Skocz do zawartości

Jak tam wasze spalanie?


Muzyk

Rekomendowane odpowiedzi

Cieszyć, że nie spalił 8 litrow , martwić bo inne potrafią spalić mniej.

Obstawialem okolice 6 litrów, więc nie jest źle...

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie nie przekracza 2000obr/min :hehe:

Powiedzmy, że nie przekraczam trzech  :phi: . Jeżdżę według strzałek podpowiadających biegi na blacie  :ok: . Pewnie zarżnę silnik jak w Lanosie po 100 tys. km  :facepalm: , ale to już nie będzie moje zmartwienie  :hehe:  :]  :palacz: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wczorajszej trasie Gliwice-Legnica-szczecin- Kołobrzeg spalanie gazu na poziomie ok 9,5l/100. Prędkość srednia 96. Na a4 wlaczony tempomat na 115, na s3 gdzie bylo wolno to tez 115 lub 100. Gdybym spalam benzynę to komp wskazał spalanie 6,8. Swoja droga 670km przejechałem w 8h przy spokojnej jeździe. Jestem bardzo mile zaskoczony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny wynik. Wrocław - Umag spalanie 5.5 l. z 1100 km że średnia prędkość 97 km/h. Na autostradach tempomat ustawiony na 120 km/h reszta trasy zgodnie z przepisami. Wkurzył mnie znajomek, który tę samą trasę przejechał ze spalaniem 5.2 peugeotem 508 kombi 140 KM. Przecież dCi to mistrz oszczędności ;)

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny wynik. Wrocław - Umag spalanie 5.5 l. z 1100 km że średnia prędkość 97 km/h. Na autostradach tempomat ustawiony na 120 km/h reszta trasy zgodnie z przepisami. Wkurzył mnie znajomek, który tę samą trasę przejechał ze spalaniem 5.2 peugeotem 508 kombi 140 KM. Przecież dCi to mistrz oszczędności ;)

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka

 

Od kiedy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że cooooo???

Jechałeś z MAX prędkością auta?

 

Bo mi Renata wciągnęła 17l/lpg ale jak jechałem 80km/h z maks prędkością :)

 

Weź no wytłumacz co chciałeś napisać, bo ....

1. albo 80km/h

2. albo z MAX prędkością

 

chyba że u Ciebie 1=2  :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w 1.9 131 KM. Poprawili smarowanie. Tak przynajmniej Mrarek twierdzi na megane.com.pl :)

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka

Tiaa, niech wam będzie :)

Ja tam wolę spalić 5,5-5,7 w HDi i nie znać takich problemów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie katujcie silników!

dajcie im jeść i pić :D

No daj spokój... mam inne sposoby wydawania kasy :D

śp. Teść trochę zamulił renatke. Ostatnio przegonilem ją parę razy i trochę zwawsza się zrobiła. Mniej pali na 98 verva :ok: i zauważalnie lepiej silnik mruczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No daj spokój... mam inne sposoby wydawania kasy :D

śp. Teść trochę zamulił renatke. Ostatnio przegonilem ją parę razy i trochę zwawsza się zrobiła. Mniej pali na 98 verva :ok: i zauważalnie lepiej silnik mruczy.

 

To jest w zasadzie niemozliwe, zeby palila mniej na 98 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie bylo z wiatrem :D

Nie wiem nie znam sie, zarobiony jestem. Mi kiedyś stilo spalił 3.7 na trasie wawa poznań ale nikt mi n8e daje wiary. Trudno, swoje wiem :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem nie znam sie, zarobiony jestem. Mi kiedyś stilo spalił 3.7 na trasie wawa poznań ale nikt mi n8e daje wiary. Trudno, swoje wiem :)

Ale PB czy ON ? Grande Punto 1.4 77 KM spaliło mi kiedyś w trasie 3,9 l i też nikt nie wierzył :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale PB czy ON ? Grande Punto 1.4 77 KM spaliło mi kiedyś w trasie 3,9 l i też nikt nie wierzył :)

