Skrimin Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 Straszne maciu piciu w tym Golfie. Moja Honda CRV wyglada jak mieszkanie M4 w porownaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 System S&S ma gdzieś turbo oraz to czy np stoisz w upale z włączoną klimą- wyłącza silnik w ramach "troski o środowisko". System nie analizuje w żaden sposób czy jechałeś szybko tuż przed zatrzymaniem czy powoli czy korzystasz z klimy czy innych urządzeń. Jedynie sprawdza czy silnik ma odpowiednią temp pracy i tyle- nie ma też żadnego dodatkowo chłodzenia turbiny czy innych kosmicznych wynalazków jak np podtrzymanie działania klimatyzacji która jest powiązania z działaniem silnika ( nie liczę np solarów np w dachu A8 które pozwalają na działanie klimy na postoju z wyłączonym silnikiem) Dodatkowo system może podtrzymywać jako aktywne niektóre podzespoły sterowanie elektrycznie- np w GP EVO działa wspomaganie elektrycznie mimo wyłączonego silnika. Podsumowując - wynalazek który dla potencjalnego kupującego będzie źródłem sporych dodatkowych kosztów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > System S&S ma gdzieś turbo oraz to czy np stoisz w upale z włączoną klimą- wyłącza silnik w > ramach "troski o środowisko". > System nie analizuje w żaden sposób czy jechałeś szybko tuż przed zatrzymaniem czy powoli czy > korzystasz z klimy czy innych urządzeń. słuzbowe V60 jak mamy wlaczona klime w duzy upal to po ~20s ponownie zalacza silnik na ok 10s aby schlodzic wnetrze po czym wylacza silnik > Jedynie sprawdza czy silnik ma odpowiednią temp pracy i tyle- nie ma też żadnego dodatkowo > chłodzenia turbiny czy innych kosmicznych wynalazków jak np podtrzymanie działania > klimatyzacji która jest powiązania z działaniem silnika ( nie liczę np solarów np w dachu A8 > które pozwalają na działanie klimy na postoju z wyłączonym silnikiem) > Dodatkowo system może podtrzymywać jako aktywne niektóre podzespoły sterowanie elektrycznie- np w > GP EVO działa wspomaganie elektrycznie mimo wyłączonego silnika. > Podsumowując - wynalazek który dla potencjalnego kupującego będzie źródłem sporych dodatkowych > kosztów akumulator do ww wspomianego volvo to koszt 1700zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > Chyba że za krótko czekałem Jeździłem Golfem z S&S i też nie zauważyłem żeby odpalał po dłuższym staniu. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > System S&S ma gdzieś turbo oraz to czy np stoisz w upale z włączoną klimą Każdy? Mazda mi odpala jak zejdzie prąd z kondensatora. W upale szybciej niż bez upału, więc Twoja teoria jest błędna. > nie ma też żadnego dodatkowo chłodzenia turbiny Mój Golf 6 miał turbo chłodzone cieczą. Pewnie siódemka też ma. > Podsumowując - wynalazek który dla potencjalnego kupującego będzie źródłem sporych dodatkowych kosztów Pełno Peugeotów u mnie w firmie ma S&S w silnikach diesla z turbo, od ponad 3 lat takie są. Nie słyszałem o awariach turbo. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > Każdy? Mazda mi odpala jak zejdzie prąd z kondensatora. W upale szybciej niż bez upału, więc Twoja > teoria jest błędna. Oczywiście że teoria jest błędna, bo w praktyce w Peugeocie 308 z klimatronikiem silnik włączy się jeśli kabina za bardzo nagrzeje się lub wychłodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > A klima nie jest przypadkiem półautomatyczna, czyli dba o utrzymanie temperatury bo ma termometry? > Już w Fabii z 2003 roku taką miałem. Nie reguluje siły i kierunków nawiewu, ale temperaturę > utrzymuje, albo przynajmniej się stara. > EDIT: znalazłem w konfiguratorze. Jest taka jak napisałem: "Klimatyzacja z regulacją manualną > mar00ha coś VAG pozmieniał z tą klimą pół automatyczną skody od roku modelowego 2011 nie mają już półautomatu Climatic, jest zwykła manualna. Być może w VW jest tak samo. Climatic na pokrętle ma zaznaczone temperatury, manual ma tylko ciepło zimno, zdjęcia które zamieścił Liseh wskazują na zwykły manual. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > coś VAG pozmieniał z tą klimą pół automatyczną skody od roku modelowego 2011 nie mają już > półautomatu Climatic, jest zwykła manualna. Być może w VW jest tak samo. > Climatic na pokrętle ma zaznaczone temperatury, manual ma tylko ciepło zimno, zdjęcia które > zamieścił Liseh wskazują na zwykły manual. Uuu! To by oznaczało uwstecznienie w zakresie komfortu. Ale Golf 7 w wersji Comfortline ma w konfigu napisane "Climatic". Bardzo dobrze wspominam Climatic w Fabii. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > Uuu! To by oznaczało uwstecznienie w zakresie komfortu. Ale Golf 7 w wersji Comfortline ma w > konfigu napisane "Climatic". Podobno aż za dobrze działał i go usunęli Być może nazwa handlowa została > Bardzo dobrze wspominam Climatic w Fabii. w octavi mam prawdziwy climatic i również twierdze że działa bardzo fajnie czasami na trasie 300km nie dotykam panelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > A klima nie jest przypadkiem półautomatyczna, czyli dba o utrzymanie temperatury bo ma termometry? > Już w Fabii z 2003 roku taką miałem. Nie reguluje siły i kierunków nawiewu, ale temperaturę > utrzymuje, albo przynajmniej się stara. Skoro nie reguluje siły nawiewu to w jaki sposób stara się utrzymać temperaturę? Masz na zewnątrz 30 st w cieniu, ustawiasz w środku temperaturę na 20 stopni i nawiew na najwolniejszy bieg, w jaki sposób klimatyzacja ma sterować temperaturą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > Wygodniejszy, nowocześniejszy, zdecydowanie lepsze materiały użyte w środku > Tak, pod tym względem lepszy. > Czy to samo powiedziałbym po 95 kkm jakie przejechałem i30? > Podobno błędy młodości silnika 1.4 TSI usunięte, więc i trwałość może lepsza. z którą generacją i30 porównujesz? Poprzednią czy aktualną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > System S&S ma gdzieś turbo oraz to czy np stoisz w upale z włączoną klimą- wyłącza silnik w > ramach "troski o środowisko". w większości aut z silnikami TSI (VW, Skoda, Seat) po zgaszeniu silnika (nieważne czy na chwilę przez S&S czy na stałe przez Ciebie) jeszcze przez jakiś czas podobno działa pompka obiegu płynu chłodzącego i chłodzi m.in. turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > Każdy? Mazda mi odpala jak zejdzie prąd z kondensatora. W upale szybciej niż bez upału, więc Twoja > teoria jest błędna. nie wiem - nie jeździłem Madzią - wiem że np w GP EVO fiat 500 nie gasi samochodu gdy jest zimny oraz gdy bilans energetyczny instalacji elektrycznej jest na minus. > Mój Golf 6 miał turbo chłodzone cieczą. Pewnie siódemka >też ma. T-JET tez ma- jak większość współczesnych mikroturbobenzyn tu chodzi o co innego a smarowanie? tez ma płynem chłodzącym? bo chyba bardziej o ten aspekt chodzi > Pełno Peugeotów u mnie w firmie ma S&S w silnikach diesla z turbo, od ponad 3 lat takie są. Nie > słyszałem o awariach turbo. > mar00ha a czy ja piszę tylko o awariach turbo- masz inne rzeczy do popsucia - inny rozrusznik, akumulator AGM, alternator które dla modeli z S&S niestety są sporo droższe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > w większości aut z silnikami TSI (VW, Skoda, Seat) po zgaszeniu silnika (nieważne czy na chwilę > przez S&S czy na stałe przez Ciebie) jeszcze przez jakiś czas podobno działa pompka obiegu > płynu chłodzącego i chłodzi m.in. turbo większość awarii turbo wynika z braku smarowania, którego po zgaszeniu silnika nagle pozbawiasz turbiny - elementu kręcącego się jeszcze dobrą chwilę ze sporymi obrotami na " sucho" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 6 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > z którą generacją i30 porównujesz? Poprzednią czy aktualną? Z obiema. Jedna ma 95 kkm, druga 60 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 6 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > System S&S ma gdzieś turbo oraz to czy np stoisz w upale z włączoną klimą- wyłącza silnik w > ramach "troski o środowisko". > System nie analizuje w żaden sposób czy jechałeś szybko tuż przed zatrzymaniem czy powoli czy > korzystasz z klimy czy innych urządzeń. > Jedynie sprawdza czy silnik ma odpowiednią temp pracy i tyle- nie ma też żadnego dodatkowo > chłodzenia turbiny czy innych kosmicznych wynalazków jak np podtrzymanie działania > klimatyzacji która jest powiązania z działaniem silnika ( nie liczę np solarów np w