konda Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 Witam, co myślicie o modyfikacji oprogramowania komputera w małych silnikach Diesla? Może ma ktoś doświadczenia w tym zakresie... W moje Toyocie Yaris II jest silniczek 1,4 D4D o mocy 90 KM i momencie 190 Nm. Warto zoptymalizować mapę i podnieść moc o jakieś 15- 20 KM wraz z momentem o jakieś 40- 50 Nm? Samochodu na razie nie mam zamiaru zmieniać, przebieg jest symboliczny (60kkm), od początku w rodzinie więc wiem co mam i trzeba jeszcze trochę tym pojeździć. Proszę praktyków o opinię! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 Warto, będzie elastyczniejszy, dynamiczniejszy a przy takiej samej jeździe spali tyle samo lub odrobinę mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 > Witam, > co myślicie o modyfikacji oprogramowania komputera w małych silnikach Diesla? > Może ma ktoś doświadczenia w tym zakresie... > W moje Toyocie Yaris II jest silniczek 1,4 D4D o mocy 90 KM i momencie 190 Nm. > Warto zoptymalizować mapę i podnieść moc o jakieś 15- 20 KM wraz z momentem o jakieś 40- 50 Nm? > Samochodu na razie nie mam zamiaru zmieniać, przebieg jest symboliczny (60kkm), od początku w > rodzinie więc wiem co mam i trzeba jeszcze trochę tym pojeździć. > Proszę praktyków o opinię! Miałem osobiście w 4 swoich samochodach robiony program, za każdym razem : - Lepsze osiągi - Niższe zużycie paliwa w tych samych warunkach jazdy Oczywiście program warto zrobić pod kilkoma warunkami: - Dobry stan techniczny posiadanego pojazdu - Dobry fachowiec który wie co robi - Uświadomienie sobie faktu, iż jeździmy samochodem po tuningu mówiąc potocznie i powinniśmy pamiętać o właściwym dbaniu o jego stan i swój styl jazdy (wyższy moment, łatwiej zakatować sprzęgło itp, ale to temat rzeka na osobny wątek) Wbrew obiegowym opinią nie ma nic za darmo - każda taka modyfikacja okupiona jest zaletami jak i wadami korzystania z rezerw przewidzianych przez producenta, więc liczyć się trzeba chociażby z szybszym zużyciem sprzęgła itp, choć to można ograniczyć właściwą techniką jazdy. Jeśli chodzi o małe silniki mam Twingo 1.5 DCi w serii 64 KM i 160 Nm po programie 82 KM i 190 Nm, póki co 15-20 tys po modyfikacji i skutków ujemnych brak, spalanie spadło zgodnie z tym co już pisałem o jakieś 2-3 setki względem serii, osiągi zdecydowanie lepsze Polecam www.cinsoft.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 a jak to wpływa na zywotnosc silnika? moze lepiej taki program ale powyzej zaprogramowanych obraotów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 > Witam, > co myślicie o modyfikacji oprogramowania komputera w małych silnikach Diesla? Ja myślę, że to oprogramowanie zostało wystarczająco zoptymalizowane przez inżynierów w biurze projektowym fabryki i domorosły "tuner" nic lepszego nie zrobi! Wszystkie znane mi przypadki modyfikacji prędzej lub później skończyły się żałośnie . Jak masz jakieś zastrzeżenia do posiadanego samochodu, to kup sobie lepszy spełniający oczekiwania . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 > a jak to wpływa na zywotnosc silnika? > moze lepiej taki program ale powyzej zaprogramowanych obraotów? Dobry tuner wie jak zrobić, max moc jest przy wyższych obr wtedy. Po 100 tys w silniku zmian nie zauważono, dwumas poszedł do zmiany po 185 tys więc normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 > Ja myślę, że to oprogramowanie zostało wystarczająco zoptymalizowane przez inżynierów w biurze > projektowym fabryki i domorosły "tuner" nic lepszego nie zrobi! Domorosły może i nie poprawi, taki co ma pojęcie już tak. >Wszystkie znane mi przypadki > modyfikacji prędzej lub później skończyły się żałośnie . Bo Wy tam pandy w benzynie tjuningujecie na paski B6, więc nie dziwota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 > a jak to wpływa na zywotnosc silnika? > moze lepiej taki program