On. 1.9 jtd 115km. Jechałem w sumie ciągle 90kmh bo... nie miałem za dużo kasy na wahe hehe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dzisiejszy wyjazd na weekend na 2 auta. Spalanie w Corolli d4d 90km 4,2l w Lagunie 7,6. Ja jechalem corolla i to byla mega oszczedna jazda a kobieta laguna z bagaznikiem na dachu ona non stop klima bo z dzieckiem ja polowa trasy z klima. Trasa rowne 100km Jaworzno Sucha Beskidzka. Tankowany ON za 4,85zl a LPG po 1,75 gdzie oszczednisc jazdy ON? Srednia predkosc z trasy z kilkoma korkami 49km/h. Ide na piwko milego weekendu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dzisiejszy wyjazd na weekend na 2 auta. Spalanie w Corolli d4d 90km 4,2l w Lagunie 7,6. Ja jechalem corolla i to byla mega oszczedna jazda a kobieta laguna z bagaznikiem na dachu ona non stop klima bo z dzieckiem ja polowa trasy z klima. Trasa rowne 100km Jaworzno Sucha Beskidzka. Tankowany ON za 4,85zl a LPG po 1,75 gdzie oszczednisc jazdy ON? Srednia predkosc z trasy z kilkoma korkami 49km/h. Ide na piwko milego weekendu.

Jak wyjedziesz za granicę okaże się, że jednak na on nie jest drożej niż na lpg. Jadąc do Chorwacji spaliłem 5.5 na setkę. Koleś laguną II 1.8 z boksem trochę ponad 12 litrów. Przy cenach paliw, gdzie w Austrii ON był tańszy niż w PL (1.111E) diesel wyszedł taniej.

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyjedziesz za granicę okaże się, że jednak na on nie jest drożej niż na lpg. Jadąc do Chorwacji spaliłem 5.5 na setkę. Koleś laguną II 1.8 z boksem trochę ponad 12 litrów. Przy cenach paliw, gdzie w Austrii ON był tańszy niż w PL (1.111E) diesel wyszedł taniej.

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka

 

A Ty jechałeś z boxem?

Nie wiem jak koleś jechał ale i Laguna spaliła 17l/100km ale średnią prędkość z 150km miałem ponad 130... J-no - Nowy Targ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym zarabiał >10kzł to jeździłbym czymś naprawdę mocnym :)

Jakbym zarabiał >10kzł to jeździłbym czymś naprawdę mocnym :)

Tylko Ci się tak wydaje, uwierz na słowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obecnej sytuacji jakbym zarobil 10kzl jezdzilbym czyms 2x mocnijeszym np. jakas RSka dlubnieta na 250-260KM lub Laguna III 2,0T 204km i poddal ja lekkim modyfikacka tzn komputerem z Megane RS na 250KM i zalozyl LPG bo silnik sie lubi z tym paliwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


np. jakas RSka dlubnieta na 250-260KM lub Laguna III 2,0T 204km i poddal ja lekkim modyfikacka tzn komputerem z Megane RS na 250KM

 

 

A ja się pytam po co? Co Si da 250 KM, skoro drogi mamy jakie mamy, ograniczenia i ruch na nich taki jaki jest i sens posiadania auta z takim silnikiem to IMHO naciąganie sobie fujary przy pomocy samochodu. Naprawdę każdego kompakta sensownie i zupełnie wystarczająco napędza silnik do 150 KM.

No chyba, że planujesz się ścigać, wtedy 250 KM to jak najbardziej wskazane. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się pytam po co? Co Si da 250 KM, skoro drogi mamy jakie mamy, ograniczenia i ruch na nich taki jaki jest i sens posiadania auta z takim silnikiem to IMHO naciąganie sobie fujary przy pomocy samochodu. Naprawdę każdego kompakta sensownie i zupełnie wystarczająco napędza silnik do 150 KM.

No chyba, że planujesz się ścigać, wtedy 250 KM to jak najbardziej wskazane. ;]

mialem 180 KM i 300 Nm w megane i co? i by sie przydało 200+. bo PO CO męczyć sie ze 150, skoro bez problemu można mieć 250? a różnica w spalaniu pomijalna, a potencjał i spokój podczas jazdy - bajka... i w życiu nie wybieram się samochodem na tor.

a dziwnie ten argument o fujarze, to pada zawsze z ust tych co sobie wmówili że ich 100KM jest wystarczające :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale tak samo można powiedzieć, że 250 to mało, jak lepiej mieć 300 i też będzie nie wiele większe spalanie, i tak to usranej śmierci . Nie ważne, że połowa z tych koni w czasie normalnego używania auta na co dzień leży do góry brzuchem i żłopie bezproduktywnie paliwo bo z nich nie korzystasz, no ale masz.... ;]

 

 

