Skocz do zawartości

Nowe auto: Focus przed FL vs Megane III FL vs ASTRA J


Gregor_BS

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do zmiany samochodu. Raczej nie biorę nic innego pod uwagę jak te powyżej.

Silniki:

Focus: 1.6 105 benzyna+ w późniejszym czasie LPG, może 1.6 tdci 95 i 115KM (ale cena w okolicy 67 tys to jednak dość dużo)

Megane: tylko 1.6 110 KM bo docelowo LPG, może uda się z fabrycznym gazem.

Astra: 1.4 Tb albo 1.4 tb+LPG.

Auto ma starczyć na jak najdłużej, nie musi być super przybajeżone. Przebieg to 25 tkm rocznie. Trasa 60% miasto 40%. Auto musi być 5 drzwiowe, tanie w eksploatacji. Używki nie wchodzą w grę , nawet demo. Byłem już bardzo przekonany w meganke, ale ludzie mają tak dużo awarii w nowym aucie że jakoś ostygłem.

Astra może być ale skryznia M32 też do rewelacji nie należy a w Foce LPG nie polecają. Co wybrać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przymierzam się do zmiany samochodu. Raczej nie biorę nic innego pod uwagę jak te powyżej.

> Silniki:

> Focus: 1.6 105 benzyna+ w późniejszym czasie LPG, może 1.6 tdci 95 i 115KM (ale cena w okolicy 67

> tys to jednak dość dużo)

> Megane: tylko 1.6 110 KM bo docelowo LPG, może uda się z fabrycznym gazem.

> Astra: 1.4 Tb albo 1.4 tb+LPG.

> Auto ma starczyć na jak najdłużej, nie musi być super przybajeżone. Przebieg to 25 tkm rocznie.

> Trasa 60% miasto 40%. Auto musi być 5 drzwiowe, tanie w eksploatacji. Używki nie wchodzą w grę

> , nawet demo. Byłem już bardzo przekonany w meganke, ale ludzie mają tak dużo awarii w nowym

> aucie że jakoś ostygłem.

> Astra może być ale skryznia M32 też do rewelacji nie należy a w Foce LPG nie polecają. Co wybrać ?

Drogiego nie kupuj ,bo na Piascie ci zabiorą biglaugh.gif.Ja bym wział foke smirk.gifsmirk.gifbez gazu. Do gazu meganę .Nawet uzywana bym kupił , wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Focus: 1.6 105 benzyna+ w późniejszym czasie LPG, może 1.6 tdci 95 i 115KM (ale cena w okolicy 67

Ja może wypowiem się tylko w kwestii Focus'a 1.6 105km przemyśl to, kolega miał Focus 1 diesla 1.8 115km, był zadowolony, po kilku latach użytkowania kupił nowego trójkę benzynę 105km, i ... cytuje kolegę "to nie jedzie", generalnie kolega żałuje swojej decyzji jeżeli chodzi o wybór silnika. Ja mam dwójkę 1.6 115km i powiem tak, to jest minimum jeżeli chodzi o silnik do tej masy auta i szału nie ma, jak chcesz dynamicznie przyspieszyć to trzeba trzymać powyżej 4000obrotów bo... to nie jedzie smile.gif a wtedy i nie ekonomicznie i nie komfortowo. Dodam że przeważnie jeżdżę sam, ale jak załaduję 5 osób na pokład plus bagaż to... sam sobie odpowiedz smile.gif

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja może wypowiem się tylko w kwestii Focus'a 1.6 105km przemyśl to, kolega miał Focus 1 diesla 1.8

> 115km, był zadowolony, po kilku latach użytkowania kupił nowego trójkę benzynę 105km, i ...

> cytuje kolegę "to nie jedzie", generalnie kolega żałuje swojej decyzji jeżeli chodzi o wybór

> silnika. Ja mam dwójkę 1.6 115km i powiem tak, to jest minimum jeżeli chodzi o silnik do tej

> masy auta i szału nie ma, jak chcesz dynamicznie przyspieszyć to trzeba trzymać powyżej

> 4000obrotów bo... to nie jedzie a wtedy i nie ekonomicznie i nie komfortowo. Dodam że

> przeważnie jeżdżę sam, ale jak załaduję 5 osób na pokład plus bagaż to... sam sobie odpowiedz

> pzdr.

niestety czytałem o tym iiii... faktycznie potrzebowałem kogoś kto mnie w tym uświadomi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przymierzam się do zmiany samochodu. Raczej nie biorę nic innego pod uwagę jak te powyżej.