ale powyzej zaprogramowanych obraotów? Nie ma w tym przypadku słów tzw,,kluczy''. Każdy przypadek jest inny, każdy kierowca jest inny itp. Generalnie zakładając że program zrobi gość który się zna, będziesz dbał o częstszą wymianę oleju silnikowego i filtrów oraz właściwą eksploatację to dla samego silnika w sensie bloku, głowicy itp różnic wielkich nie będzie. Osprzęt też nie powinien bardziej cierpieć. Wiadomo, że zazwyczaj dolewa się paliwa i podnosi doładowanie czyli takie elementy jak turbo pracują na podniesionych parametrach, jak nie będziesz o tym pamiętał to możesz przyśpieszyć zużycie tych elementów. To samo tyczy się sprzęgła kpl, dochodzi sporo Nm w niektórych przypadkach spokojnie po 100 Nm i więcej co często bywa 25-30 % wzrostem, są konstrukcje które znoszą to lepiej, są i takie które gorzej. W przypadku małego D4D pewnie za wiele się nie uzyska bo i tak silnik jest dość mocny jak na pojemność. Nie wiem czy jest tam turbina ze zmienną geometrią czy też nie, i ile docelowo się wydłubie. Dobry fachowiec zrobi program wedle życzenia, ale też skoryguje te ,,życzenia'' które często są fantazją niż realnymi możliwościami i nie pozwoli na przegięcie dla dobra klienta jak i swojego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 > Ja myślę, że to oprogramowanie zostało wystarczająco zoptymalizowane przez inżynierów w biurze > projektowym fabryki i domorosły "tuner" nic lepszego nie zrobi! Wszystkie znane mi przypadki > modyfikacji prędzej lub później skończyły się żałośnie . Jak masz jakieś zastrzeżenia do > posiadanego samochodu, to kup sobie lepszy spełniający oczekiwania . Ile znasz tych przypadków ? Jakieś konkrety ? Ja swoich samochodów miałem robionych cztery, bliscy znajomi to kolejne kilka sztuk, oprócz jednego przypadku w Multipli JTD gdzie były problemy z przeniesieniem napędu (fabrycznie słaby dwumas i sprzęgło) reszta wozów jeździła i jeździ do dziś bez problemów. Ponadto nikt tu nie piszę o domorosłych tunerach jak to napisałeś, a o fachowcach którzy przysłowiowe zęby zjedli na tego typu modyfikacjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 Jesli samochod jest ok pod katem silnika i osprzetu to warto. Bedzie palil mniej, stanie sie bardziej elastyczny. Z zywotnoscia to juz zalezy od konkretnego uzytkownika, jak ktos nie dba i katuje to serie zajezdzi duzo szybciej niz inny user dlubniete auto. Podjedz do Marcina (CINEK_), daleko nie masz, pogadacie, na pewno odpowie Ci na wiele pytan i wyjasni Twoje watpliwosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konda Napisano 16 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 > Jesli samochod jest ok pod katem silnika i osprzetu to warto. Bedzie palil mniej, stanie sie > bardziej elastyczny. Autko jest w niezłym stanie, przebieg prawdziwy (60kkm) Lepsza elastyczność i mniejsze spalanie zawsze się przyda > Podjedz do Marcina (CINEK_), daleko nie masz, pogadacie, na pewno odpowie Ci na wiele pytan i > wyjasni Twoje watpliwosci Dzięki za pomysł, skorzystam bo pomysł wziął się po rozmowie z Dawidem z Chiptuning Softech (Zwonowice koło Rybnika). Ale zawsze warto skonsultować w innym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > Autko jest w niezłym stanie, przebieg prawdziwy (60kkm) > Lepsza elastyczność i mniejsze spalanie zawsze się przyda > Dzięki za pomysł, skorzystam bo pomysł wziął się po rozmowie z Dawidem z Chiptuning Softech > (Zwonowice koło Rybnika). Ale zawsze warto skonsultować w innym miejscu. Ja jade do cinsoftu ze swoim sadzomiotaczem we wtorek po swietach To sprawdzona firma i chyba nie znalazlem glosow narzekania na prace Marcina. Wprawdzie wyrosl "z ziemi wloskiej" ale robi wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 Hundę? Napisz ile przyrostu KM i Nm przyrosło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 tak jak ci pisali wal do CINEK_ . Robaka mam od 80kkm i od 80kkm cieszy mi sie miska za kazdym razem jak odpalam swojego fiacika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinekkk Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 ile srednio placiles za program? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > Witam, > co myślicie o modyfikacji oprogramowania komputera w małych silnikach Diesla? jeżeli uważasz, że pan Zbyszek spod monopolowego jest w stanie napisać lepszy soft do ECU jak banda inżynierów która projektowała ten silnik to oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > Ja jade do cinsoftu ze swoim sadzomiotaczem we wtorek po swietach daj znać co ile km będziesz zmieniał sprzęgło :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > jeżeli uważasz, że pan Zbyszek spod monopolowego jest w stanie napisać lepszy soft do ECU jak banda > inżynierów która projektowała ten silnik to oczywiście nad Zbyszkiem nie stoi banda ekologów Nad bandą inżynierów już tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 Mieliśmy w domu zwirusowane 1.9tdi. Delikany soft z 90 na 110KM i z autem nic się nie działo. Tata zrobił po sofcie jakieś 20-30kkm i auto nie wykazywało żadnych problemów. Sprzedane dalej jeździ bez problemu u nowego właściciela. Spalanie spadło, dynamika i elastyczność wzrosła. Teraz zbieram się za wirusowanie swojego Focusa bo 100 koni "nie jedzie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > jeżeli uważasz, że pan Zbyszek spod monopolowego jest w stanie napisać lepszy soft do ECU jak banda > inżynierów która projektowała ten silnik to oczywiście aż sprawdziłem twoją datę urodzenia uważam że fabryczny soft wielu samochodów jest skopany, tak jak już wcześniej ktoś napisał - ekologia. po naszych ulicach jeździ wiele samochodów które mają zmienione mapy, jeżdżą bezawaryjnie, spalają mniej paliwa - rozsądnie zrobiony program jest nieszkodliwy dla silnika i nie ma żadnego wpływu na jego awaryjność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > Witam, > co myślicie o modyfikacji oprogramowania komputera w małych silnikach Diesla? Nie polecam Kolega sobie kiedyś 1,4TDI w polówce zaczipował i źle się to skończyło. Do rowu wpadł i skasował auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > jeżeli uważasz, że pan Zbyszek spod monopolowego jest w stanie napisać lepszy soft do ECU jak banda > inżynierów która projektowała ten silnik to oczywiście jeszcze jedno... tak a propos tego czym jeździsz i imienia Zbyszek. Taki mój jeden sąsiad jest dużo mądrzejszy niż inżynierowie z Mitasubiszi widocznie bo sobie stuningował furę razem z ojcem i wujkiem. A tak z pyska patrząc to bym mu dyplomu MENSY nie dał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 Psujesz trolowi imprezę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > daj znać co ile km będziesz zmieniał sprzęgło : Co druga zmiane oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > Hundę? > Napisz ile przyrostu KM i Nm przyrosło. Celuje w bezpieczne 180+ KM i ok 400Nm. Seria byla z gratisem 8KM i 20Nm, zalozylem FMIC, ktory tez wg info z podobnych setupow troche dodaje. Ten silnik spokojnie wchodzi na poziom 200+KM, problemem jest sprzeglo a w zasadzie docisk. Ale jest kilka przepisow na mocniejsze, wiec jak seria padnie to bedzie cos mocniejszego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marecki Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > Witam, > co myślicie o modyfikacji oprogramowania komputera w małych silnikach Diesla? bardzo ogolne pytanie. W malych silnikach zazwyczaj sa delikatne elementy. Jak ktos zrobi za mocny program to auto sie popsuje. Z malego silnika nie bedziesz mial duzego przyrostu mocy - wiec i efekt bedzie taki sobie... ale co kto lubi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 Nie bedzie dzialac tak jak silnik fabryczny bo to inna liga. Maja chociaz swoje