Skocz do zawartości

rozładowanie akumulatora


s_s

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Ostatnio mam problem z tym, że jak auto postoi powiedzmy 2 dni (dodam że garażowane), rozładowuje się akumulator. Jak jeździłem codziennie nie zauważałem tego - być może problem występował od dawna. Auto to Fiat Bravo II 1,4 90KM.

Na początku myślałem że to może wina awarii akumulatora (Varta Silver Dynamic 54Ah 530EN) - ale po sprawdzeniu, na mierniku i testerze okazuje się z aku jest jak najbardziej ok.

Okazuje się natomiast że w czasie całkowitej bezczynności - prąd pobierany przez instalacje waha się w granicach od 0,08 - 0,13 A (nie stabilizuje się tylko ciągle zmienia w zakresie tych wartości) - według mnie to za dużo i może być powodem rozładowania przez dłuższy np. 2 dniowy okres postoju.

Mierzone było wszystko poprawnie wraz ze znajomym mechanikiem, próbowaliśmy wyeliminować możliwe przyczyny poboru np.:
- nie wyłączająca się lampka oświetlenia bagażnika,
- podświetlenie schowka,
- sprawdzenie skrzynki bezpieczników, pod maską i w środku - wypinanie i sprawdzanie prądu,
- kabel do rozrusznika.

Poproszę o jakieś sugestie co może powodować taki zwiększony pobór - gdzie szukać przyczyn i rozwiązania problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i za dużo ale sprawnego akumulatora taki pobór nie rozładuje w ciągu 2 dni a w ciągu 20...

Wszystkie bezpieczniki były wyciągane i pobór nie spadł :hmm: trochę dziwne, pewnie któreś przeoczone...Alternator bym jeszcze spróbował odłączyć, choc trochę za mały pobór gdyby coś było z nim nie tak. Radio masz fabryczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyciagnięciu jedynie jednego największego 70A - pobór spadł do 0,01.

Alternator sprawdzony ładuje ok.

radio fabryczne.

alarm fabryczny.

dodatkowe odbiornik podłaczone pod gniazdo zapalniczki - nie mają wpływu np.cb-radio - były odpięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Przy wyciagnięciu jedynie jednego największego 70A - pobór spadł do 0,01.

To tam trzeba szukać, musisz się zorientować za co odpowiada ten bezpiecznik i co nie działa po jego wypięciu i potem pojedynczo odłączać podejrzane odbiorniki. Co do alternatora to nie miałem na myśli ładowania a właśnie pobór prądu z aku poprzez upływność w mostku czy regulatorze...

Tylko pobór prądu na poziomie 100 mA to rozładuje akumulator 50Ah przez 20 dni a nie 2 więc albo pobór dużo większy albo coś jednak z aku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszędzie pisze że pobór rzędu 30-50mA jest normalny ... więc ten mój wydaje się za duży. Akumulator był pod serwisowym testerem wykazał 91% naładowania i stanu technicznego, po doładowaniu i w trakcie normalnej codziennej eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest za duży ale nie na tyle by rozładować akumulator przez 2 dni. 0,01Ax48h to da pobór na poziomie 4,8 Ah więc akumulator będzie wyładowany tylko w 10%.

Nie jest wykluczone, ze to auto ma właśnie taki pobór (sprawne).

Ale jak chcesz walczyć to wskazówki masz w poprzednim poście :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator był pod serwisowym testerem wykazał 91% naładowania i stanu technicznego

Może mieć prawidłową, małą rezystancję i wtedy taki tester pokaże, że OK ale aku może nie trzymać pojemności.

Na to u Ciebie wygląda. 80-100mA to jest jeszcze w górnej granicy normy. W zależności od tego co jest w aucie. Wydaje się nieco podejrzane ale rozładować aku nie powinno tak szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszędzie pisze że pobór rzędu 30-50mA jest normalny ... więc ten mój wydaje się za duży. Akumulator był pod serwisowym testerem wykazał 91% naładowania i stanu technicznego, po doładowaniu i w trakcie normalnej codziennej eksploatacji.

 

Akumulatory to kapryśne bestie.

