Skocz do zawartości

Nastepne usprawnienie VW: DFP idzie do silnikow benzynowych od 2017 w EU ...


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

ale nie na sztuce ;)  - ile na sztuce wychodzi? :hmm:

 

Ale co to za różnica? Jak księgowy w GM zaoszczędzi $0.50 na spince do zderzaka, to w skali globalnej wychodzą miliony - i jest premia. Tutaj tak samo - niech nawet na sztuce oszczędza tylko 1 gr - ale na całej flocie zaoszczędził $100k rocznie.

 

LPG to świetne paliwo, lepsze IMHO niż CNG - bo m.in. nie wymaga zbiorników (w aucie i na stacji) oraz reszty infrastruktury działającej na tak wysokim ciśnieniu. Nie wiem dlaczego nie może się przyjąć... 

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ale co to za różnica? Jak księgowy w GM zaoszczędzi $0.50 na spince do zderzaka, to w skali globalnej wychodzą miliony - i jest premia.

 

Dla mojej kieszeni ogromna :skromny:  - co mnie ksiegowy GM obchodzi?! ;]

 

Ja mowie, o oszczednosci uzytkowania LPG vs uzytkowanie beznyna, bo co do 50c to sie zgadzam, ba nawet 2c ma dla nich znaczenie - :chipsy:

 

Ale ja nie o tym mowie, Mowie mam auto - ktora na mnie zarabia - powiedzmy $100/h. Czyli zakladajac ze pracuje 10h = $1k dziennie, zeby trzymac wszystko prosto. :idea:

 

Teraz powiedzmy ze beznyna kosztuje mnie $100 a LPG $50 - zeby znow trzymac prosto ... za jedno tankowanie.

 

Kazdy wydatek jest odpisem od podatku - czyli nie interesuje mnie to czy wydaje $50 czy $100, bo zamiast placic poweidzmy $300 podatku z LPG zaplace $250, a z benzyna zaplace $200.

 

Ale kazdy dzien kiedy auto stoi nie zarabiam nic, ergo idzie na service LPG bo cos je^&*() = jestem $1k do tylu.

 

Wiec w takim wypadku  - LPG to pozorna oszczednosc bo nic nie zyslujesz, a tracisz jak sa problemy... :hmm:

 

 

I to jest to o czym mowi @wladmar :hmm:

 


LPG to świetne paliwo, lepsze IMHO niż CNG - bo m.in. nie wymaga zbiorników (w aucie i na stacji)

 

 

Nie zgodze sie, :foch:

 

Jakby bylo takie swietne to by bylo powszechne a jest marginalne :hmm:  - nie rozmawiajmy o systemie podatkowym, bo tak wszystko jest ksztaltowane, ale masz problem ze energetycznosc LPG nie jest taka jak benzyna czy ropa.

 

Dwa infrastruktura - i tolerancja - jak to LPG nie potrzebuje zbiornikow? 8]  Z wiadra nie nalepjesz jak beznyne czy diesel  :hehe:  - juz masz minus - transport, przechowywanie

 

Tolerancja w temperaturach - tez nie taka ...  dlatego masz 20% zostawione na 'ullage space' + masz zawor, zeby nie jeblo ...

 

LPG%206.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodze sie, :foch:

Jakby bylo takie swietne to by bylo powszechne a jest marginalne :hmm:  - nie rozmawiajmy o systemie podatkowym, bo tak wszystko jest ksztaltowane, ale masz problem ze energetycznosc LPG nie jest taka jak benzyna czy ropa.

Dwa infrastruktura - i tolerancja - jak to LPG nie potrzebuje zbiornikow? 8]  Z wiadra nie nalepjesz jak beznyne czy diesel  :hehe:  - juz masz minus - transport, przechowywanie

Tolerancja w temperaturach - tez nie taka ...  dlatego masz 20% zostawione na 'ullage space' + masz zawor, zeby nie jeblo ...

No i nie wszędzie można parkować z LPG. W garażu musi obyć odpowiednia wentylacja, bo w razie wycieku ten gaz zbiera się na dole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nie wszędzie można parkować z LPG. W garażu musi obyć odpowiednia wentylacja, bo w razie wycieku ten gaz zbiera się na dole.

O tym nawet totalnie zapomnialem- ale gdyby lpg byl tak cudowny jak @@grogi przedstawia to bylby dawno powszechny.

Z reszta to samo mozna powiedziec o weglu Tak samo dobry

b5967eae917f599df9fbedd99beba6a0.jpg

059ffdab28c528a0bf4ba8e8cbb5375b.jpg

No chyba Ze to Sie kloci z propaganda 'czyste auto na ocieplenie' Przeciez wegiel to ZUO ⚠️

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest podobna wszędzie.

No właśnie - pisałem o tym wyżej. Po prostu twój czas jest tańszy, niż paliwo i dlatego szukasz oszczędności. LPG jest dla Ciebie tańsze tylko dlatego, że twój czas jest bardzo tani.

Jeżeli mówimy o zakupach używek - to zupełnie inna bajka. W zużytym i zamortyzowanym dawno temu sprzęcie wszystko ma sens, łącznie z zakupem używanych opon i LPG (po co kupować nową instalację, jak można kupić używaną? Dużo taniej to wyjdzie). 

