Skocz do zawartości

Zakup Passata B6 - na co zwrócić uwagę?


spad

Rekomendowane odpowiedzi

Planuję za ok. dwa miesiące wymienić samochód i wstępnie po przeglądaniu różnych marek i modeli wybór padł na Passata B6. Duże, mocne silniki, jest w czym wybierać. I teraz pytanie do Was na co w tym modelu zwracać uwagę, jaki silnik pod LPG a który omijać szerokim łukiem? Wstępnie najciekawsza wydaje się opcja 2 L o mocy 200 KM. W ciągu roku dużo jeżdżę po kraju zapakowanym autem,  i czterema/pięcioma rowerami na platformie i dachu, więc dużo mocy byłoby przydatne żeby było dynamicznie i komfortowo. Wszelkie uwagi dotyczące auta mile widziane. Za rady typu też tak jeżdżę i moja Fabia 1,4 daje radę od razu dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję za ok. dwa miesiące wymienić samochód i wstępnie po przeglądaniu różnych marek i modeli wybór padł na Passata B6. Duże, mocne silniki, jest w czym wybierać. I teraz pytanie do Was na co w tym modelu zwracać uwagę, jaki silnik pod LPG a który omijać szerokim łukiem? Wstępnie najciekawsza wydaje się opcja 2 L o mocy 200 KM. W ciągu roku dużo jeżdżę po kraju zapakowanym autem,  i czterema/pięcioma rowerami na platformie i dachu, więc dużo mocy byłoby przydatne żeby było dynamicznie i komfortowo. Wszelkie uwagi dotyczące auta mile widziane. Za rady typu też tak jeżdżę i moja Fabia 1,4 daje radę od razu dziękuję.

 

Chyba wszystkie silniki poza 1,6 NA to wtrysk bezposredni, wiec pod LPG tak srednio.

Poza tym jak to w VW trzeba sie doktoryzowac z kodow silnikow, bo niektore chlaly olej jak dwusuw i dopiero wymiana pierscieni pomaga.

Ogolnie to chyba najmniej udana generacja Passata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję za ok. dwa miesiące wymienić samochód i wstępnie po przeglądaniu różnych marek i modeli wybór padł na Passata B6. Duże, mocne silniki, jest w czym wybierać. I teraz pytanie do Was na co w tym modelu zwracać uwagę, jaki silnik pod LPG a który omijać szerokim łukiem? Wstępnie najciekawsza wydaje się opcja 2 L o mocy 200 KM. W ciągu roku dużo jeżdżę po kraju zapakowanym autem,  i czterema/pięcioma rowerami na platformie i dachu, więc dużo mocy byłoby przydatne żeby było dynamicznie i komfortowo. Wszelkie uwagi dotyczące auta mile widziane. Za rady typu też tak jeżdżę i moja Fabia 1,4 daje radę od razu dziękuję.

 

Hamulec postojowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Od roku jezdze passatem b6 z silnikiem 1.6MPI jedyny silnik do LPG reszta to bezposredni wtrysk. Co do silnika to demon predkosci to nie jest. Ma tylko 102KM ale jakos jezdzi z punktu A do B. Spalanie benzyny bylo do 8,0ltr/100km LPG teraz okolo 10ltr/100. Auto pojemne w srodku i wygodne, na plus wygodne fotele i wyciszenie. Zwroc uwage na hamuler reczny elektryczny czy prawidlowo dziala, sprawdz kompem auto bo czasem elektronika szfankuje, tylne lampy diodowe lubia padac i nie dzialac prawidlowo. Posprawdzaj czy nie ma oznak korozji na klapie bagaznika i silnika (zdazaly sie) jezeli ma xenony posprawdzaj czy dzialaja wszystkie funkcje szczegolnie skretnosc. A reszta jak w kazdym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak typowo do lpg to tylko stary poczciwy 1.6. Pozostale to wtrysk bezposredni. Rowniez interesowalem sie 2.0t. Tam w gre wchodzi instalacja gazowa tzw proteza z dotryskami benzyny. Sam montaz nie jest porazajaco drogi ok. 3,5 tys ale testy uzytkownikow wskazuja na duze zużycie paliwa na dotryski benzyny,sporo wieksze niz deklaruje producent. Jezeli dobrze pamietam to w miescie ok 10-12 lpg+4l benzyny. Moze rozwaz diesla ale od ok 2011 byly juz poprawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Od roku jezdze passatem b6 z silnikiem 1.6MPI jedyny silnik do LPG reszta to bezposredni wtrysk. Co do silnika to demon predkosci to nie jest. Ma tylko 102KM ale jakos jezdzi z punktu A do B. Spalanie benzyny bylo do 8,0ltr/100km LPG teraz okolo 10ltr/100. Auto pojemne w srodku i wygodne, na plus wygodne fotele i wyciszenie. Zwroc uwage na hamuler reczny elektryczny czy prawidlowo dziala, sprawdz kompem auto bo czasem elektronika szfankuje, tylne lampy diodowe lubia padac i nie dzialac prawidlowo. Posprawdzaj czy nie ma oznak korozji na klapie bagaznika i silnika (zdazaly sie) jezeli ma xenony posprawdzaj czy dzialaja wszystkie funkcje szczegolnie skretnosc. A reszta jak w kazdym aucie.

