Skocz do zawartości

Pierwsze 2000 mil Volvo XC60 T8


Rekomendowane odpowiedzi

45F43487-E062-4CD4-9B2B-72A0A467E133.jpeg.668a9ea55523a6c907d8fa4e9fb4ab2b.jpeg

 

2000 mil przejechane. Średnia prędkość 43 km/h czyli tak trochę jazdy miejskiej i jazdy na trasie. Średnie spalanie 4.4 litra na setkę. W samochodzie ważącym 2700 kg (tak, XC60 T8 z wszelkimi pakietami jest raczej ciężkie) o aerodynamice cegły. Ilość problemów - zero. 

Edytowane przez Florydziak
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Florydziak napisał:

45F43487-E062-4CD4-9B2B-72A0A467E133.jpeg.668a9ea55523a6c907d8fa4e9fb4ab2b.jpeg

 

2000 mil przejechane. Średnia prędkość 43 km/h czyli tak trochę jazdy miejskiej i jazdy na trasie. Średnie spalanie 4.4 litra na setkę. W samochodzie ważącym 2700 kg (tak, XC60 T8 z wszelkimi pakietami jest raczej ciężkie) o aerodynamice cegły. Ilość problemów - zero. 

 

Ciekawe, że ten sam samochód w EU waży 800kg mniej. Pewnie u Was razem z przeciętnym amerykańskim kierowcą zważyli.

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Ryb napisał:

 

Ciekawe, że ten sam samochód w EU waży 800kg mniej. Pewnie u Was razem z przeciętnym amerykańskim kierowcą zważyli.

:lol:

 

Ciekawe bo np. autocentrum: https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volvo/xc60/ii/silnik-hybrydowy-t8-twin-engine-407km-2017-2018/ mówi że minimalna masa to 2349 kg. W USA podają masę z wszelkimi płynami i opcjami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Florydziak napisał:

 

Ciekawe bo np. autocentrum: https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volvo/xc60/ii/silnik-hybrydowy-t8-twin-engine-407km-2017-2018/ mówi że minimalna masa to 2349 kg. W USA podają masę z wszelkimi płynami i opcjami. 

 

Walnęli się, bo ten sam samochód AD 2018 waży już 1941kg.

800kg to za duża różnica żeby to nie był błąd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Ryb napisał:

 

Walnęli się, bo ten sam samochód AD 2018 waży już 1941kg.

800kg to za duża różnica żeby to nie był błąd.

 

Podejrzewam że sprawdzasz wersję T5 a nie T8. T8 jest znacznie cięższa bo ma prawie 11 kWh baterię + supercharger.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Ryb napisał:

 

Ciekawe, że ten sam samochód w EU waży 800kg mniej. Pewnie u Was razem z przeciętnym amerykańskim kierowcą zważyli.

:lol:

W EU wszystko waży mniej. Dopóki ktoś nie zważy. Moja Kia ważyła 1850 kg a w DR był 1700 z kawałkiem.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Florydziak napisał:

45F43487-E062-4CD4-9B2B-72A0A467E133.jpeg.668a9ea55523a6c907d8fa4e9fb4ab2b.jpeg

 

2000 mil przejechane. Średnia prędkość 43 km/h czyli tak trochę jazdy miejskiej i jazdy na trasie. Średnie spalanie 4.4 litra na setkę. W samochodzie ważącym 2700 kg (tak, XC60 T8 z wszelkimi pakietami jest raczej ciężkie) o aerodynamice cegły. Ilość problemów - zero. 

Ile z tego na samym pradzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Florydziak napisał:

 

Ciekawe bo np. autocentrum: https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volvo/xc60/ii/silnik-hybrydowy-t8-twin-engine-407km-2017-2018/ mówi że minimalna masa to 2349 kg. W USA podają masę z wszelkimi płynami i opcjami. 