Juz tu nie pitol ile zarabiasz i jaki to Twoj czas jest drogi. Nowych aut z LPG jest jak na lekarstwo. Jestesmy za malym rynkiem zeby dla PL robic specjalnie wersje z LPG. Polityka UE sprawila, ze oplacalo sie klepac diesele wiec i do PL trafialy a i rabat spory. Jak ktos fabia w trasy lata to mu spali malo i taki PH moze latac. Znam jednak sporo flot, gdzie maja lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym nawet totalnie zapomnialem- ale gdyby lpg byl tak cudowny jak @@grogi przedstawia to bylby dawno powszechny.

 

Ale LPG jest pod wieloma względami dużo lepszym paliwem (http://www.air-quality.org.uk/26.php):

 

Emissions of NOx and particulates from both LPG and CNG powered vehicles are significantly lower than those from diesel vehicles.

Auto zaprojektowane w fabryce pod LPG czy CNG nie ma praktycznie wad instalacji dokładanych później. Zbiorniki gazu - i może być ich kilka - mogą być wkomponowane w bryłę samochodu - nie traci się wtedy powierzchni samochodu. Zasięg jest porównywalny, tankowanie w przyjemnym miejscu.

Do tego mniejsze emisje śmierdzących gazów...

Jeśli uważasz, że LPG jest beee - powiedz dlaczego. Do tej pory rzucasz tylko banałami w stylu "jeśli byłby lepszy, to byłby bardziej popularny"...

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój czas jest dla mnie w ogóle bezcenny. Natomiast czas pracy sużbówki można łatwo przełożyć na $. I jakoś to się średnio opłaca, skoro nie jest to popularne.

Zeroxjakichkolwiek twardych danych, tylko gadanie w stylu - nie jest popularne, wiec sie nie opłaca ;)

Daj spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Auto zaprojektowane w fabryce pod LPG czy CNG nie ma praktycznie wad instalacji dokładanych później.

 

Jest bardziej skomplikowane i z racji tego potencjalnie bardziej awaryjne. Zbiorniki są ciężkie i zajmują dużo miejsca. A rozbudowana sieć stacji LPG jest w zasadzie tylko w kilku krajach. Popatrz z biznesowego punktu widzenia czy naprawdę chciałbyś w to inwestować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest bardziej skomplikowane i z racji tego potencjalnie bardziej awaryjne. Zbiorniki są ciężkie i zajmują dużo miejsca.

 

Bardziej skomplikowane niż diesel common rail z dotryskiem mocznika? Dodatkowa masa, mimo że nieco kastruje osiągi, poprawia balans masy na osiach ;)

A co do zajmowania miejsca - instalacja założona w fabryce miejsca właśnie zabierać nie musi.

Niewielkie zbiorniki instalowane pod podłogą czy kanapą oraz zamiast pełnego zbiornika benzynowego nie uszczuplą przestrzeni ładunkowej, a zapewnią bardzo przyzwoity zasięg.

A rozbudowana sieć stacji LPG jest w zasadzie tylko w kilku krajach. Popatrz z biznesowego punktu widzenia czy naprawdę chciałbyś w to inwestować.

Sieć stacji LPG jest rozwinięta do przyzwoitego poziomu praktycznie wszędzie w Europie. Wyjątkami są np. Austria czy Szwajcaria.

W największych krajach EU nie ma z tym najmniejszego problemu - zatankujesz i w Niemczech, Francji, Włoszech, Holandii czy Belgii.

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Bardziej skomplikowane niż diesel common rail z dotryskiem mocznika? Dodatkowa masa, mimo że nieco kastruje osiągi, poprawia balans masy na osiach ;)

 

Diesel jest popularny w EU.

 


Sieć stacji LPG jest rozwinięta do przyzwoitego poziomu praktycznie wszędzie w Europie. Wyjątkami są np. Austria czy Szwajcaria.

 

W EU.

 

To nie jest cały świat. To jego mały wycinek. Diesla mają jeszcze szanse gdzieś na świecie sprzedać bo stacje są wszędzie. A LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

e26o1QY.jpg

 

OMFG - popatrzylem na link, to od tych o 'ziemie morza zalaja', 'temp nas zabije za 100 lat'  :hehe:  wegiel to ZUO :chipsy:  -  to co maja pisac? W ideologie sie poprawnie wklada. :ok:

 

Fakt jest taki ze 90% swiata ma LPG totalnie w d... - tego faktu nie zmienisz, jakbys chcial i nawet 1,000 profesorow od zmiany klimatu (po zgarnieciu wszelkiej $$$) tego nie zmieni...

 

-Asia - LPG - brak,

- US - LPG brak

- CAN - LPG brak

- Brasil, Argentyna - tam Ethanol sie podniecaja a nie LPG

- Afryka - LPG brak

 

U mnie nie pisze bo jest dostepny - w duzych miastach, i co z tego, umiera, Hybrid wypiera (TAXI na LPG umra smiercia naturalna to umrze LPG) ..

