cypajak Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 Pacjent Bravo II 1.6D 105KM pojemnośc zbiornika paliwa 58l Tankowanie nr.1 pod korek: Wskazówka paliwa całkowicie wskazywała 0 (już się oparła) i wtedy pod korek weszło 49,5l Tankowanie nr.2 pod korek po przejechaniu 866km Wskazówka w połowie rezerwy i pod korek weszło 51,5l Wynika z tego, że auto spala 5,9/100, komputer pokazuje 4,9l/100 Dlaczego jest tak rozbieżność w ilości wlanego paliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 > Pacjent Bravo II 1.6D 105KM pojemnośc zbiornika paliwa 58l > Tankowanie nr.1 pod korek: > Wskazówka paliwa całkowicie wskazywała 0 (już się oparła) i wtedy pod korek weszło 49,5l > Tankowanie nr.2 pod korek po przejechaniu 866km > Wskazówka w połowie rezerwy i pod korek weszło 51,5l > Wynika z tego, że auto spala 5,9/100, komputer pokazuje 4,9l/100 > Dlaczego jest tak rozbieżność w ilości wlanego paliwa? Trzeba było przy każdym tankowaniu napełnić też 10-litrowy, przezroczysty kanister. Wówczas byś miał nieco rozjaśnione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 Była kiedyś dyskusja na temat dokładności odmierzania paliwa przez dystrybutory, tam jest dość spora tolerancja. Użyj szukajki, ZTCP udzielałem się w tamtym temacie. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fidel71 Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 > Pacjent Bravo II 1.6D 105KM pojemnośc zbiornika paliwa 58l > Tankowanie nr.1 pod korek: > Wskazówka paliwa całkowicie wskazywała 0 (już się oparła) i wtedy pod korek weszło 49,5l > Tankowanie nr.2 pod korek po przejechaniu 866km > Wskazówka w połowie rezerwy i pod korek weszło 51,5l > Wynika z tego, że auto spala 5,9/100, komputer pokazuje 4,9l/100 > Dlaczego jest tak rozbieżność w ilości wlanego paliwa? Fajną ma Bravo rezerwę, skoro oparta zero wskazówka oznacza, że w baku jeszcze około 9 litrów, czyli mniej więcej 160km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cypajak Napisano 20 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 Teraz nie wiadomo która stacja nalicza "inaczej" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 sprawdz spalanie po kilku tankowaniach u mnie po 5 pelnych bakach spalanie z komputera zblizylo sie do wyliczonego przeze mnie roznica 0.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 > Fajną ma Bravo rezerwę, skoro oparta zero wskazówka oznacza, że w baku jeszcze około 9 litrów, > czyli mniej więcej 160km Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fidel71 Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 > Teraz nie wiadomo która stacja nalicza "inaczej" Zalej pod korek, wyjedź 100km i znowu zatankuj pod korek. Dystrybutor pokaże spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 > Zalej pod korek, wyjedź 100km i znowu zatankuj pod korek. > Dystrybutor pokaże spalanie. Z kosmicznym błędem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fidel71 Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 > Pozdrawiam BAS A wiesz jak wygląda rezerwa w Bravo? Masz tam sporo czerwonego pola, a instrukcja mówi o tym, że 8-10 litrów jest jak wskazówka dopiero wejdzie na czerwone czyli rezerwa się zaświeci. Autor tematu mówi, że wskazówka była już oparta o zero, czyli dawno przeszła czerwone pole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fidel71 Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 > Z kosmicznym błędem. u mnie rozbieżność w stosunku do komputera to 0,2l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 > Zalej pod korek, wyjedź 100km i znowu zatankuj pod korek. > Dystrybutor pokaże spalanie. Dodaj: na tym samym dystrybutorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 > A wiesz jak wygląda rezerwa w Bravo? Nie. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fidel71 Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 > Dodaj: na tym samym dystrybutorze. jeżeli nie do pierwszego/drugiego odbicia tylko do zobaczenia cieczy w określonym punkcie, to dystrybutor nie ma znaczenia.Chyba, że właściciel stacji majstruje przy liczydłach. W sieciówkach jeszcze się z tym nie spotkałem, a często tankuję do 5l kanistra paliwo do sprzętów ogrodowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asche Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 Pewnie w Bravo II jest tak jak w Stilo - do tankowania w lato trzeba odpowiedniej techniki - pistolet obrócić na godz. 8 i zrobić miejsce żeby powietrze mogło się wydostać z baku podczas wlewania paliwa. Do tego ze dwa razy