Roman XXL Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Czy spotkaliście się z sytuacją by mechanik potrafił prawidłowo sprawdzić termostat? Tzn albo po wyciągnięciu go z układu, albo podczas jazdy, a nie grzejąc silnik na postoju w warsztacie? Czy oni to robią z lenistwa czy niewiedzy? Spotkałem się z tym zarówno w aso jak i u niezależnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 ale przeciez tak jest najprosciej dotykajac dwie rurki jedna małego obiegu i dużego obiegu... po co go wyciagac ? stojac w korku tez nie sprawdzisz bo pewnie w korku się powoli dogrzeje, a dopiero jadac szybciej i dluzej zacznie spadac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Czy spotkaliście się z sytuacją by mechanik potrafił prawidłowo sprawdzić termostat? Tzn albo po wyciągnięciu go z układu, albo podczas jazdy, a nie grzejąc silnik na postoju w warsztacie? Czy oni to robią z lenistwa czy niewiedzy? Spotkałem się z tym zarówno w aso jak i u niezależnych. Znasz zasadę działania termostatu? Jeśli tak, to byś wiedział że można spokojnie sprawdzić jego działanie na postoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Znasz zasadę działania termostatu? Jeśli tak, to byś wiedział że można spokojnie sprawdzić jego działanie na postoju. Nie każdy samochód ma wskaźnik temperatury na desce. Nie każdy wskaźnik temperatury ma oznaczoną skalę. Nie każdy termostat psuje się na zasadzie "nie działa w ogóle". 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Nie każdy samochód ma wskaźnik temperatury na desce. Nie każdy wskaźnik temperatury ma oznaczoną skalę. Nie każdy termostat psuje się na zasadzie "nie działa w ogóle". Podpinasz kompa i wiesz wszystko Problem sprawia zawieszający sie termostat - w warsztacie moze dzialac idealnie, a potem wcale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Nie każdy samochód ma wskaźnik temperatury na desce. Nie każdy wskaźnik temperatury ma oznaczoną skalę. Nie każdy termostat psuje się na zasadzie "nie działa w ogóle". 3xTak, co oczywiście nie uprawnia KvM do twierdzenia że jest to zła metoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Czy spotkaliście się z sytuacją by mechanik potrafił prawidłowo sprawdzić termostat? Tzn albo po wyciągnięciu go z układu, albo podczas jazdy, a nie grzejąc silnik na postoju w warsztacie? Czy oni to robią z lenistwa czy niewiedzy? Spotkałem się z tym zarówno w aso jak i u niezależnych. Oho widze, ze wrociles I znowu sie zaczyna Co do termostatu to po co go wyjmowac, jak rownie dobrze sprawdzisz na aucie? Pomijam juz fakt, ze sa przypadki gdzie do wyjecia termostatu trzeba sciagac rozrzad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 (edytowane) Podpinasz kompa i wiesz wszystko No i znowu w zależności od modelu samochodu, możesz: - nie mieć złącza diagnostycznego - płacić za diagnostykę więcej niż za wymianę termostatu - płacić za własny sprzęt diagnostyczny kupę siana Jak łatwo wyciągnąć, to czasem najlepsza miska z wrzątkiem i termometrem Edytowane 7 Października 2016 przez DamianB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 No i znowu w zależności od modelu samochodu, możesz: - nie mieć złącza diagnostycznego - płacić za diagnostykę więcej niż za wymianę termostatu - płacić za własny sprzęt diagnostyczny kupę siana Jak łatwo wyciągnąć, to czasem najlepsza miska z wrzątkiem i termometrem ELM327 pewnie 10 złotych kosztuje. Do tego przykladowo Torque i wiesz wszystko. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 No i znowu w zależności od modelu samochodu, możesz: - nie mieć złącza diagnostycznego - płacić za diagnostykę więcej niż za wymianę termostatu - płacić za własny sprzęt diagnostyczny kupę siana Jak łatwo wyciągnąć, to czasem najlepsza miska z wrzątkiem i termometrem Każde ma OBD - wystarczy prosty ELM za 20 zł, do tego darmowa apka na smartfona i masz odczyt temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 pewnie w korku się powoli dogrzeje, a dopiero jadac szybciej i dluzej zacznie spadac Jesteś pewien, że zawsze tak jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Co do termostatu to po co go wyjmowac, jak rownie dobrze sprawdzisz na aucie? 