Skocz do zawartości

Focus 1,6 TDCI


Wiza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Mam możliwość zakupu takiego auta z 2009 roku z przebiegiem 225 tys km.  Pojemność 1,6. 

Wyposażenie standardowe z klimą. Buda kombii. 

Czy przebieg jest duży dla tego silnika? Czy można latać drugie tyle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego jak był traktowany. Ja parę lat do tyłu pomagałem wybrać rodzicom auto i kupili właśnie focusa z tym silnikiem i podobnym przebiegiem. Do teraz jeździ i nic się nie dzieje. To jest silnik PSA, ma dość dobre opinie zwłaszcza wersja 90 kM bo chyba były też mocniejsze z tego co pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO omijaj 1,6 z daleka. Nie ma gorszego silnika niż te 1,6 (no może oprócz 2,0tdi pierwszych). Warsztat utrzymuje się z nich hehe

 

Grunt to rzeczowa odpowiedź.. dużo się z niej dowiedzieliśmy..

 

Czy przebieg jest duży dla tego silnika? Czy można latać drugie tyle?

 

nie bać się i jeździć.. jest sławetny z sitkiem które się zatyka i turbo traci smarowanie (w dużym skrócie bo nie pamiętam dokładnie szczegółów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomi z ASO Forda odradzają ten silnik, z powodu nasilonych problemów ze smarowaniem, z zatykaniem odmy w zimie, z nader często uszkadzającymi się turbosprężarkami pomimo usunięcia sitka z przewodu olejowego itd. Oczywiście nie sugeruj się wpisami w połowie ogłoszeń, że ten silnik nie ma koła dwumasowego, bo ma je na 100%. Na dodatek nie ma zamienników jednomasowych. Do tego często po przebiegu 200 tys km należy zmienić łańcuch, którym spięte są wałki rozrządu. Dodatkowy koszt do wymiany rozrządu 1000 zł.

 

Na kąciku Forda pisałem o zaleceniach owych mechaników gdyby na prawdę doszło do zakupu auta z tym silnikiem:

 

- usunąć sitko z przewodu olejowego turbosprężarki

- wymienić podkładki pod wtryskiwaczami

- wymienić smok olejowy w misce oleju

- wyczyścić miskę oleju

- wyczyścić sitko oleju w pompie podciśnienia

- zrobić płukankę silnika

- zmienić olej

 

Pomijam sprawę tylnego zawieszenia, które pancerne nie jest, a często przy stukach z zawiasu wymienia się cały komplet wahaczy ze śrubami itd. co odkręcenie czegokolwiek tam wymaga cięcia śrub. Dobre zamienniki kosztują 700 zł. 

 

Podsumowując Focus nie jest w rzeczywistości tak wspaniały jak go na AK opisują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Podsumowując Focus nie jest w rzeczywistości tak wspaniały jak go na AK opisują

 

Ale człowiek pyta się o motor. Jeśli wymieniasz olej co 10-12 tys. km i lejesz dobry to problemów ze smarowanie nie ma :ok:

 

Ale człowiek pyta o motor po 200 tys km. Wiesz co jest w takim silniku po 200 tys km, gdy olej zmieniano co 30 tys albo i później i lano Castrola? (ASO leje Castrola).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Podsumowując Focus nie jest w rzeczywistości tak wspaniały jak go na AK opisują

 

Ale człowiek pyta się o motor. Jeśli wymieniasz olej co 10-12 tys. km i lejesz dobry to problemów ze smarowanie nie ma :ok:

 

 

Ale kupujac uzywke z przebiegiem 200kkm nie ma zadnej gwarancji, jak byl wczesniej traktowany ;]

No i nawet jesli silnik da rade, to nie ma szans, zeby osprzet wytrzymal kolejne 200kkm ;)

IMHO mozna kupic pod warunkiem, ze cena bedzie odpowiednia i raczej trzeba zalozyc, ze co jakis czas pare groszy jednak pociagnie:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest autem z firmy, gdzie jeździli nim głównie przedstawiciele handlowi. Ma sporo różnych rysek lub obtarc.