> Silniki:

> Focus: 1.6 105 benzyna+ w późniejszym czasie LPG, może 1.6 tdci 95 i 115KM (ale cena w okolicy 67

> tys to jednak dość dużo)

> Megane: tylko 1.6 110 KM bo docelowo LPG, może uda się z fabrycznym gazem.

> Astra: 1.4 Tb albo 1.4 tb+LPG.

> Auto ma starczyć na jak najdłużej, nie musi być super przybajeżone. Przebieg to 25 tkm rocznie.

> Trasa 60% miasto 40%. Auto musi być 5 drzwiowe, tanie w eksploatacji. Używki nie wchodzą w grę

> , nawet demo. Byłem już bardzo przekonany w meganke, ale ludzie mają tak dużo awarii w nowym

> aucie że jakoś ostygłem.

> Astra może być ale skryznia M32 też do rewelacji nie należy a w Foce LPG nie polecają. Co wybrać ?

Widzę, że dużo w trasie planujesz jeździć, dlatego dradzę Megane. Ma krótką skrzynię, przy 120km/h wyje i pali dużo.

A nie myślałeś i np. nowym i30 ? Współpracuje z LPG, ma 6 biegów, solidne, fajne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o właśnie masz meganke, jak Ci to jeździ jesteś zadowolony, jak wygląda KZFR, wymieniałeś przy

> jakim przebiegu, czy coś jeszcze padło czy wracałeś kiedykolwiek lawetą ?

lawetą nigdy wink.gif

KZFR wytrzymało mi 52 kkm i właśnie będę wymieniał, koszt całkowicie akceptowalny. Silnik i jego współpraca z LPG to najjaśniejsze punkty MII ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny słuszny wybór to ASTRA.

Mam z tym silnikiem zagazowanego polecam grinser006.gif

O skrzynie bym się nie obawiał bo odsetek awarii jest tak jak w każdej marce. Wiadomo kupujesz auto NOWE z gwarancją i instalacją gazową LR omegas zamontowaną w fabryce GM sterownik zintegrowany z komputerem fabrycznym przez co masz wskaźnik gazu jak jedziesz na gazie i wskaźnik benzyny. Dodatkowego oszukiwania emulatorem nie jest potrzebne bo masz program silnika napisany pod auto z lpg. Silnik 1.4T 140KM w zupełności wystarczy aby się fajnie odpychać. Skrzynia ja mam M32 i nie narzekam jeśli ktoś nadmiernie przeciąża to awarie się zdarzają. Gdyby był duży problem to przez kilkanaście lat sobie poradzili z tym a nie wypuszczali ten sam niepoprawiony model skrzyni. Co do jazdy to zastrzeżeń nie mam 6 biegów na trasie i tak 6 bieg włączasz dopiero po przekroczeniu 120km/h w mieście też nie trzeba aż tak wachlować biegami.

Jak masz jakieś pytanie odnoście astry to pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedyny słuszny wybór to ASTRA.

> Mam z tym silnikiem zagazowanego polecam

> O skrzynie bym się nie obawiał bo odsetek awarii jest tak jak w każdej marce. Wiadomo kupujesz auto

> NOWE z gwarancją i instalacją gazową LR omegas zamontowaną w fabryce GM sterownik zintegrowany

> z komputerem fabrycznym przez co masz wskaźnik gazu jak jedziesz na gazie i wskaźnik benzyny.

> Dodatkowego oszukiwania emulatorem nie jest potrzebne bo masz program silnika napisany pod

> auto z lpg. Silnik 1.4T 140KM w zupełności wystarczy aby się fajnie odpychać. Skrzynia ja mam

> M32 i nie narzekam jeśli ktoś nadmiernie przeciąża to awarie się zdarzają. Gdyby był duży

> problem to przez kilkanaście lat sobie poradzili z tym a nie wypuszczali ten sam niepoprawiony

> model skrzyni. Co do jazdy to zastrzeżeń nie mam 6 biegów na trasie i tak 6 bieg włączasz

> dopiero po przekroczeniu 120km/h w mieście też nie trzeba aż tak wachlować biegami.