Może to tak jak w kamperach. Volvo ma oddzielny zbiornik na wodę czystą, szarą oraz fekalia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marcindzieg napisał:

W EU wszystko waży mniej. Dopóki ktoś nie zważy. Moja Kia ważyła 1850 kg a w DR był 1700 z kawałkiem.

w BMW dopiero są różnice. Kumpla 1-er ważyła na pusto prawie 300kg wiecej niż w DR ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, koNik napisał:

w BMW dopiero są różnice. Kumpla 1-er ważyła na pusto prawie 300kg wiecej niż w DR ;] 

Ja odwoziłem teściowej jabłka do skupu i zważyłem z ciekawości auto  ;]

Waga raczej nie oszukuje w tą stronę.

Odnoszę wrażenie że w EU ludzie po prostu lubią być oszukiwani. Spalanie - w jakiś cudownych, laboratoryjnych warunkach, waga - chyba z pustym bakiem i wyrzuceniem wszystkiego ze środka. A potem można się pochwalić że się kupiło lekki i palący śmieszne ilości paliwa samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Florydziak napisał:

Podejrzewam że sprawdzasz wersję T5 a nie T8. T8 jest znacznie cięższa bo ma prawie 11 kWh baterię + supercharger.

 

T8. A pomyliło im się na stronie z XC90 T8, który rzeczywiście tyle waży. Ale XC60 jest dużo lżejszy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie fakt dłuższej eksploatacji uturbionego silnika w wersji hybrydowej.

Gaszenie i zapalanie silnika (częstsze niż start-stop przy staniu na światlach) i w różnych momentach jazdy nie wpłynie na turbinkę?

 

Mając u siebie silnik n/a jakoś mocno nie przejmuje się tym, natomiast mając takie same auto z T, bym się zastanawiał czy takie połączenie jest sensowne ;) Wymyślili jakiś lepszy system chłodzenia turbiny i wyhamowywania rozpedzonego wrinika bez smarowania? :)

 

Chyba, że zakłada producent - auto na 3 lata i "do ży...a" ;)

 

btw

komputer nie generuje Ci raportu zużycia samej energii elektrycznej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, kanu napisał:

Zastanawia mnie fakt dłuższej eksploatacji uturbionego silnika w wersji hybrydowej.

Gaszenie i zapalanie silnika (częstsze niż start-stop przy staniu na światlach) i w różnych momentach jazdy nie wpłynie na turbinkę?

 

Mając u siebie silnik n/a jakoś mocno nie przejmuje się tym, natomiast mając takie same auto z T, bym się zastanawiał czy takie połączenie jest sensowne ;) Wymyślili jakiś lepszy system chłodzenia turbiny i wyhamowywania rozpedzonego wrinika bez smarowania? :)

 

Chyba, że zakłada producent - auto na 3 lata i "do ży...a" ;)

 

btw

komputer nie generuje Ci raportu zużycia samej energii elektrycznej?

 

Ilość różnych wentylatorów itp. w tym samochodzie jest spora i lubią sobie one warczeć na postoju wiec trudno powiedzieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kanu napisał:

Zastanawia mnie fakt dłuższej eksploatacji uturbionego silnika w wersji hybrydowej.

Gaszenie i zapalanie silnika (częstsze niż start-stop przy staniu na światlach) i w różnych momentach jazdy nie wpłynie na turbinkę?

Komputer sterujący na bieżąco modeluje warunki panujące w turbinie - nie wyłączy silnika jak jest za gorąco.

1 godzinę temu, kanu napisał:

Mając u siebie silnik n/a jakoś mocno nie przejmuje się tym, natomiast mając takie same auto z T, bym się zastanawiał czy takie połączenie jest sensowne ;) Wymyślili jakiś lepszy system chłodzenia turbiny i wyhamowywania rozpedzonego wrinika bez smarowania? :)

Wirnik bez napędu ze strony turbiny zatrzymuje się bardzo szybko - sprężarka daje spory opór

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kanu napisał:

Zastanawia mnie fakt dłuższej eksploatacji uturbionego silnika w wersji hybrydowej.

Gaszenie i zapalanie silnika (częstsze niż start-stop przy staniu na światlach) i w różnych momentach jazdy nie wpłynie na turbinkę?

