MarcG Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > dokladnie ostani wypad rodzinny na narty: > 1. forek 2.5 LPG > 2. octavia II RS tsi > 3. octavia III 2.0 tdi > wszystkie bez bagaznika dachowe > jazda gesiego dosc szybko licznikowe 160-180 > spalanie: > 1. 17L LPG > 2. 12.5L noPB > 3. 10.5L ON > teraz sobie podstaw ceny paliw i masz odp te 2,5 to turbo ? Sporo pali jak na takie małe gówienko Tyle to pali mój autobus z 3,5 v6. Do kulania 130 km/h na autostradzie wystarczy spokojnie 1,6-1,8 bez turbiny i spalanie będzie koło 10l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > Do kulania 130 km/h na autostradzie wystarczy spokojnie 1,6-1,8 bez turbiny i spalanie będzie > koło 10l. Takie auta sa juz niestety glosne przy predkosciach 130-140km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 p207 1.4HDI w takich warunkach pali ok 6/100 (w PL blizej 6, w Niemczech/Austrii blizej 5.5) i predkosc to 130 licznikowe raczej niz faktyczne, a auto jest male i dosc oplywowe. tak wiec baaardzo slabo wierze w SUVa i 6.5/100 przy 130 realnych. Za duza powierzchnia czolowa na taki wynik zdecydowanie. No i nie mowmy o silniku benzynowym, sa jakies granice absurdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 myślę, że S-cross w dieslu powinien się zmieścić, z tym że na rok 2015 nie będzie diesla. Tylko nieco niższy. Z drugiej strony ma być "autostradowiec" i min. 19cm To tak jakbym chciał sportówkę nie wyższą niż 10cm ale żeby dobrze po łące jeździła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > A może Citroen C5/C6 z dieslem? Będziesz miał wygodny samochód na autostrady, silnik diesla całkiem > przyzwoity i wcale nie taki paliwożerny a w razie potrzeby podniesiesz samochód wyżej, bo > zawias jest hydraulik. Na min. 19cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arad1994 Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Dużo zależy też w jakiej kolejności jechaliście- ten ostatni musi się najwięcej "naszarpać" i jechać szybciej, żeby nadążyć za pierwszym. Jeżeli zamienilibyście się kolejnością to różnice w spalaniu też by się zmieniły. Przy takie porównania niedużo dają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnson Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 moja Dacia 4x4 z 1.5 dci przy 140 licznikowych czyli 135 z gps pali 7.5l. Wiem ze malo pali sportage 1.7crdi ale to tylko 4x2. Ogolnie suv i male spalanie na autostradzie to malo realna opcja. Wysokosc budy podnosi spalanie bardzo mocno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 mój typ: Mazda CX-5 2.2diesel w miarę cicho, prześwit jest, tempomat ustawiony na 140 dał 7l/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > Nie bardzo rozumiem. > Chcesz auto za ok. 100 tys zł netto i trzęsiesz się nad spalaniem? Takie pytanie mógłbyś zadać dodając jedno zero. 100kpln to w dzisiejszych czasach ubogi crossover albo lepiej wyposażony kompakt. W moim przypadku przy obniżeniu spalania o 1l/100km przy 2kkm/m-c, mam "darmowe" przeglądy w ASO. Więc nie rozumiem twojego zdziwienia. Z grubsza licząc to 1200pln rocznie (tyle zapłacilem za 4*hotel w kołobrzegu za 2 osoby). Więc czemu nie oszczędzić, a to tylko 1 litr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > dokladnie ostani wypad rodzinny na narty: > 1. forek 2.5 LPG > 2. octavia II RS tsi > 3. octavia III 2.0 tdi > wszystkie bez bagaznika dachowe > jazda gesiego dosc szybko licznikowe 160-180 > spalanie: > 1. 17L LPG > 2. 12.5L noPB > 3. 10.5L ON Dużo Ten cud techniki TDI spalił Moja 3 litrówka przy średniej 187 km/h spaliła 12,7l przy średniej 166 już tylko 11 l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > Takie pytanie mógłbyś zadać dodając jedno zero. 100kpln to w dzisiejszych czasach ubogi crossover > albo lepiej wyposażony kompakt. W moim przypadku przy obniżeniu spalania o 1l/100km przy > 2kkm/m-c, mam "darmowe" przeglądy w ASO. Więc nie rozumiem twojego zdziwienia. Z grubsza > licząc to 1200pln rocznie (tyle zapłacilem za 4*hotel w kołobrzegu za 2 osoby). Więc czemu nie > oszczędzić, a to tylko 1 litr! Bo może lepiej dołożyć ten litr i mieć wybór w zakupie auta za 100 tyś a nie ograniczać się do 2-3 modeli ? Gdzie i tak realnie spalą więcej, wystarczy mały wiaterek w przeciwną stronę i nawet 2 litry będzie na plus...... i co wtedy? braknie na 4* i będzie się trzeba przespać w 3* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > Bo może lepiej dołożyć ten litr i mieć wybór w zakupie auta za 100 tyś a nie ograniczać się do 2-3 > modeli ? Gdzie i tak realnie spalą więcej, wystarczy mały wiaterek w przeciwną stronę i nawet > 2 litry będzie na plus...... i co wtedy? braknie na 4* i będzie się trzeba przespać w 3* Generalnie to w ogóle wygląda zabawnie