Skocz do zawartości

Dymienie diesla - diagnoza usterki


AstraC

Rekomendowane odpowiedzi

Sytuacja:

Samochód jedzie na tempomacie 130km/h od Grójca do Jedlińska - będzie tego pewnie z 70km, po dojechaniu do Jedlińska staje na światłach - przy ruszaniu przydymia wyraźnie na czarno (tutaj pewnie każdy podał by diagnozę wtryski), drugie światła samochód rusza z podobnym przyspieszeniem i co...? Nic, ZERO dymu, teraz czas na diagnozy:

1. Wtryski - moim zdaniem nie, bo by dymił cały czas - chyba że któryś się przycina?

2. Turbo - nie daje odpowiedniego ciśnienia i zalewa go? Tylko czy problem by nie występował non stop?

3. Jakiś zawór sterowania turbiną się przycina i j/w zalewa go?

Silnik Ford 2.0TDCI 140KM czyli silnik PSA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3. Jakiś zawór sterowania turbiną się przycina i j/w zalewa go?

zawor sterujacy turbosprezarka to, z tego co wiem, czesty problem w tym silniku, wiec mozesz sie nim zainteresowac

chociaz u siebie nie zaobserowalem dymienia

a czy jak przyspieszasz powiedzmy na Vbiegu w przedziale 2000-3000 obrotow to przyspiesza plynnie, czy sa moze momenty zawahania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zawor sterujacy turbosprezarka to, z tego co wiem, czesty problem w tym silniku, wiec mozesz sie

> nim zainteresowac

> chociaz u siebie nie zaobserowalem dymienia

> a czy jak przyspieszasz powiedzmy na Vbiegu w przedziale 2000-3000 obrotow to przyspiesza plynnie,

> czy sa moze momenty zawahania?

Raczej płynnie, aczkolwiek przy dużym obciążeniu (4 dorosłe osoby + 3 dzieci z fotelikami i wózkami) zdarzyło się jakby tak delikatnie zmniejszył tempo przyspieszania po czym wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zdarzyło się jakby tak delikatnie zmniejszył tempo przyspieszania po czym wróciło do

> normy.

dlugi byl ten moment zawahania?

u mnie im wyzszy bieg tym latwiej bylo to zaobserowac

poza tym to wystepowalo tylko przedziale 2000-3000obr, ponizej i powyzej bylo ok

wysoka temperatura i wlaczona klima troche zwiekszaly ten efekt, ale za to glowy nie daje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlugi byl ten moment zawahania?

Ja wiem z 0.5 sek.

> u mnie im wyzszy bieg tym latwiej bylo to zaobserowac

> poza tym to wystepowalo tylko przedziale 2000-3000obr, ponizej i powyzej bylo ok

> wysoka temperatura i wlaczona klima troche zwiekszaly ten efekt, ale za to glowy nie daje

I czym się skończyło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wiem z 0.5 sek.

> I czym się skończyło?

jezdzilem z tym przez jakis czas, bo nikt nie wiedzial jaka moze byc tego przyczyna (nie bylo zadnych bledow), az popsulo sie do tego stopnia, ze na autostradzie nie moglem przekroczyc 140km/h bo silnik przechodzil w tryb awaryjny (wtedy juz byl blad "zbyt wysokie cisnienie doladowania")

skonczylo sie wymiana zaworu sterujacego turbosprezarka (kilkaset zl w ASO) i problem zniknal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wtedy by dymił na niebiesko a po drugie to olej ubywałby z silnika a nic autor o tym nie wspomina

a niekoniecznie... smile.gif może właśnie przykopcać na czarno dodatkowo jak EGR sie uwalił smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy auto ma filtr DPF ? mogło nastąpić wypalanie i nie było zakończone bo akurat auto się

> zatrzymało.

Te z obstawiam wypalanie filtra. Przy kolejnej trasie daj mu trochę po wyższych obrotach (nie musi być na 6 biegu shhh.gif) i objawy powinny ustąpić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sytuacja:

> Samochód jedzie na tempomacie 130km/h od Grójca do Jedlińska - będzie tego pewnie z 70km, po

> dojechaniu do Jedlińska staje na światłach - przy ruszaniu przydymia wyraźnie na czarno (tutaj

> pewnie każdy podał by diagnozę wtryski), drugie światła samochód rusza z podobnym

> przyspieszeniem i co...? Nic, ZERO dymu, teraz czas na diagnozy:

> 1. Wtryski - moim zdaniem nie, bo by dymił cały czas - chyba że któryś się przycina?