 

Bez przesady, przeciez to turbo przy takiej jezdzie raczej sie przegrzewa i jest na biezaco smarowane...

Poza tym po co sobie zawracac tym glowe, skoro ewentualne naprawa turbo to jakis ulamek kosztow zakupu auta?\

Czym sie rozni np naprawa turbo od wymiany sprzegla czy alternatora? ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Średnia prędkość 43 km/h czyli tak trochę jazdy miejskiej i jazdy na trasie. Średnie spalanie 4.4 litra na setkę. W samochodzie ważącym 2700 kg (tak, XC60 T8 z wszelkimi pakietami jest raczej ciężkie) o aerodynamice cegły. Ilość problemów - zero. 


Może jeździsz na zaciągniętym ręcznym, albo auto zepsute. Tyle przecież pali twój Chevrolet przy średniej dziesięciokrotnie wyższej. Oddałbym Volvo na serwis będąc na twoim miejscu.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, mrBEAN napisał:

Dziwna sprawa jeśli ten wóz nie raportuje ile kWh wciąga.

Nigdzie na kompie czy na navi nie ma tych info?

 

Moge sobie to dla poszczególnych przejazdów sprawdzić ale nie ma jakiegoś większego licznika. 

 

DFDEFEC5-6435-4F04-BD2E-775148F0CA1B.jpeg.4fca63191aee7887e204e275637a2a27.jpeg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, zinger napisał:

Florydziak na 100 podaje dmc. Masa wlasna to 2349kg. Ciagle ciezkie bydle.

Blisko 400KM, 2.5T (bo tyle pewnie na codzien wychodzi) i srednio 4.4l...robi wrazenie  :oki:

 

Problem polega na tym, że tyle waży XC90. I ten wynik pojawia się we wszystkich materiałach.

Za to w XC60 mamy raz taką samą masę jak przy XC90 a raz wartosc 1941kg.

 

Więc albo XC60 w jednej wersji T8 waży tyle co XC90 T8 a w innej wersji T8 (rożniącej się tylko rocznikiem) waży nagle 400kg mniej albo komuś się po prostu pomyliły samochody. Bo ja się z wahaniami masy własnej tego samego samochodu rzędu 400kg jeszcze nie spotkałem.

Skoro w 2019-tym nie ma już auta ważącego 2349kg a jest tylko ważące 1941kg to ja się pytam jaki 400-kilogramowy element w bieżącym roku z niego zniknął. Bo Volvo nie twierdzi jakoby cokolwiek w aucie odchudziło, co by mogło dać aż taką różnicę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Ryb napisał:

 

Problem polega na tym, że tyle waży XC90. I ten wynik pojawia się we wszystkich materiałach.

Za to w XC60 mamy raz taką samą masę jak przy XC90 a raz wartosc 1941kg.

 

Więc albo XC60 w jednej wersji T8 waży tyle co XC90 T8 a w innej wersji T8 (rożniącej się tylko rocznikiem) waży nagle 400kg mniej albo komuś się po prostu pomyliły samochody. Bo ja się z wahaniami masy własnej tego samego samochodu rzędu 400kg jeszcze nie spotkałem.

Skoro w 2019-tym nie ma już auta ważącego 2349kg a jest tylko ważące 1941kg to ja się pytam jaki 400-kilogramowy element w bieżącym roku z niego zniknął. Bo Volvo nie twierdzi jakoby cokolwiek w aucie odchudziło, co by mogło dać aż taką różnicę.

 

 

Nie wiem, ale w kilku serwisach gdzie sprawdzalem, wszedzie jest 2349 dla tej wersji. Zgadzam sie, ze jak na sredniej wielkosci SUVa to gruba cyfra, ale tak podaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, zinger napisał:

Nie wiem, ale w kilku serwisach gdzie sprawdzalem, wszedzie jest 2349 dla tej wersji. Zgadzam sie, ze jak na sredniej wielkosci SUVa to gruba cyfra, ale tak podaja.

