Skocz do zawartości

[KzAK] - kompakt na trasy, 25 tys.


teg

Rekomendowane odpowiedzi

To, że główną składową dźwięku przy dużych prędkościach jest ten od silnika.

 

Dokładnie lub najczęściej tak - ten sam silnik DOHC, te same opony Hankook, inny standard wyciszenia, ergo inny poziom hałasu w kabinie (znośny versus tragiczny). Dot. dwóch lanosów w różnych wersjach wyposażenia   ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Poszukaj sobie mondeo mk IV 2.0 diesel i będziesz zadowolony.

 

też o tym pomyślałem...

o wiele wygodniej, ciszej będzie niż w kompakcie...

minus to przebieg jaki może mieć taki samochód oraz to, że w tych pieniądzach może mieć np. rok więcej...

tak czy inaczej ja jeżdżąc głównie w trasie w codziennej a nie weekendowej eksploatacji nie szukałbym kompakta...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie Peugeot, bo 308ka 1.6HDI z 6biegową skrzynią spełniałaby wszystkie wymagania.

(ja mam HDI 5b i nawet mimo tego jest o niebo lepiej od każdego benzynowego kompakta, którym jeździłem)

 

Tam jest DPF...? Poza tym to chyba jest bardzo nisko zawieszone też. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też o tym pomyślałem...

o wiele wygodniej, ciszej będzie niż w kompakcie...

minus to przebieg jaki może mieć taki samochód oraz to, że w tych pieniądzach może mieć np. rok więcej...

tak czy inaczej ja jeżdżąc głównie w trasie w codziennej a nie weekendowej eksploatacji nie szukałbym kompakta...

 

Codziennie jeżdżę po mieście, w 5-godzinową trasę regularnie. Za 25k nie ma szans na dobry egzemplarz Mondeo IV. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Codziennie jeżdżę po mieście, w 5-godzinową trasę regularnie. Za 25k nie ma szans na dobry egzemplarz Mondeo IV. 

 

ja bym olał kryterium wieku... dla mnie roznica jest między 1 latek vs 3 latek. tutaj jest co sie zastanawiac... prawie nowe, vs potencjalnie wyeksploatowane po leasingu...

 

ale 5-8, 8-10? tu juz oceniałbym tylko stan i przebieg... wiek nie robi, bo mogło być już wszystko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest DPF...? Poza tym to chyba jest bardzo nisko zawieszone też.

Zależy od wypustu/wersji. Mój z 2010 r. ma już FAP. Trzeba sprawdzać konkretny VIN.

Ale z FAP nie mam problemów nawet jeżdżąc prawie tylko po mieście.

Przód ma nisko zawieszony. Trzeba uważać dojeżdżając do wyższych krawężników.

Tapniete z klapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiek nie robi, bo mogło być już wszystko :)

No w sumie racja. 

 

 

Przód ma nisko zawieszony. Trzeba uważać dojeżdżając do wyższych krawężników.

 

No to niestety odpada :/

 

W tej chwili zastanawiam się nad Bravo II, ale przód ma strasznie niski, tzn. osłonami pod silnikiem podobno się łatwo trze. Albo nad Laguną III, ale tu też niby tylko 12cm prześwitu... ech, chyba mam przeciwstawne wymagania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Codziennie jeżdżę po mieście, w 5-godzinową trasę regularnie. Za 25k nie ma szans na dobry egzemplarz Mondeo IV. 

 

hmm...w sumie braciak ostatnio kupił za 20k z 2007 diesla 1.8 tyle, że przebieg 250k...

za 25k zł z tego samego rocznika myślę, że w bogatszych wersjach z mniejszym przebiegiem i z udokumentowanym przebiegiem też można znaleźć...

 

pytanie czy nie masz problemu z parkowaniem jeżdżąc po mieście...bo z tej perspektywy kompakt jednak byłby lepszy...

ciężki wybór...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm...w sumie braciak ostatnio kupił za 20k z 2007 diesla 1.8 tyle, że przebieg 250k...

za 25k zł z tego samego rocznika myślę, że w bogatszych wersjach z mniejszym przebiegiem i z udokumentowanym przebiegiem też można znaleźć...

