Skocz do zawartości

Chip tuning- optymalizacja oprogramowania silnika


konda

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

co myślicie o modyfikacji oprogramowania komputera w małych silnikach Diesla?

Może ma ktoś doświadczenia w tym zakresie...

W moje Toyocie Yaris II jest silniczek 1,4 D4D o mocy 90 KM i momencie 190 Nm.

Warto zoptymalizować mapę i podnieść moc o jakieś 15- 20 KM wraz z momentem o jakieś 40- 50 Nm?

Samochodu na razie nie mam zamiaru zmieniać, przebieg jest symboliczny (60kkm), od początku w rodzinie więc wiem co mam i trzeba jeszcze trochę tym pojeździć.

Proszę praktyków o opinię!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> co myślicie o modyfikacji oprogramowania komputera w małych silnikach Diesla?

> Może ma ktoś doświadczenia w tym zakresie...

> W moje Toyocie Yaris II jest silniczek 1,4 D4D o mocy 90 KM i momencie 190 Nm.

> Warto zoptymalizować mapę i podnieść moc o jakieś 15- 20 KM wraz z momentem o jakieś 40- 50 Nm?

> Samochodu na razie nie mam zamiaru zmieniać, przebieg jest symboliczny (60kkm), od początku w

> rodzinie więc wiem co mam i trzeba jeszcze trochę tym pojeździć.

> Proszę praktyków o opinię!

Miałem osobiście w 4 swoich samochodach robiony program, za każdym razem :

- Lepsze osiągi

- Niższe zużycie paliwa w tych samych warunkach jazdy

Oczywiście program warto zrobić pod kilkoma warunkami:

- Dobry stan techniczny posiadanego pojazdu

- Dobry fachowiec który wie co robi

- Uświadomienie sobie faktu, iż jeździmy samochodem po tuningu mówiąc potocznie i powinniśmy pamiętać o właściwym dbaniu o jego stan i swój styl jazdy (wyższy moment, łatwiej zakatować sprzęgło itp, ale to temat rzeka na osobny wątek)

Wbrew obiegowym opinią nie ma nic za darmo - każda taka modyfikacja okupiona jest zaletami jak i wadami korzystania z rezerw przewidzianych przez producenta, więc liczyć się trzeba chociażby z szybszym zużyciem sprzęgła itp, choć to można ograniczyć właściwą techniką jazdy.

Jeśli chodzi o małe silniki mam Twingo 1.5 DCi w serii 64 KM i 160 Nm po programie 82 KM i 190 Nm, póki co 15-20 tys po modyfikacji i skutków ujemnych brak, spalanie spadło zgodnie z tym co już pisałem o jakieś 2-3 setki względem serii, osiągi zdecydowanie lepsze

Polecam www.cinsoft.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> co myślicie o modyfikacji oprogramowania komputera w małych silnikach Diesla?

Ja myślę, że to oprogramowanie zostało wystarczająco zoptymalizowane przez inżynierów w biurze projektowym fabryki i domorosły "tuner" nic lepszego nie zrobi! Wszystkie znane mi przypadki modyfikacji prędzej lub później skończyły się żałośnie facepalm%5B1%5D.gif. Jak masz jakieś zastrzeżenia do posiadanego samochodu, to kup sobie lepszy spełniający oczekiwania grinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak to wpływa na zywotnosc silnika?

> moze lepiej taki program ale powyzej zaprogramowanych obraotów?

Dobry tuner wie jak zrobić, max moc jest przy wyższych obr wtedy. Po 100 tys w silniku zmian nie zauważono, dwumas poszedł do zmiany po 185 tys więc normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja myślę, że to oprogramowanie zostało wystarczająco zoptymalizowane przez inżynierów w biurze

> projektowym fabryki i domorosły "tuner" nic lepszego nie zrobi!

Domorosły może i nie poprawi, taki co ma pojęcie już tak.

>Wszystkie znane mi przypadki

> modyfikacji prędzej lub później skończyły się żałośnie .

