Skocz do zawartości

Klasa A lub B do miasta do 7000 PLN


Tomo

Rekomendowane odpowiedzi

Jak najmłodszy (najchętniej od 2003), prosta konstrukcja, bezawaryjny, obowiązkowo 5D

Silnik dowolny, im mniejszy i ekonomiczniejszy tym lepiej.

Krótkie trasy (5-10 km) więc duże diesle odpadają ze względu na słabe rozgrzewanie zimą.

Przebieg roczny max. 10 kkm

Wielkość bagażnika bez znaczenia, żadne sedany.

Panda ?

206 ?

Clio II ?

Corsa ?

Co jeszcze ? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bezawaryjny...

> Panda ?

> 206 ?

> Clio II ?

> Co jeszcze ?

to wywal 206 z tej listy , siostra to ma prawie od nowości , stare już bo 2002r , ale tylko ok 140tys przebieg , 1100ccm pb , awarie : pompa paliwa , alternator , pompa wspomagania , wentylator oczywiscie , zgnita chłodnica , regeneracja belki , i najnowsza wisienka na torcie - padła skrzynia biegów , a dokładnie terkotanie z mechanizmu różnicowego facepalm%5B1%5D.gif , co za złom ,

już pominę wymiana wahaczy i amorów z przodu , i sprzęgła , powiedzmy że tej klasy auto ma prawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może coś takiego Twingo żona jezdzi od trzech lat i nie chce zmienić na nowsze. Do miasta

> bardzo fajne auto.

Teraz uzupełniłem wymagania.

Obowiązkowo 5D więc odpada Twingo, SC, Ka i wszystko co jest tylko w 3D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zbyt nietypowe.

> Tylko popularne marki/modele

Miałem (właściwie żona miała) podobne (właściwie to identyczne) wymagania w zeszłym roku w czerwcu jakoś, to może moja historia się przyda.

Kupiliśmy CLIO II FL 2002r 14. 16v, 5d od osoby prywatnej.

Klima automatyczna, 4 poduszki, czujnik deszczu, el. lusterka i szyby przód, "halogeny", komputer, wspomaganie (elektryczne), wiadomo abs, isofix - chyba cały wypas.

Teoretycznie towar poszukiwany - segment B 5d z klimą.

Auto sprzedawał od miesiąca i stopniowo schodził z ceny (zaczynał od 8300), kiedy ja się odezwałem była to cena 7300, obejrzałem, pokiwałem głową i zaproponowałem 6500.

Nazajutrz kupiłem za 6700.

Blacharsko bardzo OK, niepodrapany, wnętrze również w bardzo ładnym stanie (kokpit, plastiki itp), ale stan tapicerki foteli średni (po upraniu dużo lepiej, ale fotel kierowcy przetarty w 2 miejscach)

Druga wada: kluczyk tylko jeden.

Pojechał na przegląd mechaniczny do Szymana gdzie porobił parę rzeczy OIDP za ok. 1000zł (tylne hamulce, jakieś silentblocki, olej, filtry itp, coś tam jeszcze było) tak, że mechanicznie zrobiony na tip top.

Oprócz tego uszczelnienia wymagał bagażnik (woda z deszczu, typowe dla modelu, ale łatwa sprawa, silikon pod zaślepki odbojów), wymiana luźnolatającego "słonecznika" kierowcy na "nowy" ze szrotu i chyba tyle.

Myślę, że nie tak źle jak na 12 letnie auto.

Przez rok 2 awarie:

1) problemy z odpalaniem pojawiły się po paru miesiącach - recepta: przeczyszczenie czujnika położenia wału, koszt 0zł + 30 minut

2) padł rozrusznik, koszt naprawy 250zł u okolicznego mechanika (regeneracja i demontaż/montaż).

A tak to żona jeździ od prawie roku codziennie (krótkie raczej dystanse) ja czasem wezmę w trasę (rzadko), wszystko działa*, nic nie puka, nie stuka, nie cieknie.

Dynamiczny, mało pali, bardzo mało zwrotny niestety.

