Skocz do zawartości

wymiana oleju silnikowego w dizlu - kolor


mrarek

Rekomendowane odpowiedzi

> Jest taka opcja jeśli olej nie rozprasza sadzy (a ona przedostaje się do oleju podczas normalnej

> pracy diesla) to wszystkie zanieczyszczenia będą się gromadzić w misce i innych miejscach a to

> będzie prowadzić do tworzenia szlamu.

> U oficjalnego dystrybutora ten olej w hurcie kosztuje około 85-90pln a tutaj gość w detalu

> sprzedaje po 82 i jeszcze musi sklep utrzymać - ciekawe ile do interesu dokłada

Nie widziałem jeszcze nigdy "czystego" oleju w dieslu czy to w nowym czy to w starym, czy był to olej X czy też Y, zawsze po wymianie, odpaleniu i następnie sprawdzeniu poziomu olej na bagnecie już był czarny. Pomijam już dłubanie przy silnikach diesla, zawsze ten sam smród i uwalone ręce tak że domyć tego nie można

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po 1100 km kolor jest taki (poziom oleju do kreski MAX)

u mnie po wymianie w 2.0dci (z dpf) olej jest ciemny juz po parunastu km. To nie benzyna... powinien zmienic kolor zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie przypadki mamy tylko po zastosowaniu płukanek silnika, w innym przypadku olej ciemnieje w

> zasadzie po kiku km.

cos w tym jest ja w seicento zmienilem olej z castrola na LM i po niedlugim czasie byl brazowy, przy nastepnej zmianie zastosowalem plukanke i zalalem ten sam olej. Efekt olej zrobil sie brozowawy dopiero przy przebiegu niecalych 10tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie przypadki mamy tylko po zastosowaniu płukanek silnika, w innym przypadku olej ciemnieje w

> zasadzie po kiku km.

rozumiem ok.gif

1) płukanek nie było

2) zawsze na MAGNATECU 10W40 (chodzi mi o te mikrocośtam hehe.gif)

3) zawsze olej był ciemny po kilkudziesięciu km

4) olej zmieniłem, filtr zmieniłem - będę obserwował

P.S.

Dziś odwiedziłem sprzedawcę ponownie, by dokładnie przyjrzeć się opakowaniu 4 litrowemu i:

1) u sprzedawcy data i numery wygrafowane są jasnymi (białymi?) literami pod etykietą na przedniej stronie

2) taki sam olej w sieci TESCO oraz hurtowni MOTO-HURT posiada czarne litery pod etykietą na przedniej stronie

czy ktoś może potwierdzić, że widział w sprzedaży opakowania 4 litry z jasnymi cyframi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze się przypomnę...

1) stary olej spuszczony do baniaka 5-cio litrowego. kolor ma bardzo lekko czarny. póki co jest zabezpieczony, bo trwa weryfikacja opakowania

2) nowy olej (kupiony w innym miejscu) po ok. 200 km również ma kolor, prawie jak po wlaniu hehe.gif

ki czort?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszcze się przypomnę...

> 1) stary olej spuszczony do baniaka 5-cio litrowego. kolor ma bardzo lekko czarny. póki co jest

> zabezpieczony, bo trwa weryfikacja opakowania

> 2) nowy olej (kupiony w innym miejscu) po ok. 200 km również ma kolor, prawie jak po wlaniu

> ki czort?

Z tej samej dziupli zlosnik.gif

Kup inny "model" grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszcze się przypomnę...

> 1) stary olej spuszczony do baniaka 5-cio litrowego. kolor ma bardzo lekko czarny. póki co jest

> zabezpieczony, bo trwa weryfikacja opakowania

> 2) nowy olej (kupiony w innym miejscu) po ok. 200 km również ma kolor, prawie jak po wlaniu

> ki czort?

A robiłeś znowu płukankę? Może ona w jakiś sposób zmienia właściwości oleju niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie widziałem jeszcze nigdy "czystego" oleju w dieslu czy to w nowym czy to w starym,

Ja widziałem, w 1,5 rocznych autobusach z silnikami DAF-a na dużym przeglądzie przy 180 000km (trzecia wymiana oleju) i zlewany olej ma ciemno-miodowy kolor.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nowy olej (kupiony w innym miejscu) po ok. 200 km również ma kolor, prawie jak po wlaniu ki czort?