 

pytanie czy nie masz problemu z parkowaniem jeżdżąc po mieście...bo z tej perspektywy kompakt jednak byłby lepszy...

ciężki wybór...

 

Ja może nie mam, ale nie wiem jak żona :) Ale jednak Bydgoszcz to spore miasto i tu różnie bywa z parkowaniem. 

 

W ogóle, tak sobie patrzę na te wszystkie samochody. Nie macie wrażenia, że od tych ostatnich 8 lat, prawie wszystkie C i D są zawieszone bardzo nisko? Wyjątki do Astra III, Dacie... Z D to chyba tylko Mondeo. Coś jeszcze?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja może nie mam, ale nie wiem jak żona :) Ale jednak Bydgoszcz to spore miasto i tu różnie bywa z parkowaniem. 

 

W ogóle, tak sobie patrzę na te wszystkie samochody. Nie macie wrażenia, że od tych ostatnich 8 lat, prawie wszystkie C i D są zawieszone bardzo nisko? Wyjątki do Astra III, Dacie... Z D to chyba tylko Mondeo. Coś jeszcze?  

 

Seryjna Vectra C powinna być normalnie, natomiast np. Vectra B jest nisko. Opel zresztą miał coś takiego jak pakiet na złe drogi (co prawda dawno bo Astra I), i faktycznie sprzedana w Polsce Astra I siedziała wyżej niż jej towarzyszki z zagranicy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjna Vectra C powinna być normalnie, natomiast np. Vectra B jest nisko. Opel zresztą miał coś takiego jak pakiet na złe drogi (co prawda dawno bo Astra I), i faktycznie sprzedana w Polsce Astra I siedziała wyżej niż jej towarzyszki z zagranicy. ;)

 

Astra II też siedziała ładnie wysoko, tak samo jak i III i pomimo tego dobrze się to prowadziło, lubię te samochody gdyby nie to że takie paskude w środku, to bym może i Astry III nawet szukał ;)

 

Zastanawiam się jeszcze nad zakupem Bravo II i podniesieniem mu przodu innymi sprężynami albo dystansami o te kilka cm, bo tył siedzi wysoko, progi są wysoko, tylko silnikiem i osłoną zawadza o koleiny.... Są nawet fabryczne certyfikowane przez TUV rozwiązania, tylko cena 1600zł za dwie metalowe tulejki mnie przeraża. 

 

Czy Bravo II ma naprawdę aż takie kiepskie światła mijania? Wiem że były xenony, ale z Polski jest bardzo mało. HID z Allegro mnie nie interesuje, żeby to było legalne trzeba zmienić lampy (mogę to zrobić), ale dodać spryskiwacze już nie będzie tak łatwo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astra II też siedziała ładnie wysoko, tak samo jak i III i pomimo tego dobrze się to prowadziło, lubię te samochody gdyby nie to że takie paskude w środku, to bym może i Astry III nawet szukał ;)

 

Zastanawiam się jeszcze nad zakupem Bravo II i podniesieniem mu przodu innymi sprężynami albo dystansami o te kilka cm, bo tył siedzi wysoko, progi są wysoko, tylko silnikiem i osłoną zawadza o koleiny.... Są nawet fabryczne certyfikowane przez TUV rozwiązania, tylko cena 1600zł za dwie metalowe tulejki mnie przeraża. 

 

Czy Bravo II ma naprawdę aż takie kiepskie światła mijania? Wiem że były xenony, ale z Polski jest bardzo mało. HID z Allegro mnie nie interesuje, żeby to było legalne trzeba zmienić lampy (mogę to zrobić), ale dodać spryskiwacze już nie będzie tak łatwo. 

 

A patrzyłeś na Cruza?

 

Swoją drogą Astry III nie skreślaj, może wnętrze piękne nie jest, ale użytkowo-jakościowe całkiem dobre. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Bravo II ma naprawdę aż takie kiepskie światła mijania? Wiem że były xenony, ale z Polski jest bardzo mało. HID z Allegro mnie nie interesuje, żeby to było legalne trzeba zmienić lampy (mogę to zrobić), ale dodać spryskiwacze już nie będzie tak łatwo. 

