AstraC Napisano 27 Maja 2014 Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 Sytuacja: Samochód jedzie na tempomacie 130km/h od Grójca do Jedlińska - będzie tego pewnie z 70km, po dojechaniu do Jedlińska staje na światłach - przy ruszaniu przydymia wyraźnie na czarno (tutaj pewnie każdy podał by diagnozę wtryski), drugie światła samochód rusza z podobnym przyspieszeniem i co...? Nic, ZERO dymu, teraz czas na diagnozy: 1. Wtryski - moim zdaniem nie, bo by dymił cały czas - chyba że któryś się przycina? 2. Turbo - nie daje odpowiedniego ciśnienia i zalewa go? Tylko czy problem by nie występował non stop? 3. Jakiś zawór sterowania turbiną się przycina i j/w zalewa go? Silnik Ford 2.0TDCI 140KM czyli silnik PSA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 27 Maja 2014 Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 > 3. Jakiś zawór sterowania turbiną się przycina i j/w zalewa go? zawor sterujacy turbosprezarka to, z tego co wiem, czesty problem w tym silniku, wiec mozesz sie nim zainteresowac chociaz u siebie nie zaobserowalem dymienia a czy jak przyspieszasz powiedzmy na Vbiegu w przedziale 2000-3000 obrotow to przyspiesza plynnie, czy sa moze momenty zawahania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 27 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 > zawor sterujacy turbosprezarka to, z tego co wiem, czesty problem w tym silniku, wiec mozesz sie > nim zainteresowac > chociaz u siebie nie zaobserowalem dymienia > a czy jak przyspieszasz powiedzmy na Vbiegu w przedziale 2000-3000 obrotow to przyspiesza plynnie, > czy sa moze momenty zawahania? Raczej płynnie, aczkolwiek przy dużym obciążeniu (4 dorosłe osoby + 3 dzieci z fotelikami i wózkami) zdarzyło się jakby tak delikatnie zmniejszył tempo przyspieszania po czym wróciło do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 27 Maja 2014 Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 > zdarzyło się jakby tak delikatnie zmniejszył tempo przyspieszania po czym wróciło do > normy. dlugi byl ten moment zawahania? u mnie im wyzszy bieg tym latwiej bylo to zaobserowac poza tym to wystepowalo tylko przedziale 2000-3000obr, ponizej i powyzej bylo ok wysoka temperatura i wlaczona klima troche zwiekszaly ten efekt, ale za to glowy nie daje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 27 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 > dlugi byl ten moment zawahania? Ja wiem z 0.5 sek. > u mnie im wyzszy bieg tym latwiej bylo to zaobserowac > poza tym to wystepowalo tylko przedziale 2000-3000obr, ponizej i powyzej bylo ok > wysoka temperatura i wlaczona klima troche zwiekszaly ten efekt, ale za to glowy nie daje I czym się skończyło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 27 Maja 2014 Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 > Ja wiem z 0.5 sek. > I czym się skończyło? jezdzilem z tym przez jakis czas, bo nikt nie wiedzial jaka moze byc tego przyczyna (nie bylo zadnych bledow), az popsulo sie do tego stopnia, ze na autostradzie nie moglem przekroczyc 140km/h bo silnik przechodzil w tryb awaryjny (wtedy juz byl blad "zbyt wysokie cisnienie doladowania") skonczylo sie wymiana zaworu sterujacego turbosprezarka (kilkaset zl w ASO) i problem zniknal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 może puszcza turbinka olej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 > może puszcza turbinka olej... Wtedy by dymił na niebiesko a po drugie to olej ubywałby z silnika a nic autor o tym nie wspomina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 > Silnik Ford 2.0TDCI 140KM czyli silnik PSA. czy auto ma filtr DPF ? mogło nastąpić wypalanie i nie było zakończone bo akurat auto się zatrzymało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarekB Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 może egr usyfiony i się nie domyka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 > Wtedy by dymił na niebiesko a po drugie to olej ubywałby z silnika a nic autor o tym nie wspomina a niekoniecznie... może właśnie