mrBEAN Posted December 10, 2018 Share Posted December 10, 2018 Gruba ryba wchodzi do gry „Pierwsza ładowarka na stacji ORLEN została zlokalizowana w Siewierzu, przy trasie Katowice-Warszawa. Tym samym Koncern rozpoczął etap montażu stacji ładowania w ramach projektu inwestycyjnego, który do końca 2019 roku przewiduje powstanie 50 punktów. Docelowo Koncern uruchomi 150 stacji ładowania zlokalizowanych w miastach i przy trasach tranzytowych. Kierowcy mogą już ładować samochody elektryczne na stacji w Siewierzu. W tym roku uruchomionych zostanie jeszcze kilka punktów ładowania, które na pierwszym etapie projektu dostępne będą bezpłatnie. Do końca pierwszego kwartału 2019 roku Koncern odda do użytku co najmniej 20 stacji szybkiego ładowania, o mocy 50 i 100 kW, zlokalizowanych na stacjach ORLEN w miastach i przy trasach tranzytowych. – Paliwa alternatywne są jednym z najważniejszych trendów nowej mobilności. Jako największa firma paliwowa w Europie Środkowo-Wschodniej musimy dobrze przygotować się na wyzwania z tym związane. Dziś, po okresie wymagających przygotowań i współpracy z wieloma podmiotami, widzimy efekty projektu inwestycyjnego, który pozwoli nam zająć bardzo silną pozycję w tym segmencie rynku. To ważny krok, szczególnie biorąc pod uwagę, że jesteśmy jednym z największych wytwórców energii elektrycznej w Polsce, a nasze produkty petrochemiczne rozwijamy również z myślą o elektromobilności – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN. Stacje ładowania PKN ORLEN będą obsługiwać wszystkie typy pojazdów elektrycznych oferowane na rynku europejskim i zostaną wyposażone w dwa złącza do ładowania pojazdu prądem stałym, z wtyczką CHAdeMO oraz CCS, a także w złącze Typ 2 do ładowania pojazdu prądem przemiennym. W 150 lokalizacjach na stacjach paliw znajdą się ładowarki o mocy 50, 100 i 150 kW, które będą przeznaczone zarówno do pojazdów elektrycznych (EV), jak i hybrydowych (PHEV), dając możliwość jednoczesnego ładowania do 3 pojazdów. Moc dla każdego ze stanowisk będzie dynamicznie przydzielana przez sterownik stacji w trakcie ładowania pojazdów, dzięki czemu możliwe będzie znaczne skrócenie jego czasu. Do końca pierwszego kwartału 2019 roku Koncern uruchomi stacje szybkiego ładowania na stacjach ORLEN: Siewierz, ul. Bytomska 67 Wrocław, ul. Szybowcowa 27 Wrocław, ul. Jedności Narodowej 156 Wrocław, ul. Księcia Witolda 55 Wrocław, ul. Ślężna 129 MOP Sędzinko A2 MOP Zalesie A2 Lgota, ul. Częstochowska 90 Kraków, ul. Mogilska 122 Sucha, ul. Radomska 18 Rybnik, ul. Gliwicka Częstochowa, ul. Warszawska 324/334 Częstochowa, ul. Św. Barbary 105 Katowice, ul. Piotrowicka 92 MOP Aleksandrowice A4 MOP Morawica A4 MOP Góra Św. Anny A4 MOP Wysoka A4 Dąbrowa Górnicza, ul. Katowicka 30 Bytom, ul. Chorzowska 90” Źródło : Orlen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jet-Set Posted December 15, 2018 Share Posted December 15, 2018 PKP S.A. uruchomiło stacje do ładowania samochodów elektrycznych przy czterech dworcach w woj. śląskim: przy dworcu głównym w Częstochowie, w Katowicach, Katowicach Ligocie i Gliwicach. W pierwszym etapie PKP S.A. planuje montaż 10 stacji do ładowania samochodów elektrycznych. Poza urządzeniami w województwie śląskim spółka zamierza w przyszłym roku zamontować ładowarki również przy dworcach: Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Wrocław Główny, Opole Główne, Gdynia Główna i Gdańsk Wrzeszcz. W przyszłości stacje będą mogły również stanowić bazę dla usługi e-carsharing’u, umożliwiając pasażerowi wypożyczenie lub pozostawienie samochodu elektrycznego. http://www.pkp.pl/pl/pkp-aktualnosci/2197-pkp-s-a-uruchamia-pierwsze-stacje-do-ladowania-samochodow-elektrycznych 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted December 16, 2018 Author Share Posted December 16, 2018 Zapowiada się, że najgrubszą rybą w Europie będzie Ionity. Najgrubsze portfele (Porsche, Daimler, BMW, Audi, VW, Ford, Mini) wzięły się konkretnie za temat i zaczyna