Bo Wy tam pandy w benzynie tjuningujecie na paski B6, więc nie dziwota zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak to wpływa na zywotnosc silnika?

> moze lepiej taki program ale powyzej zaprogramowanych obraotów?

Nie ma w tym przypadku słów tzw,,kluczy''. Każdy przypadek jest inny, każdy kierowca jest inny itp.

Generalnie zakładając że program zrobi gość który się zna, będziesz dbał o częstszą wymianę oleju silnikowego i filtrów oraz właściwą eksploatację to dla samego silnika w sensie bloku, głowicy itp różnic wielkich nie będzie. Osprzęt też nie powinien bardziej cierpieć.

Wiadomo, że zazwyczaj dolewa się paliwa i podnosi doładowanie czyli takie elementy jak turbo pracują na podniesionych parametrach, jak nie będziesz o tym pamiętał to możesz przyśpieszyć zużycie tych elementów. To samo tyczy się sprzęgła kpl, dochodzi sporo Nm w niektórych przypadkach spokojnie po 100 Nm i więcej co często bywa 25-30 % wzrostem, są konstrukcje które znoszą to lepiej, są i takie które gorzej. W przypadku małego D4D pewnie za wiele się nie uzyska bo i tak silnik jest dość mocny jak na pojemność. Nie wiem czy jest tam turbina ze zmienną geometrią czy też nie, i ile docelowo się wydłubie. Dobry fachowiec zrobi program wedle życzenia, ale też skoryguje te ,,życzenia'' które często są fantazją niż realnymi możliwościami i nie pozwoli na przegięcie dla dobra klienta jak i swojego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja myślę, że to oprogramowanie zostało wystarczająco zoptymalizowane przez inżynierów w biurze

> projektowym fabryki i domorosły "tuner" nic lepszego nie zrobi! Wszystkie znane mi przypadki

> modyfikacji prędzej lub później skończyły się żałośnie . Jak masz jakieś zastrzeżenia do

> posiadanego samochodu, to kup sobie lepszy spełniający oczekiwania .

Ile znasz tych przypadków ? Jakieś konkrety ?

Ja swoich samochodów miałem robionych cztery, bliscy znajomi to kolejne kilka sztuk, oprócz jednego przypadku w Multipli JTD gdzie były problemy z przeniesieniem napędu (fabrycznie słaby dwumas i sprzęgło) reszta wozów jeździła i jeździ do dziś bez problemów.

Ponadto nikt tu nie piszę o domorosłych tunerach jak to napisałeś, a o fachowcach którzy przysłowiowe zęby zjedli na tego typu modyfikacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli samochod jest ok pod katem silnika i osprzetu to warto. Bedzie palil mniej, stanie sie bardziej elastyczny.

Z zywotnoscia to juz zalezy od konkretnego uzytkownika, jak ktos nie dba i katuje to serie zajezdzi duzo szybciej niz inny user dlubniete auto.

Podjedz do Marcina (CINEK_), daleko nie masz, pogadacie, na pewno odpowie Ci na wiele pytan i wyjasni Twoje watpliwosci wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli samochod jest ok pod katem silnika i osprzetu to warto. Bedzie palil mniej, stanie sie

> bardziej elastyczny.

Autko jest w niezłym stanie, przebieg prawdziwy (60kkm)

Lepsza elastyczność i mniejsze spalanie zawsze się przyda smile.gif

> Podjedz do Marcina (CINEK_), daleko nie masz, pogadacie, na pewno odpowie Ci na wiele pytan i

> wyjasni Twoje watpliwosci

Dzięki za pomysł, skorzystam smile.gif bo pomysł wziął się po rozmowie z Dawidem z Chiptuning Softech (Zwonowice koło Rybnika). Ale zawsze warto skonsultować w innym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Autko jest w niezłym stanie, przebieg prawdziwy (60kkm)

> Lepsza elastyczność i mniejsze spalanie zawsze się przyda

> Dzięki za pomysł, skorzystam bo pomysł wziął się po rozmowie z Dawidem z Chiptuning Softech

> (Zwonowice koło Rybnika). Ale zawsze warto skonsultować w innym miejscu.