> Jak masz jakieś pytanie odnoście astry to pisz.

A tak się składa że mam :-)

1. Jaki masz przebieg

2. Ile kosztuje serwis takiego auta (w sensie przegląd w aso)

3. Jaki jest zbiornik ( ile wchodzi gazu)

4. Jakie masz spalanie

5. Ile płaciłeś za samochód (może być na priv)

Dziex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Astra J 1.4T

> Z tym motorem już całkiem nieźle jedzie.

Żartujesz jak mniemam. To auto z tym silnikiem nie jedzie.

Zawsze kiedy jadę taką astrą zastanawiam się gdzie się schowało przynajmniej 50 koni i turbosprężarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żartujesz jak mniemam. To auto z tym silnikiem nie jedzie.

> Zawsze kiedy jadę taką astrą zastanawiam się gdzie się schowało przynajmniej 50 koni i

> turbosprężarka.

Sam nie wiesz co mówisz, albo faktycznie jechałeś 1.4 bez turbiny wg wskazań hamowni gdzie miałem hamowany swój motor wykres masz tutaj zarówno na lpg jak benzynie tak to wygląda w rzeczywistości. Turbina łapie już od niecałych 2000obr/min co jest odczuwalne przy przyśpieszaniu, wiadomo to nie jest wyścigówka bo waży swoje ponad 1500kg i do swobodnego odpychania się po mieście i trasie wystarczy no chyba że musisz być zawsze pierwszy spod świateł to i 2.0Turbo czasami nie wystarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak się składa że mam :-)

> 1. Jaki masz przebieg

> 2. Ile kosztuje serwis takiego auta (w sensie przegląd w aso)

> 3. Jaki jest zbiornik ( ile wchodzi gazu)

> 4. Jakie masz spalanie

> 5. Ile płaciłeś za samochód (może być na priv)

> Dziex

Ad 1. obecnie mam 40000km

Ad 2. Serwis w aso mam po znajomośc grinser006.gif

Ad 3. Ja instalacje mam dokładaną i mam założony zbiornik gdzie na stacji wchodzi ok 50-52l LPG ( można było większy bez problemu założyć też bo miejsce było )

Ad 4. Spalanie LPG u mnie wychodzi max do 10l ( 70% miasto, 30% trasa )

Ad 5 Ja kupiłem używanego ( miał niecałe 2 lata jeszcze z gwarancją fabryczną GM) polowałem z tym silnikiem <A14NET> bo typowo chciałem pod LPG. Trafił mi się z bardzo fajnym wyposażeniem (navi, auto klima, podgrzewanie fotele i kierownica, oryginalnie dymione szyby a nie foliowane, i jeszcze kilka innych bajerów grinser006.gif

A najlepiej idź do salonu i się sam przejedz i zobacz czy ci pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam nie wiesz co mówisz, albo faktycznie jechałeś 1.4 bez turbiny wg wskazań hamowni gdzie miałem

> hamowany swój motor wykres masz tutaj zarówno na lpg jak benzynie tak to wygląda w

> rzeczywistości. Turbina łapie już od niecałych 2000obr/min co jest odczuwalne przy

> przyśpieszaniu, wiadomo to nie jest wyścigówka bo waży swoje ponad 1500kg i do swobodnego

> odpychania się po mieście i trasie wystarczy no chyba że musisz być zawsze pierwszy spod

> świateł to i 2.0Turbo czasami nie wystarczy

Wersja 120KM jedzie baaaaaardzo slabo...

Praktycznie nie czuc, ze tam siedzi jakiekolwiek turbo grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wersja 120KM jedzie baaaaaardzo slabo...

