Skocz do zawartości

Do tych co martwili się o kuraka, Skoda w górę.


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

> dokładnie tak...

> doszukiwanie się korupcji itd. jest zupełnie bzdurnym twierdzeniem, ot handlowcy zrobili dobra

> robote

Nie wmówisz mi, że ustawiony przetarg jest wynikiem wyłącznie dobrego marketingu.

rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w tym konkretnym przypadku tak. Ale ile jest takich, promil.

Tak, to nie robi sprzedaży ale to robi wizerunek jeśli agencje rządowe takimi autami jeżdżą to często pozostali też chcą mieć.

> A głównie skody kupują jednak firmy,

> którym wychodzi, że to auta najbardziej dla nich opłacalne.

Bo Skoda ma dobrą ofertę dla flot. Zresztą VW też. Swego czasu proponowali bezkonkurencyjny pod względem kosztów leasing.

> Można nie lubić marki, koncernu VW, ale trzeba im przyznać, że mają dobry marketing

Wiele razy pisałem, że czapki z głów przed ich marketingiem. Wmawiają ludziom takie rzeczy, że trzeba być naprawdę dobrym żeby to przeszło.

> i świetną

> ofertę, mnóstwo wersji silnikowych,

Tak.

> wyposażeniowych, dużą konfigurowalność modeli,

Tak.

> dobre

> gwaranacje z możliwością dopasowania do swoich potrzeb za rozsądne pieniądze,

Tu nie wiem.

> co sprawia, że

> zarówno klient prywatny, jak i firmowy znajduje coś dla siebie.

Też zgoda. Gdyby mieli dużego SUVa to może nawet bym sam się mocniej Skodzie przyglądał.

> Albo nawet te ustawione przetargi. Skoro urzędasy dopasowały przetarg do skody, to znaczy, że

> marketing albo oferta Skody na nich też działa

No, to trochę zbyt daleko idąca teoria. Urzędasy nie wydają państwowej kasy tak, żeby samemu czegoś z tego nie uszczknąć. A to lepsze niż marketing.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, to nie robi sprzedaży ale to robi wizerunek jeśli agencje rządowe takimi autami jeżdżą to

> często pozostali też chcą mieć.

"Elyty" jeździły Lanciami dlaczego ludzie nie chcieli tego i nie było kolejek w salonach?

> Bo Skoda ma dobrą ofertę dla flot. Zresztą VW też. Swego czasu proponowali bezkonkurencyjny pod

> względem kosztów leasing.

> Wiele razy pisałem, że czapki z głów przed ich marketingiem. Wmawiają ludziom takie rzeczy, że

> trzeba być naprawdę dobrym żeby to przeszło.

Marketing + całkiem dobre auta (nie idealne ale dobre), z dobrym dostępem do serwisu/części o stos niskich kosztach części/serwisu = recepta na dobra sprzedaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "Elyty" jeździły Lanciami dlaczego ludzie nie chcieli tego i nie było kolejek w salonach?

Cena? smile.gif

> Marketing + całkiem dobre auta (nie idealne ale dobre), z dobrym dostępem do serwisu/części o stos

> niskich kosztach części/serwisu = recepta na dobra sprzedaz

Co bym nie sądził o Skodzie ale zestaw Bieda Octavia + 1.9 TDI jest praktycznie nie do zajechania. Tani, odporny na kiepskie paliwo i kiepskich mechaników. Znany i tani w eksploatacji. Idealny dla PH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakladajac rozsadna relacje zarobkow do wartosci auta, to wg mnie nie ma sensu wydawac na nowe auto

> wiecej niz 6-krotnosci miesiecznych dochodow.

ale nie w polsce...

dochod = wyplata - koszty miesieczne zycia...

niektorym wyjdzie na 0 albo kilka stowek.... x 6 rowna sie moze ze 2 tysie... chyba, ze liczysz wyplate kolo 2500 na reke x 6 = 15 tysi, akurat na paska b5 algo golfa w tdiku;)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiele razy pisałem, że czapki z głów przed ich marketingiem. Wmawiają ludziom takie rzeczy, że

> trzeba być naprawdę dobrym żeby to przeszło.

Jakie np.? Od razu uprzedzam, że mi nikt w salonie Skody nie wmawiał, że octavia to passat, a superb to phaeton. Wręcz od razu wprost stwierdzali, że superb jest odpowiednikiem mondeo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też mnie to zastanawia. Zawsze jak jest temat o ilości sprzedanych aut, to ktoś wyskakuje z

> pytaniem ile jest prywatnych/na firmy. Jakie to ma znaczenie?

Bo inna jest kalkulacja przy wyborze auta przez firmę (ceny, serwis) a inna przez osoby prywatne (ceny, serwis, wygląd, prestiż). Trudno potem mówić np. "skoro Skoda jest taka zła to dlaczego tyle ich się sprzedaje"- bo kupuja ja głownie firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie np.? Od razu uprzedzam, że mi nikt w salonie Skody nie wmawiał, że octavia to passat, a

> superb to phaeton. Wręcz od razu wprost stwierdzali, że superb jest odpowiednikiem mondeo.

