Skocz do zawartości

Spalanie + "dziwne" tankowanie


cypajak

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent Bravo II 1.6D 105KM pojemnośc zbiornika paliwa 58l

Tankowanie nr.1 pod korek:

Wskazówka paliwa całkowicie wskazywała 0 (już się oparła) i wtedy pod korek weszło 49,5l

Tankowanie nr.2 pod korek po przejechaniu 866km

Wskazówka w połowie rezerwy i pod korek weszło 51,5l

Wynika z tego, że auto spala 5,9/100, komputer pokazuje 4,9l/100

Dlaczego jest tak rozbieżność w ilości wlanego paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent Bravo II 1.6D 105KM pojemnośc zbiornika paliwa 58l

> Tankowanie nr.1 pod korek:

> Wskazówka paliwa całkowicie wskazywała 0 (już się oparła) i wtedy pod korek weszło 49,5l

> Tankowanie nr.2 pod korek po przejechaniu 866km

> Wskazówka w połowie rezerwy i pod korek weszło 51,5l

> Wynika z tego, że auto spala 5,9/100, komputer pokazuje 4,9l/100

> Dlaczego jest tak rozbieżność w ilości wlanego paliwa?

Trzeba było przy każdym tankowaniu napełnić też 10-litrowy, przezroczysty kanister. Wówczas byś miał nieco rozjaśnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent Bravo II 1.6D 105KM pojemnośc zbiornika paliwa 58l

> Tankowanie nr.1 pod korek:

> Wskazówka paliwa całkowicie wskazywała 0 (już się oparła) i wtedy pod korek weszło 49,5l

> Tankowanie nr.2 pod korek po przejechaniu 866km

> Wskazówka w połowie rezerwy i pod korek weszło 51,5l

> Wynika z tego, że auto spala 5,9/100, komputer pokazuje 4,9l/100

> Dlaczego jest tak rozbieżność w ilości wlanego paliwa?

Fajną ma Bravo rezerwę, skoro oparta zero wskazówka oznacza, że w baku jeszcze około 9 litrów, czyli mniej więcej 160km wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozdrawiam BAS

A wiesz jak wygląda rezerwa w Bravo? Masz tam sporo czerwonego pola, a instrukcja mówi o tym, że 8-10 litrów jest jak wskazówka dopiero wejdzie na czerwone czyli rezerwa się zaświeci.

Autor tematu mówi, że wskazówka była już oparta o zero, czyli dawno przeszła czerwone pole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodaj: na tym samym dystrybutorze.

jeżeli nie do pierwszego/drugiego odbicia tylko do zobaczenia cieczy w określonym punkcie, to dystrybutor nie ma znaczenia.Chyba, że właściciel stacji majstruje przy liczydłach.

W sieciówkach jeszcze się z tym nie spotkałem, a często tankuję do 5l kanistra paliwo do sprzętów ogrodowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie w Bravo II jest tak jak w Stilo - do tankowania w lato trzeba odpowiedniej techniki - pistolet obrócić na godz. 8 i zrobić miejsce żeby powietrze mogło się wydostać z baku podczas wlewania paliwa. Do tego ze dwa razy przestać lać i wyjąć na chwilę pistolet. Jak miałeś wskazówkę na płasko (nie wtedy kiedy pokazuje, że zaczyna się rezerwa) to pi razy drzwi zostało Ci ok 2l paliwa w baku, resztę przestrzeni wypełniła poduszka powietrzna.

To co wyżej napisałem to na bazie własnych spostrzeżeń przy 100 tyś. km eksploatacji Stilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie w Bravo II jest tak jak w Stilo - do tankowania w lato trzeba odpowiedniej techniki -

> pistolet obrócić na godz. 8 i zrobić miejsce żeby powietrze mogło się wydostać z baku podczas

> wlewania paliwa. Do tego ze dwa razy przestać lać i wyjąć na chwilę pistolet. Jak miałeś

> wskazówkę na płasko (nie wtedy kiedy pokazuje, że zaczyna się rezerwa) to pi razy drzwi

> zostało Ci ok 2l paliwa w baku, resztę przestrzeni wypełniła poduszka powietrzna.