Samochodu nie wiedziałem w rzeczywistości tylko na zdjęciach. Cena jest dość atrakcyjna, bo jest to jak narazie wewnątrz firmowa licytacja. Aktualna cena to 11 tys. Sztuk do wyboru kilka. Wszystkie w podobnym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest autem z firmy, gdzie jeździli nim głównie przedstawiciele handlowi. Ma sporo różnych rysek lub obtarc.

Samochodu nie wiedziałem w rzeczywistości tylko na zdjęciach. Cena jest dość atrakcyjna, bo jest to jak narazie wewnątrz firmowa licytacja. Aktualna cena to 11 tys. Sztuk do wyboru kilka. Wszystkie w podobnym stanie.

 

Przy takiej cenie IMHO warto :ok:

Nawet jak sie zacznie sypac to wiele na tym nie stracisz.

Tez tak kiedys kupilem Primere P12 z firmy z przebiegiem 220kkm i jezdzi do tej pory u mojego ojca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy mi przede wszystkim na bezawaryjności. Dlatego chcę ale się boje :D

 

Jeśli szukasz bezawaryjnego to bliżej patrz ma 2.0 TDCi 136 KM lub na 1.8 TDCi 115 KM.

Z tego 1.8 jest raczej najtrwalszym dieslem z palety ówczesnych focusów.

 

1.6 TDCi 90 i 109 KM miał często kłopoty. Wiem z doświadczenia znajomych co potiwerdzają ten fakt, do tej pory nie spotałem nikogo co by wychwalał ten silnik, może wszyscy mieli pecha? Nie wiem.

 

Ale z 1.8 TDCi - ja zrobiłem od nowości już ponad 150 kkm, jedyne co padło to 4-5 mm pęknięcie na gumowej rurze miedzy EGR i Intercoolerem (mała) 80 zł. Usterka z którą bez problemu i 1000 km dojedziesz żeby sobie wymienić.

Bratowa ma też ten silnik, obecnie ponad 400 kkm, przy 350 kkm wymieniali silnik, ale handlowiec tym jeździł i mało kilometrów w 5 lat nie zrobił.

 

2.0 TDCi ma mój brat i znajomy, 180 kkm i 280 kkm. Jeden i drugi zadowolony, choć u brata coś tam padało, ale szczegółów nie znam.

 

Szczerze polecam 1.8 TDCi, toporny, ale trwały. Po chipsie ok. 130-140 KM spokojnie będziesz miał.

Ale jak chcesz dynamiczniejsze to zdecydowanie 2.0 TDCi. Ma większy potencjał :drive:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ma 213tkm i nic nie słychać, by coś sie urywało :drive:

Jeśli już mowa o 1.8 tdci to ze słabszych stron uznałbym dwumasę, u mnie wytrzymała około 192 tkm.

A trzeba pilnować rozrządu bo od 2008 roku producent zrobił sobie dobrze i oprócz paska, trzeba wymienić kasetę (wcześniej w kasecie był łańcuch, a teraz jest pasek) i to właśnie w okolicach 200tkm, nie wszyscy wiedzą o tej zmianie być może dlatego te akcje z korbowodami :hmm:

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ma 213tkm i nic nie słychać, by coś sie urywało :drive:

Jeśli już mowa o 1.8 tdci to ze słabszych stron uznałbym dwumasę, u mnie wytrzymała około 192 tkm.

A trzeba pilnować rozrządu bo od 2008 roku producent zrobił sobie dobrze i oprócz paska, trzeba wymienić kasetę (wcześniej w kasecie był łańcuch, a teraz jest pasek) i to właśnie w okolicach 200tkm, nie wszyscy wiedzą o tej zmianie być może dlatego te akcje z korbowodami :hmm:

Pozdr

 

U mnie już słychać czasem na N że coś sobie stuka, ale narazie to pikuś, ledwo 152 kkm przekroczone.   U Ciebie i tak długo wytrzymała, auto jeżdżone raczej na trasach :skromny:

 

Co do 1.6 TDCi 109 KM, kolega mieszkający w Szkocji kupił sobie w zeszłym roku bubla, wymienił 3 razy turbosprężarke, same regenerowane z PL, wszystkie były trupami, ale jak się okazało nie same z siebie robiły problem, coś je uszkadzało, nie pamiętam co. Ale dodam, że przez pełny rok użytkowania na auto wydał coś ca. 10-12 k PLN i ostatecznie sprzedał i kupił roczną astrę z gwarancją bo miał serdecznie dosyć :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, zapomniałem o kasecie. Wymiana rozrządu wraz z kasetą to koszt 2000 zł.