No to popatrz na reklamy. Sam ten "emejzing" to już niezłe jaja są. Chyba Sibui im kampanie wymyślał.

hehe.gif

Dalej: Skoda wygrywa wszystkie porównania w Autobildach.

Jeszcze dalej: Superb to godny konkurent klasy E Mercedesa czy BMW 5.

zlosnik.gif

A powszechna wiara w to, że Skoda to VW a VW to prawie Bentley też się znikąd nie wzięła. My to tutaj obśmiewamy ale ludzie się na to łapią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to popatrz na reklamy. Sam ten "emejzing" to już ....

Dodatkowo pozycjonowanie modeli Skody na równi z modelami rozmiar wyżej u konkurencji (np. Octavia to Laguna) też nie wzięło się z nikąd i nawet na tym forum jest żywe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A powszechna wiara w to, że Skoda to VW a VW to prawie Bentley też się znikąd nie wzięła. My to

> tutaj obśmiewamy ale ludzie się na to łapią.

Co nie zmienia faktu, że pomijając to co powyżej, to jednak jeśli wziąć pod uwagę stosunek cena/jakość/technologia/serwis/gwarancja/utrata wartości (kolejność przypadkowa) to Skoda okazuje się jednak sensownym wyborem.

A że sa inne auta lepsze i gorsze, całe szczęście ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodatkowo pozycjonowanie modeli Skody na równi z modelami rozmiar wyżej u konkurencji (np. Octavia

> to Laguna) też nie wzięło się z nikąd i nawet na tym forum jest żywe.

Grają tym, że ich auta są dość duże a konkurencyjne nieraz bardzo ciasne.

W takiej Octavii faktycznie jest tyle miejsca co w Insigni ale to jej nie stawia w klasie D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co nie zmienia faktu, że pomijając to co powyżej, to jednak jeśli wziąć pod uwagę stosunek

> cena/jakość/technologia/serwis/gwarancja/utrata wartości (kolejność przypadkowa) to Skoda

> okazuje się jednak sensownym wyborem.

Absolutnie tak. Gdybym miał kupić auto dla handlowca to kupiłbym wspomnianą wyżej Octavię TDI.

Sam też bym Superbem nie pogardził (w wersji Scout czy jak jej tam).

> A że sa inne auta lepsze i gorsze, całe szczęście

Gdyby nie było lepszych i gorszych to wszystkie byłyby gorsze. Konkurencja jest potrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Grają tym, że ich auta są dość duże a konkurencyjne nieraz bardzo ciasne.

> W takiej Octavii faktycznie jest tyle miejsca co w Insigni ale to jej nie stawia w klasie D.

Ale to klient finalnie o tym decyduje, a nie jakies wymyslone podzialy...

Te sa potrzebne glownie dla dziennikarzy wink.gif

IMHO Octavia III to naprawde kawal fajnego auta ok.gif

Pod warunkeim, ze nie jest w wersji zaslepka grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest roznica. kupujac auto sobie i tylko sobie zwracasz uwage na wiecej czynnikow niz syntetyczne

> przeanalizowanie broszurek. nie wybralem brzydkiej Octavii ktora miala wiecej miejsca i jest

> wygodniejsza, tylko ciasne Bravo .. ktore mi sie podobalo

> statystycznie rzecz biorac idac z psem na spacer oboje macie po 3 nogi

Kupując używane auto poszedłeś po prostu na kompromis, że wolisz mniej, ale przyjemniej. Inni wolę mniej przyjemnie, ale więcej.

Swoją drogą po ostatnich przymiarkach do aut naprawdę nie rozumiem z czego się bierze nagonka na dzisiejsze modele Skody. Siedziałem w Superbie podstawowym i tam widać oszczędności, podobało mi się w Octavii Elegance, ale jak ostatnio wsiadłem do Focusa Titanium to mi po prostu pękały oczy.

Różnica wrażeń estetycznych pomiędzy Focusem Titanium, a Astrą Enjoy (czyli chyba podstawową) jest KOLOSALNA.

boje_sie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod warunkeim, ze nie jest w wersji zaslepka

Dokładnie ok.gif

Biorąc pod uwagę, że za rozsądne pieniądze można mieć w tym byle kompakcie: biksenony, aktywny tempomat, elektryczny fotel z pamięcią, navi, kilka innych czujników i asystentów i gadżetów, dynamiczne i oszczędne silniki + DSG, tani serwis i dobra gwarancję.

A do tego skonfigurować auto pod siebie.

Konkurencja w tych samym pieniądzach jest minimalnie z tyłu mam wrażenie.

Teraz pozostaje kwestia indywidualnych wymagań, preferencji, itd. itd. itd.

Każdy wybiera co chce, lubi, potrzebuje albo musi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W takiej Octavii faktycznie jest tyle miejsca co w Insigni ale to jej nie stawia w klasie D.

a czym jest pozycjonowanie klas aut jak nie sztucznym wytworem ??

