Skocz do zawartości

Peugeot 407 vs 607 vs Laguna II FL


stepien2

Rekomendowane odpowiedzi

20 godzin temu, noras napisał:

Miałeś dwa, ja ok. 250 ... ale to Ty wiesz, a ja uogólniam ...

W sumie, niech kupuje, mechanicy i sprzedawcy  części tez muszą z czegoś żyć.

jak już wcześniej @Muzyk zauwazył demonizujesz. Miałem kilka aut różnych marek prywatnie, słuzbówek jeszcze więcej i też różnych marek.

Owszem auta niemieckie fajne i nie psujące się ponad normę albo bez przypadłości - to do VW Passat B3 i Golf IV... Tylkoteraz  popatrz na lata modelowe tych pojazdów. Wraz z rozwojem elektroniki i osprzętu stwierdzam, że przy intensywnym uzytkowaniu niemieckie auta nie odbiegają awaryjnością od aut na F- czyli francuzów, fiatów czy fordów.

Jednak bardziej wierzę sobie niż obiegowym opiniom, istnieje pewność co do przebiegów i przegladów tzw. OT 1 i OT 2, w miedzyczasie jak jest potrzeba czyli usterka samochody lądują na warsztatach.

 

Ja wiem, że niemieckie auto to niemieckie ale jak mój kolega w ciągu roku wrzucił 8 tyś. zł w 2mas, wtryskiwacze i regenerację turbiny w prestiżowe niemieckie auto to w jego przypadku jest to co eksploatacja czy wyeksplaotowanie auta ( które notabene ma przebieg mniejszy niż mój 21 grzmot i jest 4x młodsze);)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na drogi ile jest francuzów a ile niemieckich. Dołóż do tego, że te niemieckie są w większości z przebiegami 300 kkm+.
Mam doświadczenie z rzetelnie prowadzonymi kosztami floty samochodowej, więc mnie ludowe mądrości nie przekonują. 407 potrafiła w 1,5 roku eksploatacji pochłonąć 150% swojej wartości na serwis ...
U kumpla w firmie cala flota to megane I co na 100aut przez 3 lata padly na drodze tylko 4... wczesniejsze aurisy ladowaly sporo czesciej hehe teraz zas zmieniaja na megane ale to najnowsze.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej 100 nie poza jak laguna haha Noras czasem ma spaczona psyche :)

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do fiatow to mialem punto 15lat 100kkm I tylko raz sie zepsulo kobiecie... przekaznik od pompy paliwa nawalil zadnych altkow, i innych typowych usterek nie mialem, teraz mam krolowa lawet I chcialbym aby kazde moje nastepne auto bylo tak awaryjne jak laguna :) przez 2,5 roku i 35kkm walnal przewod paliwa ze starosci i unieruchomil auto pod blokiem.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, slawek_l_83 napisał:

Noras czasem ma spaczona psyche

Uważasz, że MK jest miejscem na osobiste wycieczki ?

OK, przyznaję - miałem tylko +/- 250 francuzów, więc nic o nich nie wiem, albo wszystkie były z felernej, wadliwej partii i żaden inny francuz nigdy nikomu się nie zepsuł. Ewentualnie miałem zwidy i serwisy wystawiały lewe faktury - bo przecież będąc serwisami absolutnie bezawaryjnych francuzów musiałyby upaść, gdyby nie lewe faktury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, noras napisał:

Uważasz, że MK jest miejscem na osobiste wycieczki ?