W przedliftowych Focusach mk2 (wiem że nie ten z tematu) nie ma kasety, jest normalny pasek ;) 

 

@ a może byś poszukał benzyniaka ? skoro boisz się awaryjności to może to będzie to czego trzeba ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przedliftowych Focusach mk2 (wiem że nie ten z tematu) nie ma kasety, jest normalny pasek ;)

 

@ a może byś poszukał benzyniaka ? skoro boisz się awaryjności to może to będzie to czego trzeba ;)

nie tyle pasek co łańcuch :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Mam możliwość zakupu takiego auta z 2009 roku z przebiegiem 225 tys km.  Pojemność 1,6. 

Wyposażenie standardowe z klimą. Buda kombii. 

Czy przebieg jest duży dla tego silnika? Czy można latać drugie tyle?

 

 

Mam poflotowe 1.6 TDCi 90 KM, nabyty przy przebiegu 153kkm.

Obecnie 193 kkm. Z usterek - zatkany egr - 2 godziny w garażu z browarem i fajkiem, podkładka wtryskiwacza na IV - tutaj też około 2 godzin lajtowej roboty.

Auto jeździ, trąbi, grzeje i chłodzi. Nie ma co słuchać bzdur. Obecnie szukam mondeo mk IV, na rynku zdecydowana większość to 1.8 TDCi - chyba ten sam co tutaj jest wychwalany a w mondeo jest uważany za najgorszy i do omijania szerokim łukiem...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam poflotowe 1.6 TDCi 90 KM, nabyty przy przebiegu 153kkm.

Obecnie 193 kkm. Z usterek - zatkany egr - 2 godziny w garażu z browarem i fajkiem, podkładka wtryskiwacza na IV - tutaj też około 2 godzin lajtowej roboty.

Auto jeździ, trąbi, grzeje i chłodzi. Nie ma co słuchać bzdur. Obecnie szukam mondeo mk IV, na rynku zdecydowana większość to 1.8 TDCi - chyba ten sam co tutaj jest wychwalany a w mondeo jest uważany za najgorszy i do omijania szerokim łukiem...

+1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że mój Focus nie umie czytać. Obecnie ma ponad 240 tyś km (kupiony z przebiegiem 170 tyś km) i do tej pory jedynie:

- podkładka wtryskiwacza na 1 i 2

- chłodnica klimatyzacji się rozszczelniła.

Poza tym tylko leje paliwo i jeżdżę, a no i olej co 10-15 tyś km. do wymiany. Turbosprężarka oryginalna, sprzęgło i dwumasa oryginalne, jedynie DPF podobno był wymieniany przy 120 tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że mój Focus nie umie czytać. Obecnie ma ponad 240 tyś km (kupiony z przebiegiem 170 tyś km) i do tej pory jedynie:

- podkładka wtryskiwacza na 1 i 2

- chłodnica klimatyzacji się rozszczelniła.

Poza tym tylko leje paliwo i jeżdżę, a no i olej co 10-15 tyś km. do wymiany. Turbosprężarka oryginalna, sprzęgło i dwumasa oryginalne, jedynie DPF podobno był wymieniany przy 120 tyś km.

a sławetnej sprężynki pod pedałem sprzęgła nie wymieniałeś?

Właśnie chciałem dopisać, że spotkało mnie 2 tygodnie temu  to nieszczęście, kosztowało 27 PLN i 2 godziny bluzgów, za to teraz zakładam taką sprężynkę w kilka minut - ASO podobno mają na to 2,5 RBG...

 

aha, nie przeszkadza w jeździe, są ludzie co jeżdżą bez tego - sprężynka powoduje powrót pedału sprzęgła na swoje miejsce - kiedy jej nie ma tę funkcję spełnia pompka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo albo sąsiad nie umie jeździć, albo ten który jeździł przed nim. Nie zmienia to faktu że 1.8 tdci na słabe dwumasy.

 

Wcale, że nie.

