Skocz do zawartości

[KzAK] - kompakt na trasy, 25 tys.


teg

Rekomendowane odpowiedzi

Nie bywa, tylko w T-JET-ach tylko M32 siedziala do lipca 2010 r. i sypie się więc nie pisz że sporadycznie. koszt naprawy 2 tys i latasz dalej.

 

Jeszcze nigdy w żadnym samochodzie nie udało mi się naprawić skrzyni biegów, 3 samochody i 3 nienaprawialne skrzynie w które wtopiłem kupę pieniędzy. Nie, dziękuję :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seat Exeo pewnie już za duży?

Można wyszukać ze zwykłym 1.6 MPI, które miały 6 biegową skrzynię.

http://otomoto.pl/oferta/seat-exeo-a4-1-6-b-2009r-6-biegow-oryginal-bezwypadkowy-ID6yj8jT.html

 

Bardzo niegłupi pomysł, to jest ten sam silnik co w Octavii? Tylko czy to jest 6 biegów "autostradowe", czy 6 biegów które w sumie daje to samo co 5 biegów, a po prostu 5 jest krótsza i dodano 6? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz golfa 2.0 fsi. Zapewne będzie dobrze wyciszony. Na golfa 6 zdecydowanie za mało kasy, a 6 jest najlepszym kompaktem, w szczególności pod względem wyciszenia. Jadąc golfem 160 jest przyjemniej niż w Focusie przy 110

 

Bardzo trudno znaleźć w Polsce Golfa krajowego w dobrym stanie. Naczelne kręcone szpachlowozy, niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nigdy w żadnym samochodzie nie udało mi się naprawić skrzyni biegów, 3 samochody i 3 nienaprawialne skrzynie w które wtopiłem kupę pieniędzy. Nie, dziękuję :)

 

moim zdaniem masz złe podejście. Masz dosyć skromny budżet za to dużo wymagań: dobre do lpg, z pełną historią, krajowy, z wysokim zawieszeniem, bez wymiany szklanek, dobre na trasy, ciche, z bezproblemową skrzynią, nie honda itd. Ideału to sobie możesz szukać w salonach z budżetem takim jaki masz razy 4.

 

A w Twojej sytuacji jednak poszedłbym na pewne kompromisy. Skrzynia M32 na przykład ma swoje wady, ale nie jest nienaprawialna. U mnie łożyska dały znać przy przebiegu 90 tys. km. Wydałem 2 tys. pln w ASO Fiata i narazie jest ok - przebieg na dziś: 157 tys. km. Oczywiście wolałbym tej kasy nie wydać, ale nie jest to dramat bo te 2 tys. to bardzo niewielki procent wszystkich kosztów jakie przez ponad 8 lat pochłonął ten samochód. Dla porównania, jakby palił 0,5 litra na setkę więcej, to do dziś wydałbym jakieś 4 tys. pln więcej na paliwo. Także jeśli chodzi o koszty eksploatacji to trzeba imho patrzeć na wiele czynników. Przeciętny samochód, zwłaszcza uzywany nie będzie ideałem i będzie sumą wad i zalet. Sztuką jest, żeby dobrać go tak, żeby wady nie były dramatyczne, a żeby było jak najwięcej zalet.

 

Nie żebym namawiał Cię na Fiata, powyższe to tylko przykład

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Masz dosyć skromny budżet za to dużo wymagań: dobre do lpg, z pełną historią, krajowy, z wysokim zawieszeniem, bez wymiany szklanek, dobre na trasy, ciche, z bezproblemową skrzynią, nie honda itd. Ideału to sobie możesz szukać w salonach z budżetem takim jaki masz razy 4.

 

 

 

Ok, rozumiem, to zawsze jest kompromis, ale nie ma mowy o aucie z problematyczną skrzynią, inaczej bys na to patrzył jakbyś w każdym samochodzie po kilka razy nieskutecznie skrzynie naprawiał. Jak dla mnie skrzyń biegów się nie naprawia i już, nic i nikt mnie nie przekona. Nie ważne czy ASO, czy polecany na forach i wszędzie warsztat, czy dobry znajomy mechanik, za każdym razem była to porażka i nie ma takiej opcji. Nie chce mi się znowu po prawnikach i rzecznikach i rzeczoznawcach robić wycieczek, żeby się dowiedzieć, że się tego i tak nie da wygrać, mając pełną dokumentację napraw. 

