awruK Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 Wpadł mi w ręce Auto świat. A w nim test na 100 tys Subaru XV 2,0D. O tym, że subaru ma problemy ze sprzęgłem już słyszałem. W testowanym egzemplarzu po dystansie testowym na wykończeniu był drugi komplet. Jednak w osłupienie wprawiło mnie co innego. Nadtopione dwa tłoki i mocno zjechana gładź cylindrów. Silnik długo już by nie pożył... O niedoróbkach w środku nie wspomnę. I teraz pytanie. Gdzie ta japońska jakość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Wpadł mi w ręce Auto świat. A w nim test na 100 tys Subaru XV 2,0D. > O tym, że subaru ma problemy ze sprzęgłem już słyszałem. W testowanym egzemplarzu po dystansie > testowym na wykończeniu był drugi komplet. Jednak w osłupienie wprawiło mnie co innego. > Nadtopione dwa tłoki i mocno zjechana gładź cylindrów. Silnik długo już by nie pożył... O > niedoróbkach w środku nie wspomnę. I teraz pytanie. Gdzie ta japońska jakość? czy w tym aucie olej się wymienia co 30 tys. km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > I teraz pytanie. Gdzie ta japońska jakość? Zapytaj księgowych producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 19 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > czy w tym aucie olej się wymienia co 30 tys. km? No właśnie patrze w gazetkę i przeglądy co 15 kkm miał robione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 19 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Zapytaj księgowych producenta. Pytam na AK bo tutaj wszyscy wszystko wiedzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 >Gdzie ta japońska jakość? Przecież nie będą Niemcy subaru chwalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Gdzie ta japońska jakość? Raz niemiecka gazeta. Dwa ten diesel, zwlaszcza z wczesniejszych lat produkcji, jest bardzo nieudana jednostka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 Czytałem. To jest jakaś manipulacja, przecież na AK tak zachwalają Subaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Czytałem. To jest jakaś manipulacja, przecież na AK tak zachwalają Subaru. Benzynowe, które nie jadą. Będę regularnie dawał na mszę w podzięce, że jednak nie zdecydowałem się na Subaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Czytałem. To jest jakaś manipulacja, przecież na AK tak zachwalają Subaru. Powiem więcej - wg. AK to najlepsze auta! AWD, boxer, szyby bez ramek - cud na kołach! Niestety zachwalane cuda stylistycznie pozostały w latach 90. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Benzynowe, które nie jadą. Będę regularnie dawał na mszę w podzięce, że jednak nie zdecydowałem się > na Subaru. I w związku z tym zamówiłeś Mitsu z dieslem od VW. Chyba najbardziej awaryjnym w historii tej marki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Wpadł mi w ręce Auto świat. A w nim test na 100 tys Subaru XV 2,0D. > O tym, że subaru ma problemy ze sprzęgłem już słyszałem. W testowanym egzemplarzu po dystansie > testowym na wykończeniu był drugi komplet. Jednak w osłupienie wprawiło mnie co innego. > Nadtopione dwa tłoki i mocno zjechana gładź cylindrów. Silnik długo już by nie pożył... O > niedoróbkach w środku nie wspomnę. I teraz pytanie. Gdzie ta japońska jakość? Zapewne nie w technologii diesla, ktorej nawet i europejskie firmy nie moga podolac. Subaru z dieslem po prostu sie nie kupuje. Jakie tam sa niedorobki srodka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Benzynowe, które nie jadą. 2.0 n/a ma identyczne przyspiesznie 0-100km/jak diesel poza tym w palecie subaru sa modele z 2.0 DIT... > Będę regularnie dawał na mszę w podzięce, że jednak nie zdecydowałem się > na Subaru. a ja regularnie juz daje na msze ze jezdze subaru zamiast audi ktore mialem kupic.