Skocz do zawartości

Skąd różnica w cenie TIPO?


tygrysek86

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, wujekcybul napisał:

Tipo ma sens w najtanszej z mozliwej wersji z klima. Mozna dorzucic lakierowane lusterka. W przypadku doposazenia do normalnego poziomu nalezy kupic Astre V 1.4T. 

"należy kupić".... ale to brzmi :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Mihó1435053663 napisał:

O ile pamiętam, zwykle tak wyglądało rozróżnienie na wersje nadwoziowe. Kombi było najdroższe przy wielu modelach

Sprzedawca Ci powie, że to dlatego, że kombi jest droższe w produkcji.... a kiedyś czytałem, że tak naprawdę kombi najczęściej kupują firmy i dlatego jest na nim wyższa marża. KIlka- kilkanaście lat temu byli producenci, którzy oferowali kombi i hatchbacka w tej samej cenie, czyli musiało się to opłacać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Manx napisał:

Sprzedawca Ci powie, że to dlatego, że kombi jest droższe w produkcji.... a kiedyś czytałem, że tak naprawdę kombi najczęściej kupują firmy i dlatego jest na nim wyższa marża. KIlka- kilkanaście lat temu byli producenci, którzy oferowali kombi i hatchbacka w tej samej cenie, czyli musiało się to opłacać.

 

Bo jest droższe w produkcji. Jest cięższe - więcej blachy, więcej plastiku, więcej kabli itd. Droższe w transporcie - bo jest cięższe i zajmuje odrobinę więcej miejsca. itd.

 

Ale to tylko ułamek z cennikowej różnicy w cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Manx napisał:

"należy kupić".... ale to brzmi :phi:

 

Bo taka jest prawda - jak wybierzesz kilka dość oczywistych opcji to cena tipo strzela od razu grubo powyżej 60 tys., a w tym zakresie jest już wiele znacznie lepszych propozycji jak choćby wymieniona astra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, wujekcybul napisał:

Tipo ma sens w najtanszej z mozliwej wersji z klima. Mozna dorzucic lakierowane lusterka. W przypadku doposazenia do normalnego poziomu nalezy kupic Astre V 1.4T. 

 

Z tego co mi mowił znajomy z salonu jak cena zblizyła sie w podstawowej wersji do 45tys jest mniej chętnych na taniego sedana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.08.2017 o 11:21, Jaruga napisał:

 

Bo taka jest prawda - jak wybierzesz kilka dość oczywistych opcji to cena tipo strzela od razu grubo powyżej 60 tys., a w tym zakresie jest już wiele znacznie lepszych propozycji jak choćby wymieniona astra.

 

bo w fiacie liczy się dobry rabat/promocja

np. 

 

za 62 klocki dostać można było od kolego dobrze doposażone tipo

katalogowo albo z małymi zniżkami to jest lipa, pamiętam jak na forum Bravo ludzie się chwalili że jeden kupił za tyle drugi jeszcze taniej i wychodziło że ktoś jest jeleń bo mu sprzedawca w salonie nie spuścił tyle co znajomkowi... ta polityka średnio mi się podoba

wolałbym normalne ceny równe dla wszystkich, zmieniające się tylko przy zwiększonej ilości zakupów bądź dla wiernych klientów biorących ktoryś z kolei samochód tej marki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtańszy sedan, potem hb i najdroższy kombi...
Różnice w cenie znaczące, dlaczego sedan najtańszy?


Pewnie niewidzialna ręka rynku - na sedany jest najmniejszy popyt i pewnie pójdą głównie do wypożyczalni.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Florydziak napisał:

 


Pewnie niewidzialna ręka rynku - na sedany jest najmniejszy popyt i pewnie pójdą głównie do wypożyczalni.


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Nie wiem jak mocno to prawda, ale coś w tym jest - kilkanaście sztuk wzięła od nas firma taksówkarska, dziesiąt sztuk jedna wypożyczalnia... z czego wszystko najtańsze golasy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎30‎.‎08‎.‎2017 o 10:24, grogi napisał:

 

Bo jest droższe w produkcji. Jest cięższe - więcej blachy, więcej plastiku, więcej kabli itd. Droższe w transporcie - bo jest cięższe i zajmuje odrobinę więcej miejsca. itd.

