Skocz do zawartości

auto dajace najwiekszy feeling


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

które auto z nw. da najwięcej feelingu*?

 

1. GT86/BRZ

2. RX8

3. Megan RS

4. STI

5. EVO

6. IS-F

8. e90 M3

9. Genesis

10. G coupe

11. C AMG

kolejność przypadkowa

 

częścią z ww. jeździłem, ale celowo nie pisze moich typów żeby niczego nie sugerować. 

 

co jeszcze ?

 

jeśli nowe to do ok. 150kPLN

jeśli używane to połowa tej kwoty

 

rocznik, spalanie i bez znaczenia

musi być min 3os. i zmieścić wygodnie kierowcę 190cm/80kg

 

* czy jest dla mnie feeling:

 

0. BALANS - auto musi łatwo strawna się nadsterowne i podsterowne  a jak nie ma ochoty musi powadzić się neutralnie 

1. zawieszenie - nie beton ale tez nie tapczan

2. układ kierowniczy - możliwie jak najbardziej gokardowy

3. dźwięk silnika - zwykłe R4 kompletnie mnie nie kręci

4. prowadzenie po zakrętach - znowu, nie beton, ale wybieranie nierówności bez podpierania się lusterkami

5. przyspieszenie żeby np: TDI z chmura sadzy z wydechu dało się wyprzedzić

6. hamulce - nie jest najważniejsza wartość 100-0 tylko ich wyczucie oraz powtarzalność

7. nie absorbujące prowadzenie przy dużych V

 

kolejność  nie przypadkowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, ppmarian napisał:

1. GT86/BRZ

 

Mistrz w tej dziedzinie. 

 

Niestety tu będzie problem...

 

11 godzin temu, ppmarian napisał:

musi być min 3os. 

 

 

ale tu nie ma

 

11 godzin temu, ppmarian napisał:

zmieścić wygodnie kierowcę 190cm/80kg

 

 

Bez problemu :oki:

 

post-698-0-07857900-1448809951.jpg

 

 

Co ważne to kupić manualną skrzynią choć automatem tez da się pobawić ale potrzeba chwili aby wyczuć działanie skrzyni i jej opóźnione reakcje.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, ppmarian napisał:

0. BALANS - auto musi łatwo strawna się nadsterowne i podsterowne  a jak nie ma ochoty musi powadzić się neutralnie 

1. zawieszenie - nie beton ale tez nie tapczan

2. układ kierowniczy - możliwie jak najbardziej gokardowy

3. dźwięk silnika - zwykłe R4 kompletnie mnie nie kręci

4. prowadzenie po zakrętach - znowu, nie beton, ale wybieranie nierówności bez podpierania się lusterkami

5. przyspieszenie żeby np: TDI z chmura sadzy z wydechu dało się wyprzedzić

6. hamulce - nie jest najważniejsza wartość 100-0 tylko ich wyczucie oraz powtarzalność

7. nie absorbujące prowadzenie przy dużych V

 

To tylko BRZ... po delikatnych modyfikacjach układu wydechowego :phi:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
To tylko BRZ... po delikatnych modyfikacjach układu wydechowego :phi:
 
 

Jezdzilem i gdyby nie fakt ze nie spelnia pkt "TDI" oraz "dzwiek"nie zakładałbym tego wątku...

Np s2000 juz w/g mojej d_pohamowni juz jedzie i przy wydechu nie trzeba grzebac. Niestety jest tylko 2os

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ppmarian napisał:


Jezdzilem i gdyby nie fakt ze nie spelnia pkt "TDI" oraz "dzwiek"nie zakładałbym tego wątku...

Np s2000 juz w/g mojej d_pohamowni juz jedzie i przy wydechu nie trzeba grzebac. Niestety jest tylko 2os

wysłane z tel.
 

 

Podjedź STi to Cię też zleje TDI...  ;]

 

Niestety taki lajf. 

 

A S2000 jest bardzo trudnym autem do jazdy i zabawy, BRZ tutaj leje S2000 na głowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
 
Bez problemu :oki:
 
post-698-0-07857900-1448809951.jpg
 
 
Co ważne to kupić manualną skrzynią choć automatem tez da się pobawić ale potrzeba chwili aby wyczuć działanie skrzyni i jej opóźnione reakcje.
 
 

3os to model 2+1 i to okazjonalnie wiec niewymagam za duzo

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Podjedź STi to Cię też zleje TDI...  ;]
 
Niestety taki lajf. 
 