dachu A8 > które pozwalają na działanie klimy na postoju z wyłączonym silnikiem) > Dodatkowo system może podtrzymywać jako aktywne niektóre podzespoły sterowanie elektrycznie- np w > GP EVO działa wspomaganie elektrycznie mimo wyłączonego silnika. > Podsumowując - wynalazek który dla potencjalnego kupującego będzie źródłem sporych dodatkowych > kosztów Być może. Jak wspomniałem, patrzę na to póki co jako użytkownik auta z wypożyczalni. Gdyby to było moje auto pierwsze co bym zrobił to wystosował zapytanie do VW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 Czyli samochodem bez wad - i nie jesteś jedyny w tej opinii - jest: Więcej przestrzeni, większy bagażnik. A do tego cena: 80 kzł pomoże na Comfortline zarówno w 1.2 jak i w 1.4 TSI. Syntetyczny mistrz. Szkoda, że inne marki też chcą mięć swojego Golfa bo on jest i będzie tylko jeden i nikt nie będzie lepszym doktorem w leczeniu nienawiści do jazdy. To fascynujące, że jeden naród potrafi stworzyć auto bez wad (Golf) i auto bez zalet (Insignia). pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > Nie zapominaj o 1.8 tsi. Znajomy właśnie jeździ zastępczym citygo z powodu zatarcia tego silnika ... Zawsze znajomy, nigdy z własnego doświadczenia. Fauweje psują się znajomym na potęgę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > Zawsze znajomy, nigdy z własnego doświadczenia. > Fauweje psują się znajomym na potęgę A szwagrom znajomych od znajomych to padają zaraz po wyjeździe z salonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > Zawsze znajomy, nigdy z własnego doświadczenia. > Fauweje psują się znajomym na potęgę skoro brał olej to należy go sprawdzać, wielu kierowców zagląda pod maskę jak się zapali kontrolka braku smarowania i często już jest za późno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > Zawsze znajomy, nigdy z własnego doświadczenia. > Fauweje psują się znajomym na potęgę przeciez to całkowicie logiczne. autor jest na tyle inteligentny że VAGa nie kupuje. dlatego może powołać się tylko na naiwnych znajomych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > ... wielu kierowców zagląda pod maskę jak się zapali kontrolka braku smarowania... BTW auta VW mają dodatkową kontrolkę niskiego stanu oleju - żółtą. Jak debil nie widzi jej, to jego sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > ... tylko na naiwnych znajomych. Znajomych tych pierwszych znajomych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > Zawsze znajomy, nigdy z własnego doświadczenia. > Fauweje psują się znajomym na potęgę Temat obok kolega kiwal pisze o tym, ze 1,8tsi podjada olej )) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobromir Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > jeden i nikt nie będzie lepszym doktorem w leczeniu nienawiści do jazdy. > To fascynujące, że jeden naród potrafi stworzyć auto bez wad (Golf) Powiedz, że żartujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > Skoro nie reguluje siły nawiewu to w jaki sposób stara się utrzymać temperaturę? Masz na zewnątrz > 30 st w cieniu, ustawiasz w środku temperaturę na 20 stopni i nawiew na najwolniejszy bieg, w > jaki sposób klimatyzacja ma sterować temperaturą? Dmucha tak długo aż termometr nie powie że już dość. Nie mówię, że to idealne, ale jedna dużo lepsze rozwiązanie od zwykłej, manualnej klimy, która ma tylko dwa tryby ręcznie sterowane: działa-nie działa. W praktyce wyglądało to tak, że jedynie gdy jeździłem po Chorwacji podczas urlopów zwiększałem siłę nadmuchu. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > większość awarii turbo wynika z braku smarowania, którego po zgaszeniu silnika nagle pozbawiasz > turbiny - elementu kręcącego się jeszcze dobrą chwilę ze sporymi obrotami na " sucho" Ale turbo przecież kręci się nawet na wolnych obrotach. Nie? Ile czasu taka turbina potrzebuje żeby zwolnić do "wolnych obrotów" z maxa? mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > Powiedz, że żartujesz Ja? Dlaczego ja? Jeśli brak wad ma być żartem to u autora wątku. Ale ja nie uważam tego za żart bo gdzieś już przeczytałem, że Sportsvan to auto bez wad. Jasne jest, że tylko syntetyczno-roszczeniowo-chciejskie patrzenie skłania do takiego osądu, ale coś w tym jest. Na pewno ci, którzy nie zgadzali się z moimi opiniami o P301, zgodzą się, że syntetyczność Golfa jest pożądana. Ale co by nie mówić, Golf VII jest po prostu ładny, a reszta nie ma znaczenia. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > Ale turbo przecież kręci się nawet na wolnych obrotach. Nie? > Ile czasu taka turbina potrzebuje żeby zwolnić do "wolnych obrotów" z maxa? > mar00ha chwila moment. problemem nie są obroty a temperatura. ta musi się "rozejść" na spokojnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > chwila moment. problemem nie są obroty a temperatura. ta musi się "rozejść" na spokojnie No to przecież pisałem, że Golf ma chłodzenie wodą. To się rozchodzi, nie? mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > No to przecież pisałem, że Golf ma chłodzenie wodą. To się rozchodzi, nie? no tak. czyli tematu nie ma. wbrew straszącym o zacieraniu turbin bez stania i czekania na święta po podróży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > Nie wiem ile taki aku kosztuje. Ale nawet niech będzie x2 to w sumie raz na te 4, 5 lat nie jest > szok. Cena X2 ,albo X3 .Dodatkowo akumulatora nie wymienisz sam ,trzeba mieć specjalny moduł który sczyta kod i potem go wgra.Byłem na szkoleniu z tego zakresu kiedyś i trochę zabawy z tym jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > No to przecież pisałem, że Golf ma chłodzenie wodą. To się rozchodzi, nie? > mar00ha ale olej się nie rozchodzi, czyli to tylko połowa szczęścia. Pełnia by była jakby olej też jeszcze przez chwilę przepływał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogdanG Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 nie wiem jak w przypadku innych marek ale w moje toyocie Rav 4 z tym systemem silnik jak jest zimny to się nie wyłączy i po ostrej jeździe też się nie wyłącza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > Dmucha tak długo aż termometr nie powie że już dość. > Nie mówię, że to idealne, ale jedna dużo lepsze rozwiązanie od zwykłej, manualnej klimy, która ma > tylko dwa tryby ręcznie sterowane: działa-nie działa. > W praktyce wyglądało to tak, że jedynie gdy jeździłem po Chorwacji podczas urlopów zwiększałem siłę > nadmuchu. Chwila, czyli to włącza i wyłącza dmuchawę? U mnie jest automatyczne sterowanie temperatury i normalnie reguluje prędkość wiatraka + dodatkowo na podstawie czujnika temp. zewnętrznej przy dużej różnicy zewn/wewn po osiągnięciu zadanej temperatury nie schodzi na najniższy bieg tylko zostaje na II. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > ale olej się nie rozchodzi, czyli to tylko połowa szczęścia. Pełnia by była jakby olej też jeszcze przez chwilę przepływał No jasne. Ale nie demonizujmy. Przy normalnej jeździe (nawet autostradowej) żadne cyrki z "chłodzeniem turbiny" nie są potrzebne. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > Ale turbo przecież kręci się nawet na wolnych obrotach. Nie? no ale nie widzisz różnicy w prędkości obrotowej turbo na biegu jałowym a przy np 4 tyś obrotów/min silnika? taka turbina ma nawet ponad 100 tys obr/min- wyobraź sobie że nagle pozbawisz takiego urządzenia smarowania. > Ile czasu taka turbina potrzebuje żeby zwolnić do "wolnych obrotów" z maxa? > mar00ha nie wiem ale na pewno nie dzieje się to w ułamku sekundy - bezwładność jest spora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > Chwila, czyli to włącza i wyłącza dmuchawę? Dmuchawa obsługiwana jest ręcznie. Pokrętłem temperatury ustawia się jaka interesuje temperatura, a po jej osiągnięciu zimne powietrze zaczyna mieszać się z ciepłym (i odwrotnie, jeżeli jest zimno - najpierw leci gorące, następnie dodawane jest chłodniejsze). mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > no ale nie widzisz różnicy w prędkości obrotowej turbo na biegu jałowym a przy np 4 tyś obrotów/min silnika? > taka turbina ma nawet ponad 100 tys obr/min- wyobraź sobie że nagle pozbawisz takiego urządzenia smarowania. Nie jestem sobie w stanie wyobrazić sytuacji, że silnik zostaje nagle wyłączony, gdy ma obroty 4k RPM. Możesz mi o tym napisać w jakiej sytuacji przy zwykłej eksploatacji auta to może wystąpić? > nie wiem ale na pewno nie dzieje się to w ułamku sekundy - bezwładność jest spora. 