> Praktycznie nie czuc, ze tam siedzi jakiekolwiek turbo

Kolego to to jest tylko pojemność 1.4 myślę że zainteresowanemu zmianą auta koledze z Corsa D 1.3 CDT ( bo tak ma w podpisie ) astra z 1.4T z silnikiem A14NET (140KM) w zupełności powinna wystarczyć takie jest moje zdanie. A z tego co wiem to Nową Astrę z salonu można teraz kupić z niezłym wyposażeniem za dobre pieniądze.

Kolega chce kupić nowe auto, więc najlepiej tak jak pisałem wcześniej niech podejdzie do salonu i sam się przejedzie bo dla niektórych będzie to muł na czterech kołach a dla niektórych całkiem żwawe auto.

Z mojego punktu widzenia ( jazdy ) dla mnie i dla mojej żony w zupełności wystarczy do sprawnego i ekonomicznego przemieszczania się a uwierz że zawalidroga nie jestem cool.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam nie wiesz co mówisz, albo faktycznie jechałeś 1.4 bez turbiny wg wskazań hamowni gdzie miałem

> hamowany swój motor wykres masz tutaj zarówno na lpg jak benzynie tak to wygląda w

> rzeczywistości. Turbina łapie już od niecałych 2000obr/min co jest odczuwalne przy

> przyśpieszaniu, wiadomo to nie jest wyścigówka bo waży swoje ponad 1500kg i do swobodnego

> odpychania się po mieście i trasie wystarczy no chyba że musisz być zawsze pierwszy spod

> świateł to i 2.0Turbo czasami nie wystarczy

Wiem co mówię. Mam czasami okazję jeździć Astrą 1.4T. Samochód nowy, z przebiegiem niecałych 10 kkm i jeździ po prostu... słabo. Ani tam dołu ani góry. Ja bym powiedział, że tak sobie. Po pierwszej jeździe aż sprawdziłem dane techniczne i sam się zastanawiam gdzie Opel zapodział te konie mechaniczne skoro 0-100 km/h to 9.9 s? Moja Megane kombi! ma 9,6 s, a poprzednie Stilo 115KM miało 10.5s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem co mówię. Mam czasami okazję jeździć Astrą 1.4T. Samochód nowy, z przebiegiem niecałych 10 kkm

> i jeździ po prostu... słabo. Ani tam dołu ani góry. Ja bym powiedział, że tak sobie. Po

> pierwszej jeździe aż sprawdziłem dane techniczne i sam się zastanawiam gdzie Opel zapodział te

> konie mechaniczne skoro 0-100 km/h to 9.9 s? Moja Megane kombi! ma 9,6 s, a poprzednie Stilo

> 115KM miało 10.5s.

Co ty chcesz porównywać benzynę do diesla? jeszcze 1.4 do 1.9?

Spójrz w dowód rej. (rubryka G) ile waży twoje Megane nawet w kombi bo moja astra w kombi waży 1550kg i nie sprawdzałem ile czasu ma do 100km/h bo to mi po prostu jest niepotrzebne ważne jest że mam pod nogą elastyczny zapas podczas wyprzedzania gdzie w miarę rzeczywistych warunkach bo na hamowni faktycznie moje auto osiąga max moment obrotowy 220Nm przy prędkości 113km/h przy prędkości obrotowej silnika 3800 i dla mnie to jest ważne a nie po ile będę miał 100 na liczniku. Na pewno twój silnik ma większy moment obrotowy przy niższej prędkości obrotowej silnika ale to jest większy silnik i w dodatku diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co ty chcesz porównywać benzynę do diesla? jeszcze 1.4 do 1.9?

Jeśli chcesz sprawiedliwego porównania to sprawdź jakie osiągi ma Golf VII z 1,4 TSI - nawet wersja 125KM ma sekundę mniej do setki, a Octavia 1.4TSI 140KM ma 1,5 sekundy mniej.

Spójrz prawdzie w oczy - jak na silnik turbo Astra nie jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A focus diesel za 64k?