przestać lać i wyjąć na chwilę pistolet. Jak miałeś wskazówkę na płasko (nie wtedy kiedy pokazuje, że zaczyna się rezerwa) to pi razy drzwi zostało Ci ok 2l paliwa w baku, resztę przestrzeni wypełniła poduszka powietrzna. To co wyżej napisałem to na bazie własnych spostrzeżeń przy 100 tyś. km eksploatacji Stilo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fidel71 Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 > Pewnie w Bravo II jest tak jak w Stilo - do tankowania w lato trzeba odpowiedniej techniki - > pistolet obrócić na godz. 8 i zrobić miejsce żeby powietrze mogło się wydostać z baku podczas > wlewania paliwa. Do tego ze dwa razy przestać lać i wyjąć na chwilę pistolet. Jak miałeś > wskazówkę na płasko (nie wtedy kiedy pokazuje, że zaczyna się rezerwa) to pi razy drzwi > zostało Ci ok 2l paliwa w baku, resztę przestrzeni wypełniła poduszka powietrzna. > To co wyżej napisałem to na bazie własnych spostrzeżeń przy 100 tyś. km eksploatacji Stilo. Dokładnie tak. Nie ma opcji, by wskazówka leżąca na zerze oznaczała jeszcze 8 litrów jak to niektórzy próbują udowadniać skanami instrukcji obsługi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 > Była kiedyś dyskusja na temat dokładności odmierzania paliwa przez dystrybutory, tam jest dość > spora tolerancja. Użyj szukajki, ZTCP udzielałem się w tamtym temacie. > Pozdrawiam BAS Nie powiedziałbym, że spora. Raczej bardzo mała Quote: Dystrybutory paliw płynnych są zgodnie z międzynarodową klasyfikacją urządzeń pomiarowych klasy 0.5, co oznacza, że błąd pomiarowy ilości wydawanych paliw nie może przekraczać 0,5 procenta przy ilości wydanego paliwa powyżej 2 litrów (tzw. dawka minimalna). Stanowi to też podstawę prawną do legalnego prowadzenia sprzedaży paliw i dowód rzetelności sprzedawcy w przypadku ewentualnych wątpliwości czy reklamacji ze strony klientów. Nie jest możliwe by błąd na zbiorniku to było tyle co u Kolegi, w rzeczywistośći to będzie mniej niż 0,5 litra (dla 50 litrów wychodzi odchyłka 0,25 litra) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arad1994 Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 Dystrybutory kłamią. Do Stilona zawsze wchodziło 62-63l, maks weszło 65. A ostatnio jak z karnistra lałem to pod koniec wlewania trzeciej "dwudziestki" się ulało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 > Fajną ma Bravo rezerwę, skoro oparta zero wskazówka oznacza, że w baku jeszcze około 9 litrów, > czyli mniej więcej 160km niedawno w vw t5 multivan miałem tą ''gorszą '' rezerwę , wskaźnik wskoczył na czerwone pole i za jakieś parę km silnik zdechł , bo brakło paliwa , troche lipa była Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 > Dystrybutory kłamią. Do Stilona zawsze wchodziło 62-63l, maks weszło 65. A ostatnio jak z karnistra > lałem to pod koniec wlewania trzeciej "dwudziestki" się ulało To ja nie wiem gdzie wy tankujecie. Od zawsze tankuje do pelna po zapaleniu rezerwy i roznice w ilosci nalanego paliwa nie przekraczaja 1-2ltr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 Dodaj na tej samej stacji do automatycznego odbicia colta Z 2-ch BP np. na jednej odbija 4litry później niż na drugiej. Na 3-ciej naleję na hama jeszcze dobre 5-7 litrów więcej, na innej się nie da. Srednie spalanie z kompa. jest wiarygodne po większym przebiegu i w octavi ftedeiku praktycznie pokrywa się z tym co przychodzi z GPS-u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GoldFinger Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 > Dystrybutory kłamią. Do Stilona zawsze wchodziło 62-63l, maks weszło 65. A ostatnio jak z karnistra > lałem to pod koniec wlewania trzeciej "dwudziestki" się ulało A ta dwudziestka to jest dokładnie dwudziestka czy na przykład dwudziestkadwójka i wówczas będziesz miał wyjaśnienie takiego a nie innego zachowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 > Dodaj na tej samej stacji do automatycznego odbicia colta Z 2-ch BP np. na jednej odbija 4litry > później niż na drugiej. Na 3-ciej naleję na hama jeszcze dobre 5-7 litrów więcej, na innej się > nie da. > Srednie spalanie z kompa. jest wiarygodne po większym przebiegu i w octavi ftedeiku praktycznie > pokrywa się z tym co przychodzi z GPS-u. CO to,kto to jest ten "ham"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arad1994 Napisano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 > To ja nie wiem gdzie wy tankujecie. Jak tankuję u siebie to Lotos lub Optima, jak na trasie to zależy co się trafi > Od zawsze tankuje