Skocz do zawartości

I na mnie padło - co wybrać taniego na dojazdy do pracy


cesarz

Rekomendowane odpowiedzi

Ogólnie nie długo będę robił 140km dziennie.

Saab sporo pali szczególnie przy mojej ciężkiej nodze + koszty cześci zawieszenia itd też nie są niskie.

Mitsu kosztowa na 100km wychodzi nawet więcej niz Saabinka. Poza tym umiera skrzynia bo geniusz kuzyn ją zajechał więc długo pewnie już nie pożyje.

Więc zostaje kupić coś co mało spali i jest tanie w utrzymaniu.

Kwota max 8k.

Myślałem o czymś w style 107 może Panda? Ta druga chyba wygodniejsza?

A może ktoś ma Stilo 1.2 80km w 6 biegach? Teoretycznie takie połączenie powinno dawać niskie spalanie - ale jak wygląda awaryjność tego auta?

Może coś innego? Antypatie nie ważne mozę być skoda może być Renault 270751858-jezyk.gif Może być jakis prosty diesel ale wole benzyne i zamontować gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie nie długo będę robił 140km dziennie.

> Saab sporo pali szczególnie przy mojej ciężkiej nodze + koszty cześci zawieszenia itd też nie są

> niskie.

> Mitsu kosztowa na 100km wychodzi nawet więcej niz Saabinka. Poza tym umiera skrzynia bo geniusz

> kuzyn ją zajechał więc długo pewnie już nie pożyje.

> Więc zostaje kupić coś co mało spali i jest tanie w utrzymaniu.

> Kwota max 8k.

> Myślałem o czymś w style 107 może Panda? Ta druga chyba wygodniejsza?

> A może ktoś ma Stilo 1.2 80km w 6 biegach? Teoretycznie takie połączenie powinno dawać niskie

> spalanie - ale jak wygląda awaryjność tego auta?

> Może coś innego? Antypatie nie ważne mozę być skoda może być Renault Może być jakis prosty diesel

> ale wole benzyne i zamontować gaz.

Jak ma być tanie to jakas Panda z gazem. Im wyzsza klasa auta tym cześci droższe. U ojca w renault kangoo 1.2 75 KM wymiana rozrzadu z częściami to ok 500 zl, wymiana sprzegla rownież 500 zl i takie auto uważam za tanie w utrzymaniu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie nie długo będę robił 140km dziennie.

> Saab sporo pali szczególnie przy mojej ciężkiej nodze + koszty cześci zawieszenia itd też nie są

> niskie.

> Mitsu kosztowa na 100km wychodzi nawet więcej niz Saabinka. Poza tym umiera skrzynia bo geniusz

> kuzyn ją zajechał więc długo pewnie już nie pożyje.

> Więc zostaje kupić coś co mało spali i jest tanie w utrzymaniu.

> Kwota max 8k.

> Myślałem o czymś w style 107 może Panda? Ta druga chyba wygodniejsza?

> A może ktoś ma Stilo 1.2 80km w 6 biegach? Teoretycznie takie połączenie powinno dawać niskie

> spalanie - ale jak wygląda awaryjność tego auta?

> Może coś innego? Antypatie nie ważne mozę być skoda może być Renault Może być jakis prosty diesel

> ale wole benzyne i zamontować gaz.

jakiegoś małego dieselka proponuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie nie długo będę robił 140km dziennie.

> Saab sporo pali szczególnie przy mojej ciężkiej nodze + koszty cześci zawieszenia itd też nie są

> niskie.

> Mitsu kosztowa na 100km wychodzi nawet więcej niz Saabinka. Poza tym umiera skrzynia bo geniusz

> kuzyn ją zajechał więc długo pewnie już nie pożyje.

> Więc zostaje kupić coś co mało spali i jest tanie w utrzymaniu.

> Kwota max 8k.

> Myślałem o czymś w style 107 może Panda? Ta druga chyba wygodniejsza?

> A może ktoś ma Stilo 1.2 80km w 6 biegach? Teoretycznie takie połączenie powinno dawać niskie

> spalanie - ale jak wygląda awaryjność tego auta?

> Może coś innego? Antypatie nie ważne mozę być skoda może być Renault Może być jakis prosty diesel

> ale wole benzyne i zamontować gaz.