 

Ergo - na cala ludnosc swiata mozna skusic sie o teze ze 95% ma LPG gdzies ... :hmm:

 

Nie dlatego, ze jest taki cudowny i caly swiat sie nie zna ;]  - tylko sa koszty i zyski, (znow nie uwzgledniam podatkow) - koszt transportu LPG jest po prostu nieoplacalny - z tych powodow ktore dalem wczesniej - mniejsza energetycznosc glownie, reakacja w roznych warunkach etc ...

 

Inaczej by LPG skladowali a nie puszczali w kosmos (biedni profesorowie, od 'global warming' - burzy wizerunek czystego paliwa :hehe:

 

Wiec opinia tych co uwazaja ze wegiel nas zabija jest totalnie nie miarodajna, nalezy porozmawiac z tymi 'brudasami' co wydobywaja olej i LPG i ci powiedza, dlaczego go sprzedaja w sladowych ilosciach ... :hmm:

 


Zasięg jest porównywalny, tankowanie w przyjemnym miejscu.
Do tego mniejsze emisje śmierdzących gazów...

 

Fizyka - energetycznisc to jedno

Dwa koszt infrasturktury

 

Trzy - sztuczne podtrzymywanie przez EU podatki - no chyba ze caly swait sie myli tylko EU nie ;)

 

Zapytaj na AK kto by kupowal LPG i sie w to bawil jakby benzyna byla w cenach z US, ba nawet w cenach ode mnie ... :chipsy:

 

Przeciez 100% AK zaklada LPG w trosce o 'ochrone srodowiska' :phi:  a nie ochrony wlasnego portfela ... Prawda?

 


Jeśli uważasz, że LPG jest beee - powiedz dlaczego. Do tej pory rzucasz tylko banałami w stylu "jeśli byłby lepszy, to byłby bardziej popularny"...

 

to nie ja uwazam tylko rynek. Sam na LPG nie jezdze, i nie mam zamiaru. Ale placac tyle za benzyne co EU dusi to skalkulowalbym takie rozwiazanie zyjac w EU - i to wcale nie bylo by w trosce o 'obnizenie temperatur' :skromny:  tylkow  trosce o obnizenia bolu w moim portfelu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel jest popularny w EU.

Diesel jest popularny tam, gdzie jest promowany przez podatki.

Jeśli podatki promowałyby paliwa LPG, to LPG byłoby popularne. IIRC Holendrzy promowali ostro LPG w podatkach drogowych (jeśli auto było na LPG, to podatek był ~60% benzyny, jeśli diesel to ~200%).

 

I aut na gaz były miliony... 

 

 

W EU.

 

To nie jest cały świat. To jego mały wycinek. Diesla mają jeszcze szanse gdzieś na świecie sprzedać bo stacje są wszędzie. A LPG?

A gdzie jeszcze się diesle sprzedaje?

Ani w Japonii (Toyota całkowicie zaprzestała rozwoju dieslów, kupują silniki od BMW), ani w US (VW próbował - i wyszło co wyszło...), ani w Australii. Ok - o Azji nic nie wiem ;)

A jednak jakoś opłaca się tworzyć modele czy silniki adresowane tylko na ten mały wycinek świata.

Do tego zasilanie gazem jest rozpracowane, technologia jest dobrze znana. Koszty badań nie są dramatycznie wysokie.

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizyka - energetycznisc to jedno

No właśnie - jak z tą kalorycznością jest? Podpowiem Ci, że na kg paliwa LPG jest bardziej :)

 

Dwa koszt infrasturktury

Zgoda. Jednak giganci pchają się w wodór, mimo że koszt infrastruktury większy, i w tej chwili nie ma jej praktycznie wcale.

 

Trzy - sztuczne podtrzymywanie przez EU podatki - no chyba ze caly swait sie myli tylko EU nie ;)

Podatki mają właśnie służyć temu, żeby promować dobre rozwiązania.

A LPG jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Chociażby przez to, że pozwala z tony ropy uzyskać dodatkowe kilometry w transporcie i zmniejszyć zależność od paliw kopalnych. Jest rozwiązaniem pośrednim - ale właśnie nie wymaga gigantycznych kosztów. Kosztów badań (jak baterie czy ogniwa wodorowe), infrastruktury (infrastruktura wodorowa jest wielokrotnie droższa niż dla LPG) itd.

 

Zapytaj na AK kto by kupowal LPG i sie w to bawil jakby benzyna byla w cenach z US, ba nawet w cenach ode mnie ... :chipsy:

Przeciez 100% AK zaklada LPG w trosce o 'ochrone srodowiska' :phi:  a nie ochrony wlasnego portfela ... Prawda?

Ale co tutaj imputujesz? Oczywistą oczywistością jest, że ludzie kupią to, co jest tańsze. Myślisz, że jeśli auto z LPG czy bez niego kosztowało tyle samo, a LPG był tańszy tylko o 20% - to ktoś by kupował tylko auto benzynowe?!

Rolą rządów jest takie kształtowanie podatków, żeby lepsze rozwiązania kalkulowały się bardziej.

W Europie uznano, że diesel jest dobry - to się wypromował. W Norwegii zdecydowano się promować EV - i całe gromady elektryków tam jeżdżą...

 

to nie ja uwazam tylko rynek. Sam na LPG nie jezdze, i nie mam zamiaru. Ale placac tyle za benzyne co EU dusi to skalkulowalbym takie rozwiazanie zyjac w EU - i to wcale nie bylo by w trosce o 'obnizenie temperatur' :skromny:  tylkow  trosce o obnizenia bolu w moim portfelu ...