Albo auto jest jeżdżone tylko w mieście i siada właśnie przy takim przebiegu, albo jazda mieszana i wytrzyma dłużej.

No chyba, że umiejętna jazda to nie schodzenie poniżej 3 k rpm. żeby nie było drgań ;]

 

Więc, czasem warto powstrzymać się od krytyki :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umiejętna jazda to nie tylko trzymanie obrotów powyżej 1,5 tys obr, ale też nie traktowanie pedału gazu w trybie 0-1, co bardzo często można zauważyć wśród kierowców. Wielu znam takich co nie potrafią płynnie dodawać gazu i go ujmować, tylko tłuką całym silnikiem aż ten wali razem ze skrzynią o podłogę. To w głównej mierze zabija dwumas i zawieszenie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przebieg jest duży dla tego silnika? Czy można latać drugie tyle?

mam i używam, już drugie 1.6 110KM

przebieg jest symboliczny,

silnik ekonomiczny, ale demonem prędkości nie jest,

bolączką może być osprzęt ( jeżeli ktoś nie robił tylko paproł )

Jeżeli auto masz z floty to naprawy powinny być wpisane gdzieś.

sprawdź czy przy tym przebiegu:

-wymienili sprzęgło

-wymienili turbo

-wymienili uszczelniacze wtrysków (podkładki)

-wymienili tarcze,

-czy systematycznie wymieniali olej na taki jak ma być czyli  niskopyłowy,

-jak ma FAP  to czy dolewali czynnik

powyższe siada w przedziale 180 - 220 kkm (z mojej obserwacji na minimum 4 sztukach, w tym dwie moje)

jak znajdziesz potwierdzenie tego co wyżej to bierz, jak nie to licz się z wymianą ww rzeczy ->znaczy będzie Pan NIE zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umiejętna jazda to nie tylko trzymanie obrotów powyżej 1,5 tys obr, ale też nie traktowanie pedału gazu w trybie 0-1, co bardzo często można zauważyć wśród kierowców. Wielu znam takich co nie potrafią płynnie dodawać gazu i go ujmować, tylko tłuką całym silnikiem aż ten wali razem ze skrzynią o podłogę. To w głównej mierze zabija dwumas i zawieszenie silnika.

 

Tego jeszcze nie słyszałem, że wahacze, drążki kierownicze i inne elementy zawieszenia niszczą się od dodawania i ujmowania gazu :bzik::totalszok:

Zawsze myślałem, że ma na to stan drogi po której się poruszamy, ale człowiek uczy się całe życie :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Znajomi z ASO Forda odradzają ten silnik, z powodu nasilonych problemów ze smarowaniem, z zatykaniem odmy w zimie, z nader często uszkadzającymi się turbosprężarkami pomimo usunięcia sitka z przewodu olejowego itd. Oczywiście nie sugeruj się wpisami w połowie ogłoszeń, że ten silnik nie ma koła dwumasowego, bo ma je na 100%.

 

Problemy ze smarowaniem...hmm, w sumie racja, ale rozwiązuje się to tanio i szybko-usunięcie sitka i zmiana oleju co 10 tys (ja niestety posłuchałem się producenta, przypłaciłem to silnikiem do zmiany), turbo nie jest takie złe, skoro w kilkunastu mi znanych egzemplarzach z przebiegami 90-300 tys siedziało oryginalne, a zmiana na nowe po regeneracji to koszt 700zł, więc nie jakiś kosmos raz na 300-400 tys, kupując auto można sprawdzić w jakim jest stanie, więc tu nie widzę problemu.

 

Co do dwumasy-nie masz racji, były egzemplarze 90 konne z DKZ i bez niego, 109 miały już w większości.

 

Silnik bardzo fajny, dynamiczny i oszczędny, w kombiaku nie zdarzyło mi się przekroczyć 6l/100km, powtarzalne wartości ze zbiornika w zróżnicowanej jeździe to 5.3-5.5litra na setkę. Co niektórzy wpisują tu typowe bolączki, które ma KAŻDY produkowany obecnie samochód, nie produkuje się już samochodów bezawaryjnych, lecą silniki, turbosprężarki, skrzynie itd.