Panda jest raczej bezproblemowa o ile nie sprawia Ci dyskomfortu podróżowanie takim małym pierdkiem. Nie wiem czy znajdziesz coś dobrego za 8k ale próbuj. Co do Stilona to ja bym olał 1,2 i wziął większy silnik jak ma być LPG, w trasie się przyda. W Stilo kapryśna bywa elektronika ale i z tym można sobie poradzić, buda trwała, mechanika z tych prostszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakoś dziwnie tanio za sam rozrząd na nr klienta w intercarsie razem z pompą wody wyszło koło 5

> stów- a gdzie jeszcze robocizna ?

Nie znam cen do francuskich ale do Stilona 1,6 kompletny rozrząd Contitecha kosztuje niecałe 240zł. Panda jest pewnie jeszcze tańsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie nie długo będę robił 140km dziennie.

> Saab sporo pali szczególnie przy mojej ciężkiej nodze + koszty cześci zawieszenia itd też nie są

> niskie.

> Mitsu kosztowa na 100km wychodzi nawet więcej niz Saabinka. Poza tym umiera skrzynia bo geniusz

> kuzyn ją zajechał więc długo pewnie już nie pożyje.

> Więc zostaje kupić coś co mało spali i jest tanie w utrzymaniu.

> Kwota max 8k.

> Myślałem o czymś w style 107 może Panda? Ta druga chyba wygodniejsza?

> A może ktoś ma Stilo 1.2 80km w 6 biegach? Teoretycznie takie połączenie powinno dawać niskie

> spalanie - ale jak wygląda awaryjność tego auta?

> Może coś innego? Antypatie nie ważne mozę być skoda może być Renault Może być jakis prosty diesel

> ale wole benzyne i zamontować gaz.

to moze yaris?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może ktoś ma Stilo 1.2 80km w 6 biegach?

Stilo to jest krowa, nawet 3D waży 1300 kilo panic.gif, co byś tam za silnik nie wsadził to musi spalić dychę facepalm%5B1%5D.gif. Jak szukasz taniego jeżdżenia, to tylko segment A lub B z silnikami do 1,1 z gazem. Już nie powiem, że Tico grinser006.gif, ale 106, Saxo, Clio. Fiaty palą dużo, nawet dużo za dużo do swoich możliwości zlosnik.gif. 140 km samochodem do pracy... Jak by na to nie patrzeć poszukaj sobie kumpli do zrzutki na paliwo, albo pracy bliżej domu grinser006.gif. Chyba że masz bardzo niszowy zawód i jesteś bardzo potrzebny pracodawcy, to poproś o samochód służbowy biglaugh.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma być bez gazu za 8k czy z gazem?

Może być bez - gaz się zamontuje to nie jest problem wink.gif

Saxo, 106 to chyba dobry trop nawet 1.5d.

A Xsara 1.4 lub 1,6 z gazem ile realnie na trasie spali?

Co do dojazdy - droga jest dobra, dojazd zajmuje jakieś 50 minut dzisiaj dojechać do siebie 10 km z pracy do domu we wro mi zajeło 40 rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może być bez - gaz się zamontuje to nie jest problem

> Saxo, 106 to chyba dobry trop nawet 1.5d.

> Co do dojazdy - droga jest dobra, dojazd zajmuje jakieś 50 minut dzisiaj dojechać do siebie 10 km z

> pracy do domu we wro mi zajeło 40

dojeżdżałem kiedyś do pracy z kumplem ax -em z silnikiem diesla. Głośny w środku ale paliwa tyle co nic łykał zlosnik.gif Po obwodnicy max 100 km/h ale spalenie koło 4 litrów ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto klasy A ma ten minus, że jest mniej trwałe

ja polecam tanie kompakty (np. lanosa)

może znajdziesz jeszcze jakąś astre I z małym przebiegiem

wtedy wygoda w miarę jest, trwałość również

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może być bez - gaz się zamontuje to nie jest problem

> Saxo, 106 to chyba dobry trop nawet 1.5d.

> A Xsara 1.4 lub 1,6 z gazem ile realnie na trasie spali?

> Co do dojazdy - droga jest dobra, dojazd zajmuje jakieś 50 minut dzisiaj dojechać do siebie 10 km z

> pracy do domu we wro mi zajeło 40

To polecam lacetti ok.gif

http://otomoto.pl/chevrolet-lacetti-klima-elektryka-abs-C33062154.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stilo to jest krowa, nawet 3D waży 1300 kilo , co byś tam za silnik nie wsadził to musi spalić

> dychę .

