DamianB Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Tak się ostatnio zastanawiałem skąd wzięła się potrzeba montowania podwójnego wydechu (po lewej i prawej stronie zderzaka) w samochodach z silnikami 4 cylindrowymi? Coraz więcej samochodów tak ma. Podwójny układ wydechowy raczej zwiększa koszty - jedna rura by nie wystarczyła tak jak to kiedyś prawie we wszystkich samochodach z rzędowymi silnikami było? W przypadku silnika V sprawa dwóch wydechow jest w miarę oczywista, ale o co chodzi z rzędowymi? Tak wysilone i tyle mocy generują (i spalin), że jeden tłumik nie daje rady z odprowadzeniem spalin? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Ja mam dwa. Fajnie wygląda. Koszt raczej znikomy, bo puszka w poprzek zderzaka i rurki z dwóch stron... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Tak się ostatnio zastanawiałem skąd wzięła się potrzeba montowania podwójnego wydechu (po lewej i prawej stronie zderzaka) w samochodach z silnikami 4 cylindrowymi? Coraz więcej samochodów tak ma. Podwójny układ wydechowy raczej zwiększa koszty - jedna rura by nie wystarczyła tak jak to kiedyś prawie we wszystkich samochodach z rzędowymi silnikami było? W przypadku silnika V sprawa dwóch wydechow jest w miarę oczywista, ale o co chodzi z rzędowymi? Tak wysilone i tyle mocy generują (i spalin), że jeden tłumik nie daje rady z odprowadzeniem spalin? IMHO tylko wylacznie kwestie wizualne Zwlaszcza, ze w wielu przypadkach to jeden z wydechow to atrapa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 W przypadku silnika V sprawa dwóch wydechow jest w miarę oczywista masz swiadomosc ze w wiekszosci aut z V pod maska zaraz za kolektorali i tak jedy tylko jedna rura i dopiero pozniej rozchodzi sie na dwa tlumiki.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 IMHO tylko wylacznie kwestie wizualne Zwlaszcza, ze w wielu przypadkach to jeden z wydechow to atrapa U mnie leci z obu tak samo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 U mnie leci z obu tak samo... Maciej sie zafiksowal w latach 90tych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Maciej sie zafiksowal w latach 90tych Niezupełnie, bo w Civicu ukryli rurę za atrapą tylko z jednej strony. W nowej C klasie także... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 To tylko szpan na mieście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 (edytowane) Niezupełnie, bo w Civicu ukryli rurę za atrapą tylko z jednej strony. Pokaz mje toto palcem W civicu 1.4 o mocy calych 83KM byly zaslepki z obu stron. W 1.8 2.0 i 2.2 jest w pelni funkcjonalny wydech na dwie strony. W sumie nie wiem jak w 1.4 Polift 100KM bo juz chyba nie bylo zaslepek z zderzaku ale wydech mogl pozostac jednostronny. Az sobie sprawdze Edyta. Wychodzi na to, ze poliftowe 1.4 faktycznie mialo rure w jedna strone a dwa otwory w zderzaku. Bo zrezygnowali z tego i jest tak jak w pozostalych wersjach Edytowane 25 Sierpnia 2016 przez Filipfm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Pokaz mje toto palcem W civicu 1.4 o mocy calych 83KM byly zaslepki z obu stron. W 1.8 2.0 i 2.2 jest w pelni funkcjonalny wydech na dwie strony. W sumie nie wiem jak w 1.4 Polift 100KM bo juz chyba nie bylo zaslepek z zderzaku ale wydech mogl pozostac jednostronny. Az sobie sprawdze http://www.iparts.pl/czesc/tlumik-koncowy-bosal-278585,honda,civic-viii-hatchback-fn-fk-od-2005-09,1-4-83km,45-5498-19240-100314-0-41-278585.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Tak wysilone i tyle mocy generują (i spalin), że jeden tłumik nie daje rady z odprowadzeniem spalin? Lancer Evo też ma R4 i jeden może faktycznie mieć kłopot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 (edytowane) http://www.iparts.pl/czesc/tlumik-koncowy-bosal-278585,honda,civic-viii-hatchback-fn-fk-od-2005-09,1-4-83km,45-5498-19240-100314-0-41-278585.html Pokazujesz tlumik do wersji przedliftowej, ktora wychodzila z fabryki z zaslepionymi w ogole otworami w zderzaku jak juz napisalem wczesniej Czyli wygladalo tak Ale faktycznie poliftowy 1.4 tez ma jednostronny tlumok a dziury w zderzakach juz nie zaslepione. Inna sprawa, ze ten silnik to chyba tylko desperaci kupowali Edytowane 25 Sierpnia 2016 przez Filipfm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 a tak jeszcze o tych wydechach, o ile Civic ma jeden tlumok i dwie rury ale juz Accord ma dwa tlumiki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 W GT fajnie prosto to zrobili, aczkolwiek sam tłumik jest ciut duży... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 W Sportagu jest tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Np. Galaxy MKIII potrafi mieć dwa wydechy, silnik maks R4 i to co ciekawe nie ma ozdobnych końcówek więc nawet akcent stylizacyjny odchodzi. Druga sprawa np. Vectra B V6 ma pojedynczy tylny tłumik, choć końcówki dwie, Omega V6 ma jeden tylny tłumik, przy 2.5 z jedną końcówką, przy 3.0 z dwiema. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 a tak jeszcze o tych wydechach, o ile Civic ma jeden tlumok i dwie rury ale juz Accord ma dwa tlumiki Plus kat wcześniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Np. Galaxy MKIII potrafi mieć dwa wydechy, silnik maks R4 i to co ciekawe nie ma ozdobnych końcówek więc nawet akcent stylizacyjny odchodzi. Druga sprawa np. Vectra B V6 ma pojedynczy tylny tłumik, choć końcówki dwie, Omega V6 ma jeden tylny tłumik, przy 2.5 z jedną końcówką, przy 3.0 z dwiema. Mój młody zmienił zderzak i tłumik i ma w Vectrze podwójny wydech do silnika 2,2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 Tak się ostatnio zastanawiałem skąd wzięła się potrzeba montowania podwójnego wydechu (po lewej i prawej stronie zderzaka) w samochodach z silnikami 4 cylindrowymi? Coraz więcej samochodów tak ma. Podwójny układ wydechowy raczej zwiększa koszty - jedna rura by nie wystarczyła tak jak to kiedyś prawie we wszystkich samochodach z rzędowymi silnikami było? W przypadku silnika V sprawa dwóch wydechow jest w miarę oczywista, ale o co chodzi z rzędowymi? Tak wysilone i tyle mocy generują (i spalin), że jeden tłumik nie daje rady z odprowadzeniem spalin? To jeszcze sprawczy czy to tylko nie atrapa W H4 były dwie końcówki, ale to logiczne, skoro głowice są po dwóch różnych stronach silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 W GT fajnie prosto to zrobili, aczkolwiek sam tłumik jest ciut duży... Svx ma identycznie mimo h6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prebek Napisano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2016 volvo xc 60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 przerost treści nad formą. Temat już poruszałem tylko i wyłącznie stylizacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chuchras Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 W VC, w 2.2, są dwa końcowe seryjnie :D Mój młody zmienił zderzak i tłumik i ma w Vectrze podwójny wydech do silnika 2,2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 W VC, w 2.2, są dwa końcowe seryjnie :D W swojej nie miał - początek produkcji, auto krajowe, ale może ktoś wcześniej coś zmienił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 W swojej nie miał - początek produkcji, auto krajowe, ale może ktoś wcześniej coś zmienił. Bo teraz pytanie - Z22SE nie miał podwójnego wydechu coś mi się wydaje, a czy Z22YH (Direct) miał to nie wiem, bo DTI miał pojedynczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 Bo teraz pytanie - Z22SE nie miał podwójnego wydechu coś mi się wydaje, a czy Z22YH (Direct) miał to nie wiem, bo DTI miał pojedynczy. Ma stary 2,2 ze zwykłym wtryskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadu Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 Czasem dwie końcówki mają dodatkowy cel poza wyglądem. Np. w Golfie mk6 (R4) na jednej jest flapper, który otwiera się pod dużym obciążeniem, aby głośniej przy agresywnej jeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 Czasem dwie końcówki mają dodatkowy cel poza wyglądem. Np. w Golfie mk6 (R4) na jednej jest flapper, który otwiera się pod dużym obciążeniem, aby głośniej przy agresywnej jeździe. Tylko i wyłącznie po to żeby był głośniej? Jeśli tak to jest z gatunku "wiejski tuning". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadu Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 Tylko i wyłącznie po to żeby był głośniej? Jeśli tak to jest z gatunku "wiejski tuning". Obecnie w większości sportowych wersji masz takie gadżety - A45 AMG, C63 AMG, itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 Tylko i wyłącznie po to żeby był głośniej? Jeśli tak to jest z gatunku "wiejski tuning". lepsze to niż dźwięk wydechu z głośniczków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 Obecnie w większości sportowych wersji masz takie gadżety - A45 AMG, C63 AMG, itd. Nawet jeśli będzie to w Insignii OPC to będzie wiocha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 lepsze to niż dźwięk wydechu z głośniczków Generalnie - ten sam poziom wiochy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.