przykopcać na czarno dodatkowo jak EGR sie uwalił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 > czy auto ma filtr DPF ? mogło nastąpić wypalanie i nie było zakończone bo akurat auto się > zatrzymało. Te z obstawiam wypalanie filtra. Przy kolejnej trasie daj mu trochę po wyższych obrotach (nie musi być na 6 biegu ) i objawy powinny ustąpić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 Cały układ szczelny? Intercooler cały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 > czy auto ma filtr DPF ? mogło nastąpić wypalanie i nie było zakończone bo akurat auto się > zatrzymało. czarny dym przy wypalaniu DPF? raczej nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 > Sytuacja: > Samochód jedzie na tempomacie 130km/h od Grójca do Jedlińska - będzie tego pewnie z 70km, po > dojechaniu do Jedlińska staje na światłach - przy ruszaniu przydymia wyraźnie na czarno (tutaj > pewnie każdy podał by diagnozę wtryski), drugie światła samochód rusza z podobnym > przyspieszeniem i co...? Nic, ZERO dymu, teraz czas na diagnozy: > 1. Wtryski - moim zdaniem nie, bo by dymił cały czas - chyba że któryś się przycina? > 2. Turbo - nie daje odpowiedniego ciśnienia i zalewa go? Tylko czy problem by nie występował non > stop? > 3. Jakiś zawór sterowania turbiną się przycina i j/w zalewa go? > Silnik Ford 2.0TDCI 140KM czyli silnik PSA. Jest jeszcze opcja 4. Najzwyczajniej w świecie osiągnął punkt dymienia. Są to określone warunki obciążenia silnika diesela, w którym zadymi. Na załaczonym wykresie jest to zaznaczone odpowiednią krzywą. Dopiero nadmierne dymienie przy każdym ruszeniu będzie zwiastowało awarię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 A te 130km/h to jakie obroty silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 29 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > Cały układ szczelny? Intercooler cały? Nie wiem, pooglądam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 29 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > Sytuacja: > Samochód jedzie na tempomacie 130km/h od Grójca do Jedlińska - będzie tego pewnie z 70km, po > dojechaniu do Jedlińska staje na światłach - przy ruszaniu przydymia wyraźnie na czarno (tutaj > pewnie każdy podał by diagnozę wtryski), drugie światła samochód rusza z podobnym > przyspieszeniem i co...? Nic, ZERO dymu, teraz czas na diagnozy: > 1. Wtryski - moim zdaniem nie, bo by dymił cały czas - chyba że któryś się przycina? > 2. Turbo - nie daje odpowiedniego ciśnienia i zalewa go? Tylko czy problem by nie występował non > stop? > 3. Jakiś zawór sterowania turbiną się przycina i j/w zalewa go? > Silnik Ford 2.0TDCI 140KM czyli silnik PSA. Zmiana diagnozy - przydymia nie na czarno tylko zdaje się na niebieskawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > Zmiana diagnozy - przydymia nie na czarno tylko zdaje się na niebieskawo. DPF. A tak poza tematem, to widzę, że obaj "zdrajcy" Opli na rzecz Fordów nieźle umoczyli Jeden toczy walkę z s-maxem a drugi zaczyna z galaxym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > DPF. Albo turbosprężarka - czasami poddymiają co chwilę a nie cały czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 29 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > DPF. Nie ma. > A tak poza tematem, to widzę, że obaj "zdrajcy" Opli na rzecz Fordów nieźle umoczyli > Jeden toczy walkę z s-maxem a drugi zaczyna z galaxym. No powód do radości jak nie wiem. Poza tym jeszcze nie wiem czy zaczynam - niebieski dym to olej, a oleju przez 1000kkm nie ubyło ani kropli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 29 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > Albo turbosprężarka - czasami poddymiają co chwilę a nie cały czas. I niestety to ja obstawiam. Słychać ją już dość mocno (świst) a poza tym silnik chodzi bardzo ok, ma moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 8 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 Sprawa wygląda tak, nie ruszałem nic - ale dymienie się pogarsza i to coraz szybciej. Coraz