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Zapewne nie w technologii diesla, ktorej nawet i europejskie firmy nie moga podolac. Subaru z > dieslem po prostu sie nie kupuje. > Jakie tam sa niedorobki srodka ? Ja bym powiedział wiecej - Japończyków z dieslem sie nie kupuje. Toyota tez ma niespecjalnie diesle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Powiem więcej - wg. AK to najlepsze auta! > AWD, jest > boxer, jest ale dla traktorzystów > szyby bez ramek Do twojej informacji ostatnim subaru bez ramek byl forester i takie mam > - cud na kołach! Niestety zachwalane cuda stylistycznie pozostały w > latach 90. mozesz jasniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Jakie tam sa niedorobki srodka ? Maty wygłuszające luźno latają, fotel skrzypi, wykończenie bagażnika tandetne, ogólnie "chińska" tandeta i wiele innych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Ja bym powiedział wiecej - Japończyków z dieslem sie nie kupuje. Toyota tez ma niespecjalnie > diesle. a kto je ma ? Moze VW ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > I w związku z tym zamówiłeś Mitsu z dieslem od VW. Chyba najbardziej awaryjnym w historii tej marki Jak na razie zrobiłem 10kkm i nie mogę tego potwierdzić. Poza tym one były chyba awaryjne tylko do 2009 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > a kto je ma ? Moze VW ? Francuskie są porządne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Jak na razie zrobiłem 10kkm i nie mogę tego potwierdzić. Poza tym one były chyba awaryjne tylko do > 2009 roku. i to byloby na tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > 2.0 n/a ma identyczne przyspiesznie 0-100km/jak diesel Ale nie jedzie. Katalog katalogiem a tyłek mówi, że to nie przyspiesza. > poza tym w palecie subaru sa modele z 2.0 DIT... A co to? Masz na myśli turbobenzyny? Owszem, Forek XT jest fantastyczny ale palił mi 16l i cenowo był poza budżetem. A w XV nawet nie ma takiego silnika. > a ja regularnie juz daje na msze ze jezdze subaru zamiast audi ktore mialem kupic.... Czego byśmy nie kupili, Kościół się cieszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > i to byloby na tyle Auto mam od miesiąca. Trudno żebym więcej zrobił. Ale spokojnie, ani się obejrzysz a będę tu test po 100kkm wstawiał. Nie słyszałem żeby się całe silniki od VW rozpadały. Siadał głównie osprzęt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > a kto je ma ? Moze VW ? Bingo! Najlepiej kupić Japończyka z dieslem VW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Jak na razie zrobiłem 10kkm i nie mogę tego potwierdzić. Poza tym one były chyba awaryjne tylko do > 2009 roku. I niech Ci jeździ dalej bezawaryjnie. Tylko dziwna ta Twoja radość że nie wpakowałeś się na potencjalną minę od Subaru pakując się jednocześnie w jeszcze większą potencjalną minę od Mitsu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ScFuNbAnDit Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Nie słyszałem żeby się całe silniki od VW rozpadały. Siadał głównie osprzęt. Teraz już powinno być OK. Ale kiedyś się zdarzało, mielismy "kilka" przypadków tu korba bokiem wyszła tu głowica tu osprzęt.... Ale poprawiali wiec może będzie lepiej... Pozatym każdy egzemplarz jest inny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Ja bym powiedział wiecej - Japończyków z dieslem sie nie kupuje. Toyota tez ma niespecjalnie > diesle. Za to na honde chyba nie ma co narzekać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Bingo! Najlepiej kupić Japończyka z dieslem VW. i z francuska elektronika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > I niech Ci jeździ dalej bezawaryjnie. Tylko dziwna ta Twoja radość że nie wpakowałeś się na > potencjalną minę od Subaru pakując się jednocześnie w jeszcze większą potencjalną minę od > Mitsu Koszt naprawy i dostępność części robi różnicę. W Subaru jak się posypie silnik jestem skazany na ASO za 30kPLN lub na ledwie kilka serwisów które to ogarniają za