do pelna po zapaleniu rezerwy i roznice w ilosci nalanego paliwa nie przekraczaja > 1-2ltr. No dobra- w Stilonie też tak było (62-63l), te 65l to już na oparach dojechane. I wszystko super tylko, że z karnistra nawet 60l nie weszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arad1994 Napisano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 > A ta dwudziestka to jest dokładnie dwudziestka czy na przykład dwudziestkadwójka i wówczas będziesz > miał wyjaśnienie takiego a nie innego zachowania Nie no aż taka gapa nie jestem, choć może Zwykła dwudziestka dwudziestolitrowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 > Nie no aż taka gapa nie jestem, choć może > Zwykła dwudziestka dwudziestolitrowa Jak lana do pełna to wiadomo, że wejdzie więcej Chyba, że lane dokładnie 20 litrów z dystrybutora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 > Pacjent Bravo II 1.6D 105KM pojemnośc zbiornika paliwa 58l > Tankowanie nr.1 pod korek: > Wskazówka paliwa całkowicie wskazywała 0 (już się oparła) i wtedy pod korek weszło 49,5l > Tankowanie nr.2 pod korek po przejechaniu 866km > Wskazówka w połowie rezerwy i pod korek weszło 51,5l > Wynika z tego, że auto spala 5,9/100, komputer pokazuje 4,9l/100 > Dlaczego jest tak rozbieżność w ilości wlanego paliwa? Żeby to zweryfikować to trzeba byłoby tankować paliwo na tej samej stacji i najlepiej nawet na tym samym dystrybutorze. Poza tym przydałoby się żeby robiła to osoba, która zna auto i wie jak tankować, bo wlanie paliwa do takiego samego poziomu za każdym razem, na tej samej stacji i tym samym dystrybutorze wcale nie jest takie oczywiste Tak jak już ktoś wcześniej wspominał liczy się również technika tankowania W starszych autach nie ma problemu - często widać lustro cieczy i o ile nie ma problemów z odpowietrzaniem zbiornika to zawsze da się zatankować dokładnie tyle samo. W nowszych robi się to na wyczucie, a to wyczucie trzeba sobie wyrobić A odnośnie techniki - kiedyś jak kupiłem sobie pierwsze auto to przy tankowaniu nawet na pustym zbiorniku pistolet odbijał. Dopiero po kilku razach się nauczyłem, że pistolet trzeba odpowiednio obrócić Podsumowując - taka rozbieżność to w sumie nic dziwnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 > Żeby to zweryfikować to trzeba byłoby tankować paliwo na tej samej stacji i najlepiej nawet na tym > samym dystrybutorze. Poza tym przydałoby się żeby robiła to osoba, która zna auto i wie jak > tankować, bo wlanie paliwa do takiego samego poziomu za każdym razem, na tej samej stacji i > tym samym dystrybutorze wcale nie jest takie oczywiste Tak jak już ktoś wcześniej wspominał > liczy się również technika tankowania W starszych autach nie ma problemu - często widać > lustro cieczy i o ile nie ma problemów z odpowietrzaniem zbiornika to zawsze da się zatankować > dokładnie tyle samo. W nowszych robi się to na wyczucie, a to wyczucie trzeba sobie wyrobić > A odnośnie techniki - kiedyś jak kupiłem sobie pierwsze auto to przy tankowaniu nawet na pustym > zbiorniku pistolet odbijał. Dopiero po kilku razach się nauczyłem, że pistolet trzeba > odpowiednio obrócić > Podsumowując - taka rozbieżność to w sumie nic dziwnego Odnośnie techniki tankowania są auta w których odbicie oznacza pełny, w aktualnym Sprinterze po odbiciu dolejesz za kilkadziesiąt groszy, prezes zawsze się do mnie czepia przy rozliczaniu fv za brak równych kwot gdy inni zawsze tankuja za 200, 300, 100, to u mnie kwota to np 328,63 W innych można dolewać od 3 do 10 litrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 > Jak lana do pełna to wiadomo, że wejdzie więcej > Chyba, że lane dokładnie 20 litrów z dystrybutora No ale zauważ, że 20 litrów wlane do baku, czy do kanistra, to jednak dalej 20 litrów, A tu wynika, że te litry wlane do kanistra są "większe"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arad1994 Napisano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 > Jak lana do pełna to wiadomo, że wejdzie więcej > Chyba, że lane dokładnie 20 litrów z dystrybutora No nie do końca, wlane do pełna jak karnister równo stoi to właśnie 20l, żeby weszło więcej trzeba go przechylić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 > Pewnie w Bravo II jest tak jak w Stilo - do tankowania w lato trzeba odpowiedniej techniki - to chyba każdy fiat ma tak samo w Punto też nigdy nie daję pracownikowi stacji tankować bo wsadzą pistolet na max i się dziwią, że po nabiciu 3 litrów odbija Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.