 

Tylko czemu ten sam model w 2019-tym już waży 400kg mniej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, kanu napisał:

Zastanawia mnie fakt dłuższej eksploatacji uturbionego silnika w wersji hybrydowej.

Gaszenie i zapalanie silnika (częstsze niż start-stop przy staniu na światlach) i w różnych momentach jazdy nie wpłynie na turbinkę?

 

Mając u siebie silnik n/a jakoś mocno nie przejmuje się tym, natomiast mając takie same auto z T, bym się zastanawiał czy takie połączenie jest sensowne ;) Wymyślili jakiś lepszy system chłodzenia turbiny i wyhamowywania rozpedzonego wrinika bez smarowania? :)

 

Chyba, że zakłada producent - auto na 3 lata i "do ży...a" ;)

 

btw

komputer nie generuje Ci raportu zużycia samej energii elektrycznej?

 

Skoro Ford ma elektryczna pompe do chlodzenia turbo to samo pewnie bedzie w Volvo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Ryb napisał:

 

Tylko czemu ten sam model w 2019-tym już waży 400kg mniej?

 

Ja już jestem ostro zgubiony z tą wagą. Sprawdziłem rejestaracje i tam jest:

0CB4F9DC-37C8-4CFB-884E-132257ABFCDF.jpeg.cebf1417a72bcd7422e33279c6932bfb.jpeg

 

Czyli 2123 kg. Dlaczego aplikacja Volvo pokazuje 2700 kg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.02.2019 o 18:23, zinger napisał:

Florydziak na 100 podaje dmc. Masa wlasna to 2349kg. Ciagle ciezkie bydle.

Blisko 400KM, 2.5T (bo tyle pewnie na codzien wychodzi) i srednio 4.4l...robi wrazenie  :oki:

u mnie w dowodzie 

masa wlasna 2126

DMC 2660

aha, rok produkcji 2019

Edytowane przez akisel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.02.2019 o 17:13, Florydziak napisał:

45F43487-E062-4CD4-9B2B-72A0A467E133.jpeg.668a9ea55523a6c907d8fa4e9fb4ab2b.jpeg

 

2000 mil przejechane. Średnia prędkość 43 km/h czyli tak trochę jazdy miejskiej i jazdy na trasie. Średnie spalanie 4.4 litra na ...

 

O! Nie zaglądałam tu wieki. Masz auto, na które właśnie poluję.

Niestety aktualnie jest na za drogie i nie mieści się w limicie pracowniczego leasingu o głupie 2000 USD. Mogę mieć V60 T8 (ta sama moc) ale wolę XC60. 

 

Mam teraz dwa plug-iny (w sumie od 4 lat) i już nie mam zamiaru mieć tradycyjnych spalinowców.

 

Zdawaj rejacje z wrażeń, albo daj jakiegoś linka, jak już coś wyprodukowałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.03.2019 o 16:46, Cezh napisał:

 

O! Nie zaglądałam tu wieki. Masz auto, na które właśnie poluję.

Niestety aktualnie jest na za drogie i nie mieści się w limicie pracowniczego leasingu o głupie 2000 USD. Mogę mieć V60 T8 (ta sama moc) ale wolę XC60. 

 

Mam teraz dwa plug-iny (w sumie od 4 lat) i już nie mam zamiaru mieć tradycyjnych spalinowców.

 

Zdawaj rejacje z wrażeń, albo daj jakiegoś linka, jak już coś wyprodukowałeś.

Nigdy nie miałem hybrydy, ale dość często mi się trafiały z wypożyczalni i za każdym razem odkrywałem że jazda tak by zminimalizować zużycie paliwa jest równie fascynująca jak jazda „szybko” i że ich opieszałość mi zwykle nie przeszkadza. Jednak nadal uważam że dobre przyspieszenie to bardzo ważny element bezpieczeństwa samochodu więc pod uwagę brałem praktycznie wyłącznie Teslę. A tu nagle się Volvo pojawiło. Przejechaliśmy się nim i okazało się że przyspieszenie ma przyzwoite a jednocześnie można się bawić w oszczędzanie. I jak tu czegoś takiego nie kupić? ;)