OK, przyznaję - miałem tylko +/- 250 francuzów, więc nic o nich nie wiem, 

Skoro miałeś ich aż tak wiele to musiał to być szrot za 100 Euro /sztuka .  Sam mam dwa Renault (ale od nowości) i nie narzekam, Wkrótce wymieniam Clio na Captura więc dalej zostaję w stajni Renault. Myślisz że gdybym sie sparzył na marce to bym kupował kolejne jej auto za ok 70 tys zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, noras napisał:

OK, przyznaję - miałem tylko +/- 250 francuzów, więc nic o nich nie wiem, albo wszystkie były z felernej, wadliwej partii

 

Najuczciwiej w świecie jestem ciekaw - miałeś 250 francuzów we flocie, wszystkie po gwarancji...?! Bo skoro takie koszta generowały, faktury i te pe - to chyba już się skończyła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, grogi napisał:

 

Najuczciwiej w świecie jestem ciekaw - miałeś 250 francuzów we flocie, wszystkie po gwarancji...?! 

W pewnym momencie tak, zresztą co w  tym dziwnego ? Gwarancja dwa lata, okres eksploatacji 5 i więcej.

Zresztą awaryjność na gwarancji też jest uciążliwa.

Ale OK, nie znam się, tu jest fanklub francuskiej i włoskiej motoryzacji, więc kupujcie i cieszcie się, wmawiając sobie ze TUV raporty wysysa z palca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, noras napisał:

W pewnym momencie tak, zresztą co w  tym dziwnego ? Gwarancja dwa lata, okres eksploatacji 5 i więcej.

Zresztą awaryjność na gwarancji też jest uciążliwa.

Ale OK, nie znam się, tu jest fanklub francuskiej i włoskiej motoryzacji, więc kupujcie i cieszcie się, wmawiając sobie ze TUV raporty wysysa z palca.

 

Nie ma zadnego fan klubu... Ile miales WSPOLCZESNYCH aut francuskich?

Bo te 407-ki czy 307-ki to juz niedlugo beda pewnie pelnoletnie :hehe:

Inna kwestia, ze obecnie koncerny tak sie mieszaja, ze ciezko juz stwierdzic co japonskie, niemieckie czy francuskie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

Bo te 407-ki czy 307-ki to juz niedlugo beda pewnie pelnoletnie :hehe:

Autor wątku właśnie o takie pytał. Jak chce kupić 407/607 to mu informację o "współczesnych" nic nie dadzą. 

O 508 słyszałem niezłą opinię, ale raczej bym nie zaryzykował zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, 1Marek1 napisał:

Sam mam dwa Renault (ale od nowości) i nie narzekam, 

 

tylko nikt nie wziął po uwagę faktu, że co innego mieć auto prywatnie, dbać o niego, pilnować, i robić 10, 15 lub max 20 tys rocznie, a co innego auto flotowe, o które mało kto dba, i które robi rocznie 50 tys, a może też często ma kilku kierowców

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.08.2017 o 07:31, blue_ napisał:

I teraz mając skode faktycznie chciałbym, żeby była tak bezawaryjna, jak panda mojej żony

 

Masz rację. Bo to właśnie Panda :)

Fiat robi jako tako przewidywalne samochody miejskie.

Bardziej skomplikowane to już dno.

 

Zobacz choćby na wypożyczalnie. Fiata znajdziesz jako 500 czy Pandę, ale nikt już Punto czy Bravo nie wsadzi tam.

Zamiast tego inne samochody.

 

Może pojawi się Tipo w takich przybytkach, z racji niskiej ceny. Łatwo będzie wpadał w wyszukiwarkach, jak ktoś będzie szukał kompakta kombi za dobrą cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, kojocina napisał:

szwagier miał 607 2,7 HDI co chwilę coś się pierdzieliło w elektronice masakra- po tym experymencie powiedział nigdy więcej feancuzów!

 

607 jest wyjątkowo kiepskim wyborem na rozpoczęcie przygody z francuzami. Są pewne samochody, które nie bez powodu kosztują tyle co przysłowiowa paczka fajek. Na miejscu autora bym szukał L2 z końca produkcji lub L3. Będą względnie świeże i całkiem fajne. Tylko też trzeba mądrze wybierać żeby nie wtopić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
To samo co o 607. Drogi serwis, drogie części. Jeździj Volvo i nie kombinuj 
Tak ostatnio, tylko pomyślałem, że C6 fajnie wygląda. Ok zapominam.

