Skocz do zawartości

Operowanie pedałami... jak to robicie?


romano11

Rekomendowane odpowiedzi

> Wybacz, ale pod sporą górkę przy włączaniu się do ruchu, gdzie

> ruch jest spory, a czasu do włączenia się mało, to po pierwsze

> dla bezpieczeństwa trzeba stać na ręcznym, po drugie by sprawnie

> wyjechać, trzeba go powoli spuścić bo inaczej się stoczysz do tyłu,

> nie zdążysz po prostu spuścić nożnego, oraz pozostać w miejscu...

chyba musisz się douczyć jazdy bo takie wywody to dla baby dobre są zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, ale to raczej w sportach samochodowych.

> Nie wmówisz mi, że do płynnego ruszania i równie nieodczuwalnej zmiany biegu kopiesz w pedał

> sprzęgła, po czym z równie dużym impetem go puszczasz...

> W sumie to wystarczy pozwolić, żeby stopa ześlizgnęła się z pedała...

Absolutnie nie mówię tutaj o sportach samochodowych. Co do ruszania - też nie potrzeba, i nie trzeba kopać w pedał. Kwestia wprawy i tyle. Czas kontaktu stopy ze sprzęgłem powinien być jak najkrótszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza jazdą rajdową, gdzie montujesz w lewo od sprzęgła podstawkę pod stopę, żeby mieć do niego

> krótszy ruch stopą.

bzdura.

podstopnicę obok sprzęgła ma nawet fiat seicento. Że o cywilizowanych autach nie wspomnę.

Lewą nogę podczas jazdy należy trzymać właśnie na tej podstopnicy. Z kilku względów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w manualu prawa na gazie oczywiście podparta pięta, lewa na sprzęgle z góry 0-1. Prawa na hamulcu podparta pięta, lewa na hamulcu podparta pięta.

Kierowca nie jest w stanie precyzyjnie operować pedałem gazu czy hamulca "z powietrza" zwłaszcza w zakrętach itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lewą nogę podczas jazdy należy trzymać właśnie na tej podstopnicy. Z kilku względów.

To może podziel się wiedzą, bo np. w poprzednio ujeżdżanym uno owej podstopnicy nie miałem. W obecnym SX4 jest taki wynalazek, lecz... nie używam go, można powiedzieć, że omijam go szerokim łukiem grinser006.gif

Sądziłem, że to jest na dalekie trasy, by oprzeć lewą stopę... niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To może podziel się wiedzą, bo np. w poprzednio ujeżdżanym uno owej podstopnicy nie miałem. W

> obecnym SX4 jest taki wynalazek, lecz... nie używam go, można powiedzieć, że omijam go

> szerokim łukiem

> Sądziłem, że to jest na dalekie trasy, by oprzeć lewą stopę...

1. podczas jazdy zwłaszcza w prawych zakrętach podpierasz w tym miejscu ciało.

2. lewą stopą dobrze podpartą czujesz co się dzieje z przodem auta.

3. masz stałą odległość między plecami i podparciem stopy, wyczuwasz każdy odchył pojazdu w uślizgu bardzo precyzyjnie i szybko, możesz dzięki temu w porę zareagować.

4. prawa noga z pedału gazu na hamulec ma identyczną drogę jak lewa z podstopnicy na sprzęgło. To bardzo ważne w przypadku hamowania awaryjnego. Dzięki temu zadziałasz szybko i nie pomylisz pedałów (10-20% ludzi trzymając źle stopy na pedałach nie trafia w hamulec w sytuacji zagrożenia, zdarzają się przypadku wciśnięcia gazu w opór, płeć nieważna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kierowca nie jest w stanie precyzyjnie operować pedałem gazu czy hamulca "z powietrza" zwłaszcza w

> zakrętach itp.

W zakrętach, albo na nierównościach drogi, gdzie masa i co za tym idzie bezwładność nogi, musi przenosić się na pedał.

Ale fakt faktem: skok danego pedału ma duży wpływ na jego deptanie i tak np. w ojcowskiej corsie C sprzęgło ma duży skok i o ile wciskam je niejako z "poślizgiem" po dywaniku, to już puszczam z oparciem, co jednak powoduje, że wtedy przed każdym kolejnym wciśnięciem pedału muszę odrobinę przestawić nogę, gdyż po puszczeniu nakładka pedału jest gdzieś na środku stopy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zakrętach, albo na nierównościach drogi, gdzie masa i co za tym idzie bezwładność nogi, musi

> przenosić się na pedał.

> Ale fakt faktem: skok danego pedału ma duży wpływ na jego deptanie i tak np. w ojcowskiej corsie C

> sprzęgło ma duży skok

sprzęgło wciskasz z powietrza. To nie jest pedał którym operuje się precyzyjnie. Poza tym nie zmienia się raczej biegów w trakcie pokonywania zakrętu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprzęgło wciskasz z powietrza. To nie jest pedał którym operuje się precyzyjnie. Poza tym nie

> zmienia się raczej biegów w trakcie pokonywania zakrętu

ale czasem jezdzi sie na "polsprzegle" ja sie jednak przyzwyczailem do oparcia piety w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w samochodzie jest za słaby silnik, to niestety trzeba.

podaj przykład, bo nie jestem sobie w stanie wyobrazić samochodu, który ma problemy z ruszeniem pod największą górę na pierwszym biegu. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jak wymanewrowac skoro wcisniete sprzeglo - pojazd stoi - puszczone do konca jest za szybko?

mówimy o jeździe czy o parkowaniu?