 

1,6 w moim przypadku odpada, to za słabe jest na moje potrzeby. Za resztę informacji dziękuję, wezmę pod uwagę przy sprawdzaniu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję za ok. dwa miesiące wymienić samochód i wstępnie po przeglądaniu różnych marek i modeli wybór padł na Passata B6. Duże, mocne silniki, jest w czym wybierać. I teraz pytanie do Was na co w tym modelu zwracać uwagę, jaki silnik pod LPG a który omijać szerokim łukiem? Wstępnie najciekawsza wydaje się opcja 2 L o mocy 200 KM. W ciągu roku dużo jeżdżę po kraju zapakowanym autem,  i czterema/pięcioma rowerami na platformie i dachu, więc dużo mocy byłoby przydatne żeby było dynamicznie i komfortowo. Wszelkie uwagi dotyczące auta mile widziane. Za rady typu też tak jeżdżę i moja Fabia 1,4 daje radę od razu dziękuję.

 

omijaj ten gruz z daleka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś więcej możesz napisać? Bo na kilkunastoletnią lub starszą padakę mnie nie namówisz  ;]

 

pomijając awarie silnika i skrzyni (2.0 TDI DSG) - absurdalne uszkodzenia elektroniki w stylu samoprzysuwający się w czasie jazdy fotel kierowcy, awaria nagrzewnicy (idiotycznie umieszczona nagrzewnica), wielokrotne awarie pompy paliwa. generalnie przy B5 to B6 jest wykonane z g...litu i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego benzyna i LPG, kiedy one się do tego niespecjalnie nadają?

 

Dlaczego nie poszukasz TDI jak wszyscy?

 

Bo po pierwsze mi wychodzi taniej. Po drugie auto będzie na co dzień użytkowane w mieście, sporo korków. Po trzecie polubiłem ciszę benzyny.

Jeżeli magik od LPG powie, że ten silniki VW nie podchodzą pod LPG to odpuszczę Paska, ale przy LPG zamierzam zostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo po pierwsze mi wychodzi taniej. Po drugie auto będzie na co dzień użytkowane w mieście, sporo korków. Po trzecie polubiłem ciszę benzyny.

Jeżeli magik od LPG powie, że ten silniki VW nie podchodzą pod LPG to odpuszczę Paska, ale przy LPG zamierzam zostać.

 

Nie chcesz kolejnej Laguny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jest brana pod uwagę, ale L3. Lecz na dzisiaj nie jest to auto pierwszego wyboru, szybciej padnie na C5.

 

W C5 masz jedynie 2.0npB, ktore bylo produkowane przez pierwsze 1-2 lata, pozniej juz 1,6THP , ktory sie nie nadaje do niczego.

Bardzo malo jest takich egzemplarzy na rynku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W C5 masz jedynie 2.0npB, ktore bylo produkowane przez pierwsze 1-2 lata, pozniej juz 1,6THP , ktory sie nie nadaje do niczego.

Bardzo malo jest takich egzemplarzy na rynku...

Budżet na furmankę to trzy dychy, więc i tak początkowe roczniki wchodzą w grę. Ale faktycznie wybór jest mały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mondeo MK4 2.0noPB?