laboratiorium? Nie Tuning polega na zwikeszeniu dawki paliwa, powietrze i troche pogrzebia i jest wiecej KM. To tak w skrocie. Oczywsicie mozna wyrzucic DPF, wymienic klapy i Fiat bedize jechal jak Mercedes. Nie jestem przeciwnikiem ale nie onanizowalbym sie nad tym jak tu niektorzy jaki to jest ekonomiczny i szybki jednoczesnie. Zrobisz tunning przejedziesz 100kkm sprzedasz i nawet nie poczujesz. A rownie dobrze moze sie cos wysrac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > jeżeli uważasz, że pan Zbyszek spod monopolowego jest w stanie napisać lepszy soft do ECU jak banda > inżynierów która projektowała ten silnik to oczywiście Żaden z tunerów nie pisze nowego softu bo to zadanie bardzo trudne i bezsensowne z goła w fabrycznych samochodach - oni poprawiają niektóre parametry softu fabrycznego wykorzystując drzemiące rezerwy zwykle celowo pozostawione przez inżynierów. Tak bym to w skrócie ujął. Piszę oczywiście o przypadkach zwykłych modyfikacji, a nie budowania samochodów od podstaw pod konkretny cel itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 W każdym samochodzie miałem/mam zmieniony ,,zdrowo'' soft i nic się nigdy nie działo Warunek-profi zakład/gośc, dbanie o turbinę, częstsze wymiany dobrego oleju i śmiem twierdzić, że dużo ludzi bardziej by zużyło serię niż ja po programie. Miałem też chipowany jeden z najmniejszych diesli-1.3multijet(cdti) i oprócz fatalnego dołu do 2tys. obr., który pozostał lepsza jazda-elastyczność, spalanie prawie takie samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konda Napisano 17 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > jeżeli uważasz, że pan Zbyszek spod monopolowego jest w stanie napisać lepszy soft do ECU jak banda > inżynierów która projektowała ten silnik to oczywiście Dlatego też pytam, nie o tjuning typu skrzydło na klapę favoritki, czy chipa typu opornik z alledrogo, ale o modyfikację programu przez osoby które robią to profesjonalnie i nie są ograniczone wytycznymi pseudoekologów lub księgowych. Wiem, że Yaris II to nie rasowa rajdówka, ale mam nadzieję że można poprawić trochę dynamikę. Nie zamierzam obniżać zawieszenia, modyfikować wydechu itd. Obecnie jest dobrze , ale chciałbym, żeby było lepiej Tak jak pisałem, przebieg nie jest duży (60 kkm), olej wymieniany regularnie (Millers C2), filtry oryginalne lub Mann'a, samochód kupiony nowy, nie był katowany, ze sprzęgła nie strzelałem, chyba jest zadbany Chyba wpuszczę mu wirusa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > Obecnie jest dobrze , ale chciałbym, żeby było lepiej Będzie trochę lepiej przez 20 czy 30 tys. km jak zaczniesz to wykorzystywać i to też nie za darmo. Potem zaczną się kłopoty z turbinami, panewkami, braniem oleju, sprzęgłem, półosiami i zadawanie głupich pytań na forach motoryzacyjnych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > skrzydło na klapę faviritki, > filtry ogiginalne > Chyba wpuszczę mu wirusa On już tu jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konda Napisano 17 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 > On już tu jest... Oj tam, oj tam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 > Ja myślę, że to oprogramowanie zostało wystarczająco zoptymalizowane przez inżynierów w biurze > projektowym fabryki i domorosły "tuner" nic lepszego nie zrobi! Wszystkie znane mi przypadki > modyfikacji prędzej lub później skończyły się żałośnie . Jak masz jakieś zastrzeżenia do > posiadanego samochodu, to kup sobie lepszy spełniający oczekiwania . Tja, tylko zespol inzynierow musi sie dopasowac do odpowiednich norm emisji spalin, eko srodowiska itd. + zrobienie odpowiedniej gamy silnikow dla danego modelu. Nie taniej zrobic dwa modele np. 130 km i 160 km wgrywajac odpowiedni soft w fabryce? (tylko prosty przyklad) co do awaryjnosci... Przypadkowy gosc pewnie spapra robote, ktos kto sie zna, wie