Mój pod testerem też pokazywał że jest dobry, napięcie jak najbardziej w porządku, także pod obciążeniem, a ze dwa, trzy razy po prostu nie odjechałem z parkingu o własnych siłach po 2-dniowym postoju. Sytuacja bardzo podobna jak u Ciebie. Po wymianie akumulatora wszystko przeszło jak ręką odjął. 8-)

 

Nie chcę Cię narażać na niepotrzebne koszty, ale mnie to też wygląda na kończący się akumulator.

 

Dodam jeszcze, że miałem w innym samochodzie awarię i prąd podczas bezczynności wynosił 0,25A. Podobnej pojemności akumulator potrafił uruchomić diesla jeszcze po tygodniu (chociaż już z wielkim trudem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszędzie pisze że pobór rzędu 30-50mA jest normalny ... więc ten mój wydaje się za duży. Akumulator był pod serwisowym testerem wykazał 91% naładowania i stanu technicznego, po doładowaniu i w trakcie normalnej codziennej eksploatacji.

 

Piszesz, że pobór waha się w granicach od 0,08 do 0,13. To na jakiej podstawie twierdzisz, ze jest za duży ? Wartość średnia prądu będzie w normie. Być może szukasz "dziury w całym" mając wyeksploatowany akumulator lub uszkodzony układ ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

układ ładowania jest sprawny 100% dziś spędziłem nad tym od godziny 14 do 20, z mechanikiem przejrzeliśmy go,

co do aku tak jak pisałem - ma 1,5 roku - jest ogólnie dobrej klasy Varta Silver Dynamic, ale czytałem w necie że trafiają się padnięte i to całkiem sporo ostatnio Vart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co pokazuje miernik po 2 dniach przed próbą odpalenia?

 

Masz drugie auto, żeby podmienić akumulatory na 2 dni?

 

Albo w tym Bravo odepnij go po prostu i po 2 dniach spróbuj odpalić. Jak wtedy nie da rady, to wiesz, że wina jest tylko w aku.

 

W tym roku przerabiałem temat akumulatorów w dwóch swoich samochodach, po jedno lub dwudniowym postoju nie dało się odpalić samochodu. W jednym przypadku był to niespełna 3-letni Bosch, w drugim - prawdopodobnie fabryczny aku z Toyoty o wieku bliżej nieznanym (od 6 do 20 lat ;] ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

układ ładowania jest sprawny 100% dziś spędziłem nad tym od godziny 14 do 20, z mechanikiem przejrzeliśmy go,

co do aku tak jak pisałem - ma 1,5 roku - jest ogólnie dobrej klasy Varta Silver Dynamic, ale czytałem w necie że trafiają się padnięte i to całkiem sporo ostatnio Vart

 

Mierzyliście prąd ładowania akumulatora ?

- bez załączonych odbiorników ?

- z załączonymi światłami mijania ?

- j.w. + dmuchawa na 2, 3, 4  biegu ?

- j.w. + ogrzewanie tylnej szyby ?

jak pamiętasz to podaj wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mierzyliśmy, tylko ta kartka została w garażu, ale wartości we wszystkich w/w wypadkach były poprawne.

 

Żeby się upewnić, mówię o pomiarze amperomierzem - wynik a Amperach, nie pomiar woltomierzem na zaciskach akumulatora. Jeżeli prąd ładowania w jest ok, to sugeruję tak jak Kolega powyżej, podmień akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super zrobione ... gratuluję!

 

w sumie u mnie to był bardziej chyba pomiar prądu rozruchowego pod obciążeniem i tak bez włączonych żadnych odbiorników.

 

dodam jeszcze że ja raczej nie jestem zwolennikiem nagrzewania auta - praktycznie nie korzystam z grzania w aucie, właczam w zimie bardziej aby układ klimy się przesmarował :=)

 

auto jeździ w tygodniu krótkie trasy 5km i 9-10godz. posotju i znowu 5km i jkaieś 15godz. postoju i tak przez 5 dni, następnie 2 dni stania w garażu .....