Rynek ma zasadniczo wszystko gdzieś, ekologię w szczególności. Ważna jest relacja koszt/wygody czy koszt/osiągi.

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


To nie są akumulatory kwasowe - większość materiałów, szczególnie cenny jest nikiel i metale ziem rzadkich, jest odzyskiwana.
 

A z kwasowych to nie? Pewnie powyżej 90% 

Myślę, że zanim u nas wdrożą recykling tych aku z hybryd to dużo czasu upłynie. 

Ciekaw jestem kiedy u nas hybrydy - ze względu na cenę - przekroczą 1% udziału w populacji samochodów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


No właśnie - jak z tą kalorycznością jest? Podpowiem Ci, że na kg paliwa LPG jest bardziej :)

 

.. idlatego palimy 10l benzyny i 5l LPG na 100km -nie? ;]  - Czekaj, przeciez jest dokladnie odwrotnie :oki:

 


Zgoda. Jednak giganci pchają się w wodór, mimo że koszt infrastruktury większy, i w tej chwili nie ma jej praktycznie wcale.

 

Gdzies sie zgadzamy ;)  - lud chce miec cos za nic -  a Hydrogen im daje taka nadzieje (pozorna) - 'paliwo z h20 - za free ;] '

 

Ale, z jednym nie da sie nie zgodzic - jego zapas jest nie wyczerpalny :hmm:

 


A LPG jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Chociażby przez to, że pozwala z tony ropy uzyskać dodatkowe kilometry w transporcie i zmniejszyć zależność od paliw kopalnych

 

I znow cie rynek zweryfikuje. :hmm: 

 

IMVHO powinno byc

 

 

'IMHO A LPG jest bardzo dobrym rozwiązaniem."

 

;]

 

Reszta to sa zyczenia 'zielonych' ktore lud szybko zweryfikuje - juz ich na widlach wynosza. Jesli masz stracic wygode zycia i np placic za 'eco dobro' aka terroryzm to to nie przejdzie IMVHO. Czy nam sie podoba czy nie, wegiel, olej dalej beda sluzyly ludzkosci przez najblizsze 30-50 lat. Nie patrze na moralne podejscie do sprawy, tylko czysto ekonomiczne i realistyczne.

 

Ja np nie chce zadnej energi z wiatrakow, z tego prostego powodu ze nie mam zamiaru placic 50c za kWh skoro z wegla ktorego jest pod dostatkiem place 19c kWh. I mam totlanie gdzies wrzaski eco-terrorystow, bo nie zamarzne nie uzywajac AC w domu.

 

Ditto z autami - byc moze chcesz wierzyc w LPG, ale praktycznosc i oplacalnosc tego rozwiazania to zweryfikowala i rynek mowi nie. Inaczej mialbys to wszedzie, a nie masz... :hmm:

 


Ale co tutaj imputujesz?

 

Roztaczasz nad LPG aure wielkosci i moralnej wyzszosci . :}

 

A lud ma to toalnie w PL, na AK w czterach literach. Nikt nie patrzy na twoja 'moralna wyzszaosc' - nikt nie patrzy jak LPG jest wspanialy  :skromny:

 

Wszyscy patrza co im w portfelu siedzi a nie wsiadaja na wysokiego konia i wolaja :niebij:

 

'Popatrz jestem ',eco'! Popatrz jestem moralnie lepszy niz ty - wstretna beznyno! Ty trujesz, a ja tu jezdze swietnym paliwem  :jem: '

 

Nieeeeee - 100% ludzi tu ma to totalnie w du,,, pie... I tylko patrza, ze jak zaloza LPG to ich panstwo ukara mniej za posiadanie auta (bez ktorego nie da sie zyc) ...

 

 


Rynek ma zasadniczo wszystko gdzieś, ekologię w szczególności. Ważna jest relacja koszt/wygody czy koszt/osiągi.

 

A widzisz - tu sie totalnie zgadzamy :oki:  - i LPG zadnych z tych wymagan nie spelnia zeby rozwinac sie na swiatowa skale ... Ot historia, i przegrany.

 

Wydobycie oleju jest coraz tansze - wystarczy popatrzyc na koszt w TX. Widzialem bylem :skromny::wazniak: - miejsca jak Odessa, TX, USA, - masowka, tania - z roku na rok coraz tansza. Dzieki temu i my wszedzie na swiecie zyskujemy bo mamy taniej. LPG sie po prostu nie dodaje ... 

 

ODESSA-TEXAS-OIL-FIELDS1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A gdzie jeszcze się diesle sprzedaje?

 

Nie ważne czy się sprzedaje czy nie. Zatankować możesz absolutnie wszędzie. Wsiadasz i jedziesz 1000 km. Niewielki silnik daje sobie radę z dużym autem. Więc jakiś potencjał ma. A LPG? Gdyby nie brak akcyzy w PL to by na to nikt nawet nie nasikał. Taka jest rzeczywistość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ważne czy się sprzedaje czy nie. Zatankować możesz absolutnie wszędzie. Wsiadasz i jedziesz 1000 km. Niewielki silnik daje sobie radę z dużym autem. Więc jakiś potencjał ma. A LPG? Gdyby nie brak akcyzy w PL to by na to nikt nawet nie nasikał. Taka jest rzeczywistość.