A S2000 jest bardzo trudnym autem do jazdy i zabawy, BRZ tutaj leje S2000 na głowę.


Ale na STI musi byc TDI przynajmniej za podobną kwote czyli +150kPLN

Na BRZ wystarczy takie za dwie srednie AK + chip

S2000 nie mialem okazji nawet zbizyc sie do granicy przyczepmosci wiec nie wypowiadam sie czy trudne czy łatwe w prowadzeniu. Podaje jedynie jako przyklad ze mimo ze N/A to "jedzie" i "gada"

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ppmarian napisał:

S2000 nie mialem okazji nawet zbizyc sie do granicy przyczepmosci

 

Widzę że zapomniałeś dopisać frajdę na prostej... to kup byle co, byle się cyferki zgadzały bo BRZ faktycznie nie jest dobrym pomysłem dla Ciebie :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:c_01:    MALUCH     :c_03:

 

tylko dyskwalifikuje go:

"5. przyspieszenie żeby np: TDI z chmura sadzy z wydechu dało się wyprzedzić "

 

Ale łatwiej faktycznie kupić coś nowego niż znaleźć  perełkę ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, chojny napisał:

 

Widzę że zapomniałeś dopisać frajdę na prostej... to kup byle co, byle się cyferki zgadzały bo BRZ faktycznie nie jest dobrym pomysłem dla Ciebie :oki:

 

Więc trzeba wybierać auta od numeru 6 do końca, bo mają duże pojemności :hmm:  Chociaż dla siebie jakbym miał wybierać to bym brał STI lub EVO 9 :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Widzę że zapomniałeś dopisać frajdę na prostej... to kup byle co, byle się cyferki zgadzały bo BRZ faktycznie nie jest dobrym pomysłem dla Ciebie :oki:

Wyczuwam napinke u Ciebie.

Oczekiwania co do auta jasno sprecyzowane. Mam świadomość ze świat nie jest idealny i wymaga kompromisu.
Watek jest po to żeby odpowiedzieć np na pytanie czy np STI MY15 (najnowszym jedzilem "lanosem" i nie bylo łał) da więcej frajdy niz BRZ

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej rozczarowanie, zwyczajnie myślałem że wiesz o czym piszesz 8-)

 

4 minuty temu, ppmarian napisał:

Watek jest po to żeby odpowiedzieć np na pytanie czy np STI MY15 (najnowszym jedzilem "lanosem" i nie bylo łał) da więcej frajdy niz BRZ

 

Tobie?

 

Zdaje się że nie. 

 

Mi?

 

Tak. 

 

:oki:

 

Co do STi 2015... 2+1 da radę i zakupy do tego ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo źle napisałem.

 

W sensie Ty nie będziesz zadowolony z BRZta, to specyficzne auto. 

 

Normalny człowiek będzie dużo bardziej zadowolony ze STi i tyle. 

 

W STi 90% kierowców będzie szybkich, w BRZcie 90% będzie niezadowolonych. 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brz jest mega ale jest za slabe. Wczoraj takiego pogonilem xc60. Siara na dzielni ;)

Moze mustang jak masz 150tys albo foca rs jesli da sie kupic?

Focusem troche jezdzilem i ma fajny uklad kierowniczy. 350km to chyba nie ma ale fajnie gada w serii i ma tryb drift wiec mozna troche bokami polatac bez mega skillu. 

Jezdzilem tez golfem r i focus rs to taki wscieklak przy golfie. Cos jakby mowil nie potrafisz szybciej? Dawaj dawaj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brz jest mega ale jest za slabe. Wczoraj takiego pogonilem xc60. Siara na dzielni

Moze mustang jak masz 150tys albo foca rs jesli da sie kupic?

Focusem troche jezdzilem i ma fajny uklad kierowniczy. 350km to chyba nie ma ale fajnie gada w serii i ma tryb drift wiec mozna troche bokami polatac bez mega skillu. 

Jezdzilem tez golfem r i focus rs to taki wscieklak przy golfie. Cos jakby mowil nie potrafisz szybciej? Dawaj dawaj

Golf, leon, focus, odpada

 

Nie bo nie

 

Mustang kompletnie nie skreca

 

wysłane z tel.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Florydziak napisał:

 


Mustang nie skręca? Hahaha


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Nie jeździłem tym "nowym", ale podobno "handling" jest całkiem ok.

Aczkolwiek jeśli kolega szuka "gokarta" to Mustang jest chyba za duży.