 

Silnik 1.6 focusa nie jest jakimś specjalnej troski, należy pamiętać o częstszych wymianach oleju (mam wrażenie, że wszystkie long life'y są po to by ubić silnik a nie wydłużyć jego działanie), zajrzeć czy jest jeszcze sitko i jeździć. Podkładki wtryskiwaczy to jakiś mit i jeśli nie podcieka nic to po co ruszać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy ze smarowaniem...hmm, w sumie racja, ale rozwiązuje się to tanio i szybko-usunięcie sitka i zmiana oleju co 10 tys (ja niestety posłuchałem się producenta, przypłaciłem to silnikiem do zmiany), turbo nie jest takie złe, skoro w kilkunastu mi znanych egzemplarzach z przebiegami 90-300 tys siedziało oryginalne, a zmiana na nowe po regeneracji to koszt 700zł, więc nie jakiś kosmos raz na 300-400 tys, kupując auto można sprawdzić w jakim jest stanie, więc tu nie widzę problemu.

 

Co do dwumasy-nie masz racji, były egzemplarze 90 konne z DKZ i bez niego, 109 miały już w większości.

 

Silnik bardzo fajny, dynamiczny i oszczędny, w kombiaku nie zdarzyło mi się przekroczyć 6l/100km, powtarzalne wartości ze zbiornika w zróżnicowanej jeździe to 5.3-5.5litra na setkę. Co niektórzy wpisują tu typowe bolączki, które ma KAŻDY produkowany obecnie samochód, nie produkuje się już samochodów bezawaryjnych, lecą silniki, turbosprężarki, skrzynie itd.

 

Silnik 1.6 focusa nie jest jakimś specjalnej troski, należy pamiętać o częstszych wymianach oleju (mam wrażenie, że wszystkie long life'y są po to by ubić silnik a nie wydłużyć jego działanie), zajrzeć czy jest jeszcze sitko i jeździć. Podkładki wtryskiwaczy to jakiś mit i jeśli nie podcieka nic to po co ruszać?

 

Gdzie można zrobić regenerację turbosprężarki za 700 zł? Proszę o adres. Oczywiście masz pojęcie, co się dzieje w układzie olejowym silnika po zatarciu turbosprężarki i co należy zrobić przy takiej wymianie?

Po drugie proszę mi podać, gdzie mogę kupić komplet sprzęgła, którego tarcza ma tłumik drgań skrętnych do Focusa 1.6 TDCI - szybko zweryfikujemy kto ma rację, bez dziecinnych przepychanek. I proszę nie wstawiać mi tu durnowatych artykułów z Auto-Świata o silnikach 1.6 HDI, bo niestety ale Ford przyłożył rękę do zmian.

Pisząc o podkładkach wtryskiwaczy nie masz pojęcia w czym jest problem, ale mogę Ci wyjaśnić. Ciśnienie z komory spalania wraz ze spalinami ucieka pod dekiel zaworów do oleju silnikowego. Olej silnikowy zaopatrzony w syf, tworzy złogi-szlam w obiegu olejowym i zapycha wszystkie małe kanaliki, panewki, przewody turbo (o zgrozo nawet po usunięciu sitka). Dalej chyba nie muszę tłumaczyć. 

Ja bardzo lubię rozmawiać rzeczowo, o faktach, a nie o bredniach i marzeniach jakie co niektórzy tutaj sobie uskuteczniają. Moje info pochodzi z pierwszych rąk, od osób które te silniki naprawiają na co dzień i trafia ich na prawdę sporo, znacznie więcej niż 2.0 TDCI, który ma bardzo dobre opinie i właśnie taki najlepiej sprawuje się pod maską Forda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Gdzie można zrobić regenerację turbosprężarki za 700 zł? Proszę o adres.

 

Nie wiem czy można reklamować ale pierwszy przykład z brzegu

 


Oczywiście masz pojęcie, co się dzieje w układzie olejowym silnika po zatarciu turbosprężarki i co należy zrobić przy takiej wymianie?