> To co wyżej napisałem to na bazie własnych spostrzeżeń przy 100 tyś. km eksploatacji Stilo.

Dokładnie tak. Nie ma opcji, by wskazówka leżąca na zerze oznaczała jeszcze 8 litrów jak to niektórzy próbują udowadniać skanami instrukcji obsługi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Była kiedyś dyskusja na temat dokładności odmierzania paliwa przez dystrybutory, tam jest dość

> spora tolerancja. Użyj szukajki, ZTCP udzielałem się w tamtym temacie.

> Pozdrawiam BAS

Nie powiedziałbym, że spora. Raczej bardzo mała

Quote:

Dystrybutory paliw płynnych są zgodnie z międzynarodową klasyfikacją urządzeń pomiarowych klasy 0.5, co oznacza, że błąd pomiarowy ilości wydawanych paliw nie może przekraczać 0,5 procenta przy ilości wydanego paliwa powyżej 2 litrów (tzw. dawka minimalna). Stanowi to też podstawę prawną do legalnego prowadzenia sprzedaży paliw i dowód rzetelności sprzedawcy w przypadku ewentualnych wątpliwości czy reklamacji ze strony klientów.


Nie jest możliwe by błąd na zbiorniku to było tyle co u Kolegi, w rzeczywistośći to będzie mniej niż 0,5 litra (dla 50 litrów wychodzi odchyłka 0,25 litra) wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajną ma Bravo rezerwę, skoro oparta zero wskazówka oznacza, że w baku jeszcze około 9 litrów,

> czyli mniej więcej 160km

niedawno w vw t5 multivan miałem tą ''gorszą '' rezerwę , wskaźnik wskoczył na czerwone pole i za jakieś parę km silnik zdechł , bo brakło paliwa , troche lipa była zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dystrybutory kłamią. Do Stilona zawsze wchodziło 62-63l, maks weszło 65. A ostatnio jak z karnistra

> lałem to pod koniec wlewania trzeciej "dwudziestki" się ulało

To ja nie wiem gdzie wy tankujecie.

Od zawsze tankuje do pelna po zapaleniu rezerwy i roznice w ilosci nalanego paliwa nie przekraczaja 1-2ltr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaj na tej samej stacji do automatycznego odbicia colta wink.gif Z 2-ch BP np. na jednej odbija 4litry później niż na drugiej. Na 3-ciej naleję na hama jeszcze dobre 5-7 litrów więcej, na innej się nie da.

Srednie spalanie z kompa. jest wiarygodne po większym przebiegu i w octavi ftedeiku praktycznie pokrywa się z tym co przychodzi z GPS-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dystrybutory kłamią. Do Stilona zawsze wchodziło 62-63l, maks weszło 65. A ostatnio jak z karnistra

> lałem to pod koniec wlewania trzeciej "dwudziestki" się ulało

A ta dwudziestka to jest dokładnie dwudziestka czy na przykład dwudziestkadwójka i wówczas będziesz miał wyjaśnienie takiego a nie innego zachowania wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodaj na tej samej stacji do automatycznego odbicia colta Z 2-ch BP np. na jednej odbija 4litry

> później niż na drugiej. Na 3-ciej naleję na hama jeszcze dobre 5-7 litrów więcej, na innej się

> nie da.

> Srednie spalanie z kompa. jest wiarygodne po większym przebiegu i w octavi ftedeiku praktycznie

> pokrywa się z tym co przychodzi z GPS-u.

CO to,kto to jest ten "ham"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja nie wiem gdzie wy tankujecie.