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś napisał że coś ponad 30mA

 

No to naprawdę ostatnia porada ;] , schemat ideowy bravy w rękę i kolejno obwód bezpiecznika 70 A sprawdzać, czyli odłączać bezpieczniki o mniejszej wartości w tym obwodzie oraz poszczególne odbiorniki. Ze schematem w ręku opanujesz problem (znajdziesz winowajcę zwiększonego poboru) - jak nie samemu to z pomocą mechanika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyciagnięciu jedynie jednego największego 70A - pobór spadł do 0,01.

Alternator sprawdzony ładuje ok.

radio fabryczne.

alarm fabryczny.

dodatkowe odbiornik podłaczone pod gniazdo zapalniczki - nie mają wpływu np.cb-radio - były odpięte.

moze cos zewnętrznego niefabrycznego jest podpięte pod dwa obwody jakis alarm czy inne niefabryczne obejscie

wyciagaj po kolei bezpieczniki wszystkie, nie wkładaj z powrotem 

w koncu ktorys musi zabezpieczać go bo nie sądze by jakis 70A zabezpieczal jeden układ  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz przebić na przewodach WN? Odpal samochód po ciemku i zobacz czy Ci iskry nie skaczą pod maską.

W sumie, to byłby pierwszy kierunek w którym szukałbym przyczyny.

przeciez napiecie tam jest po stacyjce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc wszystko zaczyna się od nowa ....

 

gdzie szukać przyczyny?

 

Ależ sam już sobie odpowiedziałeś :phi:  skoro pobór spadł znacząco po wyjęciu jednego, konkretnego bezpiecznika 70A, to w obecnych okolicznościach przyrody (chyba, że dysponujesz ogrzewanym garażem) najprościej będzie... wyjąc ten bezpiecznik na czas postoju i wtedy zobaczysz, czy sytuacja się powtórzy.

Jeśli tak - aku dogorywa (niczym w moim 2oo: pochłonie każdą ilość energii z ładowarki, ale już jej nie magazynuje... :oslabiony: ), jeśli nie - czeka Cię dogłębna analiza poszczególnych obwodów (z pomocą schematów, elektro-mechanika i np. dedykowanego forum).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jaki to ma mieć związek z padającym aku/inną upływnością na postoju ? :hmm:

 

Taki, że jak miałem kiedyś podobny problem w Fiacie to przyczyną był przewody które na skutek wilgoci i złej izolacji gubiły prąd na postoju.

Pamiętam, że sprawa dotyczyła nowych Janmor'ów - dowiedziałem się wówczas, że tej firmy się nie kupuje, czego trzymam się do dzisiaj ;)

 

Ale generalnie to obstawiałbym padający akumulator - z tym, że tą opcję wykreślił założyciel wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie ja nie wykreślam już niczego - ktoś napisał na początku że pomiar testerem akumulatora może być fałszywy, więc może jak najbardziej okazać się że to główny winowajca, bo tak jak już pisali koledzy 0,13A x 48h daje pobór około 6,3Ah - więc faktycznie nie powinno rozładować dobrego aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nowy 54Ah i kilka razy zdarzyło mi się że po 3-4 dniach akumulator kaput. Winowajcą okazała się kamera, która się nie wyłączyła po stacyjce tylko dalej brała z napięcia podtrzymania zegara 250mA. Teoretycznie 0,25A x 96h = 24Ah a akumulator był padnięty i na start żadnej reakcji. Myślę że jazda na nieduże odcinki i napięcie ładowania 14V, to taki akumulator ma zgromadzone góra 30Ah.

U mnie po kilku minutach pobór prądu spada do 18mA i pewnie u Ciebie powinno być podobnie(+ parę mA na alarm), przecież to "takie samo" auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B@StEk, dnia 29 Gru 2015 - 2:39 PM, napisał:

w sumie ja nie wykreślam już niczego - ktoś napisał na początku że pomiar testerem akumulatora może być fałszywy, więc może jak najbardziej okazać się że to główny winowajca, bo tak jak już pisali koledzy 0,13A x 48h daje pobór około 6,3Ah - więc faktycznie nie powinno rozładować dobrego aku

 

Miałem nowke Boscha zachowującego się jak ta Twoja Varta (nie wiem czy to z 1 tasmy nie zjezdza przypadkiem).