 

Oczywiście masz pojęcie, że żeby wywalić turbosprężarkę nie zawsze jej koniec jest poprzez zatarcie (rzadko) a częściej poprzez luzy wzdłużne i poprzeczne co powoduje gwizdanie, grzechotanie, dymienie itd?Poza tym nie rozumiem dlaczego piszesz o czynnościach przy zmianie turbo-to jest rola nie użytkownika a mechanika i w każdym dieslu zakres prac jest ustalany indywidualnie.

Przyjąłeś jakiś pretensjonalny ton, a zwróciłem Ci tylko uwagę, że nie do końca to co piszesz jest prawdą, miałem takie auto, użytkowałem i sprzedałem kilka z tym silnikiem, a dostęp do serwisu flotowych mam kilkudziesięciu, więc jako takie rozeznanie mam i nie obracam się wokół 1 auta. Na moim przykładzie opisałem fuckup ze smarowaniem, ale to sam "sprawdzałem" czy serwis mówi prawdę o 30 tys-teraz wiem, że zbrakło 2 tys by to potwierdzić, pomimo, że samochód więcej śmigał w trasie, skończył się film olejowy na 1 panewce.

 


Po drugie proszę mi podać, gdzie mogę kupić komplet sprzęgła, którego tarcza ma tłumik drgań skrętnych do Focusa 1.6 TDCI - szybko zweryfikujemy kto ma rację, bez dziecinnych przepychanek. I proszę nie wstawiać mi tu durnowatych artykułów z Auto-Świata o silnikach 1.6 HDI, bo niestety ale Ford przyłożył rękę do zmian.

 

Ależ proszę bardzo VAL835131- już chyba wiadomo kto miał rację?Poza tym miałem dokładnie rozpisane oznaczenia które są z DKZ a które nie,  ale niestety nie dysponuję tymi wiadomościami teraz, bo zostały na którymś z komputerów.

 


Pisząc o podkładkach wtryskiwaczy nie masz pojęcia w czym jest problem, ale mogę Ci wyjaśnić. Ciśnienie z komory spalania wraz ze spalinami ucieka pod dekiel zaworów do oleju silnikowego. Olej silnikowy zaopatrzony w syf, tworzy złogi-szlam w obiegu olejowym i zapycha wszystkie małe kanaliki, panewki, przewody turbo (o zgrozo nawet po usunięciu sitka). Dalej chyba nie muszę tłumaczyć. 

 

Znowu próbujesz wmawiać komuś, że nie ma pojęcia opierając się na swojej nieomylności w temacie, a ja napisałem, że skoro coś jest dobre i można to sprawdzić na etapie zakupowym to po co to ruszać?Tym tropem idąc nie ma szans zakupu żadnego samochodu używanego, bo trzeba by wymienić 80% podzespołów. To nie jest skomplikowana konstrukcja na dzisiejsze czasy i każdy warsztat o specjalizacji diesla prześwietli ją w pół godziny, łącznie ze sprawdzeniem wtrysków i próbą przelewową.

 

Ja bardzo lubię rozmawiać rzeczowo, o faktach, a nie o bredniach i marzeniach jakie co niektórzy tutaj sobie uskuteczniają.

 

Ja również, dlatego zwróciłem Ci uwagę, że to co Tobie Ci się wydaje, czy obecny stan wiedzy jaki posiadasz nie zawsze może być prawdziwy.

 


Moje info pochodzi z pierwszych rąk, od osób które te silniki naprawiają na co dzień i trafia ich na prawdę sporo, znacznie więcej niż 2.0 TDCI, który ma bardzo dobre opinie i właśnie taki najlepiej sprawuje się pod maską Forda.

 

A moje pochodzi z rąk moich-doświadczenia użytkownika i handlarza, a z pierwszych rąk to w swoim życiu słyszę info o prawdach najprawdziwszych kilka razy w tygodniu, również od gości pracujących w ASO (niektórzy to cieniasy do kwadratu i jak im bardziej doświadczony nie pokaże co i jak to będzie wciskał ciemnotę ludziom dalej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść sobie te turbosprężarki po 700 zł, bo to nie wiadomo na jakich częściach robione (tzn. więcej niż pewne że na chińszczyźnie), więc jakość tego pozostawia wiele do życzenia.