ta dyskusja o 6.5l/100km przy 130km/h w tym z tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > ... Więc czemu nie oszczędzić, a to tylko 1 litr! Słabo. Gdyby zaoszczędzić 2 litry to wtedy mamy na przegląd oraz hotel w Kołobrzegu. A gdyby nie kupować auta w ogóle to odpadają przeglądy i zostaje ponad 80 pobytów w hotelu w Kołobrzegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > Generalnie to w ogóle wygląda zabawnie ta dyskusja o 6.5l/100km przy 130km/h w tym z tematu Generalnie to szukanie suva do jazdy po autostradach jest zabawne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > Generalnie to szukanie suva do jazdy po autostradach jest zabawne W tym kontekście tak, ale ogólnie samochód jak samochód, po autostradzie można spokojnie jeździć, tylko niech nikt się nie spodziewa spalania, które w osobówkach jest raczej nierealizowalne (no dobra, może komuś się udało). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > Na min. 19cm? Nie ma pojęcia ile wynosi max prześwit, ale to zawsze coś. Moim zdaniem ktoś próbuje pogodzić ogoeń z wodą. Wydaje mi się, po lekturze wątku, że jednak większy nacisk jest na wygodne, szybkie i (relatywnie) tanie podróżowanie autostradami a ten prześwit to taki mocno pożądany, (ale jednak) nice to have. I dlatego zaproponowałem nieterenowe autko z możliwością "zadarcia kiecki" i brodzenia w śniegu. Wolałbym gdyby się założyciel wątku wypowiedział, bo to on tylko wie, na jakie warunki potrzebuje tego autka. A dopiero potem się możemy rozliczać z centymetrów prześwitu. Pozdro Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulla Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 zmieniasz jeden parametr , czyli długość 20 cm więcej i wychodzi że outback spełnia wszystkie kryteria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > zmieniasz jeden parametr , czyli długość 20 cm więcej i wychodzi że outback spełnia wszystkie > kryteria Pali 6,5 przy 130km/h? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Dacia Duster 1.5 dci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > Bo może lepiej dołożyć ten litr i mieć wybór w zakupie auta za 100 tyś a nie ograniczać się do 2-3 > modeli ? Gdzie i tak realnie spalą więcej, wystarczy mały wiaterek w przeciwną stronę i nawet > 2 litry będzie na plus...... i co wtedy? braknie na 4* i będzie się trzeba przespać w 3* Po co dokładać jeżeli któryś z ty 2-3 modeli spełnia wymagane kryteria? Żeby od wiatru wzrosło spalanie o 2l przez cały rok na okrągło, to chyba byś musiał z otwartym spadochronem jeździć. Jak pisze o średnim spalaniu to pisze o średnim spalaniu obliczonym z roku. Wtedy jest prawdziwe średnie. CO do (*) to się nie przejmuj jak trzeba bedzie to i na 5* wystarczy. Ale to jest moje zdanie. Uważam tylko, że przy kupowaniu auta kryterium oszczędnego silnika nie jest idiotycznym. Idiotyczne jest kupowanie potworów żłopiących po 15l/100km i kombinowaniu z LPG bo ból d... podczas tankowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 > Słabo. > Gdyby zaoszczędzić 2 litry to wtedy mamy na przegląd oraz hotel w Kołobrzegu. > A gdyby nie kupować auta w ogóle to odpadają przeglądy i zostaje ponad 80 pobytów w hotelu w > Kołobrzegu Jaaasne, a jakby przerzucić się na wodę i korzonki to może nawet na 120 pobytów. Rozumiem, że jak masz dostępne w niedużej odległości stacje z różnicą 20gr za litr, to tankujesz tam gdzie ładniejszy widok dookoła? Wiesz! Ja jednak kupuję auto jakie mi odpowiada i jeśli mogę wybrać spośród dwóch które spełniają moje oczekiwania, to wybieram to które mniej pali i zaoszczędzoną kasę przeznaczyć na najgłupszą rozrywkę, bez żalu, że musiałem z czegoś rezygnować. Rozumiem, że ty jesteś bogatym rentierem i jedynym zmartwieniem twoim jest jak wydać kolejny milion. Jednocześnie drwiąc z ludzi którzy oszczędzają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 > Dużo Ten cud techniki TDI spalił > Moja 3 litrówka przy średniej 187 km/h spaliła 12,7l > przy średniej 166 już tylko 11 l Twoje 3L przy tych predkosciach ma moze 60% obciazenia a ten cud technicji 80% dlatego duze siliniki w trasie wcale wiecej nie pala od malych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 > Rozumiem, że ty jesteś bogatym rentierem ... Niestety nie Natomiast trzęsiawka nad każdym litrem oznacza dla mnie, że kogoś po prostu nie stać na auto. Eksperymenty z LPG czy innym dziadostwem nic tutaj nie zmienią. Jak miałem 18 lat kupiłem swoje pierwsze Daihatsu za 150 guldenów bo paliło 5 litrów a ja nie miałem kasy. Mogłem kupić dwa razy większy wóz ale nie zrobiłem tego - bo nie miałbym na paliwo Kto nie ma miedzi, na ***** siedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 > Twoje 3L przy tych predkosciach ma moze 