5 sekund to max, wg mnie. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > Temat obok kolega kiwal pisze o tym, ze 1,8tsi podjada olej )) Może trafił na felerną serię, jak mój kolega. 4 z nas ma 1.8 tsi i tylko jemu zżera olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > Nie jestem sobie w stanie wyobrazić sytuacji, że silnik zostaje nagle wyłączony, gdy ma obroty 4k > RPM. > Możesz mi o tym napisać w jakiej sytuacji przy zwykłej eksploatacji auta to może wystąpić? > 5 sekund to max, wg mnie. > mar00ha Mniej. Bliżej pół sekundy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > No to przecież pisałem, że Golf ma chłodzenie wodą. To się rozchodzi, nie? > mar00ha Saab też miał. Jak się zgasiło silnik po szybkiej jeździe to chwilę później wybuchał zbiorniczek chłodzenia. Trzy zmieniłem na gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 Masz na zewnątrz > 30 st w cieniu, ustawiasz w środku temperaturę na 20 stopni i nawiew na najwolniejszy bieg, w > jaki sposób klimatyzacja ma sterować temperaturą? nie wyłącza kompresor klimy (lub raczej, jak napisał kolaga wyżej, nie domiesza ciepłego powietrza, nie stem pewny), do momentu, aż temp nie spadnie do ustawionych 20 stopni możliwe że nigdy nie osiągnie ale po to jest uszczelka między kierownicą i siedzeniem, żeby zwiększyć obroty wentylatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 Co do Start&Stop. Wlekłem się kiedyś za Passatem chyba tym obecnym modelem z S&S. Jakiś TDI. 1 metr podjazdu i stop. Co chwila silnik ON i OFF. Za KAZDYM odpaleniem silnika tylne diody w swiatłach stopu przygasały. To musiało nieźle kosztować energii. Ciekawe co LEDY i jak wspomniano turbina, na to... Acha i wydawało mi się,że w dieslu to co chwila masz wibracje przy odpalaniu więc to z czasem może niektórych wnerwiać, takie telepanie co parę sekund. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > ... Z tego co wiem, to po 2010 roku 1.4 > TSI mają pasek a nie łańcuch rozrządu. A doczytałeś dalej jest to mocno przeprojektowana jednostka napędowa. Od poprzedniej generacji TSI nie różni się tylko zamianą łańcucha na pasek. To oznacza jedno. Znowu userzy są beta testerami. Ach i te mniejsze pierdziawki (1.2 bodajże nie wiem jak z 1.4 TSI) mają zintegrowaną turbinę z dolotem czy coś. W której to jakiś czujnik też siedzi. Jak czujni się spitoli i po gwaranci to będzie szukanie magika co będzie umiał rozmontować i wymienić tylko to dziadostwo. VW szaleje z konstrukcjami silników w sensie duże zmiany wprowadza, za duże rewolucje zamiast sensownych ewolucji jak u japońców (ale ci z kolei w turbo dopiero wchodzą...). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 > 5 sekund to max, wg mnie. No to wprowadzimy nieco zamieszania - na łożyskach kulkowych może się w ogóle nie przestać kręcić podczas krótkiego postoju Z łożyskami ślizgowymi, nie jest wcale gorzej - pod warunkiem rozgrzanego oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 > No to wprowadzimy nieco zamieszania - na łożyskach kulkowych może się w ogóle nie przestać kręcić > podczas krótkiego postoju > Z łożyskami ślizgowymi, nie jest wcale gorzej - pod warunkiem rozgrzanego oleju. no to raczej 5 sekund nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 > no to raczej 5 sekund nie jest z tym że hamowanie przebiega logarytmicznie. i kwestia ustalenia punktu na wykresie, w którym konieczne jest "aktywne" smarowanie (i odprowadzenie ciepła), a w którym nie (nawet pomimo że wirnik się jeszcze kręci). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 > No to wprowadzimy nieco zamieszania - na łożyskach kulkowych może się w ogóle nie przestać kręcić > podczas krótkiego postoju > Z łożyskami ślizgowymi, nie jest wcale gorzej - pod warunkiem rozgrzanego oleju. to jest troszke zafalszowany test bo nie ma oporow na ssaniu (rury, filtr, czujniki itp) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel182 Napisano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 > To fascynujące, że jeden naród potrafi stworzyć auto bez wad (Golf) To fascynujące, że ludzie tak uważają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.