> 2. Turbo - nie daje odpowiedniego ciśnienia i zalewa go? Tylko czy problem by nie występował non

> stop?

> 3. Jakiś zawór sterowania turbiną się przycina i j/w zalewa go?

> Silnik Ford 2.0TDCI 140KM czyli silnik PSA.

Jest jeszcze opcja 4. Najzwyczajniej w świecie osiągnął punkt dymienia. Są to określone warunki obciążenia silnika diesela, w którym zadymi. Na załaczonym wykresie jest to zaznaczone odpowiednią krzywą.

Dopiero nadmierne dymienie przy każdym ruszeniu będzie zwiastowało awarię.

287741226-wykresdiesela.JPG

post-119067-14352524270797_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sytuacja:

> Samochód jedzie na tempomacie 130km/h od Grójca do Jedlińska - będzie tego pewnie z 70km, po

> dojechaniu do Jedlińska staje na światłach - przy ruszaniu przydymia wyraźnie na czarno (tutaj

> pewnie każdy podał by diagnozę wtryski), drugie światła samochód rusza z podobnym

> przyspieszeniem i co...? Nic, ZERO dymu, teraz czas na diagnozy:

> 1. Wtryski - moim zdaniem nie, bo by dymił cały czas - chyba że któryś się przycina?

> 2. Turbo - nie daje odpowiedniego ciśnienia i zalewa go? Tylko czy problem by nie występował non

> stop?

> 3. Jakiś zawór sterowania turbiną się przycina i j/w zalewa go?

> Silnik Ford 2.0TDCI 140KM czyli silnik PSA.

Zmiana diagnozy - przydymia nie na czarno tylko zdaje się na niebieskawo. oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmiana diagnozy - przydymia nie na czarno tylko zdaje się na niebieskawo.

DPF.

A tak poza tematem, to widzę, że obaj "zdrajcy" Opli na rzecz Fordów nieźle umoczyli yay.gifwink.gif

Jeden toczy walkę z s-maxem a drugi zaczyna z galaxym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> DPF.

Nie ma.

> A tak poza tematem, to widzę, że obaj "zdrajcy" Opli na rzecz Fordów nieźle umoczyli

> Jeden toczy walkę z s-maxem a drugi zaczyna z galaxym.

No powód do radości jak nie wiem. Poza tym jeszcze nie wiem czy zaczynam - niebieski dym to olej, a oleju przez 1000kkm nie ubyło ani kropli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo turbosprężarka - czasami poddymiają co chwilę a nie cały czas.

I niestety to ja obstawiam. frown.gif Słychać ją już dość mocno (świst) a poza tym silnik chodzi bardzo ok, ma moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Sprawa wygląda tak, nie ruszałem nic - ale dymienie się pogarsza i to coraz szybciej. Coraz mocniej i mocniej dymi na czarno, moc ma, jedzie bez problemów - gość z ASO podsunął mi EGR, ma to sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawa wygląda tak, nie ruszałem nic - ale dymienie się pogarsza i to coraz szybciej. Coraz mocniej

> i mocniej dymi na czarno, moc ma, jedzie bez problemów - gość z ASO podsunął mi EGR, ma to

> sens?

Ma, chociaż jak się zasyfi można odczuć ale niekoniecznie delikatny spadek mocy (nie zawsze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawa wygląda tak, nie ruszałem nic - ale dymienie się pogarsza i to coraz szybciej. Coraz mocniej

> i mocniej dymi na czarno, moc ma, jedzie bez problemów - gość z ASO podsunął mi EGR, ma to

> sens?

Pisałem już wcześniej - wyczyść egr. U mnie w tdi pomogło. Tylko u mnie był objaw dymienie + delikatne zmulenie przy mocnym dodaniu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawa wygląda tak, nie ruszałem nic - ale dymienie się pogarsza i to coraz szybciej. Coraz mocniej

> i mocniej dymi na czarno, moc ma, jedzie bez problemów - gość z ASO podsunął mi EGR, ma to

> sens?

u kolegi w focusie, ale tam chyba jest 1.8 (starszy focus) było tak samo- z dnia na dzień zaczął kopcić jak elektrownia...założenie zaślepki pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Pisałem już wcześniej - wyczyść egr. U mnie w tdi pomogło. Tylko u mnie był objaw dymienie +

> delikatne zmulenie przy mocnym dodaniu gazu.