powstawać sieć z prawdziwego zdarzenia. Polska nawet rykoszetem jakieś ochłapy dostanie Stacje z wtyczką w standardzie CCS (<80 kW) i CCS 2 (<350kW). Przyszłościowo, bo na razie to popularne auta przyjmują max. 50 kW, ale to szybko będzie się zmieniać. Sieć docelowo ma wyglądać tak: Aktualny postęp prac można śledzić tu: https://ionity.eu/en/where-and-how.html A wyglądają i wyglądać mają tak: U @Florydziak też chcą spróbować szczęścia, na wypadek gdyby nie wszyscy chcieli jeździć Teslą 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 Można też inicjatywę własną: Casual charging. "If you don't ask..." I've recently had success with a local church hall I use regularly with this Email: "I am a regular user of your church hall. I have an electric/petrol hybrid vehicle which won't make the return journey on electricity only. In the interests of reducing pollution, I would like to be able to charge my vehicle from your hall on Thursday evenings. Bearing in mind that the government is encouraging more use of electric vehicles, your church and hall users are more likely to own electric cars in the future, so the installation of an external electric vehicle charge point would be of benefit to more in the future. I would like to be able to plug in my car on Thursday evenings if you feel able to agree. This would cost the church less than £1 for each charge and I would be pleased to pay that, perhaps at an annual rate in advance. At present, this would be possible using my extension lead through an open top window in the hall. A simpler to use method would be the installation of one or more external mains sockets. This could easily be done by a competent electrician as there are internal mains sockets on that wall. This could be via an internal switch if you were wary of illegitimate use. If you agree, I would be willing to pay for such an installation. Another method would be to install a faster charging system using a government grant, but I believe that grant would only partially pay for that." Their reply: "We discussed your request at a management meeting last night and we were happy to allow you to charge your vehicle through the window in the short term and look into a more long term arrangement."Wysłane z tel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florydziak_Florydziak_Flor Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 A propos to u mnie Luteranie jakoś strasznie kochają elektryczne samochody - przy każdym kościele luterańskim w okolicy jest ładowarka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted January 29, 2019 Share Posted January 29, 2019 W Norwegii tankuje się z traktorów Wysłane z tel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted February 7, 2019 Author Share Posted February 7, 2019 Tak to powinno się robić: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florydziak_Florydziak_Flor Posted February 8, 2019 Share Posted February 8, 2019 Z ciekawości sprawdzałem wczoeaj ile kosztuje taki D.C. Fast Charger i czy dało by się takie coś w domu zainstalować. Okazuje się że najtańsze chodzą po kilkadziesiąt tysięcy $ i wymagają przyłącza energetycznego o większym napięciu które nie występuje w domach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaceq Posted February 8, 2019 Share Posted February 8, 2019 5 godzin temu, Florydziak napisał: Z ciekawości sprawdzałem wczoeaj ile kosztuje taki D.C. Fast Charger i czy dało by się takie coś w domu zainstalować. Okazuje się że najtańsze chodzą po kilkadziesiąt tysięcy $ i wymagają przyłącza energetycznego o większym napięciu które nie występuje w domach. Jak to napiecie takie wysokie? 380V ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florydziak_Florydziak_Flor Posted February 8, 2019 Share Posted February 8, 2019 11 minut temu, jaceq napisał: Jak to napiecie takie wysokie? 380V ? 