre są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > No tak, ale to raczej w sportach samochodowych. > Nie wmówisz mi, że do płynnego ruszania i równie nieodczuwalnej zmiany biegu kopiesz w pedał > sprzęgła, po czym z równie dużym impetem go puszczasz... > W sumie to wystarczy pozwolić, żeby stopa ześlizgnęła się z pedała... Absolutnie nie mówię tutaj o sportach samochodowych. Co do ruszania - też nie potrzeba, i nie trzeba kopać w pedał. Kwestia wprawy i tyle. Czas kontaktu stopy ze sprzęgłem powinien być jak najkrótszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > Naciskasz hamulec lewą nogą? pewnie ma nawyki z auta wyścigowego\rajdowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > Chciałem zaznaczyć, żeby pisali tylko ci, którzy wożą 3 pedały w aucie... ja mam czesto 4... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 Generalnie lewą nogę trzymam całkowicie zdala od pedału sprzęgła, na podłodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > ja mam czesto 4... Ciekawych masz znajomych.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 16 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > Generalnie lewą nogę trzymam całkowicie zdala od pedału sprzęgła, na podłodze. Jasna sprawa, tak ma być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy__ Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 Gaz prawa noga z oparciem hamulec prawa noga bez oparcia gaz i hamulec jednocześnie prawa noga bez oparcia sprzęgło lewa noga bez oparcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > Jasna sprawa, tak ma być Poza jazdą rajdową, gdzie montujesz w lewo od sprzęgła podstawkę pod stopę, żeby mieć do niego krótszy ruch stopą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 Dzisiaj jechałem 3 różnymi autami i widzę że sprzęgło ma na tyle duży skok, że bez oderwania pięty od podłogi się nie da nacisnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > Poza jazdą rajdową, gdzie montujesz w lewo od sprzęgła podstawkę pod stopę, żeby mieć do niego krótszy ruch stopą. Takie "podstawki" ma jakieś 90% samochodów na rynku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > Poza jazdą rajdową, gdzie montujesz w lewo od sprzęgła podstawkę pod stopę, żeby mieć do niego > krótszy ruch stopą. bzdura. podstopnicę obok sprzęgła ma nawet fiat seicento. Że o cywilizowanych autach nie wspomnę. Lewą nogę podczas jazdy należy trzymać właśnie na tej podstopnicy. Z kilku względów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 w manualu prawa na gazie oczywiście podparta pięta, lewa na sprzęgle z góry 0-1. Prawa na hamulcu podparta pięta, lewa na hamulcu podparta pięta. Kierowca nie jest w stanie precyzyjnie operować pedałem gazu czy hamulca "z powietrza" zwłaszcza w zakrętach itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 16 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > Lewą nogę podczas jazdy należy trzymać właśnie na tej podstopnicy. Z kilku względów. To może podziel się wiedzą, bo np. w poprzednio ujeżdżanym uno owej podstopnicy nie miałem. W obecnym SX4 jest taki wynalazek, lecz... nie używam go, można powiedzieć, że omijam go szerokim łukiem Sądziłem, że to jest na dalekie trasy, by oprzeć lewą stopę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > To może podziel się wiedzą, bo np. w poprzednio ujeżdżanym uno owej podstopnicy nie miałem. W > obecnym SX4 jest taki wynalazek, lecz... nie używam go, można powiedzieć, że omijam go > szerokim łukiem > Sądziłem, że to jest na dalekie trasy, by oprzeć lewą stopę... 1. podczas jazdy zwłaszcza w prawych zakrętach podpierasz w tym miejscu ciało. 2. lewą stopą dobrze podpartą czujesz co się dzieje z przodem auta. 3. masz stałą odległość między plecami i podparciem stopy, wyczuwasz każdy odchył pojazdu w uślizgu bardzo precyzyjnie i szybko, możesz dzięki temu w porę zareagować. 4. prawa noga z pedału gazu na hamulec ma identyczną drogę jak lewa z podstopnicy na sprzęgło. To bardzo ważne w przypadku hamowania awaryjnego. Dzięki temu zadziałasz szybko i nie pomylisz pedałów (10-20% ludzi trzymając źle stopy na pedałach nie trafia w hamulec w sytuacji zagrożenia, zdarzają się przypadku wciśnięcia gazu w opór, płeć nieważna). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 16 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > Kierowca nie jest w stanie precyzyjnie operować pedałem gazu czy hamulca "z powietrza" zwłaszcza w > zakrętach itp. W zakrętach, albo na nierównościach drogi, gdzie masa i co za tym idzie bezwładność nogi, musi przenosić się na pedał. Ale fakt faktem: skok danego pedału ma duży wpływ na jego deptanie i tak np. w ojcowskiej corsie C sprzęgło ma duży skok i o ile wciskam je niejako z "poślizgiem" po dywaniku, to już puszczam z oparciem, co jednak powoduje, że wtedy przed każdym kolejnym wciśnięciem pedału muszę odrobinę przestawić nogę, gdyż po puszczeniu nakładka pedału jest gdzieś na środku stopy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > To może podziel się wiedzą, bo np. w poprzednio ujeżdżanym uno owej podstopnicy nie miałem. Bo bieda wersję miałeś. W Uno Turbo jest specjalne miejsce na wykładzinie do oparcia lewej stopy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > W zakrętach, albo na nierównościach drogi, gdzie masa i co za tym idzie bezwładność nogi, musi > przenosić się na pedał. > Ale fakt faktem: skok danego pedału ma duży wpływ na jego deptanie i tak np. w ojcowskiej corsie C > sprzęgło ma duży skok sprzęgło wciskasz z powietrza. To nie jest pedał którym operuje się precyzyjnie. Poza tym nie zmienia się raczej biegów w trakcie pokonywania zakrętu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 16 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > Bo bieda wersję miałeś. W Uno Turbo jest specjalne miejsce na wykładzinie do oparcia lewej stopy Te, mądrala... jaki promil wszystkich uno to odmiana turbo, co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > sprzęgło wciskasz z powietrza. To nie jest pedał którym operuje się precyzyjnie. Poza tym nie > zmienia się raczej biegów w trakcie pokonywania zakrętu ale czasem jezdzi sie na "polsprzegle" ja sie jednak przyzwyczailem do oparcia piety w tym przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > ale czasem jezdzi sie na "polsprzegle" ja sie jednak przyzwyczailem do oparcia piety w tym > przypadku. po co jechać na półsprzęgle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy_693 Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > po co jechać na półsprzęgle? Dawno w serwisie nie był, tęsknota nie pozwala żyć więc przyspiesza zużycie sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > po co jechać na półsprzęgle? Jak w samochodzie jest za słaby silnik, to niestety trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > Jak w samochodzie jest za słaby silnik, to niestety trzeba. podaj przykład, bo nie jestem sobie w stanie wyobrazić samochodu, który ma problemy z ruszeniem pod największą górę na pierwszym biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > po co jechać na półsprzęgle? to jak wymanewrowac skoro wcisniete sprzeglo - pojazd stoi - puszczone do konca jest za szybko? ruszenie pod gorke bez recznego? tez przeciez sprzegla do tego trzeba uzyc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > to jak wymanewrowac skoro wcisniete sprzeglo - pojazd stoi - puszczone do konca jest za szybko? mówimy o jeździe czy o parkowaniu? > ruszenie pod gorke bez recznego? tez przeciez sprzegla do tego trzeba uzyc... do ruszania owszem, ale jazda na półsprzęgle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > do ruszania owszem, ale jazda na półsprzęgle? Czasem krótkotrwała jazda na półsprzęgle pozwala o własnych siłach wygrzebać się ze śniegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > mówimy o jeździe czy o parkowaniu? no jest to poniekad jazda precyzyjna... > do ruszania owszem, ale jazda na półsprzęgle? no jazda dlugotrwala to bez sensu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 16 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 > mówimy o jeździe czy o parkowaniu? > do ruszania owszem, ale jazda na półsprzęgle? Kiedyś Audim naciągałem 60 metrów siatki ogrodzeniowej Na półsprzęgle, przypaliłem tak, że myślałem, że już po nim. Przez kilkaset km nierówno brało i szarpało, a potem się dotarło i dalej jeździ - oryginał od fabryki, dobrze ponad 300 tkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Unoszę całą nogę przy wszystkich pedałach. Poważnie?! > Tak mnie nauczył mój instruktor i tak jakoś mi się dobrze jeździ. Czasami włos mi się jeży jak słyszę czego instruktorzy uczą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Wybacz, ale pod sporą górkę przy włączaniu się do ruchu, gdzie > ruch jest spory, a czasu do włączenia się mało, to po pierwsze > dla bezpieczeństwa trzeba stać na ręcznym, po drugie by sprawnie > wyjechać, trzeba go powoli spuścić bo inaczej się stoczysz do tyłu, > nie zdążysz po prostu spuścić nożnego, oraz pozostać w miejscu... Bez problemu zdążysz. Tak samo jak nie musisz trzymać auta pod górkę hamulcem. Sprzęgło wystarcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > taką jak Twój rodzic. Sprzęgło ma działać zerojedynkowo, do tego nie jest potrzebna pięta na > podłodze. Śmie sie nie zgodzić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > moze błędnie rozumuje ale w takim razie jeździsz na pólsprzęgle, bo stopy nie odchylisz na tyle > mocno...albo jest i druga możliwość, opierasz stope na dywaniku i nie wciskasz sprzegła do > końca Sprżęgło wciskam do końca tylko przy ruszaniu. Przy zmianie biegów w czasie jazdy juz nie. Jak sie spieszę to sprzegło wciskam do połowy i w sumie tylko po to aby wrzucić bieg bo wyciągam go bez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > To może podziel się wiedzą, bo np. w poprzednio ujeżdżanym uno owej podstopnicy nie miałem. Dziwne - moje oba uno miały miejsce na lewą