 

Ale to tylko ułamek z cennikowej różnicy w cenie.

z tym transportem to zes pojechau

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tygrysek86 napisał:

Dziwnie musi się jeździć golasem za 45 tysi, hehe

w 2004 za 44kpln była fabia kombi takim golasem, nie miała co prawda esp, ale była klima elektryka, radio, tempomat, lakier metalizowany, pelnowymiarowy zapas, czujniki parkowania, światła przeciwmgielne i słynne 1.2 pod maska... Teraz za 45kpl to masz fure na wypasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, BoRuCh napisał:

z tym transportem to zes pojechau

 

Dlaczego?

 

Dłuższy jest? Jest - przy transporcie, szczególnie morskim, mniej takich aut wejdzie na statek, zatem koszt jednostkowy jest większy.

Cięższy jest? Jest - zatem jakikolwiek środek transportu - czy to pociąg, tir czy znowu statek zużyje więcej paliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, tygrysek86 napisał:

Dziwnie musi się jeździć golasem za 45 tysi, hehe

 

Czemu dziwnie?Sam rozważam czy nie pobrać takiego, no może za 700zł więcej z klimą automatyczną, aczkolwiek i bez tego dam sobie radę. Samochód za niewielkie pieniądze, z gazem, jazda za grosze, potrzebuję na jazdy do 100km dziennie (ale nie jednorazowo tylko z przerwami) taki typowy wokółkominowiec, przez pierwsze lata niewiele mnie interesuje, a tym bardziej żadne dwumasy, turbiny, wtryski, skrzynie M32 i inne naprawy, na których organizacje mam co raz mniej czasu. Ot potrzebuję rano wyjść, odpalić, podjechać do klienta, zgasić, odpalić, wrócić. Czego brakuje takiemu Tipo do takich zastosowań?:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, AkuQ napisał:

Czemu dziwnie?

Brak skórzanej kierownicy dyskwalifikuje dla mnie każde auto. Dodatkowo przyzwycziłem się do podgrzewanych foteli i innych gadżetów. Lubię samochody w top wersjach. Kiedyś miałem Matiza, miałem corolle e11 i wiem co to golas... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak skórzanej kierownicy dyskwalifikuje dla mnie każde auto. Dodatkowo przyzwycziłem się do podgrzewanych foteli i innych gadżetów. Lubię samochody w top wersjach. Kiedyś miałem Matiza, miałem corolle e11 i wiem co to golas... 
Kurcze mam podgrzewane fotele od 2 lat i użyłem ich raz - żeby sprawdzić czy działają. Na serio nie da się żyć bez tego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, tygrysek86 napisał:

Siostra w astre G z 2000 roku miała więcej... sprzedana za 5900,-

 

A czemu sprzedała?Bo stare...Tu masz  nowe.Teoretycznie nic Cię nie obchodzi, rano nie martwisz się czy zapali czy to już aku siadł bo 3 lata ma plus szereg innych usterek, nie ma co porównywać wg mnie. Grzanie foteli, no cóż, zanim zadziała to dupsko się przyzwyczai, chyba że odpalasz i czekasz, parkując w garażu średnio ma to rację bytu tak na przestrzeni nastu aut, które miałem. Ale rozumiem tych o chcą mieć imponujące wyposażenie, ja akurat wymagający nie jestem i do mnie taki tipo przemawia, jestem targetem widocznie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, tygrysek86 napisał:

Brak skórzanej kierownicy dyskwalifikuje dla mnie każde auto. Dodatkowo przyzwycziłem się do podgrzewanych foteli i innych gadżetów. Lubię samochody w top wersjach. Kiedyś miałem Matiza, miałem corolle e11 i wiem co to golas... 

Nie wiesz, co to golas, na liście brakuje 126P, ale tego z lat 80-tych :P Jeździłem swego czasu jeździdłem rodziców, rocznik 1985 ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, tygrysek86 napisał:

Bo rdza...