*) naprawdę jedyną rzeczą która nie działa jest spryskiwacz tylnej szyby - prawdopodobnie gdzieś zatkany wężyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zbyt nietypowe.

> Tylko popularne marki/modele

Gdy kiedyś szukałem żonie, to nie brałem pod uwagę marki.

Śledziłem ogłoszenia, jeździłem po komisach, a gdy trafił się przyzwoity egzemplarz jeździdła w tym segmencie i sensownej cenie, to kupiłem. Wtedy akurat Clio II od pierwszej właścicielki. Z tego co pamiętam, to trochę było problemów z elektryką (światła tylne) i uszczelnieniem silnika (pocił się olejem).

Innym razem znajomy sprowadził żonie autko z zagramanicy - trafiło się, że Yariskę. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> proponowałbym pande 1.1 lpg, bedzie najmłodsza i najtansza w utrzyamniu

No właśnie to był pierwszy typ.

Ale rozmawiałem wczoraj z Mareckim - ma Pandę 1.2

Po mieście toto pali 7,5-8 litrów yikes.gif

Przy tak małych rozmiarach to jednak sporo.

Oczywiście jeżeli by się trafiła ładna, od pierwszego właściciela to będzie Panda.

Ale rozglądam się co można innego wziąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie to był pierwszy typ.

> Ale rozmawiałem wczoraj z Mareckim - ma Pandę 1.2

> Po mieście toto pali 7,5-8 litrów

Sporo, P2fl mieliśmy od nowości do 235kkm przez 9 lat, z klimą średnio wychodziło 6.3 lpg na 100km

> Przy tak małych rozmiarach to jednak sporo.

> Oczywiście jeżeli by się trafiła ładna, od pierwszego właściciela to będzie Panda.

Łatwo nie będzie frown.gif

> Ale rozglądam się co można innego wziąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak najmłodszy (najchętniej od 2003), prosta konstrukcja, bezawaryjny, obowiązkowo 5D

> Silnik dowolny, im mniejszy i ekonomiczniejszy tym lepiej.

> Krótkie trasy (5-10 km) więc duże diesle odpadają ze względu na słabe rozgrzewanie zimą.

> Przebieg roczny max. 10 kkm

> Wielkość bagażnika bez znaczenia, żadne sedany.

> Co jeszcze ?

Getz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale rozmawiałem wczoraj z Mareckim - ma Pandę 1.2

> Po mieście toto pali 7,5-8 litrów

A ile to ma palić, jak silnik pamięta fiata uno ?

Tyle, że jak będzie palić te 8 litrów LPG, to żadne hiperturbo-downsize go ekonomicznie nie przebije - poniżej 4 l benzyny nie zejdzie, a o LPG zapomnij.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zbyt nietypowe.

> Tylko popularne marki/modele

A teraz? wink.gif

673760d1361942190-toyota-auris-next-generation-corolla-yaris_e2d_pakwheels-com-.jpg

Tylko tak BTW: jedyne ogłoszenia, które widziałem były raczej chyba próbą oszustwa, bo natychmiast były usuwane przez adminów.

2012 za 10tys.

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak najmłodszy (najchętniej od 2003), prosta konstrukcja, bezawaryjny, obowiązkowo 5D

> Silnik dowolny, im mniejszy i ekonomiczniejszy tym lepiej.

> Krótkie trasy (5-10 km) więc duże diesle odpadają ze względu na słabe rozgrzewanie zimą.

> Przebieg roczny max. 10 kkm

> Wielkość bagażnika bez znaczenia, żadne sedany.

> Panda ?

> 206 ?

> Clio II ?

> Corsa ?

> Co jeszcze ?

Clio fajne ale jak z tyłu wyrobi się belka to koszt regeneracji wynosi około 1000 zł. Poza tym autko bardzo sympatyczne.

A jeśli nie Clio to może Punto??

Pandę odpuść, miałem, to jest porażka jeśli chodzi o cholerny panel przy dźwigni zmiany biegów, to już gówniany Matiz był wygodniejszy tak z przodu jak i z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Clio fajne ale jak z tyłu wyrobi się belka to koszt regeneracji wynosi około 1000 zł. Poza tym

> autko bardzo sympatyczne.