Samochod jezdzony codziennie palil bez jekniecia, 2 doby zima na parkingu i totalny kaput.

3x serwis Opla go badal i mierzyli co się da w aucie, az w końcu tester wypluł wine akumulatora siadającego pod obciążeniem po dluzszym postoju.

Tylko dzięki kwitom z ASO wymienili mi go na nowy (nie był to fabryczny aku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki, że jak miałem kiedyś podobny problem w Fiacie to przyczyną był przewody które na skutek wilgoci i złej izolacji gubiły prąd na postoju.

Pamiętam, że sprawa dotyczyła nowych Janmor'ów

 

Dobre, nawet bardzo... :phi:

Tylko problem polega na tym, że na postoju w przewodach WN (bo chyba o tych przewodach piszemy?)  nie masz ani napięcia, ani tym bardziej przepływu prądu. Więc czy będzie na nich izolacja, czy będą gołe, czy wsadzisz je do wiadra z wodą - to bez znaczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki, że jak miałem kiedyś podobny problem w Fiacie to przyczyną był przewody które na skutek wilgoci i złej izolacji gubiły prąd na postoju.

Pamiętam, że sprawa dotyczyła nowych Janmor'ów - dowiedziałem się wówczas, że tej firmy się nie kupuje, czego trzymam się do dzisiaj ;)

 

Czy tu nie ma moderatora? Ludziee nooo :facepalm:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre, nawet bardzo... :phi:

Tylko problem polega na tym, że na postoju w przewodach WN (bo chyba o tych przewodach piszemy?) nie masz ani napięcia, ani tym bardziej przepływu prądu. Więc czy będzie na nich izolacja, czy będą gołe, czy wsadzisz je do wiadra z wodą - to bez znaczenia...

Nawet upływy w czasie jazdy nie rozladują akumulatora, bo przez cewkę nie zamyka się obwód prądu stalego z nismiego napięcia do wysokiego. Najwyżej silnik będzie przerywał lub zgasnie i nie zapali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nastepujace uwagi.

1. To auto nie ma przewodow WN

2. Varta to wcale nie jest dobry produkt tak jak autor sugeruje. W moim aucie po 3. latach padla fabryczna Varta, ktora to pewnie zgodnie z teoria powinna i tak byc lepsza niz taka aftermarketowa. Objaw, jak auto postalo pare godzin na dworze (temp. z 8oC) lub garazu to ledwo krecila. Sorry, ale MM, na ktorym psy sie wiesza wytrzymal 6. lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie ja nie wykreślam już niczego - ktoś napisał na początku że pomiar testerem akumulatora może być fałszywy, więc może jak najbardziej okazać się że to główny winowajca, bo tak jak już pisali koledzy 0,13A x 48h daje pobór około 6,3Ah - więc faktycznie nie powinno rozładować dobrego aku

Ja bym postarał się podłaczyć inny podobny akumulator do auta i ponownie zmierzyć prąd upływu. Jak nie dałoby się pożyczyć od kolegi/znajomego to podjechać do jakiegoś warsztatu albo sklepu z akumulatorami. Jak bedzie to samo to ściagnąć schemat instalacji i szukać dalej wyjmujac po kolei bezpieczniki za tym dużym 70A. Może np. centralka alarmu jest uszkodzona i mimo nie załączania czuwania ciagnie duzy prąd?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym postarał się podłaczyć inny podobny akumulator do auta i ponownie zmierzyć prąd upływu. Jak nie dałoby się pożyczyć od kolegi/znajomego to podjechać do jakiegoś warsztatu albo sklepu z akumulatorami. Jak bedzie to samo to ściagnąć schemat instalacji i szukać dalej wyjmujac po kolei bezpieczniki za tym dużym 70A. Może np. centralka alarmu jest uszkodzona i mimo nie załączania czuwania ciagnie duzy prąd?

 

Dziś sobota, więc poświęciłem troszkę czasu na poszukiwania - odpinałem radio, alarm, starałem się sprawdzić jak będzie po symulowanym otwieraniu każdego z drzwi - i nic się nie zmienia - za każdym razem nie stabilizuje się ten pobór - tylko pływa od minimum teraz jak udało mi się zaobserwować było 50mA do 140mA.