Kwestie energetyczne nie powinny być zostawione tylko wolnemu rynkowi. Bezpieczeństwo energetyczne jest przecież kwestią strategiczną państwa.

I to jest właśnie ta odpowiedzialna polityka polskiego rządu podatkowa w tej materii. Paliwo, którego używanie zmniejsza zapotrzebowanie kraju na surową ropę, a przy tym generuje mniej szkodliwych substancji - jak CO czy PM, jest promowane. Na emisję CO2 nie ma praktycznie wpływu.

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i dlatego palimy 10l benzyny i 5l LPG na 100km -nie? ;]  - Czekaj, przeciez jest dokladnie odwrotnie :oki:

Nie ja to sobie wymyśliłem... Za https://en.wikipedia.org/wiki/Liquefied_petroleum_gas:

LPG has a typical specific calorific value of 46.1 MJ/kg compared with 42.5 MJ/kg for fuel oil and 43.5 MJ/kg for premium grade petrol (gasoline).

LPG jest o ok 20% od benzyny lżejszy, dlatego jeśli liczysz w przeliczeniu na litry paliwa, to wychodzi o ok. 10% mniej efektywny.

I znow cie rynek zweryfikuje. :hmm:

Ale ja ciągle mówię w kółko to samo - jeśli rządy mogą wypromować paliwo, które jest droższe w wytworzeniu i do tego bardziej śmierdzące - diesel - to dlaczego nie jest promowany LPG?

Tam, gdzie LPG cieszy się ulgami podatkowymi, tam sporo samochodów jeździ. Mimo tego, że jest to bardziej upierdliwe. Jeśli wsparcie byłoby globalne na poziomie np. EU - mielibyśmy auta wcale nie mniej upierdliwe, a ze wszystkimi zaletami LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


a przy tym generuje mniej szkodliwych substancji - jak CO czy PM, jest promowane

 

To powinna być promowana benzyna, hybrydy i elektryki. Żadna instalacja gazowa nie spełnia Euro 6. Euro 4 jak są w pełni sprawne co nie jest szczególnie popularne. Mierzyłem spaliny nowej instalacji, strojonej na hamowni w moim Forku. Wszystko było w normie. Tylko na benzynie było lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powinna być promowana benzyna, hybrydy i elektryki. Żadna instalacja gazowa nie spełnia Euro 6. Euro 4 jak są w pełni sprawne co nie jest szczególnie popularne. Mierzyłem spaliny nowej instalacji, strojonej na hamowni w moim Forku. Wszystko było w normie. Tylko na benzynie było lepiej.

 

Fabryczna? Czy dokładana w garażu, nawet najbardziej zajebistym?

 

Nie czarujmy się - dokładana instalacja LPG to jest druciarnia... Tu przetniemy kabelki do wtryskiwaczy, tutaj coś wyliczymy, tutaj zrobi się dziurki w kolektorze... Tylko jeszcze jedna dziura w zderzaku, żeby zrobić wlew... 

 

 

Tutaj masz pierwszy z brzegu artykuł badawczy na temat składu spalin. LPG wypada we wszystkich kryteriach (za wyjątkiem NOx w czasie spokojnej jazdy) lepiej niż benzyna. A NOx mozna łatwo poprawić (w fabryce - bo żaden warsztat tego nie zrobi) zmieniając odpowiednio program dla EGR. 

 

http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/00966665.1955.10467686

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczna? Czy dokładana w garażu druciarnia?

 

Nie czarujmy się - dokładana instalacja LPG to jest druciarnia... 

 

Jaka fabryczna instalacja spełnia Euro 6?

Albo inaczej - znasz jakikolwiek model z fabryczną instalacją LPG?

Edytowane przez marcindzieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostaną. Ale rzuć linkiem.

 

We Włoszech jest przecież do kupienia - więc dostali...

LISTINO PREZZI

FIAT TIPO 5 PORTE GPL:

Fiat Tipo 5 porte 1.4 Turbo 120 cavalli Easy 18.900 Euro

Fiat Tipo 5 porte 1.4 Turbo 120 cavalli Lounge 20.300 Euro

FIAT TIPO SW GPL:

Fiat Tipo SW 1.4 Turbo 120 cavalli Easy 20.300 Euro

Fiat Tipo SW 1.4 Turbo 120 cavalli Lounge 21.700 Euro

 

http://www.allaguida.it/articolo/fiat-tipo-gpl-prezzo-consumi-e-caratteristiche-di-5-porte-e-station-wagon/119997/

W konfiguratorze Fiat.it też jest do wybrania...

I jeszcze tutaj, explicite wymienione że ten silnik ma Euro 6: http://www.alvolante.it/news/fiat-tipo-gpl-346639 :)

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powinna być promowana benzyna, hybrydy i elektryki.

Jeszcze w tej kwestii - masz w 100% rację, szczególnie w odniesienie do hybryd i elektrycznych pojazdów. Jest jednak (w Polsce) mały problem - nie ma gdzie uciąć na podatkach, żeby takie pojazdy promować.