 

Co najbardziej mi pasuje w XC-60 T8? Przede wszystkim ta elektryczność. W tygodniu starcza bez problemu zasięgu na nasze typowe toczenie się wokół komina - żona do pracy a potem wieczorem na jakieś zakupy i jedzenie. W weekend zwykle się kręcimy trochę dalej więc np. pomiędzy porannym wyjazdem na siłownię a późniejszym gdzieś na zakupy i wieczornym na obiad są na tyle długie przerwy żeby akumulator się naładował. Dzięki temu 50-60 mil w weekend jest tylko na prądzie. 

 

Druga wielka zaleta to promień skrętu. Samochód zawraca w miejscu. Nie spodziewałem się że będzie taki zwrotny. 

 

Trzecia to zajebisty system autonomicznej jazdy. Nie wiem jak jest teraz w Tesli ale to co Volvo potrafi jest nie gorsze niż to co Tesla umiała rok temu jak ją testowałem. Na autostradzie można i 3 godziny jechać cały czas na tym systemie. Genialnie się tez sprawdza w korkach - człowiek to włącza i zajmuje się czytaniem internetów a samochód sam sobie podjeżdża, staje, rusza itp. Bardzo wygodne. 

 

Czwarta to siedzenia. Jak ja się kiedyś w przyszłości przesiądę do samochodu bez masażu w siedzeniach? Masaż jest genialny i trudno mi uwierzyć że samochód może robić go tak dobrze. Jakby mnie koścista Chinka ugniatała po plecach. 

 

To chyba te najważniejsze. Poza tym to co mi się podoba to solidność - wszystko wydaje się masywne i solidne. Plastiki, siedzenia itp. Jakby był zrobiony w czasach gdy nie liczono każdego grosza i nie szukano wszędzie oszczędności. Jest pełno drobiazgów które człowiek odkrywa ze zdumieniem - np. to że można regulować prędkość zamykania się okien. Albo że można sobie nastawić żeby samochód się schłodził zanim pojedziemy do pracy. Albo to że zagłówki tylnich siedzeń się składają elektrycznie za pomocą guzik na ekranie. Albo to że z bagażnika można złożyć elektrycznie tylne siedzenia żeby coś większego wrzucić. Albo to że leci RMF-FM z internetu bez żadnych ceregieli i komplikacji - samochód ma własną kartę SIM i własny internet. Generalnie ciągle odkrywam coś nowego co ten samochód potrafi - np. automatyczne parkowanie - okazuje się że jest w tym świetny i zarówno robi takie przy chodniku jak i prostopadle, tyłem. 

 

Wady: silnik spalinowy ma dość niemiły dźwięk. Na szczęście używa się go bardzo rzadko. Ale jak już się prąd skończy i trzeba użyć benzyny to nie jest to przyjemne. Druga wada to skrzynia biegów - żonie się ciagle mylą biegi - żeby po uruchomieniu włączyć wsteczny trzeba dwa razy do przodu (P->N->R) a żeby potem ruszyć do przodu trzeba trzy razy ją w tył (R->N->D->B). Jak się zrobi cztery razy to samochód myśli ze chcemy holować przyczepę i włącza B1 i uruchamia spalinowy. 

Edytowane przez Florydziak
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.02.2019 o 13:15, ppmarian napisał:

Z ciekawości sprawdziłem różnicę w masie dla outlander
2.0 4x4 vs 2.0 plug-in
Wychodzi 290kg

 

 

Dla MY2017 wychodzi różnica 365kg. Trochę mu się utyło...

Jeszcze ciekawiej wygląda porównanie z dieslem. Różnica to 250kg, ale...

...ładowność diesla to 650kg, ładowność benzyny to 575kg a PHEV może zabrać 510kg.

 

DMC diesla jest niższa zatem tylko o 110kg.