Szybkie czernienie oleju po wymianie jest spowodowane raczej wymieszaniem się świeżego oleju z pozostałością, która została w silniku. Tej pozostałości może być nawet ponad 0,5 l gdy serwisant nie przyłoży się do pracy:

1. Silnik nie jest w pełni rozgrzany przed wjazdem na stanowisko.

2. W przypadku zlewania grawitacyjnego nie do końca spuści stary olej (pojawia się możliwość "oszczędności" szczególnie gdy klient kupuje olej na miejscu z beczki)

3. W silniku jest blaszana miska olejowa z korkiem spustowym umieszczonym w płaszczyźnie poziomej (korek jest wtedy wkręcany w nakrętkę wspawana we wnętrzu miski i przy każdej wymianie w misce zostaje warstwa oleju o grubości tej nakrętki )

Poza tym nie wiem o co kruszysz kopie, może na serwisie spuszczono cały olej lub go dokładnie wyssano. Zaczernienie będzie następowało sukcesywnie w miarę przybywania produktów spalanie w skrzyni korbowej.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej zmieniam sam, na zagrzanym silniku, w płaskim miejscu - zlewa się pewnie w 99%. wiem co i ile leję i jak to wszystko zostaje poskładane.

chodzi tylko o sam fakt, że podejrzanie długo czekam na zaczernienie. a ten fakt (szybkiego zaczernienia) opisują powyżej inni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam przypadek silnika DTI, który ma nakręcone około 120kkm, w którym zawsze praktycznie od razu olej robił się czarny, a po zastosowaniu płukanki przed wymianą, po wlaniu świeżego oleju, dopiero po 1,5-2kkm zaczął "ciemnieć".

Zaskoczyło mnie to mocno, ale widziałem to na własne oczy, bo własnymi rękoma zmieniałem ten olej i serwisuję to auto już od kilku lat. Auto śmiga na półsyntetycznym lotosie 10W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Są dwa wyjścia, pierwsze to "zamiennik" w opakowaniu Castrola, drugie to staranniejsza

> wymiana/zlanie starego oleju. Napisz co się stanie po przejechani 1500 - 2000 km, jeśli nadal

> nie będzie ciemny to wymień na normalny olej.

odgrzebię letko, bo to już chyba tylko jako ciekawostka...

1) przedstawiciel CASTROL Polska weryfikuje numery na opakowaniu

2) po wymianie olej na bagnecie po ok. 1300 km nie jest czarny lecz lekko ciemny

3) wymieniony ponownie olej jest z pewnego źródła, ciągle CASTROL MAGNATEC 10W/40

wszystko wskazuje na czystość silnika hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> Jako ciekawostkę napiszę tylko, że w oficjalnej dystrybucji w PL Valvoline nie oferuje tego oleju

> w opakowaniach 5l, a jedynie Maxlife Diesel 10w40 jest w opakowaniach 5l.

> Zwykły Maxlife 10w40 występuje w PL tylko w 4l i 1l.

Może zapomnieli dopisać, że sprzedają w zestawie 4+1, bo już widziałem takie aukcje u nich smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i jak tam kolor, nadal słomkowy ?

to nie śmieszne grinser006.gif

po wymianie podejrzanego oleju na olej znacznie mniej podejrzany (ta sama marka i model) olej widocznie ściemniał po ok. 1000 km.

czekam na weryfikację kodów z CASTROLA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie śmieszne

> po wymianie podejrzanego oleju na olej znacznie mniej podejrzany (ta sama marka i model) olej

> widocznie ściemniał po ok. 1000 km.

> czekam na weryfikację kodów z CASTROLA

To od razu wtedy podaj, gdzie tamten kupiłeś!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To od razu wtedy podaj, gdzie tamten kupiłeś!

jest info w wątku, ale dopóki nie dostanę oficjalnej odpowiedzi z CASTROLA to nie mogę powiedzieć, że olej trefny nono.gif

istnieje też duża szansa, że silnik jest po prostu czysty w środku, jest w dobrym stanie technicznym, zaślepiony EGR "robi swoje" i przez to olej nie zanieczyszcza się tak szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EGR może brudzić dolot to fakt, ale jaki jest jego wpływ na czernienie oleju? Gdyby ktoś mógł

> zobrazować...