Jak tankuję u siebie to Lotos lub Optima, jak na trasie to zależy co się trafi

> Od zawsze tankuje do pelna po zapaleniu rezerwy i roznice w ilosci nalanego paliwa nie przekraczaja

> 1-2ltr.

No dobra- w Stilonie też tak było (62-63l), te 65l to już na oparach dojechane. I wszystko super tylko, że z karnistra nawet 60l nie weszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent Bravo II 1.6D 105KM pojemnośc zbiornika paliwa 58l

> Tankowanie nr.1 pod korek:

> Wskazówka paliwa całkowicie wskazywała 0 (już się oparła) i wtedy pod korek weszło 49,5l

> Tankowanie nr.2 pod korek po przejechaniu 866km

> Wskazówka w połowie rezerwy i pod korek weszło 51,5l

> Wynika z tego, że auto spala 5,9/100, komputer pokazuje 4,9l/100

> Dlaczego jest tak rozbieżność w ilości wlanego paliwa?

Żeby to zweryfikować to trzeba byłoby tankować paliwo na tej samej stacji i najlepiej nawet na tym samym dystrybutorze. Poza tym przydałoby się żeby robiła to osoba, która zna auto i wie jak tankować, bo wlanie paliwa do takiego samego poziomu za każdym razem, na tej samej stacji i tym samym dystrybutorze wcale nie jest takie oczywiste wink.gif Tak jak już ktoś wcześniej wspominał liczy się również technika tankowania biglaugh.gif W starszych autach nie ma problemu - często widać lustro cieczy i o ile nie ma problemów z odpowietrzaniem zbiornika to zawsze da się zatankować dokładnie tyle samo. W nowszych robi się to na wyczucie, a to wyczucie trzeba sobie wyrobić wink.gif

A odnośnie techniki - kiedyś jak kupiłem sobie pierwsze auto to przy tankowaniu nawet na pustym zbiorniku pistolet odbijał. Dopiero po kilku razach się nauczyłem, że pistolet trzeba odpowiednio obrócić ok.gif

Podsumowując - taka rozbieżność to w sumie nic dziwnego palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żeby to zweryfikować to trzeba byłoby tankować paliwo na tej samej stacji i najlepiej nawet na tym

> samym dystrybutorze. Poza tym przydałoby się żeby robiła to osoba, która zna auto i wie jak

> tankować, bo wlanie paliwa do takiego samego poziomu za każdym razem, na tej samej stacji i

> tym samym dystrybutorze wcale nie jest takie oczywiste Tak jak już ktoś wcześniej wspominał

> liczy się również technika tankowania W starszych autach nie ma problemu - często widać

> lustro cieczy i o ile nie ma problemów z odpowietrzaniem zbiornika to zawsze da się zatankować

> dokładnie tyle samo. W nowszych robi się to na wyczucie, a to wyczucie trzeba sobie wyrobić

> A odnośnie techniki - kiedyś jak kupiłem sobie pierwsze auto to przy tankowaniu nawet na pustym

> zbiorniku pistolet odbijał. Dopiero po kilku razach się nauczyłem, że pistolet trzeba

> odpowiednio obrócić

> Podsumowując - taka rozbieżność to w sumie nic dziwnego

Odnośnie techniki tankowania są auta w których odbicie oznacza pełny, w aktualnym Sprinterze po odbiciu dolejesz za kilkadziesiąt groszy, prezes zawsze się do mnie czepia przy rozliczaniu fv za brak równych kwot wpysk.gif gdy inni zawsze tankuja za 200, 300, 100, to u mnie kwota to np 328,63 zlosnik2.gif

W innych można dolewać od 3 do 10 litrów yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie w Bravo II jest tak jak w Stilo - do tankowania w lato trzeba odpowiedniej techniki -

to chyba każdy fiat ma tak samo zlosnik.gif

w Punto też nigdy nie daję pracownikowi stacji tankować bo wsadzą pistolet na max i się dziwią, że po nabiciu 3 litrów odbija hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.