690V podobno Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted February 9, 2019 Author Share Posted February 9, 2019 21 godzin temu, Florydziak napisał: 690V podobno 50 kW jeszcze bez szaleństw funkcjonują, te mocniejsze już na wyższych jak piszesz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted March 3, 2019 Author Share Posted March 3, 2019 Energa też coś dorzuci do tematu. „które powstaną do końca 2019 roku. W kolejnych latach spółka planuje kontynuować projekt, do roku 2022 roku stawiając przynajmniej 100 stacji" - poinformowano. „ https://motoryzacja.wnp.pl/energa-ma-w-planie-budowe-100-stacji-ladowania-samochodow-elektrycznych,340889_1_0_0.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted June 25, 2019 Author Share Posted June 25, 2019 (edited) Ionity zaczęło się rozpędzać. W ostatnich miesiącach/tygodniach szybko zaczęło przybywać nowych lokalizacji. Na początku roku było ok. 50 punktów, 27 maja otworzyli setną ładowarkę, a stan na dziś to 112 punktów. Prawdopodobnie terminy papierkologii dobiegają końca, realizowane są przyłącza i zaczynają dynamicznie pojawiać się nowe stacje. Bardzo dobrze Edited June 25, 2019 by mrBEAN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxit Posted June 25, 2019 Share Posted June 25, 2019 A ja dziś pojechałem na Lidla.... I proszę. tłok na stacji ładowania. Pan w Fiacie próbował się naładować na trzeciego... Nie dał rady. Dodatkowo zeznał, że przez pół godziny (w czasie których ja ładuję Ioniqa do 94%) on ładuje 15% mniejszego akumulatora.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted June 25, 2019 Author Share Posted June 25, 2019 (edited) 59 minut temu, Maxit napisał: A ja dziś pojechałem na Lidla.... I proszę. tłok na stacji ładowania. Pan w Fiacie próbował się naładować na trzeciego... Nie dał rady. Dodatkowo zeznał, że przez pół godziny (w czasie których ja ładuję Ioniqa do 94%) on ładuje 15% mniejszego akumulatora.... Na darmoszce zawsze jest ryzyko, że będzie młyn. Choć ja jeszcze nigdy nie czekałem. Ogólnie jak przybędzie plug -inowców, to w galeriach i innych słupkach darmoszkach będzie robiło się coraz ciaśniej. A Pan z Fiata to pewnie Norbert. Pomimo, że jest z auta zadowolony, to trochę nieprzemyślany zakup zrobił, bo 500e nie ma DC, i tylko po AC się ładuje 7 kW Edited June 25, 2019 by mrBEAN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxit Posted June 25, 2019 Share Posted June 25, 2019 Godzinę temu, mrBEAN napisał: Na darmoszce zawsze jest ryzyko, że będzie młyn. Choć ja jeszcze nigdy nie czekałem. Jeszcze nigdy tam nie czekałem... Ale już kiedyś spotkałem "niezwykle miłego pana" w Tesli, który gdyby mógł, to by mnie zjadł.... bo potrzebował "zatankować" a ja mu przeszkadzałem... Godzinę temu, mrBEAN napisał: Ogólnie jak przybędzie plug -inowców, to w galeriach i innych słupkach darmoszkach będzie robiło się coraz ciaśniej. Prawdziwy Polak, patriota, katolik chętnie przyjedzie po coś "za darmo"... Oczywiście drugiego takiego frajera jak ja nie spotkałem na tej stacji ładowania (znaczy takiego, co by poszedł na zakupy)... Godzinę temu, mrBEAN napisał: A Pan z Fiata to pewnie Norbert. Pomimo, że jest z auta zadowolony, to trochę nieprzemyślany zakup zrobił, bo 500e nie ma DC, i tylko po AC się ładuje 7 kW Nie przedstawiał się z imienia, ale czytając to zdanie jestem pewien, że to on... Liczy do 3-go miejsca po przecinku i wzdycha do Ioniqa BTW. Podobno najniższe spalanie w swoim fiacie osiągnął 14.4kWh/100km.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted July 2, 2019 Author Share Posted July 2, 2019 Potwierdza się, że Ionity w Polsce będzie chyba przy Shellach stawiane. Także pierwsze konkretniejsze ładowarki 150-350 kW może już w 2019 zawitają do pięknego kraju nad Wisłą. https://forsal.pl/motoforsal/aktualnosci/artykuly/1416523,shell-ladowarki-aut-elektrycznych-na-stacjach-jeszcze-w-tym-roku.