Nie ma podatku rejestracyjnego (np. w Irlandii podatek wynosi 14% do 36% wartości pojazdu, plus dodatkowe jego obniżki dla pojazdów elektrycznych i hybrydowych). Nie ma też corocznego podatku drogowego (znowu - u mnie €120-€2350 rocznie, w zależności jak czysty pojazd)...

Jest tylko akcyza na benzynę - ale samą akcyzą nie wypromujesz EV. A wprowadzenie w/w podatków to kompletny samobój polityczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ja to sobie wymyśliłem... Za

LPG has a typical specific calorific value of 46.1 MJ/kg compared with 42.5 MJ/kg for fuel oil and 43.5 MJ/kg for premium grade petrol (gasoline).

Wiem dlatego to tak napisalem a Nie inaczej... Ot Po prostu potrzebujesz wiecej LPG

Ale ja ciągle mówię w kółko to samo - jeśli rządy mogą wypromować paliwo, które jest droższe w wytworzeniu i do tego bardziej śmierdzące - diesel - to dlaczego nie jest promowany LPG?

Tam, gdzie LPG cieszy się ulgami podatkowymi, tam sporo samochodów jeździ. Mimo tego, że jest to bardziej upierdliwe. Jeśli wsparcie byłoby globalne na poziomie np. EU - mielibyśmy auta wcale nie mniej upierdliwe, a ze wszystkimi zaletami LPG.

Chyba oboje mowimy ciagle to samo

Ty patrzysz na proponowane rozwiazania I zadna jest pytanie 'Y not?'

Ja patrze jak jest...

Gdzie Sie zgadzamy to Ze tak da Sie LPG wypromowac - jesli uzyjesz systemu podatkowego jako kija i marchewki

Ale Ja wskazuje Ze LPG jest niepraktyczny- np tak jak rwicik wspominal - garaze, I stad jego niepopularnosc, dwa Nie Ma potrzeby go uzywania bo dalej mamy (tania) benzyne...

Ergo Nie Ma zadnej inicjatywy dla systemu podatkowego zeby Sie bawic.

Nie Ma zadnego zysku dla posiadaczy zeby Sie bawic.

Wraz z postepem hybrid,'Tesla' to LPG jest jak mowilem przegranym, przeszloscia.

To tak jakby wyciagnac zza grobu silnik na pare I wolac 'dlaczego Nie?'

Albo dyskusja- dlaczego mamy VHS a Nie Beta?

Identycznie z LPG Cs benzyna. Rozdzial Sie zamknal....

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba oboje mowimy ciagle to samo /.../

Zasadniczo się zgadzamy. Poza dwoma kwestiami:

* Nie widzę zmierzchu samochodów spalinowych i całkowitego wyparcia ich przez EV przynajmniej w ciągu następnej dekady - a to przynajmniej kolejna generacja silników spalinowych.

* To, że wydobycie jakiś zasobów jest tanie, nie znaczy że należy je marnować. Jeśli LPG to produkt uboczny przy rafinacji, to dlaczego go nie wykorzystywać? Nie wiem jednak - i znaleźć mi się nie udaje - ile trzeba wyprodukować np. benzyny żeby uzyskać 1l LPG.

I faktycznie pewnie jest tak, że jest go zwyczajnie za mało żeby mógł być używany jako główne paliwo. A jako paliwo pomocnicze może być użyty gdzie indziej.  :ok:

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matko, ile bzdur o LPG w jednym miejscu...

1/ Jedyna sytuacja gdy LPG może śmierdzieć z samochodu to wtedy gdy jest instalacja rozszczelniona, i właściciel ma to głęboko w poważaniu. U mnie w rodzinie przewinęło się dotychczas 5 aut z LPG, w żadnym nie śmierdziało gazem, za to trafiło mi się że mocno pachniało mi benzyną w Lanosie - rozsypała się sonda lambda, silnik dostawał za dużą dawkę paliwa i go zalewało. Więc benzyna jest zła bo z spowodu usterki coś było nie tak?

2/ Utrata mocy występuje tylko przy instalacjach 1. i 2. generacji, gdzie musi być zwężka w dolocie powietrza i nie ma możliwości bardzo dokładnego sterowania dawką gazu. W takie instalacje obecnie nikt się już nie bawi bo koszt jest niewiele niższy niż w aktualnych instalacjach 4. i wyższej generacji, gdzie jeżeli jest wszystko dobrze wystrojone nie ma prawa być różnicy w mocy silnika, a wręcz moż na uzyskać więcej mocy niż na benzynie (patr Coobcio Garage na YouTube).

3/ Skoda Felicia którą sprzedawałem 3 lata temu miała 345kkm oficjalnego przebiegu, na gazie od 45kkm. Mój Lanos miał fabrycznie zamontowaną instalację, obecnie na budziku ma 205kkm. Ojcie na początku roku sprzedawał Fabię I 1.4 16v z przebiegiem na gazie 156kkm. Jeżeli tylko instalacja jest odpowiednio skonfigurowana, nie ma prawa wpływać na wytrzymałość silnika.