niewiele mniejsze pieniądze. Tymczasem tedeika naprawi każdy kowal na częściach z Allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Za to na honde chyba nie ma co narzekać polemizowałbym .. kolega dzięki Hondzie wyleczył się z diesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Teraz już powinno być OK. > Ale kiedyś się zdarzało, mielismy "kilka" przypadków tu korba bokiem wyszła tu głowica tu > osprzęt.... Ale poprawiali wiec może będzie lepiej... > Pozatym każdy egzemplarz jest inny 2010 to już chyba silnik po poprawkach. Przynajmniej trzymam za to kciuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Ale nie jedzie. Katalog katalogiem a tyłek mówi, że to nie przyspiesza. To jak skrzynia biegów boli to zamówić z automatem > A co to? Masz na myśli turbobenzyny? Owszem, Forek XT jest fantastyczny ale palił mi 16l i cenowo Ile ??? nowe forkiem turbo na wyprawach do rimini czy armenii mieściły się w 11l a nie brakowało tam błota, bardzo stromych kilkugodzinnych podjazdów po kamieniach czy szybkich przylotów autostradowych z lustrami na dachu. > był poza budżetem. A w XV nawet nie ma takiego silnika. > Czego byśmy nie kupili, Kościół się cieszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ScFuNbAnDit Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 Trzeba być dobrej mysli Już po Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > To jak skrzynia biegów boli to zamówić z automatem Dalej nie jedzie - sprawdzone. Najlepiej to tam jeździ XT i diesel z automatem w Outbacku. Ta ostatnia konfiguracja jest naprawdę genialna. Zanim się zepsuje zapewne dostarczy wiele radości. > Ile ??? Dobra, troszkę upalałem. > nowe forkiem turbo na wyprawach do rimini czy armenii mieściły się w 11l a nie brakowało tam błota, > bardzo stromych kilkugodzinnych podjazdów po kamieniach czy szybkich przylotów autostradowych > z lustrami na dachu. To jak na taki teren nieźle. Mi bardziej chodziło o autostrady, a tam ten samochód z 10 wypije na pewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Koszt naprawy i dostępność części robi różnicę. W Subaru jak się posypie silnik jestem skazany na > ASO za 30kPLN lub na ledwie kilka serwisów które to ogarniają za niewiele mniejsze pieniądze. > Tymczasem tedeika naprawi każdy kowal na częściach z Allegro. Mitsu też jest drogi. Jeden z moich pracodawców miał chyba nawet z tym samym dieslem. To strasznie przeklinał na ceny. Do tego to nie jest do końca taki sam silnik jak w VW. Ale nieważne - niech Ci służy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Mitsu też jest drogi. Jeden z moich pracodawców miał chyba nawet z tym samym dieslem. To strasznie > przeklinał na ceny. Pewnie nie miał wcześniej Chevroleta. > Do tego to nie jest do końca taki sam silnik jak w VW. Ale nieważne - > niech Ci służy. Mam nadzieję. Jak na razie jest nieźle. W wolnej chwili napiszę krótki test. Do tej pory zaskoczyło mnie spalanie - na autostradzie jest ok. 1-2l poniżej moich oczekiwań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > polemizowałbym .. kolega dzięki Hondzie wyleczył się z diesla. Jesli dzieki Hondzie sie wyleczyl to kazdy inny diesel by go wyleczyl 10x szybciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Jesli dzieki Hondzie sie wyleczyl to kazdy inny diesel by go wyleczyl 10x szybciej tak to jest z dieslami, czy to Honda czy VW czy inne Subaru wszytskie potrafia sie dosc szybko wysypac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Wpadł mi w ręce Auto świat. A w nim test na 100 tys Subaru XV 2,0D. > O tym, że subaru ma problemy ze sprzęgłem już słyszałem. W testowanym egzemplarzu po dystansie > testowym na wykończeniu był drugi komplet. Jednak w osłupienie wprawiło mnie co innego. > Nadtopione dwa tłoki i mocno zjechana gładź cylindrów. Silnik długo już by nie pożył... O > niedoróbkach w środku nie wspomnę. I teraz