Na trasie spali 8,5 litra LPG. To chyba raczej tanio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jest drogo - pytanie jak to wytrzymałe jest bo nie znam auta a że to GM to różnie bywa jak

> wiadomo

Trwałe i wygodne wozy w trasy ok.gif Też robię podobne 100 km dziennie codziennie i nie pchałbym się w nic poniżej segmentu B.

> Podobno Panda 69km potrafi zejść do 6 litrów lpg - ale nie wiem na ile to prawda a na ile wishful

> thinking jak 4 litry w passacie

Długi tak będziesz jeździł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 8kzł to ja bym się rozglądał za Astrą G 1.7DTI (Y17DT). skromny.gif

Spalanie śmiesznie niskie, silnik prosty, tanie części.

Znajdziesz w każdej wersji nadwozia i wyposażenia. wink.gif

I chyba jednak lepszy kompakt na takie odcinki niż małe auta. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobno Panda 69km potrafi zejść do 6 litrów lpg

Pandę II miałem pięć lat (1,1/55 koni), tylko na benzynie. Starej paliła 8, jak ja wyjeździłem bak było koło 7 litrów na sto. Tyle nawet Lanos 1,6 nie wciągał hehe.giffacepalm%5B1%5D.gif. Cee'd ma na kompie 6,9, Clio 5,4. Nie idźmy tą drogą old.gifzlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pandę II miałem pięć lat (1,1/55 koni), tylko na benzynie. Starej paliła 8, jak ja wyjeździłem bak

> było koło 7 litrów na sto. Tyle nawet Lanos 1,6 nie wciągał . Cee'd ma na kompie 6,9, Clio

> 5,4. Nie idźmy tą drogą .

A instalka mieszalnikowa czy sekwencja?

Tfu nie doczytałem że benzyna. To faktycznie dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba faktycznie sie rozglądne za Lacetti/Xsarą/Astrą.

> A ten 1.7 to ile pali? I mam nadzieje ze to nie jest to samo Guano co 2.2 DTI w saabach/vectrach

> itc

szukasz oszczędności i chcesz kupić popularnego wśród przedstawicieli handlowych diesla za 8 tysi?

Weź się rozejrzyj za czymś z LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę wszystkich zmartwić. Nie ma żadnego Daihatsu spełniającego kryteria wink.gif

Za to Civic 1,4 VI generacji to jest coś czym zrobiłem kiedyś, służbowo setki tysięcy kilometrów i nigdy mnie nie zawiódł. Całkowicie bezawaryjny. W trasie spalanie około 5l.

Jeśli uda się znaleźć egzemplarz bez zaawansowanej korozji tylnych nadkoli i lekki hałas powyżej 100km/h będzie akceptowalny to może być dobry wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No w sumie racja

> Najbezpieczniej będzie faktycznie słabą benzynke bez gazu i dodać gaz ;P

nie. Auta w tej cenie kupuje sie już z instalacją. Jak najlepszą i jak najnowszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Punto 1,2 8v paliło mi około 8 litrów lpg astra 1,8 16v około 9 litrów. Na taką trasę brał bym opla

> mniej zmęczy, cichszy, bezpieczniejszy. Dwu drzwiowy znajdziesz w fajnej cenie.

astrą 2 strasznie źle się jeździ w trasie. Ma niewygodną pozycję za kierownicą. 50km tym samochodem na raz i już czuć zmęczenie.

Poza tym nie wiem co jest nie tak z tym układem kierowniczym w tych samochodach ale go nie lubię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> panda pali sporo. bez lpg nie ma sensu

Jezdzilem ostatnio tydzien Panda z wypozyczalni i z klima palila ok 6 litrow...

Ale 140km dziennie to mordega tym autem.

Osiagi zadne i plecy maja dosc po godzinie grinser006.gif

To sie nadaje jedynie na krotkie dojazdy po miescie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezdzilem ostatnio tydzien Panda z wypozyczalni i z klima palila ok 6 litrow...

nie wiem jak to zrobiłeś i jaki silnik ale gratuluję. ok.gif

> Ale 140km dziennie to mordega tym autem.