4/ Spalanie LPG ma być większe o 20% od benzyny, jakiekolwiek większe lub mniejsze różnice oznaczają że instalacja jest źle dobrana/skonfigurowana. Jeżeli chodzi o dotryski benzyny, jeżeli są przy 4. generacji tzn że gaziarz jest partacz i źle dobrał podzespoły lub nie umie ogarnąć ustawień sterownika LPG. Przy wtrysku bezpośresnim wiadomo że dotryski muszą być by chłodzić wtryskiwacze benzynowe, ale spalanie benzyny nie powinno w takich sytuacjach przekraczać 2-3l/100km.

5/ Instalacje fabryczne, przynajmniej w polskich warunkach to zło którego bym z daleka omijał. Zazwyczaj ze względu na nietypowa podzespoły da się to serwisować tylko w ASO, które w 99% przypadków nie bardzo umie sobie z czymś takim poradzić, nie koniecznie jest też wszystko idealnie ustawione (dotryski benzyny itd).

6/ Jakość montażu zależy od warsztatu który się tym zajmie, są podstawki pod wtryskiwacze więc kolektora nie trzeba wiercić, wiązki prowadzi się oryginalnymi korytkami itd. Ojciec na wiosnę w swoim Roomsterze montował kit STAGa w sprawdzonym warsztacie i naprawdę nie widać że instalacja jest zamontowana.

7/ Koło zapasowe faktycznie musi zazwyczaj wylądować w bagażniku, ale z ojcem rozwiązaliśmy problem dokupując dodatkowy assistance do ubezpieczenia.

8/ Zbiorniki LPG u na mają homologację na 10 lat, po tym okresię moż na ją przedłuży za 200-300zł na kolejne 10.

Fakt faktem że jest to dodatkowa rzecz która może się w aucie popsuć, dlatego nie dziwi mnie brak aut napędzanych LPG we flotach, gdzie każdy przestój to strata finansowa. Ale już dla przeciętnego Kowalskiego u nas możliwość przejechania 2x większego dystansu za tą samą kasę (pomimo ceny o 2/3 niższej uwzględniam tu dodatkowy koszt częstszego serwisowania i droższych przeglądów co roku) jest bezcenna. Wszystko po prostu zależy od tego w jaki sposób jest dane auto używane. Duże znaczenie ma też warsztat który zajmuje się montażem i serwisowaniem takiej instalacji (z tym jest właśnie duży problem w PL), ale tak samo robotę może przecież spartaczyć zwykły mechanik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Volkswagen Group oglosila ze bedzie wyposazac auta benzynowe w filtr czastek (particulate filters) 8]

 

Na pierwszy ogien - beta testerzy idzie EU. :hehe:

 

image.jpg

 

 

Az zacytuje: 'Achtung! Achtung! mein_smiley.gifmein_smiley.gif

 

 

Co ja moge powiedziec - POWODZENIA :hehe:

 

Chyba Tesla wybra ta wojne ....

 

Opinie?

 

 

Co ja moge powiedziec - POWODZENIA

 

Chyba Tesla wybra ta wojne ....

 

Opinie?

 

 

bedzie sie mnozyc warszatów wycinajacych to cholerstwo.WIec jak cos to szkolic sie i zakladac biznes. Juz teraz powazne firmy tym sie zajmujace maja pelne rece roboty. A spokoj po usunieciu bezcenny;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniałem flotę to wszedłem w Ople Corsa z fabryczną instalacją LPG. Bardzo dobre rozwiązanie, porównując do poprzednich diesli mam oszczędność około 360 tys rocznie. Pełen serwis Aso, intererwały jak w normalnych autach.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Miałem napisać właśnie, że Opel daje fajne fabryczne LPG w Merivach/Astrach. Jakbym kupował nowe auto to właśnie takie.

Problemem jak dla mnie jest tylko polski ustawodawca, który traktuje fabrycznie nowe auto z LPG inaczej niż diesla/benzynę i każe robić przeglądy rejestracyjne co roku (totalna bzdura!)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem napisać właśnie, że Opel daje fajne fabryczne LPG w Merivach/Astrach. Jakbym kupował nowe auto to właśnie takie.

Problemem jak dla mnie jest tylko polski ustawodawca, który traktuje fabrycznie nowe auto z LPG inaczej niż diesla/benzynę i każe robić przeglądy rejestracyjne co roku (totalna bzdura!)

To jest na chwile obecna jedyny minus plus GM, ktory zapomnial dac homologacji na butle po polsku.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Zasadniczo się zgadzamy. Poza dwoma kwestiami:

 

Ja mysle ze sie calkowicie zgadzamy :skromny:  - mimo, ze zalozenia mamy calkowicie z innych stron dyskusji - pro eco, vs pro business ;)

 


* Nie widzę zmierzchu samochodów spalinowych i całkowitego wyparcia ich przez EV przynajmniej w ciągu następnej dekady - a to przynajmniej kolejna generacja silników spalinowych.

 

Tu rowniez sie zgadzamy :ok::swinka:

 

Wszystko jest ladnie w teorii, i w miejscach gdzie masz 1,000 luda na km2. :hmm: Widze, i czytam o rozwoju dwu V.

 

V = metro - szybko, duzo ludzi przekonanych do EV, duzo stacji ladowania - i to juz sie de facto (powoli ale jednak dzieje) :ok:

V = rural, malo cywilizacji - dalej silnik spalinowy.