Dla jasności mam 120 KM w benzynie + turbo i w zupełności starcza, z kolei w scenicu 110 KM w wolnossaku zdecydowanie jest za mało, ze 20 więcej by się zdało, ale 20 a nie 100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale tak samo można powiedzieć, że 250 to mało, jak lepiej mieć 300 i też będzie nie wiele większe spalanie, i tak to usranej śmierci . Nie ważne, że połowa z tych koni w czasie normalnego używania auta na co dzień leży do góry brzuchem i żłopie bezproduktywnie paliwo bo z nich nie korzystasz, no ale masz.... ;]

 

 

Dla jasności mam 120 KM w benzynie + turbo i w zupełności starcza, z kolei w scenicu 110 KM w wolnossaku zdecydowanie jest za mało, ze 20 więcej by się zdało, ale 20 a nie 100.

 

:)

No bo to jednak jest przedłużanie, podobnie jak "czerwony zawsze najszybszy" :)

 

Jest to posiadanie dla samego posiadania. Nie ważne że nigdy, lub poniżej 1% okresu użytkowania się to wykorzysta, ale jak brzmi ....

 

I proszę nie pitolcie tu, że spalanie "niewiele wyższe" :) bo to jest fizycznie nie możliwe.

 

Dla normalnego posiadacza (również o normalnych rozmiarach) posiadanie auta na poziomie 140-170 KM jest w zupełności wystarczające do płynnego i jak potrzeba dynamicznego przemieszczania się po drogach (również na zachodzie) z prędkościami podróżnymi ~160 km/h, w porywach do 180-190. Przy normalnym, akceptowalnym, średnim zużyciu paliwa 7-9 l/100.

Bo dynamiczna jazda autem z mocą powyżej 200 KM, owocuje wirem w zbiorniku paliwa i spalaniem na poziomie 18-20 l/100 - przykładowo Subaru Legacy 2,5 turbo z ASB (250KM).

 

Także nie koloryzujcie rzeczywistości, wystarczy że sobie przedłużyliście i Wam z tym dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale tak samo można powiedzieć, że 250 to mało, jak lepiej mieć 300 i też będzie nie wiele większe spalanie, i tak to usranej śmierci . Nie ważne, że połowa z tych koni w czasie normalnego używania auta na co dzień leży do góry brzuchem i żłopie bezproduktywnie paliwo bo z nich nie korzystasz, no ale masz.... ;]

 

 

Dla jasności mam 120 KM w benzynie + turbo i w zupełności starcza, z kolei w scenicu 110 KM w wolnossaku zdecydowanie jest za mało, ze 20 więcej by się zdało, ale 20 a nie 100.

120 KM przy 150 km/h ma już pewnie sporo więcej niż 3k RPM. a to liniowo podowuje hałas. i co z tego że moje przykładowe 200 KM w 300 konnym silniku leży sobie odłogiem... moment obrotowy pozwala na podróż 160 km/h z obrotami na poziomie 2tys. - w ciszy...

tempomat na autostradzie nie powoduje wiru w baku. to nie jest posiadanie dla posiadania, to jest wymierna korzyść... a spalanie jest niewiele wyższe własnie w trasie - gdzie to klasa E i F są u siebie. pytanie czy kilka dB mniej jest dla Ciebie warte np. 10 PLN na 100 km więcej...

"skutkiem ubocznym" ww korzści jest też zapas mocy i elastyczność - ale to środek, a nie cel...

pewnie przez analogię - 24 KM w 126p też wystarcza... a wszystko powyżej to przedłużanie i trucie planety :) ale mamy piękne czasy, że jest wybór - to wybierajmy poprostu pod siebie, zgodnie z preferencjami... a nie dorabiajmy do tego "męskości". bo tak jak zakup mocnego auta świadczy o "przedłużaniu", tak samo rzeczony komentarz "obserwatora" świadczy o jego "kompleksie" :)

ew. to domena właścicieli francuzów z PSA, które to od wieków nic mocnego nie wypuściły... i wmówili podprogowo, że to nie dlatego że nie umieją zrobić porządnej mocnej fury, tylko że "nie potrzeba" więcej niż tyle ile dają :)

a dynamiczna jazda Oplem Astrą GSI 1.8 125KM na kompie pokazywała 29l/100 km, bo komp więcej nie pokazywał... takze bez demagogii proszę. z czego z butem przy takiej mocy jezdzi się dłużej tym słabszym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

120 KM przy 150 km/h ma już pewnie sporo więcej niż 3k RPM. a to liniowo podowuje hałas. i co z tego że moje przykładowe 200 KM w 300 konnym silniku leży sobie odłogiem... moment obrotowy pozwala na podróż 160 km/h z obrotami na poziomie 2tys. - w ciszy...

tempomat na autostradzie nie powoduje wiru w baku. to nie jest posiadanie dla posiadania, to jest wymierna korzyść... a spalanie jest niewiele wyższe własnie w trasie - gdzie to klasa E i F są u siebie. pytanie czy kilka dB mniej jest dla Ciebie warte np. 10 PLN na 100 km więcej...

