Skocz do zawartości

nowy pomysl na fure - renault megane RS


arogal01

Rekomendowane odpowiedzi

> Kłócił się nie będę, bo danych w katalogu nie sprawdzałem, ale....jak dla mnie to Lexus IS jest

> chyba mniejszy niż kompaktowy Mitsubishi Lancer

> Ostatnio akurat pod jakas galerią handlową zaparkowałem obok Lexa i ten wydawał się mniejszy od

> mojego auta.

> Nawet jeśli Lex jest o jakieś centymetry katalogowo większy, to nadal jest to auto wielkości

> kompakta Żaden wielki sedan.

Potwierdzam. Miejscem w środku też nie grzeszy.

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozycja #205

> No jasne ale to nie znaczy ,że IS F nie jedzie.

Aha zlosnik.gif

No ale mowa była o:

Quote:

>>>> subaru brz czy tam toyota gt86

>>> Zdecydowanie NIE jeździ w porównaniu do Megane RS

>> Ale ma napęd na właściwa pare kół.

> Ale to nie zapewnia mu właściwych osiągów, nawet (a może przede wszystkim) poza prostymi


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tuning czy seria?

seria, tylko taką chciałem.

Autko ma służyć 2-3 razy w tygodniu na dojazd do biura lub podrzucenia dzieci do przedszkola, jak żona nie bedzie mogla.

To takie auto przejsciowe, niestety poki nieskoncze aktualnego leasingu na auto jakie chciala zona nie mam kasy, wiec ona dostala aktualne, a ja sobie kupilem zabawke zlosnik.gif za 1,5 roku konczy sie aktualny leasing zona dostanie nowa sztuke, a ja sie bede wtedy zastanawial jakie jak chce auto docelowe drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety dostanę do użytku za niecały miesiąc, bo musi się leasing skonczyć u aktualnego

> właściciela.

ja bym sie nie mógł doczekać przez ten miesiąc, i ciągle bym myślał ze jak właściciel już sprzedał mi furę to pewnie teraz upala w najlepsze grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja bym sie nie mógł doczekać przez ten miesiąc, i ciągle bym myślał ze jak właściciel już sprzedał

> mi furę to pewnie teraz upala w najlepsze

W leasingu nie mozesz upalać, bo cię skasują za nadmierne zużycie opon, za nadmierna ilośc kilometrow albo cos jeszcze innego. To taki wynajem samochodu zamiast kupna. Raz w życiu to spróbowałem i nigdy wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Samochód musi mieć minimum dwie rury wydechowe, cztery są preferowane.

Samochód nie powinien mieć żadnej rury wydechowej na widoku! A już szczytem jest, jak coś z tych rur wylatuje facepalm%5B1%5D.gif Powinna być schowana pod zderzakiem. Wyobraź sobie, że ludzie mieli by w spodniach z tyłu dziurę grinser006.gif, co zamożniejsi gustownie obrobioną jak nie haftem, to srebrnymi albo złotymi pierścieniami biglaugh.gif. Jak by to wyglądało? hehe.giffacepalm%5B1%5D.gif Ta meganka wygląda jak kot od tyłu grinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W leasingu nie mozesz upalać, bo cię skasują za nadmierne zużycie opon, za nadmierna ilośc

> kilometrow albo cos jeszcze innego. To taki wynajem samochodu zamiast kupna. Raz w życiu to

> spróbowałem i nigdy wiecej.

Chyba jaja sobie robisz grinser006.gif, jeśli twierdzisz że tak wygląda leasing w Polsce yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za to zawiecha, to majstersztyk! Podwójna zwrotnica i rewelacyjne prowadzenie.

U mnie to chyba lepiej zrobione jest:

http://is.sewellparts.com/images/oem/1400x1000/482720A.jpg

http://is.sewellparts.com/images/oem/1400x1000/482719.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie to chyba lepiej zrobione jest:

> http://is.sewellparts.com/images/oem/1400x1000/482720A.jpg

> http://is.sewellparts.com/images/oem/1400x1000/482719.jpg

Toz to klasyczne dwuwahaczowe zawieszenie. Bez udziwnień. Nawet nie potrafili skrócić wahacza górnego oslabiony.gif. I jak kąty ustawić?

Dla mnie nidoścignionym wzorcem trwałości było zawieszenie Primery P11 GT. Proste, trwałe, tanie i genialnie pracujące. Kiedyś czytałem jakąś opinię ekspertów niemieckich, którzy proponowali projektantom BMW iść na staż do Nissana hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba mylisz z najmem długoterminowym

Może u nas leasing inaczej działa? Bierzesz samochód na określony czas i nie wolno Ci przekroczyć przebiegu jaki jest w umowie. Do tego samochód nie może być zużyty bardziej niż przewiduje to umowa - za każdą plamę na tapicerce czy wgniecenie na karoserii czy bieżnik opon mniejszy niż wpisany w umowę musisz płacić ekstra. Jeżeli zmieściłeś się w ograniczeniach umowy to po określonym czasie oddajesz samochód do dealera i koniec. Oczywiście jest też możliwość wykupu samochodu, ale nie ma obowiązku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W leasingu nie mozesz upalać, bo cię skasują za nadmierne zużycie opon, za nadmierna ilośc

> kilometrow albo cos jeszcze innego. To taki wynajem samochodu zamiast kupna. Raz w życiu to

> spróbowałem i nigdy wiecej.