> Osiagi zadne i plecy maja dosc po godzinie

tak. Fotel nie jest wygodny i szybko się zużywa, pęka konstrukcja. Ja w pandzie zmieniłem oryginalny fotel na kubeł i było wygodniej cool.gif

> To sie nadaje jedynie na krotkie dojazdy po miescie

bo chyba do tego zostało stworzone grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> astrą 2 strasznie źle się jeździ w trasie. Ma niewygodną pozycję za kierownicą. 50km tym samochodem

> na raz i już czuć zmęczenie.

Tu się zgodzę... nie dość, że fotele niczym taborety z PRLu to głośno jak w kombajnie...

Szukałbym czegoś w miarę mocnego (wszelkie wynalazki z 60 narwanymi końmi odpuśiłbym, bo szybko szlak będzie w takim autku trafiał), z długim najwyższym biegiem i dobrze wyciszonego.

Budżet 8 tysiaków na wiele nie pozwoli, ale już jakiś wybór jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> astrą 2 strasznie źle się jeździ w trasie. Ma niewygodną pozycję za kierownicą. 50km tym samochodem

> na raz i już czuć zmęczenie.

> Poza tym nie wiem co jest nie tak z tym układem kierowniczym w tych samochodach ale go nie lubię.

Ja akurat lubię jeździć astrą i uważam inaczej. Ale nie na to chciałem zwrócić uwagę tylko na to że te małe silniki nie są wcale takie ekonomiczne z lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie takie sztuki znalazłem na allegro:

http://otomoto.pl/chevrolet-lacetti-1-8-automatic-C33137835.html

Ciekawa opcja - jeśli nie pali strasznie w trasie? Pewnie jeszcze można sporo zejść z ceny bo wątpie żeby było dużo chętnych na lacetti w automacie smile.gif Ten automat to zwykła 4 biegówka czy jakies elektronicznie trololo?

Widzę że Thalie są tanie:

http://otomoto.pl/renault-thalia-1-4-lpgsekwencja-klimatyzacja-C32314547.html

Pytanie czy dlatego że są paskudne czy po prostu kiepskie pod względem awaryjności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W majówkę zrobiłem Stilo 1.2 400km w dwie osoby , predkosci rozne w granicach 100 - 160 - srednie 5,8 PB

Nie wiem jakiej jestes postury, ale dla mnie w Pandzie jest ciasno i przeszkadza mi drazek skrzyni biegow wysuniety do przodu i zawadzam o niego kolanem zlosnik.gif

Raczej dla drobniejszych osob auto.

Potrzebowałem małego auta ale zarazem szerokiego i wygodnego w środku. Stilo jest naprawde wygodnym szerokim kompaktem.

Srednie po miescie ~ 7,0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laguna I, ewentualnie II jak nie boisz się opinii o aucie. Silnik benzynowy z LPG i masz wygodny transport. Nie szukaj nic klasy miejskiej, kompakt jak masz codziennie jechać 140 km do roboty. Musi być wygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie nie długo będę robił 140km dziennie.

> Saab sporo pali szczególnie przy mojej ciężkiej nodze + koszty cześci zawieszenia itd też nie są

> niskie.

> Mitsu kosztowa na 100km wychodzi nawet więcej niz Saabinka. Poza tym umiera skrzynia bo geniusz

> kuzyn ją zajechał więc długo pewnie już nie pożyje.

> Więc zostaje kupić coś co mało spali i jest tanie w utrzymaniu.

> Kwota max 8k.

> Myślałem o czymś w style 107 może Panda? Ta druga chyba wygodniejsza?

> A może ktoś ma Stilo 1.2 80km w 6 biegach? Teoretycznie takie połączenie powinno dawać niskie

> spalanie - ale jak wygląda awaryjność tego auta?

> Może coś innego? Antypatie nie ważne mozę być skoda może być Renault Może być jakis prosty diesel

> ale wole benzyne i zamontować gaz.

Ostatnio znajomy kupił astrę II 1.4 w podtlenkiem za jakieś śmieszne pieniądze i w ciągu pół roku mu się zwróciło w stosunku do jazy 1.9 mjtd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja jak liczę to maly dieselek musiałby palic 3.3l ropy, żeby zrównalo się to kosztowo z 8l

> LPG/100km.

źle liczysz.

dolicz benzynę (na krótkich trasach i w zimie całkiem sporo)

dolicz koszt serwisu LPG

dolicz możliwe awarie dodatkowego osprzętu

dolicz koszt montażu lub wyższą cenę zakupu z gotową instalacją

ale..

odlicz mniejszą utratę wartości takiego auta i jego wyższą cenę sprzedaży za jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.