> A jeśli nie Clio to może Punto??

> Pandę odpuść, miałem, to jest porażka jeśli chodzi o cholerny panel przy dźwigni zmiany biegów, to

> już gówniany Matiz był wygodniejszy tak z przodu jak i z tyłu.

a co tam w tej belce ma się wyrobić yikes.gif Wczoraj wymiałem amory i sprężyny i jedyne co to tuleje mogą paść ale to w każdej belce może się trafić wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co tam w tej belce ma się wyrobić Wczoraj wymiałem amory i sprężyny i jedyne co to tuleje mogą

> paść ale to w każdej belce może się trafić

W II są normalne sprężyny z tyłu?? Bo z tego co mi funfel opowiadał jest taki zawias jak w I, nawet chciał kupić mojego paścia do swapu zawiasu tylnego. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprężyny w kangurze chyba jest belka skrętna

Na 100% w Rapidzie jest, robiłem swap tej belki do clio, nawet mocowania pasowały mimo że rozstaw kół był mniejszy (dałem dystanse i było git zlosnik2.gif).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak najmłodszy (najchętniej od 2003), prosta konstrukcja, bezawaryjny, obowiązkowo 5D

> Silnik dowolny, im mniejszy i ekonomiczniejszy tym lepiej.

> Krótkie trasy (5-10 km) więc duże diesle odpadają ze względu na słabe rozgrzewanie zimą.

> Przebieg roczny max. 10 kkm

> Wielkość bagażnika bez znaczenia, żadne sedany.

> Panda ?

> 206 ?

> Clio II ?

> Corsa ?

> Co jeszcze ?

fiesta MK6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przepraszam że nie na temat może ale ile taka Hunda VII 90 KM pali miasto trasa.I czy prawda z tymi

> łożyskami nie wiem po 150 tyśkm ???

> Się przymierzam .Czy lepiej hondę Jazz od szwagra.?

miasto 7,5 Łożyska prawda,mi sie udało bo sprzedający zrobił remont 3 miesiące temu.Jak masz pewna Jezz to bierz.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Budżet nawet na pandę szałowy nie jest ale coś dostanie. Brałbym tylko i wyłącznie ze wspomaganiem.

potwierdzam

mamy jedna bez wspomagania i jest dramat

druga nowsza ze wspomaganiem i da sie fajnie krecic do tego city ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak najmłodszy (najchętniej od 2003), prosta konstrukcja, bezawaryjny, obowiązkowo 5D

> Silnik dowolny, im mniejszy i ekonomiczniejszy tym lepiej.

> Krótkie trasy (5-10 km) więc duże diesle odpadają ze względu na słabe rozgrzewanie zimą.

> Przebieg roczny max. 10 kkm

[ciach]

> Co jeszcze ?

Obecnie jeżdżę samochodem, który w 80% spełnia wszystkie Twoje wymagania - prosty, bezawaryjny, 5D, ekonomiczny. Po przeglądzie 2 tyg temu wyszło, że robię nim 9tys km rocznie. Spalanie w tym czasie wyszło mi w okolicach 7.5l/100km w zakorkowanej Warszawie.

NIE spełnia tylko jednego warunku - mój samochód jest z 93 roku. Ale..... !!! ..... mając 7 tys zł można spokojnie znaleźć egzemplarz z 98-99 roku z tym samym silnikiem, ale w nowszej budzie. Z nieco lepszym wyposażeniem: airbagi + klima + elektryka. Ale nadal bezawaryjny i tani w eksploatacji oraz w naprawach. Prawdę mówiąc, gdybym miał w ręku 7 tysi to natychmiast zamieniłbym swoje autko na model młodszy o te kilka lat.