60% obciazenia a ten cud technicji 80% > dlatego duze siliniki w trasie wcale wiecej nie pala od malych Tu masz racje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 > Niestety nie > Natomiast trzęsiawka nad każdym litrem oznacza dla mnie, że kogoś po prostu nie stać na auto. Ale ja nie piszę o żadnej ecojeździe czy innym branzlowaniu się. Tylko o normalnej eksploatacji. W sytuacji kiedy inne parametry mi odpowiadają i są porównywalne to zostaje kryterium spalania. Po co mam kupować w takiej sytuacji samochód więcej palący? Kupuję samochód za blisko 100kpln za gotówkę i sprzedam go za 4-5lat za 40kpln i uważasz że mnie nie stać na samochód? > Eksperymenty z LPG czy innym dziadostwem nic tutaj nie zmienią. Miałem kilkanaście samochodów. Jedne paliły mało (np. Felicja 1,9D) inne więcej (np. Golf GTI) ale nawet przez myśl mi nie przeszło zakładanie gazu. PO prostu kupuję samochody na które mnie stać. Serwisuję w ASO, naprawiam od ręki co należy, tankuję na markowych stacjach, nie drapię się o 500pln przy sprzedaży i kupnie samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 > W tym kontekście tak, ale ogólnie samochód jak samochód, po autostradzie można spokojnie jeździć, > tylko niech nikt się nie spodziewa spalania, które w osobówkach jest raczej nierealizowalne > (no dobra, może komuś się udało). Outlander pali mi na autostradzie ok. 7.5. IMO jak na SUVa to rewelacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 > Na min. 19cm? Jest jakaś taka wersja cross czy jak jej tam (niby uterenowiona) co się dźwiga wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 > Outlander pali mi na autostradzie ok. 7.5. IMO jak na SUVa to rewelacja. Która to wersja silnikowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciejkubi Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 Fiat 500x 2.0 diesel z 9AT myślę, ze będzie spełniać te warunki, jest świetnie wyciszony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 > Która to wersja silnikowa? 2.0 TDI by VW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 > 2.0 TDI by VW. Jak z hałasem było? Wolałbym wersję z LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 > Jak z hałasem było? To ja powiem. Outek na autostradzie jest nieludzko głośny. Głośniejszy od Captivy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 > To ja powiem. Outek na autostradzie jest nieludzko głośny. Głośniejszy od Captivy Dziękuję Podobno Peugeot 4007 jest dosyć cichy ale nie wiem jakie nastawy ma jego zawieszenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 > Jak z hałasem było? > Wolałbym wersję z LPG. Można kupić Outlandera PHEV, pewnie jest cichszy i oszczędniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 > To ja powiem. Outek na autostradzie jest nieludzko głośny. Głośniejszy od Captivy Potwierdzam, jest głośny. Nie uważam że "nieludzko" ale jednak. Diesle Chevroleta czy nawet ten w ASX są dramatycznie cichsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 > Można kupić Outlandera PHEV, pewnie jest cichszy i oszczędniejszy. Nie jest oszczędniejszy i do tego nie jedzie. Nowy Outlander z dieslem 2.2l to lepszy wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 > Nie jest oszczędniejszy i do tego nie jedzie. Nowy Outlander z dieslem 2.2l to lepszy wybór. Jeszcze nie jechałem ale nie omieszkam oba przetestować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 > Jeszcze nie jechałem ale nie omieszkam oba przetestować Cena tego PHEV zabija. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 > Można kupić Outlandera PHEV, pewnie jest cichszy i oszczędniejszy. Mówię o aucie 6-letnim Nowego nie biorę pod uwagę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulla Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 > Pali 6,5 przy 130km/h? Do zrobienia lekko powyżej 2 tys obrotów na 6 , na 5 przy 120 pokazuje 5.4 litra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2015 > Zastanawiam się, czy istnieje auto spełniające następujące warunki: > - długość nie większa niż 4,5 m > - prześwit nie mniejszy niż 19 cm > - spalanie przy 130 km/h (GPSowych, dla ścisłości) nie większe niż 6,5 l/100 km > - dobrze wyciszone wnętrze > Czyli chodzi o typowego autostradowca, ale nie limuzynę, a małego SUVa czy crossovera. > Benzyna/diesel bez znaczenia. > Zależy mi na tym, by to było faktyczne zużycie brane z dłuższej jazdy z prędkością 130 km/h, a nie > pobożne życzenia sprawdzone podczas zjazdu z wiatrem z górki (typu PEPCIOwych 5l/100 km ) > Yeti 1.2 TSI na przykład w takich warunkach kompletnie sobie już nie radzi (ok. 9 l/100km - > zależnie od wiatru i nachylenia, nie mówiąc o hałasie). > Dzięki za typy! I na jakie auto padło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.