Wysłane z mojego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Miałem okazję porozmawiać z paroma właścicielami 607, może ma to znaczenie ale wszystkie po FL. I mieli zgoła odmienne zdanie, nie mieli aż takich problemów jak tu opisywane.

A miał ktoś taką 607 w użytkowaniu z silnikiem 2.0 hdi?

 

Pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Muzyk napisał:

Ale przecież nie musisz wierzyć... Ja widzę ile klienci zostawiają i co pada

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

 

Dzięki za info co do 3.0 tu rzeczywiście tak różowo nie wygląda. No widzisz jednym pada wszystko drugi zadowolony na maxa....kwestia szczęścia czy prawidłowej obsługi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.08.2017 o 17:15, Raku napisał:

Tak ostatnio, tylko pomyślałem, że C6 fajnie wygląda. Ok zapominam.

Wysłane z mojego telefonu
 

Masz rację zapomnij...

Dzięki temu mam niepowtarzalne auto które wykręca szyje na ulicach ;-)

A mitologia o drogich naprawach tylko pogłębia ten stan. 

A tak serio trzeba wiedzieć jaka wersje wybrać i pójść trochę na kompromis, wtedy mozna się cieszyć z posiadania tego pięknego auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, karolkk84 napisał:

Masz rację zapomnij...

Dzięki temu mam niepowtarzalne auto które wykręca szyje na ulicach ;-)

A mitologia o drogich naprawach tylko pogłębia ten stan. 

A tak serio trzeba wiedzieć jaka wersje wybrać i pójść trochę na kompromis, wtedy mozna się cieszyć z posiadania tego pięknego auta. 

 

A jaka wybrac?

Bo wsumie nigdy nawet nie slyszalem o takim aucie, a po przeczytaniu tego wątku popatrzylem i jest jeden na sprzedaz w Irlandii. Jeden na caly kraj.

Cena IMO calkiem niezla. 

https://www.donedeal.ie/cars-for-sale/stunning-citroen-c6-exclusive/15048159

 

Warto takiego kupowac?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, CiniO napisał:

Bo wsumie nigdy nawet nie slyszalem o takim aucie, a po przeczytaniu tego wątku popatrzylem i jest jeden na sprzedaz w Irlandii. Jeden na caly kraj.

 

Co opowiadasz że jedyny? Tu masz u Johna... http://www.carzone.ie/used-cars/citroen/c6/used-2007-citroen-c6-2-7-hdi-excl-meath-fpa-3930798076429250528

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, grogi napisał:

 

 

8]8]

 

Hmmm.

A dlaczego ten od Johna kosztuje €25,000 a ten z donedeal €3,950 mimo, ze oba z tego samego rocznika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18 sierpień 2017 o 22:22, noras napisał:

I po co się odzywałem ? Przecież wiadomo, że jak powiesz coś złego o fiacie czy peżocie, to zlecą się fanatycy i zadziobią ...

A raporty TUV to wredni Niemcy fałszują - Fiat Stilo nigdy nikomu się nie zepsuł, tak samo jak Peugeot 307.

 

Miałem dwa Fiaty (Siena i Stilo - na dodatek Abarth z niby mega awaryjnym selespeedem ) i z obu byłem bardzo zadowolony i do tej pory je miło wspominam. Oba zawsze dowiozły na miejsce bez żadnego problemu, żaden nie widział lawety. Po stilo kupiłem a4 b5 z 99 r. i....... od 4 miesięcy też jestem bardzo zadowolony. Zrobiłem przeguby bo podczas oglądania wyszły popękane osłony i wymieniłem korek w zbiorniczku wyrównawczym. Po a4 nie wykluczam powrotu do włoszczyzny bo od zawsze mi się podobały 159.... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Muzyk napisał:

@karolkk84 wez no napisz co kupiles ;> 2.2 hdi ?