 

 

Czyi jeden z efektów starości, drugi to usterki (spodziewane i nie). Takie tipo powinno być pozbawione przez 4-5 lat tych usterek związanych z dużą eksploatacją czy rdzą (związane z wiekiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Lynda napisał:

 

Nie wiem jak mocno to prawda, ale coś w tym jest - kilkanaście sztuk wzięła od nas firma taksówkarska, dziesiąt sztuk jedna wypożyczalnia... z czego wszystko najtańsze golasy 

Bo te "najtańsze golasy" mają największy sens w przypadku tipo. Mają wszystko co potrzebne - klimę, poduszki, radio, prosty silnik i gwarancję i w sumie brak sensownej alternatywy za podobne pieniądze (bo umówmy się: dacia w tej samej cenie startuje jednak w niższej klasie rozgrywkowej, a peżot 301 zdrożał po lifcie)

Tipo za 75k nie ma IMO żadnego sensu. Za tyle wyjeżdżam z salonu astrą albo golfem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, tygrysek86 napisał:

Brak skórzanej kierownicy dyskwalifikuje dla mnie każde auto. Dodatkowo przyzwycziłem się do podgrzewanych foteli i innych gadżetów. Lubię samochody w top wersjach. Kiedyś miałem Matiza, miałem corolle e11 i wiem co to golas... 

 

No wiec Ty potrzebujesz gadzetow, a nie auta ktore jezdzie bezproblemowo z punktu A do B...

Kierownice obszyjesz za 300PLN, a podgrzwane fotele mam u siebie i uzylem ze 2 razy po zakupie, zeby sprawdzic czy dzialaja ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, iwik napisał:

Bo te "najtańsze golasy" mają największy sens w przypadku tipo. Mają wszystko co potrzebne - klimę, poduszki, radio, prosty silnik i gwarancję i w sumie brak sensownej alternatywy za podobne pieniądze (bo umówmy się: dacia w tej samej cenie startuje jednak w niższej klasie rozgrywkowej, a peżot 301 zdrożał po lifcie)

Tipo za 75k nie ma IMO żadnego sensu. Za tyle wyjeżdżam z salonu astrą albo golfem.

 

Zapomniałeś o tańszym wariancie 301 czyli C-Elysée.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Maciej__ napisał:

punktu A do B

Na każdej trasie, nawet przysłowiowe 5km należy się odrobina luksusu...

Zimą często używam grzanych foteli bo zanim w dieslu zacznie nawiew grzać to fotele są już dawno ciepłe...

Miałem zastępczą astre V z grzaną kierownicą, to byłby kolejny bajer dla mnie.

Przy zakupie nowego wozidła za 50 tyś nie robiło by mi różnicy kilka tysięcy różnicy dla takich "uprzyjemniaczy" jazdy z punku A do B... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, tygrysek86 napisał:

A taki fiat gwarantuje 150 tyś brak problemów?;l

Po przeczytaniu różnych for : Skody, Opla, Fiata, Citroena, Peugeot to żaden tego nie gwarantuje. Jednak wolałbym nowego jednego z nich niż 15 letni staroć.

 

4 minuty temu, tygrysek86 napisał:

Przy zakupie nowego wozidła za 50 tyś nie robiło by mi różnicy kilka tysięcy różnicy dla takich "uprzyjemniaczy" jazdy z punku A do B... 

 

Za kilka tys. nie dostaniesz nawet połowy uprzejemniaczy, które tak lubisz. Zobacz na Tipo z 45 tys. PLN po doposażeniu spokojnie robi się 60 tys. PLN, a nic wymyślnego w nim nie znajdziesz. W innych markach jest podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, tygrysek86 napisał:

Właśnie w astrze V skórzana kierownica grzana + grzane fotele - pakiet zimowy to było około 3 tyś:skromny:

 

Sorry, źle zrozumiałem. Uznałem, że podałeś to tylko jako przykłady uprzejmniaczy, a nie że chodzi o te konkretne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tygrysek86 napisał:

Właśnie w astrze V skórzana kierownica grzana + grzane fotele - pakiet zimowy to było około 3 tyś:skromny:

 

Mam grzane fotele i kierownice i w ogole z tego nie korzystam...

Tak sie trafilo bo bralem z placu, ale na pewno bym do tego nie doplacal ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tygrysek86 napisał:

Właśnie w astrze V skórzana kierownica grzana + grzane fotele - pakiet zimowy to było około 3 tyś:skromny:

 

W AK Elite dopłacałem do grzanych foteli i kierownicy 1500zł minus rabat, dodatkowe grzane fotele z tyłu + porty USB do ładowania dla tylnych siedzeń to kolejne 750zł, minus rabat.