 

Ale temat jest nie o tym :) Do rzeczy proszę  :mlotek:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejdź się fabrycznie kiepsko wyciszonym autem. A potem takim autem z wygłuszonymi tylko drzwiami i bagażnikiem. Wtedy dopiero usłyszysz silnik.

ale po co? rozważamy kompakta, który podlega jakimś tam rynkowym standardom zależnie od rocznika/typu napędu/wyposażenia/silnika/producenta itp...

po co mi skrajny przypadek? szukajmy najlepszego co jest do celu który wyznaczył sobie autor wątku.

a najlepsze co jest na trasy:

1. to nie kompakt

2. tym bardziej nie kompakt z silnikiem 1.6 czy innym mikro, który przy przelotowych prędkościach ma 4 tys obrotów. bo to jest poprostu uciążliwe w podróży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja już nie wiem, wszędzie czytam właśnie że Megane III jest bardzo ciche w porównaniu z innymi kompaktami z tych lat, a do czego porównujesz?

 

Ciche to są dCi w lepszych wersjach wyposażenia. Megane 1.6 16V jest niestety głośna w porównaniu z dCi. Jak oddawałem w serwisie zastępczaka, cieszyłem się jak dziecko, że to już koniec jazdy. Różnica jest przede wszystkim w braku wygłuszeń. 1.6 nie ma nawet dolnej osłony silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciche to są dCi w lepszych wersjach wyposażenia. Megane 1.6 16V jest niestety głośna w porównaniu z dCi. Jak oddawałem w serwisie zastępczaka, cieszyłem się jak dziecko, że to już koniec jazdy. Różnica jest przede wszystkim w braku wygłuszeń. 1.6 nie ma nawet dolnej osłony silnika.

Wielkie dzięki za info. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero wtedy usłyszysz skąd się bierze hałas przy 150 km/h

aha. imho słychać to bez potrzeby teoretyzowania nt. skrajnych przypadków doskonale w każdym aucie. ale skoro potrzebujesz tak sprawdzać - nikt nie broni :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha. imho słychać to bez potrzeby teoretyzowania nt. skrajnych przypadków doskonale w każdym aucie. ale skoro potrzebujesz tak sprawdzać - nikt nie broni :)

Sprawdź, czasem trzeba się przekonać na żywo, że coś nie jest do końca tak jak nam się wydaje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#38

Co odpisałeś jak napisałem, że hałas od silnika nie jest największym problemem.

i tam gdzie dokładnie stwierdziłem, że "główną składową dźwięku przy dużych prędkościach jest ten od silnika"?? bo chyba inne wątki czytamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tam gdzie dokładnie stwierdziłem, że "główną składową dźwięku przy dużych prędkościach jest ten od silnika"?? bo chyba inne wątki czytamy.

Jeśli hałas od silnika przykrywa.... Może przeinterpretowałem. Ale jeśli tak, to jaki cel miał #38?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli hałas od silnika przykrywa....

znowu nie halo... tam jest: "i jeśli 4k obrotów jest przykrywane na autostradzie zupełnije przez szum z opon i powietrza, to znaczy że jedziemy fatalnie wytłumionym autem."

co Ci sie tu nie zgadza?

silnik pracujący na 4k obrotów "słychać" w kompakcie na autostradzie. jeśli hałas z zewnątrz to całkowicie (lub prawie całkowicie) "maskuje" tzn. że kompakt jest fatalnie wytłumiony.

gdzie tu miejsce na wnioski nt tego ze "hałas z silnika jest głównym hałasem"?

Może przeinterpretowałem. Ale jeśli tak, to jaki cel miał #38?

a jaki cel ma wogóle dyskusja? se gadamy co nie?

ja np. pod kątem wytłumienia fatalnie oceniam Kia Soul i Mazdę 6 (obecny model przed FL). uważam że były poniżej krytyki. Focus MkII też słabo sobie radził. itp itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Civic żeby był w dobrym stanie, niestety bez szans w tym przedziale cenowym. Poza tym nie spełnia kryterium braku problemów ze skrzyniami biegów i przekładniami kierowniczymi (przynajmniej hatchback). Tragedii nie ma, ale jako długoletni forumowicz forum Hondy wiem swoje ;) Lancer... nie mam pojęcia, zupełnie nie znam tych samochodów, rzucę okiem i poczytam. Ale pewnie j/w, tzn. musiałbym wydać sporo więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, teg o czym Ty mówisz? Jakie problemy ze skrzyniami i przekladniami w civicu? To w poprzedniej generacji a nie w ufo.

Myśląc tym tokiem to france to bez lutownicy nie podchodzi, vag to guano na kołach i trzeba wozić beczkę oleju i zapasowy łańcuch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że główną składową dźwięku przy dużych prędkościach jest ten od silnika.