Ja jade do cinsoftu ze swoim sadzomiotaczem we wtorek po swietach smile.gif

To sprawdzona firma i chyba nie znalazlem glosow narzekania na prace Marcina. Wprawdzie wyrosl "z ziemi wloskiej" ale robi wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli uważasz, że pan Zbyszek spod monopolowego jest w stanie napisać lepszy soft do ECU jak banda

> inżynierów która projektowała ten silnik to oczywiście

nad Zbyszkiem nie stoi banda ekologów

Nad bandą inżynierów już tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy w domu zwirusowane 1.9tdi. Delikany soft z 90 na 110KM i z autem nic się nie działo. Tata zrobił po sofcie jakieś 20-30kkm i auto nie wykazywało żadnych problemów. Sprzedane dalej jeździ bez problemu u nowego właściciela. Spalanie spadło, dynamika i elastyczność wzrosła. Teraz zbieram się za wirusowanie swojego Focusa bo 100 koni "nie jedzie" wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli uważasz, że pan Zbyszek spod monopolowego jest w stanie napisać lepszy soft do ECU jak banda

> inżynierów która projektowała ten silnik to oczywiście

aż sprawdziłem twoją datę urodzenia hahaha.gif

uważam że fabryczny soft wielu samochodów jest skopany, tak jak już wcześniej ktoś napisał - ekologia.

po naszych ulicach jeździ wiele samochodów które mają zmienione mapy, jeżdżą bezawaryjnie, spalają mniej paliwa - rozsądnie zrobiony program jest nieszkodliwy dla silnika i nie ma żadnego wpływu na jego awaryjność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli uważasz, że pan Zbyszek spod monopolowego jest w stanie napisać lepszy soft do ECU jak banda

> inżynierów która projektowała ten silnik to oczywiście

jeszcze jedno... tak a propos tego czym jeździsz i imienia Zbyszek.

Taki mój jeden sąsiad jest dużo mądrzejszy niż inżynierowie z Mitasubiszi widocznie bo sobie stuningował furę razem z ojcem i wujkiem. A tak z pyska patrząc to bym mu dyplomu MENSY nie dał.

0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hundę?

> Napisz ile przyrostu KM i Nm przyrosło.

Celuje w bezpieczne 180+ KM i ok 400Nm.

Seria byla z gratisem 8KM i 20Nm, zalozylem FMIC, ktory tez wg info z podobnych setupow troche dodaje.

Ten silnik spokojnie wchodzi na poziom 200+KM, problemem jest sprzeglo a w zasadzie docisk. Ale jest kilka przepisow na mocniejsze, wiec jak seria padnie to bedzie cos mocniejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> co myślicie o modyfikacji oprogramowania komputera w małych silnikach Diesla?

bardzo ogolne pytanie.

W malych silnikach zazwyczaj sa delikatne elementy. Jak ktos zrobi za mocny program to auto sie popsuje.

Z malego silnika nie bedziesz mial duzego przyrostu mocy - wiec i efekt bedzie taki sobie...

ale co kto lubi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bedzie dzialac tak jak silnik fabryczny bo to inna liga. Maja chociaz swoje laboratiorium? Nie grinser006.gif Tuning polega na zwikeszeniu dawki paliwa, powietrze i troche pogrzebia i jest wiecej KM. To tak w skrocie. Oczywsicie mozna wyrzucic DPF, wymienic klapy i Fiat bedize jechal jak Mercedes.