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted August 25, 2019 Author Share Posted August 25, 2019 (edited) Sieć rośnie w oczach, obłożenie umiarkowane Edited August 25, 2019 by mrBEAN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted October 5, 2019 Author Share Posted October 5, 2019 Machina coraz prężniej działa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted November 3, 2019 Author Share Posted November 3, 2019 Idą jak burza. Niecały miesiąc dalej i nadal dynamicznie przybywa. Czekamy na pierwszą plamkę w PL jakąś Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted December 1, 2019 Author Share Posted December 1, 2019 Dynamika zmian przyjemna, wrzucam dla celów historycznych Polska coraz ładniej wygląda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelixSv Posted December 1, 2019 Share Posted December 1, 2019 31 minut temu, mrBEAN napisał: Dynamika zmian przyjemna, wrzucam dla celów historycznych Polska coraz ładniej wygląda Trzeba przyznać, że Polska dzielnie się broni przed zgniłym zachodem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelixSv Posted December 1, 2019 Share Posted December 1, 2019 36 minut temu, mrBEAN napisał: Dynamika zmian przyjemna, wrzucam dla celów historycznych Polska coraz ładniej wygląda Na koniec 2019 miało być 400. Od razu wiedziałem, że EV nie ma sensu. Tylko hybrydy, wodór i dizel! Fajnie, że archiwizujesz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelixSv Posted December 1, 2019 Share Posted December 1, 2019 Otworzyli u mnie na wsi nowego Lidla. Niestety bez ładowarki. Nie wiem, czy to nowa polityka firmy, czy zbudują później. Szkoda, bo do najbliższej szybkiej ładowarki mam ze 35 km (też Lidl). Gniazdek AC mam na wsi ze 40 sztuk z czego 15 darmowych. I tak nie źle jak na 10 tyś mieszkańców. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelixSv Posted December 1, 2019 Share Posted December 1, 2019 2 godziny temu, Cezh napisał: Otworzyli u mnie na wsi nowego Lidla. Niestety bez ładowarki. Nie wiem, czy to nowa polityka firmy, czy zbudują później. Szkoda, bo do najbliższej szybkiej ładowarki mam ze 35 km (też Lidl). Gniazdek AC mam na wsi ze 40 sztuk z czego 15 darmowych. I tak nie źle jak na 10 tyś mieszkańców. Zaraz będą następne 4. Pod supermarketem. Mam nadzieję, że gratis. Fota z dziś. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted December 19, 2019 Author Share Posted December 19, 2019 Chyba chcą 200 do końca roku mieć, żeby ładnie wyglądało w informacji prasowej jakiejś 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted December 20, 2019 Author Share Posted December 20, 2019 (edited) A jednak In one year #IONITY has quadrupled the number of stations in its network: IONITY passes 200 stations with #200 opening in Lully, Switzerland Free charging in Lully over the Christmas break (from today until Dec 27th). Happy Holidays! #emobility #Elektromobilitaet W kolejnych 200 jest kilka w Polsce zaplanowanych, także pewnie się temat przeciągnie Edited December 20, 2019 by mrBEAN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxit Posted December 21, 2019 Share Posted December 21, 2019 Właśnie planowaliśmy kolejną podróż i...... okazuje się, że w całym Białymstoku nie ma żadnej szybkiej ładowarki Po trasie Wawa-Bstok jest GW w Wyszkowie (trzeba zjechać z S8 parę km) i pod Ostrowią Mazowiecką też GW... Pojadę BMW... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZUBERTO Posted December 21, 2019 Share Posted December 21, 2019 37 minut temu, Maxit napisał: Właśnie planowaliśmy kolejną podróż i...... okazuje się, że w całym Białymstoku nie ma żadnej szybkiej ładowarki Po trasie Wawa-Bstok jest GW w Wyszkowie (trzeba zjechać z S8 parę km) i pod Ostrowią Mazowiecką też GW... Pojadę BMW... Nie wiem jaka zasługuje na miano szybkiej, ale w artykułach czytałem, że pod Decathlonem jest szybka. UM też ostatnio ponoć jakaś szybka wybudował, ale po odbebnieniu sukcesu chyba nie odpalili jej jeszcze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted December 21, 2019 Author Share Posted December 21, 2019 38 minut temu, Maxit napisał: Właśnie planowaliśmy kolejną podróż i...... okazuje