 

Moje doświadczenia autostradowe, to,m.in., np.:

- Corolla E12 1.4 - głownie przeszkadza szum powietrza (lusterka, uszczelki)

- Civic VI 1.5 D15Z8 (bardzo długie przełożenia skrzyni) - j/w tylko gorzej, za to silnik mało słychać

- Astra II 1.4 - głównie silnik, strasznie się męczy, szum powietrza mniejszy niż w Corolli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, teg o czym Ty mówisz? Jakie problemy ze skrzyniami i przekladniami w civicu? To w poprzedniej generacji a nie w ufo.

 

 

Ufo za 25k w dobrym stanie... może i kupisz, po roku intensywnych poszukiwań, w VII gen. skrzynie i przekładnie: never ending story jak w VI. Ale o łożyskach w skrzyni w UFO też kilka razy czytałem, tyle że to już nie taka skala problemu. 

 

Poza tym o ile pamiętam (może źle pamiętam?) UFO 1.4 nie spełnia warunku cichej podróży autostradą - wysokie obroty przy 140km/h, nie wiem jak 1.8, może jest lepiej. 

 

Ciągnie mnie do Laguny III ale diesla 2.0, gazowanie 2.0 benzyny to proszenie się o kłopoty. Tyle że nigdy diesla nie miałem i nie potrafię przy kupnie ocenić w jakim jest stanie. Dlatego myślałem o benzynowych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Civic żeby był w dobrym stanie, niestety bez szans w tym przedziale cenowym. Poza tym nie spełnia kryterium braku problemów ze skrzyniami biegów i przekładniami kierowniczymi (przynajmniej hatchback). Tragedii nie ma, ale jako długoletni forumowicz forum Hondy wiem swoje ;) Lancer... nie mam pojęcia, zupełnie nie znam tych samochodów, rzucę okiem i poczytam. Ale pewnie j/w, tzn. musiałbym wydać sporo więcej. 

 

Mogę również standardowo polecić moje największe motoryzacyjne zaskoczenie jakie miałem okazję posiadać - Honda FR-V 2.0. ;] Rocznik 2006 3 lata temu kupiłem za 18.5k; dwa lata temu sprzedałem za 19.5k. Wygląda jak lodówka,ale jest przestronne, wygodne* i ultra zwrotne.

 

* Jak ktoś nie ma tyłka w rozmiarze XXL ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ufo za 25k w dobrym stanie... może i kupisz, po roku intensywnych poszukiwań, w VII gen. skrzynie i przekładnie: never ending story jak w VI. Ale o łożyskach w skrzyni w UFO też kilka razy czytałem, tyle że to już nie taka skala problemu. 

 

Poza tym o ile pamiętam (może źle pamiętam?) UFO 1.4 nie spełnia warunku cichej podróży autostradą - wysokie obroty przy 140km/h, nie wiem jak 1.8, może jest lepiej. 

 

Ciągnie mnie do Laguny III ale diesla 2.0, gazowanie 2.0 benzyny to proszenie się o kłopoty. Tyle że nigdy diesla nie miałem i nie potrafię przy kupnie ocenić w jakim jest stanie. Dlatego myślałem o benzynowych. 

 

Jakie masz roczne przebiegi, ze sie tam uwziales na ta cisze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem, wszystko kompakty, komfortu limuzyny się nie spsodziewam, ale jednak w jednych jest gorzej w innych lepiej. Jazda przez 5 godzin na ponad 4k obrotów mnie męczy. 

 

A Cee'd 1.6 CRdi...? Podobnie jak i30, zawieszenie i komfort też podobne/takie samo? Jak się te silniki sprawują? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,8 jedzie w ciszy do 130, później już szumi i słychać obroty. Skoro siedziakes na forach H to wiesz, że ten 1,8 jest idiotoodporny.

 

Tak, chodziło mi o UFO i potwierdzam odporność na traktowanie. Moi znajomi mają takie od nowości. Ich poziom poszanowania i wiedzy technicznej jest odwrotnie proporcjonalny do ilości robionych kilometrów i zaliczonych kolizji. Auto jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, chodziło mi o UFO i potwierdzam odporność na traktowanie. Moi znajomi mają takie od nowości. Ich poziom poszanowania i wiedzy technicznej jest odwrotnie proporcjonalny do ilości robionych kilometrów i zaliczonych kolizji. Auto jeździ.

ojciec ma takiego z 2008 roku - od nowości. jest mechanikiem - poziom poszanowania i wiedzy technicznej - kosmos... auto sie sypie ponadprzeciętnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojciec ma takiego z 2008 roku. jest mechanikiem - poziom poszanowania i wiedzy technicznej - kosmos... auto sie sypie ponadprzeciętnie.