No i wygrałeś - co prawda nie czyszczony, ale zaślepiony. Na razie nie mam czasu go wyciągać stamtąd - w Galaxym jest maaarnie z dostępem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli to jest ten sam Diesel co siedział w Focusie MK2 i Volvo - w wersji 136KM, to samo wypięcie

> wtyczki z EGRa daje efekt zaślepienia. Możesz spróbować odpiąć i pojeździć dla sprawdzenia

> dymienia.

Nie, to jest inny 140KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i wygrałeś - co prawda nie czyszczony, ale zaślepiony. Na razie nie mam czasu go wyciągać

> stamtąd - w Galaxym jest maaarnie z dostępem.

A dodatkowych efektów dźwiękowych nie ma ? Bo często w tym aucie pękają gumowe rury w okolicach turbo (szczególnie ta gięta pod kątem 80-90 stopni) i objawia się to najpierw mocnym dymieniem a potem jeszcze świstem.

Proponuję zacząć od tego, potem egr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A dodatkowych efektów dźwiękowych nie ma ? Bo często w tym aucie pękają gumowe rury w okolicach

> turbo (szczególnie ta gięta pod kątem 80-90 stopni) i objawia się to najpierw mocnym dymieniem

> a potem jeszcze świstem.

> Proponuję zacząć od tego, potem egr

Mi po pęknięciu nic nie dymiło, fakt, że było to bardziej rozszczelnienie, ale świst był, dymienia brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sytuacja:

> Samochód jedzie na tempomacie 130km/h od Grójca do Jedlińska - będzie tego pewnie z 70km, po

> dojechaniu do Jedlińska staje na światłach - przy ruszaniu przydymia wyraźnie na czarno (tutaj

> pewnie każdy podał by diagnozę wtryski), drugie światła samochód rusza z podobnym

> przyspieszeniem i co...? Nic, ZERO dymu, teraz czas na diagnozy:

> 1. Wtryski - moim zdaniem nie, bo by dymił cały czas - chyba że któryś się przycina?

> 2. Turbo - nie daje odpowiedniego ciśnienia i zalewa go? Tylko czy problem by nie występował non

> stop?

> 3. Jakiś zawór sterowania turbiną się przycina i j/w zalewa go?

> Silnik Ford 2.0TDCI 140KM czyli silnik PSA.

Trochę offtopowo. Wybaczcie.

Czyżbyś jechał wczoraj tą trasą? Ja jechałem do Warszawy i widziałem w okolicy Białobrzegów jakieś autko szare i dymiące , ze hej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę offtopowo. Wybaczcie.

> Czyżbyś jechał wczoraj tą trasą? Ja jechałem do Warszawy i widziałem w okolicy Białobrzegów jakieś

> autko szare i dymiące , ze hej.

Nie, mój od piątku już nie dymi. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A dodatkowych efektów dźwiękowych nie ma ? Bo często w tym aucie pękają gumowe rury w okolicach

> turbo (szczególnie ta gięta pod kątem 80-90 stopni) i objawia się to najpierw mocnym dymieniem

> a potem jeszcze świstem.

> Proponuję zacząć od tego, potem egr

Świst jest - ale dymić, nie dymi, ale i tak sprawdzę. ok.gif

PS. Od turbo do intercoolera jak rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, Ale trzeba tą rurę nagiąć/ ścisnąć bo często na pierwszy rzut oka nic nie widać

To sobie dam radę, na szczęście widziałem że mega droga nie jest. Oby to bo w sumie do 40kkm szykowałem się na turbinę, a to może głupi wężyk. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To sobie dam radę, na szczęście widziałem że mega droga nie jest. Oby to bo w sumie do 40kkm

> szykowałem się na turbinę, a to może głupi wężyk.

Ford ma czasami tą przypadłość, że szykujesz się na drogą naprawę a tutaj:

zamiast turbo to wymiana rury,

stuka zawias z przodu - sprawdzić dokręcenie śruby mocowania amortyzatora,

itp zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EGR jest ten sam

> w sumie to nawet nie wiem czym te silniki sie roznia

> pewnie jakimis malo znaczacymi detalami

Wiesz, wszędzie się spotykałem że 130KM i 140KM to ten sam silnik z różnymi odmianami mocowymi, a ten 136KM to starszy i gorszy. Może to już nie jest HDI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz, wszędzie się spotykałem że 130KM i 140KM to ten sam silnik z różnymi odmianami mocowymi, a

> ten 136KM to starszy i gorszy. Może to już nie jest HDI?

wszystko to sa te same silniki, czyli DW10

roznice miedzy 140, a 136KM sa na tyle niewielkie, ze nawet ciezko znalezc jakie zlosnik.gif

dopiero wersje 150 i 163KM troche sie od nich roznia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.