> Link

> Patrzyles na partnery? Fajne funkcjonalne auta

Ciekawe za ile finalnie da się kupić tego Focusa - to oferta brokera więc zaraz okaże się że nie ma, jest inne albo trzeba wziąć "atrakcyjny" kredyt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opowiem o Astrze J 1.6 Twinport

mam astre F 1.4 8v 60 km

mialem astre G 1.4 16V

jedynka mega komfortowa jezeli chodzi o zawieszenie, astra G twarda

od kilku dni powoze astre J 1.6 Tinport...

super zawieszenie, super wyciszona, z przodu w miare przestronnie, jedynie kilka razy glowa uderzylem podczas wysiadania w sufit nad drzwiami, mega ciasno z tylu, (jezdze 5 htb) bagaznik ok, silnik dla spokojnego kierowcy, jak sie rozpedzi to pojedzie, dynamiki nie ma zadnej... porownywalna z astra F 1.4 8v

pali mega ilosci paliwa..., przy delikatnej jezdzie, z przepisami ekspresowkami i autostrada wziela 8.5-9, jadac kolo 90-110 nie spalilem mniej niz 8, to astra F jak powoze wykorzystujac jej wszystkie konie;) pale kolo 6-6.5 - tak wiem, masa;)

ogolnie ok autko, jestem pod wrazeniem wykonczenia oraz wyciszenia, a powoze wersja bida tj. essentia czy jakos tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zyciu mi sie lepiej kompaktem nie jezdzilo lepiej niz Focusem. Mialem 125km wersja trend sport czyli mega bida. KM duzo w zupelnosci wystarczy spalanie normalne skrzynia fajna, srodek sredni ale da sie przezyc. Mialem tez podstawowa wersje Megane 1.6 i wiekszego G nie widzialem. Kanapowe zawieszenie i to nie jechalo. Ale zeby bylo ciekawiej jechalem tez wersja Bose 1.2 130KM i to niebo a ziemia.

Co do Twojego wyboru jak LPG to ford srednio wiec szukac czegos innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chcesz sprawiedliwego porównania to sprawdź jakie osiągi ma Golf VII z 1,4 TSI - nawet wersja

> 125KM ma sekundę mniej do setki, a Octavia 1.4TSI 140KM ma 1,5 sekundy mniej.

> Spójrz prawdzie w oczy - jak na silnik turbo Astra nie jedzie.

A jak z ekonomicznością, awaryjnością tych silników i możliwością instalacji LPG? miałeś, jeździłeś testowałeś? grinser006.gif w porównaniu do 1.4T opla zlosnik.gif bo widzę że kupujecie auto do wyścigów na 1/4 mili czyli ile ma do 100km/h Ja nie piszę że golf, octavia czy megane jest lepszy, szybszy po prostu Ja jestem posiadaczem takiej astry jak kolega szuka i się wypowiadam to co ja zauważyłem u siebie. Dla mnie ten silnik który mam jest wystarczający zarówno co do osiągów jak i zużycia paliwa jak ktoś kupuje auto z biuletynu bo ma tyle czy tyle do 100km/h nie siedząc w nim no to wybaczcie. Każdy kupuje auto pod siebie i tak jak pisałem wyżej dla niektórych będzie to muł na czterech kołach a dla niektórych całkiem żwawe auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak z ekonomicznością, awaryjnością tych silników i możliwością instalacji LPG? w porównaniu do

> 1.4T opla bo widzę że kupujecie auto do wyścigów na 1/4 mili czyli ile ma do 100km/h

Aha, czyli już nieważne że nie jedzie. grunt że można zamontować instalację na najszlachetniejsze z paliw?

Skoro poruszyłeś temat ekonomiczności, dane z www producentów :

Astra 1,4T 140KM

Miasto 7,9

średnie 5,9

Golf 1,4TSI 125koni

Miasto 6,7

średnie 5,2

Octavia 1,4TSI 140 koni

Miasto 6,7

Średnie 5,5

Jak widać nie dość że nie jedzie to jeszcze pali więcej niż konkurencja. Tak, tak - wiem, można założyć LPG rotfl.gif

Co do awaryjności - jakiś czas temu flota w mojej fabryce przesiadła się z TDI na 1,4TSI i nie narzekają. Już więcej 1,9 TDI wymienili na gwatancji bo korby bokiem wyszły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałbym ci te 3 auta i spróbuj na co dzień uzyskać takie spalania jakie podaje producent nieważne czy jest to VW, SKODA czy OPEL. U mnie nie uzyskasz 5,9 w trasie nie ma szans okolice 7 to się zgodzę ale nie 5,9 bo to chyba z górki w mieście na pewno nie 7,9 jak czyste miasto to w granicach 9-9,5 ale to tylko może.