 

Dokładnie, jeden egzemplarz o niczym nie świadczy, dopiero grupa np. 100 pojazdów pozwala wyrobić sobie opinię. Ale od tego mam autocentrum.pl. Tu Was pytam o sprawowanie się danych modeli na autostradzie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo niegłupi pomysł, to jest ten sam silnik co w Octavii? Tylko czy to jest 6 biegów "autostradowe", czy 6 biegów które w sumie daje to samo co 5 biegów, a po prostu 5 jest krótsza i dodano 6? 

Silnik to popularne MPI, Golf, Octavia, Leon itp, jedyna różnica to to, że montowany jest wzdłużnie.

Jest to chyba jedyny model w którym łączono go z 6 biegową skrzynią, ale niestety nie wiem jak z obrotami przy poszczególnych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje doświadczenia autostradowe, to,m.in., np.:

- Corolla E12 1.4 - głownie przeszkadza szum powietrza (lusterka, uszczelki)

- Civic VI 1.5 D15Z8 (bardzo długie przełożenia skrzyni) - j/w tylko gorzej, za to silnik mało słychać

- Astra II 1.4 - głównie silnik, strasznie się męczy, szum powietrza mniejszy niż w Corolli

Jakie miałeś obroty w corolli przy 140 km/h? Dobrze kojarzę, że właśnie koło 3700-4000?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-golf-volkswagen-golf-1-6-comfortline-ID6ylqSw.html#4a11fb4af8

1.6 102 km idealne pod LPG przebieg nieduzy, salon PL

jedyny minus to brak 6 i ta 5tka nie jest bardzo trasowa

ale przy 1.6 benzyna to chyba tylko przy CVT sie uda...

4000 rpm przy 140.

Miałem. Bardzo fajne auto. Przejechałem 2 razy po 900 km autostradami na raz i nie mam traumy, ale jednak trudno powiedzieć, że to optymalny wybór na autostrady.

Spalanie przy 140 to ca. 9,5 litra benzyny na 100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4000 rpm przy 140.

Miałem. Bardzo fajne auto. Przejechałem 2 razy po 900 km autostradami na raz i nie mam traumy, ale jednak trudno powiedzieć, że to optymalny wybór na autostrady.

Spalanie przy 140 to ca. 9,5 litra benzyny na 100 km.

Dokładnie tak. Traumy nie ma, są głośniejsze auta w klasie (szczególnie niektóre nowsze), ale częste regularne jeżdżenie w ten sposób po prostu męczy. Mam wrażenie że nie tylko mnie, samochód też. Spalanie LPG na autostradzie to ok. 10l/100km. 

 

Może napiszę tak. Ważniejsze jest dla mnie żeby silnik dawał radę na autostradzie, niż ten szum powietrza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Może napiszę tak. Ważniejsze jest dla mnie żeby silnik dawał radę na autostradzie, niż ten szum powietrza. 

 

Poszukaj sobie mondeo mk IV 2.0 diesel i będziesz zadowolony. Tylko może lepiej szukać okolice 200 tys wtedy będzie po wymianie dwumasy, lub kupić z dwumasą do zrobienia. Wiem, że to nie C klasa, ale przynajmniej na tej autostradzie nie będziesz kręcił nosem za każdą trasą, bo kompakt jaki by nie był, to na krótkich przejażdżkach mniej, ale w dalekiej trasie czuć, że to kompakt pod każdym względem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Astra II 1.4 - głównie silnik, strasznie się męczy, szum powietrza mniejszy niż w Corolli

Mnie Astrą II dobrze jeździło się autostradami, ale silnikiem 1,6 8V 84KM , który nawet nie bardzo hałasował :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A taki wynalazek jak Cee'd poliftowy, diesel 1.6, 6-biegowa skrzynia? Ktoś coś wie? 

 

Dla mnie ta skrzynia to ma 6 biegów tylko po to by sobie pozmieniać. Subiektywne wrażenie-lipna na trasy, wyprzedzając nie wiadomo z jakiego biegu to uczynić i jaki by nie wrzucić to efekt podobny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie ta skrzynia to ma 6 biegów tylko po to by sobie pozmieniać. Subiektywne wrażenie-lipna na trasy, wyprzedzając nie wiadomo z jakiego biegu to uczynić i jaki by nie wrzucić to efekt podobny. 

 

o, to podobnie jak moja Kia. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.