Mowa o Corolli E11 sprzed FL, z silnikiem 1.4 4E-FE o mocy 86KM. Można spokojnie znaleźć taki samochód za jakieś 5 tys złotych. Jak się dobrze poszuka, to masz autko dobrze serwisowane, w bdb stanie i czasami nawet z gazem. Należy zwrócić szczególną uwagę na rdzę, która często się lubi przypałętać do tego modelu, ale to cecha w zasadzie wszystkich japończyków z tamtych lat. Jeśli znajdziesz egzemplarz z ogarniętą rdzą, to możesz cieszyć się niezawodnym samochodem za małe pieniądze.

A jak się postarasz, możesz znaleźć wersję z automatem oraz klimą w serii - do wyjęcia za circa 1.500-2.000€ w Niemczech. Co oznacza idealny dupowóz miejski za tak mały pieniądz.

Pozdro

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pandę odpuść, miałem, to jest porażka jeśli chodzi o cholerny panel przy dźwigni zmiany biegów, to już gówniany Matiz był wygodniejszy tak z przodu jak i z tyłu.

co Ty za bzdury wypisujesz? ile masz wzrostu? bo ja mam 184 i kompletnie mi żaden panel nie przeszkadza. w pandzie siedzi sie tak wysoko, ze przy odsuniętym fotelu max do tyłu, nogi są wyprostowane

pozatym autor wątku nie sprecyzował, kto będzie tym autem się poruszał. bo jeśli kobieta, to wierz mi, że nie bedzie sie chciała zamienić na żaden inny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ma Pandę 1.2

> Po mieście toto pali 7,5-8 litrów

> Przy tak małych rozmiarach to jednak sporo.

słyszałem, ze 1.2 pali tyle samo co 1.1, więc muszę sie nie zgodzić. mam 1.1 i z ostatnich 15 tys wychodzi 7.1 lpg (100% miasto)

dla porównania cinkol 900-ka mi palił latem 7, zimą nawet 9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klima automatyczna, 4 poduszki, czujnik deszczu, el. lusterka i szyby przód, "halogeny", komputer, wspomaganie (elektryczne), wiadomo abs, isofix - chyba cały wypas.

uważasz, że na dystanse 5-10 km jest to wszystko niezbędne?

wiadomo, ze jak jest- to jest. ale bez tych bajerów to auto byłoby napewno tańsze. a skoro Tomo chce jak najmłosze, to raczej należy szukać biedy wersji- a w tych było przeważnie wspomaganie i abs. po 2000r również i poduszka dla kierowcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co Ty za bzdury wypisujesz? ile masz wzrostu? bo ja mam 184 i kompletnie mi żaden panel nie

> przeszkadza. w pandzie siedzi sie tak wysoko, ze przy odsuniętym fotelu max do tyłu, nogi są

> wyprostowane

> pozatym autor wątku nie sprecyzował, kto będzie tym autem się poruszał. bo jeśli kobieta, to wierz

> mi, że nie bedzie sie chciała zamienić na żaden inny

Kobieta 170 cm jeśli o to chodzi devil.gif

Panda w sumie jest numer jeden, aczkolwiek zainteresowałem się Picanto i Getzem.

W tej cenie roczniki bedą podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na odcinki 3-5km tez miałem lpg - co prawda kupiłem juz z lpg II gen

Miałem tylko jeden samochod z gazem - miał prostą centralkę, która po przegazowaniu przełączała na gaz.

Czy w tych nowszych nie jest tak, że przełącza na gaz po osiągnięciu określonej temperatury ?

Bo jeżeli ma się przełączyć po 2-3 km jazdy to gaz będzie bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem tylko jeden samochod z gazem - miał prostą centralkę, która po przegazowaniu przełączała na

> gaz.

> Czy w tych nowszych nie jest tak, że przełącza na gaz po osiągnięciu określonej temperatury ?

> Bo jeżeli ma się przełączyć po 2-3 km jazdy to gaz będzie bez sensu.

zależy jaka instalacja będzie, jeśli I/II generacja to tak bedzie że szybko będzie się przełączał na LPG. Też zauważyłem, że jeśli auto jest segmentu A to nie musi palić mniej niż auto segmentu B. Mówie o autach kilkuletnich na przykładzie Matiza 0,8l ~50KM a P2 fl 1,2 80KM wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.