A to co napisałeś że auta wymienili w fabryce to wiedz że auto firmowe trochę się różni od auta prywatnego, bo jak coś dostajesz to nie narzekasz a jak coś kupujesz to już jesteś wybredny i zależy ci ile wydasz na paliwo bo nie tankujesz z karty paliwowej jak robi to flota i na pewno nie osiągają takich wyników spalania jak przewidział producent. A co to LPG to przeczytaj to co napisał kolega który szuka auta i chciałby kupić auto pod LPG. A niestety koszt instalacji LPG pod silniki TSI ze względu na roczny przebieg kolegi czyli 25000km oraz dotrysk paliwa podczas jazdy na benzynie mija się z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dałbym ci te 3 auta i spróbuj na co dzień uzyskać takie spalania jakie podaje producent nieważne

> czy jest to VW, SKODA czy OPEL.

Zakładam że wiesz na czym polega pomiar zużycia paliwa ECE, i wiesz że wyniki są porównywalne, tzn jeśli Astra pali Ci więcej to Skoda/Golf też będą paliły więcej ale mniej niż Astra

>U mnie nie uzyskasz 5,9 w trasie nie ma szans okolice 7 to się

> zgodzę ale nie 5,9 bo to chyba z górki w mieście na pewno nie 7,9 jak czyste miasto to w

> granicach 9-9,5 ale to tylko może.

Naprawdę współczuję, tyle to nawet nie pali mój 10 letni MB 1.8 kompresor, przy normalnej jeździe W-wa i Legionowo ciężko mieć większe zużycie niż 8,5L/100km, żona do pracy jeździ pełną dzidą i jej wychodzi 10,5 ale jest pierwsza z każdych świateł.

> A to co napisałeś że auta wymienili w fabryce to wiedz że auto firmowe trochę się różni od auta

> prywatnego, bo jak coś dostajesz to nie narzekasz a jak coś kupujesz to już jesteś wybredny i

> zależy ci ile wydasz na paliwo bo nie tankujesz z karty paliwowej jak robi to flota i na pewno

> nie osiągają takich wyników spalania jak przewidział producent.

Chyba za bardzo filozofujesz i odbiegasz od tematu. Przyznasz wreszcie że Astra jest słabsza od konkurencji pod względem osiągów czy zaraz zaczniemy omawiać tezy Arystotelesa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba już razem naprawdę nie mamy o czym rozmawiać w tym temacie bo Nigdy nie jeździłeś żadnym z tych trzech aut które kolega Gregor_BS bierze pod uwagę zakupu a najwięcej masz do powiedzenia. Przeczytaj dokładnie i ze zrozumieniem to co napisał kolega Gregor_BS bo tego dotyczy temat rozważań "Przymierzam się do zmiany samochodu. Raczej nie biorę nic innego pod uwagę jak te powyżej." Ja wypowiadam się tylko na temat auta które POSIADAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba już razem naprawdę nie mamy o czym rozmawiać w tym temacie bo Nigdy nie jeździłeś żadnym z

> tych trzech aut które kolega Gregor_BS bierze pod uwagę zakupu a najwięcej masz do

> powiedzenia.

O proszę, nie dość że kolega jest filozofem to i jasnowidzem rotfl.gif Niestety mylisz się, bo jeździłem kilkoma z nich.

> Przeczytaj dokładnie i ze zrozumieniem to co napisał kolega Gregor_BS bo tego

> dotyczy temat rozważań "Przymierzam się do zmiany samochodu. Raczej nie biorę nic innego pod

> uwagę jak te powyżej." Ja wypowiadam się tylko na temat auta które POSIADAM.

Szkoda tylko że nie jesteś w stanie dopuścić do świadomości krytyki auta które posiadasz. Po drugie ja rozmawiam z Tobą na temat osiągów Astry 1.4T ale masz rację, faktycznie temat się chyba wyczerpał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co ty chcesz porównywać benzynę do diesla? jeszcze 1.4 do 1.9?