 

nie wiem co znaczy dla Ciebie "aż tak kiepskie". Nie są za dobre, bo są na H1. Można jakość świecenia trochę poprawić stosując żarówki typu +100%, ale nadal są to raczej słabe światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm...w sumie braciak ostatnio kupił za 20k z 2007 diesla 1.8 tyle, że przebieg 250k...

za 25k zł z tego samego rocznika myślę, że w bogatszych wersjach z mniejszym przebiegiem i z udokumentowanym przebiegiem też można znaleźć...

 

1.8 to fordowski silnik ma np drogi rozrząd , 2.0 jest bardziej chodliwy i ceny znacznie wyższe. Za 25 będzie naprawdę ciężko , mówię o egzemplarzach wartych obejrzenia bo są i takie za 20 ale szkoda czasu. Co cen z aukcji tych średnich trzeba doliczyć trochę aby znaleźć auto w jednym kawałku. Sprawdzone przy mondeo IV właśnie.

 

Ale jak na trasy rozejrzałbym się właśnie za Mondego ew Laguną bo tam choćby sprawę wyciszenia mamy na zupełnie innym poziomie w kompakcie szczególnie benzynie zawsze te 4000 k rpm męczą po dłuższej jeździe niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8 to fordowski silnik ma np drogi rozrząd , 2.0 jest bardziej chodliwy i ceny znacznie wyższe. Za 25 będzie naprawdę ciężko , mówię o egzemplarzach wartych obejrzenia bo są i takie za 20 ale szkoda czasu. Co cen z aukcji tych średnich trzeba doliczyć trochę aby znaleźć auto w jednym kawałku. Sprawdzone przy mondeo IV właśnie.

 

Ale jak na trasy rozejrzałbym się właśnie za Mondego ew Laguną bo tam choćby sprawę wyciszenia mamy na zupełnie innym poziomie w kompakcie szczególnie benzynie zawsze te 4000 k rpm męczą po dłuższej jeździe niestety.

 

rozrząd pewnie i droższy bo jest kaseta dodatkowa oprócz paska ale wymieniasz raz na bodajże 150k km?

to, że da się znaleźć mkIV to fakt a nie teoria bo taki został zakupiony ostatnio w rodzinie...

a 1.8 jest tak samo dobry jak 2.0...

fakt ma większą turbodziurę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


rozrząd pewnie i droższy bo jest kaseta dodatkowa oprócz paska ale wymieniasz raz na bodajże 150k km?

to, że da się znaleźć mkIV to fakt a nie teoria bo taki został zakupiony ostatnio w rodzinie...

a 1.8 jest tak samo dobry jak 2.0...

fakt ma większą turbodziurę...

 

Rozrząd sporo droższy ale wymienia się nie często to fakt. Pewnie że mozna poszukać ale 2.0 będzie ciężko z pewnym przebiegiem ( nie takim 400kkm). Oba silniki są dobre ale 2.0 to zupełnia inna konstrukcja i całkiem inna kultura pracy silnika i stąd nieco droższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8 to fordowski silnik ma np drogi rozrząd , 2.0 jest bardziej chodliwy i ceny znacznie wyższe. Za 25 będzie naprawdę ciężko , mówię o egzemplarzach wartych obejrzenia bo są i takie za 20 ale szkoda czasu. Co cen z aukcji tych średnich trzeba doliczyć trochę aby znaleźć auto w jednym kawałku. Sprawdzone przy mondeo IV właśnie.

Ale jak na trasy rozejrzałbym się właśnie za Mondego ew Laguną bo tam choćby sprawę wyciszenia mamy na zupełnie innym poziomie w kompakcie szczególnie benzynie zawsze te 4000 k rpm męczą po dłuższej jeździe niestety.

W lagunie tez bedzie kolo 4krpm przy 140-150km/h ma krotka skrzynie.

LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Codziennie jeżdżę po mieście, w 5-godzinową trasę regularnie. Za 25k nie ma szans na dobry egzemplarz Mondeo IV. 