Zestaw Valeo to jednomasowy zamiennik do tego silnika, którego jakość świetnie opisuje stwierdzenie Walnęło bo to Valeo. Pokaż fabryczny taki zestaw, bo o tym rozmawiamy. Ja będę nadal twierdził, że 1.6 TDCI NIGDY z jednomasem nie wychodziły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździ sobie taka sprężarka od 25 tys póki co bezawaryjnie, co do tego że chińszczyzna, hmm...jakby Ci to powiedzieć, znamienite firmy ogłaszające się jako mega profi originale jadą na chińczykach, mało tego, pchają to jako pośrednicy do dużych sklepów motoryzacyjnych jako podwykonawcy. Do jakich-przemilczę, żeby nie siać antyreklamy dla nich.

 

Co do valeo-taką samą łatkę można przypiąć LUKowi, czy Sachsowi, którego podróbek na allegro jest pewnie z 50% albo i więcej, więc lepiej założyć oryginalne valeo niż podrobionego Sachsa. Nie chce mi się tutaj batalii żadnych z Tobą toczyć, bo zapewne wiesz, że sztywne koła są praktycznie niezniszczalne i do różnych marek rzadko występują w sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Pisząc o podkładkach wtryskiwaczy nie masz pojęcia w czym jest problem, ale mogę Ci wyjaśnić. Ciśnienie z komory spalania wraz ze spalinami ucieka pod dekiel zaworów do oleju silnikowego. Olej silnikowy zaopatrzony w syf, tworzy złogi-szlam w obiegu olejowym i zapycha wszystkie małe kanaliki, panewki, przewody turbo (o zgrozo nawet po usunięciu sitka). Dalej chyba nie muszę tłumaczyć.

 

i tu nie masz racji. Piszesz, a nie wiesz o czym.

Poproś mechanika niech następnym razem pokaże Ci o co kaman z podkładkami wtryskiwaczy, co się dzieje z ciśnieniem z komory spalania, jak się to naprawia boś nieco przekombinował. Aha, sam se tymi rencami temat ogarniałem :oki:

Jeśli ktoś dysponuje 3-4 godzinami czasu, kluczem dynamo, i ma 14 PLN na nowe oryginale podkładki to jest sobie w stanie sam to wymienić. Nie demonizowałbym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu nie masz racji. Piszesz, a nie wiesz o czym.

Poproś mechanika niech następnym razem pokaże Ci o co kaman z podkładkami wtryskiwaczy, co się dzieje z ciśnieniem z komory spalania, jak się to naprawia boś nieco przekombinował. Aha, sam se tymi rencami temat ogarniałem :oki:

Jeśli ktoś dysponuje 3-4 godzinami czasu, kluczem dynamo, i ma 14 PLN na nowe oryginale podkładki to jest sobie w stanie sam to wymienić. Nie demonizowałbym.

 

Następny farmazon, masz człowieku, doszkol się http://www.turbo-tec.eu/pl/procedura-wymiany-turbosprezarki-dv6-hdi-tdci/

drugi link http://www.turbo-tec.eu/pl/problem-ze-smarowaniem-turbosprezarki-w-silniku-1-6-hditdci-psa-ford-volvo-suzuki-mini/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździ sobie taka sprężarka od 25 tys póki co bezawaryjnie, co do tego że chińszczyzna, hmm...jakby Ci to powiedzieć, znamienite firmy ogłaszające się jako mega profi originale jadą na chińczykach, mało tego, pchają to jako pośrednicy do dużych sklepów motoryzacyjnych jako podwykonawcy. Do jakich-przemilczę, żeby nie siać antyreklamy dla nich.

 

Co do valeo-taką samą łatkę można przypiąć LUKowi, czy Sachsowi, którego podróbek na allegro jest pewnie z 50% albo i więcej, więc lepiej założyć oryginalne valeo niż podrobionego Sachsa. Nie chce mi się tutaj batalii żadnych z Tobą toczyć, bo zapewne wiesz, że sztywne koła są praktycznie niezniszczalne i do różnych marek rzadko występują w sprzedaży.

Pokaż mi fabryczne koło sztywne do 1.6 tdci, bo na razie kręcisz jak polityk, podchodząc do sprawy jak pies do jeża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Pokaż mi fabryczne koło sztywne do 1.6 tdci, bo na razie kręcisz jak polityk, podchodząc do sprawy jak pies do jeża.