EDIT: w dynamic i enjoy były takie same dopłaty, dopiero w najbardziej ascetycznej wersji, kompletnym golasie, była dopłata 2000zł (swoją drogą, tylko w najniższej wersji wyposażenia nie masz w AK skóry na kierze). tak więc nie opowiadaj głupot kolego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, skończ już z tym że masz i nie używasz... klimy też nie włączaj bo nie zdrowa i mniej Ci spali...:facepalm:


A po co mam grzac jak zarowno w domu jak i pracy mam podziemny parking?
Po prostu to co dla Ciebie jest niezbedne dla kogos innego jest bez znaczenia...
Ale to nie sa dylematy kogos kto ma 40-50kPLN i chce nowe auto, a nie perelke z Niemiec.
Wtedy liczy sie glownie cena a nie ilosc gadżetów na pokladzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.08.2017 o 10:13, Manx napisał:

KIlka- kilkanaście lat temu byli producenci, którzy oferowali kombi i hatchbacka w tej samej cenie

 

W końcu lat 80r ford wprowadził w Holandii escorta mk4 w wersji 3d, 5d, sedan (orion) i kombi w jednej cenie.

Po roku zorientowali się która wersja jest najczęściej kupowana i ta dostała nową wyższą cenę ;]

W prasie moto była zadyma i wrócili do równych cen. O ile pamiętam chodziło o trzysta guldenów.

Ale to były czasy kiedy firmy bały się dziennikarzy :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kalkstein napisał:

 

W końcu lat 80r ford wprowadził w Holandii escorta mk4 w wersji 3d, 5d, sedan (orion) i kombi w jednej cenie.

Po roku zorientowali się która wersja jest najczęściej kupowana i ta dostała nową wyższą cenę ;]

W prasie moto była zadyma i wrócili do równych cen. O ile pamiętam chodziło o trzysta guldenów.

Ale to były czasy kiedy firmy bały się dziennikarzy :hehe:

Także Volvo bylo w jednej cenie-bodajże serii 700.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

No wiec Ty potrzebujesz gadzetow, a nie auta ktore jezdzie bezproblemowo z punktu A do B...

Kierownice obszyjesz za 300PLN, a podgrzwane fotele mam u siebie i uzylem ze 2 razy po zakupie, zeby sprawdzic czy dzialaja ;]

 

tak czytam te opinie o grzanych fotelach i się zastanawiam. Do tej pory byłem pewny, że w następnym aucie chcę to mieć, bo nie znoszę tego uczucia wsiadania rano do zimnego auta na zimny fotel. Zanim silnik się trochę nagrzeje i z nawiewów poleci ciepło, to zdążę wymarznąć. Myślałem, że fotel zaczyna szybciej grzać, ale nigdy nie miałem, więc nie mam doświadczenia. W nowych autach, które  mnie interesują to jest dopłata około 1500 zł. Czyli że nie warto? :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maro_t napisał:

 

tak czytam te opinie o grzanych fotelach i się zastanawiam. Do tej pory byłem pewny, że w następnym aucie chcę to mieć, bo nie znoszę tego uczucia wsiadania rano do zimnego auta na zimny fotel. Zanim silnik się trochę nagrzeje i z nawiewów poleci ciepło, to zdążę wymarznąć. Myślałem, że fotel zaczyna szybciej grzać, ale nigdy nie miałem, więc nie mam doświadczenia. W nowych autach, które  mnie interesują to jest dopłata około 1500 zł. Czyli że nie warto? :hmm:

 

Jak parkujesz pod chmurą, odpalasz, skrobiesz w zimie szyby, to ok, zdąży się nagrzać, jak wsiadasz i jedziesz, to i tak tyłkiem na zimny fotel wsiadasz, a dopiero za jakiś czas zaczyna grzać. Miałem w kilku autach i bez żalu się z tym rozstaję. Webasto owszem tak-szybko leci ciepłe z nawiewów, szybkie rozmarzanie szyb, w dieslu dogrzany szybciej silnik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.