Nie jestem przeciwnikiem ale nie onanizowalbym sie nad tym jak tu niektorzy jaki to jest ekonomiczny i szybki jednoczesnie. Zrobisz tunning przejedziesz 100kkm sprzedasz i nawet nie poczujesz. A rownie dobrze moze sie cos wysrac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli uważasz, że pan Zbyszek spod monopolowego jest w stanie napisać lepszy soft do ECU jak banda

> inżynierów która projektowała ten silnik to oczywiście

Żaden z tunerów nie pisze nowego softu bo to zadanie bardzo trudne i bezsensowne z goła w fabrycznych samochodach - oni poprawiają niektóre parametry softu fabrycznego wykorzystując drzemiące rezerwy zwykle celowo pozostawione przez inżynierów. Tak bym to w skrócie ujął.

Piszę oczywiście o przypadkach zwykłych modyfikacji, a nie budowania samochodów od podstaw pod konkretny cel itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym samochodzie miałem/mam zmieniony ,,zdrowo'' soft i nic się nigdy nie działo ok.gif

Warunek-profi zakład/gośc, dbanie o turbinę, częstsze wymiany dobrego oleju i śmiem twierdzić, że dużo ludzi bardziej by zużyło serię niż ja po programie.

Miałem też chipowany jeden z najmniejszych diesli-1.3multijet(cdti) i oprócz fatalnego dołu do 2tys. obr., który pozostał lepsza jazda-elastyczność, spalanie prawie takie samo ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli uważasz, że pan Zbyszek spod monopolowego jest w stanie napisać lepszy soft do ECU jak banda

> inżynierów która projektowała ten silnik to oczywiście

Dlatego też pytam, nie o tjuning typu skrzydło na klapę favoritki, czy chipa typu opornik z alledrogo,

ale o modyfikację programu przez osoby które robią to profesjonalnie i nie są ograniczone wytycznymi pseudoekologów lub księgowych.

Wiem, że Yaris II to nie rasowa rajdówka, ale mam nadzieję że można poprawić trochę dynamikę. Nie zamierzam obniżać zawieszenia, modyfikować wydechu itd.

Obecnie jest dobrze 893goodvibes.gif, ale chciałbym, żeby było lepiej cool.gif

Tak jak pisałem, przebieg nie jest duży (60 kkm), olej wymieniany regularnie (Millers C2), filtry oryginalne lub Mann'a,

samochód kupiony nowy, nie był katowany, ze sprzęgła nie strzelałem, chyba jest zadbany zlosnik.gif

Chyba wpuszczę mu wirusa zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obecnie jest dobrze , ale chciałbym, żeby było lepiej

Będzie trochę lepiej przez 20 czy 30 tys. km jak zaczniesz to wykorzystywać i to też nie za darmo. Potem zaczną się kłopoty z turbinami, panewkami, braniem oleju, sprzęgłem, półosiami i zadawanie głupich pytań na forach motoryzacyjnych hehe.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja myślę, że to oprogramowanie zostało wystarczająco zoptymalizowane przez inżynierów w biurze

> projektowym fabryki i domorosły "tuner" nic lepszego nie zrobi! Wszystkie znane mi przypadki

> modyfikacji prędzej lub później skończyły się żałośnie . Jak masz jakieś zastrzeżenia do

> posiadanego samochodu, to kup sobie lepszy spełniający oczekiwania .

Tja, tylko zespol inzynierow musi sie dopasowac do odpowiednich norm emisji spalin, eko srodowiska itd. + zrobienie odpowiedniej gamy silnikow dla danego modelu. Nie taniej zrobic dwa modele np. 130 km i 160 km wgrywajac odpowiedni soft w fabryce? (tylko prosty przyklad) co do awaryjnosci... Przypadkowy gosc pewnie spapra robote, ktos kto sie zna, wie co moze, a czego nie... ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Będzie trochę lepiej przez 20 czy 30 tys. km jak zaczniesz to wykorzystywać i to też nie za darmo.

> Potem zaczną się kłopoty z turbinami, panewkami, braniem oleju, sprzęgłem, półosiami i

> zadawanie głupich pytań na forach motoryzacyjnych .

no patrz, znam osobiscie kilka przypadkow silnika D-4D 2.0 z boxem V-tech'a , o przebiegach od 50 k km do 160 k km i nic z opisanych przez Ciebie sytuacji miejsca nie mialo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Będzie trochę lepiej przez 20 czy 30 tys. km jak zaczniesz to wykorzystywać i to też nie za darmo.