"skutkiem ubocznym" ww korzści jest też zapas mocy i elastyczność - ale to środek, a nie cel...

 

w pełni się zgadzam z tym co napisałeś :oki:

Nie tylko dlatego, że miałem stare M30B35 dodatkowo sprzężony z ze skrzynią 4HP22 ale podobne obserwacje mam po jeździe mondeo 2.5 V6 czy alfą romeo 156 2.5 V6.  Tam gdzie jest 3,5- 4 tyś. obrotów przy silniku 1.4- 1.6 tam i prędkościach 120 km/h i więcej tam jest to ok. 2-2.5 tyś. Wedle ekonomizera z BMW i przy włączonym tempomacie spalanie wachało się pomiędzy 9-11 litra ( wiadomo że po płaskim inaczej, pod górkę więcej).

W clio 1.4 16V czy meganie 1.6 16V spalanie jest faktycznie o te 2 litry mniejsze ale i komfort jest też inny nie tylko o samą jazdę alesamą kulturę pracy silinka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się pytam po co? Co Si da 250 KM, skoro drogi mamy jakie mamy, ograniczenia i ruch na nich taki jaki jest i sens posiadania auta z takim silnikiem to IMHO naciąganie sobie fujary przy pomocy samochodu. Naprawdę każdego kompakta sensownie i zupełnie wystarczająco napędza silnik do 150 KM.

No chyba, że planujesz się ścigać, wtedy 250 KM to jak najbardziej wskazane. ;]

 

Lubie czasem poczuć jak auto się rozpędza bez zbędnego machania biegami :)

A tak serio to jakieś okolice 200KM w aucie 1500-1600kg by mnie już całkowicie usatysfakcjonowało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

No bo to jednak jest przedłużanie, podobnie jak "czerwony zawsze najszybszy" :)

 

Także nie koloryzujcie rzeczywistości, wystarczy że sobie przedłużyliście i Wam z tym dobrze :)

Mam inne zdanie na ten temat ale każdy ma prawo do swojej opinii wiem tylko jak wygląda przyśpieszanie i wyprzedzanie "Salonką" a jak Bravo  :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam inne zdanie na ten temat ale każdy ma prawo do swojej opinii wiem tylko jak wygląda przyśpieszanie i wyprzedzanie "Salonką" a jak Bravo :)

Salonka to salonka:) natomiast przyspieszanie małym, dosyć lekkim C3, jest mocno satysfakcjonujące :) 115KM/265Nm niejednego już wprawiło w zdziwienie czy wręcz zakłopotanie :)

Ale jak ktoś na prawdę potrzebuje, na prawdę musi mieć 200-250 KM no to niech kupuje. Kto zabroni bogatemu :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie mi wyszlo 5,3l/100km przy sredniej predkosci 70km/h, cieszyc sie czy nie ?

 

 

Oczywiście cieszyć się. Chyba, że martwisz się że średnia prędkość wyszła jaka wyszła. Moje wozidło rzadko wyrusza w trasy, ale ostatnio boję się, że coś się psuje.

Spalanie zeszło do poziomu 6.5 l/100 km i utrzymuje się na tym poziomie od kilku tankowań.  Czyżby lubił wysokie temperatury. A może psuje się. Silnik to nielubiany 1.6 VTi 120, Ale dotychczas nie sprawiał problemu. Jazda 50/50 wiejsko-miejska. Dość często korzystam z tempomatu, bo zauważyłem że pali wtedy mniej. No i średnia prędkość nieco niższa bo 39 km/h z ostatnich kilku tysięcy kilometrów. Fama głosi, że przy małym spalaniu szwankują zmienne fazy rozrządu, ale wtedy podobno brakuje mocy, a ja szczególnych różnic nie widzę.

post-132601-0-21560100-1437496517_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.