 

Już jest. Potaniały te samochody. Znajomy sprzedawał 2007r, przebieg ok 180 tys za 24 sprzedał, z minusów miał delikatnie wgniecione drzwi na odc ok 30cm o szer ok 0,5-1cm, ktoś o coś wąskiego zaczepił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


W lagunie tez bedzie kolo 4krpm przy 140-150km/h ma krotka skrzynie.

Tak to prawda ale wyciszenie nieco inne już jest, chociaż ja myślałem raczej o dCi

 


ż jest. Potaniały te samochody. Znajomy sprzedawał 2007r, przebieg ok 180 tys za 24 sprzedał,

 

a silnik i wyposażenie jakie było ? Kupić napewno można chodziło mi raczej że to granica ceny aby potem nie zacząć od włożenia 5kkm na początek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to prawda ale wyciszenie nieco inne już jest, chociaż ja myślałem raczej o dCi

a silnik i wyposażenie jakie było ? Kupić napewno można chodziło mi raczej że to granica ceny aby potem nie zacząć od włożenia 5kkm na początek.

Dci 2,0 150KM jest warte zainteresowania i w srodku jest cisza.

LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


a silnik i wyposażenie jakie było ? Kupić napewno można chodziło mi raczej że to granica ceny aby potem nie zacząć od włożenia 5kkm na początek.

 

Wyposażenie lepsze niż w kompakcie który zamierza kupić :) 4 szyby, szmaty na fotelach, kolorowy wyświetlacz z kompem i radiem, ładny oliwkowy metalik, całego wyposażenia z pamięci teraz Ci nie powiem, pełne nie było, ale też nie golas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się jeszcze nad zakupem Bravo II i podniesieniem mu przodu innymi sprężynami albo dystansami o te kilka cm, bo tył siedzi wysoko, progi są wysoko, tylko silnikiem i osłoną zawadza o koleiny.... Są nawet fabryczne certyfikowane przez TUV rozwiązania, tylko cena 1600zł za dwie metalowe tulejki mnie przeraża. 

 

Czy Bravo II ma naprawdę aż takie kiepskie światła mijania? Wiem że były xenony, ale z Polski jest bardzo mało. HID z Allegro mnie nie interesuje, żeby to było legalne trzeba zmienić lampy (mogę to zrobić), ale dodać spryskiwacze już nie będzie tak łatwo. 

 

Jeśli chodzi o wysokość zawieszenia to unikaj najwyższej wersji Sport, jest 2cm niższa. Poza tym ma dokładki na progi (tak samo wersje z samym pakietem Sport).

Haczy się głównie tą plastikową osłoną pod silnikiem która jest za nisko (w Alfie 147 było to samo).

Światła niestety są słabe to fakt, zwłaszcza jak z wiekiem odbłyśniki w soczewkach nie są już w super stanie. Ja wrzuciłem dobrej jakości HIDy i świecą super (tak tak, wiem co wszyscy o tym myślą...).

Fabryczne ksenony to pożądana opcja, ale niestety w żadnej wersji wyposażenia nie były seryjnie. Wymagały dopłaty ok. 3000 zł w salonie i dlatego jest tego dosyć mało.

 

Natomiast ogólnie model jest udany, wystarczająco dużo miejsca z przodu, bagażnik ponad przeciętną (400 l), przyczepić się można do ilości miejsca z tyłu. Jak to w Fiatach - trwałe i tanie w naprawach zawieszenie.

Do pełni szczęścia brakuje tak jak pisałem lepszego wygłuszenia, ale dieslem do 130-140km/h jedzie się jeszcze całkiem przyjemnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co znaczy dla Ciebie "aż tak kiepskie". Nie są za dobre, bo są na H1. Można jakość świecenia trochę poprawić stosując żarówki typu +100%, ale nadal są to raczej słabe światła.