się, że w całym Białymstoku nie ma żadnej szybkiej ładowarki Po trasie Wawa-Bstok jest GW w Wyszkowie (trzeba zjechać z S8 parę km) i pod Ostrowią Mazowiecką też GW... Pojadę BMW... Tak z 2-3 lata jeszcze realnie i powinno być swobodnie dość Albo i nie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted December 21, 2019 Author Share Posted December 21, 2019 (edited) 4 minuty temu, ZUBERTO napisał: Nie wiem jaka zasługuje na miano szybkiej, ale w artykułach czytałem, że pod Decathlonem jest szybka. UM też ostatnio ponoć jakaś szybka wybudował, ale po odbebnieniu sukcesu chyba nie odpalili jej jeszcze. Pod Decem jest Type 2, czyli "wolna". Urząd też Type 2. Szybkie to DC. Choć tu rozpiętość potrafi też być spora. W zasadzie pod Auchan jednym i drugim ładowarki już stoją, ale to dziwne Państwo wymyśliło sobie odbiory UDT ładowarek i wszystko się przeciąąąągaaaaaa. Edited December 21, 2019 by mrBEAN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted January 1, 2020 Author Share Posted January 1, 2020 Na naszym podwórku przybyło w 2019 przybyło sporo. Aktualnie przepisy/odbiory UDT blokują sporo punktów, które gotowe nie są udostępnione. Nadal oprócz GW nie ma innego kompleksowego operatora. Orlen coś działa ale na razie się zachowują jakby wstydzili się, ze co robią. Sieć DC w Polsce na koniec 2019, a w zasadzie na początku 2020. Rok 2019 kończą wynikiem 202. Nierealne wydaje się kolejne 200 w rok, obserwujemy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-mimx- Posted January 16, 2020 Share Posted January 16, 2020 https://elektrowoz.pl/ladowarki/cennik-ionity-ogloszony-35-zl-kwh-drozej-niz-jazda-na-benzynie-polscy-operatorzy-zaczna-rownac-w-gore/ Ionity, operator europejskiej sieci ultraszybkich stacji ładowania, ogłosił cennik za pobieraną energię. W Polsce będzie to 3,5 złotego za 1 kWh Ostro Ja wiem, że nie do końca da się to porównać, ale to jakieś 7 razy drożej niż w domu w taryfie G12w (PGE), o ile dobrze liczę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwik Posted January 16, 2020 Share Posted January 16, 2020 Na razie to tylko się ośmieszają cennikiem, gdy nie mają żadnej działającej ładowarki w PL. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted January 16, 2020 Share Posted January 16, 2020 Czyli jednak plug-in Jak dobre liczę to 100km tesla3 na trasie to 80zl Wysłane z tel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted January 16, 2020 Author Share Posted January 16, 2020 To są ceny dla jednorazowych strzałów z ulicy. Poszczególne marki będą miały swoje plany taryfowe/karty i dla czynnych użytkowników cena będzie niższa, tylko pewnie będzie jakaś stała kwota abonamentowa też. Tak czy inaczej widać, że jednak chcą jeszcze trochę diesli posprzedawać Ogólnie wesoło Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 To są ceny dla jednorazowych strzałów z ulicy. Poszczególne marki będą miały swoje plany taryfowe/karty i dla czynnych użytkowników cena będzie niższa, tylko pewnie będzie jakaś stała kwota abonamentowa też. Tak czy inaczej widać, że jednak chcą jeszcze trochę diesli posprzedawać Ogólnie wesoło Info o zamknięciu Vozilia + powyższe info o cenach ładowania + ceny nowych modeli tylko uświadamiają mnie że ta chwila upowszechnienia się eV o której wszyscy fani elektryków mówią potrwa minimum 20 latWysłane z tel. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwik Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 2 minuty temu, ppmarian napisał: Info o zamknięciu Vozilia + powyższe info o cenach ładowania + ceny nowych modeli tylko uświadamiają mnie że ta chwila upowszechnienia się eV o której wszyscy fani elektryków mówią potrwa minimum 20 lat Jak wcześniej mówiliśmy opłacalność ev ogranicza się dziś (i pewnie jeszcze długo) do osób, które mają własny garaż z możliwością ładowania swoim prądem w taniej taryfie (najlepiej z rozliczeniem z własną instalacją fotowoltaiczną na dachu). Jak widać żadne dopłaty jeszcze długo