> ruszenie pod gorke bez recznego? tez przeciez sprzegla do tego trzeba uzyc...

do ruszania owszem, ale jazda na półsprzęgle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mówimy o jeździe czy o parkowaniu?

> do ruszania owszem, ale jazda na półsprzęgle?

Kiedyś Audim naciągałem 60 metrów siatki ogrodzeniowej zlosnik.gif Na półsprzęgle, przypaliłem tak, że myślałem, że już po nim. Przez kilkaset km nierówno brało i szarpało, a potem się dotarło i dalej jeździ - oryginał od fabryki, dobrze ponad 300 tkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wybacz, ale pod sporą górkę przy włączaniu się do ruchu, gdzie

> ruch jest spory, a czasu do włączenia się mało, to po pierwsze

> dla bezpieczeństwa trzeba stać na ręcznym, po drugie by sprawnie

> wyjechać, trzeba go powoli spuścić bo inaczej się stoczysz do tyłu,

> nie zdążysz po prostu spuścić nożnego, oraz pozostać w miejscu...

Bez problemu zdążysz. Tak samo jak nie musisz trzymać auta pod górkę hamulcem. Sprzęgło wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze błędnie rozumuje ale w takim razie jeździsz na pólsprzęgle, bo stopy nie odchylisz na tyle

> mocno...albo jest i druga możliwość, opierasz stope na dywaniku i nie wciskasz sprzegła do

> końca

Sprżęgło wciskam do końca tylko przy ruszaniu. Przy zmianie biegów w czasie jazdy juz nie. Jak sie spieszę to sprzegło wciskam do połowy i w sumie tylko po to aby wrzucić bieg bo wyciągam go bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedyś Audim naciągałem 60 metrów siatki ogrodzeniowej Na półsprzęgle, przypaliłem tak, że

> myślałem, że już po nim. Przez kilkaset km nierówno brało i szarpało, a potem się dotarło i

> dalej jeździ - oryginał od fabryki, dobrze ponad 300 tkm.

To teraz już nie sprzedasz spy.gif

grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poważnie?!

> Czasami włos mi się jeży jak słyszę czego instruktorzy uczą...

No to taka trochę ironia była bo faktycznie tak mnie uczył ten gość.

Gaz to opieram piętę na podłodze, ale sprzęgło i hamulec to już

stopa w górze - no jakoś tak mi zostało z tych nauk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wciskam wszystkie pedały z podpórką - może rozmiar buta (44-46 w zależności od marki i modelu obuwia...) zapewnia mi ten komfort smile.gif Ewentualnie przy wariactwach typu hamulec z przegazowaniem wiadomo - od góry (ale na codzień jeżdżę samochodem z automatem a takie szaleństwa nie dla dostawczaków...).

Jeżdżę SantaFe, Matizem, Berlingo 2004 i 2012, Daily IV z 2009, Masterem z 2009... W żadnym (z posiadających pedał sprzęgła wink.gif ) nie było nigdy potrzeby podniesienia stopy przy wysprzęglaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wybacz, ale pod sporą górkę przy włączaniu się do ruchu, gdzie

> ruch jest spory, a czasu do włączenia się mało, to po pierwsze

> dla bezpieczeństwa trzeba stać na ręcznym,

Jeśli kierowca potrzebuje "dla bezpieczeństwa" ruszać pod górkę z ręcznego,

to wybacz, ale powinien się doszkolić w jakiejś szkole doskonalenia jazdy,

bo ma podstawowe braki w szkoleniu.

> po drugie by sprawnie

> wyjechać, trzeba go powoli spuścić bo inaczej się stoczysz do tyłu,

> nie zdążysz po prostu spuścić nożnego, oraz pozostać w miejscu...

"Łapanie" auta gazem i hamulcem pod górkę, bez ręcznego, tak żeby auto się nie stoczyło,

to jeden z podstawowych punktów nauczania w Szwecji (gdzie robiłem prawo jazdy)

Smieszy mnie polski zwyczaj zaciągania ręcznego nawet jak się stoi na czerwonym hehe.gifscrewy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżdżę SantaFe, Matizem, Berlingo 2004 i 2012, Daily IV z 2009, Masterem z 2009... W żadnym (z

> posiadających pedał sprzęgła ) nie było nigdy potrzeby podniesienia stopy przy wysprzęglaniu.

Ja sprzęgło muszę naciskać unosząc stopę, bowiem we wszystkich

Fiatach jakie miałem, sprzęgło to pedał który ma skok chyba z 20 cm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja cos mu nie wierze, ze tak instruktor go uczyl, bo nie znam zadnego takiego... a znam ich

> mnóstwo...

Ten punkt rzeczywiście jest podejrzany.

Ale instruktorzy niestety uczą wielu bzdur. Wielu... crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten punkt rzeczywiście jest podejrzany.

Az niemozliwy shocked.gif

> Ale instruktorzy niestety uczą wielu bzdur. Wielu...

To prawda. Slyszalem o takim (ale zaznaczam ze tylko slyszalem, może to taka plotka jak to co Twinsen mowi), który mowil ze żeby nie jechać zbyt szybko w zakrecie to podczas całego zakrętu można trzymać wcisniete sprzeglo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja sprzęgło muszę naciskać unosząc stopę, bowiem we wszystkich Fiatach jakie miałem, sprzęgło to pedał który ma skok chyba z 20 cm...

Stopa mimo wszystko jest ciut dłuższa, niż 20 cm wink.gif co daje mi wystarczająco dużo miejsca na operowanie opartą stopą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.