mocniej i mocniej dymi na czarno, moc ma, jedzie bez problemów - gość z ASO podsunął mi EGR, ma to sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > Sprawa wygląda tak, nie ruszałem nic - ale dymienie się pogarsza i to coraz szybciej. Coraz mocniej > i mocniej dymi na czarno, moc ma, jedzie bez problemów - gość z ASO podsunął mi EGR, ma to > sens? Ma, chociaż jak się zasyfi można odczuć ale niekoniecznie delikatny spadek mocy (nie zawsze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarekB Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > Sprawa wygląda tak, nie ruszałem nic - ale dymienie się pogarsza i to coraz szybciej. Coraz mocniej > i mocniej dymi na czarno, moc ma, jedzie bez problemów - gość z ASO podsunął mi EGR, ma to > sens? Pisałem już wcześniej - wyczyść egr. U mnie w tdi pomogło. Tylko u mnie był objaw dymienie + delikatne zmulenie przy mocnym dodaniu gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarekB Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > I niestety to ja obstawiam. Słychać ją już dość mocno (świst) a poza tym silnik chodzi bardzo ok, > ma moc. Sprawdź szczelność układu dolotowego. Porządnie sprawdź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > Sprawa wygląda tak, nie ruszałem nic - ale dymienie się pogarsza i to coraz szybciej. Coraz mocniej > i mocniej dymi na czarno, moc ma, jedzie bez problemów - gość z ASO podsunął mi EGR, ma to > sens? u kolegi w focusie, ale tam chyba jest 1.8 (starszy focus) było tak samo- z dnia na dzień zaczął kopcić jak elektrownia...założenie zaślepki pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 11 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Pisałem już wcześniej - wyczyść egr. U mnie w tdi pomogło. Tylko u mnie był objaw dymienie + > delikatne zmulenie przy mocnym dodaniu gazu. No i wygrałeś - co prawda nie czyszczony, ale zaślepiony. Na razie nie mam czasu go wyciągać stamtąd - w Galaxym jest maaarnie z dostępem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 Jeśli to jest ten sam Diesel co siedział w Focusie MK2 i Volvo - w wersji 136KM, to samo wypięcie wtyczki z EGRa daje efekt zaślepienia. Możesz spróbować odpiąć i pojeździć dla sprawdzenia dymienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 11 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Jeśli to jest ten sam Diesel co siedział w Focusie MK2 i Volvo - w wersji 136KM, to samo wypięcie > wtyczki z EGRa daje efekt zaślepienia. Możesz spróbować odpiąć i pojeździć dla sprawdzenia > dymienia. Nie, to jest inny 140KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 11 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2014 > Nie, to jest inny 140KM. ale to ten sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 > No i wygrałeś - co prawda nie czyszczony, ale zaślepiony. Na razie nie mam czasu go wyciągać > stamtąd - w Galaxym jest maaarnie z dostępem. A dodatkowych efektów dźwiękowych nie ma ? Bo często w tym aucie pękają gumowe rury w okolicach turbo (szczególnie ta gięta pod kątem 80-90 stopni) i objawia się to najpierw mocnym dymieniem a potem jeszcze świstem. Proponuję zacząć od tego, potem egr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 > A dodatkowych efektów dźwiękowych nie ma ? Bo często w tym aucie pękają gumowe rury w okolicach > turbo (szczególnie ta gięta pod kątem 80-90 stopni) i objawia się to najpierw mocnym dymieniem > a potem jeszcze świstem. > Proponuję zacząć od tego, potem egr Mi po pęknięciu nic nie dymiło, fakt, że było to bardziej rozszczelnienie, ale świst był, dymienia brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 > Mi po pęknięciu nic nie dymiło, fakt, że było to bardziej rozszczelnienie, ale świst był, dymienia > brak. Mi dymiło przy mocniejszym depnięciu i lekki świst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kondi Napisano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 > Sytuacja: > Samochód jedzie na tempomacie 130km/h od Grójca do Jedlińska - będzie tego pewnie z 70km, po > dojechaniu do Jedlińska