Sam piszesz octawia auto większe od insigni a klasa nizej...

kupując auto zaczynasz od klasy czy typujesz auto po gabarytach/wyglądzie i dobierasz pod siebie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po co na codzien jedzic czym do bolu nudnym jak mozna codzien

Po to, żeby auto na codzień było wygodne, dobrze wyposażone i tanie w eksploatacji, żeby więcej zostało na auto "weekendowe".

Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.

Oczywiście mówimy o sytuacji w której, budżet nie jest z gumy.

Na rakietową zdaje się miałeś przyjechać ? cfaniaczek.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po to, żeby auto na codzień było wygodne, dobrze wyposażone i tanie w eksploatacji,

znam takie auto - sluzbowe - marka i model bez naczenia - uwierz palacz.gif

> żeby więcej

> zostało na auto "weekendowe".

> Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.

> Oczywiście mówimy o sytuacji w której, budżet nie jest z gumy.

ok.gif

> Na rakietową zdaje się miałeś przyjechać ?

po wyprawie w gory do rumuni zbieram kase na bulgarie forkiem...

bardziej bawi mnie taka motoryzacyjan turystyka niz ganianie w kolko po czarnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> duzo mniej nudna od octavi (bo o niej mowa) jest np mazda3

Na czym ta mniejsza nudność polega? Na wyglądzie? Chyba tylko, bo silniki benzynowe w porównaniu do pierwzego lepszego TSI to w Maździe 3 kwintesencja nudy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znam takie auto - sluzbowe - marka i model bez naczenia - uwierz

Nie każdy ma taką możliwość.

> po wyprawie w gory do rumuni zbieram kase na bulgarie forkiem...

> bardziej bawi mnie taka motoryzacyjan turystyka niz ganianie w kolko po czarnym

Każdego bawi co innego ale sam pisałeś że 1er kupiłeś do zabawy itd. itd.

Powodzenia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czym jest pozycjonowanie klas aut jak nie sztucznym wytworem ??

Wcale nie sztucznym.

> Sam piszesz octawia auto większe od insigni a klasa nizej...

Napisałem że nie jest mniejsza. Co nie znaczy że większa. No i tylko wewnątrz.

> kupując auto zaczynasz od klasy czy typujesz auto po gabarytach/wyglądzie i dobierasz pod siebie??

Najczęściej klasa=gabaryty i wyposażenie oraz ogólna wygoda jazdy. Jadąc w długą trasę autem C i D łatwo zauważyć przepaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wole zamuloną Mazde 3 niż Octavie 30000KM

no i ok.gif różni ludzie różne potrzeby

ja jak mam do domem octe i bravo to wole jechać octą... i gdzieś mam że bravo ładniejsze itd itd, skoro ergonomia prowadzenie jest daleko w lesie, zaleta bravo (mojego) to to że jest na benzyne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie widzisz różnicy między autem jeżdżonym prywatnie a takim tłuczonym dzień w dzień przez pH ?

> taka informacja pokazałaby dobitnie że nie należy tego kupować potem jako używki

Nie jestem typowym PH ale moja Octavia po 220kkm była w takim stanie jak ułamek procenta sprzedawanych aut używanych w PL. Myślę tu raczej o wierzchołku sprawności technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo inna jest kalkulacja przy wyborze auta przez firmę (ceny, serwis) a inna przez osoby prywatne

> (ceny, serwis, wygląd, prestiż). Trudno potem mówić np. "skoro Skoda jest taka zła to dlaczego

> tyle ich się sprzedaje"- bo kupuja ja głownie firmy.

czyli generalnie firmy kupuja zle auta?

bo nadal nie rozumiem yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> patrzac na to ile jezdzi firmowych Renówek .. tak, kupuja zle auta. a do tego nie tylko zle, ale

> tez slabe i czesto brzydkie

patrz a ja znam dwie spore firmy gdzie przerzucili sie ze sprinterow na mastery i w zyciu juz nie wrociliby do MB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> patrz a ja znam dwie spore firmy gdzie przerzucili sie ze sprinterow na mastery i w zyciu juz nie

> wrociliby do MB

ja natomiast znam firme ktore jezdzi Cliowkami i ... i juz wiecej nimi jezdzic nie bedzie. 90% aut mialo wieczne naprawy serwisowe.. ktore nie przynosily zadnego skutku. wiecej Renowek nie kupią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli generalnie firmy kupuja zle auta?

> bo nadal nie rozumiem

tak, złe, psujące się i generujące mega koszty - bo w tych firmach pracują ludzie którzy biorą "koperty" od handlowców marek...

a następnie wracają do tych samych handlowców kupując kolejne egzemplarze tych złych aut..

hehe.gif

sory ale gdyby auto na siebie nie zarabiało (chociażby niska usterkowoscia/niskimi kosztami eksploatacji) nikt przy zdrowych zmysłach nie kupi takiego "trutnia"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.