3 mechanikow mi sprawdzalo na aucie i wszyscy stwierdzili, ze sprawny, i ze winna upg. Wymiana upg nie pomogla i dopiero kolejny spec wyjal termostat i sie okazalo, ze sie w polowie zawiesil i przez to byly bledne diagnozy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Każde ma OBD - wystarczy prosty ELM za 20 zł, do tego darmowa apka na smartfona i masz odczyt temperatury. Nowe tak, a starocie typu koNik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Każde ma OBD - wystarczy prosty ELM za 20 zł, do tego darmowa apka na smartfona i masz odczyt temperatury. Zgadza się, ale tylko na AK gdzie każdy jest mechanikiem samochodowym przynajmniej na pół etatu. Ale cześć klientów 'mechaników' to ludzie którzy nie chcą, nie potrafią, nie będą się doktoryzować, są starsi albo blond albo boją się pobrudzić... I dla nich (czy tam za nich) mechanik sprawdza termostat. I choćby ELM dołączany był do Faktu czy Super Ekspresu to sami tego nie zrobią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 7 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2016 No i znowu w zależności od modelu samochodu, możesz: - nie mieć złącza diagnostycznego - płacić za diagnostykę więcej niż za wymianę termostatu - płacić za własny sprzęt diagnostyczny kupę siana Jak łatwo wyciągnąć, to czasem najlepsza miska z wrzątkiem i termometrem A nigdy nie masz przepływu powietrza przez chłodnice na postoju. Nawet jeśli termostat otwiera obieg przy 50 stopniach to plyn i tak zagrzeje się do poziomu na jaki jest ustawiony wentylator. Oczywiście w takim wypadku można na oko stwierdzić, że termostat jest niesprawny. Pytanie jak na postoju sprawdzić termostat który się otwiera przy 84C zamiast 88 nie wyciągając go z układu. Nawet jeśli mamy pomiar temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Nowe tak, a starocie typu koNik? Termostat do gotującej się wody i termometr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Jesteś pewien, że zawsze tak jest? Zawsze nie, ale jest to jeden z możliwych scenariuszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 (edytowane) A nigdy nie masz przepływu powietrza przez chłodnice na postoju. Nawet jeśli termostat otwiera obieg przy 50 stopniach to plyn i tak zagrzeje się do poziomu na jaki jest ustawiony wentylator. Oczywiście w takim wypadku można na oko stwierdzić, że termostat jest niesprawny. Pytanie jak na postoju sprawdzić termostat który się otwiera przy 84C zamiast 88 nie wyciągając go z układu. Nawet jeśli mamy pomiar temperatury. Bardzo prosto-przy 84C chwilowo następuje zmniejszenie temperatury[następuje doplyw zimnego płynu].Przynajmniej ja tak zdiagnozowalem w swoim V50. Edytowane 7 Października 2016 przez wlad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 7 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2016 I to widać na wskazówce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Zawsze nie, ale jest to jeden z możliwych scenariuszy. Ale dla benzyniaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Ale dla benzyniaka Zgadza się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 I to widać na wskazówce? Napisałem już- ELM327 pewnie 10 złotych kosztuje. Do tego przykladowo Torque i wiesz wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 7 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Napisałem już- I gdzie go podłączysz w hondzie Accord 99r? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 I to widać na wskazówce? Nie uwierzysz, ale w moim byłym uno widziałem to bardzo wyraźnie :moment otwarcia termostatu to był spadek wskazywanej temperatury o kilka stopni. Tak samo wiedziałem, kiedy włączy się wiatrak chłodnicy i jak spadała temperatura podczas jego pracy. Sam byłem tym zaskoczony, spotkałem się z tym tylko w tym bolidzie; każdy nowszy, z którym mam styczność, pokazuje, jak zaklęty, okolice 90*C... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 7 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Nie uwierzysz, ale w moim byłym uno widziałem to bardzo wyraźnie :moment otwarcia termostatu to był spadek wskazywanej temperatury o kilka stopni. Tak samo wiedziałem, kiedy włączy się wiatrak chłodnicy i jak spadała temperatura podczas jego pracy. Sam byłem tym zaskoczony, spotkałem się z tym tylko w tym bolidzie; każdy nowszy, z którym mam styczność, pokazuje, jak zaklęty, okolice 90*C... No uwierzę. Problem w tym, że dalej nie wiadomo w sumie przy jakiej temperaturze się on otwiera, bo grubość wskazówki to kilka stopni Celsjusza. U mnie zresztą nawet nie jest wyskalowane stopniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 no nie wiem, ja widzę, ten moment i w omie i astre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 No uwierzę. Problem w tym, że dalej nie wiadomo w sumie przy jakiej temperaturze się on otwiera, bo grubość wskazówki to kilka stopni Celsjusza. U mnie zresztą nawet nie jest wyskalowane stopniach. bzdury opowiadasz, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 7 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2016 no nie wiem, ja widzę, ten moment i w omie i astreNa postoju? I jaka to temperatura? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 I gdzie go podłączysz w hondzie Accord 99r? Pytanie było- Pytanie jak na postoju sprawdzić termostat który się otwiera przy 84C zamiast 88 nie wyciągając go z układu. Nawet jeśli mamy pomiar temperatury. Coś z logiką u pana po tej przerwie na bakier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 7 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Pytanie było- Coś z logiką u pana po tej przerwie na bakier To było jedno z pytań. Zasadnicze, jest w pierwszym poście. To jest pytanie ogólne. W tym przypadku podałem dodatkowo konkretny, faktyczny przykład z życia. Dodatkowo w BMW, gdzie miałem od nowości uwalony termostat temperatura na postoju rosła do ok 94-96 stopni bez żadnego spadku po drodze. Termostat otwierał się przy 84 stopniach co było widać dopiero podczas jazdy. To jest drugi przykład z życia. Tu także mechanik (w ASO) twierdził, że termostat po teście na postoju jest sprawny. Jednak obecnie zależy mi na ustaleniu czy da się to ustalić dla przykładu Accord 99 1,8 bez gniazda obd2 i bez wskaźnika wyskalowanego w stopniach Celsjusza. Ja nawet nie widzę możliwości by to zrobić podczas jazdy w tej sytuacji. Wskaźnik nie daje żadnej informacji o faktycznej temperaturze płynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Jak w BMW mógł termostat otwierać się przy 84, skoro temp na drodze nie spadała poniżej 94? Plecież coś, termostaty w BMW są regulowane przez ecu silnika, ale fizycznie mogą być ustawione na okolice 96 stopni. Na postoju jak najbardziej można je sprawdzić z dokładnością do 1 stopnia i powiem więcej, w BMW z regulowanym termostatem można go sprawdzić tylko na postoju. Auta pokroju Accorda sprawdza się wyjmując termos i do garnka z nim, lub z małą dokładnością obserwując wskaźnik i macając węże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Czy spotkaliście się z sytuacją by mechanik potrafił prawidłowo sprawdzić termostat? Tzn albo po wyciągnięciu go z układu, albo podczas jazdy, a nie grzejąc silnik na postoju w warsztacie? Czy oni to robią z lenistwa czy niewiedzy? Spotkałem się z tym zarówno w aso jak i u niezależnych. Często jest tak, że termostat zamontowany w samochodzie jest uszkodzony, a gdy się go wymontuje i sprawdza w naczyniu z termometrem to zachowuje się tak jakby był sprawny. W każdym samochodzie różnie może być. W jednym najlepiej się sprawdza gdy silnik pracuje na wolnych obrotach w innym gdy pojazd jedzie, a jeszcze w innym trzeba go wymontować i dopiero sprawdzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 7 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Jak w BMW mógł termostat otwierać się przy 84, skoro temp na drodze nie spadała poniżej 94? Plecież coś, termostaty w BMW są regulowane przez ecu silnika, ale fizycznie mogą być ustawione na okolice 96 stopni. Na postoju jak najbardziej można je sprawdzić z dokładnością do 1 stopnia i powiem więcej, w BMW z regulowanym termostatem można go sprawdzić tylko na postoju. Auta pokroju Accorda sprawdza się wyjmując termos i do garnka z nim, lub z małą dokładnością obserwując wskaźnik i macając węże. Czego nie rozumiesz. Auto stoi. Nie ma chłodzenia. Dopóki się nie włącza wiatrak na chłodnicy przy 94. Termostat w dieslu fabrycznie nowy jest ustawiony na 88 stopni. I tak trzyma podczas normalnej jazdy o ile nie wypala się DPF. Sprawdzone na 4 