 

O to mi właśnie chodzi. Ten sam problem co w poprzednim Bravo :( Ale czytam właśnie że napięcie na żarówkach jest bardzo niskie, można poprowadzić starym patentem grubsze przewody bezpośrednio od akumulatora + przekaźniki sterowane fabrycznymi przewodami do reflektorów i napięcie podnosi się nawet o 1,5 V. A to bardzo dużo daje, chociaż skraca żywotność żarówek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8 to fordowski silnik ma np drogi rozrząd , 2.0 jest bardziej chodliwy i ceny znacznie wyższe. Za 25 będzie naprawdę ciężko , mówię o egzemplarzach wartych obejrzenia bo są i takie za 20 ale szkoda czasu. Co cen z aukcji tych średnich trzeba doliczyć trochę aby znaleźć auto w jednym kawałku. Sprawdzone przy mondeo IV właśnie.

 

O to mi właśnie chodzi :) Ja nawet nie szukam na zasadzie "można mieć już od", bo to trochę jak w reklamach... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lagunie tez bedzie kolo 4krpm przy 140-150km/h ma krotka skrzynie.

 

Benzyna czy diesel? Benzyny nie chcę, bo tego podstawowego 2.0 nie da się bezproblemowo zagazować. Tzn. da się, ale to nie ma sensu, biorąc pod uwagę ile jest roboty z regulacją luzów zaworowych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jest. Potaniały te samochody. Znajomy sprzedawał 2007r, przebieg ok 180 tys za 24 sprzedał, z minusów miał delikatnie wgniecione drzwi na odc ok 30cm o szer ok 0,5-1cm, ktoś o coś wąskiego zaczepił.

 

Będę się m.in. za tym rozglądał, chociaż wolał bym po prostu kompakt który ma silnik i przełożenia które nie męczą się w trasie.  Jakie silniki dobre, jakich unikać (benzyny i diesle) i dlaczego? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a silnik i wyposażenie jakie było ? Kupić napewno można chodziło mi raczej że to granica ceny aby potem nie zacząć od włożenia 5kkm na początek.

 

Tu nawet nie o to chodzi ile włożyć, tylko o nienaprawialne problemy typu skrzynie, przekładnie, gruby remont silnika... Rzeczy których się w Polsce prawie nie da zrobić bez bardzo dobrego fachowca,m których brak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyposażenie lepsze niż w kompakcie który zamierza kupić :) 4 szyby, szmaty na fotelach, kolorowy wyświetlacz z kompem i radiem, ładny oliwkowy metalik, całego wyposażenia z pamięci teraz Ci nie powiem, pełne nie było, ale też nie golas.

 

Mnie z wyposażenia to potrzeba tylko: klimatyzacja - może być manualna, przednie szyby elektryczne, regulacja fotela w 2 płaszczyznach i kierownicy w dwóch płaszczyznach, mile widziane podgrzewane boczne lusterka. I jakieś gniazdo zapalniczki albo USB. Serio, zupełnie mnie bajery w samochodach nie kręcą :) Jak będzie to fajnie, wiadomo - wygoda, ale nie musi. No może jeszcze sensownie grające głośniki i radio. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast ogólnie model jest udany, wystarczająco dużo miejsca z przodu, bagażnik ponad przeciętną (400 l), przyczepić się można do ilości miejsca z tyłu. Jak to w Fiatach - trwałe i tanie w naprawach zawieszenie.

Do pełni szczęścia brakuje tak jak pisałem lepszego wygłuszenia, ale dieslem do 130-140km/h jedzie się jeszcze całkiem przyjemnie.

 

O widzisz :) Wygłuszenie wiem, jak to kompakt, ale z tego co czytam to jest lepiej niż średnia w klasie - masz jakieś porównanie? Jak się ten diesel 1.9 sprawuje przy tych 140-150 na autostradzie, czuć ze go to męczy czy nie robi na nim wrażenia? Ile pali? A wiesz może jak się do tego ma diesel 1.6? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mów tego głosno bo jeszcze mój silnik się o tym dowie...  ;l  ;l  ;l  ;l

znam poza swoim dwie laguny z tym silnikiem i z gazem i nie mamy problemów - ale fakt może mam szczęście?