 

Nic nie kręcę, mówię Ci, że były takowe egzemplarze do któregoś tam numeru seryjnego, miały sztywne koło jak w pugach 307, od 2005 czy 2006r szły już z dwumasami. Jak odszukam zapiski w swoich notatkach to podzielę się. Co do samej sprzedaży tej części-to, że nie ma lub bardzo niewiele jest w sprzedaży nie znaczy za wiele, do silnika 1.6 benz do audi też są w sprzedaży same dwumasowe, a szły i takie i takie, po prostu w 1 masowym nie ma się co psuć. Dla 90KM peugeotów też za wiele w sprzedaży nie ma, bądź wcale, a przecież takowe były.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peugeot to zupełnie inna bajka. Tam były dwa rodzaje silników i jak napisałem na początku pod względem występowania koła dwumasowego nie można ich porównywać, bo Ford od samego początku montował w tym silniku koło dwumasowe.

Link do sklepu Forda: http://ford.sklep.pl/product-pol-17458-1-6-TDCI-zestaw-sprzegla-kolo-zamachowe-lozysko-Focus-Mk2-Sachs.html

 

Zobacz, że pasuje do aut:

 silniki 1,6 TDCI (90, 110 kM)

Focus II

roczniki od 11/2004 do 07/2011

... czyli od samego początku produkcji MK2.

 

Dlatego nie znajdziesz sprzęgła pod koło jednomasowe do Mk2, bo po prostu takiego nigdy w oryginale nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@AkuQ a ile wytrzymuje taka tarcza sprzęgła (z tłumikiem drgań) co współpracuje z tym niezniszczalnym jednomasem?

Kiedyś miałem dużego fiata(już z silnikiem poloneza) to tarcza sprzęgła a konkretnie te sprężyny tłumika to nawet 20kkm nie chciały wytrzymać i był to najsłabszy punkt samochodu :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy moja wypowiedz coś wniesie do tematu - mam taki silnik w Citroenie.

 

Rocznik 2008, 200 tys przebiegu.

 

Parę dni temu padło sprzęgło, a dokładnie łapa sprzęgła i łożysko. Tarcza była jeszcze ok.

 

Przy okazji wymiany sprawdzono dwumasę - sprawna.

Turbina ma lekki luz, ale nie kwalifikujący do naprawy/regeneracji.

 

Turbinę regeneruje się za 600-900 zł np w firmie http://turbo-rentgen.pl/(dwumase też) z gwarancją 24 miesiące.

 

Co do uszczelek i przedmuchów pod wtryskami - ktoś pisał, że przedmuchy są do oleju. To brednie, bo wtryskiwacz jest zamontowany świeca w silniku benzynowym i kontaktu z olejem nie ma.

Miałem takie przedmuchy i wystarczyło dokręcić śruby mocujące wtryskiwaczy.

Nawet jak jest przedmuch, to spaliny lecą w atmosferę ( i do kabiny ) , a nie w olej.

 

Generalnie z silnikiem większych problemów nie ma.

 

Co do zanieczyszczeń w silniku - zwróćcie uwagę, że nigdzie w sieci nie ma opisu zanieczyszczeń po oleju Total, tylko są po Castrolu.

 

Dla ustalenia uwagi - olej Total nisko popiołowy jest olejem dedykowanym dla konkretnych marek - ma inny skład dla PSA i VAG i jest to napisane na opakowaniu.

 

Wiele razy śmiano się tutaj z olejów dedykowanych dla konkretnej marki - ale przeczytajcie sobie skład i spełniane normy dla olejów Total - jest inny dla olei VAG i PSA ( i innych też zapewne, ale nie sprawdzałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


a sławetnej sprężynki pod pedałem sprzęgła nie wymieniałeś?

Nie, nic takiego nie wymieniałem.


Jeśli ktoś dysponuje 3-4 godzinami czasu, kluczem dynamo, i ma 14 PLN na nowe oryginale podkładki to jest sobie w stanie sam to wymienić. Nie demonizowałbym.

Kompleksowo wychodzi trochę drożej, bo jeszcze wymieniałem u siebie tulejkę wtryskiwacza i uszczelkę wtryskiwacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.