autach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 7 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Często jest tak, że termostat zamontowany w samochodzie jest uszkodzony, a gdy się go wymontuje i sprawdza w naczyniu z termometrem to zachowuje się tak jakby był sprawny. W każdym samochodzie różnie może być. W jednym najlepiej się sprawdza gdy silnik pracuje na wolnych obrotach w innym gdy pojazd jedzie, a jeszcze w innym trzeba go wymontować i dopiero sprawdzać. Konkretnie jak sprawdzić w Hondzie Accord 99 1.8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Jednak obecnie zależy mi na ustaleniu czy da się to ustalić dla przykładu Accord 99 1,8 bez gniazda obd2 i bez wskaźnika wyskalowanego w stopniach Celsjusza. Ja nawet nie widzę możliwości by to zrobić podczas jazdy w tej sytuacji. Wskaźnik nie daje żadnej informacji o faktycznej temperaturze płynu. Jest tam wtyk diagnostyczny z linią K i L, może coś umie to odczytać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 7 Października 2016 Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Czego nie rozumiesz. Auto stoi. Nie ma chłodzenia. Dopóki się nie włącza wiatrak na chłodnicy przy 94. Termostat w dieslu fabrycznie nowy jest ustawiony na 88 stopni. I tak trzyma podczas normalnej jazdy o ile nie wypala się DPF. Sprawdzone na 4 autach. Nie ukrywam że ja dalej nie rozumiem.Auto stoi.nie ma chłodzenia.Przy 84 C termostat się otwiera-miesza się gorący i zimny plyn...Tempo narastania temperatury przez to zmniejsza się ... Coś żle kombinuję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 7 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Nie ukrywam że ja dalej nie rozumiem.Auto stoi.nie ma chłodzenia.Przy 84 C termostat się otwiera-miesza się gorący i zimny plyn...Tempo narastania temperatury przez to zmniejsza się ... Coś żle kombinuję? Tak jest. Tylko czy jesteś w stanie na oko to wychwycić? Ja nie jestem. Tempo wzrostu temperatury nie jest liniowe. W żaden sposób nie jestem w stanie zauważyć na postoju tego że akurat teraz otwiera się termostat. Przynajmniej w BMW. Podczas spokojnej jazdy w trasie nie ma problemu. Temperatura po prostu oscyluje wokół otwarcia termostatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 8 Października 2016 Udostępnij Napisano 8 Października 2016 Czego nie rozumiesz. Auto stoi. Nie ma chłodzenia. Dopóki się nie włącza wiatrak na chłodnicy przy 94. Termostat w dieslu fabrycznie nowy jest ustawiony na 88 stopni. I tak trzyma podczas normalnej jazdy o ile nie wypala się DPF. Sprawdzone na 4 autach. Termostaty są roznie ustawione zaleznie na jaki rynek szlo auto - nawet yarisy tak mają wiec jak sobie sprowadzisz z np hiszpanii to moze byc inny. Wiec nie ma co patrzec na 88st jako na cos pewnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 8 Października 2016 Udostępnij Napisano 8 Października 2016 Tak jest. Tylko czy jesteś w stanie na oko to wychwycić? Ja nie jestem. Tempo wzrostu temperatury nie jest liniowe. W żaden sposób nie jestem w stanie zauważyć na postoju tego że akurat teraz otwiera się termostat. Przynajmniej w BMW. Podczas spokojnej jazdy w trasie nie ma problemu. Temperatura po prostu oscyluje wokół otwarcia termostatu. W bnw czesto masz dwa termostaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 8 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2016 W bnw czesto masz dwa termostaty Tu akurat jest jeden. Silnik N47 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 8 Października 2016 Udostępnij Napisano 8 Października 2016 Tu akurat jest jeden. Silnik N47 Ja w 3.0d mialem dwa. Oba okazaly sie uwalone silnik mi sie nagrzewal do 75st i koniec. A ze w e61 nie bylo wskaznika temp to dopóki nie odkrylem ukrytego menu to nawet o tym nie wiedzialem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 8 Października 2016 Udostępnij Napisano 8 Października 2016 Tu akurat jest jeden. Silnik N47 Czyli pełne otwarcie przy 87. Taki termos zaczyna puszczać na chłodnicę wcześniej, więc te 84 oznacza całkiem sprawną część. Termostaty mają temperaturę początku otwarcia, ale katalog podaje zawsze temperaturę pełnego otwarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 8 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2016 