 

Podjechałem na warsztat do znajomego poprosiłem o podpięcie pod komputer diagnostyczny - za pierwszym razem nic nie znalazło - jedynie uwagę znajomego zwrócił poziom napięcia pokazany na komputerze 9,1V.

Za drugim przebiegiem - wyrzucił - włączony lewy kierunkowskaz - podczas gdy nic nie było włączone. I tutaj również tak jak kolega Mantoon - zasugerował aby spróbować podłączyć inny najlepiej nowy akumulator i spróbować ponownie pomiaru prądu - bo słaby akumulator też może powodować takie dziwny pobór według niego - centralki odnotowują za niski poziom napięcia i się wzbudzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś zakończyłem poszukiwania, po sprawdzeniu wszystkiego co mogłem, poszedłem dziś tropem tej anteny GPS, którą znalazłem po zdemontowaniu radia obok niego przyklejoną - sprawdziłem gdzie idzie kabel od niej - zdemontowałem tą osłonę przy prawej nodze kierowcy i jakie było moje zdziwienie - jak zaglądnąłem w głąb - moim oczom ukazało się następujące podłączone! pudełeczko:

IMG_20160114_163520.jpg 

IMG_20160114_163601.jpg

IMG_20160114_163629.jpg

 

Odłączyłem go od instalacji auta i odczyt miernika wskazał 20mA!

Co zakończyło moje boje ze zwiększonym poborem prądu.

 

Poprzedni właściciel nie poinformował o montażu GPS/GSM Tracker'a, co tym bardziej dziwne pozostawił go podłączonego!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem nowke Boscha zachowującego się jak ta Twoja Varta (nie wiem czy to z 1 tasmy nie zjezdza przypadkiem).

Samochod jezdzony codziennie palil bez jekniecia, 2 doby zima na parkingu i totalny kaput.

3x serwis Opla go badal i mierzyli co się da w aucie, az w końcu tester wypluł wine akumulatora siadającego pod obciążeniem po dluzszym postoju.

Tylko dzięki kwitom z ASO wymienili mi go na nowy (nie był to fabryczny aku).

 

A wiesz, że w obecnym aucie mam Vartę i podobne skecze?Tzn zauważyłem niedawno, bo wcześniej codziennie auto jeździło, a teraz spadły mi przebiegi, kilka dni stało niepalone bo jeździłem innym i co?W mrozy tydz temu co były miała żona rano jechać, wieczorem sprawdzam profilaktycznie czy odpali, odpalił, więc zgasiłem poszedłem do domu. Rano-Kaput aku. Podładowany odpalił. Teraz mniejsze mrozy, co dzień co drugi jeżdżony i jest ok. Aku Varty bodajże 54Ah. Stary jakiś nie jest, ale dokładnie nie wiem ile ma lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś zakończyłem poszukiwania, po sprawdzeniu wszystkiego co mogłem, poszedłem dziś tropem tej anteny GPS, którą znalazłem po zdemontowaniu radia obok niego przyklejoną - sprawdziłem gdzie idzie kabel od niej - zdemontowałem tą osłonę przy prawej nodze kierowcy i jakie było moje zdziwienie - jak zaglądnąłem w głąb - moim oczom ukazało się następujące podłączone! pudełeczko:

IMG_20160114_163520.jpg

IMG_20160114_163601.jpg

IMG_20160114_163629.jpg

Odłączyłem go od instalacji auta i odczyt miernika wskazał 20mA!

Co zakończyło moje boje ze zwiększonym poborem prądu.

Poprzedni właściciel nie poinformował o montażu GPS/GSM Tracker'a, co tym bardziej dziwne pozostawił go podłączonego!

Moze własnie pochwaliłeś się "prezentem" od służb ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Poprzedni właściciel nie poinformował o montażu GPS/GSM Tracker'a, co tym bardziej dziwne pozostawił go podłączonego!

 

Załóż mu sprawę, że Cię inwigilował   :phi:

 

Swoją drogą, jak auto nie śmigało jako firmowe to po co to komu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.