 

Może przewrotnie kupić za te 150 koła jakąś 911 (choć budżet ciut mały)? Na wartości nie będzie już raczej traciła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Chronicznie za mało mocy a dłubanie kosztowne i ryzykowne.
2. J.w. Dodatkowo silniki się rozpadają po 100 kkm.
3. Jakiś europejski wynalazek
4. Napęd na 4 = zabija cała frajdę z jazdy
5. J.w.
6. Mój faworyt - olbrzymie ilości mocy i momentu na tylnich kołach + możliwość całkowitego wyłączenia wszystkich elektronicznych wspomagaczy. Ale tylko nowsze modele z mechaniczną szperą - elektroniczna jest wkurzająca. No i zawieszenie potwornie twarde.
7. Zaginął?
8. Tak, zaleta nad 6 to manual wada to trochę mniej momentu obrotowego
9. Nudne flaki, to już lepiej jakieś 335i
10. ?????
11. C63 AMG poprzedniej emerycki jest samochodem dla lunatyków. Moment obrotowy jak w traktorze, zrywanie przyczepności na zawołanie. Mój #2 na liście. A może nawet #1 po przeczytaniu wymagań.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Nie jeździłem tym "nowym", ale podobno "handling" jest całkiem ok.
Aczkolwiek jeśli kolega szuka "gokarta" to Mustang jest chyba za duży.
 
Może przewrotnie kupić za te 150 koła jakąś 911 (choć budżet ciut mały)? Na wartości nie będzie już raczej traciła.



Moim zdaniem ucieleśnieniem idei gokarta jest BMW 1M (nie mylić z M1) lub nowsze M2 - to jest moim zdaniem ideał samochodu - mały, dużo mocy, napęd na właściwą oś.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Moim zdaniem ucieleśnieniem idei gokarta jest BMW 1M (nie mylić z M1) lub nowsze M2 - to jest moim zdaniem ideał samochodu - mały, dużo mocy, napęd na właściwą oś.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ale gokard nie zrywa przyczepności na zawolanie.

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.07.2017 o 09:36, ppmarian napisał:

Watek jest po to żeby odpowiedzieć np na pytanie czy np STI MY15 (najnowszym jedzilem "lanosem" i nie bylo łał) da więcej frajdy niz BRZ

 

GC8 STi lub pochodne, da najwięcej frajdy.

Najnowsze STi będzie najlepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.07.2017 o 21:12, ppmarian napisał:

1. GT86/BRZ

2. RX8

3. Megan RS

4. STI

5. EVO

6. IS-F

8. e90 M3

9. Genesis

10. G coupe

11. C AMG

kolejność przypadkowa

 

Haha, jestem ciekawy tej dyskusji, bo wymieniłeś właściwie wszystkie auta które lubię :)

 

Ostatnio byłem na etapie oglądania różnych testów GT86. I jest problem. Te testy w których jest tylko Toyota mówią o tym, że auto jest super i wcale nie brakuje mocy.

Jednak jak jest test porównawczy, to testujący twierdzi, że się mylił że nie brakuje mocy....bo jednak jej brakuje.

Zamiast GT86 szukałbym RX8 i pogodził się z dolewaniem oleju. Ewentualnie jakiejś jednej z ostatnich S2000. Chociaż to auto podobno potrafi zabić.

 

O EVO się mówi, że nie jest istotne jakim jesteś kierowcą, czas i tak będzie dobry na torze ;]

Do tej pory w hothatchach nie ma lepszego napędu i lepszego prowadzenia, a minęło juz 10 lat. Tak, wiem, że EVO nie robili hatchbacka :phi:

 

Z jakiś powodów ja w ogóle nie biorę pod uwagę STI. Pewnie jakieś indywidualne podejście. Dla mnie to auto chla hektolitry paliwa i nie skręca. Ale mogę się mylić.

Na pewno bym wolał Megankę RS.

No i zamiast C AMG bym brał A AMG. I Nie E90 M3, ale E90 335i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z brz daj sobie spokój, ja to zaczipowanym 3.2cdi poganiałem. Na twoje wymagania to tylko c63:jem:

Pare dni temu jeździłem starym e55 amg n/a. Jestem zakochany w dieslach, ale naprawdę to jechało i rwało przyczepność na każde mocniejsze wciśnięcie gazu. Ciezko mi sobie wyobrazić co musi robić takie 6.3...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe, ale to troszkę przykre kiedy masz samochód za 100k pln prowokujący kierowców na światłach i objeżdżają cię 2tonowe diesle :hmm:

Na torze tez sobie tego gowna nie wyobrażam, no ale każdy ma inne fetysze.