Czyli pełne otwarcie przy 87. Taki termos zaczyna puszczać na chłodnicę wcześniej, więc te 84 oznacza całkiem sprawną część. Termostaty mają temperaturę początku otwarcia, ale katalog podaje zawsze temperaturę pełnego otwarcia. Wymienili mi jednak na gwarancji i teraz pełne otwarcie jest, a raczej bylo przy 88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 8 Października 2016 Udostępnij Napisano 8 Października 2016 Nie uwierzysz, ale w moim byłym uno widziałem to bardzo wyraźnie Ja wierzę, Uno tak ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 8 Października 2016 Udostępnij Napisano 8 Października 2016 Zapytam tutaj, bo nie chcę zakładać kolejnego wątku o termostatach Pacjent: roczny 1.5 dCi. Dzisiejsza podróż: mała trasa jakieś 25-30km, temp. na zewnątrz 9-10 st. C. Pacjent nie ma płynnego wskaźnika temp. silnika, tylko cyfrowy który pokazuje (nazwijmy to tak): całkiem zimny, ciepły, rozgrzany do temp. roboczej, przegrzany. Klima automatyczna ustawiona na 21 st. C. No i tenże wskaźnik pokazywał tylko pierwszą kreskę, czyli powiedzmy "ciepły", ale ale doszedł do poziomu roboczego, do którego w cieplejsze temperatury dochodził. Pytam, bo wcześniej diesla własnego nie miałem. Tak ma zimą być? Jak stanąłem na chwilę, do doszedł do tej temp. roboczej ale po chwili jazdy znowu spadło. 1.5 dCi tak ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 8 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2016 Obawiam się że bez podłączania czegoś co wyświetli dokładną temperaturę niczego się nie dowiesz. Moim zdaniem jest jednak duża szansa, że termostat za szybko się otwiera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 8 Października 2016 Udostępnij Napisano 8 Października 2016 Ja wierzę, Uno tak ma W Stilo JTD też to widać. Zlogowałem temperaturę otwarcia podczas jazdy, temperatura rośnie wzorowo aż do osiągnięcia 83 stopni. Wtedy to następuje otwarcie termostatu i dopuszczenie chłodnego płynu, co skutkuje cofnięciem się wskazówki temperatury w lewo. Termostat zdaje się BEHR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 Zapytam tutaj, bo nie chcę zakładać kolejnego wątku o termostatach Pacjent: roczny 1.5 dCi. Dzisiejsza podróż: mała trasa jakieś 25-30km, temp. na zewnątrz 9-10 st. C. Pacjent nie ma płynnego wskaźnika temp. silnika, tylko cyfrowy który pokazuje (nazwijmy to tak): całkiem zimny, ciepły, rozgrzany do temp. roboczej, przegrzany. Klima automatyczna ustawiona na 21 st. C. No i tenże wskaźnik pokazywał tylko pierwszą kreskę, czyli powiedzmy "ciepły", ale ale doszedł do poziomu roboczego, do którego w cieplejsze temperatury dochodził. Pytam, bo wcześniej diesla własnego nie miałem. Tak ma zimą być? Jak stanąłem na chwilę, do doszedł do tej temp. roboczej ale po chwili jazdy znowu spadło. 1.5 dCi tak ma? Zimą ten 1.5dci będzie ciągle zimny i dopiero jak mu ostro depniesz to sie cos rozgrzeje - uroki diesli o wysokiej sprawnosci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 No uwierzę. Problem w tym, że dalej nie wiadomo w sumie przy jakiej temperaturze się on otwiera, bo grubość wskazówki to kilka stopni Celsjusza. U mnie zresztą nawet nie jest wyskalowane stopniach. Ale to nie reaktor atomowy ani tym bardziej bimbrownica, żeby była potrzebna wiedza co do stopnia :D To, co wskaźnik pokazuje jest wystarczającą informacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 Zapytam tutaj, bo nie chcę zakładać kolejnego wątku o termostatach Pacjent: roczny 1.5 dCi. Dzisiejsza podróż: mała trasa jakieś 25-30km, temp. na zewnątrz 9-10 st. C. Pacjent nie ma płynnego wskaźnika temp. silnika, tylko cyfrowy który pokazuje (nazwijmy to tak): całkiem zimny, ciepły, rozgrzany do temp. roboczej, przegrzany. Klima automatyczna ustawiona na 21 st. C. No i tenże wskaźnik pokazywał tylko pierwszą kreskę, czyli powiedzmy "ciepły", ale ale doszedł do poziomu roboczego, do którego w cieplejsze temperatury dochodził. Pytam, bo wcześniej diesla własnego nie miałem. Tak ma zimą być? Jak stanąłem na chwilę, do doszedł do tej temp. roboczej ale po chwili jazdy znowu spadło. 1.5 dCi tak ma? Zimą będzie GORZEJ :D Ciepła to oddaje tyle, co kot napłakał... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.