nie zmienią tej sytuacji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 Jak wcześniej mówiliśmy opłacalność ev ogranicza się dziś (i pewnie jeszcze długo) do osób, które mają własny garaż z możliwością ładowania swoim prądem w taniej taryfie (najlepiej z rozliczeniem z własną instalacją fotowoltaiczną na dachu). Jak widać żadne dopłaty jeszcze długo nie zmienią tej sytuacji. Mam w firmie dwa auta dostawcze jedno full Electric Kangoo drugie Forda connect diesel oba w leasingu z pełnym odliczeniem Podsumowując trzyletni okres eksploatacji nie biorąc absolutnie kosztów ładowania Kangoo koszt użytkowania Diesla jest mniejszeWysłane z tel. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted January 17, 2020 Author Share Posted January 17, 2020 36 minut temu, ppmarian napisał: Info o zamknięciu Vozilia + powyższe info o cenach ładowania + ceny nowych modeli tylko uświadamiają mnie że ta chwila upowszechnienia się eV o której wszyscy fani elektryków mówią potrwa minimum 20 lat Wysłane z tel. To chyba i tak nieźle by było, jak na tak potężną gałąź przemysłu. Gdyby to miało globalnie trwać 5 lat, to by skończyło się kryzysem ekonomicznym jakiego jeszcze nie było. Tak czy inaczej faktem jest, że ostatnie lata temat ruszył konkretnie i będzie sobie sukcesywnie rósł dekadami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted January 17, 2020 Author Share Posted January 17, 2020 27 minut temu, ppmarian napisał: Mam w firmie dwa auta dostawcze jedno full Electric Kangoo drugie Forda connect diesel oba w leasingu z pełnym odliczeniem Podsumowując trzyletni okres eksploatacji nie biorąc absolutnie kosztów ładowania Kangoo koszt użytkowania Diesla jest mniejsze Wysłane z tel. Przypominam, że zapłaciliście idiotyczną cenę za to Kangoo dając się skroić świadomie Także to porównanie jest tendencyjne ale pokazuje jakie były/są na ten moment realia. Czyli pierwsze podrygi rynku EV. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted January 17, 2020 Author Share Posted January 17, 2020 53 minuty temu, ppmarian napisał: Info o zamknięciu Vozilia ale to nie problem napędu tylko ogólnie carsharingow, to nie miało prawa ekonomicznie się spiąć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelixSv Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 17 godzin temu, mrBEAN napisał: To są ceny dla jednorazowych strzałów z ulicy. Poszczególne marki będą miały swoje plany taryfowe/karty i dla czynnych użytkowników cena będzie niższa, tylko pewnie będzie jakaś stała kwota abonamentowa też. Tak czy inaczej widać, że jednak chcą jeszcze trochę diesli posprzedawać Ogólnie wesoło Napisałem do dealera, co mi sprzedał i3 w sprawie abonamentu. BMW się chwali, ze w Europie ma ChargeNow, ale w Szwecji tego nie widzę. Bez abonamentu Ionity trzeba będzie omijać szerokim łukiem, a to by była szkoda, bo właśnie otworzyli mi stację w Helsingborgu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted January 17, 2020 Author Share Posted January 17, 2020 5 minut temu, Cezh napisał: Napisałem do dealera, co mi sprzedał i3 w sprawie abonamentu. BMW się chwali, ze w Europie ma ChargeNow, ale w Szwecji tego nie widzę. Bez abonamentu Ionity trzeba będzie omijać szerokim łukiem, a to by była szkoda, bo właśnie otworzyli mi stację w Helsingborgu. Pewnie jak ze wszystkim zanim to się wszystko wyklaruje to będą długie miesiące. Wszyscy producenci tak naprawdę przeciągają i planują wejście na rynek od 2021, gdy drastycznie zaostrzą się normy emisji. Także 2020 to będzie taki przejściowy rok formujący, w 2021 zacznie się coś konkretniej dziać. Co nie znaczy, że będzie super wybór itd. Najbardziej ciekawi co będzie się działo z Teslą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelixSv Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 2 minuty temu, mrBEAN napisał: Najbardziej ciekawi co będzie się działo z Teslą. Ja mam cichą nadzieję, że po uruchomieniu fabryki w Niemczech obniży trochę