staje na światłach - przy ruszaniu przydymia wyraźnie na czarno (tutaj > pewnie każdy podał by diagnozę wtryski), drugie światła samochód rusza z podobnym > przyspieszeniem i co...? Nic, ZERO dymu, teraz czas na diagnozy: > 1. Wtryski - moim zdaniem nie, bo by dymił cały czas - chyba że któryś się przycina? > 2. Turbo - nie daje odpowiedniego ciśnienia i zalewa go? Tylko czy problem by nie występował non > stop? > 3. Jakiś zawór sterowania turbiną się przycina i j/w zalewa go? > Silnik Ford 2.0TDCI 140KM czyli silnik PSA. Trochę offtopowo. Wybaczcie. Czyżbyś jechał wczoraj tą trasą? Ja jechałem do Warszawy i widziałem w okolicy Białobrzegów jakieś autko szare i dymiące , ze hej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 12 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 > Trochę offtopowo. Wybaczcie. > Czyżbyś jechał wczoraj tą trasą? Ja jechałem do Warszawy i widziałem w okolicy Białobrzegów jakieś > autko szare i dymiące , ze hej. Nie, mój od piątku już nie dymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 12 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 > ale to ten sam Raczej 130 i 140KM są takie same, a 136KM to ten starszy, nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 12 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 > A dodatkowych efektów dźwiękowych nie ma ? Bo często w tym aucie pękają gumowe rury w okolicach > turbo (szczególnie ta gięta pod kątem 80-90 stopni) i objawia się to najpierw mocnym dymieniem > a potem jeszcze świstem. > Proponuję zacząć od tego, potem egr Świst jest - ale dymić, nie dymi, ale i tak sprawdzę. PS. Od turbo do intercoolera jak rozumiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 > Świst jest - ale dymić, nie dymi, ale i tak sprawdzę. > PS. Od turbo do intercoolera jak rozumiem? Tak, Ale trzeba tą rurę nagiąć/ ścisnąć bo często na pierwszy rzut oka nic nie widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 12 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 > Tak, Ale trzeba tą rurę nagiąć/ ścisnąć bo często na pierwszy rzut oka nic nie widać To sobie dam radę, na szczęście widziałem że mega droga nie jest. Oby to bo w sumie do 40kkm szykowałem się na turbinę, a to może głupi wężyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 > To sobie dam radę, na szczęście widziałem że mega droga nie jest. Oby to bo w sumie do 40kkm > szykowałem się na turbinę, a to może głupi wężyk. Ford ma czasami tą przypadłość, że szykujesz się na drogą naprawę a tutaj: zamiast turbo to wymiana rury, stuka zawias z przodu - sprawdzić dokręcenie śruby mocowania amortyzatora, itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 > Raczej 130 i 140KM są takie same, a 136KM to ten starszy, nie? EGR jest ten sam w sumie to nawet nie wiem czym te silniki sie roznia pewnie jakimis malo znaczacymi detalami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 12 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 > EGR jest ten sam > w sumie to nawet nie wiem czym te silniki sie roznia > pewnie jakimis malo znaczacymi detalami Wiesz, wszędzie się spotykałem że 130KM i 140KM to ten sam silnik z różnymi odmianami mocowymi, a ten 136KM to starszy i gorszy. Może to już nie jest HDI? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 12 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 > Wiesz, wszędzie się spotykałem że 130KM i 140KM to ten sam silnik z różnymi odmianami mocowymi, a > ten 136KM to starszy i gorszy. Może to już nie jest HDI? wszystko to sa te same silniki, czyli DW10 roznice miedzy 140, a 136KM sa na tyle niewielkie, ze nawet ciezko znalezc jakie dopiero wersje 150 i 163KM troche sie od nich roznia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 12 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2014 > wszystko to sa te same silniki, czyli DW10 > roznice miedzy 140, a 136KM sa na tyle niewielkie, ze nawet ciezko znalezc jakie > dopiero wersje 150 i 163KM troche sie od nich roznia Niby masz rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.