 

Kolejność jest następująca, bez większej logiki, od takie widzi mi się czym bym chciał jeździć tym razem:

1. Passat

2. C5

3. Mondeo

4. Cruze

5. Captiva

6. Laguna

 

Ogólnie ma być minimum tak 140 KM, raczej klasa D (tutaj Cruze się nie mieści) i współpraca z LPG. Auto nie starsze niż 8 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejność jest następująca, bez większej logiki, od takie widzi mi się czym bym chciał jeździć tym razem:

1. Passat

2. C5

3. Mondeo

4. Cruze

5. Captiva

6. Laguna

 

Ogólnie ma być minimum tak 140 KM, raczej klasa D (tutaj Cruze się nie mieści) i współpraca z LPG. Auto nie starsze niż 8 lat.

 

Ciezki temat, bo w tamtych czasach zdecydowana wiekszosc aut to diesel ;)

Tez przez chwile rozwazalem podobny zakup za 30-40kPLN, ale odpuscilem bo nie bylo z czego wybrac...

Ja z zalozenia odrzucam auta sprowadzane, wiec bieda straszna na rynku.

Prawdopodbnie wezme jednak cos nowego w leasing w styczniu :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już napisano - poza 1,6 wszystko wtrysk bezpośredni, więc o LPG zapomnij.

Może pierwszy superb: http://otomoto.pl/oferta/skoda-superb-1-8-benzyna-lpg-150km-klimatyzacja-ID6yxbWD.html z 1,8T nadającym się do LPG ?

 

O, Superb mógłby być :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezki temat, bo w tamtych czasach zdecydowana wiekszosc aut to diesel ;)

Tez przez chwile rozwazalem podobny zakup za 30-40kPLN, ale odpuscilem bo nie bylo z czego wybrac...

Ja z zalozenia odrzucam auta sprowadzane, wiec bieda straszna na rynku.

Prawdopodbnie wezme jednak cos nowego w leasing w styczniu :ok:

 

Mi sprowadzane nie przeszkadzają. W zasadzie największa wtopa z autem jaką miałem to krajowy od pierwszego właściciela :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejność jest następująca, bez większej logiki, od takie widzi mi się czym bym chciał jeździć tym razem:

1. Passat

2. C5

3. Mondeo

4. Cruze

5. Captiva

6. Laguna

 

Ogólnie ma być minimum tak 140 KM, raczej klasa D (tutaj Cruze się nie mieści) i współpraca z LPG. Auto nie starsze niż 8 lat.

 

Zamieniłbym miejscami Captivę z Cruzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Seat Exeo spięte ze starym poczciwym 1.8T

 

Wg. AK - tak ciasne, że jeździć się nie da (na 600 km trasę lepiej wziąć Pandę z LPG), zrobione z odpadów po A4, których nie można było sprzedać jako części zamienne w ASO, ani na aftermarket, przez leniwych Hiszpanów (oni tylko fiesta i siesta) na zużytych liniach produkcyjnych powiązanych drutem (śruby pogubili w transporcie Ingolstadt - Matorell).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamiętam to jeździłeś Captivą? Jakieś uwagi?

 

Miałem Epikę, Captivą jeździłem tylko na próbę. Planowałem kupić ale Chevrolet się wypiął.  :hehe:

 

Mi się bardziej podoba model przedliftowy, ten późniejszy ma za ciężki przód. Z tego co wiem silniki nie mają wad, sam miałem trzy ichne diesle i z żadnym nie było problemów. Zawieszenia też są ok, nic mi nie padało. W Epice ukręcały się przeguby. Koszty nie zabijały ale było to upierdliwe. W Captivie może będzie lepiej bo jednak AWD.

Gdy ja się nad autem zastanawiałem największym fakapem były padające ekrany na desce poliftowej Captivy. Nowy kosztował w ASO 10k.  :facepalm:

Generalnie, ja bym celował w diesla ale jeśli chcesz benzynę to ten 2.4 powinien dawać radę. Tylko szukaj wersji AWD bo z napędem na przód to będziesz walczył zimą. I AWD ma też samopoziomujący tył. IMO to kawał fury za niewielkie pieniądze. Przestronnością i wygodą kasuje każde kombi klasy D. Oczywiście się tak nie prowadzi ale coś za coś. Zwykłe kombi też się potrafią jak parostatek prowadzić. Przejedź się i sam oceń.