 

Może masz szczęście, może akurat gazownik miał łeb na karku i dobrze to wystroił podczas jazdy. :) Ale ryzyko jest. Chociaż nawet źle wystrojony nawet te 50kkm być może zrobi zanim się skończy zakres regulacji i głowica będzie to naprawy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek jest taki, ze 25kPLN to za malo na kompakta z 2008r, ktory bedzie cichy na autostradzie ;]

 

Na zdrowego Golfa, Cruza, prawdopobnie Megane III z silnikiem który nie bedzie się męczył na autostradzie, (chociaż tu jest szansa) to za mało. Z Polski, z pewną historią, nie sprowadzanego. Na to wygląda. Na inne, to jak najbardziej wystarczy. Rozrzut cen jest spory. Co ciekawe, np. łatwiej o Lagunę niż Megane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz :) Wygłuszenie wiem, jak to kompakt, ale z tego co czytam to jest lepiej niż średnia w klasie - masz jakieś porównanie? Jak się ten diesel 1.9 sprawuje przy tych 140-150 na autostradzie, czuć ze go to męczy czy nie robi na nim wrażenia? Ile pali? A wiesz może jak się do tego ma diesel 1.6? 

Najlepsze porównanie mam do 6 lat starszej Alfy 147 która była lepiej wygłuszona i nie było tak słychać silnika w kabinie jak w Bravo.

Natomiast w Bravo jest kiepsko głównie przy wyższych obrotach silnika a to w dieslu nie zdarza się często. Nie wiem jak to wygląda w T-Jetach. Podejrzewam że w autach typu Focus II czy Megane II jest bardzo podobnie.

Wersja 16v 150KM którą mam nie męczy się w ogóle przy tych prędkościach, chętnie przyspiesza dalej  :oki: Dynamika jest w zupełności wystarczająca.

Spalanie w trasie przy 140km/h z klimą + tempomat to niecałe 6 l. W trybie mieszanym z jazdą po mieście 6,5-7 l (ale to miasto bez większych korków).

 

1.6 są bardziej oszczędne i oczywiście mniej dynamiczne. Ogólnie też bardzo fajne i bezproblemowe silniki. W 1.9 16v trzeba mieć na uwadze wadliwe kolektory ssące z których urywają się klapki. W 2.0 niby są poprawione, ale też potrafią się urwać. 1.9 8v i 1.6 nie mają klapek fabrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdże ostatnio często po "A" vw jetta z historycznym silnikiem 1.9tdi. Tutaj masz 2200 przy 120km/h , ok 2400 obr przy 140km/h. Wg mnie mistrzostwo jak na kompakta z 5 biegową skrzynią. Mam okazje często jezdzic w octavii takze z tdi 105KM i tam jest 2500 obr przy 120km/h. Skutkiem ubocznym dlugiej skrzyni w jettcie jest to ze 80km/h na 5 biegu nie pojezdzisz bo sie wszystko telepie. Ale na autostradzie jest naprawde elegancko. Tylko nie wiem czy za 25 tys znajdziesz cos sensownego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdże ostatnio często po "A" vw jetta z historycznym silnikiem 1.9tdi. Tutaj masz 2200 przy 120km/h , ok 2400 obr przy 140km/h. Wg mnie mistrzostwo jak na kompakta z 5 biegową skrzynią. Mam okazje często jezdzic w octavii takze z tdi 105KM i tam jest 2500 obr przy 120km/h. Skutkiem ubocznym dlugiej skrzyni w jettcie jest to ze 80km/h na 5 biegu nie pojezdzisz bo sie wszystko telepie. Ale na autostradzie jest naprawde elegancko. Tylko nie wiem czy za 25 tys znajdziesz cos sensownego.

post-138808-1461275562,6848.jpg

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdże ostatnio często po "A" vw jetta z historycznym silnikiem 1.9tdi. Tutaj masz 2200 przy 120km/h , ok 2400 obr przy 140km/h. Wg mnie mistrzostwo jak na kompakta z 5 biegową skrzynią. Mam okazje często jezdzic w octavii takze z tdi 105KM i tam jest 2500 obr przy 120km/h. Skutkiem ubocznym dlugiej skrzyni w jettcie jest to ze 80km/h na 5 biegu nie pojezdzisz bo sie wszystko telepie. Ale na autostradzie jest naprawde elegancko. Tylko nie wiem czy za 25 tys znajdziesz cos sensownego.