> Spójrz w dowód rej. (rubryka G) ile waży twoje Megane nawet w kombi bo moja astra w kombi waży

> 1550kg i nie sprawdzałem ile czasu ma do 100km/h bo to mi po prostu jest niepotrzebne ważne

> jest że mam pod nogą elastyczny zapas podczas wyprzedzania gdzie w miarę rzeczywistych

> warunkach bo na hamowni faktycznie moje auto osiąga max moment obrotowy 220Nm przy prędkości

> 113km/h przy prędkości obrotowej silnika 3800 i dla mnie to jest ważne a nie po ile będę miał

> 100 na liczniku. Na pewno twój silnik ma większy moment obrotowy przy niższej prędkości

> obrotowej silnika ale to jest większy silnik i w dodatku diesel.

1460 kg. I owszem porównuję do diesla bo oba auta są doładowane. Różnica w momencie obrotowym też nie jest spektakularna, ale za to jest w obrotach użytecznych i zestopniowaniu skrzyni biegów na korzyść benzyny.

Dla nnie - oczywiście jest to opinia subiektywna - w tym samochodzie nie czuć mocy. Paradoksalnie, w 120 konnej Maździe 3 moc jest smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> opowiem o Astrze J 1.6 Twinport

> mam astre F 1.4 8v 60 km

> mialem astre G 1.4 16V

> jedynka mega komfortowa jezeli chodzi o zawieszenie, astra G twarda

> od kilku dni powoze astre J 1.6 Tinport...

> super zawieszenie, super wyciszona, z przodu w miare przestronnie, jedynie kilka razy glowa

> uderzylem podczas wysiadania w sufit nad drzwiami, mega ciasno z tylu, (jezdze 5 htb) bagaznik

> ok, silnik dla spokojnego kierowcy, jak sie rozpedzi to pojedzie, dynamiki nie ma zadnej...

> porownywalna z astra F 1.4 8v

> pali mega ilosci paliwa..., przy delikatnej jezdzie, z przepisami ekspresowkami i autostrada wziela

> 8.5-9, jadac kolo 90-110 nie spalilem mniej niz 8, to astra F jak powoze wykorzystujac jej

> wszystkie konie;) pale kolo 6-6.5 - tak wiem, masa;)

> ogolnie ok autko, jestem pod wrazeniem wykonczenia oraz wyciszenia, a powoze wersja bida tj.

> essentia czy jakos tak.

Co do spalania, to faktycznie tak sobie, ten A16XER juz w mojej AH troche przy duzo jak na moje oko spalal benzyny, a z tego co tu wszyscy piszecie o J-ce jest sporo ciezsza od H -w DR mam 1203kg).

Co do dynamiki to mi te 115KM w AH styka, ale ja jezdzilem sporo duzo slabszymi autami, wiec przyzwyczajenie robi swoje (za to 90KM z Z14XEP to juz i dla mnie przy malo).

Co do klotni o osiagi to kazdy ma swoja racje, ale widze ze autorowi chyba jednak najbardziej na LPG zalezy niz osiagach, wiec niech moze skupi sie na tym co pod gaz najpewniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chcesz sprawiedliwego porównania to sprawdź jakie osiągi ma Golf VII z 1,4 TSI - nawet wersja

> 125KM ma sekundę mniej do setki, a Octavia 1.4TSI 140KM ma 1,5 sekundy mniej.

> Spójrz prawdzie w oczy - jak na silnik turbo Astra nie jedzie.

Sprawdziłeś moc w innych autach (być może mają tzw gifty) a czy sprawdziłeś też ich wagę wobec astry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdziłeś moc w innych autach (być może mają tzw gifty) a czy sprawdziłeś też ich wagę wobec

> astry?

To są dane fabtyczne, czyli takie które możemy sobie porównywać bo pomiar spełniał określone standardy. Jeśli konkurencja ma gifty to dlaczego Opel nie może pójść tą drogą?

Co do masy własnej konkurencji vs Astra, to co mnie to obchodzi że ta druga ma nadwagę? A może powinno, w sumie więcej dostałbym na złomie bo tam płacą za kg ok.gif

P.S. Masz Opla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.