 

EDIT: @bule_impuls miał chyba trzy Captivy (w tym jedną dwa razy    :hehe:) to będzie o nich wiedział wszystko.

Edytowane przez Ryb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ludzie skapowali że jakość silników i elektroniki to poziom Laguny 2 przed liftem :)?

 

Jakość ale powłoki lakierniczej można ocenić po zdjęciach auta, które sprzedaje daleki znajomy

 

http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-comfortline-2007r-2-0-tdi-140-km-ID6yzRUn.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ludzie skapowali że jakość silników i elektroniki to poziom Laguny 2 przed liftem :)?

 

Jak jakość silników i elektroniki będzie jak w mojej Ladze 2 przed liftem to biorę Paska w ciemno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakość ale powłoki lakierniczej można ocenić po zdjęciach auta, które sprzedaje daleki znajomy

http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-comfortline-2007r-2-0-tdi-140-km-ID6yzRUn.html

Potwierdzam. Swego czasu ogladalem takiego z 2009 roku o ile mechanicznie był ok to blacha byla pognita w wielu miejscach. Miedzy innymi w tych samych jak ten z ogloszenia. Latalem z miernikiem i nie moglem sie nadziwic ze elementy z fabryczna powłoka lakieru były pognite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz szczęście do wyjątkowo dobrych egzemplarzy awaryjnych aut ;)?

 

 

 

Coś w tym jest, zarówno Laguna i Stilo miały być awaryjne, wręcz przestrzegano mnie przed zakupem a żaden nie potwierdził krążącej o nich opinii. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejność jest następująca, bez większej logiki, od takie widzi mi się czym bym chciał jeździć tym razem:

1. Passat

2. C5

3. Mondeo

4. Cruze

5. Captiva

6. Laguna

 

Ogólnie ma być minimum tak 140 KM, raczej klasa D (tutaj Cruze się nie mieści) i współpraca z LPG. Auto nie starsze niż 8 lat.

 

To może coś takiego? Jako propozycja modelu, niekoniecznie ten egzemplarz...

http://otomoto.pl/oferta/fiat-croma-1-wlasciciel-klimatyzacja-serwisowany-stan-idealny-z-niemiec-ID6yyTtB.html#5212f22b8f

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż się boję pomyśleć, ile niespodzianek czeka właściciela Passata B6 za 15 tys zł.

Hehe, zobaczymy. To ta sztuka: http://ah-zachod.pl/auto.php?id=13 Jednak 116 koni, FSI.

Pierwszy rok produkcji, słaby silnik, słabe wyposażenie, to i w sumie nic dziwnego, że dość tanio poszedł. Kolor sugeruje, że to samochód z floty.

Jak już kiedyś wspominałem, przyszły-niedoszły teść ma od nowości sedana 2.0 TDI, rok 2008/9, przebieg obecnie lekko ponad 60 tysięcy km. Wziąłbym go z pocałowaniem ręki :jem:

Edytowane przez PanMaciej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może coś takiego? Jako propozycja modelu, niekoniecznie ten egzemplarz...

http://otomoto.pl/oferta/fiat-croma-1-wlasciciel-klimatyzacja-serwisowany-stan-idealny-z-niemiec-ID6yyTtB.html#5212f22b8f

 

Auto mógłbym polecić bo zrobiłem swoim już 50 tysięcy :) ale z tego cowiem to 2.2 benzyna ma wtrysk bezpośredni i jest ogólnie kiepska.

 

1.8 Nadaje się do gazu ale trzeba regulować luz zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo po pierwsze mi wychodzi taniej. Po drugie auto będzie na co dzień użytkowane w mieście, sporo korków. Po trzecie polubiłem ciszę benzyny.

Jeżeli magik od LPG powie, że ten silniki VW nie podchodzą pod LPG to odpuszczę Paska, ale przy LPG zamierzam zostać.

Panie bier lagune 2 Fl z 2.0T zalozysz lpg bez problemu a jak mocy bedzie malo to chip na 200KM :)

LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.