 

A ja myślałem, że 1.9 tdi ma takei same skrzynie w VW, Skodzie... Skoro masz okazję Skodą jeździć to się podziel opinią, jak to jest wygłuszone na prędkości autostradowe? Te ponad 2500 obrotów powyżej 120km/h słychać bardzo? 

 

Jetty za 25k z pewną historią nie znajdę, niestety. Chyba żadnego VW. Może Exeo... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast w Bravo jest kiepsko głównie przy wyższych obrotach silnika a to w dieslu nie zdarza się często.

 

Jak to jest z prześwitem w tym Bravo 1.9, to prawda że w dieslu jest jeszcze niżej ze względu na cięzar silnika i osłony? Da się tym dojechać np. nad jeziorko polną drogą? :) Czytam o metodach podwyższenia tego przodu, bez partactwa w stylu: gumy w spręzyny. Wygląda na to że da się zastosować tulejki między łożysko McPhersona a talerz sprężyny (przy dobrze dobranym materiale - bezpieczne rozwiązanie), albo po prostu wyższe srężyny. 

 

Jest gdzieś w Internecie jakiś katalog części do Bravo 2 z obrazkami? Gdyby nie ten prześwit, ech. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@teg, naprawdę chcesz kupować auto i majstrowac przy jego zawieszeniu celem podniesienia przodu? Ile km 0rzejechakes bravo? Ile focusem, Megane i golfem?

 

Nie chcę i nie chce mi się, ale zakładam że jakby była potrzeba to się da. Sam nie lubię wszelkiej rzeźby w fabrycznych rozwiązaniach :) Dlatego pytam, czy Bravo 2 da się dojechać po polnej drodze nad jeziorko i bardzo ciekaw jestem jak to jest z Megane czy Focusem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę i nie chce mi się, ale zakładam że jakby była potrzeba to się da. Sam nie lubię wszelkiej rzeźby w fabrycznych rozwiązaniach :) Dlatego pytam, czy Bravo 2 da się dojechać po polnej drodze nad jeziorko i bardzo ciekaw jestem jak to jest z Megane czy Focusem. 

 

zależy od polnej drogi i od jeziorka. Kiedyś w Bieszczadach na jakiejś drodze przegapiłem znaki, że jest remont i nie ma przejazdu. Pojechałem kilkanascie km po dziurach, żeby w koncu stanąć przed barierką i wykopanym rowem w jezdni. A że nie miałem zamiaru znowu wracać po tych dziurach i jechać naookoło, to przejechałem po pobliskim polu. Dało się, nawet nic nie urwałem. Osłona silnika trzyma mi się od nowości, ale faktem jest, że jednak jadąc tym autem muszę uważać (zwłaszcza na koleiny) bardziej niż w innych autach, którymi jeździłem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyna czy diesel? Benzyny nie chcę, bo tego podstawowego 2.0 nie da się bezproblemowo zagazować. Tzn. da się, ale to nie ma sensu, biorąc pod uwagę ile jest roboty z regulacją luzów zaworowych.

Benzyna ja mam 2,0 ale w LII i mam okolo 3100krpm przy 110km/h ale auto stale ciagnie do 200km/h ale pali przy tym swoje. Do 130-140km/h zamykam sie w 9l lpg przy 200 srednio mi wypilo 17l lpg.

LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę i nie chce mi się, ale zakładam że jakby była potrzeba to się da. Sam nie lubię wszelkiej rzeźby w fabrycznych rozwiązaniach :) Dlatego pytam, czy Bravo 2 da się dojechać po polnej drodze nad jeziorko i bardzo ciekaw jestem jak to jest z Megane czy Focusem.