ceny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 ale to nie problem napędu tylko ogólnie carsharingow, to nie miało prawa ekonomicznie się spiąć. Kopciuchowy carschering ma się dobrze Wysłane z tel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted January 17, 2020 Author Share Posted January 17, 2020 23 minuty temu, ppmarian napisał: Kopciuchowy carschering ma się dobrze Wysłane z tel. Bo auta kupili tanio i rezydual trzymają. Zrobią się ceny normalne na EV lub jak wejdą dopłaty to będzie wysyp EVsharingow. Aktualnie technicznie bardzo dobry ruch, by leasingodawcę zostawić z tymi leafami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwik Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 37 minut temu, mrBEAN napisał: Najbardziej ciekawi co będzie się działo z Teslą. Tesla nie do końca odzwierciedla cały rynek, bo to jest taki trochę gadżet dla ludków, których stać na audi / czy merca za pół bańki, ale chcą się wyróżnić na siłę swoją eko-postawą (na pokaz głównie) a tak naprawdę to kręci ich tylko "ludicrous mode"... Prawdziwy rynek pokaże sprzedaż leafów, id3 i tego miejskiego tałatajstwa od VAG i PSA. A tutaj ludziki byli trochę zachęceni jeżdżeniem "za pół darmo" co niby miało usprawiedliwiać 2x wyższą cenę auta. A to się nagle zderzy z rzeczywistością kosztu 1km w samym "paliwie" elektrycznym większego niż na benzynie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrBEAN Posted January 17, 2020 Author Share Posted January 17, 2020 27 minut temu, iwik napisał: Tesla nie do końca odzwierciedla cały rynek, bo to jest taki trochę gadżet dla ludków, których stać na audi / czy merca za pół bańki, ale chcą się wyróżnić na siłę swoją eko-postawą (na pokaz głównie) a tak naprawdę to kręci ich tylko "ludicrous mode"... Prawdziwy rynek pokaże sprzedaż leafów, id3 i tego miejskiego tałatajstwa od VAG i PSA. A tutaj ludziki byli trochę zachęceni jeżdżeniem "za pół darmo" co niby miało usprawiedliwiać 2x wyższą cenę auta. A to się nagle zderzy z rzeczywistością kosztu 1km w samym "paliwie" elektrycznym większego niż na benzynie. Rynek jest nudny, a Tesla całościowo jest ciekawa. Opcje są dwie, ewentualnie trzy. 1. Będzie nadal stopniowy rozwój i zwiększanie dominacji bacrynku EV. Pytanie jak długo. 2. Koncerny się szybko ogarną i zdominują rynek, a Tesla pójdzie w otchłań. Pytanie ile potrzeba czasu. 3. ktoś Teslę w końcu przejmie z powodów różnych. Pytanie jakich?! To jest ciekawe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelixSv Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 13 minut temu, iwik napisał: Tesla nie do końca odzwierciedla cały rynek... Ktoś pisał, że jest inaczej? 14 minut temu, iwik napisał: bo to jest taki trochę gadżet dla ludków, których stać na audi / czy merca za pół bańki, ale chcą się wyróżnić na siłę swoją eko-postawą (na pokaz głównie) a tak naprawdę to kręci ich tylko "ludicrous mode"... Nie zgadzam się kompletnie. Ale to tylko opinia na podstawie kilkunastu właścicieli Tesli, których miałem przyjemność poznać. Widocznie masz innych znajomych. 13 minut temu, iwik napisał: Prawdziwy rynek pokaże sprzedaż leafów, id3 i tego miejskiego tałatajstwa od VAG i PSA. Prawdziwy rynek w Europie to (dane z pierwszej połowy 2019): 1. 3 2. Zoe 3. Leaf 4. i3 5. e-Golf No chyba, że piszesz o prawdziwym rynku w Polsce, ale owe zagadnienie może Ci wytłumaczyć @ppmarian 25 minut temu, iwik napisał: A tutaj ludziki byli trochę zachęceni jeżdżeniem "za pół darmo" co niby miało usprawiedliwiać 2x wyższą cenę auta. A to się nagle zderzy z rzeczywistością kosztu 1km w samym "paliwie" elektrycznym większego niż na benzynie. Ja mam tałatajstwo od BMW, zdecydowałem się, bo jazda elektrykiem jest nieporównywalnie przyjemniejsza niż spalinowcem a 100 km kosztuje mnie przeważnie 0 złotych, czasem 8 złotych jak ładuje w domu. I więcej w trasie, ale nie zdarzyło się jeszcze, aby cała podróż wyszła drożej niż na benzynie/oleju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.