pytanie. Gdzie ta japońska jakość? Zapytaj kol. ppmarian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Zapytaj kol. ppmarian Kolega ppmarian nie kupuje wynalazców bez względu ma markę. Dzięki temu nie win co to gwarancja a serwis auta ogranicz się do wymiany oleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radek Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Wpadł mi w ręce Auto świat. A w nim test na 100 tys Subaru XV 2,0D. > O tym, że subaru ma problemy ze sprzęgłem już słyszałem. W testowanym egzemplarzu po dystansie > testowym na wykończeniu był drugi komplet. Jednak w osłupienie wprawiło mnie co innego. > Nadtopione dwa tłoki i mocno zjechana gładź cylindrów. Silnik długo już by nie pożył... O > niedoróbkach w środku nie wspomnę. I teraz pytanie. Gdzie ta japońska jakość? To chyba kara za kupienie Subaru w wersji Diesel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > a serwis auta ogranicz się do wymiany oleju... No jakże to tak? Bez filtra? A checklista odfajkowywana w serwisie w recepcji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > No jakże to tak? Bez filtra? > A checklista odfajkowywana w serwisie w recepcji? pracowałem trochę w aso (w PL i D) i dzięki temu skutecznie wyleczylem się z serwisowania tak prywatnych aut... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Ja bym powiedział wiecej - Japończyków z dieslem sie nie kupuje. Toyota tez ma niespecjalnie > diesle. Silnik diesla Hondy jest całkiem niezły. Isuzu to tez mocna konstrukcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skrimin Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Wpadł mi w ręce Auto świat. A w nim test na 100 tys Subaru XV 2 > Nadtopione dwa tłoki i mocno zjechana gładź cylindrów. Silnik długo już by nie pożył... O > niedoróbkach w środku nie wspomnę. I teraz pytanie. Gdzie ta japońska jakość? Z japonskich tylko Honda i Toyota sie licza, reszta to wg mnie fordziarstwo. ( W sumie Ford tez samochod, i sa tacy co Fordami robia niezle kilometry,wiec..) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Silnik diesla Hondy jest całkiem niezły. Isuzu to tez mocna konstrukcja. A które Isuzu? V6? Bo chyba jednak nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Silnik diesla Hondy jest całkiem niezły. Isuzu to tez mocna konstrukcja. A z tych hondowskich diesli to który konkretnie masz na myśli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sajmon Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 czyli jednak te 2,5 tdi v6 z vw nie takie złe skoro wałki lecą po 400kkm a Polacy narzekają...albo 2.0 tdi co po 250 kkm sie wysypują... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sajmon Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > tak to jest z dieslami, czy to Honda czy VW czy inne Subaru wszytskie potrafia sie dosc szybko > wysypac owszem od Niemca z 186 kkm (a naprawde 500 leci) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > Benzynowe, które nie jadą. Będę regularnie dawał na mszę w podzięce, że jednak nie zdecydowałem się > na Subaru. To ja się też pomodlę przy okazji. Chociaż mnie od słynnej marki na "S" odstraszył sam serwis. Jeszcze nie kupiłem a już zostałem "olany" przez pana w ASO, po czym uraczył mnie kilkoma bzdurami (okazało się, że ja wiem więcej na temat XV niż on ) i na koniec zobaczyłem ceny serwisu Dobrze, że mnie karetka nie zabrała. Rozum zwyciężył nad sercem i za nieco mniejszą kasę kupiłem sympatyczne Suzuki i jestem mega zadowolony. W cenie przeglądu subaru, mam przegląd i full ubezpieczenie (tak z grubsza licząc) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2014 > A z tych hondowskich diesli to który konkretnie masz na myśli? Biorac pod uwage, ze jest w zasadzie jeden (drugi dopiero od zeszlego roku) to chyba nie ma specjalnego wyboru Wiadomo, ze 2.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.