no chyba tylko taki, że zaślepiony EGR nie podaje spalin do dolotu, które same w sobie czyste nie są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale w dolocie oleju nie ma, żeby miał się tymi spalinami brudzić. Z EGRem czy bez spaliny w jakimś tam stopniu i tak dostają się do oleju z cylindrów. Co więcej działający EGR zmniejsza ilość różnych związków chemicznych (dokładniejsze spalanie), co paradoksalnie może oznaczać, że olej będzie dzięki temu mniej zanieczyszczony niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest syf z oparów oleju (odma) i spalin (EGR) idących przez dolot i dalej do wydechu a nie do miski olejowej... Tak jak pisałem olej się syfi spalinami, które się przedostają z cylindrów i choćby odme dać luźno na zewnątrz auta a EGR zaślepić to tyle samo spalin trafi do oleju. Co najwyżej w wyniku zaślepienia EGR te spaliny mogą mieć bardziej agresywny skład...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest syf z oparów oleju (odma) i spalin (EGR) idących przez dolot i dalej do wydechu a nie do

> miski olejowej...

odma zaciąga opary właśnie z miski olejowej smile.gif na fotkach pokazałem rurę z kolektora dolotowego: łącznik od EGR do głowicy silnika.

> najwyżej w wyniku zaślepienia EGR te spaliny mogą mieć bardziej agresywny skład...

to trzeba by porównać ok.gif

BTW - 2 lata minęły od zaślepienia. myślę, co by po 45 kkm przelotu wyciągnąć EGR i zobaczyć, jak to wszystko wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest syf z oparów oleju (odma) i spalin (EGR) idących przez dolot i dalej do wydechu a nie do

> miski olejowej... Tak jak pisałem olej się syfi spalinami, które się przedostają z cylindrów i

> choćby odme dać luźno na zewnątrz auta a EGR zaślepić to tyle samo spalin trafi do oleju. Co

> najwyżej w wyniku zaślepienia EGR te spaliny mogą mieć bardziej agresywny skład...

chyba jednak musisz jeszcze raz przestudiować budowę silnika spalinowego ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego poprosiłem żeby ktoś to zobrazował. Słucham, gdzie popełniam błąd?

Przecież w spalinach diesla jest sadza i jeśli te spaliny trafiają z powrotem do silnika to chyba oczywiste, że brudzą też olej. Wystarczy obejrzeć dolot czy głowicę (zwory dolotowe) diesla z egr-em-wszędzie pełno syfu i mazi sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego poprosiłem żeby ktoś to zobrazował. Słucham, gdzie popełniam błąd?

przecież powietrze zanieczyszczone spalinami z egr'u trafia w 1 kolejności na zawory w prowadnicach zaworów. Sadza może się tamtędy przedostawać (być spłukiwana przez olej) potem sama komora spalania, która nigdy nie jest 100% szczelna ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie produkty spalania dostają się do oleju z komory spalania nieszczelnościami między tłokiem a cylindrem i być może na nieszczelnościach zaworów pod pokrywę zaworów. Włączenie EGRa w obieg czy też jego brak nie zmieni tego faktu, a syf w dolocie nie spływa bezpośrednio do miski olejowej, nie ma bezpośredniego kontaktu z olejem, bo jego kierunek to zaliczenie: dolotu, komory spalania i wydechu.

Ok powiecie, że ta mazia dostaje się na ścianki cylindra i przez nieszczelności spłynie do miski olejowej. Wszystko fajne, ale jak wspomniałem ta mazia w dolocie to mieszanka oleju i spalin (także sadzy). Teraz przypuśćmy, że EGR jest odłączony: mimo to w komorze spalania na skutek wybuchu mieszanki powstają te same spaliny, ta sama sadza i tak samo mają kontakt z drobinkami oleju które to przecież przedostały się przez nieszczelności między tłokiem a cylindrem...

287742967-EGR.jpg

post-15752-14352524276954_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, ale w dolocie oleju nie ma, żeby miał się tymi spalinami brudzić. Z EGRem czy bez spaliny w

> jakimś tam stopniu i tak dostają się do oleju z cylindrów. Co więcej działający EGR zmniejsza

> ilość różnych związków chemicznych (dokładniejsze spalanie), co paradoksalnie może oznaczać,

> że olej będzie dzięki temu mniej zanieczyszczony

EGR ma na celu przede wszystkim zmniejszenie temperatury spalania co pozwala na zmniejszenie produkcji tlenkow azotu ktore sa be. Nei ma to nic wspólnego z dokladniejszym spalaniem (a wrecz przeciwnie!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EGR ma na celu przede wszystkim zmniejszenie temperatury spalania co pozwala na zmniejszenie

> produkcji tlenkow azotu ktore sa be. Nei ma to nic wspólnego z dokladniejszym spalaniem (a

> wrecz przeciwnie!)

A jesteś pewny, że nie chodzi o zwiększenie temperatury spalania? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.