> Potem zaczną się kłopoty z turbinami, panewkami, braniem oleju, sprzęgłem, półosiami i

> zadawanie głupich pytań na forach motoryzacyjnych .

Od razu widać że nie masz pojęcia o chiptuningu, jeśli już to miałeś styczność z domorosłymi cziptónerami z_lol1.gif o czym wspominałeś, to co piszesz jest stekiem bzdur i każdy kto miał/ma samochód zrobiony w dobrym zakładzie nie boryka się z takimi problemami. Kumpel prawie 200 tys nastukał w kultowym pasku be5, zrobiony z 90 na 143KM i jakoś nie miał żadnej przypadłości, inni których znam również, każdy natomiast co miał chętnie zrobiłby/zrobi w kolejnym samochodzie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jestem przeciwnikiem ale nie onanizowalbym sie nad tym jak tu niektorzy jaki to jest

> ekonomiczny i szybki jednoczesnie. Zrobisz tunning przejedziesz 100kkm sprzedasz i nawet nie

> poczujesz. A rownie dobrze moze sie cos wysrac.

Z ta ekonomicznoscia pewnie zalezy od silnika, ale w przypadku mojego auta, egzemplarze po programie pala mnie - w trasie nawet o 1 litr smile.gif

Szybciej pada sprzeglo, ale nawet w serii czesto pada ponizej 100kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Celuje w bezpieczne 180+ KM i ok 400Nm.

> Seria byla z gratisem 8KM i 20Nm, zalozylem FMIC, ktory tez wg info z podobnych setupow troche

> dodaje.

> Ten silnik spokojnie wchodzi na poziom 200+KM, problemem jest sprzeglo a w zasadzie docisk. Ale

> jest kilka przepisow na mocniejsze, wiec jak seria padnie to bedzie cos mocniejszego.

no wlasnie chyba za bardzo nie ma opcji na to sprzeglo

wiem, wiem, zaraz napoiszesz type s itd

robil juz to ktos? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie polecam

> Kolega sobie kiedyś 1,4TDI w polówce zaczipował i źle się to skończyło.

> Do rowu wpadł i skasował auto.

Pytanie tylko, czy powodem wjechania do rowu, była usterka mechaniczna powstała z nadmiernego wysilenia silnika? Czy też kolega poczuł moc pod nogą i postanowił sprawdzić kilka praw fizyki w praktyce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie tylko, czy powodem wjechania do rowu, była usterka mechaniczna powstała z nadmiernego

> wysilenia silnika? Czy też kolega poczuł moc pod nogą i postanowił sprawdzić kilka praw fizyki

> w praktyce?

jak to mówią: prędkość była ok tylko zakręt za ciasny. grinser006.gif

A z silnikiem było wszystko ok przez 2-3 lata od zawirusowania aż do dzwona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wlasnie chyba za bardzo nie ma opcji na to sprzeglo

> wiem, wiem, zaraz napoiszesz type s itd

> robil juz to ktos?

Jedna z opcji jest tak jak napisales z TypeSa (znam co najmniej dwa auta z tym sprzeglem), druga opcja - tez juz trenowana na civicklubie jest dodatkowe wzmocnienie tego sprzegla.

Kolejna swieza opcja jest wzmocnione sprzeglo Sachsa - tu chyba jeszcze nikt nie sprawdzal, bo pojawilo sie w ofercie niedawno.

Dodatkowo, wg pana Radzikowskiego nawet standardowe sprzeglo Sachsa mozna wzmocnic bo ma troche inna konstrukcje niz OEM - tu tez nie mam info, czy ktos to zrobil

Sa tez wzmacniane sprzegla z CG Motorsport z UK - i jezdzi tego troche na wyspach ale i u nas zdaje sie kilka egzemplarzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak to mówią: prędkość była ok tylko zakręt za ciasny.