stopę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Te, mądrala... jaki promil wszystkich uno to odmiana turbo, co? Normalne Uno tez maja miejsce na oparcie nogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Unoszę nogę przy sprzęgle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Kiedyś Audim naciągałem 60 metrów siatki ogrodzeniowej Na półsprzęgle, przypaliłem tak, że > myślałem, że już po nim. Przez kilkaset km nierówno brało i szarpało, a potem się dotarło i > dalej jeździ - oryginał od fabryki, dobrze ponad 300 tkm. To teraz już nie sprzedasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiaterwiater Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > > Jak to zatem jest u Was? Jaką technikę pedałowania stosujecie? > Ja....... strach wyjechać na ulicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 17 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Normalne Uno tez maja miejsce na oparcie nogi. Jakoś przez 13 lat nie zauważyłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 17 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Ja....... strach wyjechać na ulicę. Jak się boisz, że pomylisz pedały, to nie wyjeżdżaj Masz coś do dodania bardziej w temacie...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Poważnie?! > Czasami włos mi się jeży jak słyszę czego instruktorzy uczą... A ja cos mu nie wierze, ze tak instruktor go uczyl, bo nie znam zadnego takiego... a znam ich mnóstwo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Bez problemu zdążysz. Tak samo jak nie musisz trzymać auta pod górkę hamulcem. Sprzęgło wystarcza. I spalisz tak sobie szybko sprzęgło. A moje dzięki moim zasadom ma już 184 tys. i myślę że wytrzyma spokojnie kolejne 100 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Poważnie?! > Czasami włos mi się jeży jak słyszę czego instruktorzy uczą... No to taka trochę ironia była bo faktycznie tak mnie uczył ten gość. Gaz to opieram piętę na podłodze, ale sprzęgło i hamulec to już stopa w górze - no jakoś tak mi zostało z tych nauk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Bez problemu zdążysz. Tak samo jak nie musisz trzymać auta pod górkę hamulcem. Sprzęgło wystarcza. Masz sklep ze sprzęgłami? Głupszej rady nie widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Ja wciskam wszystkie pedały z podpórką - może rozmiar buta (44-46 w zależności od marki i modelu obuwia...) zapewnia mi ten komfort Ewentualnie przy wariactwach typu hamulec z przegazowaniem wiadomo - od góry (ale na codzień jeżdżę samochodem z automatem a takie szaleństwa nie dla dostawczaków...). Jeżdżę SantaFe, Matizem, Berlingo 2004 i 2012, Daily IV z 2009, Masterem z 2009... W żadnym (z posiadających pedał sprzęgła ) nie było nigdy potrzeby podniesienia stopy przy wysprzęglaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Wybacz, ale pod sporą górkę przy włączaniu się do ruchu, gdzie > ruch jest spory, a czasu do włączenia się mało, to po pierwsze > dla bezpieczeństwa trzeba stać na ręcznym, Jeśli kierowca potrzebuje "dla bezpieczeństwa" ruszać pod górkę z ręcznego, to wybacz, ale powinien się doszkolić w jakiejś szkole doskonalenia jazdy, bo ma podstawowe braki w szkoleniu. > po drugie by sprawnie > wyjechać, trzeba go powoli spuścić bo inaczej się stoczysz do tyłu, > nie zdążysz po prostu spuścić nożnego, oraz pozostać w miejscu... "Łapanie" auta gazem i hamulcem pod górkę, bez ręcznego, tak żeby auto się nie stoczyło, to jeden z podstawowych punktów nauczania w Szwecji (gdzie robiłem prawo jazdy) Smieszy mnie polski zwyczaj zaciągania ręcznego nawet jak się stoi na czerwonym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Jeżdżę SantaFe, Matizem, Berlingo 2004 i 2012, Daily IV z 2009, Masterem z 2009... W żadnym (z > posiadających pedał sprzęgła ) nie było nigdy potrzeby podniesienia stopy przy wysprzęglaniu. Ja sprzęgło muszę naciskać unosząc stopę, bowiem we wszystkich Fiatach jakie miałem, sprzęgło to pedał który ma skok chyba z 20 cm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > A ja cos mu nie wierze, ze tak instruktor go uczyl, bo nie znam zadnego takiego... a znam ich > mnóstwo... Ten punkt rzeczywiście jest podejrzany. Ale instruktorzy niestety uczą wielu bzdur. Wielu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Ten punkt rzeczywiście jest podejrzany. Az niemozliwy > Ale instruktorzy niestety uczą wielu bzdur. Wielu... To prawda. Slyszalem o takim (ale zaznaczam ze tylko slyszalem, może to taka plotka jak to co Twinsen mowi), który mowil ze żeby nie jechać zbyt szybko w zakrecie to podczas całego zakrętu można trzymać wcisniete sprzeglo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Ja sprzęgło muszę naciskać unosząc stopę, bowiem we wszystkich Fiatach jakie miałem, sprzęgło to pedał który ma skok chyba z 20 cm... Stopa mimo wszystko jest ciut dłuższa, niż 20 cm co daje mi wystarczająco dużo miejsca na operowanie opartą stopą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.