 

W 2030 Buiro Statystyczne u mnie dalej przewiduje ze dominujacym silnik bedzie na beznyne, ze wzgledu na specyfike kraju. Ale Hybrid i EV maja (wg nich) miec jesli dobrze pamietam pomiedzy 30-40% ok 2040. Wydaje sie odlegle, ale popatrz ze nie tak dawno mielismy na AK po 20 lat... a dzis juz nie ;]

 


* To, że wydobycie jakiś zasobów jest tanie, nie znaczy że należy je marnować.

 

Per se sie rowniez zgadzam :skromny:  Ale swiat nie jest idealny, tylko twardy $$$ sie liczy. Widocznie bardziej oplacalne jest po prostu puszczanie go do luft ;]  niz odzyskiwanie . :hmm:  Nie znaczy to wraz z postepem technologii tak bedzie za pare lat - popatrz jak koszt 'oil fracking' zlecial w dol. Kiedys Saudi rzadila zelazna reka, a dzis Texas ich w ddddd .... t1507.gif Jednak roznica jest taka, ze tam zajelo to 20 lat + i byl focus na rozwoj, nie wydaje sie ze LPG ma taka koncentracje ... :hmm: 

 

 


Nie wiem jednak - i znaleźć mi się nie udaje - ile trzeba wyprodukować np. benzyny żeby uzyskać 1l LPG.

 

Dorwe sie do laptop jutro to zobacze czy jestem lepszy czy nie ;) . IMVHO nalezy szukac nie vs beznyna, a wydobycia ropy -  LPG jest nie tylko by produktem rafinacji

 

 

LPG comes from drilling oil and gas wells.

It is a fossil fuel that does not occur in isolation.

LPG is found naturally in combination with other hydrocarbons, typically crude oil and natural gas.

LPG is produced during natural gas processing and oil refining.

 

Na szybko moge znalesc jedynie to - mozemy z benzyna porownac :hmm:

 

Butane-Propane-Conversion-T.jpg

 

 


I faktycznie pewnie jest tak, że jest go zwyczajnie za mało żeby mógł być używany jako główne paliwo. A jako paliwo pomocnicze może być użyty gdzie indziej. :ok:

 

Mozliwe ze masz racje :hmm: , na sybko znow widze tylko to - http://www.hydrocarbons-technology.com/features/feature-the-worlds-biggest-natural-gas-reserves/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem napisać właśnie, że Opel daje fajne fabryczne LPG w Merivach/Astrach. Jakbym kupował nowe auto to właśnie takie.

Problemem jak dla mnie jest tylko polski ustawodawca, który traktuje fabrycznie nowe auto z LPG inaczej niż diesla/benzynę i każe robić przeglądy rejestracyjne co roku (totalna bzdura!)

Jeżeli potrzebny Ci sedan w Astrze (i to 4) to tak, inne nadwozia pozostale cudem do wyrwania u konkretnego dealera. Problem z przeglądem to brak czasu aby 1x w roku przegląd dodatkowy zrobić czy dodatkowy wydatek?

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@YogiCK tos się wysilil z tymi bzdurami.

Owszem masz sporo racji, ale, no wlasnie jest ale.

 

Na LPG jezdze od 18 lat.

Po 1 jezdziles starymi paździerzami z silnikami jak zloto do LPG.

Tak się sklada, ze tez miałem Lanosa i Fabiede wiec co nieco  o nich wiem.

Z dotryskiem musialem się pogodzić w mojej Astrze z 4 generacja STAG 300 Premium montowana i serwisowana przez ich serwis fabryczny (regulacja częściej niż nakazuje ksiazka i w warunkach drogowych za każdym razem). Oczywiście nie mowie, ze serwis fabryczny tez może spartolic sprawę, ale nie tylko oni rozłożyli rece w temacie wypalania gniazd zaworowych.

20 procent piszesz, a jak będzie 19 czy 21 to już poza norma?

Roomster powiadasz? Zapomniales zapewne dodac, ze znowu chodzi o silnik idalny do LPG?

Homologacje można przedluzyc, z tym ze nie zawsze jest to opłacalne (przykład, mój były Lanos, nowa butla 350zl w zakładzie pod nosem, przedluzenie 300zl 90km dalej, na ile się da przedluzyc dowiesz się na miejscu dopiero).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


bedzie sie mnozyc warszatów wycinajacych to cholerstwo.WIec jak cos to szkolic sie i zakladac biznes

 

ale to tez IMVHO nie dobre rozwiazanie bo jakas odpowidzialnosc spoleczna musi byc :hmm:  - takto zatruwasz i siebie i innych. :no:

 

To mozna wlasciwie porownac do Dieselgate, swiadomie wiesz ze trujesz i oszukujesz :(

 

Z drugiej strony - czy nalezy sie dziwic ze kazdy taki wynalazek to wiecej klopotow? :hmm:

 

Nikt tego nie sprawdza w PL? U mnie wstanie za taki wyczyn poleca ci sporo po kieszeni - np $50,000 a jest pewne ze cie zlapia (jesli auto ma 5+ lat - bo od 5 lat + musi co rok isc na stanowa inspekcje).

 

Gas%20Auto.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.