> A z silnikiem było wszystko ok przez 2-3 lata od zawirusowania aż do dzwona.

Czyli jest rozwiązanie grinser006.gif Założyciel wątku powinien zawirusować Tojkę i zaraz po zabiegu zamknąć ją na zawsze w garażu skromny.gif Gdyby jednak nie mógł powstrzymać się od jej odpalania, powinien postawić ją na koziołkach, a koła zdjąć i sprzedać zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Będzie trochę lepiej przez 20 czy 30 tys. km jak zaczniesz to wykorzystywać i to też nie za darmo.

> Potem zaczną się kłopoty z turbinami, panewkami, braniem oleju, sprzęgłem, półosiami i

> zadawanie głupich pytań na forach motoryzacyjnych .

facepalm%5B1%5D.gif

Czasem mógłbyś się już powstrzymać od nabijania licznika i pisania głupot hehe.gif

Pamiętaj, generalizowanie to straszny błąd!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedna z opcji jest tak jak napisales z TypeSa (znam co najmniej dwa auta z tym sprzeglem), druga

> opcja - tez juz trenowana na civicklubie jest dodatkowe wzmocnienie tego sprzegla.

> Kolejna swieza opcja jest wzmocnione sprzeglo Sachsa - tu chyba jeszcze nikt nie sprawdzal, bo

> pojawilo sie w ofercie niedawno.

> Dodatkowo, wg pana Radzikowskiego nawet standardowe sprzeglo Sachsa mozna wzmocnic bo ma troche

> inna konstrukcje niz OEM - tu tez nie mam info, czy ktos to zrobil

> Sa tez wzmacniane sprzegla z CG Motorsport z UK - i jezdzi tego troche na wyspach ale i u nas zdaje

> sie kilka egzemplarzy

orientowales sie w kosztach ?? wink.gif

do 200 jednomas i lepsze sprzeglo powinny wydac jak nie bedziesz hardkorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> orientowales sie w kosztach ??

> do 200 jednomas i lepsze sprzeglo powinny wydac jak nie bedziesz hardkorem

Koszty w wiekszosci wariantow zamykaja sie w 2k za zestaw sprzegla.

A co do SMF to chyba tylko Szymon (butler) na civicklubie poszedl w ta opcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nad Zbyszkiem nie stoi banda ekologów

> Nad bandą inżynierów już tak.

problem pana Zbyszka polega na tym, że nie stoi nad nim też księgowy który stwierdził, że takie rzeczy jak np głupie sprzęgło czy panewki są na styk do mocy samochodu, czy np korby z niższej jakościowo stali które się ukręcą pod większym naprężeniem

rozumiem remap, jeżeli się gruntownie przerobiło silnik i jest on potrzebny bo fabryczny soft nie ogarnia tego co się w nim dzieje (vel 4turbo / 7motorsport etc), ale drutowanie fabrycznego silnika? Tylko po koszcie tego % który był pozostawiony żeby silnik osiągał jakiś sensowny przebieg i był w miarę bezawaryjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszcze jedno... tak a propos tego czym jeździsz i imienia Zbyszek.

> Taki mój jeden sąsiad jest dużo mądrzejszy niż inżynierowie z Mitasubiszi widocznie bo sobie

> stuningował furę razem z ojcem i wujkiem. A tak z pyska patrząc to bym mu dyplomu MENSY nie

> dał.

J/W

weak troll is weak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Będzie trochę lepiej przez 20 czy 30 tys. km jak zaczniesz to wykorzystywać i to też nie za darmo.

> Potem zaczną się kłopoty z turbinami, panewkami, braniem oleju, sprzęgłem, półosiami i

> zadawanie głupich pytań na forach motoryzacyjnych .

jestem tego samego zdania, znam też dwa przypadki dokładnie takich objawów, jeden z nich był flashowany we wcześniej wspomnianym cinsofcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.