To już więcej emocji dostarczy wspomniane megane rs fwd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, atlantic napisał:

...

Na torze tez sobie tego gowna nie wyobrażam, no ale każdy ma inne fetysze...

Warto uruchomić wyobraźnię bo na technicznym torze takie czy podobne g.... objdzie nawet 400 czy 500-konne dupowozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcindzieg napisał:

 

Pojeździj sobie bokiem 2-tonowym dieslem i daj znać jak było ;]

Jeździłem i było dziwnie. :hmm:

Tak samo dziwnie jest słabowita benzyna, która ledwo mieli kołami.

Godzinę temu, Joki napisał:

Warto uruchomić wyobraźnię bo na technicznym torze takie czy podobne g.... objdzie nawet 400 czy 500-konne dupowozy.

Chyba w need for speed, bo w realu dostaje po gaciach od megane rs, które przypominam ma przedni napęd i podobny stosunek moc-masa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kravitz napisał:

Ostatnio byłem na etapie oglądania różnych testów GT86. I jest problem. Te testy w których jest tylko Toyota mówią o tym, że auto jest super i wcale nie brakuje mocy.

 

ja chyba juz obejzalem wszytsko co jest na YT i dotyczy BRZ/GT86 i niestsety wnioski mam podobne

 

jak testuja samo auto to jest bardzo OK ale jak zaczynamy je porownywac z innymi z podobnego segmentu na rynku to brakuje mocy....

 

musze sie tym przejechac gdzies na torze na granicy przyczepnosci wtedy mozna powiedziec czy handling jest na tyle "łał" ze rekompensuje braki KM/Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a że tak ten tego, nie lepiej kupić coś typowo do zabawy plus dupowóz?

z aut którymi jeździłem w życiu największy fun factor zdecydowanie dawała replika caterhama 7. Za budżet który masz kupisz godną tego typu wydumkę i się pobawisz jak należy. A do kościoła choćby traktorem ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, atlantic napisał:

Z brz daj sobie spokój, ja to zaczipowanym 3.2cdi poganiałem. Na twoje wymagania to tylko c63:jem:

Pare dni temu jeździłem starym e55 amg n/a. Jestem zakochany w dieslach, ale naprawdę to jechało i rwało przyczepność na każde mocniejsze wciśnięcie gazu. Ciezko mi sobie wyobrazić co musi robić takie 6.3...

 

Osiągi są dopiero na 5 miejscu listy wymagań. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, ppmarian napisał:

ja chyba juz obejzalem wszytsko co jest na YT i dotyczy BRZ/GT86 i niestsety wnioski mam podobne

 

jak testuja samo auto to jest bardzo OK ale jak zaczynamy je porownywac z innymi z podobnego segmentu na rynku to brakuje mocy....

 

musze sie tym przejechac gdzies na torze na granicy przyczepnosci wtedy mozna powiedziec czy handling jest na tyle "łał" ze rekompensuje braki KM/Nm

 

Ale to IMHO tylko zaleta. Auto daje frajdę z jazdy i subiektywne odczucie prędkości.

 

Nie musisz przy tym zapierdzielać jak szalony, żeby dostać zastrzyk adrenaliny. A kiedy pomylisz się w zakręcie, będziesz miał dużo więcej czasu w piasku na wyhamowanie.

 

Jak ktoś od auta oczekuje robienia najlepszych czasów - to średnio. Ale jak ma być po prostu fajnie - to brakujące konie w niczym przecież nie muszą przeszkadzać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, grogi napisał:

Jak ktoś od auta oczekuje robienia najlepszych czasów - to średnio. Ale jak ma być po prostu fajnie - to brakujące konie w niczym przecież nie muszą przeszkadzać. 

 

Dokładnie tak. Jeśli ktoś chce auta do startu ze świateł to stare Volvo zrobione na 500 KM jest lepsze od wszystkich, popularnych wydumek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, atlantic napisał:

...w realu dostaje po gaciach od megane rs, które przypominam ma przedni napęd i podobny stosunek moc-masa.

Megane RS to nie diesel, który łyka GT spod świateł. Miałem na myśli to o czym piszesz. RS też jest dobry  i pewnie szybszy na techniczny tor tylko frajdy mniej daje bo FWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.