co moze, a czego nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdm Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 > Będzie trochę lepiej przez 20 czy 30 tys. km jak zaczniesz to wykorzystywać i to też nie za darmo. > Potem zaczną się kłopoty z turbinami, panewkami, braniem oleju, sprzęgłem, półosiami i > zadawanie głupich pytań na forach motoryzacyjnych . no patrz, znam osobiscie kilka przypadkow silnika D-4D 2.0 z boxem V-tech'a , o przebiegach od 50 k km do 160 k km i nic z opisanych przez Ciebie sytuacji miejsca nie mialo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 > Będzie trochę lepiej przez 20 czy 30 tys. km jak zaczniesz to wykorzystywać i to też nie za darmo. > Potem zaczną się kłopoty z turbinami, panewkami, braniem oleju, sprzęgłem, półosiami i > zadawanie głupich pytań na forach motoryzacyjnych . Od razu widać że nie masz pojęcia o chiptuningu, jeśli już to miałeś styczność z domorosłymi cziptónerami o czym wspominałeś, to co piszesz jest stekiem bzdur i każdy kto miał/ma samochód zrobiony w dobrym zakładzie nie boryka się z takimi problemami. Kumpel prawie 200 tys nastukał w kultowym pasku be5, zrobiony z 90 na 143KM i jakoś nie miał żadnej przypadłości, inni których znam również, każdy natomiast co miał chętnie zrobiłby/zrobi w kolejnym samochodzie to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 > Nie jestem przeciwnikiem ale nie onanizowalbym sie nad tym jak tu niektorzy jaki to jest > ekonomiczny i szybki jednoczesnie. Zrobisz tunning przejedziesz 100kkm sprzedasz i nawet nie > poczujesz. A rownie dobrze moze sie cos wysrac. Z ta ekonomicznoscia pewnie zalezy od silnika, ale w przypadku mojego auta, egzemplarze po programie pala mnie - w trasie nawet o 1 litr Szybciej pada sprzeglo, ale nawet w serii czesto pada ponizej 100kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 > Celuje w bezpieczne 180+ KM i ok 400Nm. > Seria byla z gratisem 8KM i 20Nm, zalozylem FMIC, ktory tez wg info z podobnych setupow troche > dodaje. > Ten silnik spokojnie wchodzi na poziom 200+KM, problemem jest sprzeglo a w zasadzie docisk. Ale > jest kilka przepisow na mocniejsze, wiec jak seria padnie to bedzie cos mocniejszego. no wlasnie chyba za bardzo nie ma opcji na to sprzeglo wiem, wiem, zaraz napoiszesz type s itd robil juz to ktos? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrunio Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 > Nie polecam > Kolega sobie kiedyś 1,4TDI w polówce zaczipował i źle się to skończyło. > Do rowu wpadł i skasował auto. Pytanie tylko, czy powodem wjechania do rowu, była usterka mechaniczna powstała z nadmiernego wysilenia silnika? Czy też kolega poczuł moc pod nogą i postanowił sprawdzić kilka praw fizyki w praktyce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 > Pytanie tylko, czy powodem wjechania do rowu, była usterka mechaniczna powstała z nadmiernego > wysilenia silnika? Czy też kolega poczuł moc pod nogą i postanowił sprawdzić kilka praw fizyki > w praktyce? jak to mówią: prędkość była ok tylko zakręt za ciasny. A z silnikiem było wszystko ok przez 2-3 lata od zawirusowania aż do dzwona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 > no wlasnie chyba za bardzo nie ma opcji na to sprzeglo > wiem, wiem, zaraz napoiszesz type s itd > robil juz to ktos? Jedna z opcji jest tak jak napisales z TypeSa (znam co najmniej dwa auta z tym sprzeglem), druga opcja - tez juz trenowana na civicklubie jest dodatkowe wzmocnienie tego sprzegla. Kolejna swieza opcja jest wzmocnione sprzeglo Sachsa - tu chyba jeszcze nikt nie sprawdzal, bo pojawilo sie w ofercie niedawno. Dodatkowo, wg pana Radzikowskiego nawet standardowe sprzeglo Sachsa mozna wzmocnic bo ma troche inna konstrukcje niz OEM - tu tez nie mam info, czy ktos to zrobil Sa tez wzmacniane sprzegla z CG Motorsport z UK - i jezdzi tego troche na wyspach