A nie lepiej i prościej byłoby wsiąść do każdego z tych aut i przejechać każdym z nich x km? Walkujesz temat wysokości bravo, a wynika tego, iż nawet tym autem nie jezdziles? W jeden dzień byś odbył jazdy wszystkimi autami i miałbyś obraz, który z nich Ci odpowiada najbardziej. Mnie w Focusie przeszkadza wyciszenie powyżej 110 km/h. Wczoraj byłem nim w trasie. Przy 140 masz 4 tys obr/min. W golfie mogliby być więcej przestrzeni w środku. W Bravo jest pełna klaustrofobia, a do tego ma kiepskie siedzenia. W Megane mnie się jeździ tak sobie. Bardzo gumowy układ jezdny. C4 nieźle wyciszone.

W golfie 1.4 122 przy 200km/h mam ok 4.8 tys obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej i prościej byłoby wsiąść do każdego z tych aut i przejechać każdym z nich x km? Walkujesz temat wysokości bravo, a wynika tego, iż nawet tym autem nie jezdziles? W jeden dzień byś odbył jazdy wszystkimi autami i miałbyś obraz, który z nich Ci odpowiada najbardziej. Mnie w Focusie przeszkadza wyciszenie powyżej 110 km/h. Wczoraj byłem nim w trasie. Przy 140 masz 4 tys obr/min. W golfie mogliby być więcej przestrzeni w środku. W Bravo jest pełna klaustrofobia, a do tego ma kiepskie siedzenia. W Megane mnie się jeździ tak sobie. Bardzo gumowy układ jezdny. C4 nieźle wyciszone.

W golfie 1.4 122 przy 200km/h mam ok 4.8 tys obr/min.

 

tak z ciekawości zapytam: jak się przejechać tyloma autami rozważając zakup używki? Bo ja kilka razy kupowałem używany samochód i nikt nie dał mi się przejechać, zawsze jechałem jako pasażer, prowadził sprzedający. Sam bym też sprzedając auto nie dał potencjalnemu kupcowi wsiąść za kierownicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak z ciekawości zapytam: jak się przejechać tyloma autami rozważając zakup używki? Bo ja kilka razy kupowałem używany samochód i nikt nie dał mi się przejechać, zawsze jechałem jako pasażer, prowadził sprzedający. Sam bym też sprzedając auto nie dał potencjalnemu kupcowi wsiąść za kierownicę.

Nigdy nie było z tym problemu i ja sam też nie widzę problemu, aby komuś dać się przejechać swoim autem. Zobacz ile jest salonów samochodowych, które mają przy okazji auta używane. Jak rozważalem zakup używańca, to oglądałem i jeździłem: focusem, astra 3, bravo, golfem v. Focus wypadł najlepiej ze względu na cenę i co za to się dostaje, do tego bezoieczenstwi, przestronność(!), duży bagażnik, bardzo dobre światła, tanie części, dobry komfort jazdy. Na minus wyciszenie wersji benzynowych, podobno ruda kę lubi, krótkie przełożenia skrzyni biegów. Golfem jest się najlepiej, ale nie chciałem kupować drugiego golfa i do tego poprzedniej generacji oraz cena. Astra jest bardzo przeciętnym pojazdem, a do tego ciasnym. Bravo w wersjach sport i pakietem sport bardzo ładnie! Prowadzenie jak to ee Fiacie, ale ujdzie. Wnętrze bardzo fajne, lecz ciasne. Na minus: światła, wrażenie przytłaczania wnętrza, trzeba uważać na koleiny, bezsensownie zrobione doświetlaniem zakrętów, zegary tak rozmieszczone, że kierownica częściowo je zaslania.

Nie wiem czy kupiłbym znowu auto nowe, a jeżeli już to na dział gosp. Teraz skłaniam się na używki, ale nie żadne od handlarzy, a takie oferowane przez danego producenta wraz z gwarancja. Ciekawa ofertę ma ford, kia, itd. Do nowego kupionego na osobę fizyczną ma się inne podejscue- ja takie miałem. Golf kosztował kupę kasy- dla mnie i do teraz mega o niego dbam. Każdej rysy było szkoda. Focus, jeden i drugi, kupiony jako używany otrzymuje to co wymaga książka serwisowa, ale auta w żaden sposób nie jest mi szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.