Adaźko Napisano 25 Października 2016 Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Macie jakieś doświadczenia w jeżdżeniu (tym samym) samochodem na kołach 15" i 16"? Są jakieś odczuwalne różnice? Jakie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyniek000 Napisano 25 Października 2016 Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Macie jakieś doświadczenia w jeżdżeniu (tym samym) samochodem na kołach 15" i 16"? Są jakieś odczuwalne różnice? Jakie? Tak mniej dziur łapiesz za to częściej zawias pada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikZ Napisano 25 Października 2016 Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Na 15" większy komfort: cisza i dobre tłumienie nierówności. 16" to pewniejsze prowadzenie i "sztywniej". Lubię ciszę i komfort, ale mimo wszystko zostałem przy 16". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 25 Października 2016 Udostępnij Napisano 25 Października 2016 jak wsiadłem do focusa mk2 kombi z balonem 195/65/15 po jeździe na 205/50/16 i 215/45/17 obawiałem się, że będzie słabo... ale co ciekawe prowadził się bardzo fajnie i nie odczuwałem tak bardzo tego balona... moim zdaniem na pewno niższa opona do lepsze prowadzenie ale balon jednocześnie nie oznacza złego prowadzenia...wszystko zależy od zawieszenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 25 Października 2016 Udostępnij Napisano 25 Października 2016 jak wsiadłem do focusa mk2 kombi z balonem 195/65/15 po jeździe na 205/50/16 i 215/45/17 obawiałem się, że będzie słabo... ale co ciekawe prowadził się bardzo fajnie i nie odczuwałem tak bardzo tego balona... moim zdaniem na pewno niższa opona do lepsze prowadzenie ale balon jednocześnie nie oznacza złego prowadzenia...wszystko zależy od zawieszenia... 16 są ładniejsze. I to jest ich główna zaleta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adaźko Napisano 25 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2016 O ładności wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 25 Października 2016 Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Macie jakieś doświadczenia w jeżdżeniu (tym samym) samochodem na kołach 15" i 16"? Szerokość opon taka sama? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 25 Października 2016 Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Na 15" większy komfort: cisza i dobre tłumienie nierówności. 16" to pewniejsze prowadzenie i "sztywniej". Lubię ciszę i komfort, ale mimo wszystko zostałem przy 16". Naprawdę warto dla tych kilku zakrętów pokonanych nieco szybciej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 25 Października 2016 Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Naprawdę warto dla tych kilku zakrętów pokonanych nieco szybciej?Dla wszystkich pokonanych szybciej warto , ja w audi na zimowych 15-kach nie cierpie rond. Wysłane z mojego PSP5453DUO przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 25 Października 2016 Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Macie jakieś doświadczenia w jeżdżeniu (tym samym) samochodem na kołach 15" i 16"? Są jakieś odczuwalne różnice? Jakie? Aktualnie Mazda 2, letnie 195/45/R16 (oryginalne), zimowe 185/55/R15. Na 15-kach znacznie bardziej komfortowo i nigdy nie zabrakło mi przyczepności w porównaniu do 16-tek. W przeszłości miałem Bravo 2 (do 2012r.) i letnie miałem 205/55/R16, zimowe 195/65/R15. Na letnich 16-kach jeździło mi się znaczenie lepiej niż na 15-kach. Wszystko zależy od samochodu i rozmiaru opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 25 Października 2016 Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Ja nie mam problemu u mnie minimum to 16" a komfort zalezy przede wszystkim na profilu i szerokosci opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 25 Października 2016 Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Ja do ostatniej wiosny zmieniałem całe koła. Lato na alu 16" 205/55, zima na stalowych 15" 195/65. 15-tki były trochę bardziej komfortowe i jak przyszło do zakupu opon to miałem zgryz. Poszedłem po rozum do głowy i z racji bycia antynarciarzem, poszedłem w opony całoroczne. Ale z rozmiarem długo miałem dylemat - czy sprzedawać alu i kupować 15-tki, czy kupić opony 16" i naciągnąć na posiadane felgi. Zostałem przy tym drugim rozwiązaniu. Więcej będę mógł napisać po zimie, o ile takowa nawiedzi moje miasto i jego okolice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 26 Października 2016 Udostępnij Napisano 26 Października 2016 Tak mniej dziur łapiesz za to częściej zawias pada Czemu mnie dziur-przecież obwód koła jest ten sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 26 Października 2016 Udostępnij Napisano 26 Października 2016 Ale jak szerokosc jest inna, to mniejsze dziury mniej czuc - mniejsza szansa ze cale kolo wpadnie w dziure. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikZ Napisano 26 Października 2016 Udostępnij Napisano 26 Października 2016 (edytowane) Naprawdę warto dla tych kilku zakrętów pokonanych nieco szybciej? Nie chodzi o "szybciej", tylko o "pewniej". Przy rozmiarach 195/65 R15 i 205/55 R16 różnica w komforcie jest zauważalna, ale nie dramatyczna. Dramat to był na 225/45 R18 Edytowane 26 Października 2016 przez SzaryBB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 26 Października 2016 Udostępnij Napisano 26 Października 2016 (edytowane) Dla wszystkich pokonanych szybciej warto , ja w audi na zimowych 15-kach nie cierpie rond. Jak jeździsz krótkie dystanse, to jeszcze da się to ścierpieć (niekomfortowe opony). Ale jak jadę na wakacje w obie strony prawie 5 tys. km, to wolę już te 20 zakrętów przejechać wolniej, a mieć komfort przez kilkadziesiąt godzin. Nie chodzi o "szybciej", tylko o "pewniej". Przy rozmiarach 195/65 R15 i 205/55 R16 różnica w komforcie jest zauważalna, ale nie dramatyczna. Dramat to był na 225/45 R18 j.w. - po kilkugodzinnym wytrzęsieniu się na "pewnych" oponach nic już nie jest pewne. Edytowane 26 Października 2016 przez Polarny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 26 Października 2016 Udostępnij Napisano 26 Października 2016 W przeszłości miałem Bravo 2 (do 2012r.) i letnie miałem 205/55/R16, zimowe 195/65/R15. Na letnich 16-kach jeździło mi się znaczenie lepiej niż na 15-kach. Ale tu pewnie bardziej chodziło o różnicę letnie/zimowe a nie 15/16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 26 Października 2016 Udostępnij Napisano 26 Października 2016 Dramat to był na 225/45 R18 a to jeszcze zależy od samochodu... jeżdżę na 235/45/17 i prawie nie czuje dziur w innym mam 215/45/17 i też nie ma dramatu... ale jeszcze w innym 215/45/17 był dramat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 26 Października 2016 Udostępnij Napisano 26 Października 2016 E tam. Mialem 225/45/17 pompowane do 3,5bara malowane pasy na jezdni bylo czuc, ale prowadzenie w zakretach i po autostradach miodzio. Do komfortu dalo sie przyzwyczaic. Terazm mam 205/55/16 i tez jest ok, ale kusi mnie 17" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 26 Października 2016 Udostępnij Napisano 26 Października 2016 Dla mnie na 205/55r16 jest za twardo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 26 Października 2016 Udostępnij Napisano 26 Października 2016 Dla mnie na 205/55r16 jest za twardo... Ale to jak twardo jest zależy również w dużej mierze od konkretnego samochodu i jego zawieszenia, a nie tylko od rozmiaru opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 27 Października 2016 Udostępnij Napisano 27 Października 2016 Mialem 225/45/17 pompowane do 3,5bara w jakim to samochodzie tak każo pompować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 27 Października 2016 Udostępnij Napisano 27 Października 2016 w jakim to samochodzie tak każo pompować? W mojej octavii tak pompowalem lubialem twardo, a do tego mega skrecony gwint Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 27 Października 2016 Udostępnij Napisano 27 Października 2016 Ale to jak twardo jest zależy również w dużej mierze od konkretnego samochodu i jego zawieszenia, a nie tylko od rozmiaru opon. O właśnie. U mnie nie odczuwam prawie żadnej różnicy między 225/45R17 i 195/65R15, jedynie w koleinach bardziej muszę uważać. Na 17" pompuję 2,4 przód i 3,0 tył, jak jeżdżę z małym obciążeniem i nadal jest miękko. Dużo zależy od zawieszenia, ale też od marki opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 29 Października 2016 Udostępnij Napisano 29 Października 2016 Macie jakieś doświadczenia w jeżdżeniu (tym samym) samochodem na kołach 15" i 16"? Są jakieś odczuwalne różnice? Jakie? Mam 1 astre na letnich i zimowych 195/65/15, druga na letnich 205/55/16 i zimowych 195/65/15. Osobiscie, ze względu na czeste poruszanie się po marnych drogach wole 195/65/15, czuje się bardziej komfortowo. Roznica rozmiarow niby niewielka, a jednak czuc. Na dobre drogi wybrałbym 16. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.