Tak świadomy wybór, czyli "bida wersja" jak na C6 2.2 Hdi manual bez AMVAR. 

Troche nie przystoi silnik i skrzynia w takim aucie ale to wlasnie ten kompromis. 

2.7 V6 Hdi absolutnie bezwglednie omijać!

3.0 V6 benzyna wyprodukowano 1500szt kolega ostatnio trafił taka w Rykach, więc sie da :-) 

3.0 V6 Hdi to będzie mój kolejny wybór za jakiś czas. Kwestia ceny narazie są dość drogie. Serwis oczywiście też będzie droższy od tego w 2.2 Hdi. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz swiadomosc ze 3.0 HDi niestety ma te same problemy co 2.7? niby nowszy lepszy ale w gruncie rzeczy to samo :(

 

w sumie takie 2.2 hdi to naprawde fajny wybor, nie powinno za bardzo zaskoczyc w obsludze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Muzyk napisał:

masz swiadomosc ze 3.0 HDi niestety ma te same problemy co 2.7? niby nowszy lepszy ale w gruncie rzeczy to samo :(

 

w sumie takie 2.2 hdi to naprawde fajny wybor, nie powinno za bardzo zaskoczyc w obsludze .

3.0Hdi podobno niebo a ziemia do 2.7 zawsze to ryzyko mniejsze a 300km po chipie kusi w C6. 

2.2hdi po chipie już sie jakos odpycha i niestety deklasuje za słabą benzynowa V6 do tej kobyły. 

Xm 2.9V6 jest nawet żwawszy od C6 w benzynie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, CiniO napisał:

Mowisz, ze moze być az tak źle?

 

 

To jest flagowa limuzyna, ktora kiedys kosztowala furmanke pieniedzy.

Wszystkie elementy, ktore nie beda zamienne z C5 czy innymi modelami PSA beda kosztowaly fortune...

Do tego sprzedalo sie ich naprawde nieduzo, wiec dostep do uzywanych gratow jest mocno ograniczony.

Jesli ktos spodziewa sie kosztow utrzymania na poziomie Passata czy innego Mondeo to mysle, ze moze sie mocno zdziwic ;]

Obawiam sie tez, ze wiekszosc egzemplarzy na rybku wtornym jest juz mocno podrutowana przez poprzednikow...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

To jest flagowa limuzyna, ktora kiedys kosztowala furmanke pieniedzy.

Wszystkie elementy, ktore nie beda zamienne z C5 czy innymi modelami PSA beda kosztowaly fortune...

Do tego sprzedalo sie ich naprawde nieduzo, wiec dostep do uzywanych gratow jest mocno ograniczony.

Jesli ktos spodziewa sie kosztow utrzymania na poziomie Passata czy innego Mondeo to mysle, ze moze sie mocno zdziwic ;]

Obawiam sie tez, ze wiekszosc egzemplarzy na rybku wtornym jest juz mocno podrutowana przez poprzednikow...

 

 

Twierdzę to samo. Podobnie jak z 607.

Dodam jeszcze że nie znoszą byle jakiego serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abstrahując od rozważań nt. wyższości passata na francuzami i wracając do tematu zapytania:

Moim osobistym, subiektywnym okiem popartym krótkimi przejażdżkami oboma (choć LII sprzed FL), 407 jest bardziej komfortowym autem - dużo lepiej wyciszonym i z lepszymi materiałami w kabinie. LII to jest na poziomie dobrego auta kompaktowego pod tym względem raczej niż klasy średniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby do tego zestawienia doszedł Signum 2.0 t w AT?

Opinie całkiem fajne, skrzynia ma ciekawe przełożenia, 140 km/h na 6 biegu 3000 rpm, dla mnie bajka.

Kwestia jak z komfortem i wyciszeniem, ceny części na zadowalającym poziomie. Może ktoś użytkuję wersje polifcie z AT?

 

Pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.