ale i u nas zdaje sie kilka egzemplarzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrunio Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 > jak to mówią: prędkość była ok tylko zakręt za ciasny. > A z silnikiem było wszystko ok przez 2-3 lata od zawirusowania aż do dzwona. Czyli jest rozwiązanie Założyciel wątku powinien zawirusować Tojkę i zaraz po zabiegu zamknąć ją na zawsze w garażu Gdyby jednak nie mógł powstrzymać się od jej odpalania, powinien postawić ją na koziołkach, a koła zdjąć i sprzedać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 > Będzie trochę lepiej przez 20 czy 30 tys. km jak zaczniesz to wykorzystywać i to też nie za darmo. > Potem zaczną się kłopoty z turbinami, panewkami, braniem oleju, sprzęgłem, półosiami i > zadawanie głupich pytań na forach motoryzacyjnych . Czasem mógłbyś się już powstrzymać od nabijania licznika i pisania głupot Pamiętaj, generalizowanie to straszny błąd! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 > Jedna z opcji jest tak jak napisales z TypeSa (znam co najmniej dwa auta z tym sprzeglem), druga > opcja - tez juz trenowana na civicklubie jest dodatkowe wzmocnienie tego sprzegla. > Kolejna swieza opcja jest wzmocnione sprzeglo Sachsa - tu chyba jeszcze nikt nie sprawdzal, bo > pojawilo sie w ofercie niedawno. > Dodatkowo, wg pana Radzikowskiego nawet standardowe sprzeglo Sachsa mozna wzmocnic bo ma troche > inna konstrukcje niz OEM - tu tez nie mam info, czy ktos to zrobil > Sa tez wzmacniane sprzegla z CG Motorsport z UK - i jezdzi tego troche na wyspach ale i u nas zdaje > sie kilka egzemplarzy orientowales sie w kosztach ?? do 200 jednomas i lepsze sprzeglo powinny wydac jak nie bedziesz hardkorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 > daj znać co ile km będziesz zmieniał sprzęgło : I tak bedzie zmienial nawet na serii. Albo zapoda z Acc Type-S i bedzie mial spokoj nawet na 200/420. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 > orientowales sie w kosztach ?? > do 200 jednomas i lepsze sprzeglo powinny wydac jak nie bedziesz hardkorem Koszty w wiekszosci wariantow zamykaja sie w 2k za zestaw sprzegla. A co do SMF to chyba tylko Szymon (butler) na civicklubie poszedl w ta opcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 > Psujesz trolowi imprezę za pajacowanie na MK nalezy sie odpoczynek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 > nad Zbyszkiem nie stoi banda ekologów > Nad bandą inżynierów już tak. problem pana Zbyszka polega na tym, że nie stoi nad nim też księgowy który stwierdził, że takie rzeczy jak np głupie sprzęgło czy panewki są na styk do mocy samochodu, czy np korby z niższej jakościowo stali które się ukręcą pod większym naprężeniem rozumiem remap, jeżeli się gruntownie przerobiło silnik i jest on potrzebny bo fabryczny soft nie ogarnia tego co się w nim dzieje (vel 4turbo / 7motorsport etc), ale drutowanie fabrycznego silnika? Tylko po koszcie tego % który był pozostawiony żeby silnik osiągał jakiś sensowny przebieg i był w miarę bezawaryjny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 > jeszcze jedno... tak a propos tego czym jeździsz i imienia Zbyszek. > Taki mój jeden sąsiad jest dużo mądrzejszy niż inżynierowie z Mitasubiszi widocznie bo sobie > stuningował furę razem z ojcem i wujkiem. A tak z pyska patrząc to bym mu dyplomu MENSY nie > dał. J/W weak troll is weak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 > Będzie trochę lepiej przez 20 czy 30 tys. km jak zaczniesz to wykorzystywać i to też nie za darmo. > Potem zaczną się kłopoty z turbinami, panewkami, braniem oleju, sprzęgłem, półosiami i > zadawanie głupich pytań na forach motoryzacyjnych . jestem tego samego zdania, znam też dwa przypadki dokładnie takich objawów, jeden z nich był flashowany we wcześniej wspomnianym cinsofcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.