 

Dnia 27.02.2019 o 13:15, ppmarian napisał:

Na plus- bateria, dwa silniki elekryczne, dwa inwentery
Na minus- wal napędowy i skrzynia biegow

 

Przecież tam siedzi zwykła CVT.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ppmarian napisał:

Phev nie ma kompletnie skrzyni biegów

Może zapiac na stałe przednia os z silnikiem spalinowym w zakresie prędkości 65km/h -180km/h czyli od 1100 do 4500obr/min

Wysłane z tel.
 

 

A jak ruszasz z miejsca z pustą baterią?

:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ppmarian napisał:

Silnik spalinowy napedza agregat a agregat silniki el.
 

 

Ok, znalazłem. Teoretycznie można też ruszyć na samym spalinowym ale rzeczywiście to jest bardziej sprzęgło niż skrzynia biegów.

 

Cytuj

The GKN Multi-Mode eTransmission used as front transaxle offers optimum performance in three different driving modes with two different power sources:


Pure EV mode, with the vehicle’s front axle and rear axle driven only by the electric motors, the front motor being attached to the GKN Multi-Mode eTransmission. Energy is sourced from the battery.
Series Hybrid mode, with the combustion engine driving a generator to charge the traction battery on-the-go whilst the car is still only driven by its front and rear electric motors;
Parallel Hybrid mode, with the combustion engine’s torque feeding through to the GKN Multi-Mode eTransmission to the front wheels via a hydraulic clutch which remains disengaged in both other modes. Front and rear motors then supplement the petrol engine. Battery charging still occurs too.

The GKN Multi-Mode eTransmission’s lightweight, compact design honed for high efficiency adds to the car’s extraordinary low CO2 tailpipe emission of 44g/km.

:ok:

Edytowane przez Ryb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma opcji zapięcia silnika spalinowego poniżej 65km/h bo obroty były za niskie. W praktyce wygląd to tak że przyspieszakac na wypompowanej baterii do 65 idzie w trybie równoległej hybrydy A powyżej na stałe zapina silnik

Zwalniając poniżej ok 60km/h sprzęgło rozpaczą sinkin spalinowy od osi i zaczyna napędza tylko generator.*

Inna kwestia jest że nie istnieje taka sytuacja jak wypompowania do zera bateria. Nie mowie o sytuacji permanentnej jazdy z gazem w podłodze

Silnik spalinowy zawsze trochę więcej wyproduje energii niż w danej chwili Silniki el potrzebują i ta nadwyżka ląduje do baterii. Tej nadwyżki robi zawsze ok 3% a to starcza na kilka startów od zera na samej baterii lub wspomaganie na kilka wspomagan podczas wyprzedzania.

*-sa tez sytuację powyżej 65kmh że silnik spalinowy napędza rownolegle os i generator A przez to doladowuje baterie. Wynika to z faktu wybrania tzw optymalnego pkt pracy silnika spaliwego i kierowania tej nadwyżki z generatora do baterii

Ogólnie jako energertyk inżynier jestem pod mega wrażeniem zarządzania energią w tym układzie oraz super płynnego przechodzenia pomiędzy poszczególnymi trybami

Wysłane z tel.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.03.2019 o 02:02, Florydziak napisał:

Wady: silnik spalinowy ma dość niemiły dźwięk. Na szczęście używa się go bardzo rzadko. Ale jak już się prąd skończy i trzeba użyć benzyny to nie jest to przyjemne.

Czyli już wiesz, że następny kupisz full EV 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ppmarian napisał:

Koniecznie że szklanym dachem!!! żeby z nogami w bagażniku mógł podziwiać niebo podczas godzinnego oczekiwania na ladowanie... :)

Wysłane z tel.
 

Można? Można! 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.02.2019 o 17:13, Florydziak napisał:

Średnia prędkość 43 km/h czyli tak trochę jazdy miejskiej i jazdy na trasie. Średnie spalanie 4.4 litra na setkę. W samochodzie ważącym 2700 kg (tak, XC60 T8 z wszelkimi pakietami jest raczej ciężkie) o aerodynamice cegły

Przy takiej prędkości sredniej aerodynamika chyba nie ma wielkiego znaczenia....

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.