Upalać można w ramach limitu km. A opony i tak kupujesz samemu (tak jest u mnie)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u nas leasing to inna forma kredytu, auto jest leasingu, ale generalnie jak splacasz raty nie

> interesuje ich co dzieje sie z autem.

> to co podajesz to wynajem dlugoterminowy lub też warunki flotowe przy takowym

Hmm, to ja już nic nie rozumiem... U nas różnica polega na tym że kupując samochód (nawet na kredyt), kupujesz CAŁY samochód i jesteś jego właścicielem (dokładniej to bank jest pseudo-właścicielem do momentu kiedy nie spłacisz kredytu, ale to osobna historia). W przypadku leasingu kupujesz tylko część samochodu i nigdy nie zostajesz jego pełnym właścicielem. Leasing polega na wzięciu na kredyt tylko utraty wartości samochodu w ciągu okresu leasingu. Przykład:

- samochód kosztuje $100K za 3 lata i 50 tys. km będzie wart $50K

- kupując samochód bierzesz kredyt na $100K (minus udział własny)

- biorąc samochód w leasing bierzesz kredyt na $50K (minus udział własny)

Jeżeli chcesz się pozbyć samochodu po 3 latach, to leasing jest zazwyczaj lepszym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I się nie zmieni. Za to pewnie rozjedzie się z przebiegiem.

nie sądzę, nie kupuje auta od handlarzyka, tylko od gościa który ma to jako 3 auto w domu i traktował jako zabawke - bo do tego takie auto słuzy, ma czym jeździć i jestem pewny że nie będzie mu się chciało kombinować z przebiegiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szczerze co tu szczególnego?

Zwrotnica zbudowana z dwóch części, dająca niewielki ujemny promień zataczania.

Zwiększa to powierzchnię przylegania skręconych kół do podłoża (=przyczepność w zakręcie)

i zmniejsza siły oddziałujące na koła (torque steer)

Takie przeniesienie napędu mają Megane i Focusy w wersjach RS

(cywilne mają konwencjonalnego McPhersona)

Opel próbował w Astrze OPC ale chyba mu nie za bardzo wyszło.

Wadą tego rozwiązania jest duży promień skrętu

oraz trudno dostępne felgi z bardzo dużym ofsetem (ET 60-65)

17s.jpg

revoknuckle.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zwrotnica zbudowana z dwóch części, dająca niewielki ujemny promień zataczania.

> Zwiększa to powierzchnię przylegania skręconych kół do podłoża (=przyczepność w zakręcie)

> i zmniejsza siły oddziałujące na koła (torque steer)

> Takie przeniesienie napędu mają Megane i Focusy w wersjach RS

> (cywilne mają konwencjonalnego McPhersona)

> Opel próbował w Astrze OPC ale chyba mu nie za bardzo wyszło.

> Wadą tego rozwiązania jest duży promień skrętu

> oraz trudno dostępne felgi z bardzo dużym ofsetem (ET 60-65)

OK

a przy RWD tez sie to stosuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szczerze co tu szczególnego?

Wskocz w Astrę OPC i potem tę samą trasę zrób Megi RS. Bedziesz w szoku jak to trzyma drogi! Jak genialnie reaguje na ruchy kierą. Opona przylega całością do nawierzchni a szpera dodatkowo zacieśnia zakręt.

To trzeba poczuc bo opisać się nie da.

Zaryzykuje i wiele się nie pomylę, ze 25-30% aut na Nurburgring to Megane RS. Niemcy wiedzą co dobre... Szkoda że ta zawiecha jest tak mało trwała. W maszym RS'ie po 15 tys od wymiany zwrotnic juz tłucze niemiłosiernie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> RWD tez sie to stosuje?

Ciekawe pytanie. Teoretycznie zostało skonstruowane do przeniesienia momentu na nawierzchnię, i pewnie doskonale sprawdziłoby się przy RWD - jednak koszty i stopien skomplikowania w stosunku do zysku trakcji kierunku przedniej osi musi wychodzić słabo.

Nie spotkalem w żadnym aucie RWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe pytanie. Teoretycznie zostało skonstruowane do przeniesienia momentu na nawierzchnię, i

> pewnie doskonale sprawdziłoby się przy RWD - jednak koszty i stopien skomplikowania w stosunku

> do zysku trakcji kierunku przedniej osi musi wychodzić słabo.

> Nie spotkalem w żadnym aucie RWD.

Dokladnie. To jest rozwiazanie ograniczajace torque steer, ktory w RWD nie wystepuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.